Blog - Strona 1280 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1280

GrECo tworzy Pion Affinity z Almą Ribanovic na czele

0

Grupa GrECo stworzy własny Pion Affinity. Pokieruje nim Alma Ribanovic, uważana za jedną z wiodących specjalistek w dziedzinie tego typu rozwiązań.

Nowy pion pod przewodnictwem Almy Ribanovic, która ostatnio pracowała w UNIQA na podobnym stanowisku, wzmocni dotychczasową działalność Grupy GrECo. Dzięki temu będzie ona mogła oferować wszystkim swoim partnerom wartość dodaną. Pomoże im w ten sposób wyróżnić się na tle konkurencji, pozyskać nowych i utrzymać istniejących klientów, a także zwiększyć ich lojalność.

Istnieje już rynek na rozwiązania typu affinity, a zainteresowanie nimi systematycznie rośnie. Zalety tych rozwiązań są atrakcyjne i nie da się ich zanegować – podkreśla Alma Ribanovic. – Affinity nie jest niczym nowym, a obecnie ten segment rynku szybko się rozwija. Dzięki Pionowi Affinity GrECo będzie miało dobrą pozycję, aby zdobywać udziały w rynku i stać się jednym z wiodących konsultantów ds. ryzyka w tej dziedzinie.

(AM, źródło: GrECo)

Odc. 105 – Najczęstsze problemy z rozliczeniami w multiagencji

0

Brak ujednoliconych standardów rozliczeń to jeden z najczęstszych problemów z rozliczeniami w multiagencjach. Przy 20 towarzystwach w ofercie to jest poważny problem! Jakie są inne problemy przy rozliczaniu prowizji? O tym mówią goście podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” Marcin Konopka i Daniel Kisiel z firmy Berg System. Na liście najbardziej dotkliwych problemów znajdują się też:

  • błędne stawki prowizyjne dla multiagencji, czyli przypisywanie nieodpowiednich stawek prowizyjnych za sprzedane produkty;
  • braki odpowiednich pozycji w pliku rozliczeniowym – kiedy TU nie uwzględniło wszystkich pozycji, których spodziewa się multiagencja;
  • błędy w korektach (storno) – występujące, kiedy multiagencja musi zwrócić część wypłaconej prowizji z uwagi na rezygnację klienta;
  • brak standardu plików rozliczeniowych – każde TU posiada swoje standardy plików rozliczeniowych, które mają odmienne struktury – to często sprawia duże problemy w administracji multiagencji i znacząco wydłuża dalszy proces wypłaty prowizji dla sieci sprzedaży;
  • brak wyliczania prowizji planowanej po stronie multiagencji. Czyli praca wówczas tylko na podstawie raportów prowizyjnych z TU – przez co dużo ciężej rozliczać prowizję dla agentów i OFWCA. Do samego końca rozliczenia nie wiadomo, jakiej prowizji się spodziewać. Ze względu na to jest ciężej znaleźć błędy w rozliczeniach i nie ma możliwości porównania oczekiwanej prowizji z tą rzeczywiście otrzymaną od TU;
  • problemy w rozliczaniu dodatkowych premii czy konkursów, które wynikają z osiągnięcia celów sprzedażowych ustalonych między multiagencją a TU.

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

PS Przeczytaj też artykuł: https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/dlaczego-multiagencje-wciaz-maja-problemy-z-rozliczeniami-prowizji/

Aviva rośnie w biznesie życiowym

0

2019 był udanym rokiem dla Aviva w Polsce. Grupa po raz kolejny wykazała zysk operacyjny na poziomie wyższym od odnotowanego w roku poprzednim. Jej udziałem był też wyraźny wzrost zysków netto, na co zapracowały głównie Aviva TUO i towarzystwa Santander-Aviva. Te ostatnie plus Aviva TUnŻ przyczyniły się z kolei do poprawy wyniku technicznego.

Ubiegłoroczny zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej wyniósł 954 mln zł, o 0,5% więcej niż w 2018 r. (949 mln zł). Wyższy o 20% zysk operacyjny wypracowały towarzystwa ubezpieczeniowe Santander Aviva. Z kolei Expander osiągnął w 2019 roku rekordowy zysk operacyjny, rosnąc rok do roku o prawie 20%. – Mam powody do satysfakcji, bo grupa Aviva w Polsce ma za sobą pomyślny rok, osiągając wzrosty w najważniejszych obszarach i szukając nowych możliwości rozwoju – zaznaczył Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.

Biznes życiowy

Działająca w biznesie życiowym Aviva TUnŻ zebrała 1936 mln zł – o 24 mln zł więcej niż w 2018 r. (1912 mln zł). Wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie w 2019 r. według dyrektywy Wypłacalność II wyniosła 314 mln zł i była o 13% wyższa niż w roku poprzednim (279 mln zł)*. – Kolejny raz zwiększyliśmy składkę brutto i wartość nowego biznesu w ubezpieczeniach na życie. W dużym stopniu to zasługa dobrego przyjęcia przez klientów i agentów nowego ubezpieczenia Twoje Życie, które wprowadziliśmy w połowie zeszłego roku. Jego atuty to duża elastyczność w dostosowaniu sum ubezpieczenia na życie i zdrowie do potrzeb klientów, rozbudowana część zdrowotna i profilaktyczna oraz część inwestycyjna jako opcja – powiedział Adam Uszpolewicz. – Rolą ubezpieczycieli staje się coraz bardziej wspieranie klientów w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym i zapewnianie środków na skuteczne leczenie. Pomagamy im poprzez ubezpieczenia – poważne zachorowanie, niezdolność do pracy w związku z ciężkim stanem zdrowia, świadczenie szpitalne, drugą opinię lekarza specjalisty, możliwość leczenia za granicą. Będziemy też widoczni poprzez kolejne akcje społeczne, promując badania kontrolne oraz zdrowy i ekologiczny sposób życia  – zadeklarował.

W 2019 r. Aviva TUnŻ wypłaciła klientom 1479 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto (1308 mln zł w roku poprzednim). Zysk netto uplasował się na tym samym poziomie co w poprzednim roku (588 mln zł), natomiast wyraźnie poprawił się wynik techniczny spółki, który wzrósł z 577 mln zł w 2018 r. do 629 mln zł w 2019 r. Koszty działalności ubezpieczeniowej zamknęły się kwotą 398 mln zł (391 mln zł w roku poprzednim).

Biznes majątkowy

Majątkowe Aviva TUO zebrało natomiast 457 mln zł składek brutto – o 14 mln zł więcej niż w 2018 r. (443 mln zł). – W ubezpieczeniach majątkowych zwiększyliśmy poziom składki brutto do 457 mln zł, rosnąc zwłaszcza w ubezpieczeniach gospodarczych (w tym OC dla firm), o ponad 50%. Istotne są też dla nas ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe, które sprzedajemy przez kanał direct i agentów. Ubezpieczenia podróżne sprzedajemy online, coraz częściej przez MojąAvivę – wskazał Adam Uszpolewicz. – Jesteśmy wśród prymusów w branży, jeśli chodzi o wskaźnik COR, pokazujący rentowność portfela ubezpieczeń majątkowych. Wyniósł on 85,9% łącznie dla Avivy i Santander Aviva (87% w 2018 r. – AM) – dodał.

W ub.r. spadł wynik techniczny ubezpieczyciela, plasując się na koniec 2019 r. na poziomie 24 mln zł (27 mln zł rok wcześniej). Odwrotna sytuacja miała miejsce w przypadku zysku netto, który wzrósł z 25 mln zł w 2018 r. do 44 mln zł rok później. Aviva TUO wypłaciło 207 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto – o 43 mln zł mniej niż przed rokiem (193 mln zł). Natomiast koszty działalności ubezpieczeniowej wzrosły ze 163 mln zł do 166 mln zł.

Joint venture bancassurance

Z kolei towarzystwa Santander Aviva zebrały w sumie 524 mln zł składek – o 116 mln zł więcej niż w 2018 r. (408 mln zł). Prezes Avivy zdradził, że duży udział we wzroście miały ubezpieczenia kredytów gotówkowych oraz terminowe polisy na życie. Oba towarzystwa wypłaciły łącznie 96 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto (157 mln zł w roku poprzednim). Wynik techniczny uplasował się na poziomie 170 mln zł, wobec 146 mln zł w 2018 r., a wynik finansowy netto sięgnął 143 mln zł (120 mln zł rok wcześniej).

Coraz więcej szkód zgłaszanych przez serwis MojaAviva

Adam Uszpolewicz ujawnił też nieco szczegółów na temat dotychczasowych rezultatów funkcjonowania serwisu MojaAviva.

– W zeszłym roku 470 tys. naszych klientów skorzystało z serwisu online MojaAviva (330 tys. w 2018 r. – AM), realizując 104 tys. transakcji obsługowych i zakupowych. Klienci coraz chętniej zgłaszają i likwidują szkody online, dzięki czemu łatwiej i szybciej otrzymują odszkodowania. Przykładowo, 80% szkód w ubezpieczeniach szkolnych NNW trafia do nas poprzez MojąAvivę, co jest ogromnym usprawnieniem. MojaAviva to jedna z naszych najlepszych innowacji, dzięki której staliśmy się cyfrowym ubezpieczycielem – powiedział prezes.

400 dużych firm wybrało PPK Avivy

Wspomniał też o działalności grupy w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych. – Blisko 400 dużych firm wybrało naszą ofertę PPK, co daje nam 5. miejsce na tym rynku pod względem aktywów (na koniec stycznia 2020). Obecnie prowadzimy rozmowy i wdrażamy PPK w średnich firmach. Dzięki naszej współpracy z czołowymi dostawcami programów kadrowo-płacowych – Comarchem i Sage – pracodawcy mogą przekazywać dane bezpośrednio poprzez interfejs do programu obsługującego PPK, co jest dużym ułatwieniem i obniża koszty – przekazał Adam Uszpolewicz.

***

*Dane przed audytem.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Technologia zmienia rzeczywistość, również ubezpieczeniową

0

Rozmowa z Mirosławem Deją, dyrektorem ds. IT w UNIQA

Aleksandra E. Wysocka: – Czy to prawda, że zamierza Pan przewrócić całe IT do góry nogami?

Mirosław Deja: – Na pewno zamierzam spowodować, że IT stanie się integralną częścią biznesu, jaki prowadzi UNIQA. Dziś świat przechodzi potężną transformację technologiczną i właściwie nie da się bez narzędzi technologicznych efektywnie prowadzić biznesu. To dotyczy również branży ubezpieczeniowej, gdzie coraz większą rolę odgrywają informatyczne rozwiązania dla klientów, pośredników, agentów czy rozwiązania wspierające procesy operacyjne ubezpieczyciela.

Moim celem jest zapewnienie, żeby UNIQA dostarczała klientom i pośrednikom doświadczenia najwyższej możliwej jakości. Wymaga to zastosowania nowoczesnych technologii oraz zupełnie nowego podejścia do ich wdrażania. Transformacja cyfrowa, którą przeprowadzamy, dotyczy właśnie tych dwóch elementów – technologii i sposobu pracy..

Nie jest tak, że najlepsza technologia to taka, której praktycznie nie widać?

– Biznes ubezpieczeniowy nie polega na tym, żeby się skupiać na samej technologii. W nowej strategii UNIQA to klient jest w centrum i wszystkie nasze działania koncentrują się właśnie wokół klienta. Zgadzam się, że technologia powinna być do pewnego stopnia „przezroczysta”. Jej zadaniem jest przyśpieszanie wszystkich procesów, poprawianie ich efektywności.

Do niedawna ubezpieczyciel miał kontakt z ubezpieczonym co najwyżej dwa razy w roku – przy zawarciu umowy oraz w przypadku ewentualnej szkody. Teraz dzięki technologii możemy towarzyszyć klientom przez cały czas trwania ochrony ubezpieczeniowej.

Nad czym obecnie pracujecie?

– Kluczowym elementem jest transformacja cyfrowa obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Aby skutecznie ją przeprowadzić, musimy zmienić DNA organizacji w kierunku myślenia i działania cyfrowego, w którym dane i skuteczne ich wykorzystanie stanowi podstawę codziennego działania.

Wprowadzamy na przykład zupełnie nowy model pracy zespołowej, wdrażając metodę pracy zwinnej, czyli agile. Używając języka informatycznego, przechodzimy z modelu „kaskadowego”, w którym etapy projektu następowały kolejno po sobie, do modelu zwinnego, gdzie tworzymy multidyscyplinarne zespoły dostarczające wysokiej jakości rozwiązania w krótkim czasie. Mówiąc o zwinnych metodach zarządzania projektami, często akcentuje się wyłącznie szybkość. Dla mnie jednak kluczowa jest także jakość tego, co wypracowujemy, korzystając z wiedzy i doświadczeń osób z różnych obszarów organizacji.

Kiedyś zakłady ubezpieczeń były zorganizowane bardzo sztywno. Osobne działy produktowe, sprzedażowe, IT, likwidacji szkód. Wymiana informacji następowała ze znacznym opóźnieniem i było mniejsze poczucie, że robi się coś wspólnie. W Departamencie IT grupa programistów tworzyła jakieś rozwiązanie na podstawie specyfikacji, a potem, czasem po paru miesiącach, następowała faza testów. Dziś jest tak, że jednego dnia pisze się jakąś część oprogramowania, a następnego dnia już je testuje. Modyfikacje są wprowadzane praktycznie w czasie rzeczywistym dzięki temu, że cały proces wytwórczy jest w pełni zautomatyzowany.

Kolejną niezmiernie ważną inicjatywa jest budowa zupełnie nowego, szybkiego i nowoczesnego rozwiązania dla sprzedaży i klientów. Realizacja tego rozwiązania połączona jest z transformacją architektury IT w kierunku architektury cyfrowej – opartej na mikro-usługach i rozwiązaniach chmurowych.

Dotyczy to również narzędzi technologicznych dla pośredników?

– Jak najbardziej, agenci i pośrednicy są dla nas równie ważni jak klienci. Pracujemy nad rozwiązaniem, które zrewolucjonizuje agentom sposób sprzedaży ubezpieczeń poprzez elastyczny dostęp do informacji o kliencie oraz możliwość idealnego dopasowania oferty do klienta.

Nowe rozwiązanie uprości proces sprzedaży ubezpieczeń. System będzie wykorzystywać najnowsze technologie oraz sztuczną inteligencję, zapewniając wielokanałowość sprzedaży, elastyczność oraz przyjazny i szybki interfejs. Postawiliśmy na wygodę użytkowania na dowolnym urządzeniu, a do pracy nad systemem zaprosiliśmy naszych agentów, bo ich komfort pracy oraz zadowolenie ma dla nas kluczowe znaczenie.

W ubezpieczeniach dużo się mówi o zastosowaniu sztucznej inteligencji i robotyki. Czy to tylko moda?

– Jestem zdania, że sztuczna inteligencja ma gigantyczny potencjał zmiany całej rzeczywistości biznesowej. Dotyczy to nie tylko ubezpieczeń, ale wszystkich obszarów życia i biznesu.

Obsługę klienta wspierają coraz bardziej inteligentne boty, które szybko dostarczają potrzebną informację i coraz lepiej się uczą dopasowując działanie do sytuacji. Sztuczna inteligencja może mieć kluczowe znaczenie w wycenie ryzyka czy wykrywaniu fraudów.

Jesteśmy w przededniu rewolucji. Świat cyfryzuje się w błyskawicznym tempie. Coraz więcej urządzeń codziennego i publicznego użytku wytwarza i przekazuje informacje (internet rzeczy), które mogą być później wykorzystywane do usprawniania usług i produktów. Rozwiązania z zakresu „smart cities” to już nie jest science fiction, ale rzeczywistość. Niedługo wszyscy będziemy podłączeni do sieci – nasze domy i miasta również. Wolumen informacji pozwoli jeszcze bardziej zmienić wiele obszarów życia, ponieważ duże zbiory informacji są niejako „napędem” algorytmów sztucznej inteligencji.

Wielu agentów czuje obawę przed technologią. Czy te obawy mają realne podstawy?

– Technologia w pierwszej kolejności zastępuje człowieka w procesach powtarzalnych i przyśpiesza wiele procedur. Dla agentów i klientów jest to raczej ułatwienie, otrzymanie nowych możliwości, a nie zagrożenie. Nie da się jednak ukryć, że świat się zmienia. Na rynek wchodzą kolejne pokolenia osób wychowanych w cyfrowym świecie. Jeszcze 20 lat temu nikt sobie nie wyobrażał, że może istnieć świat bez telewizji. Teraz wśród wielu młodych ludzi to standard. Zmiany dotyczą także sposobu kupowania dóbr i usług, w tym również ubezpieczeń.

Jestem zdania, że technologia daje pośrednikom nowe możliwości obsługowe, które zwyczajnie warto wykorzystać. Omnikanałowość pozwala klientowi rozpocząć zakup w jednym kanale, na przykład w internecie, a zakończyć w innym – chociażby u agenta. Rzecz w tym, żeby klient nie musiał za każdym razem od nowa podawać wszystkich informacji na swój temat oraz produktu, który go interesuje.

Zamiast walczyć z technologią, lepiej jest ją mądrze używać dla rozwoju biznesu. Wrócę tu do naszej strategii u klienta w centrum. To on decyduje, jak chce kupić ubezpieczenie. Dlatego rozwijamy różne kanały sprzedaży i obsługi, dając możliwość wyboru, z którego kanału klienci chcą skorzystać.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Stanowisko PIU w emerytalnych konsultacjach EIOPA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na blogu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) zostało opublikowane stanowisko organizacji, jakie zajęła ona w zakończonym właśnie procesie konsultacji EIOPA dotyczących ogólnoeuropejskiego produktu emerytalnego (PEPP). Dotyczyły one kształtu i zakresu dokumentów informacyjnych, limitu kosztów, prezentacji ryzyka, sprawozdawczości nadzorczej oraz uprawnień EIOPA do interwencji rynkowej związanej z PEPP.

– Jedną z najistotniejszych kwestii dyskutowanych w ramach przygotowywania propozycji aktów wykonawczych oraz już w trakcie samych konsultacji był limit kosztów w podstawowym PEPP. EIOPA zaproponowała limit kosztów na poziomie 1%. Na tak niski limit naciskały głównie organizacje konsumenckie. Z punktu widzenia ubezpieczycieli istotne było wyłączenie z proponowanego limitu kosztów ochrony ubezpieczeniowej i kosztów gwarancji. Głównym argumentem za takim wyłączeniem było zapewnienie równych zasad oferowania PEPP przez różnych dostawców – wskazał Piotr Wrzesiński, ekspert PIU.

W kwestii ograniczenia ryzyka w PEPP EIOPA zaproponowała, że musi zapewniać zabezpieczenie klienta przed skutkami inflacji. Spotkało się to ze zdecydowanym sprzeciwem przedstawicieli europejskiego środowiska ubezpieczeniowego. – Jednym z głównych argumentów przeciwko wprowadzeniu takiego mechanizmu był przykład polskiego rynku, na którym inflacja w styczniu 2020 r. wyniosła aż 4,4%. Od wielu lat żaden ubezpieczyciel nie jest w stanie zaoferować gwarancji na tym poziomie. Przede wszystkim ze względu na środowisko niskich stóp procentowych, przez które obecnie nie ma instrumentów zabezpieczających tak wysokie gwarancje, jak również ze względu na wymogi kapitałowe Solvency II – zaznaczył Piotr Wrzesiński

PIU zwróciła też uwagę na znaczne obciążenia informacyjne wymagane przez przepisy wprowadzające PEPP, gdzie będą miały zastosowanie m.in. dyrektywa IDD w przypadku ubezpieczeniowych PEPP czy MiFID w przypadku PEPP oferowanych przez fundusze inwestycyjne. Przepisy te są w pewnych obszarach niespójne, określają również różne reżimy oferowania różnych form PEPP. Z szacunków Insurance Europe wynika, że przy sprzedaży „zrównoważonego” PEPP przez internet, dystrybutor będzie musiał ujawnić od 158 do nawet 202 informacji przed zawarciem umowy.

– Rozporządzenie PEPP zakłada, że klient na etapie sprzedaży otrzyma dokument informacyjny (PEPP KID), natomiast w trakcie trwania umowy będzie otrzymywał cyklicznie informację o świadczeniach z PEPP (PEPP Benefit Statement). EIOPA założyła, że dokumenty te będą musiały być możliwe do uzgodnienia i porównywalne, a to ze względu na różne metody przygotowania danych (PEPP KID, podobnie jak PRIIPs KID bazuje na założeniach dla hipotetycznego, średniego klienta, natomiast PEPP BS będzie badać realne wyniki dla danego klienta). Z tego względu spełnienie tego wymagania może być problematyczne dla dostawców PEPP – wskazuje ekspert PIU.

PIU wskazała też konsekwencje podstawowego założenia regulacji PEPP, jakim jest posiadanie przez klienta jednego takiego produktu niezależnie od kraju UE, w którym aktualnie pracuje (jeden PEPP z subkontami dla poszczególnych krajów). Zdaniem Izby, dokument zaproponowany przez EIOPA w żaden sposób nie odpowiada na kwestię wielowalutowości takiego produktu, co jest szczególnie istotne dla klientów z takich krajów jak Polska. Zdaniem PIU, taki klient powinien mieć jasno wskazane ryzyko walutowe, które może mieć istotny wpływ na jego oszczędności emerytalne. Powinny być również określone zasady przedstawiania informacji o wartości rachunków w przypadku subkont PEPP w krajach z różnymi walutami.

(AM, źródło: PIU)

Comperia wprowadzi dystrybucję direct

0

Piotr Sobolewski, starszy analityk ds. sektora finansowego Polityki Insight, poinformował na Twitterze, że Comperia planuje rozwijać kanał dystrybucji ubezpieczeń.

Cytowany przez eksperta Wojciech Małek, członek zarządu Comperii, zadeklarował, że firma ma zamiar uruchomić directową sprzedaż produktów ochronnych. Byłaby ona prowadzona za pośrednictwem porównywarek ubezpieczeń. W planach firmy jest też wprowadzenie płatności ratalnych za polisy.

(AM, źródło: Twitter)

TUW PZUW: Rekomendacje dla placówek medycznych dotyczące koronawirusa

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rada Naukowa TUW PZUW opublikowała rekomendacje postępowania z pacjentami z podejrzeniem zakażenia koronawirusem SARS-cov-2 dla podmiotów wykonujących działalność leczniczą, udzielających stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych.

Wytyczne zostały zredagowane przez doktora Pawła Grzesiowskiego na podstawie konsultacji z przedstawicielami 30 szpitali oraz 5 stowarzyszeń aktywnych w dziedzinie kontroli zakażeń szpitalnych w Polsce, w tym Polskim Towarzystwem Zakażeń Szpitalnych, Stowarzyszeniem Higieny Lecznictwa, Polskim Stowarzyszeniem Pielęgniarek Epidemiologicznych, Towarzystwem Mikrobiologii Klinicznej i Małopolskim Stowarzyszeniem Komitetów i Zespołów Kontroli Zakażeń.

W rekomendacjach przedstawiono historię rozwoju koronawirusów, charakterystykę wirusa SARS-CoV-2, postępowanie przy podejrzeniu koronawirusa, szczegółowe zasady postępowania w podmiotach wykonujących działalność leczniczą, udzielających stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych, innych niż szpital zakaźny, aspekty organizacyjne, definicje przypadków zakażenia COVID-19 według WHO/ECDC i GIS (kryteria kliniczne i laboratoryjne) oraz postępowanie po zgłoszeniu pacjenta do wyznaczonego punktu w izbie przyjęć /SOR.

Rada Naukowa TUW PZUW jest organem doradczym i konsultacyjnym, działa w obszarze medycznym, opracowuje standardy, wytyczne, w zakresie minimalizacji ryzyka medycznego, wspiera i popularyzuje ideę wzajemności w ubezpieczeniach.

Członkami Rady są wybitni specjaliści medyczni oraz specjaliści z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi. Radzie przewodniczy Jego Magnificencja Rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, prof. dr hab. n. med. Mirosław Wielgoś.

(AM, źródło: TUW PZUW)

PFR: Laury dla firm zaangażowanych we wdrażanie PPK

0

4 marca w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbyła się druga edycja gali „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” – przedsięwzięcia, które ma za zadanie wyróżnić przedsiębiorstwa szczególnie zaangażowane w proces wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

W wiosennej edycji certyfikat z rąk prezesa Polskiego Funduszu Rozwoju Pawła Borysa odebrali przedstawiciele pięciu firm: Fakro, Welcome Airport Services, Google Polska, Scania Polska oraz Notus Finanse.

Tytuł „Odpowiedzialnego i Przyjaznego Pracodawcy” nosi jak dotąd dziewięć firm. W zimowej edycji nagrodzone zostały Budimex, Emitel, EY Polska oraz Komfort.  

W trakcie gali odbyła się rozmowa na temat systemu benefitów pracowniczych, do których od roku można zaliczyć także program PPK. – Chcę pochwalić PPK, ponieważ jest to jedyny program stworzony w duchu konsultacji społecznych, ale prawdziwych konsultacji – z udziałem głosu całego rynku  i przedstawicieli pracodawców. Cieszę się, że nasze propozycje i wskazówki zostały uwzględnione w ustawie o PPK – podsumowała Anna Wicha, prezes zarządu Polskiego Forum HR.

(AM, źródło: mojeppk.pl)

ANG Spółdzielnia: Kobiety coraz chętniej wybierają karierę w branży finansowej

0

Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego „Kobiety i mężczyźni na rynku pracy” wynika, że już ponad 60% pracowników branży finansowej i ubezpieczeniowej to kobiety. Okazuje się jednak, że firmy z tego sektora nie zawsze są w stanie zapewnić im odpowiednie warunki rozwoju.

95% respondentów w raporcie „Kobiety w finansach” firmy Antal, CFA Society Poland oraz Banku BPH wskazało, że w sektorze finansowym występują bariery mające wpływ na przebieg kariery zawodowej kobiet. Główną przeszkodą zewnętrzną jest uwikłanie w tradycyjne role (34% badanych), wewnętrzną zaś brak wiary w siebie (37%).

– Branża finansowa zaczyna dostrzegać, że wyznacznikiem predyspozycji do pracy nie jest płeć, a przede wszystkim talent, kompetencje oraz zaangażowanie. Z ANG Spółdzielnią współpracuje obecnie 1190 ekspertów, 544 z nich to kobiety. Są to osoby, które rozumieją pojęcie równości i darzą się wzajemnym szacunkiem bez względu na płeć, religię czy przekonania. Największym wyzwaniem dla firmy jest stworzenie im takiego środowiska, w którym będą mogli spełniać się zarówno pod względem zawodowym, jak i prywatnym, bez względu na to, jaką płeć reprezentują – mówi Katarzyna Dmowska, jedna z założycielek ANG Spółdzielni.

Jej zdaniem, kobiety dzięki swoim umiejętnościom, empatii i etycznemu podejściu do pracy wnoszą wiele dobrego do branży finansowej. Jednak niektóre z nich na pewnym etapie życia często zmuszone są z czegoś zrezygnować i zazwyczaj wybór pada na karierę. – Zbyt długa przerwa w aktywności zawodowej utrudnia jednak późniejszy powrót do pracy. Wyjściem z sytuacji jest znalezienie takiej firmy, która pozwoli na samodzielne zarządzanie czasem. Jest to możliwe także w branży finansowej – dodaje Katarzyna Dmowska.

(AM, źródło: Brandscope)

Moody’s: Ryzyko kredytowe rośnie na rozdrobnionym rynku nad Zatoką

0

Firmy ubezpieczeniowe w większości państw Rady Współpracy Zatoki Perskiej w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy będą się musiały zmierzyć z podwyższonym ryzykiem kredytowym, odzwierciedlającym narastające napięcia polityczne i silną konkurencję.

Napięcia między USA i Iranem mogą zaszkodzić zaufaniu inwestorów w regionie i zwiększyć koszta zewnętrznego finansowania – stwierdza raport Moody’s Investors Service. Może to opóźnić realizację projektów infrastrukturalnych zakrojonych na dużą skalę i osłabić wzrost w regionie.

 – Spowolnienie wzrostu zaważyłoby na popycie na ubezpieczenia, a szczególnie ucierpiałyby linie majątkowe, takie jak ubezpieczenia budowlane, morskie i energetyki – zauważył Mohammed Ali Londe, wiceprezes i analityk w Moody’s Investors Service. – Wobec tego niski wskaźnik penetracji ubezpieczeniowej w państwach Rady Współpracy Zatoki Perskiej pozostaje czynnikiem wspierającym w długiej perspektywie przyszły rozwój.

Rozdrobnienie rynku w regionie doprowadziło do zaciekłej konkurencji między ubezpieczycielami, jako że mali gracze walczą o swój udział w rynku. Ostra konkurencja stawia rentowność i kapitalizację sektora pod presją. Chociaż wielu regionalnych ubezpieczycieli skorzystało na obfitych możliwościach reasekuracji i było w stanie podzielić straty z reasekuratorami, Moody’s spodziewa się, że w długiej perspektywie konkurencja doprowadzi do konsolidacji, zwłaszcza gdy mniejsi ubezpieczyciele znaleźli się pod naciskiem coraz bardziej uciążliwych wymogów regulacyjnych.

Moody’s podkreśla również, że niepewność wyników inwestycyjnych pozostaje ryzykiem kredytowym dla wielu ubezpieczycieli regionu Zatoki. Ubezpieczyciele w krajach o bardziej wypracowanych reżimach regulacyjnych, bazujących na modelach kapitałowych opartych na ryzyku, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie i Arabia Saudyjska, są w lepszej sytuacji.

W każdym z państw Rady Współpracy Zatoki Perskiej regulacje są na innym etapie rozwoju, ale dążą do opartych na ryzyku wymogów kapitałowych i rezerw aktuarialnych. Takie środki wspierają jakość kredytową ubezpieczycieli, chociaż mniejsi operatorzy mają problemy z dostosowaniem się.

AC

18,046FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie