Blog - Strona 980 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 980

Punkta zmienia się w ogólnopolską multiagencję

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Internetowa porównywarka cen ubezpieczeń Punkta połączyła siły z ogólnopolską siecią BIK Serwis. W efekcie tej fuzji na rynku pojawiła się nowa multiagencja z omnikanałową siecią obsługi skupioną na ubezpieczeniach OC i AC. Połączenie wsparł strategiczny inwestor, brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Nowy podmiot będzie działać pod marką Punkta.

W ramach akcji rebrandingowej Punkta, która od tego roku należy do Grupy BIK (BIK, April, Profi Insurance oraz mFind), zaprezentowała użytkownikom nowe logo, nową stronę internetową i nowe funkcjonalności – m.in. możliwość podpisywania umów z agentem i kompletnej obsługi podczas wideorozmowy. Dodatkowo marka przedstawiła nową architekturę strony punkta.pl – oferującej porównywanie cen ponad 70 ofert ubezpieczeń OC/AC oraz ubezpieczenia w takich kategoriach, jak zdrowie, nieruchomości, podróże czy fotowoltaika. Wśród nowych funkcjonalności odświeżonej porównywarki wprowadzono między innymi inteligentne rekomendowanie ofert: najkorzystniejszych cenowo, najlepiej dostosowanych oraz poszerzonych o optymalne usługi dodatkowe.

Punkta wykorzystuje synergię z BIK Serwis – multiagencją zrzeszającą ponad 600 agentów współpracujących. Pod parasol nowej marki trafia również 300 partnerów multiagencji Profi Insurance, zakupionej przez BIK Serwis w maju 2021 r. 

– Stawiamy na rozwój i połączenie najlepszych elementów dwóch światów: online i offline. Punkta z porównywarki staje się multiagencją kompletną. Oferujemy użytkownikom i klientom niespotykaną wcześniej w naszej branży elastyczność i dostosowanie do stylu funkcjonowania. Z drugiej strony naszym agentom i partnerom oferujemy szereg przełomowych narzędzi technologicznych, pozwalających szybciej, precyzyjniej obsługiwać nowe grupy klientów – wyjaśnia Michał Daniluk, dyrektor zarządzający Punkty i członek jej zarządu. 

Komunikację nowego brandu Punkty wsparła kampania w mediach społecznościowych. Nowe logo pokazywało szereg influencerów kojarzonych z motoryzacją, mobilnością i podróżami.

https://www.instagram.com/p/CW-cD93oWnD/

https://www.instagram.com/p/CXHElydITO9/

https://www.instagram.com/p/CXEa6gzMaOb/

https://www.instagram.com/p/CXDmFnbsSMg/

Nowa identyfikacja uspójnia pod jednym szyldem działalność online: porównywarkę ubezpieczeń OC/AC dla aut osobowych, motocykli i rowerów, a także produktów ochronnych z kategorii podróże, dom, zdrowie i fotowoltaika wraz z działalnością sieci agentów. Za pośrednictwem strony internetowej Punkta.pl klienci mogą umawiać się z agentami stacjonarnymi na spotkania wideo. 

– Wychodzimy naprzeciw potrzebom życiowym klientów. W czasach coraz większej konieczności pracy zdalnej możliwość konsultowania się nie tylko z infolinią, ale też z konkretnym agentem daje klientom wiele elastyczności. W czasie bezpiecznego połączenia wideo agent jest w stanie zweryfikować dokumenty i podpisać zdalnie umowę. To duże uproszczenie dla klienta, a jednocześnie jedno z wielu narzędzi, jakie oferujemy naszym agentom – wyjaśnia Małgorzata Adamczyk, członkini zarządu Punkty odpowiedzialna za cyfryzację i procesy omnichannel. 

W ramach szukania synergii między działalnością cyfrową i tradycyjną, Punkta będzie  umożliwiać współpracującym agentom obsługę klientów online’owych. 

– Z naszych obserwacji ponad 20% klientów wyszukiwarki jednocześnie chciałoby asysty agenta i wsparcia eksperckiego. Chcemy zaadresować tę potrzebę kontaktu ze specjalistami, a przy okazji wspierać naszych agentów w budowaniu sieci klientów – dodaje Małgorzata Adamczyk. 

Punkta wyposażyła agentów współpracujących w nowoczesne narzędzia informatyczne, m.in. system porównywania zakresów ubezpieczeń.

Efektem fuzji i modyfikacji charakteru działalności jest też zmiana podejścia do wizerunku i komunikacji. 

– Odpowiadamy na potrzeby klientów, którzy są poszukujący i świadomi. Widzimy potencjał w bezpośrednim kontakcie z naszą społecznością użytkowników, których m.in. aktywizujemy w mediach społecznościowych. Punkta jest zarówno precyzyjna – trafiona w punkt – jak i elastyczna, rozumiejąca styl życia klienta – wyjaśnia Jakub Jóźwiak, członek zarządu Punkty odpowiedzialny za marketing online. 

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Punkta)

PIU: Podsumowania i prognozy dla „komunikacji”

0
Źródło zdjęcia: Punkta

Monika Chłopik i Łukasz Kulisiewicz, eksperci Polskiej Izby Ubezpieczeń, podsumowali mijający rok w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Pokusili się też o prognozę na kolejne 12 miesięcy.

Do najważniejszych komunikacyjnych akcentów tego roku Łukasz Kulisiewicz zaliczył zmiany przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, których efektem był istotny spadek liczby wypadków z udziałem pieszych na pasach. Wskazał też, że rynek nie doczekał się uregulowania kwestii zadośćuczynień za szkody na osobie. Za to KNF rozpoczęła konsultacje publiczne projektu nowych rekomendacji dotyczących likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. „Lektura tych propozycji każe się zastanowić, jaki pomysł na doregulowanie rynku odszkodowań z ubezpieczeń komunikacyjnych ma nadzór. Z jednej strony widzimy chęć podwyższania kosztorysów, a z drugiej wskazanie na odpowiedzialność ubezpieczyciela za organizację procesu likwidacji szkody włącznie z usługami dodatkowymi na życzenie klienta. To się niestety wyklucza. Poszkodowani nie będą wybierali kompleksowej obsługi przez ubezpieczycieli, gdy do wyboru będzie napompowany kosztorys. A z tym wiążą się naprawy bez gwarancji jakości i szara strefa” – uważa ekspert.

Z kolei Monika Chłopik do najważniejszych akcentów roku zaliczyła przyjętą 24 listopada przez Parlament Europejski i Radę Europejską dyrektywę zmieniającą dyrektywę 2009/103/WE w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności. 2 grudnia została ona opublikowana w Dzienniku Urzędowym UE. Do 23 grudnia 2023 r. państwa członkowskie mają przyjąć i opublikować przepisy niezbędne do wykonania dyrektywy. „W związku z tym należy spodziewać się, że w 2022 r. w Ministerstwie Finansów rozpoczną się prace nad zmianami do ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK mające na celu nie tylko implementację przepisów dyrektywy do prawa polskiego, ale także szerszego przeglądu tej ustawy i aktualizacji jej zapisów stosownie do wniosków wynikających z codziennej praktyki zakładów ubezpieczeń” – przewiduje ekspertka.

Innym ważnym akcentem było przyjęcie nowelizacji ustawy prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, w szczególności poprzez walkę z przestępstwami i wykroczeniami drogowymi oraz wsparcie osób najbliższych ofiar wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym. Nowa regulacja zawiera również zgłaszany od dawna przez PIU postulat udostępnienia ubezpieczycielom informacji o mandatach i punktach karnych.

„Celem udostępnienia tych informacji jest ich wykorzystanie w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego przy zawarciu umowy ubezpieczenia, o której mowa w dziale II w grupach 3 i 10 załącznika do ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Więcej informacji pozwoli na lepszą indywidualizację składek. I to pozytywne wyzwanie dla zakładów” – podkreśla Monika Chłopik.

Eksperci PIU przewidują, że poza rozpoczęciem prac nad zmianami do ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK należy się także spodziewać zmian do przepisów karnych, których celem będzie wzmocnienie ochrony prawnokarnej przed najpoważniejszymi przestępstwami, w tym  przestępstwami drogowymi popełnianymi w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego. Natomiast zmieniające się od 1 stycznia 2022 r. przepisy dotyczące wykupu pojazdu z leasingu mogą wpłynąć na preferencje przedsiębiorców odnośnie do formy finansowania pojazdu – atrakcyjniejszy może się okazać najem długoterminowy niż leasing.

Cały wpis:

https://piu.org.pl/blogpiu/podsumowanie-2021-r-w-ubezpieczeniach-komunikacyjnych-nie-ma-nudy/

(AM, źródło: PIU)

Ponad 5 mld zł eksportu ubezpieczonego w ramach KUKE GAP EX

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polscy eksporterzy korzystający ze specjalnych rozwiązań GAP EX i GAP EX+ wprowadzonych na czas pandemii ubezpieczyli sprzedaż o wartości ponad 5 mld zł. Produkty pozostaną w ofercie Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych do końca marca przyszłego roku.

W ciągu półtora roku od maja 2020 r. do października 2021 r. ponad 200 polskich firm skorzystało z rozwiązań GAP EX i GAP EX+, ubezpieczając transakcje eksportowe o wartości ponad 5 mld zł. Ich towary i usługi trafiły do 1300 kontrahentów z Unii Europejskiej oraz z innych państw należących Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Po niedawnej decyzji Komisji Europejskiej oba instrumenty będą w ofercie KUKE do końca marca 2022 r., o trzy miesiące dłużej niż wcześniej zakładano. 

– Decyzja Komisji umożliwiająca stosowanie państwowych gwarancji w ubezpieczaniu eksportu do krajów najbardziej rozwiniętych pokazuje, że pomimo ożywienia sytuacja w światowej gospodarce jest wciąż niepewna i istnieją poważne ryzyka dla wymiany handlowej. Ekonomiści, obserwując wprowadzanie przez rządy nowych obostrzeń, obniżają prognozy wzrostu na nadchodzące kwartały dla kolejnych państw. Należy też mieć świadomość, że coraz więcej krajów redukuje programy wsparcia dla biznesu, co może spowodować w niedalekiej przyszłości wzrost liczby niewypłacalności. Dlatego w tak zmiennym otoczeniu rekomendujemy polskim eksporterom korzystanie z ubezpieczeń należności, w tym z wciąż dostępnych rozwiązań GAP EX i GAP EX+ – powiedziała Elżbieta Kacprzykowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży KUKE:

Najwięcej sprzedaży objętej tym rodzajem ochrony trafiło do odbiorców z Niemiec (16%), Francji (14%), Wielkiej Brytanii (11%) i Włoch (10%). Najchętniej z ubezpieczeń korzystali krajowi producenci tworzyw sztucznych, odpowiadający za niemal 1/5 wartości przyznanych przez KUKE limitów. Branża hutnicza i metalowa łącznie oraz spożywcza mają po 15% udziałów w portfelu. Istotne (ok. 5%) udziały posiadają też: transport, meble, budowlanka i przemysł motoryzacyjny.

(AM, źródło: KUKE)

Biznes korporacyjny na celowniku

0
Edyta Salamon

Działamy w bardzo szybko zmieniającym się świecie. Jak dynamicznie zachodzą te procesy, widzimy wszyscy. SIGNAL IDUNA nie pozostaje bierna. Aby odnieść sukces, chętnie z tych obserwacji korzystamy i wyciągamy wnioski, generujemy pomysły i działania, które w przyszłym roku pomogą nam jeszcze lepiej zaadaptować się do obecnej sytuacji.

Z początkiem listopada do zespołu SIGNAL IDUNA dołączyła Edyta Salamon, która od nowego roku przejmie zarządzanie ważnym dla spółek obszarem, jakim są ubezpieczenia korpo.

To kolejny znany na rynku fachowiec, który dołączył do zespołu SIGNAL IDUNA. Bardzo się cieszymy, że Edyta już dziś jest w organizacji i może wdrażać swoje ciekawe pomysły na rozwój ubezpieczeń grupowych. Jako zarząd wierzymy głęboko, że kapitał ludzki to podstawowe kryterium naszego sukcesu – powiedział Adam Malinowski, wiceprezes zarządu SIGNAL IDUNA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Grupowe ubezpieczenia na życie

Biuro Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych przez ostatnie dwa lata dużo uwagi poświęciło rozwojowi współpracy z kanałem brokerskim. Wykreowany i dedykowany produkt dla pracowników w zakładach pracy Razem w Przyszłość cieszy się dużym zainteresowaniem wśród brokerów.

Nowy produkt charakteryzuje się nie tylko wysoką sumą ubezpieczenia bez górnego limitu, szerokim katalogiem umów dodatkowych (ponad 70), silnie rozbudowaną ochroną na wypadek poważnych zachorowań (55 schorzeń w zakresie), ale także dobrze skrojoną taryfą. Całości dopełniają nowoczesne narzędzia informatyczne, takie jak e-Deklaracje i system dla pracowników HR.

To wszystko wysoko pozycjonuje nasz produkt na rynku grupowych ubezpieczeń na życie, co przełożyło się na historycznie najwyższą liczbę ofert, jakie przygotowaliśmy dla brokerów i agentów w 2021 r.!

Odnotowaliśmy wzrost o 210% w liczbie ofert względem roku 2020. To oczywiście wpłynęło na wzrost w przypisie składki, który wyniósł 274%.

Grupowe ubezpieczenia zdrowotne

Na przestrzeni ostatnich wydarzeń związanych z Covid-19 obserwujemy bardzo duże zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi. Definiując rzeczywiste potrzeby klienta, zapewniamy właściwą ochronę przed ryzykiem związanym ze zdrowiem.

SIGNAL IDUNA ma w swoim DNA ubezpieczenia zdrowotne, dlatego też położyliśmy szczególny nacisk na konstrukcję programów zdrowotnych.

Oferujemy 22 specjalności dostępne nawet w ciągu godziny, dostęp do 1 758 placówek specjalistycznych i ponad 90 szpitali w całej Polsce. Nowością na naszej liście placówek są gabinety lekarskie Home Doctor w formule walk-in-clinic, gdzie interniści i pediatrzy dostępni są 7 dni w tygodniu.

Mocną stroną grupowych ubezpieczeń zdrowotnych jest szeroki zakres usług dostosowany do potrzeb klienta.

Co zaplanowaliśmy w ubezpieczeniach korporacyjnych na rok 2022?

Jesteśmy firmą ubezpieczeniową z ponad 100-letnią tradycją. W Polsce od 2001 r. dbamy o klientów indywidualnych i grupowych, zabezpieczając ich życie, zdrowie i majątek.

Inspirują nas historie i potrzeby naszych klientów. Do każdej z nich podchodzimy indywidualnie, ponieważ naszą misją jest zagwarantowanie bezpieczeństwa każdej rodzinie na każdym etapie życia. To zobowiązuje i dlatego też chcemy kontynuować naszą strategię dotyczącą rozwoju głównie grupowych produktów ochronnych i zdrowotnych przy ścisłej współpracy z partnerami.

Kluczowe elementy naszej strategii w obszarze korporacyjnym na 2022 r. to:

  • zwiększenie liczby kancelarii brokerskich, z którymi współpracujemy, ze 150 do 250. Rok 2021 pokazał, że kiedy mamy na pokładzie odpowiednich ludzi, jest to jak najbardziej możliwe;
  • rozszerzenie aktywności kwotacyjnej o kluczowe multiagencje, gdzie dzisiaj obecni jesteśmy głównie z ryzykami indywidualnymi. Jest wiele agencji na polskim rynku, które dostrzegły potencjał w grupowym życiu i zdrowiu, szczególnie w firmach z obszaru MŚP;
  • dalszy proces informatyzacji naszych rozwiązań, szczególnie w obszarze grupowego zdrowia. Na pierwszy ogień idzie portal do umawiania wizyt;
  • przygotowywanie nie tylko atrakcyjnych ofert grupowych, ale także turystycznych dla firm, jak i atrakcyjnych rabatów dla samych ubezpieczonych, np. na ubezpieczenia wyjazdowe czy NNW;
  • wyznaczenie osoby wyłącznie do obsługi wznowień (tzw. Farmer), aby jeszcze efektywnej odnawiać rosnący portfel klientów, choć już możemy pochwalić się ponad 90% retencją klientów – innymi słowy, gdy ktoś raz wybierze SIGNAL IDUNA, zostaje z nami na dłużej;
  • w końcu efektem dobrych wyników 2020 i 2021 jest zwiększenie zespołu sprzedaży korporacyjnej o dwóch nowych regionalnych menedżerów, co pozwoli nam jeszcze lepiej docierać do naszych partnerów. Już w styczniu ogłosimy nową strukturę organizacyjną i przedstawimy nowych ludzi.

Chcemy pokazać, że w drodze do sukcesu stawiamy na przewidywalność, poczucie wspólnych wartości oraz długoterminowe relacje z pośrednikami. W naszym modelu, firmy mniejszej, ale zwinnej i działającej w modelu relacyjnym, każdy partner lokujący u nas biznes powinien czuć się jak partner kluczowy!

Również, a może przede wszystkim, chcemy pokazać, że działamy z pasją, aby w prosty i zrozumiały sposób zapewniać najwyższy poziom serwisu i bezpieczeństwa, oraz dbamy o to, aby SIGNAL IDUNA była organizacją docenianą przez naszych klientów i partnerów biznesowych.

Zapraszam do kontaktu i rozmowy o wspólnych możliwościach.

Edyta Salamon
dyrektor Biura Sprzedaży Korporacyjnej w polskich spółkach SIGNAL IDUNA

Edyta.Salamon@signal-iduna.pl

tel.: 694-751-387

Nowy system ubezpieczeń upraw rolnych jednym z głównych celów resortu na 2022 rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

21 grudnia podczas konferencji prasowej wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk przedstawił najważniejsze rozwiązania, jakie zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Jednym z nich będzie zbudowanie i wdrożenie systemu ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę, że system będzie się opierał na dużej dotacji z budżetu państwa.

– W budżecie na rok 2022 mamy zapisane 1,5 mld zł, aby dopłata do składek mogła być w maksymalnej wysokości 65%. W rezerwie budżetowej mamy również zabezpieczone 3 mld złotych. Te środki zapewniają ubezpieczenie w pełnym zakresie – poinformował Henryk Kowalczyk.

Zgodnie z przyjętymi założeniami rolnik będzie pokrywał jedynie 1/3 składki, a budżet państwa 2/3.

– Będziemy promować system oparty na towarzystwie ubezpieczeń wzajemnych, w którym niewykorzystane środki w danym roku będą mogły przechodzić na rok następny i w ten sposób będą wpływały na obniżenie składek – dodał wicepremier.

(AM, źródło: MRiRW)

Bezpieczny.pl wprowadził polisę z okresową wypłatą świadczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oferta bezpieczny.pl została poszerzona o ubezpieczenie na życie zapewniające rentę dla dziecka lub bliskich. Produkt został opracowany przez Generali – informuje cashless.pl.

Głównymi odbiorcami najnowszej propozycji bezpieczny.pl są osoby mające dzieci na utrzymaniu. Polisa ma zapewnić wsparcie finansowe w razie śmierci ubezpieczonego, ale nie w ramach jednej wypłaty, tylko comiesięcznych świadczeń. Ich wysokość i okres wypłacania (3–25 lat) określa ubezpieczony rodzic.

Składka jest opłacana miesięcznie lub w skali roku. Umowę można zawrzeć w pełni samodzielnie drogą online, jak i ze wsparciem agenta.

Więcej:

cashless.pl z 21 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Bezpieczny.pl wprowadza nowość do ubezpieczeń na życie. Polisa zapewniająca wypłatę renty dla dziecka, do kupienia online”

https://www.cashless.pl/11128-bezpieczny-renta-po-smierci-rodzica

(AM, źródło: cashless.pl)

Portfel non-life Generali Poist’ovňa, a.s. przeniesiony do czeskiej spółki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Narodowy Bank Słowacji zatwierdził przeniesienie całości portfela ubezpieczeń innych niż ubezpieczenia na życie ze słowackiego Generali Poisťovňa, a.s. do czeskiego Generali Česká pojišťovna a.s.

Generali Poisťovňa, a.s. jest zakładem ubezpieczeń założonym w Słowacji. Jest to podmiot nadzorowany przez NBS, a jego działalność ubezpieczeniowa jest wykonywana w Polsce w ramach swobody świadczenia usług. Przenoszony portfel ubezpieczeń obejmuje umowy, z których ryzyka są umiejscowione na terytorium naszego kraju.

(AM, źródło: KNF)

Fałszywy agent ubezpieczeniowy podejrzany o milionowe wyłudzenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Policjanci zatrzymali mężczyznę, który jest podejrzewany o oszukanie klientów firm ubezpieczeniowych na blisko milion złotych. Zatrzymany od co najmniej dwóch lat podawał się za pośrednika firm ubezpieczeniowego i pobierał składki za polisy na swoje konto, wprowadzając w błąd potencjalnych klientów ubezpieczycieli.

Funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Trąbkach Wielkich (powiat gdański) weszli w posiadanie informacji, że jeden z mieszkańców powiatu może być powiązany z procederem oszukiwania potencjalnych klientów firm ubezpieczeniowych. Mundurowi zebrali informacje, z których wynikało, że mężczyzna, podając się za pośrednika ubezpieczeniowego, przedstawiał druk umowy klientowi, jednak zamiast rachunku bankowego zakładu wpisywał numer własnego konta.

Śledczy zebrali materiał dowodowy, który wstępnie pokazuje, że od blisko dwóch lat, podczas których zatrzymany oszukiwał klientów, na jego konto bankowe trafiło blisko 1 mln zł, które powinny trafić do ubezpieczycieli.

Mężczyzna usłyszał już zarzuty wprowadzenia w błąd w celu osiągnięcia korzyści majątkowej oraz zawierania umów ubezpieczenia, nie będąc do tego uprawnionym przez zakład ubezpieczeń. Grozi mu do 2 lat pozbawienia wolności.

(AM, źródło: KPP Pruszcz Gdański)

Omikron a ochrona w ramach polisy turystycznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Omikron to odmiana wirusa SARS-CoV-2, która ma rozprzestrzeniać się łatwiej i szybciej niż pozostałe. To oznacza większe prawdopodobieństwo zarażenia się podczas wyjazdu zagranicznego. Dodatkowo kolejne rządy wprowadzają nowe zasady, które mogą turystę sporo kosztować. Dlatego Mondial Assistance radzi, aby przed wyjazdem sprawdzić, czy polisa turystyczna obejmie przypadki zakażenia koronawirusem.

– W tych warunkach osoby wybierające się w najbliższym czasie za granicę powinny zabezpieczyć się przed finansowymi skutkami ewentualnego zarażenia lub kontaktu z osobą chorą. W takiej sytuacji mogą zostać skierowane na izolację lub kwarantannę. A to wiąże się z kosztami. Dlatego wyjeżdżając w najbliższym czasie za granicę, warto mieć polisę turystyczną, która zadziała w takiej sytuacji – radzi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.

W razie pogorszenia się stanu zdrowia podczas pobytu za granicą można wezwać lekarza np. do hotelu czy udać się do placówki w pobliżu miejsca pobytu. Bo zbadaniu może się okazać, że objawy wskazują na Covid-19.

– Ubezpieczenie podróżne oczywiście gwarantuje organizację i pokrycie kosztów wizyty lekarskiej oraz samego testu Covid, jeśli jego wykonanie wiąże się z wydatkami – wyjaśnia Ludmiła Opałko, kierownik Działu Sprzedaży Allianz Partners.

Jeśli test był pozytywny, powstanie konieczność pozostania w hotelu lub innym miejscu wyznaczonym przez lokalne władze sanitarne w tzw. izolacji. Dlatego dobrze, żeby umowa ubezpieczenia przewidywała pokrycia kosztów z tym związanych. Tym bardziej że diagnoza może się zdarzyć tuż przed wyjazdem i będzie trzeba opłacić pobyt za kolejne np. 10 czy 14 dni i do tego z pełnym wyżywieniem dostarczanym do pokoju.

– Już od pierwszego kontaktu w sprawie umówienia wizyty lekarskiej ubezpieczeni są pod opieką. Jeśli okazuje się, że zdiagnozowano u nich Covid i muszą zostać dłużej w hotelu, to zajmujemy się również tą kwestią – od organizacji po rozliczenie – deklaruje Ludmiła Opałko. Ekspertka podaje przykład czteroosobowej rodziny, która musiała spędzić w izolacji 10 dni. Ponieważ mieszkali w wysokiej klasy hotelu, rachunek wyniósł blisko 7 tys. zł.

– Podobne koszty mogą wiązać się z kwarantanną wymuszoną przez przepisy sanitarne np. we wspomnianej Wielkiej Brytanii, po kontakcie z osobą zarażoną omikronem – mówi Ludmiła Opałko.

W takiej sytuacji często nie będzie można wrócić do domu wcześniej zaplanowanym środkiem transportu. W przypadku tzw. lotów organizowanych przez biuro podróży nie ma możliwości zmiany terminu wylotu. Trzeba zatem kupić nowe bilety, często dużo droższe niż koszty lotu czarterowego. Na przykład bilety dla jednej z rodzin sprowadzanej po izolacji do Polski przez Mondial Assistance kosztowały 3800 zł. Ten wydatek może być pokryty z polisy. Asystor może też pomóc w rezerwacji biletu.

Co w sytuacji, gdy niezbędna jest hospitalizacja?

– W przypadku pandemii leczenie jest organizowane przez państwo i przez nie pokrywane są wszystkie koszty. Jednak jeśli tylko pojawiają się jakieś dodatkowe wydatki, to oczywiście mogą być one pokrycie z ubezpieczenia kosztów leczenia – mówi Ludmiła Opałko.

Zwraca uwagę, że Covid-19 przynosi też czasem negatywne skutki w postaci zaostrzenia się istniejących chorób przewlekłych lub uszkadza zdrowe wcześniej narządy. Może się więc zdarzyć, że objawy wirusa ustąpią, ale będzie trzeba kontynuować leczenie.

W takiej sytuacji może pojawić się konieczność przewiezienia do Polski transportem medycznym. Jeśli w grę wchodzi organizacja i pokrycie kosztów transportu ambulansem czy nawet air-ambulansem, czyli samolotem medycznym, to mogą być bardzo wysokie kwoty. Szczególnie jeśli wymagana jest asysta medyczna.

– Z naszych doświadczeń wynika, że w poważniejszych przypadkach w Europie te koszty zamykają się kwotami rzędu 40–50 tys. zł, choć są też przypadki, gdy zbliżają się do 100 tys. zł. W przypadku transportu z krajów Ameryki czy Azji te wartości należy mnożyć przez cztery – wylicza Ludmiła Opałko.

Przypomina, że tylko część towarzystw już w podstawowych wariantach umowy obejmuje ryzyko zaostrzenia się chorób przewlekłych. W innych wypadkach oznacza to konieczność opłaty dodatkowej składki.

(AM, źródło: Brandscope)

Allianz to sponsor jakich mało

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2021 r. Allianz zainwestował w sponsoring sportowy 103 mln dol. rozłożone na 44 kontrakty – niemal dwukrotnie tyle, ile wydał następny w kolejności rywal, Geico (54 mln dol. w 27 kontraktach). Wydatki Allianz, który sponsoruje głównie obiekty sportowe, wynoszą 11,5% wszystkich wydatków branży ubezpieczeniowej na sponsoring sportowy.

Dzięki skali marketingu sportowego marka Allianz stała się znana kibicom w Niemczech, Włoszech i Austrii, gdzie ubezpieczyciel został sponsorem tytularnym kilku stadionów piłkarskich. W ten sposób Allianz pozycjonuje się jako kluczowy interesariusz branży sportowej, prześcigając z łatwością konkurencję.

Strategia marketingu sportowego Allianz koncentruje się na partnerstwie dotyczącym obiektów sportowych z klubami – Bayern Monachium, Juventus Turyn, SK Rapid Wiedeń i OGC Nicea, dzięki czemu marka Allianz jest kojarzona ze znanymi nazwami w świecie sportu. Z całej sumy wydanej na sponsoring sportowy 27% stanowi sponsoring tytularny obiektów sportowych, gdzie średnia wartość kontraktu w 2021 r. wyniosła 3,16 mln dol., zatem strategia przyjęta przez Allianz jest słuszna.

Udział sektora ubezpieczeniowego w sponsoringu tytularnym obiektów sportowych wynosi 15%. Pod tym względem ubezpieczycieli wyprzedza jedynie sektor bankowy. Dysponujący dużą gotówką sektor ubezpieczeniowy ma dostęp do najbardziej pożądanych praw sponsorskich w świecie sportu.

(AC, źródło: Global Data)

18,412FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie