Punkta razem z Arrant. Cel: 2 miliardy złotych zebranych składek

0
922

Na rynku pojawił się nowy alians. Strategiczną współpracę nawiązały Punkta i Arrant, które zachowując odrębność organizacyjną i tożsamościową, dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz multikanałowości już w 2022 r. mają wspólnie wypracować miliard złotych przypisu składki.

Pod marką Punkta dostępna jest szeroka paleta usług: brokerskich, assistance, likwidacji szkód dla klientów korporacyjnych oraz multikanałowa dystrybucja ubezpieczeń dla klientów detalicznych. Rozwój Punkty wspiera brytyjski fundusz Pollen Street Capital. Wyróżnikiem detalicznych usług Punkty jest zaawansowana wielokanałowość: klient może z łatwością rozpocząć ścieżkę wyszukania i zakupu ubezpieczenia w sieci, korzystając z porównywarki punkta.pl, a zakończyć zarówno w stacjonarnym biurze agenta, przez telefon lub samemu przez internet. Inną cechą charakterystyczną jest rozwój technologiczny, którego sztandarowymi przykładami są porównywarka zakresów ubezpieczeń Sonda czy porównywarka cen Skaner. Z systemów sprzedażowych zacznie wkrótce korzystać Arrant.

Ten ostatni jest z kolei jedną z czołowych polskich multiagencji, zrzeszającą niemal 2 tys. agentów ubezpieczeniowych w całej Polsce. Markę stworzył i na czele jej zarządu stoi Artur Pakuła, były szef sprzedaży i członek zarządu MTU. Multiagencja ma opinię marki premium, selektywnie dobierającej partnerów i kładącej nacisk na jakość obsługi.

– Cieszymy się, że Arrant dołącza do rodziny Punkta. Fundusze Pollen Street Capital inwestują w ambitne firmy, które wykorzystują technologię, aby dostarczać lepsze oferty klientom i umożliwiać większą skalowalność. Od dziesięcioleci inwestujemy w wyjątkowe spółki z branży usług finansowych i biznesowych, a w szczególności z rynku ubezpieczeń i insurtech – w naszym portfolio znajduje się m.in. platforma ubezpieczeniowa Markerstudy, która jest obecnie jedną z wiodących platform ubezpieczeniowych w Wielkiej Brytanii. Cieszymy się, że możemy wspierać nowe partnerstwo pomiędzy Arrant i Punkta. Wierzymy, że jest to świetna okazja do wykorzystania na większą skalę inwestycji technologicznej dokonanej przez Punkta poprzez współpracę z Arrant, będącym  znaczącym graczem na rynku. Nie możemy się doczekać, aby połączone firmy z powodzeniem realizowały swoje ambitne cele – wskazuje Lindsey McMurray, partner zarządzający Pollen Street Capital. 

Według szacunków obu firm skala generowanego przez nie portfela ubezpieczeń przekroczy w 2022 roku 1 mld zł. W drodze do tego celu strony zwiążą się kapitałowo. Inwestorzy Punkty nabędą pakiet udziałów w Arrant. Artura Pakuła zachowa pakiet kontrolny firmy i pozostanie w roli prezesa zarządu. Jednocześnie inwestując w Punktę, staje się wspólnikiem funduszu.

– Jestem bardzo zadowolony, że po wielu latach budowania razem z zespołem marki Arrant osiągnęliśmy poziom doceniany przez europejskich inwestorów. Nawiązujemy współpracę z drużyną Punkta, żeby czerpać z jej potencjału technologicznego i marketingowego, w zamian przekazując nasze najlepsze doświadczenia dystrybucyjne i relacje z rynkiem. Synergie biznesowe między naszymi markami przełożą się na zwiększenie potencjału sprzedażowego partnerów Arrant i wzmocnią ich rozwój rynkowy – wskazuje Artur Pakuła. 

– Pod marką Punkta zbudowaliśmy zupełnie wyjątkowy zespół usług ubezpieczeniowych dla klientów biznesowych (importerów aut, firm leasingowych i CFM) oraz detalicznych. Stawiamy na zaawansowane wsparcie technologiczne partnerów. Po serii akwizycji oraz rozszerzeniu działalności na inne rynki europejskie poszukiwaliśmy sposobu na skalowanie naszych rozwiązań. Współpraca z Arrant buduje idealną synergię. Zastosowanie rozwiązań Punkty wprowadzi nową jakość dla agentów i klientów Arrant – wskazuje Bartosz Chytła, przedstawiciel funduszu. – Ponieważ rozwijamy się w tempie dwukrotnie szybszym niż reszta rynku, za kolejny cel dla współdziałających spółek uznajemy sprzedaż o wartości 2 miliardów złotych przypisu składki – podkreśla.

Punkta zaznacza, że współpraca z Arrant stanowi ważny krok w cyklu długofalowych inwestycji w rozwój spółek współpracujących z marką, m.in. mFind, April Polska (obecnie IsonCare), Coris oraz Profi Insurance. 

– Konsekwentnie poszerzamy grono partnerów przekonanych do strategii budowania pozycji rynkowej w oparciu o zaawansowaną technologię i multikanałowość – podkreśla Michał Daniluk, prezes zarządu  Punkty zarządzający jej detaliczną częścią. – Od początku obecności w obszarze ubezpieczeń detalicznych kładziemy nacisk na autorskie rozwiązania produktowe i systemowe. Zasilamy naszych partnerów leadami sprzedażowymi, reagując na zmieniające się wymagania rynku. Dynamiczny rozwój organiczny, dotychczasowe akwizycje oraz partnerstwo strategiczne z Arrant pozwolą wspólnie kapitalizować inwestycje systemowe – podsumowuje.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl