Blog - Strona 411 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 411

Czy warto ubezpieczać nieruchomość od zalań?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenie od szkód wodnych jest kluczowym elementem zarządzania ryzykiem dla posiadaczy nieruchomości. W obliczu rosnącej liczby ekstremalnych zdarzeń pogodowych coraz więcej osób zastanawia się nad zasadnością takiej polisy.

Czym jest analiza kosztów i korzyści? W skrócie jest to metoda oceny efektywności inwestycji i projektów, przy uwzględnieniu elementów ilościowych i jakościowych. W przypadku ubezpieczenia od szkód wywołanych przez działanie wody do kosztów zaliczyć należy przede wszystkim składkę ubezpieczeniową, koszty związane z wdrożeniem rozwiązań wskazanych przez ubezpieczyciela w zawartej umowie. Korzyścią natomiast jest brak strat w przypadku wystąpienia szkody.

Koszty ubezpieczenia kontra ryzyka

Koszty ubezpieczenia od szkód wodnych mogą być różne w zależności od wielu czynników, takich jak wartość nieruchomości, jej lokalizacja, a także zakres ochrony oferowany przez polisę. Szczególnie istotna jest dokładna analiza warunków umowy ubezpieczeniowej w celu potwierdzenia, że pokrywa ona wszystkie interesujące nas ryzyka, istotne z punktu widzenia sposobu korzystania i przeznaczenia nieruchomości.

Warto zwrócić uwagę, że istnieje grupa ryzyk wspólna dla wszystkich nieruchomości oraz ryzyka specyficzne, np. dla nieruchomości o przeznaczeniu produkcyjnym. Do najczęściej wskazywanych ryzyk związanych z działaniem wody zaliczyć należy: awarię lub uszkodzenie rur, przewodów lub urządzeń instalacji wodociągowej, kanalizacyjnej, klimatyzacyjnej, grzewczej, przeciwpożarowej, cofnięcie się cieczy w sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, szkody spowodowane opadami atmosferycznymi, topniejącym śniegiem bądź lodem, szkody spowodowane przez osoby trzecie, gaszenie pożarów, gwałtowne opady deszczu, powodzie, podtopienia, uszkodzenia lub wadliwą instalację hydroizolacji, wadliwą instalację lub zużycie techniczne instalacji wodno-kanalizacyjnych.

Korzyści z ubezpieczenia nieruchomości

W przypadku wystąpienia szkody ubezpieczyciel pokrywa koszty naprawy lub odbudowy nieruchomości (czasem jej części). Jak mantrę powtarzać należy formułę mówiącą o dokładnym analizowaniu zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela, a zwłaszcza przypadki jej wyłączenia lub ograniczenia.

Cena składki jest zwykle istotnym elementem decydującym o wyborze polisy, jednak zarówno wartość ubezpieczanego mieszkania, domu lub budynków produkcyjnych, jak i zwiększająca się częstotliwość występujących ryzyk wskazują na konieczność ubezpieczenia nieruchomości w szerokim zakresie. Wskazane jest również posiadanie wyceny nieruchomości i jej wyposażenia, która znacznie ułatwi późniejsze dochodzenia odszkodowania.

Wszystkie korzyści wynikające z ubezpieczenia nieruchomości mogą być trudne do oszacowania. Trudno bowiem wycenić komfort psychiczny lub stres i stratę czasu na poszukiwanie rzetelnej firmy usuwającej szkody.

Podsumowując, decyzja o ubezpieczeniu od szkód wodnych powinna być poprzedzona dogłębną analizą kosztów i korzyści. W przypadku szkód wodnych warto zwrócić uwagę, czy ubezpieczenie obejmuje szkody spowodowane przez nagłe zdarzenia pogodowe, w tym powódź. Zwracajmy uwagę nie tylko na wysokość składki, ale na jego zakres i wyłączenia. Zapytajmy również o tryb postępowania w razie szkód wywołanych przez wodę.

Czas w likwidacji takich szkód jest niezwykle istotny, a szybka reakcja umożliwia redukcję ich rozmiaru. Nie zapomnijmy zapytać o podmiot, który będzie usuwał skutki zalania lub wycieku, by nie trafić na kogoś niekompetentnego.

Dobrze dobrana polisa zapewni poczucie bezpieczeństwa i spokoju, czego autor niezmiennie życzy w 2024 roku.

Zbigniew Prokopczyk
Precision Services Group

Simplea rusza na podbój polskiej „życiówki”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Unext wprowadził do Polski kolejną markę ubezpieczeniową. Po wefox i DallBogg przyszedł czas na Simplea. Czeski ubezpieczyciel życiowy już rozpoczął dystrybucję swoich produktów – podał cashless.pl.

Martin Švece, prezes Simplea, zdradził serwisowi, że jego firma obecnie jest na etapie przygotowywania do szkoleń produktowych oraz rejestracji nowych doradców w celu stopniowego poszerzania bazy dystrybucyjnej w Polsce. W tym miesiącu wybrani agenci zaczęli sprzedawać polisy zakładu.

Martin Švece wyjaśnił, że klienci jego firmy będą mogli wybrać spomiędzy wcześniej przygotowanych pakietów lub skonfigurować ubezpieczenie według swoich preferencji. Do wyboru będzie 37 ryzyk ubezpieczeniowych, dostępnych zarówno dla klientów, jak i ich bliskich, a oprócz tego Simplea zaoferuje polisy wypadkowe i chorobowe a także wypłaty z okazji urodzenia dziecka. Dystrybucja ma odbywać się wyłącznie za pośrednictwem sieci agencyjnej.

Więcej:

cashless.pl z 26 stycznia, Ida Krzemińska-Albrycht „Simplea wchodzi do Polski. Czeskiego ubezpieczyciela życiowego wspiera na naszym rynku insurtech Unext”

(AM, źródło: cashless.pl)

Generali interesuje przede wszystkim rentowność

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska w wywiadzie dla Money.pl zadeklarował, że głównym celem działalności jego firmy jest osiągnięcie jak najwyższego poziomu rentowności. Sprzyjać temu ma fakt, że nasycenie polskiego rynku majątkowymi ubezpieczeniami pozakomunikacyjnymi jest stosunkowo niskie w porównaniu z innymi państwami.

Szef ubezpieczyciela wskazał, że w ramach rozwoju działalności jego firma chce m.in. wykorzystać fakt, że po pandemii Polacy zaczęli przywiązywać większa wagę do ubezpieczeń zdrowia i życia. Dlatego Generali intensyfikuje działania w tym obszarze. Roger Hodgkiss dodał też, że w 2023 r. ubezpieczyciel osiągnął rekordowe wyniki na polskim rynku oraz zaprzeczył, iż zamierza startować w konkursie na prezesa PZU SA.

Zapytany o OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, ocenił, że po czwartym kwartale strata w tym segmencie była jeszcze większa niż po trzecim. Przyznał również, że obecna wojna cenowa w OC ppm. jest dla niego zjawiskiem niezrozumiałym. Zwrócił uwagę, że wszystko wokół drożeje, tymczasem stawki we wspomnianych polisach nadal plasują się na poziomie sprzed 7–8 lat. Prezes zapewnił, że jego firma nie brała udziału w tym wyścigu cenowym, w efekcie czego jej przypis z OC ppm. zmniejszył się w ciągu 2 lat o 30%. Zdaniem Rodgera Hodgkissa, biorąc pod uwagę inflację, średnia, rynkowa składka za OC powinna wzrosnąć od 20 do 30%. Sam zaś spodziewa się rynkowych wzrostów rzędu 5–10%. Dla porównania wskazał, że w ub.r. Generali miało ceny o 15–20% wyższe niż konkurencja, a teraz zrównują się one z rynkiem.

Wśród największych zagrożeń dla polskiego rynku prezes wymienił ryzyka klimatyczne, ryzyka cyber oraz geopolityczne, takie jak eskalacja wojny na Ukrainie i Bliskim Wschodzie. Największym obciążeniem dla Generali jest z kolei 20–30% wzrost kosztów działalności.

Więcej:

money.pl z 28 stycznia, Karolina Wysota „Prezes ubezpieczeniowego giganta radzi Polakom, jak przeżyć na emeryturze”

(AM, źródło: money.pl)

Allianz Partners z wielofunkcyjną aplikacją mobilną allyz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Partners uruchomił aplikację mobilną allyz. Narzędzie ma zapewniać podróżnym wiarygodne porady i wiedzę specjalistyczną, a także dostęp do pełnego pakietu świadczeń ubezpieczeniowych. Z aplikacji mobilnej mogą korzystać klienci z Francji, Niemiec i Holandii.

Aplikacja allyz oferuje użytkownikom kompleksowe porady i inspiracje przed podróżą, a także przestrzeń do przechowywania wszystkich dokumentów podróżnych i dostępu do informacji o lokalnych usługach podczas podróży.

– Dzisiejsi podróżni chcą czegoś więcej niż tylko ochrony finansowej, jaką zapewnia ubezpieczenie. Słusznie oczekują podczas podróży „spokoju ducha” – intuicyjnego i bezproblemowego rozwiązania dla wszystkich okoliczności, które wykraczają daleko poza tradycyjne ubezpieczenie. Dokładnie to połączyliśmy w naszym rozwiązaniu allyz, które jest dostępne za jednym kliknięciem – na telefonie komórkowym każdego klienta. To skok w przyszłość, w której ubezpieczenie jest naprawdę zintegrowane z codziennością naszych klientów – powiedział Tomas Kunzmann, dyrektor generalny Allianz Partners.

Spokój ducha – wystarczy jedno kliknięcie

Klienci posiadający ubezpieczenie podróżne Allianz Partners w Niemczech, Francji i Holandii mogą pobrać allyz na swój telefon komórkowy i uzyskać dostęp do korzyści, takich jak wstęp do poczekalni lotniskowej, rozpatrywanie roszczeń z wyprzedzeniem, informacje zdrowotne w podróży i dostęp do czatu z lekarzem. Każdy może pobrać aplikację bezpłatnie, a pełny pakiet usług można odblokować po wykupieniu polisy podróżnej.

Klienci allyz będą mogli skorzystać z 6-miesięcznego bezpłatnego dostępu do aplikacji allyz Security, stale rozwijającego się rozwiązania cyfrowego zaprojektowanego w celu uzupełnienia dobrego samopoczucia fizycznego cyfrowym bezpieczeństwem i ochroną. Aplikacja zapewnia użytkownikom usługi, takie jak prywatna sieć VPN, bezpieczne przeglądanie, kontrola rodzicielska, program antywirusowy i ochrona tożsamości online.

Aplikacja jest dostępna w Niemczech, Francji i Holandii, a jej wprowadzenie w USA i Włoszech planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r.

(AM, źródło: Allianz Partners)

Lloyd’s: Zagrożone łańcuchy dostaw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Lloyd’s opublikował raport omawiający największe zagrożenia dla łańcuchów dostaw w transporcie i logistyce, branży, na której opiera się 89 mld dol. światowego handlu i która ma wartość rynkową 9,7 bln dol.

Zerwanie łańcucha dostaw podczas pandemii, a obecnie w związku z konfliktem geopolitycznym, uwidoczniło nieodporność łańcuchów dostaw na oddziaływanie czynników globalnych i znaczenie wbudowania odporności w rozwiązania służące zarządzaniu ryzykiem. Raport sporządzony we współpracy z WTW pokazał, że podczas gdy ponad 90% badanych firm transportowo-logistycznych uważa, że ubezpieczenie ryzyka łańcucha dostaw jest sprawą najwyższej wagi, 77% przyznało, że brak dostępu do rozwiązań ubezpieczeniowych dla łańcucha dostaw i brak danych umożliwiających zrozumienie tych ryzyk stanowiły dla ich firm największe problemy. Firmy transportowo-logistyczne dużo inwestują w praktyki zarządzania ryzykiem i integrację rozwiązań technologicznych.

(AC, źródło: Xprimm)

GDV: Kolizja na stoku występuje coraz częściej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jeden na pięć wypadków sportowych przydarza się narciarzom. Statystyki wypłat ubezpieczycieli wypadkowych za okres 2017–2021 ujawniają, że za ok. 7100 wypadków przypadających na sezon narciarski z prywatnych ubezpieczeń wypadkowych wypłacono średnio 7750 euro za zdarzenie.

Spośród różnych sportów prowadzących do wypadków, narciarstwo jest odpowiedzialne za ok. 20% wypadków sportowych – podaje portal Xprimm, powołując się na analizy Niemieckiego Stowarzyszenia Ubezpieczycieli (GDV). Za większy odsetek odpowiada tylko piłka nożna – 33%. Tenis i jeździectwo również mają istotny udział w statystyce wypadków, jakim ulegają osoby uprawiające sporty.

Oprócz ubezpieczenia NNW i zdrowotnego, osoba wyjeżdżająca na narty powinna posiadać prywatne ubezpieczenie OC, chroniące przed finansowymi konsekwencjami wyrządzenia szkody osobie trzeciej. Na stokach narciarskich często zdarzają się kolizje, które mogą skutkować roszczeniami o rekompensatę za ból i cierpienie. Ubezpieczenie OC dla narciarzy jest nawet obowiązkowe we Włoszech i Południowym Tyrolu. Jego brak na stoku karany jest grzywną i anulowaniem ski passu.

Według niemieckiego Ośrodka Monitorowania Wypadków Narciarskich (ASU) ryzyko doznania urazu na nartach rośnie, w tym w wyniku wypadku o charakterze kolizji, wraz z liczbą poszkodowanych wymagających leczenia szpitalnego. Rośnie również ryzyko urazu większości obszarów ciała, z wyjątkiem kolan.

Niemieckie statystyki pokazują, że ryzyko kolizji skutkującej urazem w sezonie zimowym 2022/2023 wzrosło z 1,29 do 1,5 na 1000 narciarzy. Urazy w wyniku kolizji stanowiły niemal 20% wszystkich urazów narciarskich.

W sumie w poprzednim sezonie doszło do 44 tys. wypadków na nartach, w porównaniu z 39 tys. w sezonie 2020/2021. Według ASU ryzyko leczenia szpitalnego po wypadku narciarskim również wzrosło z 1,6 do 1,7 na 1000 narciarzy.

AC

Wzrosła wartość globalnych ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zagregowana wartość rynkowa 25 globalnych ubezpieczycieli w IV kw. 2023 r. wzrosła o 2,7%, do 2,79 bln dol. kw./kw. Większość aktywów wzrosła gwałtownie w IV kw. wskutek zwiększonej świadomości ryzyka i znalezienia się bezpieczeństwa finansowego w centrum uwagi.

Popyt na ochronę, napędzany świadomością ryzyka, wzrost wartości majątku i siła segmentów ubezpieczeń na życie i cyber, w połączeniu ze strategiczną korektą cen i dywersyfikacją geograficzną, pozwoliły globalnej branży ubezpieczeniowej wykazać się pozytywnym rezultatem w IV kwartale. Life Insurance Corporation of India i Allstate Corp odnotowały 25% wzrostu.

(AC, źródło: Global Data)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 5/2024

0

Dodatek specjalny PODRÓŻE – ZIMA 2024:

  • Piotr Chomaniuk, Allianz Partners: Jedna polisa ubezpieczenia podróżnego, wiele usług – str. 10
  • TUZ Ubezpieczenia: Ferie zimowe to czas odpoczynku, ale też wypadków – str. 12
  • Rankomat: Ubezpieczenie to najmniejszy wydatek na zimowy wyjazd – str. 12
  • Małgorzata Jakuta, Wiener: Musisz odwołać wyjazd na ferie? Odzyskaj swoje pieniądze – str. 13

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Strata, która może przynieść zysk – str. 2
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Agenci zmęczeni konsolidacją – str. 2
  • Paweł Kasica, Phinance: Phinance będzie skalować działalność i rozważa akwizycje – str. 3
  • Dariusz Gołębiewski, PZU LAB: Coraz bezpieczniej w przemyśle dzięki PZU LAB – str. 4
  • Kinga Ogrodowska, Patryk Ściegienny, Barbara Karólczak, Dominik Wyszkowski, Ubezpieczenia od A do Z: Naszym priorytetem jest rozwój agentów – od A do Z! – str. 7
  • Jarosław Kotra, Cecylia Słupianek, Poczta Polska Dystrybucja: PPD Finanse uruchamia punkt wzorcowy i zaprasza do współpracy – str. 9
  • Tomasz Tarkowski, Anna Njoku, UNIQA: UNIQA korzysta z najnowocześniejszej technologii w likwidacji szkód życiowych – str. 15
  • Paweł Skotnicki, MDRT: Ubezpieczenia jak teoria względności – str. 19
  • Marcin Demiańczuk, Aon: Stock Throughput Policy chroni mienie w transporcie i podczas składowania – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Zagrożenia z udziałem branży ubezpieczeniowej – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Lojalny klient na wagę złota – str. 21
  • Adam Kubicki: Na co zwracać uwagę przy poszukiwaniu kandydatów na agentów – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Joanna Grela, Rafał Szewczak, Michał Bloch, Coaching grupowy. Praktyczny przewodnik dla liderów, trenerów, doradców i nauczycieli – str. 22

Gotowi do startu?

0
Katarzyna Piątek-Chrzanowska

Początek nowego roku to idealny czas na podsumowanie ubiegłorocznych działań. Szczególnie tych, które blokują nas jako agentów w drodze po więcej, oraz tych, które doprowadziły nas jako doradców, dyrektorów czy menedżerów zespołów do miejsca, w którym jesteśmy. Warto przyjrzeć się i jednym, i drugim.

Tym pozytywnym, skutecznym przede wszystkim dlatego, by mieć świadomość, co działa, co przyniosło największe efekty. Kiedy będziesz już wiedział, co to jest, możesz zaplanować więcej takich kroków. Zgodnie z zasadą Pareto 20% działań doprowadziło do 80% sukcesów. Myślę, że warto poznać, które to 20% robi taką robotę.

Przy tej okazji możesz sobie szczerze pogratulować, bo pamiętaj, że twoje słowa mają znaczenie, myśli mają moc. One przekładają się na przekonania, a te zaś na nawyki. Jeśli jedno docenienie wywoła w tobie pozytywną myśl, która pobudzi wspierające przekonanie, będzie ono motorem do tworzenia pozytywnych nawyków.

Uwaga na narrację

Pomyśl, jakby to było mieć takie wspierające przekonanie: „Każde moje działanie zbliża mnie do sukcesu” albo: „Z każdej sytuacji wyciągam wnioski i uczę się, tym samym budując swoje doświadczenie”. I kolejne: „Doceniam swoje sukcesy i dlatego mam ich coraz więcej”. To tylko przykłady, jednak przekonania to narracja, przez którą oceniasz, czy coś jest osiągalne, czy nie.

Rozwój organizacji, ciebie jako agenta to świadome planowanie skutecznych i sprawdzonych działań. Jednak ważna uwaga, by uwzględniać także dynamiczne zmiany na rynku oraz zmieniający się stale profil klienta. Rezyliencja, czyli umiejętność dostosowywania się do zmian zachodzących nie tylko w branży, ale także w życiu prywatnym, to cenna wskazówka, nad czym warto pracować, by nie zostać w tyle. Z jednej strony sprawdzasz, co działa, i robisz tego więcej, z drugiej zerkasz na trendy i sprawdzasz, czy nadążasz za tym, co dziś dyktuje branża.

Uwaga na przekonania

Równie ważne jest dostrzeżenie działań, które nie były skuteczne w rozwoju kariery czy też organizacji. Warto podzielić je na dwie kategorie. Pierwsza to działania, którym być może potrzeba czasu, by przyniosły owoc, drugie to te, o których już wiesz, że niczego nie wnoszą. W tej drugiej kategorii często znajdują się „pożeracze czasu” czy też czekanie, aż klient sam dowie się o twoim istnieniu. Każdy będzie miał własną analizę.

W odniesieniu do działań, które jeszcze nie przynoszą efektu, odpowiedz sobie na pytanie, co musi się wydarzyć, by ten pomysł zakwitł oraz kiedy najwcześniej może się to wydarzyć. Głównie chodzi o to, by wziąć każde z tych działań pod lupę i bliżej się im przyjrzeć. Być może dzięki temu zmienisz je lub odświeżysz strategię.

Twoje przekonania w tej kwestii będą kluczowe, bo rzeczy, które uznajesz za niemożliwe, faktycznie takie się dla ciebie stają. Pomyśl, jak znacząco mogłaby wpłynąć na ciebie zmiana ograniczającego przekonania. Czasem masz naprawdę wszystko, by piąć się w górę, a jednak coś cię blokuje. Moją odpowiedzią na tę blokadę jest praca z przekonaniami.

Katarzyna Piątek-Chrzanowska
agentka ubezpieczeniowa i trenerka mentalna
Ubezpieczenia i Szkolenia

#ubezpieczeniowyLIVE: Trendy w ubezpieczeniach korporacyjnych – zima 2024

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 1 lutego 2023 roku w godzinach 13:00–14:30. Podczas programu zaproszeni goście będą mówić o ubezpieczeniach korporacyjnych.

W programie:

  • Global Risks Report 2024 – jak globalne ryzyka wpływają na biznes? – opowie Artur Grześkowiak, prezes Marsh McLennan w Polsce, Co-CEO Marsh McLennan w Regionie CEE. 
  • OC w świecie technologii – trendy na 2024 rok – przedstawi Marcin Gajkowski, dyrektor Działu Ubezpieczeń OC Generali. 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie