Porównywanie ofert ubezpieczeniowych stało się nawykiem konsumenckim. Przed zakupem dokonuje go 90% uczestników jubileuszowego badania Rankomat. Najczęściej robią to za pośrednictwem porównywarek internetowych.
Z okazji swojego jubileuszu Rankomat postanowił sprawdzić, jak zmienił się rynek porównywarek internetowych na przestrzeni lat. Z jego badania mającego na celu poznanie i zrozumienie podejścia konsumentów do zakupu ubezpieczeń wynika, że 65% ankietowanych przed zakupem polisy zawsze porównuje oferty towarzystw.
Badanie pokazało też, że internetowe porównywarki to najpopularniejszy sposób sprawdzenia ofert ubezpieczycieli – jako pierwsze źródło informacji o ofercie wskazała je blisko połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowali się agenci ubezpieczeniowi, rodzina i znajomi, a także strony internetowe zakładów.
– Popularność porównywarek ubezpieczeń i produktów finansowych systematycznie rośnie – potwierdza to nie tylko nasze jubileuszowe badanie, ale też wyniki, jakie jako firma wypracowaliśmy na przestrzeni 15 lat naszej działalności. W tym czasie na platformie dokonano ponad 31 mln porównań ofert, co oznacza, że statystycznie niemal każdy dorosły Polak zrobił to przynajmniej raz. Za naszym pośrednictwem ubezpieczyło się ponad 1,5 mln klientów – najwięcej, bo około 1 mln skorzystało z naszej pomocy przy zakupie ubezpieczeniu samochodu. Z wyliczeń wynika, że klienci Rankomat zaoszczędzili już łącznie ok. 1 mld zł – mówi Tomasz Masajło, prezes Rankomat.
Z okazji jubileuszu 15-lecia Rankomat przygotował nową kampanię marketingową. Premiera telewizyjna spotu z udziałem Hubera Urbańskiego – ambasadora marki – zaplanowana jest na 15 września.
Porównywarka rankomat.pl już 15 lat pomaga Wam w wyborach.
(AM, źródło: Rankomat)