Blog - Strona 1281 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1281

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 10/2020

0

O globalnych i lokalnych ryzykach na konferencji Marsh – str. 2

Maciej Kalbus, Marsh: Firmy zawisły na przerwanym łańcuchu dostaw – str.  2

Małgorzata Splett, Włodzimierz Pyszczek, Marsh: Rośnie apetyt na ubezpieczenia karno-skarbowe – str.  3

Małgorzata Splett: Na koniec ubezpieczonym jest kupujący – str.  3

Marek Sawicki, White & Case LLP: Jedni sprzedają, drudzy kupują, a ubezpieczyciel przejmuje ryzyko – str.  3

Jakub Sajkowski, Piotr Nettik, PZU SA: Lepiej zapobiegać, niż lizać rany po szkodzie – str.  4

Michał Talarski, Marsh: Broker dostosuje, wynajdzie i wynegocjuje – str.  4

Agnieszka Michałowska, Marsh: Trudność wysokiego ryzyka – str.  4

Marta Strzelczyk, Marsh: Dynamiczne taryfy w komunikacji – str.  4

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Czy koronawirus przeszkodzi odbudowie polis z UFK? – str.  5

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Coraz lepiej widać dno słoika – str.  5

CEEplus ułatwi umiędzynarodowienie PZU – str.  6

Analizy Online: Aktywa UFK spadły o 11 mld zł! – str.  7

Bartłomiej Krupa: Czat SII. Firma Votum jest odporna na wpływ koronawirusa – str.  9

Lloyd’s: Portfel kryptowalut chroniony przed złodziejami – str.  11

Tractable: Ekspansja sztucznej inteligencji w likwidacji szkód – str.  12

Euler Hermes: Globalny poziom PKB w tym roku wyniesie 2,4% – str.  13

Inter Polska: Pakiet ubezpieczeń dla pozostałych zawodów medycznych – str.  14

Insurance Europe, PIU: Blisko połowa Polaków nie oszczędza na emeryturę – str.  15

UFG: Mazowsze regionem o największej częstości szkód z OC ppm. – str.  16

Marcin Konopka, Berg System: 7 sposobów na problemy z rozliczeniami prowizji – str.  17

Andreja Ivec, Liferay: Cyfrowi agenci ubezpieczeniowi – str.  18

Grzegorz Piotrowski: Dłuższa praca – obowiązek czy przywilej? (1) – str.  20

Sławomir Dąblewski: Interpretacja podatkowa. Ubezpieczenie zapewni lojalność prokurenta? – str.  21

Adam Kubicki: Magiczne słowa w kontakcie z klientem – str.  22

Marcin Kowalik: Jak ubezpieczyciel stracił mnie jako klienta – str.  22

Rekordowy wynik operacyjny Allianz Polska w 2019 roku

0

Stabilny poziom sprzedaży i rekordowy wynik operacyjny – to najbardziej charakterystyczne elementy podsumowania wyników finansowych Allianz Polska za 2019 rok. Spółki z Grupy Allianz zamknęły minione dwanaście miesięcy z zyskiem operacyjnym na poziomie 241 mln zł. Był to rezultat o 3% większy od odnotowanego w 2018 r., a zarazem najwyższy wynik operacyjny w historii działalności ubezpieczyciela w Polsce – ponad dwukrotnie wyższy niż w roku 2015.

– Osiągnięcie takich wyników możliwe było dzięki wytężonej pracy nie tylko naszych pracowników ale także naszych agentów, którzy codziennie sprzedają produkty Allianz – powiedział Grzegorz Krawiec, CFO, członek zarządu Allianz Polska.

Wzrost w „życiówce”

W 2019 r., pomimo znaczących obniżek cen na rynku, firma utrzymała stabilną sprzedaż. W spółce życiowej przypis wzrósł o 2%. Allianz Życie podkreśla, że w połączeniu z jego bardzo dobrym wynikiem operacyjnym rezultat ten daje mu dobrą i stabilną bazę do kolejnej poprawy wyników w biznesie życiowym w przyszłości. Z kolei w działalności majątkowej najsilniejszy (ponad 10%) wzrost TUiR Allianz osiągnęła w sprzedaży pakietów dealerskich oraz ubezpieczeń turystycznych.

– W 2020 roku stawiamy na dynamiczny oraz rentowny wzrost – inwestujemy jednocześnie w sieć agencyjną, wprowadzając kolejne rozwiązania, które mają ułatwić sprzedaż. Nasze wyniki pozwalają nam planować mocny rozwój w Polsce na najbliższe lata – podsumował Grzegorz Krawiec.

Szereg rozwiązań dla klientów i pośredników

W swoim podsumowaniu Allianz podkreślił, że ubiegły rok był czasem wzmożonej pracy nad rozwojem firmy i biznesu w Polsce. Zakład zainwestował w wiele nowych rozwiązań dla klientów. Wprowadzone zostały nowe produkty: Mój Dom i Mój Samochód oraz internetowa aplikacja Allianz Asystent Szkody, która w znaczącym stopniu ułatwia klientom proces likwidacji. Firma podjęła też szereg inicjatyw mających na cel wsparcie agentów: prowadzone były intensywnie szkolenia, rozwinięte zostało wsparcie menedżerów produktowych w terenie oraz wdrożona została funkcja menedżera zdalnego. Wiele z inicjatyw realizowanych w 2019 r. miało na celu zbudowanie solidnych fundamentów do rentownego wzrostu w kolejnych latach, między innymi w obszarach korporacyjnym i komunikacyjnym.

Udany rok dla całego koncernu

Również na szczeblu Grupy Allianz głównymi powodami do satysfakcji były ubiegłoroczne rezultaty w zakresie przychodów, zysku operacyjnego i zysku netto. Przychody ubezpieczyciela wzrosły o 7,6%, do poziomu 142,4 mld euro. Allianz w skali globalnej osiągnął w 2019 r. rekordowy zysk operacyjny, który wyniósł 11,9 mld euro (+3% r/r).

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Ubezpieczenia coraz inteligentniejsze, ale wciąż na początku drogi

0

Kilkudziesięciu przedstawicieli zakładów ubezpieczeń oraz partnerów technologicznych Microsoftu spotkało się na konferencji „Inteligentne Ubezpieczenia – rewolucja cyfrowa w sektorze ubezpieczeniowym”, która odbyła się w Warszawie 4 marca 2020 r. Współgospodarzem wydarzenia była firma doradcza EY, której eksperci przedstawili wnioski z „EY 2020 Global Insurance Outlook Report – Europe Report”, opracowania kluczowych trendów dla naszej branży w ujęciu globalnym i lokalnym. Skomentowano również opublikowany w styczniu 2020 r. długo wyczekiwany komunikat chmurowy Komisji Nadzoru Finansowego oraz przedstawiono przykłady zastosowań najnowszych technologii w ubezpieczeniach.

Gości przywitał Michał Jaworski, dyrektor strategii technologicznej i członek zarządu Microsoft Polska. Polscy ubezpieczyciele do tej pory unikali wykorzystywania technologii chmurowych, głównie ze względu na brak jednoznacznego stanowiska nadzoru wobec przechowywania danych firm ubezpieczeniowych w chmurze. Ostatni komunikat KNF w tej sprawie można uznać za zielone światło, oczywiście pod warunkiem zachowania niezbędnych procedur bezpieczeństwa. – Dla zakładów ubezpieczeń na całym świecie pytaniem nie jest już kwestia, czy się przenieść do chmury, ale w jaki sposób to zrobić – skomentował Michał Jaworski.

Szczegółowo do stanowiska KNF dotyczącego chmury obliczeniowej odniosły się ekspertki z departamentu prawnego EY.

W części prezentacyjnej uczestnicy mogli się zapoznać z rozwiązaniami dla branży ubezpieczeniowej w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych (telemedycyna), ubezpieczeń komunikacyjnych (zarządzenie flotą, wsparcie dla procesów likwidacji szkód), ubezpieczeń rolniczych, rozwiązania anty-fraud. Wśród grona partnerów prezentujących rozwiązania będą takie firmy, jak Billenium, Publico24, Smabbler, Elitmnid, Primsoft, eCom, Telemedico, Inssue, Agridata, Carscaner. Mówiono także o zastosowaniu robotyki oraz omnichannelingu w zakładach ubezpieczeń.

AW

Podstawowe metody wpływu na innych ludzi

0

Sporą część naszego życia poświęcamy na kreowanie wpływu na innych ludzi. Rodzice starają się wpływać na swoje dzieci, małżonkowie na siebie nawzajem, szef na podwładnych, trener na sportowców i tak dalej. Nawet kiedy opowiadamy naszą historię podczas spotkania towarzyskiego, chcemy, aby zrobiła wrażenie na rozmówcach, i odczuwamy przyjemność, gdy tak się stanie.

Ktoś kiedyś powiedział, że opinie ostatecznie są kształtowane przez uczucia, a nie przez rozum. Oznacza to, że wpływanie na innych ludzi oparte jest przede wszystkim na wpływaniu na ich emocje i odczucia. Warto zadać sobie pytanie: Czy są jakieś uniwersalne reguły, dzięki którym można rozwijać swój wpływ na innych ludzi?

Istnieją pewne opisane, w miarę uniwersalne metody, nie wszystkie one jednak działają w praktyce tak, jak są przedstawiane. Dlatego skupię się na opisaniu tych metod, co do których jestem pewien, że ich zastosowanie przynosi pozytywny skutek.

Pierwszą regułą wpływania na innych jest reguła rewanżu (zasada wzajemności). Polega ona na tym, że gdy ktoś ofiarowuje ci coś o dostrzegalnej wartości, natychmiast reagujesz pragnieniem, by mu się odwzajemnić. Słowo pragnienie oznacza, że nie zawsze odwzajemniasz się działaniem, ale prawie zawsze pojawia się taka chęć.

Najprostszym przykładem reguły rewanżu są życzenia i prezenty. Nie każdemu składasz życzenia, ale prawie zawsze wszystkim, którzy złożyli je tobie. Podobnym oddziaływaniem jest miła obsługa w restauracji i napiwek z tego wynikający. Często małżonkowie oddziałują w ten sposób na siebie. Jeśli żona sprząta dom, współmałżonek, często z poczucia winy, również bierze się za jakąś „pożyteczną” pracę.

W biznesie reguła wzajemności to na przykład polecanie twoich usług, które odwzajemniasz polecaniem usług osoby, która „przyprowadziła” ci klienta. W biznesie sprzedażowym, a zwłaszcza w sprzedaży bezpośredniej, często daje się darmową próbkę, licząc na odwzajemnienie klienta w postaci złożenia zamówienia. W pewnych systemach sprzedażowych pojawia się prezent dawany klientom, a potem, niby niezależnie od tego, prosimy na koniec o polecenia do potencjalnych klientów.

Druga reguła wpływania na innych jest oparta na założeniu, że gdy dwie rzeczy różnią się od siebie, percepcja różnicy się pogłębi, gdy ujrzymy te rzeczy bliżej siebie w czasie lub przestrzeni. Ta reguła kontrastu jest bardzo skuteczną techniką sprzedażową. Załóżmy, że zachęcamy klienta do zakupu ubezpieczenia. Żeby „przełknął składkę”, pokazujemy najpierw najdroższą firmę, a potem ubezpieczenie, które od początku chcieliśmy mu zaproponować. Załóżmy, że organizujemy konkurs w firmie i podstawową nagrodą jest pendrive, a główną laptop. Cena laptopa jest wielokrotnie większa niż pendrive’a i w ten sposób podbijamy jego wartość w oczach współpracowników.

Tak samo powinien również działać profesjonalny system dosprzedaży. Dodatkowe elementy, które proponujemy klientom, powinny mieć tak skalkulowane koszty, aby w porównaniu z kosztem podstawowym produktu nie robiły na kliencie wrażenia. Przy zakupie telefonu za 3000 zł zakup obudowy ochronnej za 100 zł czy folii ochronnej za 20 zł nie jest już dla niego dużym wydatkiem.

Trzecią regułą jest reguła sympatii. Mówi ona o tym, że ludzie zrobią to, o co ich prosimy, jeśli nas polubili. Osoby, które wzbudzają powszechną sympatię, mają większe szanse na skuteczne wpływanie na innych niż ci, którzy oddziałują strachem. Szybciej poświęcimy się dla szefa, który wywołuje pozytywne emocje, chętniej kupimy od sprzedawcy, który wydaje się wrażliwy na nasze potrzeby, a dodatkowo uśmiecha się do nas i jest sympatyczny.

Z tą regułą wiąże się jeszcze jeden aspekt. Osoba, która potrafi doprowadzić do tego, że rozmówca się śmieje, uzyskuje ogromny bonus. Dobry humor likwiduje stres, obawy i powoduje, że patrzmy na świat przez różowe okulary. Taki stan u klienta ułatwia sprzedaż i powoduje, że może on kupić więcej i drożej, niż zakładał na początku. Można powiedzieć, że sprzedawca, który nie budzi sympatii, nie nadaje się do tej roli. Dlatego przy rekrutacji na to stanowisko sprawdza się powiedzenie: rekrutuj powoli, zwalniaj szybko.

Temat metod wpływania na innych będziemy kontynuować w następnym numerze „GU”.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Lauris Boss zastąpił Artura Stępnia na stanowisku CEO polskiego oddziału Balcia

0
Lauris Boss
Lauris Boss

Artur Stępień nie jest już dyrektorem Balcia Insurance SE Oddział w Polsce. Jego obowiązki przejął Lauris Boss, były dyrektor generalny Balcia Insurance SE i obecny członek zarządu Reso Europa Service.

Artur Stępień był szefem polskiego Oddziału Balcia Insurance SE od 1 maja 2016 r. Ze spółką był związany od września 2014 r. Jego następca, Lauris Boss, jest menedżerem z 24-letnim doświadczeniem w branży ubezpieczeniowej. Od kwietnia 2011 r. do kwietnia 2016 r. był dyrektorem polskiego oddziału Balcia Insurance SE. Następnie do lutego 2020 r. sprawował funkcję CEO drugiej z firm, odpowiedzialnego za rozwój firmy na sześciu największych rynkach ubezpieczeniowych w Europie (Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy), a także na Litwie i Łotwie.

Miejsce Laurisa Bossa za sterami Balcia Insurance SE zajął Janis Lucaus, który od 27 lutego jest dyrektorem generalnym ubezpieczyciela. Nowy CEO ma prawie 20-letnie doświadczenie w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

PZU GO Innowacją Roku 2019 w konkursie Mobility Trends

0

Usługa PZU GO otrzymała statuetkę Złoty Bell w 10. edycji konkursu Mobility Trends. Rozwiązanie zwyciężyło w kategorii „Innowacja Roku 2019”.

W konkursie Mobility Trends produkty i usługi są oceniane przez internautów-konsumentów. W przypadku PZU GO docenili oni nowatorskie podejście do kwestii bezpieczeństwa i monitorowania niebezpiecznych sytuacji na drodze oraz wykorzystania najnowszych technologii w sytuacji realnego zagrożenia.

PZU GO to kolejny krok w rozwoju usług cyfrowych dla naszych klientów. Wyróżnienie jest tym cenniejsze, że o nagrodzie decydują konsumenci. To oni są najsurowszym sędzią, bo oceniają przede wszystkim praktyczność proponowanych rozwiązań. Nagroda w plebiscycie Mobility Trends 2019 potwierdza, że PZU umacnia swoją pozycję lidera innowacji w sektorze ubezpieczeń i finansów, a poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Wszystko, co tworzymy w PZU, powstaje z myślą o naszych klientach, ponieważ dla nas najważniejszy jest człowiek – mówi Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU.

Odpowiadając na rosnące potrzeby naszych klientów, PZU wdrożyło PZU GO. Projekt, którego nadrzędnym celem jest ratowanie życia poprzez automatyczne wykrywanie sytuacji niebezpiecznych oraz alarmowanie służb ratunkowych w celu niesienia pomocy. Statystyki są przerażające. W Polsce na drogach nadal ginie zbyt wiele osób. Chcemy doprowadzić do zmniejszenia liczby wypadków oraz ograniczanie ich skutków. Dzięki takim rozwiązaniom jak PZU GO możemy jeszcze lepiej chronić naszych klientów – mówi Paweł Lewandowski, dyrektor ds. Analiz i Wsparcia Narzędziowego PZU.

Gala wręczenia nagród Mobility Trends 2019 odbyła się 4 marca w Teatrze Capitol w Warszawie.

(AM, źródło: PZU)

Zniżki na stacjach Circle K dla klientów Generali

0

Kierowcy posiadający w Generali ubezpieczenie AC lub OC mogą ponownie korzystać ze zniżek na paliwo, myjnię oraz ofertę gastronomiczną na stacjach Circle K.

Posiadacze polis komunikacyjnych Generali mogą liczyć na zniżki w wysokości 10 lub 15 groszy na litrze benzyny, oleju napędowego oraz gazu. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z 50% rabatu na dowolne programy myjni samochodowych na stacjach Circle K. Zniżki w wysokości 50 i 25% obejmują również ofertę gastronomiczną.

Aby aktywować rabaty w Circle K, należy zarejestrować się na stronie rabaty.generali.pl, wybrać ofertę Circle K, a po zapoznaniu się z regulaminem aktywować ofertę. Kolejnym krokiem jest rejestracja lub logowanie w programie EXTRA Club oraz wybranie karty, do której zostaną dodane rabaty. Podczas wizyty na stacji, przed dokonaniem płatności, należy przekazać pracownikowi kartę do zeskanowania. Do każdego ubezpieczenia komunikacyjnego można dodać jedną kartę. Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

Program Rabatowy jest skierowany do wszystkich klientów Generali z aktywną polisą. W jego ramach mogą oni otrzymać zniżki na produkty lub usługi partnerów, którzy są dopasowani do rodzaju posiadanego przez nich ubezpieczenia.

(AM, źródło: Generali)

PZU został mecenasem Polskiej Opery Królewskiej

0

Polska Opera Królewska jest kolejną instytucją kultury, którą PZU objął swoim mecenatem. – Wspieramy instytucje, które wnoszą wkład w pielęgnowanie i promowanie narodowego dziedzictwa kulturalnego i historycznego, a do takich z pewnością należy Polska Opera Królewska – powiedział prezes PZU SA Paweł Surówka.

Podkreślił, że PZU otacza opieką największe dobra polskiej kultury. – Miarą sukcesu jest osiąganie nie tylko biznesowych, ale i społecznych celów. Dlatego ciesząc się rynkowymi sukcesami, chcemy również odgrywać szeroką rolę w życiu społecznym, wspierając rozwój kultury i pamięć historyczną. Temu służy wspieranie przez nas muzeów i instytucji kultury. Chcemy przyczyniać się do powstania artystycznych projektów i spektakli, a Polska Opera Królewska słynie z oferty kulturalnej na najwyższym poziomie – zaznaczył Paweł Surówka.

– Wierzę, że przy wsparciu tak szacownego mecenasa kultury Polska Opera Królewska będzie mogła zrealizować jeszcze więcej znakomitych projektów artystycznych na scenach w stolicy, jak i poza nią, umożliwiając obcowanie z kulturą wysoką i kształtując rozwój życia kulturalnego polskiego społeczeństwa. Jestem dumny i jednocześnie wdzięczny PZU za objęcie mecenatem naszej instytucji – dodaje dyrektor Polskiej Opery Królewskiej Andrzej Klimczak.

Pierwszym wydarzeniem, na które zaprosi widzów Polska Opera Królewska już pod patronatem PZU, będzie premiera opery „Rodelinda” Georga Friedricha Haendla. Odbędzie się ona 6 marca w Starej Oranżerii Teatru Królewskiego w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

PZU sprawuje mecenat nad Łazienkami Królewskimi w Warszawie, Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Muzeami Narodowymi w Warszawie i Krakowie oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki pomocy finansowej Fundacji PZU udało się odzyskać „Pomarańczarkę” Aleksandra Gierymskiego, zrabowaną z Polski w 1944 roku po upadku powstania warszawskiego. Jedno z największych dzieł malarstwa polskiego wróciło do kraju w 2011 roku, a PZU sfinansował także jego renowację.

(AM, źródło: PZU)

Klientki Compensy najczęściej jeżdżą Volkswagenami lub Oplami

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu Compensy wynika, że klientki ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych przez towarzystwo najczęściej wybierają samochody marki Volkswagen, Opel i Toyota. Jeżdżą młodszymi autami o mniejszej pojemności i mocy silnika niż mężczyźni, a także częściej niż oni decydują się na rozszerzenie OC o polisę AC.

Raport powstał na bazie danych dotyczących aktywnych w lutym 2020 r. ubezpieczeń OC i AC w Compensie. – Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Na początku 2020 roku numerem jeden wśród klientek zakładu są auta marki Volkswagen, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy. Na drugim miejscu znajdują się Ople (9,5%) a na trzecim Toyoty (8,5%). Pierwszą piątkę zamykają Fordy (7,7%) oraz Renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?
Lp. Marka samochodu Najpopularniejszy model
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Toyota Yaris
4. Ford Focus
5. Renault Clio
6. Skoda Fabia
7. Audi A4
8. Fiat Punto
9. Peugeot 206
10. Citroen C4
dane: Compensa TU

Jeśli zaś chodzi o konkretne modele aut, top 3 „kobiecych” samochodów to: Toyota Yaris, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na wzbogacenie obowiązkowego OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. Dodatkami, na jakie najczęściej decydują się klientki, są: assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon.

(AM, źródło: Brandscope)

Saltus Ubezpieczenia: Kobiety częściej korzystają ze świadczeń medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że 64% wszystkich wizyt lekarskich, badań i usług medycznych zamawianych jest przez kobiety. Najczęściej wykonywanymi badaniami są testy tarczycy, a najczęściej odwiedzanymi specjalistami są ginekolog, ortopeda i endokrynolog.

– Biorąc pod uwagę ogół usług medycznych, panie najczęściej korzystają z porad internisty i ginekologa oraz sprawdzają poziom hormonu TSH, wykonują morfologię oraz analizę hormonu fT4. Są to jedne z podstawowych działań profilaktycznych, które każda kobieta powinna wykonywać regularnie niezależnie od wieku. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo wczesnego wykrycia ewentualnych problemów ze zdrowiem, a szybkie podjęcie leczenia zwiększa szansę na powrót do pełni zdrowia – zaznacza Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wśród najczęściej wykonywanych przez kobiety badań laboratoryjnych dominują analizy hormonów tarczycy oraz testy ogólne. Z kolei najczęściej wykonywane przez kobiety badania obrazowe to: USG transwaginalne miednicy mniejszej, USG piersi, USG jamy brzusznej, USG tarczycy, EKG spoczynkowe.

– Fakt, że badania tarczycy stanowią 30% najczęściej wykonywanych przez kobiety badań diagnostycznych, pokazuje, jak ważne jest dbanie o prawidłowe funkcjonowanie tego gruczołu i jednocześnie, jak dużym problemem zdrowotnym są jego choroby. Ma ona wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Niedoczynność tarczycy może powodować ogólne poczucie zmęczenia, duszności, wzrost masy ciała, a w trakcie ciąży może skutkować problemami z jej utrzymaniem. Jest też objawem choroby Hashimoto. Z kolei jej nadczynność wpływa między innymi na przyśpieszenie czynności serca, osłabienie mięśni czy problemy z oczami – dodaje Xenia Kruszewska.

Biorąc pod uwagę specyfikę problemów zdrowotnych kobiet, w tym większe ryzyko problemów z tarczycą, na liście regularnie odwiedzanych przez kobiety specjalistów znajdują się m.in. ginekolog i endokrynolog. Ponadto kobiety najczęściej korzystają też z konsultacji ortopedycznych, dermatologicznych i okulistycznych.

(AM, źródło: Brandscope)

18,046FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie