UFG stawia na dostęp cyfrowy dla klientów

0
621

Klienci Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego i Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego mogą już korzystać z Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej do zakładania konta w obydwóch instytucjach. Logowanie się do kont już istniejących będzie również możliwe dzięki Profilowi Zaufanemu. Przedstawiciele UFG i TFG podkreślają, że to naturalna zmiana i ułatwienie dla użytkowników w dobie pandemii.

Według danych UFG konto na portalu posiada już ponad 210 tysięcyosób prywatnych posiadających. Mogą oni w ten sposób m.in. kontaktować się z Funduszem w sprawach dotyczących kary za brak OC oraz regresu, uiszczać wpłaty
za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznych, na bieżąco śledzić proces likwidacji szkody oraz od ręki generować dane dotyczące historii ubezpieczeniowej przekazanej przez zakłady ubezpieczeń do bazy Ośrodka Informacji UFG i pobierać te informacje w jednej z trzech wersji językowych.

Każdego roku konto w portalu UFG zakłada ponad 30 tysięcy użytkowników, którzy wybierają zdalne załatwianie spraw i prowadzenie korespondencji, ale w ostatnich dniach portal UFG przyciągnął aż kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, co miało związek z wejściem w życie 1 października ustawy umożliwiającej podróżnym zwrot środków wpłaconych na imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii. Konto służy bowiem również do składania wniosków o zwrot.

Logowanie następuje przy pomocy usługi Login.gov.pl, co oznacza, że UFG i TFG nie mają dostępu np. do danych rachunków bankowych czy korespondencji prowadzonej przez platformy.

(KS, źródło: UFG)