Blog - Strona 969 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 969

Saltus Ubezpieczenia: Powrót do dbania o zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2021 roku zaczęto nadrabiać zaległości zdrowotne po lockdownach – przede wszystkim w profilaktyce i leczeniu nowotworów. Narastającym zjawiskiem są też problemy psychologiczne i psychiatryczne, które przełożyły się na wzrost liczby konsultacji psychologicznych i psychiatrycznych – wynika z danych Saltus Ubezpieczenia. Zdaniem ekspertów zakładu w 2022 r. trzeba spodziewać się jeszcze dłuższych kolejek do onkologów i psychologów.

Saltus Ubezpieczenia zauważa, że w minionym roku Polacy wrócili do regularnego kontrolowania stanu zdrowia, czego dowodzi fakt, że z prywatnych świadczeń medycznych dostępnych w ramach ubezpieczeń zdrowotnych (indywidualnych i grupowych), w niektórych przypadkach skorzystano dwu- lub nawet trzykrotnie częściej niż rok wcześniej.

Liczba wykonanych tzw. przeglądów stanu zdrowia, czyli zestawów podstawowych badań diagnostycznych (m.in. lipogram, morfologia, glukoza, EKG) wzrosła o 25%. Zwiększone zainteresowanie profilaktyką wśród pacjentów widać również w liczbie wykonanych szczepień przeciwko grypie. Przeprowadzono ich o 64% więcej niż w 2020 r. i o 36% więcej niż w 2019 r.

– Duże wzrosty dotyczą jednak przede wszystkim diagnostyki i leczenia nowotworów – łącznie o ok. 30% więcej. Największy wzrost zauważyłam w liczbie wykonanych w 2021 r. badań histopatologicznych, oceniających stadium choroby i pozwalających dobrać leczenie onkologiczne. Wykonano ich aż 2,5-krotnie więcej. O ponad połowę, 53%, wzrosła też liczba konsultacji onkologicznych. Oznacza to niestety, że stan wielu pacjentów, którzy już od jakiegoś czas zmagają się z chorobą, pogorszył się. Przybywają też kolejni. Liczba badań z wykorzystaniem markerów nowotworowych wzrosła w zeszłym roku o 25%. Spodziewam się zatem, że w tym roku zapotrzebowanie na pomoc onkologiczną nadal będzie rosło – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia w 2020 r. absencja chorobowa w pracy spowodowana stresem i depresją wzrosła o 40% r/r. Dane dotyczące 2021 r. nie są jeszcze dostępne, ale patrząc na liczbę konsultacji, Saltus Ubezpieczenia spodziewa się kolejnego wzrostu. Liczba porad psychologicznych jego klientów zwiększyła się w 2021 r. o 24% r/r., a wizyt psychiatrycznych o 16%.

– To duże wzrosty, zwłaszcza że w 2020 r. mieliśmy do czynienia z 2,5-krotnym skokiem w stosunku do 2019. Oznacza to, że zjawisko narasta i w tym roku na pewno będzie się pogłębiać. Do problemów wynikających z przedłużającej się pandemii, której koniec wciąż się oddala, dojdą też zapewne te spowodowane sytuację ekonomiczną – rosnącą inflacją, cenami, ratami kredytów. Szczęśliwie coraz więcej pracodawców zdaje sobie z tego sprawę i dąży do zapewnienia pracownikom wsparcia w utrzymaniu równowagi psychicznej w ramach grupowych ubezpieczeń zdrowotnych – dodaje Xenia Kruszewska.

Wśród wielu wzrostów konsultacji lekarskich odnotowano też jeden istotny spadek. W 2021 roku mniej par korzystających z prywatnej opieki medycznej zdecydowało się na dziecko. Liczba prowadzonych ciąż wyniosła 91% w stosunku do 2020 roku.

(AM, źródło: Brandscope)

Ubezpieczenie nieruchomości coraz częściej sięga poza dom czy mieszkanie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania Polskiej Izby Ubezpieczeń i Deloitte’a „Mapa ryzyka Polaków” wynika, że dla 96% ankietowanych badanych istotne jest posiadanie własnego mieszkania czy domu. W Polsce aktywnych jest prawie 15 mln polis mieszkań, domków letniskowych i ruchomości domowych, a wydatki na nie sięgają 1,65 mld zł. Z kolei dla 86% badanych ubezpieczenie nieruchomości jest przydatne w codziennym życiu. Tym bardziej że polisy takie obejmują nie tylko samo mieszkanie czy dom, lecz np. ruchomości znajdujące się poza nimi.

– To może być ubezpieczenie mienia osobistego, które mamy ze sobą np. w pokoju hotelowym, od rozboju, rabunku lub zniszczenia. Dodatkowo możemy wykupić specjalną opcję ubezpieczenia ruchomości domowych poza miejscem ubezpieczenia, a praktycznie wszystkie rzeczy, które mamy w domu, jeżeli zabieramy je w podróż, są ubezpieczone nie tylko w naszym mieszkaniu czy domu, ale w każdym miejscu, w którym przebywamy. I to w tym samym zakresie, w którym ubezpieczony jest dom lub mieszkanie – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU.

Na liście przedmiotów, które można objąć ochroną, znajdują się m.in. telefony komórkowe, laptopy, tablety, czytniki e-booków, aparaty fotograficzne czy rowery dziecięce. Ubezpieczyciel może również zwrócić koszty wyrobienia utraconych w wyniku kradzieży czy rozboju dokumentów. Zakres ubezpieczenia obejmuje zarówno budynek jednorodzinny lub lokal w budownictwie wielorodzinnym, jak i przynależące do nich obiekty i pomieszczenia.

– Integralną częścią ubezpieczenia mieszkania jest również ubezpieczenie pomieszczeń gospodarczych, czyli komórek lokatorskich i piwnic. Każde pomieszczenie, które jest do naszego wyłącznego użytkowania, jest objęte ochroną ubezpieczenia. A mienie, które się w nim znajduje, ma dokładnie taką samą ochronę jak nasze mieszkanie – tłumaczy Andrzej Paduszyński. – Dom jest traktowany oddzielnie. Dlatego musimy pamiętać, że jeżeli na posesji mamy inne budynki, budowle, musimy je wskazać i ubezpieczyć osobno.

Polisę można rozszerzyć na całą posesję – płot czy nawet rośliny znajdujące się w ogrodzie. Wartość skradzionych przedmiotów pozostawionych np. na tarasie czy balkonie może nie zostać zrekompensowana. Wyjątkiem jest rozszerzone ubezpieczenie od wszelkiego ryzyka, w tym własnego zaniedbania, np. pozostawionego otwartego okna. W przypadku domu ochroną można objąć również instalacje fotowoltaiczne, kolektory słoneczne i pompy ciepła.

Ważnym elementem jest również OC w życiu prywatnym.

– Właśnie to ubezpieczenie chroni nas przed skutkami wypadków, zdarzeń, szkód, które wyrządzimy osobom trzecim poza mieszkaniem czy domem. Jeżeli wybieramy się na wycieczkę rowerową czy narciarskie szaleństwo, musimy być przygotowani na to, że możemy komuś wyrządzić szkodę, i po to jest właśnie takie ubezpieczenie – wyjaśnia ekspert Compensy.

OC obejmuje m.in. szkody, które wyrządzają dzieci lub zwierzęta, szkody wyrządzone przy odbywaniu wolontariatu czy korzystaniu z hulajnóg lub innych UTO. W niektórych firmach po opłaceniu dodatkowej składki do OC można dołączyć ubezpieczenie używania dronów.

– Należy jednak pamiętać, że drona nie możemy użytkować w każdym miejscu. Takie miejsce jak lotnisko, elektrownia czy dworzec kolejowy najczęściej wyłączone są spod ochrony. Jeżeli doszłoby do jakichkolwiek szkód związanych z użytkowaniem drona właśnie w tych miejscach, nie będą one chronione – zaznacza Andrzej Paduszyński. 

(AM, źródło: Newseria)

Portal MojePPK działa już od trzech lat

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

8 stycznia minęły trzy lata od oficjalnej inauguracji strony mojeppk.pl – portalu informacyjnego poświęconego Pracowniczym Planom Kapitałowym. Od tego czasu wiele się zmieniło w serwisie.

Pierwszego dnia w portalu znajdowało się 8 stron, które do końca dnia obejrzało niespełna 1800 osób, generując ponad 8 tys. odsłon. Dziś mojeppk.pl to ponad 3000 stron, ponad 6 milionów użytkowników i blisko 19 mln odsłon.

 Mimo zakończenia w maju wdrożenia programu Pracowniczych Planów Kapitałowych, nie osiadamy na laurach. Cały czas rozwijamy nasz portal. Świadczą o tym przede wszystkim wyniki serwisu. Prawie połowa pracowników, którzy mogą być uczestnikami programu, weszła na nasz serwis – informuje Małgorzata Smołkowska, członkini zarządu PFR Portal PPK.

W minionym roku serwis wprowadził szereg usprawnień. Pod koniec 2021 roku  został uruchomiony serwis rachunek.mojeppk.pl dla uczestników systemu. Po zalogowaniu przez profil zaufany lub za pomocą konta w serwisie uzyskują oni dostęp do danych o łącznych środkach zgromadzonych w programie, a także szczegółowe informacje o posiadanych rachunkach PPK. Portal ma charakter wyłącznie informacyjny. Do tej pory już 26 tys. osób sprawdziło stan swoich rachunków PPK

 Serwis MojePPK to przełomowy krok we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych, który ułatwia pracownikowi obserwowanie, jak rośnie jego kapitał na przyszłość. Do tej pory na swoje rachunki logowało się tylko ok. 22% uczestników programu. Możliwość szybkiego sprawdzenia stanu swoich oszczędności w jednym miejscu i potwierdzenia konkretnych, wymiernych zysków utwierdzi uczestników PPK w przekonaniu, że warto być w programie – powiedział Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

Na stronie udostępniono również blisko 90 różnych materiałów informacyjnych o PPK do pobrania, zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy. Znajdują się tam deklaracje, wnioski i wzory, ale także liczne poradniki, prezentacje, ulotki i plakaty tworzone przez zespół ekspertów PFR Portal PPK. Na mojeppk.pl prezentowane są również oferty wszystkich instytucji finansowych, które są wpisane do ewidencji PPK.

Rozwijając bezpośrednie kanały kontaktu użytkowników z ekspertami z zakresu PPK, serwis uruchomił chatbota obsługiwanego przez infolinię PPK. Poprzez ten kanał komunikacji udzielono w 2021 roku 3643 odpowiedzi.

Jednocześnie strona od roku funkcjonuje według standardu WCAG 2.0. Dzięki temu poprawił się komfort korzystania z serwisu dla osób z niepełnosprawnościami.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

Munich Re: Katastrofy naturalne wystawiły ubezpieczycielom rachunek na 120 mld USD

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku wartość szkód spowodowanych przez katastrofy naturalne wyniosła 280 mld USD, z czego około 120 mld USD było ubezpieczonych. Oznacza to, że 2021 r. był razem z 2005 r. i 2011 r. drugim w historii najkosztowniejszym rokiem dla sektora ubezpieczeniowego – wynika z najnowszego raportu Munich Re.

Według wstępnych danych burze, powodzie, pożary i trzęsienia ziemi zniszczyły mienie o wartości 280 mld USD. Dla porównania: w 2020 r. było to 210 mld USD a w 2019 r. – 166 mld USD. Wartość strat ubezpieczonych wyniosła około 120 mld USD, czyli więcej niż w dwóch poprzednich latach (odpowiednio 82 i 57 mld USD). Luka ubezpieczeniowa, czyli część nieubezpieczona, nieco się zmniejszyła ze względu na wyższy udział strat w USA, ale nadal wynosiła około 57%.

Munich Re ostrzega, że wiele z ubiegłorocznych katastrof pogodowych zgadza się ze spodziewanymi konsekwencjami zmian klimatycznych.

– Statystyki katastrof w 2021 r. są uderzające, ponieważ niektóre z ekstremalnych zdarzeń pogodowych są tego rodzaju, że prawdopodobnie staną się częstsze lub dotkliwsze w wyniku zmian klimatycznych – stwierdził Ernst Rauch, specjalista nauk o ziemi kierujący działem klimatu Munich Re. – Zaliczają się do nich silne sztormy zimowe w USA i ulewne deszcze, po których nastąpiły powodzie w Europie. Naukowcy spodziewają się, że liczba silnych sztormów albo sztormów z katastrofalnymi opadami będzie się zwiększać wskutek zmian klimatu.

Rauch podkreśla, że chociaż tych zdarzeń nie da się automatycznie przypisać zmianom klimatycznym, analiza zmian zachodzących przez dziesięciolecia przekonująco wskazuje na związek z ociepleniem atmosfery i oceanów. Przystosowanie do zwiększających się ryzyk wynikających ze zmian klimatycznych będzie wyzwaniem.

– Obrazy katastrof naturalnych w 2021 r. są niepokojące. Badania klimatu potwierdzają z coraz większą mocą, że wzrasta prawdopodobieństwo ekstremalnych zjawisk pogodowych. Społeczeństwa muszą pilnie przygotowywać się na coraz większe ryzyka pogodowe, a ochrona klimatu musi stać się priorytetem – skomentował Torsten Jeworrek, członek zarządu Munich Re. – Ubezpieczyciele wypełniają swoje obowiązki, pokrywając część ryzyk i strat. Stosując dostosowane do ryzyka składki, wyceniają naturalne zagrożenia, zachęcając tym samym do przemyślanego zachowania, które ogranicza straty.

Wiodący udział w stratach spowodowanych klęskami żywiołowymi w 2021 r. – około 145 mld USD, z czego około 85 mld USD było ubezpieczonych – miały Stany Zjednoczone. Najkosztowniejszą klęską żywiołową w 2021 r. był huragan Ida, który spowodował straty w wysokości 65 mld USD, z czego około 36 mld USD było ubezpieczonych (55%). 

W grudniu 2021 r. seria silnych burz w kilku stanach w środkowej i południowo-wschodniej części USA doprowadziła do strat szacowanych na ok. 5,2 mld USD, przy przewidywanych stratach ubezpieczonych na poziomie 4 mld USD. Lutowa fala zimna kosztowała z kolei 30 mld USD. Połowę tej kwoty stanowiły straty ubezpieczone.

W Europie ulewne deszcze w lipcu 2021 r. wywołały wyjątkowo poważne powodzie, które spowodowały duże zniszczenia, zwłaszcza w zachodnich Niemczech. Całkowite straty wyniosły 46 mld euro (54 mld USD), z czego 33 mld euro (40 mld USD) przypadło na Niemcy. Część ubezpieczona była stosunkowo niska z powodu braku ochrony infrastruktury dotkniętej kataklizmem i ograniczonej gęstości ubezpieczeń na wypadek powodzi w RFN. Munich Re szacuje straty ubezpieczone na 11 mld euro (13 mld USD), z czego 8,2 mld euro (9,7 mld USD) przypadło na Niemcy. To najkosztowniejsza jak dotąd klęska żywiołowa w RFN i Europie.

W regionie Azji i Pacyfiku straty pozostały niewielkie. Przy łącznych stratach gospodarczych w wysokości 50 mld USD, z których 9 mld USD było ubezpieczonych (luka ubezpieczeniowa 83%), region odpowiadał za zaledwie 18% ogólnych i 7% ubezpieczonych kosztów żywiołów. Najkosztowniejszą klęską żywiołową była poważna powódź w prowincji Henan w środkowych Chinach. Całkowite straty z jej tytułu wyniosły około 16,5 mld USD, z czego tylko około 10% z nich było ubezpieczonych.

Munich Re zauważa, że na poziomie globalnym około 57% strat spowodowanych katastrofami naturalnymi w 2021 r. nie było ubezpieczonych. Ta luka ubezpieczeniowa zmniejszyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w krajach uprzemysłowionych, podczas gdy w krajach biedniejszych pozostaje na niezmienionym poziomie ponad 90%.  

(AM, AC, źródło: Munich Re)

Odc. 168 – Compensa innowacyjnie

0

Na jakie technologie stawiają ubezpieczyciele? O tym w podcaście ubezpieczeniowym #RozmowyBezAsekuracji mówi Rafał Mosionek, wiceprezes firmy Compensa.

Dowiesz się:

  • Które projekty technologiczne okazały się biznesowo najbardziej znaczące w ubiegłym roku?
  • W jaki sposób generować innowacje wewnątrz organizacji?
  • Jakie są cienie i blaski współpracy z insurtechami?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Roku 2021

0
Źródło zdjęcia: GU

W 2021 roku świat nadal borykał się z pandemią Covid-19, ale towarzyszyło jej zdecydowanie mniej emocji niż w roku poprzednim. Stąd też wybór listy najważniejszych akcentów oraz indywidualnych i firmowych bohaterów minionych dwunastu miesięcy został dokonany spośród wydarzeń czysto biznesowych. Nie był on jednak łatwy, gdyż w minionym roku miało miejsce mnóstwo interesujących wydarzeń zasługujących na wyróżnienie.

Po długich i zażartych dyskusjach redakcyjnych ostateczna lista laureatów rankingu rocznego „Gazety Ubezpieczeniowej” prezentuje się następująco:

WYDARZENIE ROKU – Przyjęcie przepisów nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw z dnia 2 grudnia 2021 roku w uznaniu za:

  1. Spełnienie zgłaszanego od wielu lat postulatu środowiska ubezpieczeniowego dotyczącego udostępnienia towarzystwom oferującym polisy komunikacyjne dostępu do danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców na temat wykroczeń posiadacza pojazdu oraz otrzymanych przez niego punktów karnych.
  2. Umożliwienie zakładom ubezpieczeń precyzyjniejszego kalkulowania stawek ubezpieczeń komunikacyjnych dzięki wykorzystaniu powyższych danych.
  3. Stworzenie szansy na poprawę bezpieczeństwa drogowego

CZŁOWIEK ROKU – Igor Rusinowski w uznaniu za tegoroczne osiągnięcia kierowanej przez niego Grupy Unilink, w tym za:

  1. Wprowadzenie na polski rynek za pośrednictwem Unext insurtechu Wefox.
  2. Udaną kontynuację międzynarodowej strategii, której celem jest budowa wiodącego dystrybutora ubezpieczeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w postaci przejęcia Safety Broker de Asigurare, największego dystrybutora ubezpieczeń w Rumunii, oraz finalizacji zakupu bułgarskiego I&G Insurance Brokers.
  3. Stworzenie koncepcji i organizacja Olimpiady Wiedzy Ubezpieczeniowej.
  4. Uruchomienie wspólnie ze Szkolną Agencją Ubezpieczeniową i Signal Iduna społeczno-ubezpieczeniowego projektu ubezpieczeń dzieci i młodzieży Kocham To Dbam.
  5. Budowę pozytywnego wizerunku marki i zwiększenia jej rozpoznawalności poprzez objęcie patronatem sponsorskim wszystkich rozgrywek Polskiej Ligi Siatkówki.

UBEZPIECZYCIEL ROKU – PZU w uznaniu za:

  1. Przyjęcie ambitnej strategii na lata 2021–2024 oraz błyskawiczne wdrożenie jej krótkoterminowych założeń, takich jak zaangażowanie w przedsięwzięcia związane z sektorem odnawialnych źródeł energii, wprowadzenie abonamentów sportowo-rekreacyjnych PZU Sport, udostępnienie ekosystemu pozapłacowych benefitów pracowniczych PZU Benefity.
  2. Przekrojowe zaangażowanie kadry zarządzającej różnych szczebli i różnych obszarów biznesu w stworzenie i wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju oraz działania zmierzające do neutralności klimatycznej (kompensacja emisji CO2 przez nasadzenia).
  3. Rozbudowę portfela o innowacyjne produkty ochronne, takie jak: ochrona życia i zdrowia klientów indywidualnych w ramach jednej umowy PZU Wsparcie w Życiu i Zdrowiu, ubezpieczenie flotowe Truck Assistance, ubezpieczenie dla drobnych przedsiębiorców i franczyzobiorców Polisa na Biznes.
  4. Wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie relacji z klientami, m.in. wprowadzenie UBEstrefa.pl, uruchomienie płatności abonamentowych w ubezpieczeniach majątkowych oraz wdrożenie nowych zasad rozliczania kosztów napraw w szkodach zgłaszanych do PZU z tytułu OC ppm.
  5. Kontynuację rozwoju cyfryzacji firmy poprzez m.in. wdrożenie „Ai’systenta Mobilnego Eksperta” czy wykorzystanie autorskiej technologii sztucznej inteligencji Akur8.
  6. Rozwój oferty rozwiązań dla klientów korporacyjnych, m.in. wprowadzenie certyfikacji urządzeń przeciwpożarowych PZU LAB Approved, wdrożenie systemu zapobiegania szkodom majątkowym oraz uruchomienie cyklu szkoleń „Piramida Kompetencji”.

POŚREDNIK UBEZPIECZENIOWY ROKU – Bezpieczny.pl w uznaniu za:

  1. Stworzenie modelu biznesowego, który pozwala agentom skutecznie skalować swój biznes oraz łączyć sprzedaż z fachowym doradztwem również na odległość.
  2. Rozbudowę portfela ubezpieczeń o nowe produkty, m.in. o ubezpieczenie na życie z okresową wypłatą świadczeń, zapewniające rentę dla dziecka lub bliskich oraz ubezpieczenie psa, zawierane i obsługiwane całkowicie online.
  3. Wysoki poziom obsługi klienta oraz oferowanych produktów ochronnych.

INNOWACJA ROKU – Wprowadzony przez Beesafe kalkulator OC/AC w uznaniu za:

  1. Wprowadzenie na rynek pierwszego w Polsce narzędzia umożliwiającego wycenę komunikacyjnego ubezpieczenia OC w oparciu o jedynie dwie informacje: numer rejestracyjny pojazdu oraz datę urodzenia jego posiadacza.
  2. Zredukowania do minimum czasu i ilości danych niezbędnych do wygenerowania stawki ubezpieczenia komunikacyjnego.
  3. Wykorzystania wysoko zaawansowanej, innowacyjnej technologii Microsoft Azure oraz Akur8.

INICJATYWA ROKU – Raport Polskiej Izby Ubezpieczeń „Mapa ryzyka Polaków. Jak ubezpieczyciele odpowiadają na potrzeby społeczeństwa?” w uznaniu za:

  1. Zdiagnozowanie najistotniejszych trosk społeczeństwa.
  2. Wskazanie związanych z powyższym potrzeb ubezpieczeniowych.
  3. Szeroki oddźwięk medialny raportu.
  4. Podjęcie działań edukacyjnych na rzecz ograniczenia luki ubezpieczeniowej w Polsce.
  5. Dostarczenie rzeczowych argumentów potwierdzających istotne znaczenie branży ubezpieczeniowej oraz ułatwiających przekonanie klientów do ubezpieczania się.

PODCAST ROKU – odcinek 139 zatytułowany „Polisa dla motocyklisty”, w którym Karol Domżała z Compensy tłumaczył, jakich ubezpieczeń potrzebują posiadacze motorów.

Ten odcinek „Rozmów Bez Asekuracji” cieszył się największą słuchalnością w 2021 roku.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

„Rozmowy bez Asekuracji”: TOP3 podcastów w 2021 roku

0

W ubiegłym roku najwięcej słuchaczy podcastów z cyklu „Rozmowy bez Asekuracji” zgromadziły odcinki poświęcone ubezpieczeniom dla motocyklistów, perspektywom ubezpieczeń komunikacyjnych oraz mieszkaniowych, a także sposobom na optymalny rozwój działalności agencji i multiagencji ubezpieczeniowych.

W 2021 roku największą słuchalność miał odcinek nr 139 zatytułowany „Polisa dla motocyklisty”. Karol Domżała z Compensy tłumaczył w nim, jakich ubezpieczeń potrzebują posiadacze motorów. Gość programu zdradził m.in., ilu motocyklistów jeździ po polskich drogach oraz odpowiedział na pytanie o to, czy samo OC wystarczy, żeby czuli się oni ubezpieczeni. Sprecyzował również, ile kosztuje AC dla motocyklisty.

Pozycja numer dwa przypadła odcinkowi nr 135, noszącemu tytuł „Przyszłość ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych”. Zaproszony gość, którym był Marcin Warszewski z firmy Deloitte, opisał kluczowe wnioski z najnowszego raportu Deloitte o przyszłości ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych. Zaprezentował też swoją opinię na temat wpływu światowych trendów na ubezpieczycieli i agentów w Polsce.

Na najniższym stopniu podium uplasował się odcinek nr 131 pod tytułem „Jak TU i TERAZ przyśpieszyć rozwój multiagencji?”. Znany i ceniony trener Adam Kubicki wskazał najczęstsze błędy biznesowe popełniane przez agentów ubezpieczeniowych. Przedstawił także swoją receptę na to, co można zrobić tu i teraz, aby agencja ubezpieczeniowa rozwijała się również w trudnych warunkach rynkowych.

Całkowita liczba pobrań podcastów w 2021 roku: 9988.

AM

Liwia Kwiecień członkiem zarządu Nationale-Nederlanden ds. HR

0
Liwia Kwiecień

1 stycznia do zarządu Nationale-Nederlanden TUnŻ oraz Nationale-Nederlanden TU dołączyła Liwia Kwiecień. Jako członek zarządu ds. HR pokieruje zespołem People & Culture i wesprze organizację w budowaniu zwinnej kultury pracy, doświadczeń pracowników, a także wdrażaniu strategii firmy.

– Liwia Kwiecień dołącza do nas w ważnym momencie w historii firmy, kiedy to budujemy zwinną kulturę pracy przy jednoczesnej transformacji cyfrowej. Przed nami również proces integracji z firmą MetLife. Jestem przekonany, że wieloletnie doświadczenie nowej członkini naszego zarządu, liderki oraz znakomitej ekspertki w zarządzaniu obszarem HR pozwoli skutecznie i sprawnie przeprowadzić cały ten proces – mówi Paweł Kacprzyk, prezes zarządu Nationale-Nederlanden.

Przed dołączeniem do Nationale-Nederlanden Liwia Kwiecień pracowała dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Google Polska w roli liderki odpowiedzialnej za obszar ludzki. Wcześniej, od 2009 roku była związana z Europejskim Funduszem Leasingowym, gdzie w latach 2015–2020 pełniła funkcję członkini zarządu ds. HR i odpowiadała za obszar ludzi i  kultury, jak również kadry i płace.

W Nationale-Nederlanden Liwia Kwiecień wzmocni zarząd w kontynuacji transformacji cyfrowej, realizacji strategii biznesowej i integracji z firmą MetLife. Będzie odpowiedzialna za zarządzanie zespołem People & Culture, a więc m.in. rozwój pracowników i budowanie ich doświadczeń, wzmacnianie przywództwa, digital HR oraz komunikację.

– Ogromnie się cieszę, że dołączam do tak ambitnych i zaangażowanych ludzi, dla których praca jest prawdziwą pasją. Nationale-Nederlanden jest przykładem firmy, która rozumie potrzeby i oczekiwania pracowników, w konsultacji z nimi projektuje i realizuje projekty. W sposób odpowiedzialny podeszła też do reorganizacji pracy wraz z pojawieniem się pandemii, dbając o bezpieczeństwo i komfort zespołu. Dziś przed organizacją kolejne wyzwania. Wierzę, że mając tak szerokie możliwości rozwoju w inspirującym i otwartym środowisku, będziemy razem osiągać kolejne ambitne cele – mówi Liwia Kwiecień.

Liwia Kwiecień to profesjonalistka w obszarze HR z ponad 25-letnim doświadczeniem, które budowała w międzynarodowych firmach działających w różnych branżach. Poza doświadczeniem w branży finansowej zajmowała także kierownicze stanowiska m.in. w Grupie Whirpool i w Bombardier Transportation, gdzie była dyrektorem ds. zasobów ludzkich na Polskę i Rosję. Odpowiadała za HR także w Lurgi i Foster Wheeler.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

CUK Ubezpieczenia: Większa sprzedaż, większa efektywność

0
Jacek Byliński

Cieszymy się, że mimo perturbacji gospodarczych i pandemicznych CUK Ubezpieczenia wciąż się rozwija i zwiększa skalę działania. Kiedy w ostatnim czasie mieliśmy przyjemność spotykać się z naszymi partnerami w terenie, z radością podsumowywaliśmy dobre wyniki i poprawę struktury „portfela”.

Szczególnie cieszy nas istotne zwiększenie udziału ubezpieczeń majątkowych (pozakomunikacyjnych), a jeszcze bardziej duży skok w sprzedaży polis życiowych. To oznacza, że wdrożone rozwiązania, nowe produkty oraz edukacja pośredników podnoszą jakość naszej usługi doradczej i zapewniają naszym klientom pełniejszą ochronę.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że w 2021 r. znów zwiększyliśmy efektywność pracy naszych doradców. Wciąż udoskonalane narzędzia do ofertowania i sprzedaży, poprawa procesu wznowień, wiele automatyzacji lub wręcz eliminacji części czynności okołosprzedażowych powodują, że agenci CUK potrafią obsłużyć więcej klientów w tym samym czasie. Te optymalizacje pozwalają utrzymać rentowność, co jest niezwykle ważne w kontekście spadku cen polis komunikacyjnych i coraz wyższych kosztów funkcjonowania związanych z inflacją.

Z pewnością trudnym i angażującym doświadczeniem była rozległa kontrola KNF. Warto dodać, że to pierwsze kontrole dystrybutorów, które organy nadzorcze zaczęły od największych multiagencji. Przeszliśmy ją pozytywnie, co utwierdziło nas, że przyjęte w firmie procedury, standardy działania oraz rozwiązania systemowe spełniają wszelkie wymogi, jakie nakłada na dystrybutorów ustawodawca. To bardzo ważna informacja dla wszystkich pośredników działających w sieciach CUK.

Zdrowy balans między technologią i ludzkim podejściem

Wszystko wskazuje na to, że przed nami dobra perspektywa wzrostów, jednak jesteśmy czujni i monitorujemy zmiany na rynku. Cieszymy się, że możemy dostarczać nowoczesne rozwiązania technologiczne naszym współpracownikom. Z pewnością do wyzwań będzie należało zachowanie zdrowego balansu między automatyzacją i ludzkim podejściem do obsługi klienta.

Kreowanie Przyjaznego Świata Ubezpieczeń wyznacza niejako kurs naszych działań. Rozumiemy to jako rozwój na wielu płaszczyznach. Z perspektywy obsługi stawiamy na profesjonalizm i myślenie klientocentryczne. Tempo życia i oczekiwania klientów determinują również zmianę sposobu oferowania naszych usług. Dlatego też stwarzamy naszym agentom przyjazne środowisko i dostarczamy rozwiązania digitalowe, które pozwalają im obsługiwać klientów sprawnie, szybko i coraz częściej również zdalnie.

Jednocześnie zwracamy większą uwagę na działania lokalne oraz budowanie świadomości marki CUK Ubezpieczenia. Będziemy z pewnością kontynuować obecność w mediach, jak również dbać o sprecyzowaną „podróż klienta” z punktu widzenia omnichannelowej organizacji. Wiele wskazuje na to, że przed nami poszukiwanie zdrowej symbiozy między digitalizacją i sprzedażą bezpośrednią.

W następnym roku będziemy kontynuować naszą obecność w programie Payback, czyli w największym w Polsce programie lojalnościowym. Program jest w 100% finansowany przez CUK – klienci zbierają punkty i mogą nimi zapłacić za kolejną polisę. Uważam, że to duży wyróżnik dla naszych agentów.

Nasza firma to jedyny dystrybutor, który działa hybrydowo, czyli wykorzystuje narzędzia online (www i aplikację mobilną) oraz działa przez sieci stacjonarnie. Dzięki temu agenci wykorzystują autorskie porównywarki internetowe, które mogą promować lokalnie i budować własny kanał sprzedaży online. To duża przewaga konkurencyjna, jaką chcemy wykorzystać w nadchodzącym roku, i nasz sposób na sprzedaż przez internet z ludzką twarzą i doradztwem.

Ubezpieczenia to biznes dla cierpliwych i konsekwentnych w działaniu. Od 20 lat budujemy stabilną, profesjonalną i z roku na rok coraz bardziej rozpoznawalną markę CUK Ubezpieczenia. Wiemy, jak pomóc naszym pośrednikom osiągnąć sukces rynkowy, przygotować ich do pracy i skutecznie konkurować. Do tego mamy różne i elastyczne formuły współpracy: od placówki CUK Ubezpieczenia przez Punkty Partnerskie aż po zupełnie Niezależnego Agenta. W najbliższym roku będziemy dążyli do zwiększenia skali działania i rozbudowy naszych sieci.

Postępująca konsolidacja umocni silne marki

Rynek multiagencyjny w Polsce, mimo dobrych perspektyw, staje się coraz bardziej złożony. Pojawiają się nowi gracze, każdy z nieco innym podejściem. W naszej ocenie niezmiennie najważniejszą rolę będą odgrywały sprawdzone atrybuty, jak doskonała obsługa klienta.

Niezmiernie ważne jest także wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz marketing dostosowany do lokalnej społeczności. Wydaje nam się, że postępująca konsolidacja umocni silne marki.

Przyszłość będzie należała do dystrybutorów omnikanałowych, gotowych na zmianę sposobu myślenia i nadążania za technologią. Rynek pokazuje, że udział multiagencji rośnie, i patrząc na nasze wyniki, bierzemy w tym aktywny udział.

Widzimy szansę dla CUK Ubezpieczenia w wielu płaszczyznach i na pewno będziemy chcieli je wykorzystać, aby w dalszym ciągu budować przewagę konkurencyjną na rynku i realizować zrównoważony rozwój organizacji.

Jacek Byliński
prezes CUK Ubezpieczenia

OVB wciąż rośnie

0
Artur Kijonka

Niedobrze jest się samemu chwalić… ale bezsprzecznie największym sukcesem OVB Polska jest fakt, że w roku 2021, po kilku latach ciągłych wzrostów, kontynuujemy tę „tradycję”. Biorąc pod uwagę tegoroczny 18-procentowy wzrost sprzedaży, jesteśmy numerem jeden, spośród 15 krajów, w których działają spółki Holdingu OVB.

Polska spółka jest też liderem, zarówno w rekrutacji, jak i pod względem aktywności współpracowników – czyli liczby zawieranych umów ubezpieczeniowych.

Niezmiennie jednak najbardziej mnie cieszy ciągły rozwój naszych współpracowników, ich awanse i kariery! Rok 2021 jest rekordowy także pod tym względem, i to jest największa radość.

Jedynym naszym aktywem są ludzie i taki rozwój to najlepsze potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. Korzystając z okazji, chciałbym podziękować wszystkim współpracownikom za ich ogromne zaangażowanie, aktywność i profesjonalizm, a przede wszystkim akceptację oraz perfekcyjne wdrażanie nowych rozwiązań, co było w tym roku największym wyzwaniem.

Chciałbym w tym miejscu przekazać im słowa uznania: To, jak szybko wdrożyliście pracę online i jak perfekcyjnie korzystacie z możliwości pracy hybrydowej zarówno z klientem, jak i w prowadzeniu struktur, pokazuje, jak jesteście… niesamowici!

Strategia Evolution 2022

Od kilku lat sukcesywnie wdrażamy strategię EVOLUTION 2022. Obejmuje ona ponad 20 obszarów, w których wprowadzamy zmiany. Dla mnie osobiście najważniejszy jest obszar rozwoju kompetencji naszych współpracowników. Od lat poświęcamy temu wielką uwagę – prowadzimy cykl szkoleń centralnych pod nazwą Karriere Campus. Każdy kandydat przygotowujący się do stanowiska kierowniczego uczestniczy w minimum rocznym kursie.

W roku 2021, dzięki zaangażowaniu naszych wspaniałych dyrektorów krajowych, udało nam się opracować ujednolicony i bardzo precyzyjny system wdrażania nowego współpracownika – Personal Development. Jest to multimedialny kurs, jaki zagwarantuje, iż każdy OVB-owiec będzie profesjonalnie prowadzony przez pierwsze 100 dni współpracy, bez względu na to, w jakim miejscu przebywa, gdzie mieszka, gdzie pracuje.

Kompleksowe szkolenia i podnoszenie kompetencji to priorytet na 2022 rok oraz kolejne lata. Tylko dobrze przeszkolony i profesjonalny współpracownik zagwarantuje dobrą obsługę naszych klientów.

Zmiany prawne największym zagrożeniem

Zagrożenia to niezmiennie skomplikowane przepisy prawne. Ale jak wiemy, zagrożenia oznaczają też nowe szanse. Od lat obserwujemy zwiększone zainteresowanie firmą OVB ze strony mniejszych pośredników i chęć współpracy.

Rynek jest wymagający, nie tylko od strony klienta, ale również regulacji, uważam więc, że „zrzeszanie się” to naturalna rynkowa tendencja. Życzyłbym więc nam wszystkim, abyśmy mogli swobodnie rozwijać naszą działalność, dając poczucie bezpieczeństwa zarówno współpracownikom, jak i klientom.

Życzę dobrego i pełnego sukcesów nowego roku!

Artur Kijonka
prezes OVB Polska

18,411FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie