Blog - Strona 359 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 359

W nowej strategii Inter Polska postawił na rentowny rozwój

0
Źródło zdjęcia: Inter Polska

9 lutego podczas dorocznego spotkania noworocznego z pracownikami prezes zarządu grupy spółek Inter Polska Janusz Szulik przedstawił strategię firmy na kolejne 3 lata. W jej ramach ubezpieczyciel stawia na ewolucję i konsekwentną realizację postawionych celów.

– W 2023 roku Inter zdecydowanie przekroczył zakładane plany. Nasze wyniki finansowe sprawiają, że możemy być zadowoleni. Zarówno w spółce majątkowej, jak i życiowej możemy wykazać się dobrą rentownością i przypisem. Chcemy rozwijać się dalej – powiedział Janusz Szulik.

Ubezpieczenia medyczne filarem strategii

Inter Polska ogłasza nową strategię co trzy lata i obecnie rozpoczyna szósty cykl strategiczny. Strategia realizowana w latach 2021–2023 polegała na konwersji modelu biznesowego, aby od 2024 roku w pełni skoncentrować się na sektorze ochrony zdrowia i ubezpieczeniach zdrowotnych. W ramach nowych planów strategicznych zakład nadal będzie skupiony na rozwoju udziału w rynku ubezpieczeń dla sektora ochrony zdrowia, w poszczególnych zawodach medycznych, jak i na rynku podmiotów medycznych.

Jednocześnie Inter Polska chce być postrzegany jako sektorowy lider w ubezpieczeniach dla rynku ochrony zdrowia, co mierzone jest m.in. postrzeganiem marki, zarówno wśród studentów wydziałów medycznych, jak i osób pracujących w ochronie zdrowia.

Przede wszystkim rentowność biznesu

Inter Polska postawił w strategii na rentowny rozwój w ubezpieczeniach zdrowotnych. Ubezpieczyciel nie zamierza jednak koncentrować się wyłącznie na dynamice sprzedaży, ale przede wszystkim na wybranych segmentach rynku. W obszarze efektywności działalności ubezpieczeniowej ambicja zakładu została wyrażona jako dodatni wynik techniczny.

– To, co realizujemy od 32 lat, wykazując przy tym konsekwencję w naszych działaniach, jest już dobrze ugruntowaną praktyką, z konkretnymi, wymiernymi osiągnięciami. Warto zauważyć, że rynek ubezpieczeń jest dynamiczny. Na tej podstawie  uważamy, że niszowi ubezpieczyciele, tacy jak my, mają swoje miejsce na rynku, nawet takim jak nasz, który chce dogonić dojrzałe i rozwinięte rynki europejskie – podkreślił Janusz Szulik. – To, o czym musimy ciągle pamiętać jako wyspecjalizowany ubezpieczyciel, to konieczność wyróżniania się od innych oferentów i posiadania wyróżników zarówno w zakresie oferty, jak i obsługi. Specjalizacja wymaga od nas ponadprzeciętności i to jest właśnie nasz wyróżnik. Naprawdę znamy się na tym, co robimy. Specjalizacja wymaga od nas, abyśmy się naprawdę znali nie tylko na ubezpieczeniach, ale również na tym jak funkcjonuje branża medyczna – zaznaczył.

Bliżej klienta

W nowej strategii Inter Polska zdefiniował 28 projektów strategicznych, które w ciągu kolejnych 3 lat będzie realizować, aby osiągnąć zakładane cele. Zakład chce wzbogacać ofertę zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami klientów. Zamierza również zintensyfikować działania w obszarze automatyzacji procesów wewnętrznych, by stać się firmą jeszcze zwinniejszą. Dużą wagę przykłada też do obszaru komunikacji z klientem.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: Inter Polska )

Krzysztof Łyskawa w zarządzie Agro Ubezpieczenia TUW

0
Krzysztof Łyskawa

Z dniem 1 marca dr hab. Krzysztof Łyskawa wejdzie w skład zarządu Agro Ubezpieczenia TUW. Będzie w nim odpowiadać za zarządzanie ryzykiem.

– Jestem niezwykle ukontentowany rozpoczęciem współpracy z tak wielkim autorytetem w dziedzinie ubezpieczeń. Wierzę, że zarówno wiedza, jak i wieloletnie doświadczenie Krzysztofa związane z branżą, a w szczególności z ubezpieczeniami rolnymi i korporacyjnymi będą miały kluczowy wpływ na realizację ambitnych planów, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo i kompletność podejmowanych decyzji – mówi Daniel Zahorenko,wiceprezes zarządu, oczekujący na wyrażenie przez KNF zgody na powołanie na prezesa zarządu AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. – Dołączenie Krzysztofa Łyskawy do zarządu następuje w bardzo ważnym momencie dla naszego towarzystwa. Przez ostatnie lata Agro Ubezpieczenia TUW dynamicznie rozwijało sieć sprzedaży. Pomimo wielu wyzwań i ciężkich czasów, kolejny rok z rzędu zakończyliśmy rekordowym przypisem składki i pozytywnym wynikiem finansowym. Tak dynamiczny wzrost firmy i daleko idące plany rozwojowe wymagają szczególnego zaangażowania także w zakresie zarządzania ryzykiem. Wzmocnienie zarządu towarzystwa jest odpowiedzią na wyzwania związane ze zwiększaniem naszego udziału w rynku – dodaje.

Dr hab. Krzysztof Łyskawa jest adiunktem w Katedrze Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od początku pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym wykładał różne przedmioty, ale większość z nich koncentruje się na technicznym wymiarze funkcjonowania zakładów ubezpieczeń i samych umów ubezpieczeniowych: polski rynek ubezpieczeń, ubezpieczeń na życie, underwriting w ubezpieczeniach majątkowych, reasekuracja, ubezpieczenia w rolnictwie, ubezpieczenia wzajemne, likwidacja szkód i zarządzanie ryzykiem. Od 1998 roku pracuje na rynku ubezpieczeń, w firmach brokerskich. Zajmuje się przygotowaniem i serwisem programów ubezpieczeniowych dla następujących gałęzi przemysłu: produkcji, usług, rolnictwa i medycyny. W wielu przypadkach jest zobowiązany do uczestnictwa w skomplikowanych procesach ubezpieczeniowych w zakresie underwritingu, likwidacji szkód czy działań procesowych. Pracował m.in. jako dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych oraz wicedyrektor oddziału Mentor w Poznaniu. W latach 2011–2022 był prezesem Mentor Re.

Przez wiele lat był czynnym członkiem komisji ubezpieczeń majątkowych Polskiej Izby Ubezpieczeń (podkomisja ds. ubezpieczeń w rolnictwie). Był członkiem zespołów (w wielu przypadkach liderem), które przygotowywały szereg opracowań i działań wdrożeniowych dla sektora ubezpieczeniowego.

Jest autorem ponad 100 prac w dziedzinie ubezpieczeń, współautorem podręczników akademickich oraz książek i artykułów z zakresu ubezpieczeń rolnych i zarządzania zakładami ubezpieczeń. Pracował aktywnie przy realizacji projektów naukowych z zakresu ubezpieczeń rolnych w Polsce i we Włoszech. Jest również członkiem Zespołu ds. Ubezpieczeń Upraw funkcjonującego przy ministrze rolnictwa i rozwoju wsi, ekspertem Krajowej Rady Izb Rolniczych w zakresie ubezpieczeń w rolnictwie, reprezentantem polskich rolników w Komitecie Copa Cogeca (Zespół ds. Ubezpieczeń i Zarządzania Ryzykiem).

(AM, źródło: Agro Ubezpieczenia TUW)

Unilink w każdym mieście

0
Piotr Głowski

Rozmowa z Piotrem Głowskim, wiceprezesem Unilink SA

Aleksandra Wysocka: – Jak rozpoczyna 2024 rok największa multiagencja w Polsce?

Piotr Głowski: – Dynamicznie! Wciąż jest bardzo wiele do zrobienia. Chociaż jesteśmy największym dystrybutorem, to szacujemy, że mamy zaledwie 4% udziału w rynku. Owszem, w Polsce jest już blisko 1200 placówek oznakowanych Unilink, ale na mapie są miejscowości, w których nas jeszcze nie ma.

Uważam, że dostęp do ubezpieczeń powinien być tak samo dogodny dla klienta jak zakup chleba czy mleka w jednej ze znanych sieci detalicznych. W tym roku chcemy skupić się na tych właśnie miejscach. Naszym atutem już teraz jest grupa ponad 14 tys. agentów, których liczba każdego roku systematycznie rośnie.

Do wzrostu liczby sprzedawców przyczynia się też fakt, że jesteście jednym z najbardziej aktywnych dystrybutorów na rynku fuzji i przejęć. Czy planujecie kolejne zakupy?

– Agencje ubezpieczeniowe w Polsce mają różny cykl życia. Właściciele niektórych z nich chcą przekazać swój biznes w dobre ręce, inni widzą szansę na dalszy rozwój w ramach większej struktury. Scenariuszy jest bardzo wiele, a Unilink ma patent na każdy z nich.

Akwizycje są z jednej strony dźwignią wzrostu dla nas, a z drugiej strony są pomocą dla innych dystrybutorów. Warto pamiętać, że cały czas rośniemy też organicznie. Oprócz tego rozwijamy ofertę ubezpieczeniową, aby nasi partnerzy mogli proponować pełen zakres ochrony w obszarze komunikacji, majątku, zdrowia i życia czy ubezpieczeń dla firm.

To wszystko nie byłoby możliwe bez stałego rozwoju wachlarza narzędzi technologicznych i innych rozwiązań aktywnie wspierających naszych partnerów w procesach sprzedażowych i obsługowych.

Jak się układają relacje Unilink z ubezpieczycielami, a w szczególności z Wienerem?

– Cały czas dbamy o to, by nasze relacje układały się dobrze. W odniesieniu do współpracy z Wienerem mogę stwierdzić, że od lat utrzymujemy bardzo dobre i owocne relacje. Szczególnie doceniam wyjątkową współpracę ich menedżerów z naszymi lokalnymi kierownikami i agentami. To właśnie ten ludzki aspekt współpracy uważam za wyjątkowy i godny naśladowania.

Cieszę się również, że Wiener, wraz z grupą VIG aktywnie wspiera nas w różnych inicjatywach, w tym w organizacji Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Jest to projekt skierowany do uczniów, realizujący cele edukacyjne poprzez grywalizację. Ta inicjatywa jest dla nas niezwykle ważna.

Podsumowując, chciałbym wyrazić moje uznanie dla Wienera za tę wyjątkową współpracę na poziomie zarówno osobistym, jak i profesjonalnym. Pragnę przekazać moje gratulacje całemu zespołowi za ich znakomitą pracę i wkład w rozwój naszej współpracy!

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

PPK zmierzają do 50% partycypacji

0
Robert Zapotoczny

Pierwszy ponowny autozapis, partycypacja przekraczająca 45%, blisko 22 mld zł zgromadzonych oszczędności – rok 2023 dla pracowniczych planów kapitałowych był z pewnością bardzo korzystny.

Partycypacja i autozapis

Początek roku stał pod znakiem tzw. ponownego autozapisu, który miał niebagatelne znaczenie dla upowszechnienia PPK. Taki autozapis odbywa się cyklicznie co cztery lata i dotyczy osób, które złożyły deklaracje o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK. 28 lutego 2023 r. wszystkie rezygnacje wygasły, a pracownicy, którzy nie chcieli oszczędzać w programie, musieli ponownie złożyć odpowiedni dokument.

Dla wielu z pracowników autozapis był jednak impulsem skłaniającym do oszczędzania. Między końcem lutego a początkiem maja liczba uczestników PPK wzrosła o prawie 721 tys., co przełożyło się na wzrost partycypacji o 8,37 pkt. proc., do 43,70%.

Poprzedni rok PPK zaczęły z liczbą nieco ponad 2,5 mln uczestników, 2,86 mln aktywnych rachunków oraz partycypacją na poziomie 34,6%. Wraz z jego końcem widoczny jest wzrost wszystkich tych parametrów. Liczba uczestników wzrosła do niemal 3,39 mln, tj. o prawie 870 tys. (+34,50% r/r), liczba aktywnych rachunków wzrosła do niemal 3,95 mln, tj. o ponad 1,08 mln (+37,85% r/r). Partycypacja w programie zwiększyła się do 45,6%, tj. o 10,96 pkt. proc. (+31,68% r/r).

Wartość aktywów netto

Spokojniejszy dla rynków finansowych rok – w porównaniu z latami poprzednimi – przełożył się na wyniki osiągane przez fundusze zdefiniowanej daty zarządzające środkami zgromadzonymi w programie. Uczestnicy PPK minione 12 miesięcy mogą uznać za bardzo udane. Średnia stopa zwrotu funduszy zdefiniowanej daty na 30 listopada 2023 r. wyniosła 21,06%, a mediana była nawet większa i wyniosła 21,62%.

Na rachunku uczestnika PPK zarabiającego 5300 zł, oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD, znajduje się średnio od 11 634 zł do 13 234 zł, a więc od 124% zł do 155% więcej, niż on sam wpłacił do PPK.

Wyraźnie wyższa wartość wpłat w marcu wynika ze zaewidencjonowania dopłaty rocznej. Tym razem na konta ponad 1,7 mln uczestników PPK przekazana została rekordowa kwota w wysokości 410,3 mln zł.

Dobre wyniki funduszy zdefiniowanej daty oraz zwiększona wartość wpłat w wyniku przystąpienia dużej liczby nowych członków do programu przełożyła się na szybki wzrost WAN. Na koniec 2023 r. wyniósł on niemal 22 mld zł, co oznacza wzrost o 9,76 mld (+81,48% r/r).

Pięć lat PPK

W tym roku pracownicze plany kapitałowe będą obchodziły swoje pięciolecie. To także pięciolecie oficjalnego portalu programu – mojeppk.pl. W 2023 r. zanotował on ponad 4 mln użytkowników i ponad 13 mln odsłon strony. Mijający rok to także ponad 238 nowych aktualności oraz prawie 40 nowych lub zaktualizowanych poradników i materiałów do pobrania. Trenerzy PFR Portal PPK przeprowadzili 1569 bezpłatnych szkoleń z zakresu pracowniczych planów kapitałowych dla 67 710 osób.

Popularnością cieszył się także serwis MojePPK, w którym w ciągu niespełna dwóch lat funkcjonowania zarejestrowało się 567 tys. użytkowników, zaś liczba logowań przez ten okres wyniosła 2,3 mln. Również infolinia PPK nie narzekała na brak pracy. W 2023 r. odebrano ponad dwa razy więcej połączeń niż rok wcześniej, trzykrotnie wzrosła także liczba zapytań e-mailowych i poprzez czat. W zdecydowanej większości z tej formy komunikacji korzystali pracownicy.

To był bardzo dobry rok

– To był bardzo dobry rok dla pracowniczych planów kapitałowych, a przede wszystkim dla ich uczestników. Teraz, po czterech latach funkcjonowania PPK, wartość aktywów netto wynosi więcej, niż udało się zgromadzić w PPE w ciągu 25 lat. Imponują także zeszłoroczne wyniki funduszy, które wahały się od 14,32% w grupie FZD 2025 do 23,54% w grupie FZD 2050.

Dzięki organicznej pracy, zarówno naszej, jak i instytucji finansowych, prowadzących PPK bez ogromnych nakładów na kampanie reklamowe udaje się przekonać do programu coraz więcej pracowników. To bardzo cieszy i dobrze prognozuje na przyszłość. Podsumowując autozapis, zakładaliśmy w ciągu najbliższych dwóch lat osiągnięcie partycypacji na poziomie ok. 50%. Wszystko wskazuje na to, że ten cel uda się osiągnąć – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Powrót sygnalistów!

0
Teresa Grabowska

11 stycznia 2024 r. na stronie RCL pojawiła się kolejna (już siódma) wersja projektu ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa. Projektowana ustawa ma na celu wdrożenie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.

W dokumencie ustanowione są zasady i procedury dotyczące ochrony sygnalistów, czyli osób, które zgłaszają informacje uzyskane w kontekście związanym z pracą na temat naruszeń prawa UE.

Obowiązek wdrożenia omawianych przepisów do polskiego porządku prawnego upłynął 17 września 2021 r. iKE skierowała do TSUE skargę na Polskę. Dlatego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej traktuje prace nad ustawą implementującą zapisy dyrektywy priorytetowo.

Resort przyjął, że implementacja dyrektywy 2019/1937 nastąpi nie w drodze nowelizacji istniejących projektów ustaw, lecz w odrębnej ustawie.

Ostatni, styczniowy projekt ustawy z br. porządkuje wiele zagadnień i wraca do zapisów zgodnych z wymaganiami dyrektywy.

Najważniejsze założenia przewidują:

  • rozszerzenie zakresu naruszeń prawa poza przepisy unijne o aspekty prawa krajowego,
  • RPO jako ostatecznie wybrany podmiot do sprawowania pieczy nad ochroną sygnalistów,
  • fakultatywne, a nie obligatoryjne wydawanie zaświadczeń o podleganiu ochronie,
  • miesięczne vacatio legis od dnia opublikowania ustawy,
  • dodatkowy miesiąc na wdrożenie odpowiednich kanałów zgłoszeń od dnia wejścia w życie ustawy.

Dystrybutorzy ubezpieczeń – jako podmioty zobowiązane – mają obowiązek wdrożyć w swoich firmach przepisy o ochronie sygnalistów, niezależnie od liczby zatrudnianych osób. W praktyce oznacza to konieczność opracowania prawidłowej dokumentacji, odpowiednich rozwiązań informatycznych niezbędnych dla uruchomienia kanałów zgłoszeń, przygotowania zespołu do obsługi zgłoszeń oraz przeprowadzenia działań mających na celu zmianę mentalności pracowników do pozycji i charakteru sygnalisty w firmie.

(Wśród podmiotów zobowiązanych znajdują się m.in. dystrybutorzy ubezpieczeń: agenci ubezpieczeniowi, brokerzy ubezpieczeniowi – art. 1 pkt 9 ustawy AML. Dyrektywa UE 2019/1937 – załącznik część II B art.2 ust.1 lit. A)

Planowany termin przyjęcia projektu przez RM został ustalony na I kw.2024 r. Jego pilny charakter wynika ze znaczącego opóźnienia (ponad dwa lata) wdrożenia unijnych przepisów do krajowego porządku prawnego.

Terminy wdrożenia będą więc stosunkowo krótkie i dlatego warto już zacząć przygotowania, aby przeprowadzić projekt bezstresowo.

Warto też dodać, że sankcje za brak wprowadzenia omawianych przepisów nie ograniczają się tylko do grzywny, ale mogą również dotyczyć ograniczenia wolności.

Poza tym jest jeszcze jeden powód, dla którego nie warto czekać, bo jak pokazują badania, sygnaliści byli najlepszym źródłem informacji o wewnętrznych nadużyciach, stanowiąc 43% w 2020 r. Dlatego im szybciej wykryjemy nieprawidłowości, tym szybciej ograniczymy straty w firmie. Przekonało się o tym wielu pracodawców, którzy już uruchomili kanały zgłoszeniowe.

Warto też zwrócić uwagę, że dwumiesięczny czas na wdrożenie przez podmioty zobowiązane kanałów zgłoszeń z uwagi na wprowadzenie nowych rozwiązań lub zmian w systemach IT jest okresem bardzo wymagającym.

Dlatego uważam, że to dobry moment, aby rozpocząć prace nad wewnętrzną procedurą, związaną z ochroną sygnalistów, która nie tylko będzie prawidłowo działać, ale przede wszystkim odpowiadać specyfice firmy.

Teresa Grabowska
TG-Doradztwo i Zarządzanie

biuro.tg.doradztwo@gmail.com

Trasti będzie starać się o licencję

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po trzech latach działalności Trasti ma prawie 300 tys. klientów. Firma chce, aby w ciągu trzech najbliższych lat grono korzystających z jej usług wzrosło o milion, a przypis składki osiągnął poziom 1 mld zł – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że Trasti chce do końca tego roku pozyskać pieniądze na rozwój. Ma to być 30 mln euro w kilku transzach. Janusz Wojtas, przewodniczy rady nadzorczej spółki, przypomina, że od początku działalności w 2020 r. do końca 2023 r. inwestycje w Trasti sięgnęły 8 mln euro. Jedna z dużych międzynarodowych instytucji finansowych już zobowiązała się dokonać inwestycji. Artur Olech, prezes Trasti, mówi „PB”, że potrzebny jest jeszcze inwestor, który będzie aktywnie zaangażowany w rozwój spółki, co jest związane z jej planami ubiegania się o własną licencję na polskim rynku.

Janusz Wojtas zapewnia, że firma jest już na progu rentowności. Współpracuje z nią 15 tys. sprzedawców w sieciach dystrybucji, z czego jedna trzecia jest aktywna. W minionym roku Trasti zebrało 140 mln zł składki, tj. ok. 1% w całym rynku ubezpieczeń komunikacyjnym i ok. 3–4% segmencie masowym. W najbliższych trzech latach Trasti zamierza uzyskać licencję na polski rynek oraz rozpocząć ekspansję zagraniczną. Artur Olech deklaruje, że jego firma chce działać w modelu hybrydowym — jako lokalna firma brać ryzyko na własny portfel, ale działać także na ryzyku innych niż Triglav risk carrierów.

Wkrótce zapadnie też decyzja dotycząca formuły działalności Triglava w Polsce. Skala obecnego biznesu uzasadnia bowiem rozważenie decyzji o utworzeniu oddziału w Polsce, ale też potencjalnego zainwestowania bezpośrednio w Trasti. Prezes zapewnia, że jego firma ma pomysł na określone rynki w różnych partnerstwach. Na jej celowniku są rynki mocno zdigitalizowane, na których klienci bardzo aktywnie korzystają z porównywarek produktów finansowych, ale dostęp do danych o historii kredytowej jest słabszy, np. Rumunia. Tam Trasti stawiałoby na partnerstwa z lokalnymi podmiotami i chciałoby bardziej sprzedawać swój proces, niż brać ryzyko na własny bilans. Z kolei na dużych rynkach, gdzie są szczegółowe dane o historii kredytowej klientów, np. w Niemczech, Trasti chce brać ryzyko na własny portfel.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 14 lutego, Agnieszka Morawiecka  „Trasti chce być jak Admiral”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Pierwsze międzynarodowe przedsięwzięcie HDI Embedded

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

HDI Embedded, marka Europa Ubezpieczenia utworzona w celu rozwijania regionalnych i paneuropejskich partnerstw z podmiotami chcącymi wzbogacić swoją ofertę o produkty ochronne, zaoferuje ubezpieczenia sprzętu domowego klientom włoskiego telekomu Wind Tre – podał cashless.pl.

Serwis wyjaśnia, że w ramach rozbudowy swojej oferty o ubezpieczenia telekom utworzył agencję Wind Tre Assicurazioni, a następnie wybrał na swojego partnera działający również w Polsce insurtech wefox, których chce rozwijać się w obszarze ubezpieczeń wbudowanych. I to właśnie on wprowadza ofertę HDI Embedded do Wind Tre. Obejmuje ona ubezpieczenie na wypadek awarii urządzeń AGD i RTV zaistniałych po wygaśnięciu gwarancji producenta – koszt polisy będzie się zaczynał od niespełna 5 euro miesięcznie.

Dystrybucja polis jest jak na razie prowadzona stacjonarnie, ale już wkrótce ma się poszerzyć o kanał online.

Więcej:

cashless.pl z 13 lutego, Ida Krzemińska-Albrycht „Polskie HDI Embedded obejmie ochroną klientów włoskiego telekomu. Za projektem stoi Europa Ubezpieczenia”

(AM, źródło: cashless.pl)

O ubezpieczeniowych aspektach morskiej energetyki wiatrowej na konferencji w Sopocie

0

W dniach 11–12 marca 2024 w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja konferencji „Offshore Wind — ryzyko/bezpieczeństwo/finansowanie”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas spotkania członkowie zarządów i menedżerowie spółek z branży morskiej, energetyki wiatrowej, bankowej, ubezpieczeniowej oraz instytucji finansujących, a także eksperci Grupy MJM Holdings specjalizujący się w ubezpieczeniach dla energetyki odnawialnej będą rozmawiać o dotychczasowych osiągnięciach i nadchodzących wyzwaniach sektora MEW. W trakcie konferencji omówione zostaną m.in. takie tematy, jak:

  • potencjał ubezpieczeniowy rynku offshore wind w Polsce i krajach akwenu Morza Bałtyckiego,
  • wyzwania związane z budowaniem łańcucha dostaw dla tego sektora w Polsce,
  • otoczenie ekonomiczne inwestycji – kryteria bankowalności i ubezpieczenia projektów dla deweloperów,
  • wpływ kultury bezpieczeństwa pracy na koszty ubezpieczenia,
  • wyzwania inwestycyjne w świetle zmienności warunków ekonomicznych i niepewności łańcucha dostaw.

Podczas wydarzenia wystąpią uznani eksperci–praktycy, m.in. Marcin Ślotała, prezes zarządu MJM Holdings, Joanna Koselska, członkini zarządu Attis Broker, Jakub Budzyński, prezes zarządu Polskiej Izby Morskiej Energetyki Wiatrowej, Ewa Kruchelska, wiceprzewodnicząca rady nadzorczej CRIST, Artur Ambrożewicz, prezes zarządu Vulcan Training & Consultancy, Alfred Korycki, dyrektor Działu Likwidacji Szkód Attis Broker, Maciej Styjecki, prezes zarządu ASE Offshore, Mariola Radłowska, dyrektorka Działu Klienta Kluczowego Attis Broker.

Kontakt z organizatorami w sprawie konferencji:

tel: +48 502 078 661

e-mail: konferencja@attis.pl

(am)

PPK: Komunikacja i edukacja a upowszechnianie systemów długoterminowego oszczędzania

0

10 kwietnia w Sali Notowań warszawskiej GPW odbędzie się II Konferencja Międzynarodowa zatytułowana „Znaczenie komunikacji i edukacji w upowszechnianiu systemów oszczędzania długoterminowego. 5 lat PPK”. Patronat medialny nad wydarzeniem objęła „Gazeta Ubezpieczeniowa” oraz Investment & Pensions Europe (IPE).

Celem konferencji jest przybliżenie przez międzynarodowych ekspertów systemów długoterminowego oszczędzania oraz przedstawienie perspektyw rozwoju w upowszechnianiu produktów oszczędnościowych. „Znaczenie komunikacji i edukacji w upowszechnianiu systemów oszczędzania długoterminowego. 5 lat PPK” to jedyne tego typu wydarzenie w Polsce umożliwiające międzynarodową współpracę i wymianę doświadczeń w zakresie systemów emerytalnych w tak szerokim zakresie. W tym roku prelegenci poruszą temat m.in. European Tracking Service on Pensions (ETS), dobrych praktyk w komunikacji do różnych grup wiekowych, wykorzystania AI w edukacji emerytalnej, cyberbezpieczeństwa oraz pozapłacowych benefitów pracowniczych.

Organizatorem konferencji jest PFR Portal PPK oraz Fundacja GPW. Patronat medialny nad wydarzeniem objęła „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencję można śledzić online w języku polskim oraz angielskim.

Więcej szczegółów o konferencji znaleźć można na stronie mojeppk.pl.

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

Adam Uszpolewicz z pozytywną opinią rady ds. spółek z udziałem Skarbu Państwa

0
Adam Uszpolewicz

13 lutego rada do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych wydała pozytywną opinię dla 23 kandydatów do organów władz SSP. Jednym z nich był Adam Uszpolewicz, były prezes Avivy w Polsce.

Rada do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym. Do jej zadań należy m.in. wydawanie opinii dotyczących kandydatów na członków organów nadzorczych wskazanych przez Skarb Państwa oraz kandydatów na członków organów zarządzających.

Adam Uszpolewicz przez wiele lat był związany z Avivą. Po raz pierwszy funkcję prezesa grupy pełnił w latach 2007–2008. W latach 2009–2013 pracował w międzynarodowych strukturach Avivy, gdzie odpowiadał m.in. za rozwój biznesu i marketing na rynkach europejskich i azjatyckich. W 2013 roku powrócił na stanowisko prezesa grupy w Polsce, które zajmował do momentu przejęcia Avivy przez Allianz w listopadzie 2021 r. Przed dołączeniem do grupy Aviva był dyrektorem PWC w Polsce. Wcześniej pełnił funkcje menedżerskie w międzynarodowych grupach GE Capital, Cigna i Nationwide.

(AM, źródło: KPRM)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie