Andrzej Wasilewski zostanie nowym członkiem zarządu Allianz Polska odpowiedzialnym za operacje i IT. Wcześniej za ten obszar odpowiadał Marcin Kulawik, który od 1 września pełni obowiązki prezesa ubezpieczyciela. Andrzej Wasilewski zasili szeregi Allianz Polska w pierwszym kwartale 2024 roku.
Andrzej Wasilewski jest doświadczonym menedżerem ubezpieczeniowym. Od 2019 roku jest prezesem VIG Ekspert, spółdzielni zajmującej się likwidacją szkód i operacjami dla spółek grupy VIG w Polsce. Jednocześnie pełni funkcję dyrektora departamentów likwidacji szkód masowych w Compensie, InterRisk oraz Wiener. Wcześniej przez 8 lat pracował w Avivie, m.in. jako dyrektor underwritingu ubezpieczeń OC. Był również dyrektorem centrum operacyjnego likwidacji szkód PZU. Jest radcą prawnym, arbitrem Sądu Polubownego przy KNF. Od lat aktywnie uczestniczy w pracach samorządu branżowego w ramach Polskiej Izby Ubezpieczeń.
– Już dziś życzymy Andrzejowi wielu sukcesów w nowej roli – mówi Marcin Kulawik.
7 listopada Pion Klienta Korporacyjnego PZU SA organizuje szkolenie zawodowe dla brokerów. Wydarzenie zatytułowane „Branża magazynowanie” jest objęte patronatem medialnym „Gazety Ubezpieczeniowej”.
Podczas szkolenia eksperci Pionu Klienta Korporacyjnego PZU SA przybliżą uczestnikom podstawy prawne odpowiedzialności za szkody w branży magazynowanie, przedstawią przykłady szkód objętych zakresem ubezpieczenia, a także opowiedzą o warunkach ubezpieczenia w PZU.
Szkolenie odbędzie się 7 listopada o godz. 11.00. Wydarzenie w formie webinaru będzie przeprowadzone w trybie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Certyfikat otrzymają osoby, które zrealizują szkolenie w pełnym wymiarze.
31 października w ofercie Reso Europa Service pojawiły się dwa ubezpieczenia: NW oraz Extreme. Oba produkty zostały przygotowane we współpracy z Balcia.
Charakterystyczną cechą ubezpieczenia NW jest uwzględnienie w zakresie amatorskiego uprawiania sportów dla osób do 65. roku życia. Z kolei wyróżnikiem ubezpieczenia Extreme jest brak wyłączenia sportów ekstremalnych dla osób do 65. roku życia. W obu produktach istnieje możliwość wykupienia polis miesięcznych oraz płatności miesięcznych.
Łukasz Junik w styczniu 2022 r. awansował na stanowisko dyrektora krajowego, dołączając do grona Top Menedżerów OVB Polska. Z czytelnikami „Gazety Ubezpieczeniowej” dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat ścieżki kariery, którą wybrał, i perspektyw rozwoju branży ubezpieczeniowej w najbliższej przyszłości.
Dobrze przemyślana decyzja
Kiedy w styczniu 2007 r. stawiałem swoje pierwsze kroki w OVB, byłem przekonany, że wybieram przyszłościową branżę. Nie myliłem się. Ubezpieczenia odgrywają istotną rolę w ochronie finansowej i zabezpieczeniu przyszłości i każdy odpowiedzialny człowiek myśli o tym, jak potoczy się życie jego i najbliższych. Nasze czasy pełne są niepokojących zdarzeń, dlatego coraz więcej osób stara się przygotować na niespodziewane sytuacje. Branża ubezpieczeniowa jest więc bardzo perspektywiczna.
W pierwszym roku współpracy miałem okazję poznać produkty i przekonać się, jak wiele daje dobrze przeprowadzona analiza potrzeb klienta. Przekonałem się też, że praca oparta na kontaktach z ludźmi to coś, co bardzo mi odpowiada. W kolejnych latach starałem się równoważyć rozwój struktur i sprzedaż, realizując konsekwentnie Plan Kariery OVB. Ten precyzyjnie opracowany „drogowskaz” pozwala planować i osiągać następne szczeble kariery. I tak na początku 2022 r. awansowałem na stanowisko dyrektora krajowego OVB.
Patrząc z perspektywy, to co przyciągnęło mnie do OVB, pozostało niezmiennie do dzisiaj – możliwość rozwoju osobistego. Cykliczne szkolenia, wsparcie merytoryczne i narzędzia, przede wszystkim cyfrowe, pomagają rozwijać umiejętności w obszarze sprzedaży, zarządzania, negocjacji i obsługi klienta. Do tego dochodzi wsparcie Centrali OVB w zakresie księgowości, IT czy marketingu. Nie do pominięcia jest oczywiście też potencjał zarobkowy i poczucie sensu wykonywania swojej pracy – OVB kładzie nacisk na budowanie zaufania, dbanie o dobro klientów i zapewnianie im odpowiednich rozwiązań ubezpieczeniowych.
Przyszłość branży
Śledząc niesamowity rozwój OVB w Polsce w ostatnich latach, można zauważyć, że usługi oferowane przez OVB bardzo precyzyjnie odpowiadają na oczekiwania społeczne. Chodzi nie tylko o to, że możemy odpowiednio dobrać produkty w różnych obszarach i etapach życia, ale także edukujemy klientów, jak zarządzać dochodami i zabezpieczać przyszłość. Cyfrowy postęp i technologiczne innowacje zmieniły nasze życie i pracę. W zasadzie większość procesów możemy realizować online. Dzięki lepszej dostępności danych ubezpieczyciele mogą dokładniej ocenić ryzyko i dostosować ceny ubezpieczeń do indywidualnych profilów klientów.
Wpływ na branżę ubezpieczeniową będą miały także zagrożenia związane ze zmianami klimatycznymi oraz zrównoważony rozwój. Firmy będą musiały opracować strategie i produkty, które uwzględnią ryzyka związane z ekologią i zmianami klimatu. Ubezpieczenia dotyczące katastrof naturalnych, zielone ubezpieczenia i inicjatywy zrównoważonego rozwoju staną się bardziej powszechne.
Ubezpieczyciele będą z pewnością rozwijać cyfrowe platformy i narzędzia, które umożliwią klientom zakup polis online, zarządzanie polisami oraz szybkie zgłaszanie szkód. To jednak nie powinno stwarzać w żaden sposób zagrożenia dla usług świadczonych przez OVB, ponieważ jak pokazują badania i nasze ponad 50-letnie doświadczenie z działalności w 16 krajach Europy, w tej dziedzinie nic nie zastąpi osobistego kontaktu i podejścia opartego na zaufaniu.
Cyberatak, który dotyka towarzystwo ubezpieczeniowe, utrata danych klientów czy przejęcie i wykorzystanie konta pracownika albo agenta ubezpieczyciela to nie tylko problem techniczny, ale przede wszystkim wyzwanie dla wizerunku. I nadszarpnięcie zaufania, które jest podstawą w całej branży finansowej.
Dobrze pamiętam przypadki wycieku danych klientów czy e-maile ze złośliwymi załącznikami od agentów ubezpieczeniowych. Już samo czytanie doniesień o cyberatakach na instytucje zaufania publicznego budzi niepokój. Doświadczenie ich na własnej skórze naprawdę skłania do rozważenia, czy powierzanie nie tylko danych, ale i pieniędzy albo spokoju ducha w ręce firm, które nie są w stanie zabezpieczyć kont własnych pracowników i agentów, na pewno jest dobrym pomysłem.
Sektor finansowy czekają jednak zmiany, które mogą stanowczo podnieść poziom nie tylko bezpieczeństwa, ale i zaufania obecnych oraz potencjalnych klientów. Mówię o rozporządzeniu DORA oraz dyrektywie NIS 2, które weszły w życie na początku tego roku. Te nowe regulacje Unii Europejskiej mają zwiększyć odporność branży na cyberzagrożenia.
Jakie zmiany czekają ubezpieczycieli?
Firmy ubezpieczeniowe podlegają pod nowe prawo, zatem już dziś muszą się przyjrzeć swoim zabezpieczeniom i ogólnemu przygotowaniu na cyberataki. Pewną trudnością może być to, że przepisy, o których wspominam, nie precyzują, czego dokładnie oczekują od firm. Sporo zależy od ich wielkości i skali działania.
Kluczowe jest na pewno wprowadzenie podstawowych zasad cyberhigieny, na którą składają się między innymi stosowanie zasady zerowego zaufania, aktualizacja oprogramowania, zarządzanie dostępem czy podnoszenie świadomości pracowników.
DORA daje jednak jedną konkretną wskazówkę. W rozporządzeniu pada jednoznaczne sformułowanie: podmioty finansowe wdrażają silne mechanizmy uwierzytelniania. Instytucje finansowe nie mogą mieć w tym przypadku żadnych wątpliwości – regulacja wymaga implementacji silnych mechanizmów uwierzytelniania.
Co na to Komisja Nadzoru Finansowego i UODO?
Wymaganie to pozostaje w zgodzie z aktualnymi rekomendacjami krajowych instytucji nadzorczych. Już w październiku 2022 r. Komisja Nadzoru Finansowego podkreśliła w jednym ze swoich pism, że „brak stosowania silnego, wieloskładnikowego uwierzytelnienia klientów jest nieakceptowalnym ryzykiem”.
Urząd Ochrony Danych Osobowych z kolei odniósł się do tej technologii m.in. przy sprawie Morele. W decyzji z 10 września 2019 r. pisał: „kontrola dostępu i uwierzytelnianie to podstawowe środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę przed nieautoryzowanym dostępem do systemu informatycznego wykorzystywanego do przetwarzania danych osobowych. Zapewnienie dostępu uprawnionym użytkownikom i zapobieganie nieuprawnionemu dostępowi do systemów i usług to jeden z wzorcowych elementów bezpieczeństwa”.
Instytucje, które chcą być zgodne z nowym rozporządzeniem oraz z wytycznymi Komisji Nadzoru Finansowego, muszą zadbać o silne uwierzytelnianie.
Czym jest MFA?
Czym jednak jest to silne uwierzytelnianie i jak je wdrożyć w firmie ubezpieczeniowej?
Uwierzytelnianie wieloskładnikowe (MFA, multi-factor authentication) jest jednym z najlepszych sposobów zabezpieczenia zasobów firmowych przed phishingiem, socjotechnikami i kradzieżą uwierzytelnień. Znacznie podnosi bezpieczeństwo procesu logowania, ponieważ wprowadza co najmniej dwa niezależne składniki uwierzytelniania. Mogą nimi być: coś, co dana osoba wie (składnik wiedzy, np. wzory blokady, hasła, kody PIN, osobiste pytania), coś, co dana osoba ma (składnik posiadania, czyli obiekt fizyczny – klucz kryptograficzny lub smartfon), albo to, kim dana osoba jest (składnik cechy, oparty na danych biometrycznych – rozpoznawanie twarzy, linii papilarnych czy głosu). Dzięki temu do systemów firmy czy do e-mailowych skrzynek pracowniczych nie dostanie się osoba, która tym drugim składnikiem nie dysponuje.
Silne uwierzytelnianie podnosi bezpieczeństwo firm. Jednak wdrożenie go w całym przedsiębiorstwie, na wszystkich aplikacjach, często jest problematyczne. Wymaga czasu i angażuje programistów.
Żeby uniknąć tych trudności, jako Secfense wprowadziliśmy na rynek rozwiązanie User Access Security Broker, z którego dziś korzysta już m.in bank BNP Paribas Polska, Centralny Ośrodek Informatyki czy PKP Intercity.
Rozwiązanie pozwala na wdrożenie MFA na dowolnej aplikacji w kilka minut, bez konieczności ingerencji w jej kod. Dzięki temu jesteśmy w stanie zabezpieczyć całą organizację w naprawdę krótkim czasie – od 7 do 14 dni. Dodatkowo broker Secfense umożliwia wdrożenie dowolnej metody uwierzytelniania, w tym także najskuteczniejszego dziś FIDO2 czy Passkeys.
Gdzie szukać dodatkowych informacji?
Wiem, że temat nie jest łatwy. Wiem, że budzi dużo pytań i wątpliwości. Dlatego poprosiliśmy prawników z Law4Tech o analizę obu dokumentów – DORA i NIS 2 pod kątem obowiązków, jakie nakładają na instytucje finansowe. Na podstawie tej niezależnej analizy przygotowaliśmy raport, który wyjaśnia, kogo dotyczą nowe regulacje, czego wymagają, kto jest odpowiedzialny za wdrożenie zmian oraz jakie kary czekają przedsiębiorstwa za niedostosowanie się do przepisów.
Raport specjalny Analiza regulacji DORA i NIS2 w kontekście cyberbezpieczeństwa przedsiębiorstw w UE znajdziecie na stronie: secfense.com/ebook
W kolejnym już pozytywnym dla podatników wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (wyrok NSA z 1 września 2023 r., sygn. II FSK 2510/20) organ potwierdził stanowisko przyjęte przez WSA, że usługi ubezpieczeniowe nie kwalifikują się jako usługi podobne do gwarancji, co oznacza, że nie podlegają one opodatkowaniu podatkiem u źródła (WHT).
Sprawa dotyczyła polskiego rezydenta podatkowego, który działał w ramach międzynarodowej struktury podmiotów powiązanych, specjalizujących się w produkcji papieru do produkcji tektury falistej. W związku z prowadzoną działalnością dokonywał płatności z tytułu umów ubezpieczenia, zarówno bezpośrednio do zagranicznych zakładów ubezpieczeń, jak i poprzez spółkę z grupy, która następnie zawierała umowy ubezpieczeniowe z zakładami ubezpieczeniowymi niebędącymi podmiotami powiązanymi.
Stan faktyczny
Istotą sporu pomiędzy podatnikiem a dyrektorem KIS, który wydał zaskarżoną interpretację, była kwestia sposobu opodatkowania usług ubezpieczeniowych i ich kwalifikacji w świetle przepisu art. 21 ust. 1 pkt 2a Ustawy CIT.
Skarżąca twierdziła, że usługi ubezpieczeniowe nie są podobne do gwarancji, a w związku z tym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła (WHT), natomiast organ podatkowy wydający interpretację indywidualną miał odmienne zdanie, nakazując pobór podatku u źródła od wspominanych płatności.
NSA, rozpatrując tę sprawę, przyznał rację skarżącej. Organ uznał, że usługi ubezpieczeniowe nie mogą być traktowane jak usługi podobne do gwarancji, co ma wpływ na zastosowanie odpowiednich przepisów podatkowych.
Podobieństwo, ale i różnice
Warto zwrócić uwagę na istotę rozstrzygnięcia w tej sprawie. Sąd I instancji (WSA) przyjął, że choć umowy ubezpieczeniowe i umowy gwarancji obejmują zobowiązania finansowe w razie zaistnienia określonych zdarzeń, to cechy charakterystyczne tych dwóch rodzajów umów są odmienne. Umowa gwarancji opiera się na zobowiązaniach między gwarantem (zakładem ubezpieczeń) a beneficjentem (wierzycielem), podczas gdy umowa ubezpieczenia może obejmować trzy strony, a beneficjentem może być podmiot trzeci niebędący stroną umowy ubezpieczenia.
Ponadto, również prawo cywilne wyraźnie różnicuje te dwa rodzaje umów. Umowa gwarancji jest umową nienazwaną, opartą na zasadzie swobody umów, podczas gdy umowa ubezpieczenia jest umową nazwaną, a ubezpieczyciel ma obowiązek opłacenia składki.
Istotą umowy gwarancyjnej jest gwarantowanie odpowiedzialności za nieosiągnięcie obiecanego i gwarantowanego rezultatu, nie zaś wyrównywanie szkody spowodowanej określonym zdarzeniem, co jest charakterystyczne dla umowy ubezpieczenia.
Nawiasem mówiąc, istnieje także istotna różnica w odpowiedzialności gwaranta i ubezpieczyciela. W przypadku umów gwarancji gwarant ponosi samoistną odpowiedzialność za niespełnienie zobowiązania dłużnika-zleceniodawcy gwarancji, podczas gdy w umowach ubezpieczenia ubezpieczyciel opiera swoją odpowiedzialność na określonych warunkach i składkach.
Klarowność w kwestii opodatkowania
Kwestia związana z nabywaniem polis ubezpieczeniowych od zagranicznych firm ubezpieczeniowych przez polskie podmioty jest niełatwym wyzwaniem dla podmiotów rozliczających zryczałtowany podatek dochodowy. Fiskus jednoznacznie w swoich interpretacjach wskazuje, że usługi ubezpieczeniowe podlegają opodatkowaniu podatkiem u źródła, co nie raz budziło kontrowersje wśród podatników.
Na szczęście dla podmiotów nabywających polisy ubezpieczeniowe od zagranicznych ubezpieczycieli coraz częściej pojawiają się nowe wyroki NSA, które uchylają negatywne dla płatników i podatników interpretacje.
Omawiany wyżej wyrok wnosi istotne wyjaśnienie w kwestii opodatkowania usług ubezpieczeniowych. Sąd jednoznacznie potwierdził stanowisko WSA, że usług ubezpieczeniowych nie można traktować jako usług podobnych do gwarancji i poręczeń.
Podobne stanowisko NSA przyjął w wyrokach z: 19 lipca 2023 r. (sygn. II FSK 130/21), 14 lutego 2023 r. (sygn. akt II FSK 972/22), 17 grudnia 2021 r. (II FSK 1155/21), 14 października 2021 r. (II FSK 834/21) oraz 17 sierpnia 2021 r. (II FSK 587/21).
Podsumowanie
Ostatni wyrok NSA jest ważnym krokiem naprzód w kwestii opodatkowania usług ubezpieczeniowych. Ponowne potwierdzenie, że usługi te nie są podobne do gwarancji i poręczeń, jest korzystne nie tylko dla firm ubezpieczeniowych, ale zwłaszcza dla klientów, którzy korzystają z ubezpieczeń.
Klarowność w kwestii opodatkowania usług tego typu przyczynia się do stabilności i przewidywalności rynku ubezpieczeń, a firmom pozwala kontynuować swoją działalność bez zbędnych obciążeń podatkowych, co może również przekładać się na lepszą dostępność usług ubezpieczeniowych i konkurencyjność rynku.
Należy również dodać, że seria pozytywnych wyroków NSA dobrze wróży na przyszłość i może być światełkiem w tunelu na zmianę dotychczas zajmowanego, niekorzystnego stanowiska Krajowej Izby Skarbowej w wydawanych interpretacjach indywidualnych.
W anglojęzycznym obszarze ubezpieczeń funkcjonuje pojęcie „wieży ubezpieczeniowej” (Insurance Tower), której poszczególne „piętra” tworzą kolejne warstwy pokrycia, zaczynając od polisy podstawowej (Underlyer) poprzez kolejne polisy nadwyżkowe (Excess layer).
Underlyer bywa często tłumaczone jako równoznaczne z Primary Policy, co jest pewnym uproszczeniem, ponieważ Underlyer to więcej niż tylko Primary Policy.
Primary policy to polisa, która stanowi podstawę Insurance Tower, natomiast Underlyer to polisa Primary ORAZ każda kolejna warstwa nadwyżkowa, nad którą jest następna nadwyżka, ponieważ Underlyer, jak sama nazwa wskazuje, zawsze „leży pod” kolejną polisą typu Excess, zgodnie z poniższą definicją:
Underlying Insurance Policy means the primary insurance policy and each excess policy covering the liability and/or property risks of the Insured with respect to the Insured Property.
Przykład użycia w zdaniu:
When the limit is exhausted on the underlyer, the excess layer will kick in.
Kiedy wyczerpany zostanie limit polisy podstawowej, zostanie uruchomiona polisa nadwyżkowa.
Małgorzata Kulik trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji office@premium-english.pl www.premium-english.pl
7 listopada odbędzie się szkolenie online „Analiza potrzeb i wymagań klienta w praktyce brokera ubezpieczeniowego”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. dr hab. Marcin Orlicki z Katedry Prawa Cywilnego, Handlowego i Ubezpieczeniowego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:
Broker jako podmiot, którego obowiązkiem jest przeprowadzenie analizy potrzeb i wymagań klienta.
Klient jako „obiekt” badania.
Analiza potrzeb i wymagań jako środek do ustalenia przynależności klienta do grupy docelowej dla danego produktu ubezpieczeniowego.
Pojęcie potrzeby klienta.
Pojęcie wymagania klienta.
Badanie cech klienta.
Badanie cech przedmiotu ubezpieczenia w ubezpieczeniach majątkowych.
Badanie charakteru i zakresu potencjalnej odpowiedzialności klienta w ubezpieczeniach odpowiedzialności cywilnej.
Badanie potrzeb i wymagań klienta w kontekście wyłączeń odpowiedzialności w danym produkcie ubezpieczeniowym.
Wysoka jakość likwidacji szkód w kontekście analizy potrzeb i wymagań w ubezpieczeniach majątku i odpowiedzialności cywilnej.
Analiza potrzeb i wymagań klienta w obowiązkowym ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i OC rolników.
Analiza potrzeb i wymagań klienta w obowiązkowych ubezpieczeniach grup zawodowych i rodzajów działalności.
Zakres pytań zadawanych klientowi.
Sposób zadawania pytań.
Dokumentowanie udzielonych odpowiedzi.
Sposób wyciągania wniosków z odpowiedzi klienta.
Odmowa udzielenia odpowiedzi przez klienta.
Bezpośredni wybór produktu bez analizy.
Odmowa uznania wyników analizy.
Oświadczenie klienta, że analiza została przeprowadzona w sposób prawidłowy.
Odpowiedzialność (cywilna, administracyjna) agenta za niewłaściwe przeprowadzenie lub nieprzeprowadzenie analizy.
Odpowiedzialność (cywilna, administracyjna) ubezpieczyciela za niewłaściwe przeprowadzenie lub nieprzeprowadzenie analizy przez brokera.
Analiza potrzeb i wymagań a rekomendacja brokerska.
Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.
Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.
Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.
Polski rynek ubezpieczeń pozostaje największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Niski poziom penetracji sektora może oznaczać duże możliwości dalszej ekspansji – zauważają analitycy EMIS (ISI Emerging Markets Group) w raporcie pt. „Poland Insurance Report 2023-2024”.
EMIS wskazuje, że 196,9 mld zł aktywów i 72,4 mld zł składek w 2022 roku pozwoliło polskiemu rynkowi ubezpieczeń utrzymać pozycję numer jeden w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Jednak w porównaniu do krajów szeroko rozumianego Zachodu nasz sektor jest znacznie mniejszy. Penetracja polskiego rynku ubezpieczeń w analizowanym okresie wyniosła 2,2% PKB, co pozwoliło mu uplasować się na 53. pozycji na świecie. Dla porównania, penetracja rynku w Danii, która zajmuje pierwsze miejsce w Europie, to 10,9%. Wśród krajów CEE wyższy wskaźnik osiągnęły Słowenia, Czechy i Chorwacja.
Analitycy EMIS są zdania, że niski poziom penetracji rynku ubezpieczeń w Polsce może oznaczać duże możliwości dalszej ekspansji. Kilka ostatnich lat zwiększyło świadomość klientów w zakresie ubezpieczeń. Dochodzi do tego rozwijający się światowy trend zdrowego i aktywnego stylu życia, który powiększa zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi. Kolejnym czynnikiem, który może przynieść korzyści sektorowi w dłuższej perspektywie (choć niekoniecznie pozytywnym w kontekście gospodarczym), jest starzenie się społeczeństwa. Analitycy EMIS przewidują, że będzie ono napędzać popyt na opiekę zdrowotną dla seniorów.
„Masz wpływ na swoje życie” – pod takim hasłem największy polski ubezpieczyciel wystartował z nową kampanią ubezpieczeń na życie i zdrowie. Akcja skierowana jest zarówno do klientów grupowych, którzy ochroną ubezpieczeniową mogą objąć pracowników i ich bliskich, jak klientów indywidualnych i ich rodzin.
– Z badań przeprowadzonych w 2021 roku wynika, że jedynie 30% Polaków systematycznie poddaje się szeroko pojętym badaniom profilaktycznym. Do tego mniej niż 50% aktywnie dba o swoją fizyczną i psychiczną kondycję. PZU Życie jako odpowiedzialna firma prowadzi wiele inicjatyw, których celem jest zmiana społecznych nawyków i wypracowanie nowej postawy wśród naszego społeczeństwa. Nie ustajemy w wysiłkach, aby pomóc Polakom zadbać o lepszą jakość życia dla siebie i swoich bliskich, oferując m.in. bezpłatne badania profilaktyczne, prowadząc kampanie edukacyjne, a także poprzez szeroką ofertę ubezpieczeń życiowych – mówi Aleksandra Agatowska, prezeska PZU Życie.
Kampania potrwa do 17 grudnia. Działania prowadzone będą w internecie i mediach społecznościowych. W działania promocyjne zaangażowana została tenisistka Iga Świątek – ambasadorka marki PZU.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.