Blog - Strona 410 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 410

Rosnąca rola ubezpieczeń W&I w procesach fuzji i przejęć

0
Źródło zdjęcia: Lensomai Communication

Transakcje M&A są częściej zawierane podczas kryzysów ekonomicznych, pandemii, lokalnych zawirowań geopolitycznych. Minione lata były pod tym względem szczególne, zwłaszcza na rynku Europy Centralnej. Doniesienia medialne pokazują, że w wielu sektorach gospodarki w najbliższym czasie dojdzie do kolejnych konsolidacji i akwizycji. Ważną rolę w nich będą odgrywać polisy W&I.

Absencja, prezenteizm, ubezpieczenia cyber

Prezentacje przedstawione w pierwszej części spotkania PIB Group Poland z członkami Polskiego Stowarzyszenia Skarbników Korporacyjnych dotykały m.in. roli benefitów pracowniczych w realizacji strategii ESG i polis cyber. Zaprezentowane też zostały ciekawe scenariusze szkodowe z tego zakresu oraz przyczyny występowania szkód, a także rola Grupy PIB w Polsce i plany na dalszy rozwój. Prezentacje prowadzili Kacper Mleczak, wiceprezes zarządu Exito Broker, oraz Radosław Grzęda, członek zarządu WDB.

Interesującym wątkiem okazał się temat absencji i prezenteizmu, czyli nieobecności oraz obecności chorych lub przemęczonych pracowników w pracy. Takie zachowania generują koszty, które często bywają niedoceniane. Dane pokazują także, że średnia absencja pracownika objętego prywatną opieką medyczną jest o 55% krótsza, a pracodawca, którego personel znajduje się pod prywatną opieką medyczną, może zaoszczędzić co najmniej 1245 zł rocznie na każdego pracownika. To pokazuje, że często benefity pracownicze nie są dodatkowym kosztem, ale realną inwestycją.

Duże zainteresowaniem cieszył się też wątek cyberubezpieczeń, w tym temat ryzyk, na które narażone są firmy, przyczyny szkód cybernetycznych w Polsce oraz zakres, jaki obejmują polisy w kontekście zapewniania bezpieczeństwa i minimalizacji kosztów incydentów.

W&I – standard podczas transakcji M&A?

W drugiej części spotkania odbył się panel dyskusyjny pod hasłem „Transakcje M&A w aspekcie działalności spółki – historia od A do Z”. Wśród panelistów znaleźli się Natalia Jackowiak, wiceprezeska PIB Group Poland i członkini zarządu WDB, Tomasz Dobrański, członek zarządu PCTA, Paweł Kuś, dyrektor finansowy i członek zarządu PIB Group Poland, Michał Fąderski, Co-Head, Managing Director Acquinex GmbH, i Marcin Sroga, W&I Underwriter Acquinex GmbH.

Temat przejęć i akwizycji oraz związanych z nim ubezpieczeń staje się coraz bardziej obecny na polskim rynku. Mimo pewnych ryzyk, w transakcjach eksperci upatrują przede wszystkim szanse związane z poszerzeniem dostępu do wiedzy, nowych rozwiązań i technologii, a także szerokiego, często międzynarodowego grona specjalistów. Na rynku polskim i globalnym znacznie większa aktywność w zakresie przejęć następuje w czasach zawirowań, takich jak pandemie, kryzysy ekonomiczne, lokalne zawirowania geopolityczne. Ostatnie lata pokazują, że ubezpieczanie tego typu transakcji i włączanie polisy W&I stają się standardem i nieodłącznym elementem transakcji.

(AM, źródło: Lensomai Communication)

Czy ubezpieczenie pomoże firmie w przypadku poważnego wycieku danych?

0
Michał Jatczak

Ataki typu ransomware, takie jak działania hakerów wymierzone ostatnio w ALAB laboratoria sp. z o.o., są jednymi z najgroźniejszych i najbardziej skutecznych metod cyberprzestępców. Atak cybernetyczny przeprowadzony przy wykorzystaniu ransomware w dużym uproszczeniu sprowadza się do zaszyfrowania systemów komputerowych i danych ofiary. Często połączony jest z eksflitracją, czyli wykradzeniem wrażliwych danych, a następnie żądaniem okupu od administratora. Przestępca grozi, że w razie niezapłacenia wymaganej kwoty systemy pozostaną zaszyfrowane, a wykradzione dane upublicznione.

– Przed zdarzeniami tego typu bardzo trudno się ustrzec. Jeżeli mamy do czynienia z grupą zdolnych i zdeterminowanych cyberprzestępców, pełne zabezpieczenie się przed ich działaniami jest praktycznie niemożliwe. Rozwiązaniem ograniczającym skutki tego typu zdarzeń jest produkt ubezpieczeniowy – wskazuje Michał Jatczak, starszy specjalista ds. ubezpieczeń finansowych Colonnade.

Ekspert wyjaśnia, że ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych obejmuje m.in. wydatki poniesione na zbadanie genezy, przebiegu i skutków incydentu cybernetycznego, określenie, czy systemy i dane są możliwe do odzyskania, podjęcie próby ich odzyskania, oczyszczenie sprzętu komputerowego ze złośliwego oprogramowania, ponowną instalację oprogramowania i przygotowanie sprzętu do pracy, przygotowanie raportu i wydanie rekomendacji, w jaki sposób należy zabezpieczyć się przed takimi zdarzeniami na przyszłość oraz przeprowadzenie wskazanych prac. Polisa może pokryć również zysk utracony w wyniku incydentu, a także koszt obrony przed roszczeniami osób trzecich, związanymi z wyciekiem danych oraz koszty postępowań związanych z naruszeniem przepisów RODO.

– Niektóre podmioty, w tym również Colonnade, oferują także dostęp do doświadczonych ekspertów, którzy mogą pomóc dotkniętej incydentem firmie w podjęciu natychmiastowych działań zaradczych. Koszt ubezpieczenia jest ustalany indywidualnie, w zależności od skali i rodzaju działalności klienta oraz jakości posiadanych przez niego zabezpieczeń. Cena zawsze jest jednak niższa niż późniejsze koszty własne, które trzeba ponieść w trakcie i po incydencie – podkreśla Michał Jatczak.

(AM, źródło: Core PR)

Fundacja PZU i Fundacja Zaczytani.org prezentują bajkę edukacyjną

0
Źródło zdjęcia: PZU

30 listopada odbyła się premiera bajki „Pożyteczna przygoda”. Publikacja, która powstała w wyniku współpracy Fundacji Zaczytani.org i Fundacji PZU, uczy dzieci zasad zdrowego żywienia. Dostępnej w formie darmowego e-booka i audiobooka bajce towarzyszą również materiały dla rodziców i opiekunów, które ułatwią budowanie relacji z najmłodszymi.

Opowieść przeznaczona jest dla dzieci w wieku 7–9 lat, a jej celem jest wspieranie ich w budowaniu zdrowej relacji z jedzeniem oraz edukacja w zakresie identyfikowania emocji. Bajka wpisuje się w ideę bajkoterapii, wykorzystując moc opowieści do edukowania oraz wspierania przez rodziców i nauczycieli rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci.

– Edukacja i zdrowie należą do kluczowych obszarów, które wspiera Fundacja PZU. Zaangażowanie w proces tworzenia bajki we współpracy z Fundacją Zaczytani.org idealnie łączy obie sfery. Dbanie o zdrowie najmłodszych oraz zaangażowanie w projekty edukacyjne, które w przyjaznej formie pomagają dzieciom przyswajać wiedzę, to główne wyzwania, jakie podejmujemy. Nasze działania skupiają się także na promowaniu zdrowego stylu życia oraz angażowaniu się w projekty wspierające dzieci, młodzież i dorosłych w walce ze skutkami pandemii, w tym ze złą kondycją psychiczną i emocjonalną oraz skutkami nauki zdalnej. Wprowadzając w życie słowa Hipokratesa „lepiej zapobiegać, niż leczyć”, uważamy, że bardzo ważne jest regularne dbanie o siebie i wpajanie dobrych nawyków już od najmłodszych lat. A właściwe, zrównoważone odżywianie jest przecież jednym z głównych filarów dobrego zdrowia. Chcemy pomagać dzieciom kształtować zdrową relację z jedzeniem i odpowiednie nawyki, które są tak ważne w prawidłowym rozwoju – mówi Jolanta Zabarnik-Nowakowska, prezeska zarządu Fundacji PZU.

Projekt bajki jest również efektem długofalowej współpracy Grupy PZU z Fundacją Zaczytani.org, dzięki której m.in. bajkoterapia stała się jednym z narzędzi wykorzystywanym w działaniach wolontariuszy w Grupie PZU. Doświadczenie Fundacji Zaczytani.org i potencjał Fundacji PZU zaowocowały stworzeniem wielopoziomowego projektu dotyczącego jednego z większych problemów dotykających dzieci w postpandemicznym świecie.

Bajka jest już dostępna do bezpłatnego pobrania na stronie internetowej Fundacji Zaczytani.org.

Bajce towarzyszy pakiet materiałów edukacyjnych dla nauczycieli, którzy mogą wykorzystać je do prowadzenie specjalnych lekcji i rozmów z dziećmi o uważności w jedzeniu. Publikacja zawiera m.in. scenariusz do bajkoterapii, który pomoże również każdemu rodzicowi w rozmowie z dzieckiem.

Największy polski ubezpieczyciel planuje także zaangażować wolontariuszy do kolejnych działań związanych z bajką edukacyjną i propagowaniem idei zdrowej relacji z jedzeniem.

– W PZU prężnie działa wolontariat pracowniczy, który koordynuje nasza Fundacja. Wśród pracowników PZU planujemy stworzyć grupę wolontariuszy, którzy poznają podstawy bajkoterapii i z „Pożyteczną przygodą” w dłoni wyruszą do przedszkoli, szkół, placówek opiekuńczo-wychowawczych, aby prowadzić zajęcia dla dzieci. Będzie to kolejny projekt edukacyjny w ramach wolontariatu pracowniczego PZU realizowany w partnerstwie z inną fundacją – dodaje Jolanta Zabarnik-Nowakowska.

Już w pierwszym tygodniu od premiery bajka dotrze do ponad 14 tys. szkół podstawowych, 350 specjalnych ośrodków wychowawczych, 100 młodzieżowych domów kultury, 90 placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz 3200 bibliotek.

(AM, źródło: PZU)

Unum Życie: Biznes, który pomaga

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prawie 1,2 tony żywności dla potrzebujących, ponad 2000 przyborów szkolnych dla wychowanków domów dziecka, 1175 kg karmy dla bezdomnych zwierząt – to efekt tylko części działań społecznych wolontariuszy Unum Życie i Fundacji Unum.

Ponad 50% załogi Unum angażuje się społecznie w działania Fundacji Unum lub samodzielne inicjatywy charytatywne. A firma zapewnia szereg możliwości, by nieść pomoc.

Prezeska zarządu spółki Aneta Podyma jest współzałożycielką i aktywną członkinią Koalicji Liderzy Pro Bono. Udziela się również w Radzie Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Aktywnie promuje i sama bierze udział w akcjach Fundacji Unum.

– Wolontariat nie jest pojedynczym aktem filantropii, to świadome stałe zaangażowanie, które nierzadko wiąże się z wyjściem poza strefę komfortu. Jest unikatowym współdziałaniem z koncentracją na celach wykraczających daleko poza organizację. Wymaga on jednak zaangażowania liderów, którzy nadają głębszy sens pracy, budując kulturę opartą na empatii, szacunku i zaufaniu – komentuje Aneta Podyma.

Spółka, będąc głównym fundatorem, zapewnia środki i wsparcie w działaniach społecznych Fundacji Unum. Fundację tworzą pracownicy i współpracownicy firmy, którzy dokładnie badają potrzeby społeczne i organizują akcje stanowiące odpowiedź na dany problem.

  • W okolicach Świąt Wielkanocnych wolontariusze zbierają żywność dla osób w kryzysie bezdomności i ubóstwa – w tym roku z imponującym wynikiem 1178 kg potrzebnych produktów.
  • Wiosną ponad 230 wolontariuszy rywalizowało w sportowej grze „U na sportowo”, by wspólnie pokonane kilometry i spalone kalorie zamienić na 15 000 zł wsparcia na budowanie odporności psychicznej dzieci i młodzieży w ramach Life Plan Academy Fundacji Marka Kamińskiego.
  • Pod koniec wakacji wolontariusze kompletowali wyprawki szkolne i wspólnie przekazali 2250 sztuk przyborów szkolnych podopiecznym Powiślańskiej Fundacji Społecznej i Domu Dziecka w Kowalewie.
  • 195 wolontariuszy ponownie stanęło do sportowego wyzwania Rakreaton, by pokonane kilometry zamienić na 15 000 zł wsparcia dla małych pacjentów – dzieci zmagających się z chorobą nowotworową.
  • Jesienią wolontariusze przekazali 1175 kg karmy dla bezdomnych psów i kotów z czterech schronisk w Polsce.

Fundacja odpowiada też na indywidualne prośby dotyczące wsparcia w leczeniu, rehabilitacji, pomocy psychologicznej czy nauce dzieci i osób dorosłych.

Dzień Wolontariusza 365 dni w roku

Dla chętnych osób, które chcą angażować się społecznie, Fundacja Unum i Unum Życie oferują wiele możliwości. W firmie funkcjonuje jasna polityka wolontariatu pracowniczego określająca czytelne zasady, prawa i obowiązki każdej osoby chcącej wziąć udział w akcji społecznej.

Tylko w tym roku ponad 400 wolontariuszy otrzymało finansowanie, by w ramach Dnia Wolontariusza malować ogrodzenia, pokoje w domach dziecka, sadzić drzewa w ogrodach placówek wychowawczych, odnawiać schroniska dla zwierząt i pomagać w 19 miejscach w Polsce. Osobom zatrudnionym firma oferuje ponadto dodatkowy dzień wolny na wolontariat.

Dla tych pracowników i współpracowników, którzy angażują się charytatywnie w działania innych organizacji pożytku publicznego, Fundacja Unum w ramach programu „Podwójne Działanie” dofinansowuje te organizacje jednorazową darowizną, jako wzmocnienie zaangażowania wolontariusza. W spółce funkcjonuje również Program Rozwoju Wolontariatu, którego celem jest wzmocnienie pracowników i współpracowników w obszarze kompetencji potrzebnych do organizacji, koordynacji i realizowania działań społecznych.

– Działania społeczne naszej organizacji są cenione zarówno przez pracowników, którzy w ankiecie zaangażowania bardzo wysoko ocenili obszar odpowiedzialności społecznej (85%), jak i zewnętrznie. Z dumą nosimy tytuł „Wolontariat Pracowniczy Wysokiej Jakości”, który jest dla nas jednocześnie zobowiązaniem, by stale pielęgnować w naszej kulturze wartości zaufania i społecznej empatii. Widzimy też, jak ważny jest to element dla naszych pracowników i współpracowników, jak wzmacnia ich poczucie wpływu oraz spaja zespoły, którym oprócz wspólnych zadań, przyświecają też szlachetne cele – dodaje Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu HR, Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej, członek Rady Fundacji Unum.

(AM, źródło: Unum)

Dom Max InterRisk ze Złotym Godłem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kapituła Programu Najwyższa Jakość Quality International 2023 jednogłośną decyzją przyznała InterRisk tytuł Laureata oraz Złote Godło QI 2023 w kategorii QI PRODUCT za „Ubezpieczenie Dom Max jeszcze bardziej Max!”.

Kapituła Programu pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Katedry Zarządzania Procesowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nagrodziła działania związane z wdrażaniem, a także promowaniem idei jakości we wszystkich aspektach działalności, zwłaszcza w zakresie ubezpieczenia Dom Max. Tytuł Najwyższa Jakość Quality International oraz certyfikat sygnowany przez instytucje patronujące konkursowi zostały przyznane za kompleksowe rozwiązania i optymalną ochronę, które zapewnia Dom Max. Nagrodę odebrali przedstawiciele InterRisk podczas odbywającej się 1 grudnia uroczystej gali w Krynicy-Zdroju.

(AM, źródło: InterRisk)

Sollers Consulting: Ubezpieczyciele skupią się na zarządzaniu danymi i rozwiązaniach chmurowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wysokie koszty reasekuracji i utrzymujący się wpływ inflacji odszkodowań zmuszą ubezpieczycieli do przedefiniowania ich modeli biznesowych – wynika z raportu Sollers Consulting „Against the wind” zawierającego prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024. Konieczna będzie większa automatyzacja procesów. Aby się na to przygotować, głównym celem branży w przyszłym roku będzie wdrożenie rozwiązań chmurowych i rozwój w obszarze zarządzania danymi.

W roku 2024 firmy ubezpieczeniowe drugi rok z rzędu będą musiały się mierzyć z wpływem inflacji roszczeń – wskazują autorzy raportu. Nietypowe zjawiska pogodowe nałożą na sektor dodatkową presję finansową poprzez utrzymanie wysokich kosztów reasekuracji. W tym aspekcie większego znaczenia nabierze wydajność operacyjna. Ponieważ branża przygotowuje się do wykorzystywania sztucznej inteligencji, firmy skupią się na zarządzaniu danymi i chmurze. Prawodawstwo UE i zmiany na rynku londyńskim spowodowane przez Blueprint II będą wspierać rozwój modeli biznesowych opartych na danych.

– Sztuczna inteligencja fundamentalnie zmieni branżę ubezpieczeniową. Jednak aby wykorzystać AI, ubezpieczyciele muszą zainwestować w swoje rozwiązania IT – mówi Niels Zijderveld, dyrektor ds. sprzedaży Sollers Consulting. – Firmy ubezpieczeniowe zmodyfikują swoje strategie w celu zmniejszenia kosztów odszkodowań i skoncentrują się na modelach efektywnych kosztowo: zautomatyzowanej dystrybucji i underwritingu.

Dla ubezpieczycieli w Europie Środkowo-Wschodniej głównym problemem pozostaje inflacja. W klimacie gospodarczym wrażliwym na zmiany cen i w obliczu silnej konkurencji nie wszystkie próby podniesienia składek zakończą się sukcesem. Ubezpieczyciele zwrócą się w stronę wydajniejszych kanałów dystrybucji. Branża poczyni znaczące postępy w zakresie embedded insurance i cyfrowych rozwiązań bancassurance.

– Ponieważ ubezpieczyciele w Europie Środkowo-Wschodniej są zaawansowani technologicznie, zwłaszcza w zakresie likwidacji szkód, automatyzacja i sztuczna inteligencja będą wykraczać poza zarządzanie szkodami i wnikną do innych obszarów łańcucha wartości – komentuje Andrzej Łach, Partner w Sollers Consulting. – Zwiększając bieżącą automatyzację procesów biznesowych, ubezpieczyciele w Europie Środkowo-Wschodniej skupią się na wykorzystaniu potencjału rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.

W przyszłym roku wiele rynków będzie się mierzyć z rosnącym wpływem regulacyjnym i politycznym na ubezpieczenia z uwagi na wybory, które odbędą się w USA i najprawdopodobniej w Wielkiej Brytanii. Unia Europejska zintensyfikuje działania na rzecz stworzenia ram prawnych dla wykorzystania danych i sztucznej inteligencji. Oba te fakty będą miały bezpośredni wpływ na sektor ubezpieczeń.

Raport Sollers Consulting został oparty na danych ekonomicznych i wywiadach z menadżerami z branży ubezpieczeniowej z 15 rynków w Europie, Ameryce, Azji i w rejonie Pacyfiku.   

(AM, źródło: Sollers Consulting)

Odc. 247 – Epoka nowych doświadczeń w ubezpieczeniach

0

Na czym dzisiaj zależy klientom? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Dominik Witek – członek zarządu PZU Życie. Rozmawia Aleksandra E. Wysocka.


Dowiesz się:

  • Jakie są kluczowe wnioski z Raportu CX 2023 „Epoka nowych doświadczeń”?
  • Które trendy i technologie mają największy wpływ na klientów?
  • Czy branża ubezpieczeniowa ma szansę znaleźć się w czołówce innowatorów?

Pobierz Raport CX 2023: https://www.pzu.pl/raportcx

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Listopad 2023

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wybór szefa KNF, nowa odsłona oferty rolnej Wiener, dodatkowy „bezpiecznik” od Generali, najnowsza inicjatywa PIU oraz Renata Kudła-Rajca – tak przedstawia się lista listopadowych laureatów w cyklicznym rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Ponowny wybór Jacka Jastrzębskiego na stanowisko przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego – w uznaniu dla osiągnięć w dotychczasowym kierowaniu instytucją, które skutkowały pierwszym w historii przedłużeniem misji szefa KNF na kolejną kadencję.

PRODUKT MIESIĄCA

Zmodyfikowany Pakiet AGRO autorstwa Wiener TU – w uznaniu dla oferty wzbogaconej o wariant all risk w ubezpieczeniu budynków rolniczych i mienia oraz maszyn rolniczych, ochronę instalacji OZE jako osobnego przedmiotu ubezpieczenia oraz zapewnienie podstawowego assistance do każdego ubezpieczanego w zakresie obowiązkowym budynku mieszkalnego.

INNOWACJA MIESIĄCA

Pakiet sprzętowych kluczy zabezpieczających do ubezpieczenia CyberRED opracowanego przez Generali – w uznaniu dla wzbogacenia ochrony ubezpieczeniowej dla przedsiębiorców o narzędzie prewencji, umożliwiające istotne ograniczenie ryzyka cyberataku.

INICJATYWA MIESIĄCA

Rozpoczęcie przez Polską Izbę Ubezpieczeń prac nad opracowaniem rynkowego standardu DORA – w uznaniu dla przedsięwzięcia, które zapewni jednoznaczną i efektywną adaptację ubezpieczycieli do wymogów rozporządzenia i tym samym pozwoli zakładom uzyskać na czas zgodność regulacyjną oraz umożliwi transformację w obszarze cyberbezpieczeństwa i IT.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Renata Kudła-Rajca – za objęcie sterów w zespole Zdalnych Koordynatorów Sprzedaży i podjęcie wyzwania przyspieszenia rozwoju kanału agencyjnego, będącego jednym z celów strategicznych Leadenhall Insurance.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

UOKiK dał zielone światło dla przejęcia towarzystw Polski Gaz przez PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jeden z warunków zawieszających przejęcie towarzystw Polski Gaz przez PZU został spełniony. Zgodę na przeprowadzenie transakcji wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Największy polski ubezpieczyciel zawarł z PKN Orlen umowę kupna sprzedaży obu towarzystw 4 września tego roku. W ten sposób wypełnił postanowienia listu intencyjnego z 9 listopada 2022 r., w którym PZU zadeklarował chęć nabycia, a PKN Orlen zbycia 100% udziałów Polski Gaz TUW, będącego właścicielem Polski Gaz TUW na Życie. Transakcja obejmuje też trzyletnią umowę ramową, regulującą warunki współpracy obu stron, w tym realizację odnowień polis znajdujących się obecnie w portfelach obu towarzystw.

12 września zakład wystąpił do UOKiK o wyrażenie zgody na przejęcie. Sprawa została zakończona decyzją Urzędu o numerze DKK-275/2023 z 16 listopada, w której instytucja wyraziła zgodę na tę koncentrację. Do spełnienia wszystkich warunków potrzebna jest jeszcze formalna zgoda Komisji Nadzoru Finansowego.

Zakończenie procesu przejęcia towarzystw Polski Gaz przez PZU planowane jest na grudzień.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Moja Warta ułatwi klientom spełnienie formalności oraz zwiększy ich bezpieczeństwo

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

9 grudnia wystartuje Moja Warta, nowy serwis internetowy dla klientów ubezpieczeń na życie oraz majątkowych Warty – podał cashless.pl.

Na nowej platformie będą dostępne dane ubezpieczeniowe oraz dokumenty polisowe i szkodowe. Za pośrednictwem Mojej Warty klienci będą mogli również załatwić wybrane sprawy, zatwierdzić polisy wystawione zdalnie przez agentów, zweryfikować płatności składek oraz wznowić ubezpieczenie komunikacyjne lub mieszkaniowe. Funkcjonalności serwisu pozwolą też na zgłoszenie zbycia pojazdu oraz szkody, a także na śledzenie procesu likwidacji.

W założeniu Moja Warta ma z jednej strony zwiększyć wygodę klientów Warty, ale z drugiej pozwolić zakładowi na spełnienie wymogów Komisji Nadzoru Finansowego w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Więcej:

cashless.pl z 1 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Warta uruchomi nowy serwis internetowy dla klientów. W Mojej Warcie zatwierdzą i opłacą polisy czy zgłoszą szkody”

(AM, źródło: cashless.pl)

18,338FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie