UFG obsłuży zwrot środków wpłaconych przez podróżnych

0
594

1 października weszła w życie ustawa, która umożliwi zwrot środków wpłaconych przez klientów organizatorom za wycieczki odwołane z powodu pandemii. Zgodnie z jej przepisami obsługę wniosków składanych przez podróżnych oraz ich weryfikację na podstawie danych przesyłanych przez organizatorów imprez turystycznych będzie prowadził Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Składanie wniosków możliwe będzie wyłącznie poprzez stronę Funduszu, za pomocą uprzednio założonego konta użytkownika.

Ustawa dotyczy podróżnych, którzy nie otrzymali do tej pory zwrotu środków od organizatora imprezy turystycznej, nie otrzymali w zamian vouchera, nie skorzystali z procedury „charge back”, nie otrzymali w zamian innej imprezy od organizatora i nie odebrali gotówki od agenta lub organizatora. Do złożenia wniosku są zatem uprawnieni podróżni, którzy nie otrzymali dotychczas żadnej rekompensaty za imprezę odwołaną z powodu pandemii.

Zgodnie z treścią nowych przepisów podróżni, którzy wystąpią o zwrot wpłaconych środków, będą musieli skorzystać z systemu teleinformatycznego utrzymywanego przez UFG. Aby skorzystać z możliwości zwrotu środków, trzeba będzie założyć konto w portalu prowadzonym przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (jest on obsługiwany przez Fundusz) pod adresem tfg.ufg.pl, a następnie wypełnić wniosek dostępny wyłącznie na koncie użytkownika. Z powodu zagrożenia epidemicznego nie jest możliwa obsługa osobista podróżnych ani obsługa tradycyjnej poczty. Niezbędne informacje można uzyskać pod numerem specjalnie uruchomionej infolinii: 22 445 12 34 lub 22 255 23 23.

Na portalu Funduszu przygotowano również specjalną sekcję tematyczną. Będą w niej publikowane informacje związane ze zwrotami środków. W sekcji można znaleźć i pobrać instrukcję zakładania konta, a także zapoznać się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Znajduje się tam również treść ustawy regulującej zwrot środków z tytułu imprez odwołanych przez zagrożenie pandemiczne oraz informacje dla przedsiębiorców turystycznych.

W ostatnich dniach rośnie zainteresowanie portalem UFG/TFG. Jak podają przedstawiciele Funduszu, już teraz można mówić o setkach tysięcy wejść na strony portalu, z czego większość przypada najprawdopodobniej na kwestie związane ze zwrotami środków wpłaconych na imprezy odwołane z powodu Covid-19. Takie zainteresowanie przekłada się również na wzrost liczby zakładanych kont. W ciągu tygodnia przybyło ich kilkadziesiąt tysięcy.

(AM, źródło: UFG)