Blog - Strona 435 z 1478 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 435

Czy AI może skończyć jak BI?

0
Mariusz Kokoszkiewicz

AI odmieniana przez wiele przypadków stanowi obecnie bardzo nośny temat. Wszędzie wylewają się posty, grafiki, przykłady i wiadomości o AI lub stworzone dzięki AI. Pojawiają się oczywiste pytania: czemu teraz, co możemy dzięki AI zrobić oraz jakie są jej ograniczenia?

Jak w tym wszystkim ma się poruszać menedżer?                

Po pierwsze, zadajmy sobie pytanie, czy obecny stan rozwiązań daje nam perspektywy sukcesu wdrożenia w organizacji rozwiązań AI (sztucznej inteligencji) i ML (uczenia maszynowego). Pytanie jest zasadne, skoro rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są z nami już wiele lat. Sam pierwsze projekty AI pisałem ponad 20 lat temu, a koncepcja jest znana od połowy poprzedniego wieku. Wówczas to rozpoczął się stopniowy wzrost rozwoju teorii, złożoności modeli, mocy obliczeniowej komputerów oraz pojawiania się nowych strategii uczenia, które finalnie doprowadził do eksplozji możliwości. Uruchomienie w 2012 r. modeli opartych na Deep Learning uruchomiło cały obecny etap rozwoju i popularności AI.

Obecna szansa na zagoszczenie AI w biznesie i gospodarstwach domowych wynika z połączenia dziesiątek lat rozwoju strategii AI, pojawienia się Deep Learning z możliwościami obliczeniowymi nowych komputerów oraz – co niezwykle ważne – z tym, że przez lata cyfryzacji odkładała się podstawowa pożywka dla AI – dane, Big Data, a dodatkowo IoT (Internet of Things).

Obecnie wszyscy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie, że sztuczna inteligencja działa, i czujemy jej potencjał wpływania na rzeczywistość.

Jakość danych

Pojawia się drugie pytanie: jakie widzę ułomności BI (Business Intelligence) i czy te ryzyka zagrażają również AI?

BI wprowadza możliwość implementowania strategii Data Driven Organization, która opiera się na budowaniu procesów z użyciem gromadzonych świadomie danych. Polega ona technicznie na budowie hurtowni i obszarów analizy danych, raportów i dashboardów.

Nieodłącznym czynnikiem tego modelu jest praca człowieka – analiza danych, gromadzenie ich, szukanie i definiowania wskaźników (KPI), a następnie praca zespołu na danych. Ciągła praca, doskonalenie procesów i rozbudowa hurtowni danych. To wszystko sprawia, że praca z BI nie toleruje kompromisów, półśrodków.

Wiele firm po wdrożeniu BI zatrzymuje się na którymś z etapów, nie propaguje danych wewnątrz organizacji, nie modeluje procesów, a nawet nie odświeża wypracowanych dashboardów BI, co powoduje, że przy zmieniającej się, ewoluującej dziedzinie BI staje się powoli utrwalonym widokiem biznesu sprzed kilku lat i nie wnosi niczego.

Hurtownie danych i projekty BI często borykają się z problemami jakości danych. W AI idziemy wręcz dalej. Tutaj nieprawidłowe dane mogą prowadzić do utrwalania ich w procesie uczenia i finalnie doprowadzać do podejmowania błędnych decyzji, przedstawiania błędnych rekomendacji czy analiz.

Czy AI może uniknąć tego ryzyka? Zdecydowanie może pomóc, a nawet paradoksalnie może być dodatkowym powodem do korzystania z BI. To w BI będziemy widzieć zmieniającą się rzeczywistość dzięki pracy modelu AI w organizacji. AI ożywi ponownie BI i w drugą stronę wpłynie na zrozumienie efektów działania poszczególnych modeli.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji

Czego może menedżer firmy ubezpieczeniowej lub brokerskiej oczekiwać od AI? To pytanie równie dobrze może być postawione dla wszystkich gałęzi gospodarki.

  • Automatyczna wycena ryzyka: Wykorzystując analizę danych, AI może pomóc w szybkiej i dokładnej ocenie ryzyka dla potencjalnych klientów.
  • Wykrywanie oszustw: Algorytmy AI mogą analizować wzorce transakcji w celu identyfikacji podejrzanych aktywności, co może wskazywać na próby oszustwa. Mogą analizować zgłoszenia, zdjęcia i weryfikować pod kątem fraudów.
  • Automatyzacja procesów roszczeniowych: AI może przyspieszyć procesy rozpatrywania roszczeń, analizując dokumenty i porównując je z polisą.
  • Prognozowanie: Sztuczna inteligencja może pomóc w prognozowaniu trendów rynkowych, zmieniających się potrzeb klientów czy ryzyk związanych z katastrofami naturalnymi. AI może analizować dane historyczne i bieżące trendy, aby prognozować zmiany na rynku ubezpieczeniowym. Może również prognozować odstąpienia i lapsy na kliencie i polisie.
  • Automatyczne doradztwo: AI może analizować rynek i profil klienta, aby oferować najlepsze dostępne ubezpieczenia.
  • Optymalizacja portfela: Dla klientów, którzy posiadają wiele polis, AI może pomóc w zoptymalizowaniu ich portfolio, aby zapewnić najlepsze pokrycie w najniższej cenie.
  • Personalizacja i automatyzacja procesów sprzedaży: AI może automatycznie generować oferty dla klientów na podstawie ich profilu i potrzeb.
  • Analiza big data: Brokerskie firmy dysponują ogromnymi ilościami danych, które mogą być analizowane w celu identyfikacji trendów, szans rynkowych czy potrzeb klienta.
  • Cyfrowa obsługa klienta: Podobnie jak w firmach ubezpieczeniowych, chatboty i interfejsy oparte na AI mogą obsługiwać zapytania klientów, pomagając im w rozwiązaniu problemów czy udzielając informacji. AI może tworzyć rekomendacje co do tego, w jakim temacie i z którym klientem należy się skontaktować poprzez CC (Contact Center), CRM.
  • Prace projektowe: Wsparcie procesów wytwórczych oprogramowania w organizacjach, wsparcie programistów oraz PMów. Gartner przewiduje, że w 2030 AI zrealizuje 80% pracy PMa. Co do wsparcia zespołów developerskich, to obszar dotyczy i kwestii pisania oprogramowania, i testowania czy też dokumentowania.

To tylko niektóre z wielu możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w sektorze ubezpieczeniowym i brokerskim.

Optymizm rynku

Dzięki postępującej technologii i coraz większej dostępności danych AI będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę w tych branżach. Wskaźnik CAGR dla projektów AI/ML w perspektywie pięcioletniej wynosi obecnie ponad 37%. Ten optymizm rynku spowodował również zainteresowanie Omega Code i zbudowanie dedykowanego zespołu do realizacji projektów w tym obszarze.

Podsumowując, wdrażając AI/ML, firmy ubezpieczeniowe i brokerskie mogą znacząco zwiększyć swoją efektywność i konkurencyjność. A samo wykorzystanie AI będzie powodować, że BI otrzyma dodatkowe uzasadnienie do rozwoju.

To wszystko będzie dodatkowo pozwalało zwiększyć skuteczność wdrażania w organizacji strategii Data Driven Organization. Podstawą wszystkiego jest proces cyfryzacji i tworzenie w firmie przestrzeni danych cyfrowych, bez których AI, BI nie funkcjonują. Pamiętając jednak przy tym, że AI nie jest żadnym panaceum, ale tylko elementem, który może zmienić cały biznes.

Mariusz Kokoszkiewicz
CEO Omega Code

Cyfryzacja będzie kształtować przyszłość ubezpieczeń w Polsce

0
Debata plenarna „Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń”. Od lewej: Jacek Byliński, CUK Ubezpieczenia, Wiesław Kotecki, Deloitte Digital CE, Grzegorz Jurczyk, Paribas Cardif, Magdalena Macko-Gizińska, Nationale-Nederlanden, Maciej Gołaś, PZU SA, Małgorzata Adamczyk, Punkta.

Niedawna konferencja „Ubezpieczenia Sprzedaż Innowacje Ryzyko”, organizowana w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego, zgromadziła ekspertów i przedstawicieli branży ubezpieczeniowej, którzy dyskutowali nad wpływem inwestycji w technologie i procesy cyfrowe na polski rynek ubezpieczeń.  

Zdaniem ekspertów panelu „Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń” systemowe rozwiązania wiążące procesy sprzedażowe i obsługowe będą kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności na rynku. Zwrócono również uwagę, że postęp technologiczny nie pozostanie bez wpływu na pracę agentów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do eksploatacji nowych obszarów rynkowych.

– Znaleźliśmy się w bardzo interesującym punkcie, jeśli chodzi o rynek ubezpieczeń. Z jednej strony postępująca cyfryzacja ułatwiła dostęp do sprzedaży i zautomatyzowała wiele procesów. Są jednak pokolenia klientów, które nie chcą w pełni korzystać z cyfrowych zasobów, a to sprawia, że agenci coraz częściej działają jako przewodnicy w świecie sprzedaży, w którym nowoczesne narzędzia odgrywają kluczową rolę.

W mojej ocenie cyfrowa przyszłości ubezpieczeń będzie należała do profesjonalnych agentów współpracujących z podmiotami, które kreują i udostępniają nowoczesne narzędzia. Tu nie chodzi o dotrzymywanie tempa rynkowi, ale o uprzedzanie faktów. Wdrożenie i pozytywne przyjęcie przez naszych partnerów takich rozwiązań jak OmniCUK czy CUK Direct dla Agenta przekonało nas do pracy na kolejnymi projektami – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Wprowadzenie multiagencyjnych systemów sprzedażowych, połączonych z efektywnym zarządzaniem relacjami z klientami (CRM), to kluczowe elementy zwiększenia efektywności i przetrwania w konkurencyjnym środowisku rynkowym.

– W zakresie dystrybucji polis przeszliśmy od agenta całkowicie „analogowego” do bardzo dużego wykorzystania w procesie sprzedaży różnych technologii cyfrowych. Cyfryzacja to proces, który nigdy się nie kończy – dodaje Jacek Byliński.

CUK wprowadza polisę dla kredytobiorców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

CUK Ubezpieczenia poszerzył ofertę o kolejną polisę z serii Bezpieczni z CUK. Ubezpieczenie opracowane wspólnie z Compensą Życie jest skierowane do kredytobiorców.

W ramach polisy CUK Ubezpieczenia oferuje ochronę przed ryzykiem związanym ze śmiercią, trwałą utratą zdolności do pracy, przewlekłą chorobą czy poważnym zachorowaniem. Ubezpieczenie powstało z myślą o klientach posiadających kredyty gotówkowe, hipoteczne, obrotowe, zadłużenia na kartach kredytowych, limity w rachunkach debetowych czy chwilówki. Nowa polisa zapewnia możliwość spłaty zobowiązania wobec banku w wielu sytuacjach.

– Bezpieczny kredyt 2% spowodował wzrost zainteresowania kredytami hipotecznymi, z kolei skumulowana inflacja przekłada się na wzrost kosztów życia, a w konsekwencji na zwiększenie popytu na kredyty gotówkowe. Zwiększone zainteresowanie kredytami idzie w parze z poszukiwaniami odpowiedniego zabezpieczenia spłaty – mówi Tomasz Kromolicki, dyrektor ds. bancassurance CUK Ubezpieczenia – Przygotowane ubezpieczenie ma niespotykany na rynku ubezpieczeń zakres oraz format dopasowany do danej sytuacji finansowej klienta. W ten sposób dajemy pewność, że rodziny nie zostaną bez wsparcia w trudnych chwilach – dodaje.

Polisa CUK dla kredytobiorców jest dostępna w różnych opcjach związanych z rodzajem kredytu, okresem ubezpieczenia i sumą ubezpieczenia. Czas trwania umowy wynosi od 36 do 360 miesięcy w przypadku zabezpieczenia kredytów hipotecznych, natomiast w przypadku kredytów gotówkowych – od 1 do 120 miesięcy. Sumy ubezpieczenia wynoszą do 500 tys. zł.

Składka ubezpieczeniowa jest ustalana na podstawie takich czynników, jak wybrany zakres, kwota kredytu, okres ubezpieczenia oraz wiek klienta. Klienci mają również możliwość wyboru częstotliwości opłacania składki – jednorazowo czy też regularnie (miesięcznie, kwartalnie, rocznie). Polisy będą dostępne u agentów oraz w bankach współpracujących z CUK Ubezpieczenia, jak również w placówkach. Multiagencja oferuje również dostęp do produktu wszystkim agentom zainteresowanym wzbogaceniem oferty.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Aegon Optimum zapewni wsparcie w razie nowotworu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Optimum – taką nazwę nosi nowy produkt w ofercie zdrowotnych umów dodatkowych Aegon. Ubezpieczenie obejmuje najczęściej występujące poważne zachorowania – choroby nowotworowe i choroby układu krążenia.

Dodatkowe ubezpieczenie na wypadek nowotworów i chorób układu krążenia Aegon Optimum obejmuje 87 różnych rodzajów nowotworów złośliwych, takich jak nowotwory piersi, jelita grubego czy płuc. W zakresie znajdują się także choroby serca oraz naczyń mózgowych. Ponadto klient może liczyć na wypłatę świadczenia w razie operacji, również tych wykonywanych przy użyciu metod małoinwazyjnych – zastawki serca oraz wszczepienia by-passów.

– Każdy z nas może poważnie zachorować, co niesie ze sobą wydatki na leczenie. Koszty pojawiają się nagle i są nieplanowane. Często o ich skali dowiadujemy się dopiero w trakcie leczenia. Nasz produkt jest zaprojektowany tak, aby był dostępny dla każdego, kto potrzebuje ochrony na wypadek najczęstszych poważnych zachorowań, a jednocześnie oczekuje niewygórowanej składki za taką ochronę – mówi Magdalena Maciejewska z Działu Rozwoju Produktów Aegon.

Aegon Optimum zawierane jest na 5 lat i jest umową dodatkową do głównej polisy. Produkt może kupić osoba w wieku od 18 do aż 71 lat, a ochrona może być kontynuowana do 75. roku życia ubezpieczonego. Suma ubezpieczenia w mieści się w kwotach od 25 tys. do 200 tys. Jedną z charakterystycznych cech Aegon Optimum jest uproszczony proces zawarcia umowy.

(AM, źródło: Aegon)

PZU kusi profesjonalistów

0
Źródło zdjęcia: PZU

17 października PZU ruszył z nową kampanią employer brandingową. Jej hasło przewodnie to „PZU – pasujemy profesjonalistom”, a celem podjętych działań jest przede wszystkim umacnianie pozycji firmy na rynku pracy. W swojej komunikacji zakład podkreśla, że jest pracodawcą oferującym ciekawą pracę dla specjalistów o różnym stażu pracy w wielu obszarach biznesu i w całej Polsce.

– Zależy nam na przyciąganiu do PZU najlepszych ekspertów z rynku. Chcemy, aby wiedzieli co oferujemy jako pracodawca i że jest to atrakcyjna oferta – mówi Anna Wardecka, dyrektorka zarządzająca ds. HR Grupy PZU.

Przekaz kampanii „PZU – pasujemy profesjonalistom” jest kierowany do aktywnych zawodowo profesjonalistów o zróżnicowanym stażu pracy i specjalizacjach związanych z obszarami biznesowymi PZU, w tym m.in. z szeroko pojętymi ubezpieczeniami, finansami, analityką danych, IT, sprzedażą oraz obsługą klienta.

Kampania zakończy się w pierwszej połowie grudnia i zostanie w całości zrealizowana w kanale digital. Działania będą prowadzone w mediach społecznościowych, popularnych wyszukiwarkach internetowych i rozpoznawalnych portalach rekrutacyjnych. Zaplanowano również działania mailingowe. Osoby zainteresowane treściami kampanijnymi będą kierowane na stronę pzu.pl/kariera, gdzie poza aktualnymi ofertami pracy znajdują się obszerne informacje o możliwościach rozwoju zawodowego w ramach PZU. Na stronie są również dostępne spoty kampanijne, które częściowo były nagrywane w przestrzeni biurowej Centrali PZU przy Rondzie Ignacego Daszyńskiego 4 w Warszawie.

– Działania employer brandingowe PZU są bardzo konsekwentne. Od wielu lat docieramy do naszych odbiorców z komunikatem, że wbrew stereotypom, praca w ubezpieczeniach jest ciekawa, rozwojowa i może być źródłem dużej satysfakcji zawodowej – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. Marketingu, Sponsoringu i Prewencji PZU. – Mam nadzieję, że tegoroczna odsłona naszych starań zachęci wiele osób, do tego by rozpocząć pracę właśnie w PZU – podsumowuje.

(AM, źródło: PZU)

Arthur J. Gallagher przejmuje Cadence Insurance

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Cadence Bank poinformował 24 października o zawarciu umowy sprzedaży swojej firmy pośrednictwa ubezpieczeniowego, Cadence Insurance. Jej nabywcą będzie firma brokerska Arthur J. Gallagher. Wartość transakcji wyniosła 904 miliony dolarów.

Cadence Insurance to firma zajmująca się pośrednictwem ubezpieczeniowym, specjalizująca się w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych, świadczeniach pracowniczych, rozwiązaniach biznesowych i usługach zarządzania ryzykiem. Posiada 34 biura w 9 różnych stanach na południowym wschodzie, w tym w Teksasie. W ramach transakcji Arthur J. Gallagher stanie się preferowanym partnerem Cadence Bank w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego. Sprzedaż Cadence Insurance umożliwi bankowi skupienie się na podstawowej działalności oraz przesunięcie do niej kapitału.

– Sprzedaż Cadence Insurance pozwoli nam skupić się na tym, co robimy najlepiej – budowaniu silnych, długoterminowych relacji bankowych, przy jednoczesnej kontynuacji realizacji naszej długoterminowej strategii. Współpraca z zespołem Cadence Insurance sprawiła mi ogromną przyjemność i mam głęboki szacunek do tego, co robią oraz tego, jak dobrze to robią – powiedział Dan Rollins, prezes i dyrektor generalny Cadence Bank. – Arthur J. Gallagher jest ceniony za swoją kulturę, etykę, obsługę oraz odpowiedzialność wobec swoich pracowników, dlatego jestem pewien, że nasi klienci i członkowie zespołu mogą oczekiwać tego samego poziomu jakości usług i zaangażowania w bycie wspaniałym miejscem pracy, jakiego doświadczają dzisiaj – dodał.

– Cadence Insurance to szybko rozwijający się pośrednik o dużym potencjale w zakresie niszowych produktów dla branż budowlanej, nieruchomości, produkcyjnej, opieki zdrowotnej i usług profesjonalnych. Dzięki podobnej kulturze, wysoko wydajnemu zespołowi i znaczącej obecności na południowym wschodzie USA, posiada duży potencjał długoterminowego wzrostu jako część Arthur J. Gallagher – powiedział J. Patrick Gallagher jr, prezes i dyrektor generalny brokera.

Cadence przewiduje, że transakcja, która podlega standardowym warunkom zamknięcia, zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale 2023 r. Po sprzedaży kierownictwo i pracownicy Cadence Insurance dołączą do Arthur J. Gallagher.

(AM, źródło: Cadence Bank, Arthur J. Gallagher)

Munich Re podniósł prognozę rocznego zysku do 4,5 mld euro

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dzięki dobrym wynikom operacyjnym we wszystkich segmentach biznesowych, w trzecim kwartale 2023 roku Munich Re odnotował wstępny wynik netto na poziomie ok. 1,2 miliarda euro. Konsensus na podstawie szacunków 15 analityków finansowych wynosił 1131 mln euro.

W reasekuracji szkód majątkowych Munich Re odnotował duże straty, których poziom był nieco poniżej średniej oczekiwań analityków. Z kolei w reasekuracji na życie i zdrowie łączny wynik techniczny po raz kolejny przekroczył prognozę. Bardzo dobrymi wynikami biznesowymi mogło pochwalić się ERGO, choć jego rezultaty po części wskutek wyższych strat z tytułu katastrof naturalnych uplasowały się nieco poniżej bardzo wysokiego poziomu odnotowanego w dwóch poprzednich kwartałach.

Wynik netto reasekuratora po 3 kwartałach tego roku wyniósł 3,6 mld euro. W związku z tym Munich Re znajduje się na dobrej drodze, aby przekroczyć poprzednio założony roczny cel wynoszący 4 mld euro. Dlatego firma podniosła swoje prognozy na 2023 r. do 4,5 mld euro. Munich Re przedstawi ostateczne wyniki za trzeci kwartał 8 listopada.

(AM, źródło: Munich Re)

ERGO Hestia wesprze powrót do zdrowia w ramach odświeżonego ERGO 4

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Operacje chirurgiczne, uszczerbek na zdrowiu czy nielimitowane usługi assistance wspierające powrót do zdrowia – to cechy charakterystyczne zmodyfikowanej odsłony flagowego ubezpieczenia życiowego ERGO Hestii. Odświeżone ERGO 4 jest już dostępne w sprzedaży.

We wzbogaconej ofercie ERGO 4 klienci mogą wybrać ochronę na wypadek takich zdarzeń, jak operacje chirurgiczne, leczenie szpitalne czy uszczerbek na zdrowiu. Dodatkowo ubezpieczyciel wprowadził assistance wspierające powrót do zdrowia po diagnozie poważnej choroby lub wypadku, bez limitowania usług. Jedynym ograniczeniem będzie limit sumy ubezpieczenia. W ramach polisy nadal będą dostępne takie ryzyka, jak ubezpieczenie życia, niezdolność do pracy, uszkodzenia ciała czy poważne zachorowanie.   

– Udoskonaliliśmy produkt, tak aby stanowił wsparcie dla klienta zarówno przy poważniejszych wydarzeniach, jak i przy mniejszych uszczerbkach na zdrowiu. To na przykład zwichnięcia, skręcenia i urazy – tłumaczy Sylwester Poniewierski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Rozszerzamy gamę zdarzeń objętych naszym ubezpieczeniem po to, by zapewniać jak najszersze wsparcie naszym klientom na jasnych i prostych zasadach. Na rynku będziemy wyróżniać się brakiem subiektywnej oceny uszczerbku na zdrowiu, zatem jasno wskażemy, jakie świadczenie otrzyma klient. Ponadto w przypadku poważnych wypadków, które skutkowałyby wypłatą świadczenia na poziomie przynajmniej 75%, klient otrzyma świadczenie w podwójnej wysokości – zaznacza.

Wysokie świadczenia i szeroki zakres

W zakresie nowego ERGO 4 znalazło się świadczenie za leczenie szpitalne w nowej formie. Za minimum 7 dni pobytu w szpitalu klient może otrzymać 5 tys. zł. Za 14 dni – 10 tys. zł.

– W zakresie pojawią się też świadczenia za operacje chirurgiczne w formie szerokiego katalogu. Łącznie prawie 600 pozycji konkretnych operacji. Wiadomo jednak, że medycyna rozwija się w ogromnym tempie, co chwilę pojawiają się nowe technologie i nowe możliwości. Dlatego postawiliśmy na katalog otwarty, co oznacza, że możemy wypłacić świadczenie również za operacje, których w katalogu nie ma – zaznacza Sylwester Poniewierski.

ERGO Hestia wprowadza również katalog powikłań pooperacyjnych. W przypadku ich wystąpienia wypłata dla klienta zwiększy się o 30%.

Pełna ochrona także dla niemowlaka

Pierwotna wersja ERGO 4 zabezpieczała dzieci w przypadku chorób i poważnych uszkodzeń ciała, takich jak oparzenia czy nowotwory. Odświeżona odsłona, zawierająca m.in. leczenie szpitalne, operacje chirurgiczne czy uszczerbek na zdrowiu, jest dostępna również dla dzieci. Sopocki ubezpieczyciel zdecydował się na zaoferowanie świadczeń w ramach wspomnianych ryzyk już od trzeciego miesiąca życia.  

– Nikt na rynku nie oferuje tak szerokiego zakresu ubezpieczenia i wysokich wypłat dla dzieci w tak wczesnym wieku – podkreśla Sylwester Poniewierski.

Assistance (prawie) bez limitów

Nowością w odświeżonym ERGO 4 jest assistance w przypadku poważnego zachorowania oraz uszczerbku na zdrowiu. Będzie ono stanowiło dodatkowe świadczenie równe 10% głównej sumy ubezpieczenia. W przypadku poważnych zachorowań maksymalna SU wyniesie nawet 1 mln zł, tj. klient, który otrzyma świadczenie z tytułu poważnego zachorowania, może liczyć na assistance z limitem 100 tys. zł. W przypadku uszczerbków na zdrowiu, które wyniosą przynajmniej 10%, maksymalna SU to 200 tys. zł, a limit w assistance – 20 tys. zł. Charakterystyczną cechą oferty jest brak limitów na usługi i niezamknięty katalog usług. Może on obejmować wizyty u lekarzy specjalistów, dodatkowe badania, diagnostykę, rehabilitację, zakup sprzętu rehabilitacyjnego, a także pomoc domową. W assistance odświeżonego ERGO 4 jednym limitem jest kwota wynoszącą 10% głównej sumy ubezpieczenia. To klient wybiera, na co tę kwotę przeznaczy.

– Dodatkowo, jeśli klient wyczerpie ten ogólny limit, ale nadal będzie kontynuował proces leczenia, w dalszym ciągu będziemy mu organizować potrzebne wizyty, dostawę leków, sprzętów itd. W takim przypadku klient zapłaci tylko za samą usługę – wyjaśnia Sylwester Poniewierski. – Warto podkreślić, że zmian w ERGO 4 jest dużo więcej, jak jedyne na rynku ubezpieczenie w razie śmierci wskutek wypadku bez dodatkowych wyłączeń odpowiedzialności czy ogólne warunki ubezpieczenia napisane zupełnie na nowo, w duchu prostego i zrozumiałego języka – podsumowuje.

Nowe ERGO 4 weszło na rynek 23 października.

Więcej o nowej odsłonie produktu w rozmowie z Sylwestrem Poniewierskim pt. „Czego klient chce od życia? Dostanie to w ERGO 4”, która ukazała się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 43 z 23 października 2023 r.

Zapraszamy również do obejrzenia programu #ubezpieczeniowyLIVE pt. „Liderzy ubezpieczeń na życie i zdrowie”:

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Colonnade ubezpieczy okulary od Glasson International

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Efektem współpracy Colonnade i Glasson International, dostawcy systemów dla salonów optycznych, będzie możliwość zaoferowania klientom ubezpieczenia szkieł i oprawek. Ubezpieczyciel ma jeszcze w planach wprowadzenie polis dla zwolenników mikromobilności – podał cashless.pl.

Nowe ubezpieczenie szkieł i oprawek obejmuje zarówno skutki uszkodzenia wskutek nieszczęśliwego wypadku, nieumyślnej winy użytkownika czy też szkody wyrządzonej przez zwierzę, jak i kradzieży z włamaniem lub rabunku. Martyna Matuszyńska, dyrektorka ds. produktów i underwritingu Linii Consumer Colonnade, mówi serwisowi, że jej firma nadal będzie działać w pogwarancyjnych ubezpieczeniach sprzętu RTV i AGD i wkrótce ogłosi kolejną współpracę w tym obszarze. Jednocześnie ubezpieczyciel szuka perspektyw rozwoju, przyglądając się szeroko możliwościom nowych partnerstw. Colonnade ma też ogłosić nowe partnerstwo w zakresie ubezpieczeń rezygnacji z udziału w wydarzeniu, podobnym jak w przypadku współpracy z serwisem biletyna.pl. Jeszcze w tym roku ma też zaoferować wspólnie z partnerem ubezpieczenie hulajnóg i rowerów. Dostrzega również potencjał w sprzedaży ubezpieczeń w sieciach rozproszonych, jak np. salony optyczne, i będzie też pod tym kątem rozwijać swój zespół.

Wsparcie obszaru ubezpieczeń wbudowanych ma zapewnić wdrożenie systemu Guidewire, zawierającego moduł do konfiguracji produktów.

Więcej:

cashless.pl z 23 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Colonnade idzie w embedded insurance: nowa współpraca w zakresie ubezpieczeń okularów”

(AM, źródło: cashless.pl)

Wiener z nową aplikacją dla kierowców

0
Wojciech Gałczyński

Ubezpieczyciel wprowadził aplikację Wiener DRIVE. Nowe rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i poprawiać styl jazdy kierowców. System podpowiada, jak jeździć bardziej ekologicznie i oszczędnie, a stosując się do przepisów, można zyskać nawet 30% składki ubezpieczenia w pierwszym roku używania aplikacji.

Wiener DRIVE wykorzystuje telematykę, która pozwala na lepsze zrozumienie zachowań kierowców oraz poprawę bezpieczeństwa na drogach, co w obliczu wysokiej liczby wypadków na polskich szosach może pomóc zmniejszyć liczbę niebezpiecznych zdarzeń. Aplikacja dostępna jest dla posiadaczy Pakietu AUTO, a pobrać ją można z App Store i Google Play.

Komisja Europejska opublikowała w tym roku wstępne dane dotyczące wypadków na drodze w 2022 r. Z danych wynika, że w takich wypadkach zginęło ok. 20,6 tys. osób, co stanowi wzrost o 3% w stosunku do 2021 r. Zwrócono również uwagę na dane z 2021 r. analizujące liczbę zdarzeń śmiertelnych na drogach wiejskich i miejskich w całej UE.

Okazuje się, że na obszarach miejskich niechronieni użytkownicy ruchu drogowego, czyli m.in. piesi i rowerzyści stanowią prawie 70% wszystkich ofiar śmiertelnych. To skutek wypadków z udziałem samochodów osobowych i ciężarowych. To pokazuje, jak ważna jest poprawa ochrony pieszych i rowerzystów przed skutkami nieprzepisowej jazdy kierowców.

Co można z tym zrobić? Jedną z metod ograniczenia wypadków jest wprowadzanie coraz dotkliwszych kar za nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego, w szczególności za szybką jazdę. Od stycznia 2022 r. obowiązuje nowy taryfikator mandatowy, zgodnie z którym za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h zapłacimy aż 1500 zł.

Jednak strach przed karą to tylko jedna z metod. Inną może być nagradzanie kierowców za przepisową jazdę. Dlatego Wiener przygotował aplikację poprawiającą bezpieczeństwo na drodze, dzięki której za poprawną jazdę można otrzymać nagrodę pieniężną.

Telematyka bada, jak jeżdżą kierowcy

Wiener postawił sobie za cel propagowanie bezpiecznych zachowań na drodze, które mają wejść w nawyk kierowcom. W związku z tym aplikacja wykorzystuje telematykę – dziedzinę informatyki, która zajmuje się monitorowaniem i analizą zachowania pojazdu oraz jego kierowcy. Jej zastosowanie w ubezpieczeniach pozwala na znacznie lepsze zrozumienie zachowań kierowców oraz poprawę bezpieczeństwa na drogach.

Telematyka pomaga ubezpieczycielom w określeniu ryzyka związanego z ubezpieczeniem danego pojazdu, a także w wyliczaniu składki ubezpieczeniowej. Może mieć to wpływ na obniżenie ceny ubezpieczenia.

W nowej aplikacji Wienera za każdą podróż samochodem kierowcy otrzymają ocenę łączną, na którą składa się pięć elementów bezpiecznej jazdy, czyli: niekorzystanie z telefonu, prędkość, hamowanie, przyspieszanie oraz pokonywanie zakrętów.

Ocena poszczególnych jazd przekłada się na finalną ocenę kierowcy. Każda podróż, jak również ocena łączna kierowcy, zawiera się w przedziale 0–100 pkt. Im więcej punktów, tym lepszy wynik, a co za tym idzie – wyższa nagroda pieniężna.

#bądźbardziej bezpieczny, oszczędny, ekologiczny

Akcji promującej nową aplikację towarzyszy przesłanie #bardziej. Wiener chce pokazywać, że bezpieczny, oszczędny i ekologiczny styl jazdy po prostu się opłaca.

Aplikacja telematyczna to rozwiązanie, które ma szansę realnie zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach, stąd pomysł na projekt Wiener DRIVE. Zachęcamy naszych klientów do udziału w wyzwaniach, które systematycznie pojawiają się w aplikacji.

Wierzymy, że zdobyta wiedza przełoży się na odpowiedzialne zachowania podczas podróży, a ekologiczna jazda pozwoli walczyć ze zmianami klimatycznymi. W obliczu wciąż wysokiej liczby wypadków na polskich drogach każdy sposób poprawiający bezpieczeństwo jazdy jest wart wdrożenia – mówi Wojciech Gałczyński, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Detalicznych Wienera. 

Wiener DRIVE analizuje przejechane trasy, pokazuje, w których momentach przekroczyliśmy prędkość lub zbyt ostro weszliśmy w zakręt. Dzięki przyznawanym punktom za przejazd kierowca będzie mógł zmieniać swoje zachowania i poprawiać styl jazdy. Zwiększając bezpieczeństwo, staje się bardziej świadomym użytkownikiem dróg i może zyskać nawet 30% składki ubezpieczenia, a pierwsza wypłata następuje już po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia korzystania z aplikacji.

Bezpieczni w razie wypadku

Wiener DRIVE wyposażona jest w funkcję SOS, która w razie wypadku lub awarii pojazdu przyśpieszy kontakt z assistance. Podczas nagłego zdarzenia aplikacja samodzielnie wykryje silne uderzenie (ponad normatywne przeciążenie), o czym poinformuje Global Assistance, który koordynuje proces assistance i zarządza nim. Infolinia skontaktuje się z nami, a gdy trzykrotnie nie odbierzemy telefonu, na miejsce wyśle pomoc.

Wiener rozszerzył podstawowy pakiet assistance, w którym zostały zwiększone limity holowania i liczba dób wypożyczenia samochodu zastępczego. Ponadto w ramach wykupionego ubezpieczenia kierowca może liczyć na wsparcie, takie jak: holowanie, dostarczenie paliwa, pomoc techniczna, wymiana kół lub odpalenie samochodu.

Ubezpieczony łatwo zgłosi także szkodę komunikacyjną. Ekologiczna jazda przyczyni się do zmniejszenia kosztów eksploatacyjnych oraz ograniczy spalanie paliwa.

Więcej informacji na temat Wiener DRIVE można znaleźć na stronie: wiener.pl/drive


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

18,324FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie