Blog - Strona 981 z 1516 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 981

Nadzór utrzymał karę dla Open Life

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 grudnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wydała ostateczną decyzję utrzymującą w mocy postanowienie z 16 lipca tego roku o nałożeniu na Open Life kary pieniężnej w wysokości 200 tys. zł.

Towarzystwo zostało wówczas ukarane za brak zapewnienia skutecznego systemu zarządzania aktywami i zobowiązaniami w odniesieniu do UFK w ramach produktu Capital Plus, co stanowi naruszenie art. 56 ust. 1 w związku z art. 57 ust. 2 pkt 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Sankcja została ponadto nałożona za lokowanie środków funduszy w ramach Capital Plus w aktywa, dla których towarzystwo nie mogło właściwie określić ryzyka, mierzyć oraz którym nie mogło właściwie zarządzać, co stanowi naruszenie art. 276 ust. 1 w związku z art. 276 ust. 2 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.

Po przeanalizowaniu wniosku Open Life o ponowne rozpatrzenie sprawy, Komisja podjęła decyzję o utrzymaniu w mocy decyzji wydanej w pierwszej instancji.

Maksymalny wymiar kary pieniężnej za wskazane naruszenia wynosi 2 266 851,93 zł.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

PKO Ubezpieczenia: Nominacje Leszka Skopa i Roberta Świderskiego zatwierdzone przez KNF

0
Robert Świderski

17 grudnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Leszka Skopa na stanowisko prezesa zarządu PKO Życie i PKO TU oraz Roberta Świderskiego na stanowisko członka zarządu obu towarzystw odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Leszek Skop

Leszek Skop i Robert Świderski zostali powołani na swoje stanowiska 1 września. Pierwszy z nich jest związany z branżą ubezpieczeniową od 1993 roku. W swojej dotychczasowej karierze pracował dla AXA w Polsce oraz TUnŻ Cardif Polska. Od 2016 r. jest związany z PKO Ubezpieczenia i jako członek zarządu spółek nadzorował obszary finansów, aktuariatu, IT oraz administracji i operacji.

Z kolei Robert Świderski jest związany z branżą od 2000 r. Podczas swojej kariery w ubezpieczeniach pracował dla Grupy Commercial Union (Aviva), AXA w Polsce i Nordea TUnŻ (obecnie PKO Życie). Z PKO Ubezpieczenia związany jest od 2015 r.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Paweł Surówka prezesem zarządu Eurocash

0
Paweł Surówka

Wieloletni prezes Eurocash Luis Amaral zamierza stanąć na czele rady nadzorczej spółki. Stanowisko prezesa zarządu od 1 stycznia 2022 r. obejmie Paweł Surówka, były szef największego polskiego ubezpieczyciela.

– Serdecznie dziękuję Luisowi Amaralowi oraz całej radzie nadzorczej za okazane zaufanie, powierzając mi rolę prezesa zarządu Eurocash. Jako jeden z największych polskich pracodawców, jedna z największych spółek pod względem obrotu oraz wiodąca platforma, na której opiera się niezależny handel w Polsce, Grupa Eurocash posiada ogromne możliwości i jeszcze większy potencjał. Jest to wielka odpowiedzialność wkraczać w rolę prezesa po osobie, która stworzyła tę spółkę od podstaw. Liczę jednak na to, że w gronie zarządu, przy czynnym wsparciu Luisa Amarala, rady nadzorczej oraz wszystkich pracowników zrealizujemy ogromny potencjał, który tkwi w Grupie Eurocash i będziemy kontynuować jej niebywałą historię sukcesu – powiedział Paweł Surówka.

Paweł Surówka ostatnio związany był z Grupą PZU, gdzie stał na czele zarządu PZU SA w latach 2017–2020 r. Wcześniej pełnił funkcję CIO i prezesa zarządu PZU Życie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych.

(AM, źródło: Eurocash)

PZU wyróżniony za kulturę organizacji zorientowaną na klienta

0

PZU został wyróżniony w międzynarodowym konkursie International Customer Experience Awards 2021 w kategorii „Kultura zorientowana na klienta”.

Konkurs International Customer Experience Awards jest organizowany już od 12 lat przez organizację Awards International. Biorą w nim udział firmy z całego świata, a jury złożone z uznanych ekspertów w branży CX ocenia ich działania w zakresie projektowania i kształtowania doświadczeń klientów oraz zarządzania relacjami z nimi. 

W tym roku PZU po raz pierwszy zgłosił do konkursu swoje projekty w czterech kategoriach:

  1. doświadczenia klienta w czasie kryzysu (sektor finansowy) – przedstawiając m.in. działalność mobilnych biur PZU Pomoc i nowe technologie umożliwiające szybką obsługę szkód klientów;
  2. najlepsze wykorzystanie informacji zwrotnej od klienta – prezentując własne doświadczenia w tworzeniu aplikacji mojePZU;
  3. kultura zorientowana na klienta (firmy powyżej 10 000 pracowników) – przedstawiając szereg działań budujących klientocentryczność organizacji;
  4. lider roku CX  w firmach powyżej 5 000 pracowników – zgłaszając Aleksandrę Agatowską, prezes PZU Życie.

Wszystkie zgłoszenia PZU zostały zakwalifikowane do ścisłego finału, w którym rywalizowało około 120 firm i 300 pomysłów.

PZU zajął 3. miejsce w kategorii „Kultura zorientowana na klienta”.

– Nagroda w konkursie ICXA’21 jest dla mnie wyjątkowa i jestem z niej niezmiernie dumna. Po pierwsze dlatego, że jesteśmy jedną z trzech firm działających na polskim rynku, które zostały nagrodzone w tym roku, a naszymi konkurentami były globalne marki, które od lat udoskonalają obszar Customer Experience. Po drugie dlatego, że zostały docenione działania, które są mi szczególnie bliskie, i którymi mam przyjemność zarządzać. W PZU stawiamy klienta na pierwszym miejscu i dlatego już od 5 lat systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które budują klientocentyczność w naszej organizacji. Zawsze podkreślamy, że każdy z nas wpływa na doświadczenia klienta: od zarządu, sprzedaży, obsługi klienta poprzez marketing, IT czy administrację. Cieszę się również, że wyróżnienie to czyni z PZU punkt odniesienia dla branży finansowo-ubezpieczeniowej. Pokazuje, w jakim kierunku powinny być rozwijane standardy obsługi klienta i co tworzy obecnie przewagę konkurencyjną. Żadna firma nie istnieje bez klientów, a klienci coraz bardziej doceniają doświadczenia, jakie dostarczają im solidne marki – mówi Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.

(AM, źródło: PZU)

Przed świętami trzeba uważać na drogach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komenda Główna Policji opracowała na koniec 2020 roku dane dotyczące liczby i momentu zgłoszeń assistance w okresie świąteczno-noworocznym. Wynika z nich, że w Wigilię po godzinie 18 nastąpił znaczący spadek sytuacji wymagających pomocy.

W 2020 roku okresie świątecznym najwięcej wypadków drogowych odnotowano 22 grudnia 2020 r. Tego dnia miało miejsce 100 takich zdarzeń; w ich konsekwencji 107 osób zostało rannych, a pięć zginęło. Dla porównania w okresie między 23 grudnia a 1 stycznia odnotowano średnio niemal o połowę mniej wypadków dziennie.

– Wzmożenie ruchu na drogach i wzrost liczby zgłoszeń w ramach assistance pojawiają się już na trzy–cztery dni przed Wigilią. Rok 2020 był jednak bardzo nietypowy, w związku z sytuacją epidemiologiczną wiele osób zostało w domach w najbliższym rodzinnym gronie, rezygnując z dalszych podróży. W okresie od 23 grudnia 2020 r. do 1 stycznia 2021 r. odnotowaliśmy o prawie 22% mniej zgłoszeń niż w analogicznym czasie rok wcześniej – zauważa Michał Makarczyk, prezes zarządu Global Assistance Polska.

Dane pokazują, że liczba zgłoszeń assistance w okresie okołoświątecznym zależy również od konkretnego dnia, a nawet godziny. 

– W Wigilię zgłoszenia pojawiają się najczęściej do godziny 15.00, później raczej sporadyczne, a po godzinie 18 czy 19 obserwujemy właściwie już zupełny spokój. W dni świąteczne notujemy zwykle liczbę zgłoszeń na poziomie 30% „normalnego” dnia, 27 i 28 grudnia na powrót stabilizuje się ona, osiągając maksymalnie 10% przekroczenia standardowego natężenia, a w Nowy Rok ponownie spada do około 30% – mówi Michał Makarczyk. 

1 stycznia 2021 r. to jednak dzień, który królował pod względem liczby nietrzeźwych kierowców – tylko w ciągu tej jednej doby policja odnotowała ich aż 321, a to niemal dwukrotnie więcej niż średnio dziennie w bezpośrednio poprzedzającym ten dzień okresie 23–31 grudnia 2020 r. 

(AM, źródło: Wizerunkowo)

VIG/C-QUADRAT TFI oferuje IKE i IKZE przez internet

0

VIG/C-QUADRAT TFI uruchomił na swojej platformie internetowej możliwość otwarcia kont IKE i IKZE, a także dokonywania na nich wpłat online oraz obsługi funduszy inwestycyjnych.

Klient VIG/C-QUADRAT TFI oferuje do wyboru trzy gotowe strategie inwestycyjne: aktywną, zrównoważoną i konserwatywną, a zarządzający dobierają odpowiednie fundusze, aby efektywnie realizować cele. Skład portfela jest dopasowywany do wieku klienta, z upływem lat zwiększając udział instrumentów potencjalnie bezpiecznych.

– Udostępnienie naszego portfolio za pomocą usługi on-line uważam za niezbędny standard, dlatego zależało nam, aby możliwie szybko, po uruchomieniu tradycyjnych form dystrybucji, zaoferować to narzędzie naszym klientom. Usługa jest nowoczesna oraz dzięki swojemu charakterowi dostępna dla klientów przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku. W ofercie internetowej znajdują się wszystkie nasze produkty inwestycyjne, a przyjazny i intuicyjny system wspiera klienta w dokonaniu wyboru najlepiej dopasowanego do jego potrzeb i oczekiwań – powiedział Michał Szymański, prezes zarządu VIG/C-QUADRAT TFI.

(AM, źródło: VIG/C-QUADRAT TFI)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 51-52/2021

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Co się zdarzyło i co może się wydarzyć – str. 2
  • Dla VIVIAMO liczba 100 jest magiczna – str. 4
  • Piotr Bartos: Dla Insly w absolutnym centrum są potrzeby agenta – str. 4
  • Aleksandra Romot, Comarch: Od legacy do innowacji – str. 5
  • PFR Portal PPK: Targi IKE/IKZE zachęcają do oszczędzania – str. 6
  • Krzysztof Głombik, Skarbiec TFI: O bezwzględnej konieczności zaprzyjaźnienia się Polaków z III filarem – str. 7
  • Bohdan Pretkiel Rzecznikiem Finansowym – str. 8
  • KNF: Ubezpieczyciele i reasekuratorzy mogą wypłacić dywidendę, ale pod pewnymi warunkami – str. 10
  • PIU: Bancassurance w mocnym trendzie wzrostowym – str. 14
  • UE: Co to jest pojazd, co znaczy używanie pojazdu – str. 16
  • BIPAR, SPBUiR: Zawiniła sztuczna inteligencja, ale kto jest odpowiedzialny? – str. 17
  • Cashless.pl: Insurtechy do życia potrzebują ubezpieczycieli – str. 20
  • ERGO Hestia wyszła naprzeciw oczekiwaniom klienta korporacyjnego – str. 21
  • PIU: Co jest nie tak z osiągnięciami finansowymi rynku – str. 22
  • Waldemar Szubert, Kancelaria Radców Prawnych Ryszewski Szubierajski: Kiedy pasażer nieostrożnie otworzy drzwi – str. 23
  • Jakub Dziedzic, JD Compliance: Kontrola KNF bez tajemnic – str. 24
  • Robert Jaliński, Kancelaria Strażeccy, Jaliński & Wspólnicy: Jakie są najczęstsze błędy przy wyborze ubezpieczenia sportów? – str. 25
  • Tomasz Gaj, Findia: Dlaczego ubezpieczenia cyber są skazane na zmianę? – str. 26
  • Łukasz Nienartowicz, Britenet: Czy warto gonić za technologiczną modą? – str. 27
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Błędy architekta stanowią zagrożenie bezpośrednie dla inwestora – str. 28
  • Artur Sójka: Rekomendacyjny Pan Jouradain – str. 29
  • Adam Kubicki: Dlaczego warto zadbać o ducha zespołowości w strukturze sprzedażowej – str. 30
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Patryk Kowalski, 100 pytań do doradcy finansowego – str. 30

EIOPA: Europejscy ubezpieczyciele są silni kapitałowo, ale pewne rzeczy należy poprawić

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) opublikował wyniki europejskich testów warunków skrajnych przeprowadzonych przez największe europejskie grupy ubezpieczeniowe – 2021 Insurance Stress Test (IST 2021). Pokazały one, że europejscy ubezpieczyciele mogą utrzymać dobrą kondycję finansową nawet w trudnych warunkach gospodarczych, a jednocześnie zidentyfikowały pewne istotne problemy wymagające reakcji.

W badaniu uczestniczyły 43 grupy ubezpieczeniowe i jeden zakład ubezpieczeń solo, co stanowiło około 75% udziału w sektorze ubezpieczeń Europejskiego Obszaru Gospodarczego liczonego wartością aktywów. 

W ramach IST 2021 przeprowadzono ocenę sytuacji kapitałowej podmiotów i zbadano płynność w wyniku realizacji określonych niekorzystnych scenariuszy. Test umożliwił uczestnikom obliczenie ich pozycji po stresie przy użyciu dwóch różnych podejść: podejścia ze stałym bilansem bez działań zarządczych i podejścia z ograniczonym bilansem, w którym możliwe były reaktywne działania zarządcze.

Wyniki badania potwierdziły, że europejscy ubezpieczyciele utrzymują dobrą kondycję finansową nawet w trudnych warunkach ekonomicznych. Komponent kapitałowy testu potwierdził, że główne zagrożenia dla sektora wynikają z szoków rynkowych, a w szczególności z oddzielenia stopy wolnej od ryzyka i premii za ryzyko, tzw. scenariusz podwójnego trafienia.

W podejściu o stałym bilansie, gdzie nie można było wyegzekwować żadnych działań zarządczych wobec szoków, łączny współczynnik wypłacalności spadł o 92,1 pp. – do 125,7%, sprowadzając 9 zakładów poniżej regulacyjnego progu 100%.

Wyniki poprawiły się, gdy uczestnicy, zgodnie z podejściem ograniczonego bilansu, mogli podjąć reaktywne działania zarządcze. Zmniejszyły on pierwotny spadek obserwowany w podejściu o stałym bilansie o 13,6 pp. do łącznego współczynnika wypłacalności 139,3% i pomogły 7 uczestnikom przywrócić ich współczynniki wypłacalności powyżej 100%. W ocenie EIOPA branża ubezpieczeniowa pokazała zatem, że dysponuje narzędziami do radzenia sobie z niekorzystnymi zjawiskami rynkowymi i ekonomicznymi.

Część testu warunków skrajnych dotycząca płynności wykazała, że sytuacja płynnościowa uczestników wydaje się być mniej istotnym problemem niż pozycje wypłacalności, biorąc pod uwagę duże zasoby płynnych aktywów sektora. Wyniki pokazują jednak, że ubezpieczyciele nie mogą polegać wyłącznie na posiadanych przez siebie środkach pieniężnych w celu pokrycia nieoczekiwanych wypływów.

– Test warunków skrajnych wykazał, że europejscy ubezpieczyciele mogą utrzymać dobrą kondycję finansową nawet w trudnych warunkach gospodarczych – powiedziała  Petra Hielkema, przewodnicząca EIOPA. Jednocześnie zapowiedziała, że w nadchodzących miesiącach urząd zwróci uwagę na luki, które zostały ujawnione w stress-testach. – Wezwiemy również ustawodawców, aby uznali ujawnienie indywidualnych wyników za wymóg prawny – zadeklarowała.

Wyniki zostaną również wykorzystane przez krajowe organy nadzoru do analiz, tak aby jeszcze skuteczniej identyfikować zagrożenia oraz słabe punkty sektora. EIOPA oceni również potrzebę wydania zaleceń dotyczących istotnych problemów zidentyfikowanych w ramach stress-testów.

Szczegółowe informacje i dokumenty:

https://www.eiopa.europa.eu/media/news/eiopa-insurance…

AM, news@gu.com.pl

(źródło: EIOPA, KNF )

TUW PZUW wprowadził ubezpieczenia OZE dla klientów korporacyjnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych poszerzył swoją ofertę o ubezpieczenia elektrowni wiatrowych „Siła Wiatru” oraz ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych „Moc Słońca”. Oferta jest skierowana do klientów korporacyjnych.

Nowe produkty są kolejnym proekologicznym przedsięwzięciem TUW PZUW po ubezpieczeniach paneli fotowoltaicznych dla indywidualnych klientów w ramach programu affinity.

– Konsekwentnie realizujemy cele założone w naszej  strategii na lata 2021–2023 „Więcej wspólnych korzyści”. Jednym z nich jest właśnie promowanie odnawialnych źródeł energii. Systematycznie powiększamy swoją ofertę pod tym względem i rozwijamy produkty związane z nowym rynkiem energii – mówi prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

„Siła Wiatru” i „Moc Słońca” to kompleksowe ubezpieczenie majątkowe od wszystkich ryzyk, w tym od uszkodzeń i utraty zysku, a także odpowiedzialności cywilnej z tytułu eksploatacji generatorów wiatrowych i paneli fotowoltaicznych.

Wprowadzenie polis TUW PZUW to kolejny krok w rozwijaniu zielonej oferty ubezpieczeniowej Grupy PZU, która chce wspierać swoich klientów i partnerów biznesowych w osiągnięciu neutralności klimatycznej. Jesienią tego roku zakład udostępnił klientom indywidualnym PZU Eko Energię – produkt chroniący urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł, a także zabezpieczający właścicieli instalacji fotowoltaicznych przed ryzykiem przerw lub obniżonej efektywności w produkcji prądu. Swoją ofertę PZU skierował także do klientów korporacyjnych, wprowadzając na rynek ubezpieczenia PZU Energia Wiatru i PZU Energia Słońca, które chronią elektrownie wiatrowe i instalacje fotowoltaiczne na wypadek awarii, uszkodzeń czy zniszczeń.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Chorzy i potrzebujący mogą liczyć na wsparcie ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Prewencja zdrowotna, pomóc potrzebującym i docenienie starań na rzecz zabezpieczenia przed skutkami niebezpiecznych zjawisk współczesności – w tych trzech obszarach w rolach głównych wystąpili ostatnio ubezpieczyciele.

TU Zdrowie włączyło się ogólnopolską akcję badań kardiologicznych, mającą na celu zbadanie serca Polaków. W kardiobusie Fundacji Neuca dla Zdrowia, który od początku grudnia do końca stycznia odwiedzi łącznie 30 miast i miasteczek w całej Polsce, każdy może zgłosić się na badanie EKG, a także pomiar ciśnienia tętniczego i ocenę BMI.

– W Fundacji Neuca dla Zdrowia wierzymy, że badania profilaktyczne mogą być podstawą prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego. Z tego powodu do końca stycznia przyszłego roku nasz kardiobus będzie się przemieszczał po całej Polsce, zatrzymując się w kilkudziesięciu miejscowościach, aby zaprosić ich mieszkańców na badania kardiologiczne – mówi Bogusława Golus-Jankowska, kierownik Programów Zdrowotnych Fundacji Neuca dla Zdrowia.

Do akcji włączyło się TU Zdrowie, które zachęca także swoich klientów do badań kardiologicznych. Wszyscy ubezpieczeni zostaną poinformowani o możliwości skorzystania z kardiobusa. Ponadto TU Zdrowie wspiera kampanię poprzez media i serwisy społecznościowe.

Świąteczne działania charytatywne Compensy

Z kolei pracownicy Compensy dołączyli do Szlachetnej Paczki w ramach corocznych, świątecznych akcji charytatywnych. W tym roku w organizacji Szlachetnej Paczki udział wzięło ponad 250 osób, zarówno z centrali firmy, jak i z oddziałów. Choć fundatorem większości paczek był ubezpieczyciel, wielu pracowników zdecydowało się także na sfinansowanie potrzebnych rzeczy we własnym zakresie.

– Grudzień to miesiąc, w którym szczególnie chcielibyśmy, aby wszyscy mogli spełnić swoje czasem bardzo proste marzenia. W niektórych rodzinach to para nowych butów czy ciepła kurtka, gdzie indziej to produkty żywnościowe czy środki czystości. Chcemy być z ludźmi, którzy z różnych względów potrzebują naszej pomocy. To dla nich angażujemy się w świąteczne działania. I tym, co zawsze napawa mnie ogromną dumą, a także wzruszeniem, jest zaangażowanie naszych wolontariuszy, dla których nie ma rzeczy niemożliwych – mówi Artur Borowiński, prezes zarządu Compensy.

Compensa zaprosiła do akcji charytatywnej również swoich partnerów biznesowych. Tak jak w ubiegłym roku każdy adresat kartki świątecznej online może zadecydować o wsparciu wybranej przez siebie fundacji. W ten sposób trzy organizacje otrzymają od Compensy wsparcie finansowe.

UNIQA Polska z tytułem Rodzinna Marka Roku

Natomiast UNIQA otrzymała tytuł Rodzinnej Marki Roku za NNW szkolne z opcją ubezpieczenia na wypadek hejtu w Internecie.

– Ta nagroda cieszy nas szczególnie, bo temat zdrowia psychicznego najmłodszych to dla nas ważny temat. Naszą ambicją jest reagowanie na ważne problemy społeczne. Ma to też odzwierciedlenie w naszej ofercie. Pandemia i związana z nią izolacja przyspieszyły i tak już bardzo aktualny problem hejtu w Internecie, który dotyka wielu rodzin – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką w UNIQA.

Bardzo chętnie każdy z nas, a szczególnie dzieci i młodzież, korzysta z Internetu. A  w sieci bardzo łatwo krytykować czy nękać. Nasze ubezpieczenie pomaga najmłodszym oraz ich rodzicom uporać się ze skutkami hejtu w Internecie. Działa nie tylko w szkole, lecz także poza nią – a to właśnie najczęściej poza szkołą dochodzi do hejtowania przez rówieśników – mówi Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku UNIQA.

Tytuł Rodzinna Marka Roku jest wyrazem uznania za wysiłek wkładany przez firmy w zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług swoim klientom. Nagradza podmioty, które nieustannie dążą do podnoszenia standardów oraz wprowadzają udogodnienia szczególnie ważne dla rodzin.

(AM, źródło: Compensa, TU Zdrowie, UNIQA)

18,411FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie