W nowej strategii Inter Polska postawił na rentowny rozwój

0
767

9 lutego podczas dorocznego spotkania noworocznego z pracownikami prezes zarządu grupy spółek Inter Polska Janusz Szulik przedstawił strategię firmy na kolejne 3 lata. W jej ramach ubezpieczyciel stawia na ewolucję i konsekwentną realizację postawionych celów.

– W 2023 roku Inter zdecydowanie przekroczył zakładane plany. Nasze wyniki finansowe sprawiają, że możemy być zadowoleni. Zarówno w spółce majątkowej, jak i życiowej możemy wykazać się dobrą rentownością i przypisem. Chcemy rozwijać się dalej – powiedział Janusz Szulik.

Ubezpieczenia medyczne filarem strategii

Inter Polska ogłasza nową strategię co trzy lata i obecnie rozpoczyna szósty cykl strategiczny. Strategia realizowana w latach 2021–2023 polegała na konwersji modelu biznesowego, aby od 2024 roku w pełni skoncentrować się na sektorze ochrony zdrowia i ubezpieczeniach zdrowotnych. W ramach nowych planów strategicznych zakład nadal będzie skupiony na rozwoju udziału w rynku ubezpieczeń dla sektora ochrony zdrowia, w poszczególnych zawodach medycznych, jak i na rynku podmiotów medycznych.

Jednocześnie Inter Polska chce być postrzegany jako sektorowy lider w ubezpieczeniach dla rynku ochrony zdrowia, co mierzone jest m.in. postrzeganiem marki, zarówno wśród studentów wydziałów medycznych, jak i osób pracujących w ochronie zdrowia.

Przede wszystkim rentowność biznesu

Inter Polska postawił w strategii na rentowny rozwój w ubezpieczeniach zdrowotnych. Ubezpieczyciel nie zamierza jednak koncentrować się wyłącznie na dynamice sprzedaży, ale przede wszystkim na wybranych segmentach rynku. W obszarze efektywności działalności ubezpieczeniowej ambicja zakładu została wyrażona jako dodatni wynik techniczny.

– To, co realizujemy od 32 lat, wykazując przy tym konsekwencję w naszych działaniach, jest już dobrze ugruntowaną praktyką, z konkretnymi, wymiernymi osiągnięciami. Warto zauważyć, że rynek ubezpieczeń jest dynamiczny. Na tej podstawie  uważamy, że niszowi ubezpieczyciele, tacy jak my, mają swoje miejsce na rynku, nawet takim jak nasz, który chce dogonić dojrzałe i rozwinięte rynki europejskie – podkreślił Janusz Szulik. – To, o czym musimy ciągle pamiętać jako wyspecjalizowany ubezpieczyciel, to konieczność wyróżniania się od innych oferentów i posiadania wyróżników zarówno w zakresie oferty, jak i obsługi. Specjalizacja wymaga od nas ponadprzeciętności i to jest właśnie nasz wyróżnik. Naprawdę znamy się na tym, co robimy. Specjalizacja wymaga od nas, abyśmy się naprawdę znali nie tylko na ubezpieczeniach, ale również na tym jak funkcjonuje branża medyczna – zaznaczył.

Bliżej klienta

W nowej strategii Inter Polska zdefiniował 28 projektów strategicznych, które w ciągu kolejnych 3 lat będzie realizować, aby osiągnąć zakładane cele. Zakład chce wzbogacać ofertę zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami klientów. Zamierza również zintensyfikować działania w obszarze automatyzacji procesów wewnętrznych, by stać się firmą jeszcze zwinniejszą. Dużą wagę przykłada też do obszaru komunikacji z klientem.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: Inter Polska )