Blog - Strona 978 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 978

InterRisk doceniony za ofertę produktową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koniec roku jest tradycyjnie okresem wręczania nagród przedstawicielom branży ubezpieczeniowej. Ostatnio niezależne gremia doceniły InterRisk, który został wyróżniony za ubezpieczenie ochrony prawnej Brązowym Godłem Jakości w ramach programu Najwyższa Jakość Quality International.

Nagroda przyznana InterRisk jest elementem programu działającego pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Katedry Zarządzania Procesowego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Godła są potwierdzeniem wysokich standardów w zakresie kształtowania zarówno produktu, jak i usług, które się z nim wiążą.

– Wyróżnienie to jest dowodem na to, jak dużą uwagę przywiązujemy do jakości oferowanych przez nas rozwiązań. Prace nad udoskonalaniem ubezpieczenia ochrony prawnej trwają nieustannie, tak abyśmy w konsekwencji mogli dostarczać naszym klientom ochronę na najwyższym poziomie. Bardzo dziękujemy za docenienie naszych starań – mówi Małgorzata Trybuchowicz, menadżer rozwoju ubezpieczeń ochrony prawnej InterRisk.

(AM, źródło: InterRisk)

Compensa o perspektywach „komunikacji”

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Powiązanie cen polis z punktami karnymi, rozwiązania usprawniające likwidację szkód – to zdaniem Compensy najistotniejsze tematy związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi OC i AC, o których mówiło się w 2021 roku. Ubezpieczyciel nie wyklucza, że drożejące samochody, części do nich i usługi serwisowe wpłyną na ceny „komunikacji” w 2022 r. Wraz ze wzrostem płacy minimalnej w przyszłym roku wzrosną także kary za brak OC.

– Na przełomie 2021 i 2022 roku z pewnością warto przyjrzeć się sprawom kluczowym dla kształtowania się cen OC i AC, a także przebiegu likwidacji zgłaszanych szkód. Zwłaszcza że wiele tegorocznych zjawisk wpłynie na podejście ubezpieczycieli do oferowanych polis w kolejnych 12 miesiącach. Mam na myśli zarówno zmiany w prawie, jak i czynniki makroekonomiczne oraz pogodowe – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Zdaniem ekspertów Compensy poniższe wydarzenia były najważniejsze z punktu widzenia ubezpieczeń OC i AC w mijającym roku.

Powiązanie cen OC z punktami karnymi

Parlament zdecydował, że 1 stycznia 2022 roku zmieni się prawo drogowe, m.in. punkty karne będą usuwane z konta kierowcy dopiero po 2 latach od dnia opłacenia kary. Ich liczba przełoży się też na cenę OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Ubezpieczyciele będą mogli sprawdzić historię kierowcy w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) i na tej podstawie określać wysokość składki (zależnie o rodzaju i liczby punktów karnych).

– Na tej podstawie kierowca będzie mógł np. otrzymać zniżkę za bezpieczną jazdę, a po obliczeniu ceny ubezpieczyciel usunie dane kierowcy ze swojego systemu. Czy to podziała na kierowców motywująco? Czas pokaże. Tego typu rozwiązania z powodzeniem stosują inne kraje, m.in. Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Irlandia. Niektórzy eksperci przewidywali w 2021 roku, że powiązanie stawek OC z punktami karnymi spowoduje wzrost cen. W rzeczywistości nie powinniśmy się tego obawiać – wyjaśnia Damian Andruszkiewicz.

Inflacja w branży motoryzacyjnej

Potężny wzrost cen widać w niemal każdej sferze życia, również w motoryzacji. Rosną ceny samochodów, części do nich oraz usług w warsztatach. Ma to bezpośrednie przełożenie na ubezpieczenia OC i AC.

Ustalane jeszcze kilka miesięcy temu sumy ubezpieczenia w przypadku wielu aut nie oddają ich obecnej wartości na rynku wtórnym. Odszkodowanie wypłacone po kradzieży czy tzw. szkodzie całkowitej może więc nie wystarczyć na zakup nowego pojazdu. Z kolei droższe części i usługi serwisowe podnoszą koszty likwidacji szkód, których na dodatek było w tym roku wyjątkowo dużo.

Według Compensy zakłady ubezpieczeń, chcąc utrzymać rentowność w OC i AC w obliczu wysokiej inflacji i zwiększonej liczby szkód, będą musiały podnieść ceny.

Nowe technologie w likwidacji szkód

Pandemia przyspieszyła rozwój technologii. Ubezpieczyciele tworzą nowe i rozbudowują dotychczas stosowane rozwiązania IT, a klienci coraz chętniej z nich korzystają. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych oznacza to przede wszystkim wzrost popularności coraz częściej oferowanych przez zakłady aplikacji do samodzielnej likwidacji szkód. Taki program służy do zdalnego informowania ubezpieczyciela o szkodzie i pozwala na szybkie wnioskowanie o wypłatę po wypełnieniu prostego formularza.

– W naszym przypadku, jeśli klient akceptuje wycenę szkody, wypłata następuje w czasie rzeczywistym. Inaczej mówiąc, od zgłoszenia szkody do otrzymania pieniędzy mija tylko kilka godzin. To znacznie poniżej rynkowego standardu, który należy szacować na mniej więcej 3 dni – tłumaczy Damian Andruszkiewicz.

Wyższa płaca minimalna podniesie kary za brak OC

Wraz ze wzrostem płacy minimalnej do 3010 zł w 2022 roku, zwiększą się kary dla nieubezpieczonych. Maksymalna opłata za brak OC ppm. powyżej 14 dni wynosi 3-krotność płacy minimalnej w przypadku samochodów ciężarowych, ciągników samochodowych i autobusów, jej 2-krotność w odniesieniu do samochodów osobowych i jedną trzecią dla pozostałych rodzajów pojazdów (np. motocykli).

W przypadku samochodów osobowych najwyższa kara za brak OC ppm. wyniesie w przyszłym roku do 6020 zł.

(AM, źródło: Brandscope)

Zdrowotny ranking dań wigilijnych TU Zdrowie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przed świętami TU Zdrowie przypomina, że kolacja wigilijna to biesiada z dwunastu dań, które w większości nie należą do lekkostrawnych. Warto więc wiedzieć, które z potraw są najzdrowsze i od nich zacząć, aby te mniej zdrowe tylko skosztować na koniec, albo z nich zrezygnować.

– Zdecydowanie najmniej wartościową pod względem zdrowotnym i bardzo kaloryczną potrawą wigilijną jest ta, która w wielu domach jest synonimem Wigilii, czyli smażony karp. Bo nie dość, że jest to ryba średnio tłusta, to dodatkowo smażymy ją w panierce, która pochłania tłuszcz. Poza tym z punktu widzenia żywienia ryby w naszym jadłospisie są przede wszystkim źródłem kwasów Omega 3, których nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć. Karp zawiera tylko 4–8% tych kwasów, a dla porównania w tłustych rybach morskich jest ich znacznie więcej, bo aż 20–30%. Dlatego tę potrawę powinniśmy zostawić sobie na koniec kolacji wigilijnej, a zacząć od dań, które będą mniej syte i zdrowsze – mówi Katarzyna Lichosik, konsultant dietetyczny TU Zdrowie, które z myślą o osobach ze zdiagnozowaną cukrzycą typu II przygotowało program zdrowotny Mój Dietetyk.

Na szczycie zdrowotnego rankingu dań wigilijnych według Katarzyny Lichosik stoją zupy. Zdrowotnym hitem wigilijnym jest barszcz czerwony. Kolejne zdrowe danie, które dietetyczka stawia na równi z zupami w zdrowotnym rankingu dań wigilijnych, jest ryba po grecku. Następna na liście jest kasza dostarczająca błonnik, witaminy z grupy B i minerały. Do tego kapusta i grzyby oraz śledzie. Natomiast kutia, choć bardzo kaloryczna, to jednocześnie jest najzdrowszym deserem i jedną z najbardziej wartościowych potraw wigilijnych. Zdrowa i pełna witamin jest również kapusta wzbogacona dodatkowo grochem. Najsłabszą częścią wigilijnych uszek i pierogów jest ciasto, które tradycyjnie przygotowane jest z białej mąki pszennej, będącej źródłem pustych kalorii ze śladową zawartością witamin i minerałów. Ale farsz to samo zdrowie. Smażony karp znajdzie się na końcu rankingu, podobnie jak kluski z makiem.

(AM, źródło: TU Zdrowie)

Standard & Poor’s potwierdza rating VIG na poziomie A+

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Międzynarodowa agencja ratingowa Standard & Poor’s podtrzymała ocenę ratingową Vienna Insurance Group na poziomie A+ z perspektywą stabilną. Tym samym grupa pozostaje firmą z najlepszym ratingiem spośród wszystkich spółek notowanych w indeksie ATX wiedeńskiej giełdy.

S&P w raporcie z 22 grudnia wskazuje na utrzymujące się stabilne wyniki operacyjne grupy, które korzystają z dobrego wzrostu organicznego, utrzymywanej rygorystycznej dyscypliny ubezpieczeniowej oraz konserwatywnej polityki reasekuracyjnej, która również ograniczała straty wynikające z katastrof naturalnych latem 2021 r. Według agencji czołowe pozycje VIG na rynkach w Austrii, Czechach i na Słowacji zapewniają niezmiennie stabilne i solidne wyniki. Wspierają ją dywersyfikacja geograficzna, koncentracja na obsłudze klienta i szeroka sieć dystrybucji, przy czym grupa korzysta również z wieloletniej współpracy z Erste Group.

– Nie uważamy za oczywiste potwierdzenia naszej bardzo dobrej oceny w uporczywie trudnej i wyjątkowej sytuacji wywołanej globalną pandemią. Jest to dowód na to, że nasze strategiczne zasady opierania się na bardzo wysokim poziomie dywersyfikacji, oferowanie wielu kanałów dystrybucji i prowadzenie bardzo konserwatywnej polityki reasekuracyjnej mają decydujące znaczenie dla naszej silnej odporności w trudnych fazach rynku – powiedziała CEO VIG Elisabeth Stadler

Według S&P profil ryzyka finansowego VIG opiera się na mocnym bilansie z solidnymi buforami kapitałowymi, a grupa posiada adekwatność kapitałową powyżej poziomu AAA. Jakość kapitału uległa nawet nieznacznej poprawie w minionym roku. Agencja oczekuje, że VIG utrzyma swoją ocenę kapitału i zysków co najmniej na bardzo wysokim poziomie w ciągu najbliższych dwóch lat, nawet w obliczu przedłużającej się zmienności rynku oraz możliwości wzrostu organicznego lub nieorganicznego.

(AM, źródło: VIG)

Punkta zmienia się w ogólnopolską multiagencję

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Internetowa porównywarka cen ubezpieczeń Punkta połączyła siły z ogólnopolską siecią BIK Serwis. W efekcie tej fuzji na rynku pojawiła się nowa multiagencja z omnikanałową siecią obsługi skupioną na ubezpieczeniach OC i AC. Połączenie wsparł strategiczny inwestor, brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Nowy podmiot będzie działać pod marką Punkta.

W ramach akcji rebrandingowej Punkta, która od tego roku należy do Grupy BIK (BIK, April, Profi Insurance oraz mFind), zaprezentowała użytkownikom nowe logo, nową stronę internetową i nowe funkcjonalności – m.in. możliwość podpisywania umów z agentem i kompletnej obsługi podczas wideorozmowy. Dodatkowo marka przedstawiła nową architekturę strony punkta.pl – oferującej porównywanie cen ponad 70 ofert ubezpieczeń OC/AC oraz ubezpieczenia w takich kategoriach, jak zdrowie, nieruchomości, podróże czy fotowoltaika. Wśród nowych funkcjonalności odświeżonej porównywarki wprowadzono między innymi inteligentne rekomendowanie ofert: najkorzystniejszych cenowo, najlepiej dostosowanych oraz poszerzonych o optymalne usługi dodatkowe.

Punkta wykorzystuje synergię z BIK Serwis – multiagencją zrzeszającą ponad 600 agentów współpracujących. Pod parasol nowej marki trafia również 300 partnerów multiagencji Profi Insurance, zakupionej przez BIK Serwis w maju 2021 r. 

– Stawiamy na rozwój i połączenie najlepszych elementów dwóch światów: online i offline. Punkta z porównywarki staje się multiagencją kompletną. Oferujemy użytkownikom i klientom niespotykaną wcześniej w naszej branży elastyczność i dostosowanie do stylu funkcjonowania. Z drugiej strony naszym agentom i partnerom oferujemy szereg przełomowych narzędzi technologicznych, pozwalających szybciej, precyzyjniej obsługiwać nowe grupy klientów – wyjaśnia Michał Daniluk, dyrektor zarządzający Punkty i członek jej zarządu. 

Komunikację nowego brandu Punkty wsparła kampania w mediach społecznościowych. Nowe logo pokazywało szereg influencerów kojarzonych z motoryzacją, mobilnością i podróżami.

https://www.instagram.com/p/CW-cD93oWnD/

https://www.instagram.com/p/CXHElydITO9/

https://www.instagram.com/p/CXEa6gzMaOb/

https://www.instagram.com/p/CXDmFnbsSMg/

Nowa identyfikacja uspójnia pod jednym szyldem działalność online: porównywarkę ubezpieczeń OC/AC dla aut osobowych, motocykli i rowerów, a także produktów ochronnych z kategorii podróże, dom, zdrowie i fotowoltaika wraz z działalnością sieci agentów. Za pośrednictwem strony internetowej Punkta.pl klienci mogą umawiać się z agentami stacjonarnymi na spotkania wideo. 

– Wychodzimy naprzeciw potrzebom życiowym klientów. W czasach coraz większej konieczności pracy zdalnej możliwość konsultowania się nie tylko z infolinią, ale też z konkretnym agentem daje klientom wiele elastyczności. W czasie bezpiecznego połączenia wideo agent jest w stanie zweryfikować dokumenty i podpisać zdalnie umowę. To duże uproszczenie dla klienta, a jednocześnie jedno z wielu narzędzi, jakie oferujemy naszym agentom – wyjaśnia Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkty odpowiedzialna za cyfryzację i procesy omnichannel. 

W ramach szukania synergii między działalnością cyfrową i tradycyjną, Punkta będzie  umożliwiać współpracującym agentom obsługę klientów online’owych. 

– Z naszych obserwacji ponad 20% klientów wyszukiwarki jednocześnie chciałoby asysty agenta i wsparcia eksperckiego. Chcemy zaadresować tę potrzebę kontaktu ze specjalistami, a przy okazji wspierać naszych agentów w budowaniu sieci klientów – dodaje Małgorzata Adamczyk. 

Punkta wyposażyła agentów współpracujących w nowoczesne narzędzia informatyczne, m.in. system porównywania zakresów ubezpieczeń.

Efektem fuzji i modyfikacji charakteru działalności jest też zmiana podejścia do wizerunku i komunikacji. 

– Odpowiadamy na potrzeby klientów, którzy są poszukujący i świadomi. Widzimy potencjał w bezpośrednim kontakcie z naszą społecznością użytkowników, których m.in. aktywizujemy w mediach społecznościowych. Punkta jest zarówno precyzyjna – trafiona w punkt – jak i elastyczna, rozumiejąca styl życia klienta – wyjaśnia Jakub Jóźwiak, członek zarządu Punkty odpowiedzialny za marketing online. 

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Punkta)

PIU: Podsumowania i prognozy dla „komunikacji”

0
Źródło zdjęcia: Punkta

Monika Chłopik i Łukasz Kulisiewicz, eksperci Polskiej Izby Ubezpieczeń, podsumowali mijający rok w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Pokusili się też o prognozę na kolejne 12 miesięcy.

Do najważniejszych komunikacyjnych akcentów tego roku Łukasz Kulisiewicz zaliczył zmiany przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, których efektem był istotny spadek liczby wypadków z udziałem pieszych na pasach. Wskazał też, że rynek nie doczekał się uregulowania kwestii zadośćuczynień za szkody na osobie. Za to KNF rozpoczęła konsultacje publiczne projektu nowych rekomendacji dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. „Lektura tych propozycji każe się zastanowić, jaki pomysł na doregulowanie rynku odszkodowań z ubezpieczeń komunikacyjnych ma nadzór. Z jednej strony widzimy chęć podwyższania kosztorysów, a z drugiej wskazanie na odpowiedzialność ubezpieczyciela za organizację procesu likwidacji szkody włącznie z usługami dodatkowymi na życzenie klienta. To się niestety wyklucza. Poszkodowani nie będą wybierali kompleksowej obsługi przez ubezpieczycieli, gdy do wyboru będzie napompowany kosztorys. A z tym wiążą się naprawy bez gwarancji jakości i szara strefa” – uważa ekspert.

Z kolei Monika Chłopik do najważniejszych akcentów roku zaliczyła przyjętą 24 listopada przez Parlament Europejski i Radę Europejską dyrektywę zmieniającą dyrektywę 2009/103/WE w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności. 2 grudnia została ona opublikowana w Dzienniku Urzędowym UE. Do 23 grudnia 2023 r. państwa członkowskie mają przyjąć i opublikować przepisy niezbędne do wykonania dyrektywy. „W związku z tym należy spodziewać się, że w 2022 r. w Ministerstwie Finansów rozpoczną się prace nad zmianami do ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK mające na celu nie tylko implementację przepisów dyrektywy do prawa polskiego, ale także szerszego przeglądu tej ustawy i aktualizacji jej zapisów stosownie do wniosków wynikających z codziennej praktyki zakładów ubezpieczeń” – przewiduje ekspertka.

Innym ważnym akcentem było przyjęcie nowelizacji ustawy prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, w szczególności poprzez walkę z przestępstwami i wykroczeniami drogowymi oraz wsparcie osób najbliższych ofiar wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Nowa regulacja zawiera również zgłaszany od dawna przez PIU postulat udostępnienia ubezpieczycielom informacji o mandatach i punktach karnych.

„Celem udostępnienia tych informacji jest ich wykorzystanie w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego przy zawarciu umowy ubezpieczenia, o której mowa w dziale II w grupach 3 i 10 załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Więcej informacji pozwoli na lepszą indywidualizację składek. I to pozytywne wyzwanie dla zakładów” – podkreśla Monika Chłopik.

Eksperci PIU przewidują, że poza rozpoczęciem prac nad zmianami do ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK należy się także spodziewać zmian do przepisów karnych, których celem będzie wzmocnienie ochrony prawnokarnej przed najpoważniejszymi przestępstwami, w tym  przestępstwami drogowymi popełnianymi w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego. Natomiast zmieniające się od 1 stycznia 2022 r. przepisy dotyczące wykupu pojazdu z leasingu mogą wpłynąć na preferencje przedsiębiorców odnośnie do formy finansowania pojazdu – atrakcyjniejszy może się okazać najem długoterminowy niż leasing.

Cały wpis:

https://piu.org.pl/blogpiu/podsumowanie-2021-r-w-ubezpieczeniach-komunikacyjnych-nie-ma-nudy/

(AM, źródło: PIU)

Ponad 5 mld zł eksportu ubezpieczonego w ramach KUKE GAP EX

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polscy eksporterzy korzystający ze specjalnych rozwiązań GAP EX i GAP EX+ wprowadzonych na czas pandemii ubezpieczyli sprzedaż o wartości ponad 5 mld zł. Produkty pozostaną w ofercie Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych do końca marca przyszłego roku.

W ciągu półtora roku od maja 2020 r. do października 2021 r. ponad 200 polskich firm skorzystało z rozwiązań GAP EX i GAP EX+, ubezpieczając transakcje eksportowe o wartości ponad 5 mld zł. Ich towary i usługi trafiły do 1300 kontrahentów z Unii Europejskiej oraz z innych państw należących Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Po niedawnej decyzji Komisji Europejskiej oba instrumenty będą w ofercie KUKE do końca marca 2022 r., o trzy miesiące dłużej niż wcześniej zakładano. 

– Decyzja Komisji umożliwiająca stosowanie państwowych gwarancji w ubezpieczaniu eksportu do krajów najbardziej rozwiniętych pokazuje, że pomimo ożywienia sytuacja w światowej gospodarce jest wciąż niepewna i istnieją poważne ryzyka dla wymiany handlowej. Ekonomiści, obserwując wprowadzanie przez rządy nowych obostrzeń, obniżają prognozy wzrostu na nadchodzące kwartały dla kolejnych państw. Należy też mieć świadomość, że coraz więcej krajów redukuje programy wsparcia dla biznesu, co może spowodować w niedalekiej przyszłości wzrost liczby niewypłacalności. Dlatego w tak zmiennym otoczeniu rekomendujemy polskim eksporterom korzystanie z ubezpieczeń należności, w tym z wciąż dostępnych rozwiązań GAP EX i GAP EX+ – powiedziała Elżbieta Kacprzykowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży KUKE:

Najwięcej sprzedaży objętej tym rodzajem ochrony trafiło do odbiorców z Niemiec (16%), Francji (14%), Wielkiej Brytanii (11%) i Włoch (10%). Najchętniej z ubezpieczeń korzystali krajowi producenci tworzyw sztucznych, odpowiadający za niemal 1/5 wartości przyznanych przez KUKE limitów. Branża hutnicza i metalowa łącznie oraz spożywcza mają po 15% udziałów w portfelu. Istotne (ok. 5%) udziały posiadają też: transport, meble, budowlanka i przemysł motoryzacyjny.

(AM, źródło: KUKE)

Biznes korporacyjny na celowniku

0
Edyta Salamon

Działamy w bardzo szybko zmieniającym się świecie. Jak dynamicznie zachodzą te procesy, widzimy wszyscy. SIGNAL IDUNA nie pozostaje bierna. Aby odnieść sukces, chętnie z tych obserwacji korzystamy i wyciągamy wnioski, generujemy pomysły i działania, które w przyszłym roku pomogą nam jeszcze lepiej zaadaptować się do obecnej sytuacji.

Z początkiem listopada do zespołu SIGNAL IDUNA dołączyła Edyta Salamon, która od nowego roku przejmie zarządzanie ważnym dla spółek obszarem, jakim są ubezpieczenia korpo.

To kolejny znany na rynku fachowiec, który dołączył do zespołu SIGNAL IDUNA. Bardzo się cieszymy, że Edyta już dziś jest w organizacji i może wdrażać swoje ciekawe pomysły na rozwój ubezpieczeń grupowych. Jako zarząd wierzymy głęboko, że kapitał ludzki to podstawowe kryterium naszego sukcesu – powiedział Adam Malinowski, wiceprezes zarządu SIGNAL IDUNA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Grupowe ubezpieczenia na życie

Biuro Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych przez ostatnie dwa lata dużo uwagi poświęciło rozwojowi współpracy z kanałem brokerskim. Wykreowany i dedykowany produkt dla pracowników w zakładach pracy Razem w Przyszłość cieszy się dużym zainteresowaniem wśród brokerów.

Nowy produkt charakteryzuje się nie tylko wysoką sumą ubezpieczenia bez górnego limitu, szerokim katalogiem umów dodatkowych (ponad 70), silnie rozbudowaną ochroną na wypadek poważnych zachorowań (55 schorzeń w zakresie), ale także dobrze skrojoną taryfą. Całości dopełniają nowoczesne narzędzia informatyczne, takie jak e-Deklaracje i system dla pracowników HR.

To wszystko wysoko pozycjonuje nasz produkt na rynku grupowych ubezpieczeń na życie, co przełożyło się na historycznie najwyższą liczbę ofert, jakie przygotowaliśmy dla brokerów i agentów w 2021 r.!

Odnotowaliśmy wzrost o 210% w liczbie ofert względem roku 2020. To oczywiście wpłynęło na wzrost w przypisie składki, który wyniósł 274%.

Grupowe ubezpieczenia zdrowotne

Na przestrzeni ostatnich wydarzeń związanych z Covid-19 obserwujemy bardzo duże zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi. Definiując rzeczywiste potrzeby klienta, zapewniamy właściwą ochronę przed ryzykiem związanym ze zdrowiem.

SIGNAL IDUNA ma w swoim DNA ubezpieczenia zdrowotne, dlatego też położyliśmy szczególny nacisk na konstrukcję programów zdrowotnych.

Oferujemy 22 specjalności dostępne nawet w ciągu godziny, dostęp do 1 758 placówek specjalistycznych i ponad 90 szpitali w całej Polsce. Nowością na naszej liście placówek są gabinety lekarskie Home Doctor w formule walk-in-clinic, gdzie interniści i pediatrzy dostępni są 7 dni w tygodniu.

Mocną stroną grupowych ubezpieczeń zdrowotnych jest szeroki zakres usług dostosowany do potrzeb klienta.

Co zaplanowaliśmy w ubezpieczeniach korporacyjnych na rok 2022?

Jesteśmy firmą ubezpieczeniową z ponad 100-letnią tradycją. W Polsce od 2001 r. dbamy o klientów indywidualnych i grupowych, zabezpieczając ich życie, zdrowie i majątek.

Inspirują nas historie i potrzeby naszych klientów. Do każdej z nich podchodzimy indywidualnie, ponieważ naszą misją jest zagwarantowanie bezpieczeństwa każdej rodzinie na każdym etapie życia. To zobowiązuje i dlatego też chcemy kontynuować naszą strategię dotyczącą rozwoju głównie grupowych produktów ochronnych i zdrowotnych przy ścisłej współpracy z partnerami.

Kluczowe elementy naszej strategii w obszarze korporacyjnym na 2022 r. to:

  • zwiększenie liczby kancelarii brokerskich, z którymi współpracujemy, ze 150 do 250. Rok 2021 pokazał, że kiedy mamy na pokładzie odpowiednich ludzi, jest to jak najbardziej możliwe;
  • rozszerzenie aktywności kwotacyjnej o kluczowe multiagencje, gdzie dzisiaj obecni jesteśmy głównie z ryzykami indywidualnymi. Jest wiele agencji na polskim rynku, które dostrzegły potencjał w grupowym życiu i zdrowiu, szczególnie w firmach z obszaru MŚP;
  • dalszy proces informatyzacji naszych rozwiązań, szczególnie w obszarze grupowego zdrowia. Na pierwszy ogień idzie portal do umawiania wizyt;
  • przygotowywanie nie tylko atrakcyjnych ofert grupowych, ale także turystycznych dla firm, jak i atrakcyjnych rabatów dla samych ubezpieczonych, np. na ubezpieczenia wyjazdowe czy NNW;
  • wyznaczenie osoby wyłącznie do obsługi wznowień (tzw. Farmer), aby jeszcze efektywnej odnawiać rosnący portfel klientów, choć już możemy pochwalić się ponad 90% retencją klientów – innymi słowy, gdy ktoś raz wybierze SIGNAL IDUNA, zostaje z nami na dłużej;
  • w końcu efektem dobrych wyników 2020 i 2021 jest zwiększenie zespołu sprzedaży korporacyjnej o dwóch nowych regionalnych menedżerów, co pozwoli nam jeszcze lepiej docierać do naszych partnerów. Już w styczniu ogłosimy nową strukturę organizacyjną i przedstawimy nowych ludzi.

Chcemy pokazać, że w drodze do sukcesu stawiamy na przewidywalność, poczucie wspólnych wartości oraz długoterminowe relacje z pośrednikami. W naszym modelu, firmy mniejszej, ale zwinnej i działającej w modelu relacyjnym, każdy partner lokujący u nas biznes powinien czuć się jak partner kluczowy!

Również, a może przede wszystkim, chcemy pokazać, że działamy z pasją, aby w prosty i zrozumiały sposób zapewniać najwyższy poziom serwisu i bezpieczeństwa, oraz dbamy o to, aby SIGNAL IDUNA była organizacją docenianą przez naszych klientów i partnerów biznesowych.

Zapraszam do kontaktu i rozmowy o wspólnych możliwościach.

Edyta Salamon
dyrektor Biura Sprzedaży Korporacyjnej w polskich spółkach SIGNAL IDUNA

Edyta.Salamon@signal-iduna.pl

tel.: 694-751-387

Nowy system ubezpieczeń upraw rolnych jednym z głównych celów resortu na 2022 rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

21 grudnia podczas konferencji prasowej wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk przedstawił najważniejsze rozwiązania, jakie zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Jednym z nich będzie zbudowanie i wdrożenie systemu ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę, że system będzie się opierał na dużej dotacji z budżetu państwa.

– W budżecie na rok 2022 mamy zapisane 1,5 mld zł, aby dopłata do składek mogła być w maksymalnej wysokości 65%. W rezerwie budżetowej mamy również zabezpieczone 3 mld złotych. Te środki zapewniają ubezpieczenie w pełnym zakresie – poinformował Henryk Kowalczyk.

Zgodnie z przyjętymi założeniami rolnik będzie pokrywał jedynie 1/3 składki, a budżet państwa 2/3.

– Będziemy promować system oparty na towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych, w którym niewykorzystane środki w danym roku będą mogły przechodzić na rok następny i w ten sposób będą wpływały na obniżenie składek – dodał wicepremier.

(AM, źródło: MRiRW)

Bezpieczny.pl wprowadził polisę z okresową wypłatą świadczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oferta bezpieczny.pl została poszerzona o ubezpieczenie na życie zapewniające rentę dla dziecka lub bliskich. Produkt został opracowany przez Generali – informuje cashless.pl.

Głównymi odbiorcami najnowszej propozycji bezpieczny.pl są osoby mające dzieci na utrzymaniu. Polisa ma zapewnić wsparcie finansowe w razie śmierci ubezpieczonego, ale nie w ramach jednej wypłaty, tylko comiesięcznych świadczeń. Ich wysokość i okres wypłacania (3–25 lat) określa ubezpieczony rodzic.

Składka jest opłacana miesięcznie lub w skali roku. Umowę można zawrzeć w pełni samodzielnie drogą online, jak i ze wsparciem agenta.

Więcej:

cashless.pl z 21 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Bezpieczny.pl wprowadza nowość do ubezpieczeń na życie. Polisa zapewniająca wypłatę renty dla dziecka, do kupienia online”

https://www.cashless.pl/11128-bezpieczny-renta-po-smierci-rodzica

(AM, źródło: cashless.pl)

18,413FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie