Blog - Strona 890 z 1480 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 890

KNF wskazała, jak należy prowadzić proces wideoweryfikacji klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W najnowszym stanowisku Komisja Nadzoru Finansowego przedstawiła swoje oczekiwania wobec nadzorowanych podmiotów z sektora finansowego w odniesieniu do identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta instytucjonalnego w oparciu o metodę wideoweryfikacji.

W opracowanych dobrych praktykach KNF wskazała, że proces identyfikacji klienta instytucjonalnego polega na ustaleniu: nazwy firmy, NIP, adresu głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej, formy organizacyjnej, adresu siedziby lub adresu prowadzenia działalności, PESEL lub daty urodzenia, serii i numeru dokumentu.

W przypadku weryfikacji tożsamości osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, podmiot nadzorowany powinien posłużyć się dokumentem zawierającym aktualne dane z właściwego rejestru: KRS, CEIDG oraz m.in. zaświadczeniem o numerze identyfikacyjnym REGON, decyzją w sprawie nadania numeru identyfikacji podatkowej NIP, umową spółki, zaświadczeniami ZUS i US oraz innymi dokumentami. W przypadku obcej jurysdykcji, niezbędne są odpisy z innych właściwych rejestrów dotyczących klienta (kopie poświadczenia rejestracji uwierzytelnione przez instytucję do tego powołaną, np. notariusza).

Jako dodatkowy środek bezpieczeństwa można uznać przeprowadzenie pierwszej transakcji za pomocą przelewu bankowego z rachunku klienta (prowadzonego w innej instytucji) na rzecz podmiotu nadzorowanego weryfikującego jego tożsamość. KNF zastrzega, że nie należy jednak traktować tego środka jako podstawowego sposobu weryfikowania tożsamości klienta – dane te mogą służyć jedynie pomocniczo do weryfikacji.

Podmiot nadzorowany powinien przeprowadzić analizę ryzyka w odniesieniu do wprowadzanej metody wideoweryfikacji, biorąc pod uwagę m.in. model jej funkcjonowania, możliwe do zastosowania technologie i dostosowane do nich mechanizmy kontrolne zapewniające odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Dotyczy to w szczególności mitygowania ryzyk związanych z nieprawidłową identyfikacją i weryfikacją tożsamości klienta lub osoby upoważnionej do działania w imieniu klienta (np. ryzyka kradzieży tożsamości), w tym odnoszących się do wiarygodności materiałów weryfikacyjnych.

Podmiot nadzorowany może uzyskiwać dostęp do materiałów weryfikacyjnych za pomocą wideorozmowy, w sposób uwzględniający również kwestie reprezentacji łącznej klienta.

Podczas wideorozmowy podmiot nadzorowany uzyskuje możliwość bliższej obserwacji klienta i oryginałów przedstawionych dokumentów, a także możliwość upewnienia się, że materiały weryfikacyjne nie zostały sfałszowane, poprzez w szczególności porównanie fotografii w dokumencie tożsamości klienta z wyglądem osoby, z którą nawiązano wideorozmowę oraz sprawdzenia, czy klient występuje w wiarygodnych bazach danych.

Niezależnie od tego podmiot nadzorowany powinien wziąć pod uwagę czynniki behawioralne, które mogą wskazywać, że klient np. znajduje się pod wpływem środków odurzających lub nie ma świadomości, że podjęte działania oznaczają zawarcie umowy, np. o prowadzenie rachunku.

W przypadku wdrożenia metody wideoweryfikacji podmiot nadzorowany powinien rozważyć zastosowanie wzmożonych środków bezpieczeństwa finansowego minimalizujących ryzyko błędnej weryfikacji tożsamości klienta.

Wprowadzenie rozwiązań w zakresie wideoweryfikacji powinno być poprzedzone przeprowadzeniem wszechstronnej analizy ryzyka oraz opiniowaniem i konsultacjami w aspekcie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML/CFT) przez stosowne osoby, zespoły lub jednostki organizacyjne podmiotu nadzorowanego.

Istotne znaczenie ma też określenie minimalnych wymogów jakościowych sprzętu, np. rozdzielczości kamery, oraz wymaganych narzędzi (np. stacja robocza, notebook, smartfon, tablet), a także archiwizowania zapisów wideo (zarówno dźwięku, jak i obrazu) z rozmowy z klientem. W procedurze podmiotu nadzorowanego powinny znajdować się odpowiednie przepisy dotyczące nagrywania i przechowywania zapisów wideo.

Całe stanowisko:

https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/Stanowisko_UKNF_dot_wideoweryfikacji_klientow_instytucjonalnych.pdf

(AM, źródło: KNF)

Próbował wyłudzić odszkodowanie, trafił w ręce policji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jeleniogórscy policjanci zatrzymali mężczyznę, który powiadomił o kradzieży z włamaniem do swojej firmy. Zgłosił, że z tego tytułu poniósł straty w wysokości ponad 560 tys. zł. Okazało się, że mężczyzna złożył fałszywe zawiadomienie w celu wyłudzenia odszkodowania.

Policjanci z Wydziału Kryminalnego z Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze zatrzymali 46-letniego jeleniogórzanina podejrzanego  o złożenie fałszywego zawiadomienia o przestępstwie, złożenie fałszywych zeznań oraz o oszustwo. Jak ustalili funkcjonariusze, mężczyzna 27 grudnia 2021 roku zgłosił się do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze i złożył zawiadomienie o kradzieży z włamaniem do swojej firmy. Według zgłoszenia w  wyniku przestępstwa skradzione zostało mienie o wartości ponad 560 tys. zł. Policjanci po weryfikacji informacji ustalili, że zgłoszenie jest nieprawdziwe. Wkrótce potwierdzili również, że nie doszło do żadnego włamania. Mężczyzna złożył nieprawdziwe zeznania, w celu uzyskania odszkodowania. Z tego tytułu uzyskał zaliczkę rekompensaty w wysokości 125 tys. zł. Policjanci w wyniku podjętych działań odzyskali część skradzionego mienia oraz zabezpieczyli pieniądze.

Mężczyzna został zatrzymany w policyjnym areszcie. Za zawiadomienie o niepopełnionym przestępstwie, złożenie fałszywych zeznań oraz oszustwo grozić może  nawet do 8 lat pozbawienia wolności.

(AM, źródło: KMP Jelenia Góra)

Wielka Brytania zamyka rosyjskim firmom dostęp do rynku ubezpieczeń lotniczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 marca brytyjski Departament Skarbu poinformował, że Wielka Brytania zabroni rosyjskim firmom wejścia na wart wiele miliardów dolarów rynek ubezpieczeń lotniczych i kosmicznych w Londynie, największe na świecie komercyjne i specjalistyczne centrum ubezpieczeniowe. Rosyjskie firmy z branży lotniczej lub kosmicznej nie będą miały bezpośredniego lub pośredniego dostępu do brytyjskich usług ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych.

„Rząd Wielkiej Brytanii wprowadzi przepisy zabraniające ubezpieczycielom i reasekuratorom z siedzibą w Wielkiej Brytanii podejmowania transakcji finansowych związanych z podmiotem rosyjskim lub do użytku w Rosji” – ogłosił Departament Skarbu cytowany przez Reutersa. „Dalsze szczegóły dotyczące regulacji będą dostępne w odpowiednim czasie”.

Agencja zwraca uwagę, że sankcje dotyczą tylko ubezpieczeń lotniczych i kosmicznych, ale rząd brytyjski stale poszukuje nowych sposobów izolowania Rosji.

Posunięcie w sprawie ubezpieczeń lotniczych spowoduje, że rosyjskie komercyjne linie lotnicze będą szukały ochrony gdzie indziej. Źródła branżowe twierdzą, że mogą one skorzystać z usług chińskich reasekuratorów, ponieważ inni zachodni ubezpieczyciele prawdopodobnie nie będą chcieli z nimi współpracować, obawiając się, że inne kraje nałożą podobne ograniczenia.

Według jednego z dyrektorów z branży lotniczej zakaz może doprowadzić do gwałtownego wzrostu składek lotniczych z powodu strat ubezpieczycieli, Dwa źródła Reutersa twierdzą, że rosyjskie linie lotnicze Aeroflot są ubezpieczone na rynku londyńskim przez konsorcjum kierowane przez ubezpieczyciela Global Aerospace. Ten jednak nie odpowiedział na prośbę agencji o komentarz.

Linie lotnicze z całego świata korzystają z usług Lloyd’s of London i innych firm działających w Londynie w zakresie ubezpieczeń lotniczych i reasekuracji.

– Regularnie komunikujemy się z rządem Wielkiej Brytanii i międzynarodowymi organami regulacyjnymi oraz ściśle współpracujemy z rynkiem Lloyd’s w celu utrzymania odpowiedniego tempa wdrażania sankcji nakładanych przez rządy na całym świecie – powiedział Patrick Tiernan, dyrektor ds. rynków Lloyd’s. Lotnictwo jest jednym z największych sektorów działalności Lloyd’s, obok ubezpieczeń morskich i energetycznych.

(AM, źródło: Reuters)

VIG tworzy fundusz pomocy swoim ukraińskim pracownikom i ich rodzinom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Vienna Insurance Group utworzyła fundusz rodzinny, do którego wniosła 5 mln euro. Kierownictwo grupy zaprosiło wszystkie spółki i ich pracowników do wniesienia swojego wkładu. 

Celem funduszu jest wspieranie bezpośrednio rodzin pracownikó1) ukraińskich spółek VIG. Utworzony zostanie komitet na poziomie grupy pod osobistym kierownictwem Haralda Rienera, członka zarządu VIG odpowiedzialnego za Ukrainę, oraz komitety lokalne, które będą zajmować się dystrybucją ukierunkowanego wsparcia.

(AM, źródło: xprimm.com)

AXA: Podwojony przychód Francuzów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zyski za 2021 r., o których poinformowała AXA, uległy podwojeniu w stosunku do uzyskanych w roku poprzednim. Francuski ubezpieczyciel odrobił już straty na roszczeniach związanych z pandemią ze szczytu kryzysu covidowego.

Druga po Allianz największa firma ubezpieczeniowa Europy spodziewa się, że jej podstawowy zarobek na akcję wzrośnie do 2023 r. o wartość bliższą górnej granicy przedziału 3–7%, a zasoby pieniężne przekroczą 14 mld euro, wyznaczone jako cel na okres 2021–2023. Przychód netto AXA w 2021 r. skoczył do 7,29 mld euro z 3,16 mld euro rok wcześniej i przewyższył szacunki analityków, określające go na 6,72 mld euro. Całoroczne obroty wzrosły o 3%, do 99,93 mld euro, nieco poniżej szacowanej sumy 99,98 mld euro.

(AC, źródło: Reuters)

Sławomir Łopalewski na czele LUX MED Ubezpieczenia

0
Sławomir Łopalewski

1 marca Sławomir Łopalewski został dyrektorem zarządzającym spółki LUX MED Ubezpieczenia/LMG Försäkrings AB. W nowym miejscu pracy odpowiadać będzie za rozwój oferty ubezpieczeniowej, w tym za wprowadzenie na rynek ubezpieczenia szpitalnego LUX MED „Pełna Opieka”.

– Cieszę się, że mogę przywitać w Grupie LUX MED tak uznanego w branży managera, jakim jest Sławomir Łopalewski. Zdecydowaliśmy się powierzyć mu kierownictwo nad naszą spółką ubezpieczeniową, bo doceniamy jego ogromne doświadczenie i doskonałe zrozumienie potrzeb rynku. Wierzę, że dzięki wsparciu nowego kierownictwa spółka LUX MED Ubezpieczenia szybko wzmocni swoje znaczenie na rynku ubezpieczeń medycznych. Mamy nowy produkt, który ma potencjał do zrewolucjonizowania myślenia polskich pacjentów o opiece szpitalnej – powiedziała Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

– Chciałbym podziękować Annie Rulkiewicz i zarządowi Grupy LUX MED za zaufanie i powierzenie mi nowej funkcji. To dla mnie zaszczyt, że będę mógł pokierować zespołem wyjątkowych ludzi tworzących LUX MED Ubezpieczenia. Cieszę się, że znalazłem się wśród osób, które o rynku ubezpieczeń potrafią myśleć odważnie i nieszablonowo. Będę chciał wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, by pomóc zrealizować cele, jakie stawia przed sobą Grupa LUX MED. Przed nami ciekawy czas i wiele wyzwań – dodał Sławomir Łopalewski.

Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED „Pełna Opieka” to pierwsza na rynku polisa all risk obejmująca wszystkie procedury poza wyraźnie wskazanymi wyjątkami. Zapewnia pacjentom wysokospecjalistyczną opiekę – zarówno w szpitalach Grupy LUX MED, jak i w innych tego typu placówkach partnerskich. Oferuje kompleksowe leczenie szpitalne obejmujące całość opieki – od diagnostyki, przez leczenie planowe, pomoc doraźną, operacje i zabiegi, aż po rehabilitację poszpitalną i przegląd zdrowia. Od momentu zgłoszenia pacjenta wspiera i prowadzi Koordynator Opieki Szpitalnej.

Sławomir Łopalewski przez ponad dekadę był prezesem zarządu PKO Ubezpieczenia.  Wcześniej pełnił analogiczną funkcję w poprzedniku tego ubezpieczyciela, Nordei Życie. Zasiadał też w Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń. Jest absolwentem IESE Business School/AMP oraz kursów menadżerskich na Harvard Business School i Kellogg School of Management, a także Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

OVB zamienia biura na mieszkania, NAU wspiera dzieci, TUZ organizuje zbiórkę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

OVB organizuje pomoc dla osób przyjeżdżających do Polski z Ukrainy. Firma przeznacza środki na przystosowanie biur do zamieszkania i organizuje zbiórki. Z kolei zarząd i pracownicy Nauczycielskiej Agencji Ubezpieczeniowej w geście solidarności z narodem ukraińskim postanowili wesprzeć Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, które w tym momencie skupia swoje działania na pomocy dzieciom z Ukrainy.

Swoje warszawskie biuro przekazał do dyspozycji potrzebujących współpracownik OVB. Ze środków centrali wyposażane jest w meble i przedmioty niezbędne, aby przystosować je do codziennego życia. Zamieszka tam 8 osób: Olga z OVB Ukraina wraz z trzema koleżankami i ich dziećmi: 11-letnią Varią i Aliną, 13-letnim Nazarem i 4-letnim Tamirlanem. Natomiast dyrekcja OVB w Bytomiu w jednym z biur zamienionym na mieszkanie przyjęła już 7 osób. Kolejne są w drodze. Łącznie zamieszka tam 20 osób. Poza tym w trakcie przygotowania jest też 160-metrowy lokal, w którym zapewnione będzie mieszkanie dla potrzebujących. OVB i wielu jego współpracowników organizuje zbiórki i pomoc materialną dla uchodźców z Ukrainy. To początek akcji.

Z kolei NAU przeznacza 50 tys. zł dla Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, które wszelkimi sposobami stara się pomóc dzieciom i młodzieży. Wspiera zarówno tych, którzy nie wydostali się do tej pory z zagrożonych terenów, jak i tych, którzy są już na terenie Polski. NAU rozpoczęła zbiórkę wśród pracowników, klientów, zaprzyjaźnionych firm. Informację o zbiórce udostępnia we wszystkich kanałach informacyjnych firmy. Pieniądze trafią bezpośrednio na konto SOS Wioski Dziecięce.

Firma wspiera również ukraińskie rodziny z dziećmi, które są już na terenie polskich miast. NAU podjęła współpracę ze sztabem kryzysowym koordynującym pomoc w 16 hotelach pracujących w ramach Fundacji Leny Grochowskiej, m.in. we Wrocławiu, Warszawie (3 hotele), Lublinie, Siedlcach, Pile, Żninie, Janowie Podlaskim i Łodzi. Podjęła też decyzję, by zaopatrzyć dzieci i młodzież w pomoce szkolne: zeszyty, kredki, flamastry, piórniki. Agencja chce pomóc także w korepetycjach z języka polskiego, zatrudniając nauczycieli dla ukraińskich dzieci.

Natomiast pracownicy TUZ Ubezpieczenia prowadzą zbiórkę najbardziej potrzebnych teraz rzeczy. Artykuły medyczne, higieniczne, żywność, koce, kołdry, śpiwory zbierane są w siedzibie towarzystwa przy ulicy Domaniewskiej w Warszawie. W pomoc osobom z Ukrainy zaangażowani są również agenci, dla których uruchomiono specjalną infolinię po ukraińsku, aby wesprzeć wspólną komunikację.

(AM, źródło: TUZ, OVB, NAU)

Ile assistance damy radę sprzedać, a może jednak trochę ochrony ubezpieczeniowej?

0
Marta Zdzińska

Ten rok rozpoczął się dla nas w Certo Broker wyjątkowo intensywnie i pracowicie, dzięki temu mamy sporo spostrzeżeń dotyczących trendów w grupówkach 2022.

Trendy wśród klientów

Potrzeby kadry zarządzającej

Tematem, który bardzo często pojawia się w naszych rozmowach z klientami, zarówno dotychczasowymi, jak i nowymi, jest kwestia benefitów dla kadry menedżerskiej czy zarządu. Te pytania dotyczą zarówno ubezpieczenia na życie, jak i ubezpieczenia zdrowotnego, ale także poszukiwania nowych produktów na rynku benefitów związanych ze zdrowiem czy bezpieczeństwem finansowym. W przypadku takich pytań mamy wiele produktów i rozwiązań, które pozwalają zaoferować dedykowanej grupie coś ponad typowe produkty ubezpieczeniowe.

Wydaje mi się, że będzie to kierunek pewnych zmian i coraz więcej firm będzie poszukiwało nowych możliwości docenienia pracowników i zachęcenia do pozostawania w danej organizacji.

IT, czyli ciągła walka

Drugą grupą, o którą toczy się „benefitowa walka”, są pracownicy branży IT. Wszyscy wiemy, że rynek IT ma ogromne zapotrzebowanie na specjalistów i prześciga się w tym, co można tym pracownikom zaoferować, a z każdym rokiem ta walka się nasila. Moim zdaniem jest to mocno niezagospodarowana grupa zawodowa pod kątem ubezpieczeń na życie i większość firm z tej branży, do których trafiamy, nie posiada programu życiowego, tłumacząc, że nie było zainteresowania wśród pracowników.

O programie ubezpieczenia na życie dla branży IT pisałam już na łamach „Gazety Ubezpieczeniowej” (nr 13/2021). Dalej podtrzymuję swoje stanowisko – programista, który zarabia 30 tys. zł każdego miesiąca, nie potrzebuje 1200 zł za urodzenie dziecka, ale może potrzebować zabezpieczyć swoją rodzinę, aby na wypadek jego śmierci otrzymała 200, 300 albo 500 tys. zł.

Poza ubezpieczeniem na życie z pewnością dla tej branży dobrym rozwiązaniem jest prywatna opieka medyczna na wysokim poziomie, element prywatnego leczenia szpitalnego czy finansowanie leczenia w przypadku ciężkiej choroby.

Konkrety w ubezpieczeniu na życie

To, co mnie osobiście bardzo cieszy, to zauważalne, dużo bardziej otwarte podejście klientów do zmian w programach życiowych, które polegają na konkretyzowaniu zakresu. Wyrzucanie listy zbędnych dodatków, a w zamian za to przesuwanie składki na kluczowe elementy ubezpieczenia spotyka się u naszych klientów ze zrozumieniem. Bo istotne jest to, że my wcale nie chcemy się „pozbyć” świadczeń rodzinnych typu urodzenie dziecka czy śmierć teściów dla zasady, ale tę składkę możemy przeznaczyć na podniesienie świadczeń, które mają się przydać w naprawdę trudnych sytuacjach życiowych.

Ten trend podnoszenia świadczeń i braku urodzenia dziecka w zakresie jest w naszych zapytaniach bardzo widoczny. Na ostatnie dziesięć zapytań o ubezpieczenie na życie dla naszych klientów tylko dwa miały w zakresie urodzenie dziecka. Część firm to klienci, u których dotychczas nie było programu ubezpieczeniowego, ale również w tej puli są klienci, którzy zrozumieli i zaakceptowali rekomendowane przez nas zmiany w ubezpieczeniu, polegające właśnie na tym „przesunięciu” składki na inne ryzyka.

Fundowanie ubezpieczenia na życie

Nie wiem, czy nie będzie to z mojej strony zbyt odważne, aby nazwać to trendem, jednak faktycznie zauważamy częściej niż kiedykolwiek na przestrzeni pięciu lat naszej działalności skłonność pracodawców do finansowania lub współfinansowania składki ubezpieczenia na życie. Wydaje mi się, że pandemia troszkę nas wszystkich przestraszyła i zaczęliśmy ten produkt ubezpieczeniowy na nowo doceniać.

Dobrze ułożony program ubezpieczenia na życie może być bardzo atrakcyjnym benefitem, a rozbudowanie go o dodatkowe warianty czy cegiełki, które pracownik może dokupić, daje możliwość indywidualizacji i rozbudowy ochrony ubezpieczeniowej zależnie od potrzeb pracownika.

Trendy wśród ubezpieczycieli

Cegiełkowa budowa programów

Różnego rodzaju „cegiełki” i dodatki w ubezpieczeniu na życie to zdecydowanie kierunek, w którym rozwijane są produkty na rynku. Kolejni ubezpieczyciele, którzy nie mieli dotychczas możliwości rozbudowy programu, wprowadzają ten element do swoich ofert.

To, na co zwracam uwagę, to przede wszystkim adekwatność ceny do świadczeń, zakresu, a także zapisów takiego dodatku. Różnice pomiędzy tymi produktami u ubezpieczycieli są znaczące i dotyczą np. pojawiających się karencji w niektórych produktach.

U naszych klientów dodatki cieszą się sporym zainteresowaniem i bardzo podoba mi się ten kierunek rozwoju produktów.

Assistance taki, assistance siaki, a może infolinia na temat XYZ?

Mam wrażenie, że ubezpieczyciele zaczęli się prześcigać, ile różnych elementów assistance można wprowadzić. A najlepiej to w jednej ofercie dla jednego klienta sprzedać dziesięć różnych assistance, bo to są bardzo potrzebne elementy.

Nie jestem całkowitą przeciwniczką każdego jednego elementu w takich produktach, jednak martwi mnie to, że słuchając niektórych szkoleń produktowych ubezpieczycieli życiowych, nie jestem pewna, czy oni dalej ubezpieczają życie, czy może sprzedają assistance i dostęp do infolinii?

Są na rynku oczywiście ciekawe dodatki, o których pisałam wcześniej, z atrakcyjnym assistance, np. skupionym na sfinansowaniu badań lub wizyt lekarskich w konkretnej sytuacji. Jeżeli ubezpieczony będzie wiedział, że taki element posiada, to może on być atrakcyjnym dodatkiem, jednak podkreślę – dodatkiem. Drobnym dodatkowym elementem programu ubezpieczeniowego, a nie dodatkową stroną A4 z opisem miliona drobiazgów, z których nikt nie skorzysta.

Chcemy młodych, ale nie wiemy jak…

To, że każdy ubezpieczyciel chciałby ubezpieczać młodych, zdrowych ludzi nie jest żadnym odkryciem ani nowością. Obserwuję jednak, że ubezpieczyciele próbują dodawać różnego rodzaju gadżety niemające nic wspólnego z ubezpieczeniem i informują, że to są dodatki dla młodych osób, bo tego młodzi ludzie chcą.

Kiedy usłyszałam od jednego ubezpieczyciela, że będą dostępne trzy nowe infolinie na konkretne tematy i to jest skierowane do młodych osób, to zaczęłam mieć pewne wątpliwości, czy nasz rynek jakkolwiek tych młodych ludzi może przekonać do ubezpieczenia się.

Chciałabym zauważyć, że zamawiamy jedzenie przez aplikacje mobilne, umawiamy się do fryzjerów/kosmetyczek/barberów przez aplikację mobilną, to samo z wizytami lekarskimi. Jeżeli opcja zadzwonienia gdziekolwiek ma być tym, co w końcu zachęci młodych ludzi, żeby się ubezpieczali, to nic z tego nie będzie. A biorąc pod uwagę to, że reprezentuję tę grupę wiekową, przyznam, że chociaż w związku z wykonywaną pracą odbywam masę rozmów telefonicznych, to żebym zadzwoniła o coś zapytać na infolinii, zamiast sprawdzić to w internecie, ubezpieczyciel musiałby mi zapłacić, a nie odwrotnie…

Podsumowując, myślę, że ten rok przyniesie sporo pozytywów na rynku pod kątem świadomości klientów, docenienia ubezpieczenia, ale też spojrzenia na to, co w tym ubezpieczeniu grupowym jest, zamiast podejścia – od lat się toczy „jakiś” program, to niech się toczy dalej.

Widzimy dużą walkę o pracowników, szczególnie wyższego szczebla i pracowników IT i tutaj zdecydowanie klienci oczekują od nas rozwiązań, które pozwolą na zaoferowanie tym pracownikom czegoś więcej.

Spodziewam się w tym roku troszkę nowości produktowych u ubezpieczycieli, część już została przedstawiona, o części słyszeliśmy zapowiedzi. Myślę, że dalej te nowości będą skupione w dużej mierze na kwestiach zdrowotnych, nie tylko jako sama opieka medyczna, ale również wsparcie i organizacja leczenia – czyli element, który może w znaczący sposób odciążyć pracownika w trudnej sytuacji życiowej. Na takie zmiany liczymy i z dużym zainteresowaniem obserwujemy kolejne nowości.

Marta Zdzińska
koordynatorka współpracy z klientem strategicznym ·
Certo Broker sp. z o.o.

Unilink organizuje olimpiadę ubezpieczeniową dla uczniów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

2 marca rozpoczęły się zapisy w ramach pierwszej edycji Ogólnopolskiej Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej. Wydarzenie, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Unilink, to pierwsza taka inicjatywa w Polsce, mająca na celu edukację młodzieży z ogólnej, przekrojowej wiedzy ubezpieczeniowej.

W rywalizacji mogą brać udział wszyscy uczniowie klas 6, 7 i 8 szkół podstawowych. Olimpiada podzielona jest na trzy etapy. Każdy z nich odbędzie się w formie testu online. Uczestnik będzie miał za zadanie odpowiedzieć na 20 pytań (w każdym etapie).

Harmonogram Olimpiady:

I etap – 22 marca 2022 r.

II etap – 29 marca 2022 r.

III etap – 5 kwietnia 2022 r.

W ubiegłym roku Unilink zorganizował podobne przedsięwzięcie, Olimpiadę Wiedzy Ubezpieczeniowej skierowaną do agentów ubezpieczeniowych. Jej celem było zwrócenie uwagi na profesjonalizm doradców ubezpieczeniowych i ogrom pracy, jaką na co dzień muszą wykonywać, by stale poszerzać swoją wiedzę. Zwycięzcą Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej został Kamil Franaszczuk, który otrzymał tytuł „Najlepszego Agenta 2021”.

Zapisy do Ogólnopolskiej Szkolnej Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej:

https://unilink.pl/lp/ogolnopolska-szkolna-olimpiada-wiedzy-…

(AM, źródło: Unilink)

Generali: Z myślą o całym twoim życiu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali wdrożyło nowe ubezpieczenie na życie, które dostosowuje się do życia klientów w miarę zmieniających się potrzeb, na różnych jego etapach. Jest ono dostępne u agentów wyłącznych Generali Polska.

Podstawą Generali, z Myślą o Całym Twoim Życiu jest bezterminowe ubezpieczenie na życie – ubezpieczający płaci składki do 85. roku życia, a następnie jest ono bezskładkowe. Jest to baza całego ubezpieczenia, do której klient może dołączyć umowy dodatkowe, które chronią to, co dla niego ważne w danym momencie.

Niezależnie od tego, jak będzie zmieniało się życie naszych klientów, chcemy wspierać ich na każdym etapie. Jest to jedno ubezpieczenie na różne etapy życia. Gdy jest singlem i gdy zaczyna dzielić życie z kimś ważnym, gdy pojawiają się dzieci i całkiem zmieniają się priorytety, aż po osiągnięcie stabilizacji.

Generali, z Myślą o Całym Twoim Życiu jest produktem nowoczesnym i elastycznym, który pozwala nam być partnerem na całe życie dla naszych klientów – mówi Agnieszka Callen, dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń na Życie i Osobowych, Generali Polska.

Sześć w jednym

W ramach ochrony klient może zawrzeć nawet do sześciu terminowych ubezpieczeń na życie, a każde z nich może zabezpieczać inną wskazaną przez klienta osobę uposażoną lub wybrany cel: np. zabezpieczenie spłaty kredytu.

Umowy mogą być zawierane na różne sumy ubezpieczenia i trwać od 10 do 40 lat, przy czym składka przez ten czas będzie stała, chyba że klient zmieni sumę ubezpieczenia.

Umowy dodatkowe

W ramach produktu dostępnych jest również wiele umów dodatkowych. Mogą zapewnić wsparcie w przypadku nieszczęśliwego wypadku. Świadczenie wypłacane jest już za 1% trwałego uszczerbku na zdrowiu (maksymalnie 2000 zł), a pomoc w szybszym powrocie do sprawności zapewnia szeroki zakres usług assistance.

Istnieje możliwość zabezpieczenia na wypadek poważnych zachorowań, jak np. zawał, udar mózgu, nowotwór złośliwy, a świadczenie może wynieść do 1 mln zł – taką maksymalną sumę ubezpieczenia może wybrać klient.

Dodatkowo w zakresie ochrony jest 539 operacji oraz 50 zabiegów specjalistycznych. W ubezpieczeniu znajdziemy także pakiety umów dodatkowych przeznaczone dla dzieci ubezpieczonego. Wybierając taki pakiet, za jedną składkę ubezpieczony obejmuje ochroną wszystkie swoje dzieci.

Wszystkie dzieci klienta

Nowością w ofercie Generali jest możliwość zawarcia umowy na wypadek wystąpienia nowotworu u ubezpieczonego lub jego dzieci do 18. roku życia.

W przypadku zachorowania chronimy klienta i wszystkie jego dzieci, a wysokość świadczenia dla każdego z nich wynosi do 1 mln zł. Oprócz wsparcia finansowego w umowie jest assistance nowotworowy, w ramach którego znajduje się m.in. druga opinia medyczna – krajowa i zagraniczna, opieka menedżera, który może przeprowadzić klienta przez cały proces diagnostyki i leczenia, oraz możliwość wykonania badań genetycznych u dzieci i pomoc onkopsychologa – dodaje Agnieszka Callen.

Agnieszka Callen

Konto inwestycyjne

Oprócz opieki nad klientem w trudnych sytuacjach życiowych Generali daje również możliwość zadbania o realizację przyszłych planów i marzeń. Ubezpieczenie posiada konto inwestycyjne, na którym klient może gromadzić środki na dowolny cel, jak podróż życia, samochód, edukacja dzieci czy jego emerytura.

Wypłata środków z takiego konta możliwa jest w każdym momencie trwania ubezpieczenia. Co więcej, klient, który zdecyduje się wypłacić zgromadzone środki, nie ponosi żadnych opłat związanych z realizacją takiej wypłaty.

W ubezpieczeniu dostępne są również konta IKE i IKZE.

Bez wyłączeń i ze zniżką

Ubezpieczenie to nie ma wyłączeń za zdarzenia spowodowane epidemią, w tym wywołane przez wirus SARS-CoV-2.

Składki za ubezpieczenie mogą być opłacane z wybraną przez klienta częstotliwością: miesięcznie, kwartalnie, półrocznie albo rocznie, przy czym wybierając częstotliwość inną niż miesięczna, klient otrzyma odpowiednią zniżkę składki, tzn. za częstotliwość roczną otrzyma 5% zniżki, za półroczną 2% zniżki, a za kwartalną 1% zniżki.

U agenta, ale zdalnie

Produkt jest obecnie dostępny u agentów wyłącznych Generali Polska. Polisę można zawrzeć za pośrednictwem agenta także zdalnie, bez zbędnych formalności.

Po uzgodnieniu odpowiedniego zakresu dopasowanego do potrzeb klient otrzymuje link na adres e-mail. Składkę może opłacić, korzystając z PayU lub z Blika.

Generali, z Myślą o Całym Twoim Życiu to:

ElastycznośćDostosowanie zakresu ubezpieczenia do sytuacji życiowej klienta
Bezterminowość bazowego ubezpieczenia na życieKlient płaci składki do 85. roku życia, potem umowa bazowa jest bezskładkowa
Możliwość zawarcia nawet sześciu dodatkowych terminowych ubezpieczeń na życie ze stałą wysokością składkiMożliwość zawarcia nawet sześciu terminowych ubezpieczeń na życie
z nieograniczoną wysokością sumy ubezpieczenia oraz stałą wysokością składki nawet na 40 lat. Każde z nich może zabezpieczać inną osobę lub wybrany cel, np. spłatę kredytu
Zabezpieczenie na wypadek zdiagnozowania nowotworu
u ubezpieczonego lub jego dzieci
Obejmuje ubezpieczonego jak i wszystkie jego dzieci. Klient otrzyma pieniądze i praktyczne wsparcie, np. możliwość wykonania badań genetycznych u dzieci czy pomoc onkopsychologa. W zakresie także łagodny nowotwór wewnątrzczaszkowy i nowotwór złośliwy przedinwazyjny (carcinoma in situ)
Świadczenie już za jeden dzień pobytu
w szpitalu
Wypłata świadczenia już za jeden dzień hospitalizacji (również za pobyt na SOR)
Brak wyłączeń dotyczących
SARS-CoV-2
Brak wyłączeń na zdarzenia spowodowane epidemią, w tym wywołane przez wirus SARS-CoV-2
Umowa dodatkowa przewidująca wypłatę świadczenia w formie rentyDodatkowe środki w przypadku śmierci ubezpieczonego dla wskazanej osoby,
co miesiąc, przez określony czas
Możliwość zdalnego zawarcia umowy  Chęć zawarcia umowy klient może potwierdzić bez zbędnych formalności, klikając w link, który otrzyma e-mailem
od agenta. Składkę można zapłacić od razu, korzystając z PayU lub Blik
18,322FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie