Blog - Strona 752 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 752

Rewolucja na rynku programów dla agentów ubezpieczeniowych

0
Michał Jasiński

Biorąc pod uwagę sytuację na rynku, nowa aplikacja obok funkcji już istniejących musi zaoferować użytkownikom coś nowego, poprawiającego komfort pracy, z nowoczesnym i intuicyjnym interfejsem użytkownika. Rozwiązanie powinno przekonać agentów, którzy już korzystają z innego programu, oraz zachęcić tych, którzy nadal pracują analogowo lub w Excelu.

Od wielu lat rynek aplikacji CRM dla agentów ubezpieczeniowych jest ustabilizowany. Wszystkie kolejne pojawiające się na rynku aplikacje oferują to samo:

  • obsługę bazy danych polis (zapis polis/klientów/pojazdów, przeszukiwanie);
  • wznowienia (wysyłkę e-mail i SMS);
  • kontrolę płatności;
  • statystyki;
  • rozliczanie OFWCA;
  • raportowanie;
  • niektóre: odczyt AZTEC;
  • niektóre: porównywanie ofert;
  • niektóre: obsługę leadów i innych socialmediowych funkcji.

Większość rozwiązań to aplikacje webowe w chmurze, które wymagają od użytkownika uzyskania zgód zakładów ubezpieczeń oraz podpisania umów powierzenia danych.

Pozostałe i nieliczne aplikacje „offline” (tj. instalowane na komputerze użytkownika) są uważane za przestarzałe lub niewygodne w pracy, szczególnie w agencjach mających kilka biur.

Agent21 nowa jakość

Na rynku aplikacji sprzedażowych dla agentów jestem od 1992 r. Większość agentów w Polsce przez lata korzystała z jednej z przygotowanych przeze mnie aplikacji. Przez 12 lat byłem agentem i aktywnie sprzedawałem ubezpieczenia.

Aplikacja Agent21, której wdrożenie rozpocząłem w marcu 2022 r., to suma moich wieloletnich doświadczeń i rozmów z wieloma przyjaciółmi – agentami.

„Od agenta dla agentów” to nie pusty slogan reklamowy, ale zobowiązanie do stworzenia intuicyjnego narzędzia wspierającego pracę użytkownika na każdym etapie obsługi klienta.

Przygotowałem więc… przeglądarkę internetową dla agentów ubezpieczeniowych. I tu właśnie zaczyna się rewolucja w aplikacjach dla agentów.

Agent21 integrator aplikacji sprzedażowych

System Agent21 jest aplikacją instalowaną na komputerze użytkownika, która wszystkie dane zapisuje na lokalnym dysku –nie w chmurze. Jednocześnie Agent21 to przeglądarka internetowa, w której użytkownik może pracować jak w Chrome, Edge czy FireFox.

Dzięki integracji bazy danych użytkownika z aplikacjami sprzedażowymi i porównywarkami Agent21 daje istotne wsparcie w bieżącej pracy i sprzedaży ubezpieczeń:

  • automatyzuje procesy ofertowania (multi-sufler, multi-oferty);
  • pozwala na wygodne i automatyczne importy produkcji (polisy/klienci/pojazdy) ze wszystkich zakładów ubezpieczeń i kilku porównywarek (ponad 300 produktów);
  • pozwala na szybkie przejście z bazy danych wprost do polisy w oknie aplikacji sprzedażowej (dla kilku wybranych aplikacji).

Żaden z obecnie dostępnych programów na rynku nie integruje baz danych agentów z aplikacjami sprzedażowymi i w takim stopniu jak Agent21 nie wspiera aktywnie agenta w przygotowywaniu ofert.

Agent21 jakość danych ma znaczenie

Jednym z kluczowych czynników wpływających na poziom obsługi klientów i wygodę pracy agenta jest jakość danych w bazie.

Dzięki automatycznym importom produkcji z aplikacji sprzedażowych agent nie musi wprowadzać polis ręcznie, co istotnie wpływa na jakość danych pozyskaną z zakładów ubezpieczeń.

Dodatkowo Agent21 pozwala na:

  • automatyczną weryfikację pojazdów w: CEPiK (również po samym nr. rejestracyjnym);
  • weryfikację pojazdów w bazach: UFG (OC), InfoCar, VehicleHistory;
  • dekodowanie VIN;
  • automatyczną weryfikację klientów w: REGON/BIR;
  • weryfikację klientów w CEIDG, eKRS, VAT.

Nie ma na rynku programu dla agentów, który w takim zakresie pozwala na kontrolę poprawności danych i wspiera agenta w pozyskaniu nowych danych.

Agent21 we własnej chmurze

Każdy agent może mieć własną „chmurę” (prywatny VPN), czyli dostęp z dowolnego miejsca do swojej bazy danych umieszczonej na komputerze w biurze (lub domu). Wielu agentów pracuje w aplikacji Agent21 w ten bezpieczny sposób bez powierzania danych osobowych zewnętrznym podmiotom.

W ramach Agent21 nie świadczę usług VPN.

Agent21 funkcje, których agentom brakowało od lat

Kluczowe funkcje Agent21:

  • CRM –obsługa bazy danych, wznowień, spłat, raportowanie, statystyki, fakturowanie, planer zadań;
  • wsparcie w ofertowaniu: multi-sufler, multi-oferty;
  • automatyczny import prawie wszystkich polis z aplikacji sprzedażowych;
  • skanowanie kodów AZTEC oraz dowodów tymczasowych (bezpłatna aplikacja mobilna – bez chmury);
  • automatyczna weryfikacja pojazdów w: CEPiK, UFG (OC), InfoCar, VehicleHistory, dekodowanie VIN;
  • automatyczna weryfikacja klientów w: REGON, CEIDG, eKRS, VAT;
  • drukowanie 18 szablonów dokumentów (wypowiedzenia, wnioski o zwrot, blankiety przelewów, APK, RODO, Zielone Karty itd.);
  • szyfrowanie dokumentów PDF pobranych z aplikacji sprzedażowej i wysyłanie e-mailem.

Agent21 indywidualne szkolenie nowego użytkownika

Aplikacja Agent21 jest instalowana przeze mnie zdalnie na komputerach użytkownika. Podczas instalacji pomagam skonfigurować program. Następnie prowadzę szkolenie, podczas którego na konkretnych scenariuszach prezentuję wszystkie funkcje systemu Agent21.

Każdy użytkownik może testować program bezpłatnie przez trzy miesiące. Po zakończeniu okresu testowego koszt subskrypcji rocznej wynosi 1000 zł + VAT bez względu na liczbę komputerów/użytkowników (każdy agent płaci tyle samo).

W trakcie użytkowania programu świadczę pomoc telefoniczną, e-mailową i zdalną. Każdy użytkownik może liczyć na wsparcie i poradę.

Michał Jasiński
autor systemu Agent21

Dołącz do grupy ponad 200 zadowolonych użytkowników Agent21!

Zapraszam na stronę aplikacji po więcej szczegółów: https://agent21.pl

e-mail: chcetestowac@agent21.pl
tel.: +48 690 347 888

Klient firmowy dostępny również dla agenta

0
Anna Pająkowska

Nastały trudne czasy dla przedsiębiorców – rosnące lawinowo koszty, a co za tym idzie, konieczność podwyższania cen. Każdy przedsiębiorca wie, że zbyt wysoka cena może wpłynąć na konkurencyjność jego oferty na rynku. Nowy program MSM Biznes pozwala klientowi zaoszczędzić na kosztach ubezpieczenia.

Rezygnacja z ubezpieczeń w momencie, gdy trzeba opłacić rachunek za gaz, to nie jest dobre rozwiązanie, jednak optymalizacja kosztów – już tak.

Nasze innowacje – Twoja przewaga – to było nasze hasło i nadal nim jest. Chcemy, żeby nasi współpracownicy dostawali narzędzia, które pomogą im stworzyć przewagę na wymagającym rynku ubezpieczeń w Polsce. Przykładem jest MSM Biznes – program, który pomoże naszym współpracownikom łatwiej pozyskiwać klienta firmowego.

Różnica broker – agent

Program MSM Biznes jest skierowany do firm, w których koszt ubezpieczeń wynosi powyżej 100 tys. zł rocznie. Oczywiście takie firmy są obsługiwane przez agentów lub częściej – brokerów.

Czasami trudno jest agentowi konkurować z brokerami, ponieważ istnieje nie zawsze prawdziwa opinia, że broker z zasady może lub potrafi więcej. Według mojej wiedzy tak nie jest. W obu grupach można znaleźć specjalistów dobrych, jak i słabszych. Nie nazwa weryfikuje, kto jest lepszy, tylko faktyczna wiedza i podejście do klienta.

Pokutuje jeszcze ta informacja, że agent reprezentuje wyłącznie TU, a broker klienta, jednak Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń to mocno zmieniła. Do zadań multiagenta według tej ustawy należy także reprezentacja klienta.

To pozytywna zmiana, ponieważ kilka lat temu, gdy startowaliśmy z naszą firmą – od samego początku ustawioną na porównanie ofert i reprezentowanie klienta w procesie zakupu – wielokrotnie słyszałam, że nie wolno nam tego robić… Dzięki, ustawo IDD, za umocowanie prawne naszego jak najbardziej proklienckiego podejścia! Uzbrojeni w narzędzia i ustawę możemy spokojnie konkurować o ten rynek.

Nowe podejście do obsługi klienta firmowego

Ostatnie lata, a szczególnie pandemiczne, pokazały nam, jak wiele rzeczy możemy zrobić bez fizycznego uczestnictwa. Sprzedaż ubezpieczeń idealnie się do tego nadaje, jest to moim zdaniem ta jedyna droga, która będzie się dynamicznie rozwijała. Oczywiście nie na zasadzie prostych porównywarek OC, ponieważ ta sprzedaż i tak będzie przechodzić do internetu.

Kluczowe jest dostarczanie klientom narzędzi, które pozwolą im załatwić sprawy ubezpieczeń bez wychodzenia z biura czy z domu. Muszą mieć takie jedno miejsce, gdzie będą gromadzić dane dotyczące przedmiotu ubezpieczenia, gdzie agent specjalista będzie mógł te dane przeanalizować i przygotować oferty zgodne ze sztuką. Gdzie klient będzie mógł zadać pytania i szybko dostać odpowiedź. Gdzie będzie gromadził całą dokumentację i będzie miał do niej dostęp przez 24 h na dobę.

Takie narzędzia mamy przygotowane i z tym agent może do klienta iść i zaoferować mu taką usługę.

Orkan jako uniwersalny CRM

Orkana dobrze znają już nasi współpracownicy, korzystają z niego w codziennej pracy. System ciągle się rozwija i jest aktualizowany zgodnie ze zmieniającym się rynkiem, wymogami i potrzebami klientów. Jedna z nowych funkcji, z których agenci mogą korzystać, to konta klienta, jest to narzędzie, które agent może, ale nie musi dać swojemu klientowi.

Dzięki tej funkcji usprawnia się proces komunikacji z klientem, jeżeli jest to zgodne z oczekiwaniami klienta i agent chce mu taką funkcjonalność udostępnić. Nie będzie to jednak jedyna funkcja, którą będzie można wykorzystać do komunikacji z klientem firmowym. Upraszczamy proces komunikowania się i obsługi klienta – wszystko w jednym miejscu w Orkanie.

Wsparcie agentów

MSM powstało 12 lat temu po to, żeby wspierać agentów w ich codziennej pracy. Szkolenia i propozycje nowych rozwiązań w świecie szybko rozwijających się technologii to pomoc zarówno dla nich, jak i dla klientów. Te 12 lat to coraz nowsze rozwiązania, nowe technologie, a także nowe wymogi, z czym staramy się sobie poradzić.

Takie przyjazne rozwiązania chcemy proponować naszym współpracownikom. W skrócie – „ogarniamy rzeczywistość” i z rzeczy skomplikowanych staramy się tworzyć rzeczy proste.

Skorzystaj z naszego programu MSM Biznes

Na początku września rozpoczęliśmy proces szkoleń dla naszej sieci i zapraszamy wszystkich, którzy szukają dla siebie i swoich klientów takich rozwiązań oraz potrzebują nowoczesnych narzędzi do obsługi klientów firmowych. Nasze innowacje – Twoja przewaga.

Anna Pająkowska
msm.pl

Technologia w relacji między agentem a klientem

0
Artur Zajdel

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum to miejsce, gdzie każdy klient może liczyć na wysoką jakość usługi, która wynika z doskonałego przygotowania doradcy wyposażonego w inteligentne rozwiązania technologiczne.

Klienci coraz częściej świadomie planują wydatki i chcą mieć gwarantowaną satysfakcję z zakupu produktu. Przybywa konsumentów, którzy dokładnie sprawdzają, jak działa ochrona w ramach określonej polisy ubezpieczeniowej – mają szczegółowe pytania i oczekują konkretnych odpowiedzi. To wymaga indywidualnego podejścia, które może zapewnić tylko porada eksperta.

Z perspektywy klienta dobry agent powinien działać szybko i precyzyjnie. Praca doradcy ubezpieczeniowego potrafi być wymagająca, dlatego osiągnięcie wysokiej efektywności to kwestia nie tylko wprawy, ale też narzędzi informatycznych, takich jak dostępny w sieci SPECTRUM system All in #1 SADUS.

Nasz program to innowacyjny kombajn narzędzi, które wspierają skuteczną i dynamiczną obsługę klienta zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zarządzania bazą kontaktów. System pokrywa też formalne aspekty pracy (np. APK czy rozliczenia), działając w tle, gdy na pierwszym planie znajduje się relacja z klientem.

Coraz więcej agentów pracuje zdalnie lub hybrydowo – dla nich dobrze zorganizowane cyfrowe środowisko pracy jest na wagę złota. Każde ulepszenie czy nowe narzędzie może znacznie usprawnić codzienne obowiązki, dlatego stale zabiegamy o poprawę komfortu pracy naszych partnerów i szybko reagujemy na konieczność wprowadzenia zmian, np. w związku z nowymi przepisami.

Nad tymi rozwiązaniami pracuje sztab ekspertów, którzy specjalizują się w dziedzinach, takich jak ubezpieczenia, prawo i technologie informatyczne.

Ważne jest również stworzenie wirtualnej platformy dla klienta. W tej roli doskonale sprawdza się aplikacja ubezpieczeniowa SPECTRUM mobile, która zawiera m.in. Panel Klienta. Dostępne w nim narzędzia pozwalają na podgląd informacji o polisach i płatnościach, bezpośrednie połączenie telefoniczne do swojego doradcy, a także łatwe wprowadzenie modyfikacji czy zadanie pytania.

Bezpłatna aplikacja daje też dostęp do kalkulatora OC/AC i wielu przydatnych informacji oraz zapewnia wsparcie w razie szkody, dzięki czemu kompleksowo odpowiada na oczekiwania użytkowników.

Technologia coraz bardziej obudowuje ubezpieczenia i jest dziś nie tylko polem do rozwoju, ale i koniecznością. Korzystamy z jej potencjału tak, aby automatyzować formalności i procesy. Naszą filozofię wyraża model omnikanałowości, w którym wszystkie drogi prowadzą do agenta – nawet samodzielnie wykonana przez klienta internetowa kalkulacja OC/AC jest przypisana do portfela doradcy.

W Domu Ubezpieczeniowym Spectrum postrzegamy innowację jako naszą misję, która jest odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość i digitalizację w branży, a także wynika z szacunku do naszych partnerów i ich pracy.

Na uwadze mamy też troskę o atrakcyjność w oczach klientów i ich przekonanie o jakości obsługi – po naszej stronie jest zatem dostarczanie takich rozwiązań, które będą realizowały te cele.

Artur Zajdel
prezes multiagencji Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

Profilaktyka tym razem nie zdrowotna

0
Katarzyna Ciechońska

O profilaktyce zdrowotnej napisano już wszystko lub niemal wszystko. Są to też względnie często poruszane tematy w gronie mniej lub bardziej znajomych sobie osób – zapytanie uprawiającego sport kolegę o tętno spoczynkowe czy koleżankę o kontakt do dobrego lekarza nie wydaje się niczym nadzwyczajnym.

Czy równie swobodnie czulibyśmy się, gdyby kolega z pracy podczas porannej kawy zapytał nas, czy jeżeli poważnie zachorujemy, to mamy odłożone środki na leczenie lub czy nasza rodzina będzie w stanie to leczenie sfinansować?

Każdy doskonale wie, że powinniśmy regularnie wykonywać badania, zdrowo się odżywiać, pamiętać o aktywności fizycznej, unikać stresu, alkoholu i tytoniu, regularnie sypiać i dbać o kondycję psychiczną. Ale czy profilaktyka finansowa jest dla nas równie oczywista?

Jak poważny mamy problem?

Ten temat nie jest tak otwarcie omawiany. Na pytanie, jak bardzo jest tematem tabu, odpowiadają wyniki Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2022, którego Nationale-Nederlanden było strategicznym partnerem. Kiedy spojrzymy do liczb, okazuje się, że jedynie 16% Polaków twierdzi, że w przypadku zachorowania na nowotwór poradzi sobie z organizacją funduszy na leczenie.

Jednocześnie zdajemy się być świadomi sytuacji w służbie zdrowia i słabego dostępu do lekarzy (2,4 na 1 tys. mieszkańców; średnia OECD 3,5) i małych, w porównaniu z EU wydatków na służbę i ochronę zdrowia. Polska przeznaczyła w 2020 na ochronę zdrowia 1 511 euro PPP na głowę mieszkańca, natomiast średnia w EU = 2572 euro PPP, a w Czechach = 2323 euro PPP).

Czy nas stać?

Jesteśmy nie tylko świadomi sytuacji w służbie zdrowia, ale z tych powodów prawie połowa z nas, w przypadku zachorowania na nowotwór, będzie rozważać leczenie prywatne. Fakt, że rozważalibyśmy takie leczenie, nie oznacza, że nas na nie stać – w Narodowym Teście Zdrowia jedynie 14% badanych twierdzi, że nie będzie potrzebować na nie dodatkowych środków.

W Polsce prawie 1,17 mln osób żyje z chorobą nowotworową zdiagnozowaną w ciągu ostatnich 15 lat, a rocznie na nowotwory zapada kolejne 165 tys. Polaków (to niemal tyle samo, ile mieszkańców liczy Rzeszów czy Toruń). Według prognoz Krajowego Rejestru Nowotworów w ciągu najbliższych pięciu lat liczba pacjentów onkologicznych może wzrosnąć o 15%, w perspektywie dziesięciu lat – o 28%.

Katarzyna Ciechońska
dyrektorka sprzedaży i współpracy z partnerami strategicznymi
Nationale Nederlanden

Banki zwrócą składkę z ubezpieczeń pomostowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Banki będą musiały zwracać kredytobiorcom dodatkowe opłaty poniesione przez nich w czasie od wypłacenia kredytu do dokonania wpisu hipoteki do księgi wieczystej. Chodzi o  ubezpieczenie pomostowe doliczane do comiesięcznej raty. Nowe zasady będą dotyczyć umów podpisanych po 17 września oraz kredytobiorców, którzy już zaciągnęli kredyt, ale oczekują na wpis hipoteki do księgi wieczystej.

– 17 września wchodzi w życie nowelizacja ustawy o kredycie hipotecznym. Zmieni się to, że banki będą musiały zwracać klientom środki, które pobrały w ramach ubezpieczenia pomostowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Anna Serafin z Totalmoney.pl. – Ubezpieczenie pomostowe jest to opłata, która obowiązkowo jest doliczana do każdego kredytu hipotecznego. W praktyce wygląda to tak, że płacimy wyższą marżę do momentu ustanowienia hipoteki banku w księdze wieczystej nieruchomości. Czyli jest to dla banku zabezpieczenie na wypadek, gdyby pojawiły się problemy ze spłatą zobowiązania, wtedy ubezpieczyciel wypłaci mu odszkodowanie – dodaje.

Ministerstwo Sprawiedliwości, które przygotowało ustawę, argumentuje, że skoro niemal wszystkie wpisy dochodzą do skutku, ryzyko dla banku praktycznie nie istnieje, dlatego zabezpieczenie powinno mieć charakter kaucji.

(AM, źródło: Newseria)

Kongres PIU: Rynek w erze zmian

0
Źródło zdjęcia: PIU

21 września w Sopocie rozpocznie się IX Kongres Polskiej Izby Ubezpieczeń. Agnieszka Durska, ekspertka PIU, wskazuje, że podczas tegorocznej edycji tradycyjnego spotkania branży ubezpieczeniowej organizatorzy wydarzenia zaproponują jego uczestnikom szersze spojrzenie na zmiany, jakie w ostatnich latach dokonują się w otoczeniu branży ubezpieczeniowej.

Kongres rozpocznie debata makroekonomiczna, która pokaże główne kierunki zmian we współczesnym świecie. Tę perspektywę przedstawią Xavier Sala-i-Martin, profesor ekonomii na Columbia University w Nowym Jorku, oraz Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.

Jednym z głównych tematów dyskusji będzie luka ubezpieczeniowa. – Większość analiz naukowych i biznesowych wskazuje, że im powszechniejsze są ubezpieczenia, tym łatwiej poszkodowanym osobom, przedsiębiorstwom, społecznościom lokalnym się odbudować. To ważna hipoteza, na którą szukać będziemy dowodów podczas panelu poświęconemu luce ubezpieczeniowej właśnie. Panel poprowadzi Grzegorz Bielec, wiceprezes zarządu Warty – wskazuje Agnieszka Durska.

Równie ważnym tematem będzie zarządzanie ryzykiem, któremu poświęcony zostanie panel w drugim dniu konferencji. W jego trakcie eksperci i wizjonerzy podzielą się możliwymi scenariuszami wydarzeń do 2025 roku. Moderator wejdzie w rolę zakładu ubezpieczeń i poszuka z nimi sposobów, by przejść przez nie suchą nogą.

Podczas kongresu nie zabraknie też dyskusji na tematy związane z technologią i innowacyjnością. Uczestnicy ostatniego panelu drugiego dnia kongresu postarają się odpowiedzieć, w jaki sposób innowacje mogą pomóc nam przezwyciężać kryzysy. Debatę na ten temat poprowadzi Piotr Sobolewski z Polityki Insight.

Więcej informacji na blogu PIU.

(AM, źródło: PIU)

Nowa kampania online Allianz

0
Źródło zdjęcia: Infoshare

16 września Allianz Polska rusza z nową kampanią w internecie. W komunikatach reklamowych ubezpieczyciel podkreśla wysoką jakość obsługi i wygodę, jaką dają narzędzia cyfrowe. Wskazuje też na swoją kompleksową ofertę ubezpieczeń na życie i majątkowych.

– Wybór odpowiedniego ubezpieczenia nie trwa długo, a zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Przygotuj się na najlepsze – to przekaz naszej kampanii. Zachęcamy odbiorców, aby ograniczyli poziom ryzyka w swoim życiu. Pokazujemy konkretne korzyści, jakie dają narzędzia cyfrowe przy zakupie i obsłudze ubezpieczeń. Jednocześnie wskazujemy, że kontakt osobisty ma ważne znaczenie w ubezpieczeniach, które oparte są na zaufaniu – mówi Piotr Kochanowski, dyrektor departamentu market management w Allianz Polska. – Celem kampanii jest wzmocnienie rozpoznawalności naszej marki jako ubezpieczyciela z kompleksową ofertą. Wskazujemy na łatwy kontakt z agentem oraz wysoką jakość i wygodę obsługi online. Dzięki działaniom e-commerce chcemy pozyskać także leady sprzedażowe – dodaje.

Regionalna kampania Allianz, prowadzona w 8 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, powstała we współpracy z agencją reklamową TBWA. W Polsce potrwa ona do końca października.

Kampania będzie prowadzona w serwisach VoD, YouTube oraz zostanie oparta na działaniach display, rich media i mediach społecznościowych.

(AM, źródło: Allianz) 

TUW PZUW wsparł zakup specjalistycznego sprzętu dla ratowników górniczych

0
Źródło zdjęcia: Infoshare

TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych sfinansował zakup wartych 100 tys. zł urządzeń dla Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego. Nowy specjalistyczny sprzęt dla ratowników górniczych będzie służył do niesienia pomocy podczas wypadków w kopalniach.

– Celem i sensem naszej inicjatywy jest bezpieczeństwo górników, którzy wykonują nie tylko ciężki, lecz także ryzykowny zawód. Ich zdrowie i życie są najważniejsze. Chcemy je chronić tak jak możemy. Wspierając ratownictwo górnicze, mamy nadzieję ograniczać tragiczne skutki wypadków w kopalniach – mówi Rafał Kiliński, prezes TUW PZUW.

Jak podkreśla, ratownicy ze Stacji Ratownictwa Górniczego są pierwsi na miejscu, gdy wydarzy się coś złego.

– Niosą pomoc z oddaniem i zaangażowaniem. Należy im się nie tylko największy szacunek, lecz także troska o to, aby mieli jak najlepszy sprzęt, dzięki któremu będą mogli szybko ratować poszkodowanych i sami unikać niebezpieczeństwa – dodaje Rafał Kiliński.

Sfinansowany przez TUW PZUW sprzęt to praktyczne i potrzebne akcesoria: profesjonalne nożyce hydrauliczne, tzw. trójkąty ewakuacyjne, nosze i urządzenia do transportu osób, przyrządy zjazdowe i asekuracyjne oraz liny, uprzęże i kaski dla ratowników.

– Zawodowi ratownicy górniczy z Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego to przede wszystkim osoby o wyjątkowych umiejętnościach, najwyższym poziomie wyszkolenia i zdeterminowane w działaniu podczas niesienia pomocy poszkodowanym górnikom. Jednak pamiętać także należy, że bez odpowiedniego specjalistycznego sprzętu prowadzenie wielu akcji ratowniczych byłoby praktycznie niemożliwe. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować TUW PZUW za wsparcie i sfinansowanie zakupu sprzętu, który jest niezbędny w naszej działalności – podkreśla prezes zarządu Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego, dr inż. Piotr Buchwald.

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego to trzon ratownictwa górniczego w Polsce. Składa się z zawodowych ratowników, którzy są w stałej gotowości, aby natychmiast reagować na wezwanie. Ma pod swoją pieczą kilkadziesiąt kopalń węgla, soli, rud cynku i ołowiu oraz surowców budowlanych. Działa w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym, udzielając wsparcia także straży pożarnej podczas dużych katastrof i innych poważnych zagrożeń.

(AM, źródło: PZU)

Metaverse, Tech4Good, Web3 wiodącymi tematami Infoshare 2022

0
Źródło zdjęcia: Infoshare

6 października rusza szesnasta edycja Infoshare – największej konferencji technologicznej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W tym roku czołowi prelegenci z całego świata poruszą takie tematy, jak Web3, metaverse w biznesie, Tech4Good oraz ukraiński ekosystem startupów i IT w obliczu wojny. Partnerem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Tegoroczna edycja to sześć scen, na których specjaliści z Polski i zagranicy omawiać będą zagadnienia dotyczące najnowszych rozwiązań w biznesie, Web3, Tech4Good, a także trendów programistycznych i marketingowych. Jako prelegenci wystąpią m.in. osobistości jak Natalia Hatalska, CEO i założycielka infuture.institute, czy Allister Frost, pionier cyfrowej transformacji, pierwszy szef strategii marketingu cyfrowego w firmie Microsoft, który podzieli się swoim doświadczeniem i pomysłami na rozwijanie ludzkich relacji z technologią.

Swoją wiedzą z zakresu metaverse i jego wykorzystania w biznesie podzieli się m.in. QuHarrison Terry, który przybliży słuchaczom przemianę metaverse’u z fikcji literackiej w rzeczywistość. Z kolei Wiktoria Wójcik (inStreamly) opowie o tym, dlaczego metaverse jest bliżej, niż myślimy, i dlaczego ta cyfrowa transformacja dotyczy nas wszystkich. Mike Butcher (TechCrunch) razem ze słuchaczami rozważy przyszłość poniekąd już istniejących metaverse’ów i to, czy powstanie oprogramowanie, które pozwoli nam do nich wejść.

Wiele wystąpień będzie poświęconych ekosystemowi startupów oraz Tech4Good. Magdalena Marzec z Too Good To Go, opowie o zrównoważonym skalowaniu biznesu, a Michał „Misza” Piosik z AC/VC Foodtech Impact Fund wyjaśni, dlaczego warto inwestować w startupy pozytywnego wpływu. Szymon Sypniewicz z RAMP, na bazie doświadczenia pracy z ponad 500 projektami Web3, podzieli się z uczestnikami swoimi przemyśleniami i przewidywaniami w tym obszarze. Zostanie także poruszony wątek kondycji ukraińskich startupów i biznesu w obliczu wojny – o tym, jak sobie radzą opowiedzą m.in. Andrii Degeler z TNW, Sasha Garcia Gavrylyuk z Growth Factory oraz Dmitry Vartanian z SID Venture Partners.

Infoshare 2022, jak co roku, będzie przestrzenią do licznych spotkań młodych biznesów z inwestorami z całego świata. Startupy obecne na konferencji będą mogły zaprezentować się przed ponad 100 funduszami VC, m.in. Pracuj Ventures, bValue, EBAN czy Sunfish Partners. Rozmowy odbywać się będą podczas indywidualnych spotkań matchmakingowych online i offline, umawianych przy użyciu specjalnego narzędzia.

– Infoshare to arena spotkań dla startupów, inwestorów i międzynarodowych korporacji. W tym roku planujemy obecność ponad 100 wystawców. Startupy ponadto mają możliwość zaprezentowania się w specjalnie stworzonym wirtualnym Startup Expo oraz podczas Startup Contest – mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare, organizator konferencji.

Podczas konferencji odbędzie się też Investor Meetup, dający okazję do networkingu wśród profesjonalistów z branży inwestycji w młody biznes. Dla uczestników nastawionych na networking przewidziano liczne imprezy dodatkowe, m.in. popularny Great Networking Party, podczas którego wystąpi duet KARAŚ/ROGUCKI. W ramach konferencji odbędzie się również Welcome Dinner na gdańskim stadionie oraz rejs Sunset Leaders’ Boat Trip.  

Wstęp na konferencję zapewniają bilety dostępne na stronie organizatora, w tym darmowy Basic Pass, dostępny po wcześniejszej  rejestracji.

(AM, źródło: Infoshare)

Hartwig Löger następcą Elizabeth Stadler na fotelu prezesa VIG?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na odbywającym się 14 września posiedzeniu komitet ds. nominacji rady nadzorczej Vienna Insurance Group postanowił zarekomendować RN powołanie Hartwiga Lögera na stanowisko dyrektora generalnego VIG na okres od 1 lipca 2023 r. do 30 czerwca 2027 r.

Ponadto komitet postanowił zaproponować radzie powołanie Petera Höfingera na stanowisko wiceprezesa zarządu VIG na okres od 1 lipca 2023 r. do 30 czerwca 2027 r.

Rada nadzorcza rozpatrzy te propozycje na posiedzeniu w dniu 29 listopada.

(AM, źródło: VIG)

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie