ERGO Hestia została wyróżniona w dwóch niezależnych rankingach stworzonych przez redakcje „Forbes” i „Wprost”. W obu zestawieniach sopocka firma zajęła pierwsze miejsce w gronie polskich ubezpieczycieli. Z kolei w styczniu ERGO Hestia trzeci rok z rzędu uzyskała certyfikat Top Employers Polska.
– To pokazuje, że kierunek, który obraliśmy, jest słuszny – komentuje Małgorzata Sztabińska, dyrektorka Departamentu HR Grupy ERGO Hestia. – Ostatnie lata na całym świecie były pełne niepokoju i poczucia niestabilności. Przez to rola pracodawców, a co za tym idzie działów HR, uległa dużej zmianie. Stanęliśmy przed zadaniem zapewnienia poczucia bezpieczeństwa naszym pracownikom. Dlatego wdrożyliśmy liczne programy well-beingowe: m.in. spotkania z psychologami czy zajęcia z ekspertami w zakresie działań dla dobrego samopoczucia. Dodatkowo duży nacisk kładziemy na wsparcie pracowników w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, np. poprzez wspieranie rodziców, którzy korzystają u nas z możliwości elastycznej pracy hybrydowej. Kluczowa jest również rozległa mapa programów rozwojowych dla pracowników ERGO Hestii, dzięki którym nie tylko udoskonalają dotychczasowe umiejętności, ale też zdobywają nowe kompetencje – dodaje.
W rankingu Poland’s Best Employers 2024, sporządzonym według autorskiej metody firmy Statista i „Forbesa”, ERGO Hestia zajęła pierwsze miejsce wśród ubezpieczycieli. W pełnym zestawieniu, w którym wzięto pod uwagę 300 firm, sopocka firma uplasowała się na 46. miejscu. W rankingu po raz trzeci z rzędu uwzględniona została również UNIQA Polska
Najlepszych pracodawców po raz piąty wybrał także „Wprost”. W tym rankingu ERGO Hestia także uplasowała się na pierwszym miejscu wśród wszystkich ubezpieczycieli oraz na 10. pozycji w pełnym zestawieniu.
Z szacunków Aon Polska wynika, że od 2022 r. programy medyczne podrożały w naszym kraju średnio o 20%. Wyższe ceny to efekt m.in. rosnących kosztów placówek medycznych i coraz większego popytu na usługi medyczne wśród pracowników.
– Z roku na rok dynamicznie przybywa nowych uczestników programów, a wraz z nimi rosną oczekiwania i wymagania wobec prywatnych operatorów medycznych. Dzisiaj praktycznie każdy pracodawca jako standardowy benefit dla pracowników oferuje sponsorowany program medyczny. Co więcej, w niektórych firmach oferuje się finansowanie lub współfinansowanie również dla członków rodziny. Niestety, przedsiębiorcy nie powinni liczyć na spadek cen w najbliższych latach. Trend wzrostowy ma się jeszcze utrzymywać, ale w nieco mniejszej skali. Prognozowany wzrost cen dla Polski w latach 2024–2025 powinien oscylować wokół wskaźnika waloryzacji kosztów medycznych, który obecnie wynosi 11,4% – mówi Dorota Raczyńska, dyrektorka Departamentu Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Health & Benefits Aon Polska.
Motory napędowe kosztów
Eksperci Aon Polska są zdania, że rosnąca popularność programów medycznych w Polsce wynika z kilku czynników. Przede wszystkim gwarantują one zdecydowanie szybszą pomoc niż ta dostępna w ramach NFZ. Zbyt długie kolejki do specjalistów oraz czas oczekiwania na badania diagnostyczne nie są jednak jedynymi przyczynami tego zjawiska. Według raportu Aon „The Global Medical Trend Rates Report 2024” napędzają go także kwestie finansowe – wzrost kosztów prywatnej opieki spowodowany inflacją i rosnącymi wynagrodzeniami dla lekarzy.
– Polska i cała Europa jeszcze przez długi czas będą odczuwały skutki pandemii. A ich konsekwencje widzimy właśnie w rosnących kosztach rynku medycznego. Przyczynia się do tego m.in. brak aktywności fizycznej, poważne problemy zdrowotne wymagające poszerzenia diagnostyki – w tym hospitalizacji oraz rehabilitacji, a także brak profilaktyki stomatologicznej. Nie bez znaczenia są także tendencje Polaków do zachorowań z powodu zaburzeń w układzie sercowo-naczyniowym, nowotworów, wysokiego ciśnienia krwi czy cukrzycy – dodaje Dorota Raczyńska.
Gdzie szukać oszczędności?
Eksperci Aon wskazują, że istnieje kilka opcji rozwiązania problemu stale rosnących kosztów programów medycznych oferowanych przez pracodawców, np. poprzez umiejętne zarządzanie programem w firmie dzięki wsparciu brokera. Wartościowa może okazać się analiza potrzeb pracowników – tak żeby program był dopasowany pod kątem ich oczekiwań w zakresie specjalizacji lekarskich czy badań diagnostycznych. Ważna jest także świadomość rzeczywistych kosztów i rentowności zawartych kontraktów, a także transparentność procesu podwyżkowego.
– Sposobów na ograniczenie kosztów programów jest jednak więcej. Zachęcanie pracowników do korzystania z opieki profilaktycznej pomoże uniknąć droższej opieki w przyszłości. Sporym problemem zarówno na rynku prywatnym, jak i publicznym jest także nieodwoływanie wizyt lekarskich. Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwach pomoże w budowaniu świadomości pracowników, jak ich postawa wpływa na brak dostępności do usług medycznych. Inicjatywy mające na celu ograniczenie lub kontrolowanie nadmiernego korzystania z usług, takie jak podnoszenie udziału własnego i współpłacenia, mogą odegrać ważną rolę w najbliższych kilku latach – wyjaśnia Dorota Raczyńska.
Marek Ogrodowski, założyciel i prezes multiagencji Ubezpieczenia od A do Z, jest od lat związany z kolarstwem, a od ponad dekady także z rowerami elektrycznymi. Teraz jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza objechać cały kraj na e-rowerze.
Marek Ogrodowski aktywnie działa na rzecz propagowania kolarstwa oraz wspiera szkółkę kolarską, której zawodnicy regularnie odnoszą sukcesy. Jest też inicjatorem corocznego rajdu rowerowego dla branży ubezpieczeniowej, największej tego typu imprezy w kraju. Obecnie pragnie zrealizować kolejne przedsięwzięcie. Jako pierwszy człowiek w Polsce zamierza od 6 do 31 maja 2024 r. objechać cały kraj na rowerze elektrycznym.
Zaplanowana trasa przebiega wzdłuż granic Polski. Obejmie 23 dni jazdy i 3 dni przeznaczone na odpoczynek. Odcinki, które Marek Ogrodowski będzie pokonywał, liczą około 150 km, a łączna droga wyniesie około 3500 km.
Motywacją do wyprawy jest wsparcie Świętokrzyskiej Fundacji Sportu i Szkółki Kolarskiej Vento Bike Team w Daleszycach, której Marek Ogrodowski jest wieloletnim kibicem, ale również sponsorem. Szkółkę tworzy zdolna młodzież szkolna, która z głęboką pasją trenuje kolarstwo i odnosi liczne sukcesy.
Do inicjatywy przyłączyli się ubezpieczyciele, które za każdy przejechany kilometr trasy przez prezesa wpłacają na konto fundacji 2 zł.
– To fantastyczna szansa, aby nie tylko wesprzeć Marka w jego niezwykłej wyprawie, ale także pomóc. Zachęcamy do dołączenia do naszej akcji – wystarczy wpłacić na konto fundacji 50 zł i można przejechać część trasy u boku Marka – zachęca Barbara Karólczak, dyrektorka Wsparcia Sieci Sprzedaży Ubezpieczenia od A do Z.
PZU Zdrowie i Fundacja Marka Kamińskiego przygotowały cykl bezpłatnych webinarów skierowanych do rodziców i opiekunów. Przez cały maj, będący Miesiącem Świadomości Zdrowia Psychicznego, eksperci będą przekazywać wiedzę na temat kluczowych w wychowaniu zagadnień z obszaru zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
– Choć mówi się, że rodzicielstwo to jedno z najpiękniejszych doświadczeń w życiu człowieka, każda mama i każdy tata zgodzą się ze stwierdzeniem, że proces wychowania jest skomplikowany i nierzadko pełen wyzwań. Rodzice muszą poradzić sobie z ciążącą na nich presją i odpowiedzialnością za wychowanie młodego człowieka. Radzenie sobie z emocjami, komunikacja czy budowanie relacji to umiejętności, które potrzebne są bez względu na wiek i etap życia. Akademia ma ułatwić opiekunom stawienie czoła wyzwaniom, które dzisiejsza rzeczywistość stawia na drodze rodzica. Potrzebę szerszego zaadresowania tego tematu zidentyfikowaliśmy podczas wewnętrznego warsztatu dla pracowników, realizowanego z Fundacją Kamińskiego. Cieszę się, że możemy rozwinąć tę koncepcję w formie ogólnodostępnej Akademii Rodzica – mówi Weronika Dejneka, p.o. prezesa PZU Zdrowie.
– Budowanie odporności psychicznej dziecka rozpoczyna się od nas, rodziców. To my odpowiadamy za stworzenie silnego fundamentu w rodzinie, który będzie podstawą do zdrowych relacji i poczucia bezpieczeństwa. Nie da się rozdzielić w tym procesie rodziców od dziecka. Dlatego tak ważne jest, abyśmy nie tylko pomagali dzieciom, wzmacniając więzi i ich wartość, ale przede wszystkim sami stawali się bardziej świadomi wagi rodzicielstwa – podkreśla Justyna Florczak, dyrektorka fundraisingu i projektów społecznych Fundacji Marka Kamińskiego.
Podczas czterech webinarów poruszone zostaną m.in. kwestie efektywnej komunikacji i tworzenia zdrowych relacji międzyludzkich. Spotkania będą odbywać się na żywo co tydzień, w każdą majową środę o godzinie 18:00 na profilach PZU Zdrowie na Facebooku i YouTube.
VIG Re, spółka reasekuracyjna Vienna Insurance Group, opublikowała raport roczny potwierdzający wstępne dane finansowe upublicznione 20 marca 2024 roku. Po raz pierwszy wyniki prezentowane są w oparciu o nowe standardy rachunkowości MSSF 17/9.
Kluczowe wskaźniki finansowe uzyskane przez VIG Re w 2023 roku to:
900,7 mln euro przypisu składki brutto
819,4 mln euro przychodów z usług ubezpieczeniowych
41,5 mln euro na usługach ubezpieczeniowych
wskaźnik mieszany netto na poziomie 90,8%
zysk brutto w wysokości 31,6 mln euro
10,1% zwrotu z kapitału własnego
współczynnik wypłacalności na poziomie 220,2%
– Dobre wyniki VIG Re w 2023 r. są świadectwem zaangażowania naszego zespołu w budowanie reputacji firmy jako sprawnego operatora i zaufanego doradcy naszych klientów – powiedział Johannes Martin Hartmann, CEO i prezes zarządu VIG Re. – Jestem szczególnie dumny, że udało nam się przyciągnąć kolejne kluczowe talenty z branży. Wzmacniając w ubiegłym roku naszą bazę kapitałową, inwestując jednocześnie w naszą infrastrukturę technologiczną, kładziemy solidny fundament pod dalszy rozwój naszej franczyzy w Europie kontynentalnej i poza nią.
Ubezpieczyciele na życie wchodzą szerzej w biznes ubezpieczeń zdrowotnych, będący tradycyjnie domeną ubezpieczycieli non-life. Włączają do oferty produkty zapewniające pokrycie kosztów medycznych związanych z chorobą nowotworową i innych ryzyk zdrowotnych w szybko starzejącym się społeczeństwie.
Trzech największych graczy – Samsung Life Insurance, Hanwha Life Insurance i Kyobo Life Insurance – w I kw. 2024 r. wprowadziło w sumie 7 produktów pokrywających koszta medyczne. Nowa strategia ubezpieczycieli życiowych jest postrzegana jako próba wyjścia na swoje w trudnych warunkach sprzedaży spowodowanych spadkiem urodzeń i starzeniem się społeczeństwa, z czego wynika spadek liczby klientów w ubezpieczeniach długoterminowych.
Portal dla Brokera Warty zyskał nową funkcjonalność – ofertowanie prostych produktów korporacyjnych. Dzięki niej od 19 kwietnia brokerzy mogą w ciągu kilku minut samodzielnie uzyskać wiążącą ofertę. Jeśli klient ją zaakceptuje, to mogą oni również wygenerować polisę.
Nowa sekcja w Portalu dla Brokera nosi nazwę „Sprzedaż”. Dzięki niej broker będzie mógł w każdej chwili, przez 24 godziny na dobę, wygenerować za pośrednictwem serwisu ofertę dla klienta. Pierwszą ofertą produktową w ramach nowej funkcjonalności jest OC Zawodowa Przewoźnika Drogowego. Ubezpieczenie umożliwia przewoźnikowi udokumentowanie przed organem wydającym zezwolenie lub licencję na wykonywanie działalności przewozowej posiadanie minimalnej zdolności finansowej, wymaganej zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (1071/2009 z dn. 21.10.2009 r. ustanawiającego wspólne zasady warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylającego Dyrektywę Rady 96/26 WE – z późniejszymi zmianami).
Kolejne oferty już wkrótce
Warta deklaruje, że obecnie trwają prace nad rozszerzeniem gamy produktów korporacyjnych dostępnych na Portalu dla Brokera. Do końca roku mają w nim znaleźć się kolejne 3–4 oferty. Zakład koncentruje się na prostszych produktach, niewymagających pogłębionej oceny ryzyka. Zastrzega jednak, że ścieżka samodzielnego ofertowania przez Portal dla Brokera będzie pozwalała również na obsłużenie bardziej skomplikowanych zapytań, w których potrzebne będzie zaangażowanie negocjatora czy underwritera.
Prosty mechanizm ze wsparciem
Ilość danych wymaganych do wygenerowania polisy jest minimalna. W ramach procesu broker wybiera z listy negocjatorów opiekuna oferty, który w razie potrzeby będzie wspierać brokera, jeżeli pojawi się taka potrzeba (np. obsługa nietypowego aneksu lub ścieżka akceptacyjna, jeżeli wnioskowany zakres ubezpieczenia będzie wymagał zaangażowania negocjatora).
Na odbywającym się 26 kwietnia posiedzeniu Komisji Nadzoru Finansowego Jakub Papuga został zatwierdzony jako członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem w Polski Gaz TUW oraz Polski Gaz TUWnŻ.
Jakub Papuga jest absolwentem Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2011 roku związany jest z Grupą PZU. Od 2018 roku jest członkiem zarządu TUW PZUW, gdzie odpowiada za obszar zarządzania ryzykiem oraz obszar IT.
Towarzystwami Polski Gaz po przejęciu ich przez PZU SA kieruje aktualny zarząd TUW PZUW
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi pracuje nad formą pomocy dla sadowników, którzy nie ubezpieczyli się od wiosennych przymrozków, a ich uprawy ucierpiały z powodu warunków, z jakimi mieliśmy do czynienia w ostatnich dniach – przekazał 26 kwietnia w Sejmie wiceminister Stefan Krajewski.
Wiceszef resortu zaznaczył jednocześnie, że wbrew niektórym opiniom, można było ubezpieczyć sady owocowe od wiosennych przymrozków – podał farmer.pl za PAP.
– Taka możliwość była, ale nie na wiosnę tego roku, a na jesieni roku ubiegłego – przypomniał Stefan Krajewski. Dodał, że w poprzednich latach było możliwe zawarcie umowy ubezpieczenia na wiosnę, „ale wiele osób, które ubezpieczyło swoje uprawy (na wiosnę) później te wnioski wycofało, w związku z tym zakłady ubezpieczeń zdecydowały się na to, żeby ubezpieczać uprawy od przymrozków wiosennych jesienią roku poprzedniego”.
Wiceminister dodał również, że w uzgodnieniach międzyresortowych i konsultacjach społecznych jest już projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich, przewidujący zwiększenie dotacji z budżetu i podniesienie maksymalnej wysokości dopłat do składki z 65 do 70%.
Rozmowa z Markiem Twardowskim, dyrektorem Departamentu Rozwoju Produktów w TUnŻ Warta
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jak wygląda podejście klientów do ubezpieczeń na życie? Czy po zmianach związanych z pandemią widzicie jakieś nowe trendy w tym zakresie?
Marek Twardowski: – Niebawem miną dwa lata od oficjalnego ogłoszenia końca pandemii Covid-19 w naszym kraju. W tym czasie pojawiło się wiele analiz, które podsumowywały ten trudny okres na różnych płaszczyznach. Ja chciałbym zwrócić uwagę na dwie kwestie kluczowe dla rynku ubezpieczeń na życie.
Po pierwsze, pandemia uświadomiła nam boleśnie kruchość naszego życia – w czasie około dwóch lat doświadczyliśmy blisko 250 tys. nadmiarowych zgonów. To tak, jakby zniknęli z Polski wszyscy mieszkańcy Gdyni!
A druga kwestia, która została boleśnie obnażona przez ograniczenia pandemiczne, to problem z dostępem do publicznego systemu ochrony zdrowia.
Wielu z nas musiało wspierać swoich bliskich w procesie leczenia ciężkich chorób w warunkach bardzo ograniczonego lub wręcz niemożliwego dostępu do służby zdrowia. Ten czas uświadomił nam, jak bardzo potrzebujemy „planu B”. Badanie przeprowadzone przez naszą firmę w grudniu 2023 r. pokazało, że 70% respondentów obawia się ciężkiego zachorowania. Pandemia minęła, ale my wciąż borykamy się z długimi kolejkami do specjalistów i kluczowych zabiegów. Niejednokrotnie zmuszeni jesteśmy szukać innych rozwiązań, aby uzyskać leczenie. A to niestety oznacza wydatki, i to często znacznie przekraczające możliwości wielu chorych. Ze wspomnianego wyżej badania wynika, że jedynie ok. 30% respondentów posiada oszczędności na czas leczenia.
Istnieje więc przestrzeń na wzrost sprzedaży ubezpieczeń.
– Zdecydowanie tak. Przykładem są nasze wyniki, a także wyniki branży, z ubiegłego roku. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, co przełożyło się na 1,4 mld zł przypisu składki brutto i wzrost liczby klientów posiadających ubezpieczenie na życie Warty o 10% rok do roku.
Co ciekawe, sprzedaż rośnie pomimo wysokiej inflacji i ograniczania wydatków przez klientów. To pokazuje, że Polacy stają się coraz bardziej świadomi problemów dotyczących zdrowia. Starają się jednocześnie zaradzić ograniczonemu dostępowi do leczenia w systemie publicznym.
Co ważne, po rozwiązania ubezpieczeniowe sięgają coraz młodsze osoby, dostrzegające fakt, że ciężkie zachorowania i wypadki nie są tylko domeną osób po sześćdziesiątce. Dla przykładu, co dziesiąty zawał dotyka osoby przed 45. rokiem życia. W ostatnich latach o 35% wzrosła liczba udarów u kobiet w wieku 18–34 lat, a liczba zachorowań na raka jelita grubego u pacjentów poniżej 50 lat zwiększyła się o 50%.
Czy agenci widzą te trendy? Czy chcą oferować ubezpieczenia na życie swoim klientom?
– Wszyscy zdajemy sobie sprawę z faktu, że aby skutecznie oferować produkty ubezpieczeniowe, niezbędni są agenci potrafiący prawidłowo rozpoznać potrzeby klientów oraz dobrać im jak najlepsze rozwiązanie.
Naszą ogromną przewagą jest szeroka sieć sprzedaży, uwzględniająca także agentów ubezpieczeń majątkowych. Od kilku lat wspieramy ich aktywnie w rozwoju kompetencji, zapewniając narzędzia do profesjonalnej sprzedaży ubezpieczeń na życie. Przekłada się to na ich coraz wyższą aktywność. Naszą rolą jest zapewniać im dobre produkty ubezpieczeniowe oraz rozwiązania ułatwiające proces sprzedaży i z tego zadania staramy się wywiązać wzorowo.
Jakiej więc oferty potrzebują agenci, aby móc spełnić oczekiwania klientów?
– Patrząc na nasze doświadczenie, widzę dwa kluczowe segmenty klientów. Z jednej strony są to osoby, które patrzą na ubezpieczenie głównie przez pryzmat odpowiadającego im zakresu ochrony i sum ubezpieczenia, a nie ceny. Takich klientów z roku na rok jest coraz więcej. Rolą agenta w tej sytuacji jest dokładna analiza potrzeb klienta i dopasowanie zakresu ochrony do tych oczekiwań. Dobrym przykładem są ryzyka chorobowe czy ryzyko niezdolności pracy. Jeśli agent w procesie sprzedaży zaproponuje takie ryzyko, to jest ono zazwyczaj przez ubezpieczającego wybierane. Z klientem świadomym, bardziej zamożnym rozmawia się przez pryzmat potrzeb, a nie ceny.
Druga grupa klientów to osoby poszukujące szerokiego zakresu ochrony w atrakcyjnej cenie. Dla nich większe znaczenie ma liczba zdarzeń objętych zakresem ochrony, nawet jeśli nie są połączone z wysokimi wypłatami. To są klienci, którzy chcą zagwarantować sobie wsparcie finansowe w rozmaitych sytuacjach życiowych. Przykładem rozwiązania dla takich osób jest nasza Warta dla Ciebie i Rodziny.
Odświeżona wersja tego ubezpieczenia właśnie trafiła do sprzedaży. Co nowego proponujecie klientom?
– Przyzwyczajamy się do cyklicznych, znacznych zmian w produkcie Warta dla Ciebie i Rodziny. Kolejna wersja produktu jest już dostępna, a pierwsze dni sprzedaży potwierdzają jej dużą popularność. W nowej odsłonie wprowadziliśmy wiele istotnych zmian, które mają odpowiadać na zmieniające się trendy.
Jedną z nich jest ukierunkowanie nowego zakresu na zapewnienie klientom szerszej pomocy w leczeniu i w powrocie do zdrowia. W nowej odsłonie podnosimy sumy ubezpieczenia na wybranych ryzykach chorobowych oraz limity w określonych usługach medycznych, w tym np. rehabilitacji. Generalnie oferujemy klientom jeszcze szerszą pomoc poprzez wypłatę świadczeń, pomoc w weryfikacji diagnozy przez lekarzy z zagranicznych placówek medycznych czy usługi assistance, uwzględniające np. rehabilitację, konsultacje lekarskie czy badania.
Wprowadziliśmy także nowe opcje rozszerzające zakres ochrony. Mam tutaj na myśli trzy nowe pakiety, w tym obejmujący choroby cywilizacyjne czy niezdolność do pracy. Zoptymalizowaliśmy liczbę wariantów produktu oraz wprowadziliśmy nowe progi wiekowe dla klientów. Teraz mamy jeszcze lepiej dopasowaną ofertę dla osób w różnym wieku. Młode osoby, często spędzające aktywnie swój wolny czas, z pewnością będą zainteresowane zwiększonymi sumami ubezpieczenia w przypadku świadczeń za następstwa nieszczęśliwych wypadków czy wyższymi limitami na rehabilitację. Jestem pewny, że tak jak poprzednie wersje, nowa edycja produktu spotka się z dużym zainteresowaniem agentów i klientów.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.