Blog - Strona 1323 z 1369 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1323

Rynek ubezpieczeń: Chętnych na zakup AXA nie zabraknie

0

Jeśli AXA zdecydowałaby się na sprzedaż polskiego biznesu, to chętnych nie zabraknie – informuje „Puls Biznesu”.

Gazeta zwraca uwagę, że choć biuro prasowe centrali ubezpieczyciela odmówiło jej komentarza, oświadczając, że nie komentuje plotek, to pogłoski o dezinwestycji w Polsce krążą na rynku już od roku. Sławomir Bilik, prezes multiagencji Punkta, przez ponad 10 lat związany z Grupą AXA, wskazuje, że gdy francuska firma wchodzi na jakiś rynek, to po to, aby być liderem lub co najmniej znaczącym graczem – a w naszym kraju nie jest. To oraz fakt, iż Polska nie jest dla Francuzów priorytetowym rynkiem, uprawdopodabnia jego zdaniem plotki o opuszczeniu naszego kraju. „PB” przypomina, że we wcześniejszych doniesieniach wśród potencjalnych nabywców wymieniono PZU, Allianz i Generali. Artur Pakuła, prezes multiagencji Arrant, dodaje do tego Vienna Insurance Group. Wolfgang Haas, dyrektor komunikacji Grupy VIG, w odpowiedzi na pytania gazety stwierdził, że firma nie komentuje doniesień medialnych ani plotek o przejęciach. Mimo to eksperci rynkowi, z którymi rozmawiali dziennikarze, wskazują VIG oraz Generali jako faworytów potencjalnego przejęcia.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 31 października, Karolina Wysota „Kolejka chętnych ustawi się po AXA”:

https://www.pb.pl/…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

KNF: „Tak” dla założeń interwencji produktowej dotyczącej „uefek”

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie zaakceptowała założenia interwencji produktowej, o której mowa w art. 17 ust. 1 Rozporządzenia PRIIP1, dotyczącej ubezpieczeń na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi (UFK).

Prace analityczne Komisji nad interwencją w segmencie polis z UFK były prowadzone już od kilku miesięcy. Dotyczą one ograniczenia możliwości wprowadzania do obrotu, dystrybucji oraz sprzedaży „uefek”, charakteryzujących się nieakceptowalnymi w punktu widzenia organu nadzoru cechami. Do tych elementów KNF zaliczyła m.in. brak realnych korzyści dla ubezpieczających, ubezpieczonych i uprawnionych z umów ubezpieczenia z zakupu polisy z UFK.

Innymi cechami zaliczonymi przez nadzór do niedopuszczalnych są: lokowanie środków pochodzących ze składek w aktywa charakteryzujące się wysokim ryzykiem, niską płynnością oraz ograniczoną zbywalnością a także przekazywanie inwestorowi niejednoznacznej i nieprzejrzystej informacji o opłatach, w tym zasadach ich ponoszenia i wysokości.

KNF poinformowała, że potwierdzenie istnienia poważnych obaw dotyczących ochrony inwestorów, wynikających z oferowania na rynku finansowym ubezpieczeń na życie z UFK charakteryzujących się w/w cechami, skutkować może podjęciem decyzji o interwencji produktowej, której celem będzie wyeliminowanie z oferty zakładów ubezpieczeń tego typu ofert.

Kolejnymi krokami dotyczącymi procesu wydawania decyzji będą m.in. konsultacje z wybranymi organami nadzoru państw członkowskich, EIOPA oraz samym sektorem ubezpieczeń. Zakończenie prac nad interwencją produktową planowane jest najpóźniej na II kwartał 2020 roku.

Działania dotyczące „uefek” są jednym z przedsięwzięć realizowanych przez KNF w celu sprostania jednemu z jej najważniejszych wyzwań, jakim dla przewodniczącego Komisji Jacka Jastrzębskiego jest zwiększenie ochrony konsumenta na rynku finansowym. Sam temat polis z UFK jest jednym z najczęściej podejmowanych przez szefa nadzoru. Jacek Jastrzębski mówił o nim m.in. podczas tegorocznego Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Ubezpieczeniom z grupy 3 działu I było też poświęcone specjalne spotkanie przewodniczącego KNF, przedstawicieli Pionu Nadzoru Ubezpieczeniowego oraz Pionu Nadzoru nad Rynkiem Kapitałowym z zakładami ubezpieczeń oferującymi „uefki”, jakie odbyło się 16 września tego roku.

***

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1286/2014 z dnia 26 listopada 2014 r. w sprawie dokumentów zawierających kluczowe informacje, dotyczących detalicznych produktów zbiorowego inwestowania i ubezpieczeniowych produktów inwestycyjnych (PRIIP) (Dz. U. UE. L. z 2014 r. poz. 352, str. 1 ze zm.).

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

PIU: Policjanci uhonorowali Jana Grzegorza Prądzyńskiego

0

Niezależny Samorządy Związek Zawodowy (NSZZ) Policjantów uhonorował prezesa Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) Jana Grzegorza Prądzyńskiego Krzyżem Niepodległości z Gwiazdą I Klasy.

Odznaczenie zostało przyznane w uznaniu dla szczególnych zasług nie tylko Izby, ale całej branży ubezpieczeniowej na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz edukacji z zakresu ubezpieczeń.

„Od lat wspieramy inicjatywy policji w obszarze BRD, między innymi poprzez pomoc w konkursach na najlepszego policjanta ruchu drogowego, czy poprzez edukację dzieci i młodzieży w kwestiach związanych z ruchem drogowym. Ponad dwa lata temu opublikowaliśmy także raport <Strategia poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce>” – przypomniała PIU na swoim facebookowym profilu.

(AM, źródło: PIU, NSZZ Policjantów)

fot. PIU

KNF: Niższa sankcja dla PZU SA, kary dla Wiener TU i TUW „TUW”

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) podjęła decyzje w sprawie kar finansowych dla trzech ubezpieczycieli.

W przypadku PZU SA nadzór uchylił w całości swoja decyzję z 17 października 2017 r., na mocy której ukarał zakład sankcją finansową w wysokości 2,3 mln zł za naruszenia art. 14 ust. 1-3 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania lub niedopełnieniu obowiązku informacyjnego. Jednocześnie KNF nałożyła na PZU SA dwie kary pieniężne w wysokości odpowiednio 350 tys. oraz 1,949 mln zł za to, że zakład dopuścił się nieterminowej likwidacji szkód oraz braku terminowego wykonania obowiązku informacyjnego w odniesieniu do 92 roszczeń zgłoszonych przez 52 poszkodowanych.

„W wyniku ponownego rozpoznania sprawy, Komisja uznała za zasadne uchylenie zaskarżonej decyzji i nałożenie dwóch kar pieniężnych w łącznej wysokości niższej niż kara pieniężna nałożona na podstawie zaskarżonej decyzji. Nałożenie dwóch odrębnych kar pieniężnych na PZU wynika z pogrupowania przypadków nieterminowej likwidacji szkód na dwie sprawy administracyjne ze względu na zmiany stanu prawnego i brzmienie przepisów przejściowych, natomiast obniżenie wymiarów kar pieniężnych wynika z uwzględnienia na korzyść PZU zmiany w długości okresów naruszeń. Powyższe jednakże nie zmienia oceny Komisji co do wagi stwierdzonych naruszeń i konieczności zastosowania środka sankcyjnego” – podała KNF w komunikacie.

Tego samego dnia KNF ukarała też dwa inne towarzystwa za identyczne naruszenia w/w ustawy. Wiener TU ma zapłacić 60 tys. zł za nieprawidłowości z lat 2015–2016, natomiast sankcja dla TUW „TUW” to 35 tys. zł za nieprawidłowości z lat 2016–2018.

(AM, źródło: KNF)

UNIQA: Nadzór zgodził się na zmiany w akcjonariacie

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zgodziła się na zmiany w strukturze akcjonariatu spółek ubezpieczeniowych UNIQA w Polsce.

KNF jednogłośnie stwierdziła brak podstaw do zgłoszenia sprzeciwu co do nabycia akcji UNIQA TU w liczbie zapewniającej przekroczenie 1/2 ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu i 1/2 udziału w kapitale zakładowym towarzystwa bezpośrednio przez UNIQA International AG. Identyczna decyzja została podjęta jednogłośnie odnośnie do UNIQA TUnŻ.

(AM, źródło: KNF)

MRiRW: Konferencja o ubezpieczeniach w rolnictwie

0

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) Ryszard Zarudzki przewodniczył konferencji „Narzędzia zarządzania ryzykiem w Planie Strategicznym Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2021–2027”, która odbyła się 28 października w Warszawie.

Podczas spotkania z udziałem ekspertów ds. ubezpieczeń rolnych oraz naukowców zajmujących się tą problematyką oceniano możliwości włączenia do Planu Strategicznego interwencji wspierających ubezpieczenia w rolnictwie.

W latach 2021–2027 państwa członkowskie mogą ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich przyznać wsparcie na ten rodzaj interwencji w celu promowania narzędzi zarządzania ryzykiem zabezpieczających producentów rolnych od utraty dochodów z prowadzonej działalności rolniczej.

Alternatywą do dofinansowywania ze środków europejskich interwencji wspierających ubezpieczenia w rolnictwie jest dalszy rozwój systemu dotowanych z budżetu krajowego ubezpieczeń upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Dyskusja ekspertów ma umożliwić wybór docelowego modelu wspierania ubezpieczeń rolnych w polskim rolnictwie.

(AM, źródło: MRiRW)

fot. MRiRW

Link4: Brązowa Effie dla kampanii Link4 Mama

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Linia produktowa Link4 Mama* została nagrodzona prestiżową statuetką Effie. Jury konkursu Effie Awards  przyznało brąz firmie w kategorii ubezpieczenia.

Cieszymy się, że nasza praca została doceniona przez grono ekspertów. Udało nam się nie tylko zrealizować założone cele kampanii, ale znacznie je przekroczyć – mówi Joanna Talaśka, dyrektor komunikacji marketingowej Link4. – Myśląc o rozwoju biznesu, zaczęliśmy szukać nowych rozwiązań, dlatego stworzyliśmy nową submarkę w kategorii ubezpieczeń rodzinnych. Zwróciliśmy się bezpośrednio do kobiet, do matek. Bazując na ich naturalnej obawie o zdrowie dzieci, zaoferowaliśmy im produkty, które pomagają w wielu trudnych sytuacjach – dodaje.

To wielki sukces Link4, pionu marketingu, ale muszę podkreślić olbrzymią rolę Joanny Talaśki. To ona, mama trójki dzieci, wymyśliła i wprowadziła na rynek Link4 Mama. To produkt, który wziął się z życia i odpowiedział na realne potrzeby rodziców. Produkt Link4 Mama powstał także na podstawie osobistych doświadczeń wielu pracujących w Link4 matek – mówi Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu Link4.  

W konkursie Effie Awards nagradzane są kampanie i rozwiązania marketingowe na podstawie ich efektywności i wyników biznesowych. W tym roku do konkursu zgłoszono ponad 200 kreacji, spośród których wyłoniono 94 nominacje. Zwycięzców poznaliśmy 28 października podczas wieczornej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

To już trzecia statuetka Effie dla Link4. Dotychczas ubezpieczyciel otrzymał brązowe Effie w 2016 i srebrne w 2017 roku.

***

*https://gu.com.pl/...

(AM, źródło: Link4)

Unum Życie Firmą Przyjazną Klientowi

0

Unum Życie TUiR otrzymało godło Firma Przyjazna Klientowi. To już drugie takie wyróżnienie dla spółki. Tytuł ten przyznawany jest przedsiębiorstwom prezentującym najwyższe standardy w obsłudze klienta.

Firma Przyjazna Klientowi to tytuł nadawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory na podstawie wyników niezależnych badań konsumentów. Za pomocą specjalnej ankiety badane są doświadczenia klientów w takich obszarach, jak zadowolenie ze współpracy, jakość obsługi oraz skłonności klientów do rekomendacji firmy.

O przyznaniu tytułu decyduje wysoki wynik łączny z ankiet na poziomie min. 85% oraz pozytywna rekomendacja kapituły programu. Unum Życie osiągnęło rezultat na poziomie 88%.

Godło Firma Przyjazna Klientowi jest dla nas niezwykle cenne. To wyraz docenienia naszych dotychczasowych wysiłków na rzecz jak najlepszej obsługi klientów, a także zobowiązanie do stałego wsłuchiwania się w oczekiwania naszych klientów i utrzymania wysokich standardów we współpracy. Dzięki badaniu otrzymaliśmy wiele ciepłych komentarzy, a także konstruktywne informacje zwrotne, które posłużą nam do dalszych usprawnień. Za wszystkie głosy serdecznie dziękujemy naszym klientom – komentuje Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.

Godło Firma Przyjazna Klientowi jest przyznawane na 12 miesięcy. Program istnieje na polskim rynku ponad 15 lat i corocznie bada 60 podmiotów z różnych branż w obszarze standardów obsługi klienta.

(AM, źródło: Unum Życie)

TUW: „TUW” Agnieszka Rózga zatwierdzona jako członek zarządu ds. ryzyka

0

29 października Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) podjęła jednogłośną decyzję o wyrażeniu zgody na powołanie Agnieszki Rózgi na stanowisko członka zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem.

Agnieszka Rózga jest wiceprezesem towarzystwa od 1 lipca 2013 roku (powołana została 27 czerwca). Z firmą jest związana od początku swojej kariery w branży ubezpieczeniowej, tj. 1992 r. Do 2005 r. pracowała jako inspektor, kierownik działu i dyrektor biura reasekuracji. Czternaście lat temu została powołana w skład zarządu zakładu.

Agnieszka Rózga jest absolwentką kierunku finanse i bankowość Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (obecnie Akademia Finansów). Uzyskała również tytuł Master of Arts in Financial Services Uniwersytetu w Bournemouth (Wielka Brytania). Odbyła staże z dziedziny ubezpieczeń i reasekuracji we włoskim UNIPOL-u i szwedzkim FOLKSAM-ie. Uczestniczyła w licznych kursach z zakresu ubezpieczeń i reasekuracji, a także międzynarodowych warsztatach reasekuracyjnych organizowanych przez światową federację towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i spółdzielni ubezpieczeniowych ICMIF.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

Vienna Life: Rośnie liczba osób odkładających choć niewielkie kwoty

0

W latach 20092019 blisko trzykrotnie wzrosła liczba rodaków, którym udaje się regularnie odkładać przynajmniej niewielkie kwoty. Zjawisku temu towarzyszy jednoczesny spadek odsetka osób popadających w długi.

Jest to związane ze wzrostem średniego wynagrodzenia brutto, które w 2019 r. przekroczyło 5 tys. zł, tylko w ciągu ostatnich 10 lat wzrosło ono o ok. 60% – mówi Artur Frelek, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Vienna Life.

Rosnące ceny żywności, mieszkań i paliw to największe zmartwienie Europejczyków. W Polsce wywóz śmieci jest już o 27% droższy niż przed rokiem, wycieczki turystyczne kosztują już o 6,8% więcej, usługi transportowe, lekarskie oraz fryzjerskie i kosmetyczne to średnio wzrost o 5,7% przy inflacji na poziomie 2,9% wynika z danych GUS. Z kolei z badania „Nawyki finansowe Polaków, czyli na czym lubimy oszczędzać” zrealizowanego dla BIG InfoMonitor przez Quality Watch wynika, że ponad 50% respondentów w ramach oszczędności kupuje głównie na promocjach. Bezpłatne parkowanie to sposób na oszczędzanie dla 40%, a powstrzymywanie się od zostawiania napiwków deklaruje 35% badanych. Według badań Konfederacji Nieodpowiedzialni 63% ankietowanych deklaruje, że posiada oszczędności, a ich wysokość jest zwykle mniejsza niż półroczne dochody. 41% respondentów odpowiedziało, że pieniądze odkłada „na wszelki wypadek/na zapas”. Okazuje się, że dla ponad połowy respondentów główną zaletą oszczędzania jest większe poczucie bezpieczeństwa. Znacznie mniej osób wskazywało na inne cele. – Niestety czekamy na jakiś impuls. Jako towarzystwo ubezpieczeniowe obserwujemy, że udział składki ubezpieczeń na życie w wydatkach konsumentów zanotował niepokojący spadek, szczególnie gdy odniesiemy to do kilkudziesięcioprocentowego wzrostu poziomu wynagrodzeń – komentuje Artur Frelek. – Dodatkowo w tegorocznym badaniu Vienna Life 50% ankietowanych przyznało, że podejmuje działania związane z ubezpieczeniem na życie (ubezpiecza się po raz pierwszy, zmienia warunki polisy, kupuje nową polisę), dopiero po tym, gdy dojdzie do niepożądanych sytuacji, choroby czy śmierci bliskiej osoby – dodaje.

(AM, źródło: Vienna Life)

17,892FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie