Blog - Strona 1343 z 1370 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1343

UNIQA Polska: Niższe przychody, wyższa rentowność

0

Ograniczanie udziału ubezpieczeń komunikacyjnych w portfelu majątkowym na rzecz bardziej rentownych produktów z pozostałych segmentów było główną przyczyną spadku przypisu UNIQA w Polsce w pierwszej połowie tego roku. Czynnik ten przełożył się jednocześnie na wyraźna poprawę wyniku technicznego, widoczną zarówno w wynikach towarzystwa majątkowego, jak i całej grupy.

Łączny przypis składki UNIQA Polska wyniósł 658,6 mln zł. To o 7% mniej niż rok wcześniej (709 mln zł). Do spadku wyniku sprzedażowego przyczyniło się pogorszenie rezultatów z ubezpieczeń komunikacyjnych (-15,6% r/r) zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. – Ograniczamy udział ubezpieczeń komunikacyjnych w naszym portfelu, stawiamy na wzrost w rentownych liniach biznesu. To jest nasz podstawowy cel. Nie interesuje nas zdobywanie portfela za wszelką cenę – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta UNIQA Polska.

Spółki ubezpieczeniowe UNIQA w Polsce wypracowały 25,5 mln zł zysku brutto na koniec czerwca 2019 r., wobec 31,9 mln zł przed rokiem (według międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej, MSSF). Wynik netto wyniósł 20,2 mln zł, wobec 25,5 mln zł na koniec I półrocza 2018 roku.

– Wpływ na wynik ma spółka majątkowa, która osiągnęła niższy zysk. To efekt niższego poziomu dochodów z lokat, związanego z utrzymującym się niskim poziomem stóp procentowych. Cieszy nas wzrost sprzedaży rentownych ubezpieczeń majątkowych przy wciąż poprawiającej się rentowności ubezpieczeń komunikacyjnych. To pozwoliło na uzyskanie w I półroczu 2019 roku zysku technicznego w kwocie 21,5 mln zł. Oznacza to wzrost o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – komentuje Jakub Machnik, wiceprezes ds. finansów i ryzyka UNIQA Polska.

W pierwszym półroczu 2019 r. klienci UNIQA otrzymali prawie 460 mln zł z tytułu ubezpieczeń. Towarzystwo pomogło 82,3 tys. klientom posiadającym ubezpieczenia majątkowe i wydało prawie 20 tys. decyzji dotyczących świadczeń życiowych.

– Proste świadczenia życiowe obsługujemy średnio w 2 dni. Stale poprawiamy posprzedażową obsługę klientów. Przebudowaliśmy formularz zgłoszeń szkód na stronie www, żeby były przyjazne dla klienta. Od tego roku wykorzystujemy notatki policyjne, które przyspieszają likwidację szkód osobowych. Wysyłamy cykliczną informację o statusie szkody do klienta via e-mail lub SMS. I badamy satysfakcję klientów na każdym etapie postępowania likwidacyjnego – po zgłoszeniu, po oględzinach, po wydanej decyzji. I już czekają kolejne usprawnienia dla klientów – mówi Daniela Sotirovic, członek zarządu ds. wsparcia klienta UNIQA Polska.

Biznes majątkowy

UNIQA TU zebrało 607,85 mln zł składek brutto, o blisko 31 mln zł mniej niż rok wcześniej (648,78 mln zł). W biznesie majątkowym o 6,2%, do 146,8 mln zł (138,2 mln zł przed rokiem) wzrósł segment UNIQA dla Mieszkalnictwa. Rozwijał się zarówno portfel  ubezpieczeń dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, jak i ubezpieczeń mieszkań kierowanych do mieszkańców spółdzielni. W pozostałych dwóch segmentach UNIQA dla Ciebie (klienci indywidualni) i UNIQA dla Biznesu (klienci biznesowi) przypis składki wyniósł odpowiednio 241,1 mln zł (-14% r/r) i 270,7 mln zł (-6% r/r).

W pierwszej połowie obecnego roku spółka majątkowa UNIQA wypłaciła 347,62 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto – niemal tyle samo, co przed rokiem (348,95 mln zł) Szkodowość brutto sięgnęła 59,2%, co było wynikiem lepszym od ubiegłorocznego (62,4%). Wynik techniczny uplasował się na poziomie 21,52 mln zł, o 4,4% wyższym od odnotowanego na koniec czerwca 2018 r. (20,59 mln zł). Zysk netto według MSSF sięgnął 18,2 mln zł, wobec 23,6 mln zł osiągniętych rok wcześniej, co oznaczało spadek o 22,9% r/r (17,03 mln zł vs. 21,56 mln zł wg PSR).

Wypłacalność SCR uplasowała się na poziomie 175,9%.

Biznes życiowy

Z kolei UNIQA TUnŻ zebrało 50,74 mln zł składek, wobec 60,21 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Spółka wypłaciła też 112,1 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto (248,77 mln zł). Zysk techniczny spadł z 2,86 mln zł do 2,71 mln zł (-5,3% r/r), natomiast zysk netto według MSSF wyniósł 2,01 mln zł (1,88 mln zł przed rokiem).

Wskaźnik wypłacalności SCR sięgnął 316%.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Rankomat: Stawki w OC przestały spadać

0

Z opracowania rankomat.pl wynika, że średnia cena OC w III kwartale 2019 rok wyniosła 686 zł. Była przez to większa o 6 zł w stosunku do II kwartału. Biorąc jednak pod uwagę różnicę rok do roku, widać zniżkę o 6,4%.

 W 2018 roku średnie ceny OC utrzymywały się na podobnym poziomie, od 727 zł do 742 zł. W 2019 r. wysokość składki obowiązkowej spadła poniżej 700 zł. W III kwartale zaobserwowaliśmy wprawdzie nieznaczną podwyżkę cen OC, o 0,9% w stosunku do kwartału poprzedniego, jednak nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie składki miały gwałtownie wzrosnąć – mówi Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomat.

Najdrożej na Pomorzu i Mazowszu

Według danych zgromadzonych przez porównywarkę, najwięcej za OC płacili kierowcy z województw: pomorskiego (783 zł), mazowieckiego (764 zł) i dolnośląskiego (747 zł). Na najniższe składki mogli natomiast liczyć kierowcy z województw: podkarpackiego (550 zł), opolskiego (577 zł) i świętokrzyskiego (589 zł). Stawki w OC były niższe niż przed rokiem we wszystkich województwach. Obniżki w poszczególnych regionach wyniosły od 4,8% (woj. podlaskie) do 11,6% (woj. lubelskie). Największe odchylenia od średniej ceny OC odnotowano w województwach: pomorskim (+14,1%), mazowieckim (+11,4%) i dolnośląskim (+8,9%).

Wrocław najdroższy, Rzeszów najtańszy

Najdroższym miastem wojewódzkim był Wrocław. Tutaj za polisę kierowcy płacili średnio 935 zł. Na drugim biegunie znalazł się Rzeszów, gdzie płacono 608 zł. W dalszym ciągu za OC najwięcej płacą najmłodsi kierowcy – średnio 1360 zł. Największe zniżki otrzymują zaś ci w wieku 36–45 lat. Najtańsze w ubezpieczeniu były samochody marki Renault (614 zł), najdroższe BMW (887 zł). Panny i kawalerowie płacili 926 zł, natomiast małżeństwa 597 zł.

Raport RanKING powstał w oparciu o dane zgromadzone przez rankomat.pl. Do analizy posłużyły zapytania wykonane za pośrednictwem kalkulatora ubezpieczeń w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 września 2019 r. Analizowane ubezpieczenia oferowane były przez Allianz, Aviva, AXA, Link4, mtu24, Proama, UNIQA, You Can Drive. Podawane ceny są medianami najniższych cen OC w rankingach prezentowanych po wypełnieniu kalkulatora składek OC.

(AM, źródło: Rankomat)

PZU Zdrowie: Artimed liderem e-zdrowia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Centrum Medyczne PZU Zdrowie Artimed otrzymało prestiżową nagrodę plebiscytu „Dziennika Gazety Prawnej”. Wyróżnienie dla placówki zostało przyznane za upowszechnianie systemu e-recepty.

Dariusz Saletra, zarządzający placówką Centrum Medycznego PZU Zdrowie Artimed, odebrał z rąk wiceministra zdrowia Janusza Cieszyńskiego nagrodę w konkursie „Lider e-zdrowia” 2019. Plebiscyt zorganizował „Dziennik Gazeta Prawna” we współpracy z Ministerstwem Zdrowia oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Artimed otrzymał wyróżnienie w kategorii „Zakłady lecznicze 15 i więcej osób personelu medycznego uprawnionego do wystawiania recept”.

– Centrum Medyczne PZU Zdrowie Artimed wystawia e-recepty już od blisko roku i było pierwszą placówką w województwie świętokrzyskim, która dołączyła do tego systemu. We wrześniu całkowicie przeszliśmy na formę elektroniczną i obecnie cały personel naszej placówki jest przeszkolony w zakresie obsługi e-recepty – skomentował Dariusz Saletra. – Jako lekarz jestem przekonany, że jest to bardzo korzystne i wygodne rozwiązanie zarówno dla personelu, jak i pacjentów, które sam stosuję w swojej praktyce lekarskiej – dodał.

Celem konkursu jest upowszechnianie systemu e-recepty oraz promowanie dobrych praktyk w zakresie informatyzacji systemu ochrony zdrowia. Kierowany jest do personelu medycznego, który posiada uprawnienia do wystawiania recept. Nagrody przyznawane są w kategoriach: indywidualnej, zakłady lecznicze, samorządy terytorialne i województwa. Pacjenci PZU Zdrowie mogą korzystać z tego rozwiązania już od kilku miesięcy, przychodząc do placówek własnych PZU Zdrowie oraz zamawiając e-recepty przez portal pacjenta mojePZU. 

Obecnie PZU Zdrowie posiada już blisko 100 placówek własnych i współpracuje z placówkami partnerskimi w ponad 570 miastach w Polsce.

(AM, źródło: PZU)

Nationale-Nederlanden: Pierwsza edycja TEDxKids

0

Rusza pierwsza warszawska edycja TEDxKids. Polską odsłonę inicjatywy wspiera Nationale-Nederlanden.

11 października odbędzie się konferencja TEDxKids@AcademyInternational. 12 młodych mówców po raz pierwszy stanie na scenie, by podzielić się ze słuchaczami swoimi doświadczeniami i przeżyciami.

– Hasło przewodnie tej konferencji to GOING BEYOND – ZRÓB KROK DALEJ. Młodzi, którzy stają przed publicznością i dzielą się swoimi prywatnymi przemyśleniami, to naprawdę superbohaterowie. Rozwijają przy tym charyzmę, zdrową pewność siebie i ambicję. Takich ludzi bardzo nam potrzeba – odważnych i umiejących sięgnąć po swoje, a jednocześnie działających dla dobra i korzyści innych. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, by taką inicjatywę poprzeć – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

TEDxKids jest kolejnym wydarzeniem wpisującym się w najnowszą kampanię marketingową firmy: „Ubezpiecz jak ojciec, baw się jak tata”. Zakład promuje w niej spędzanie wspólnie wolnego czasu i rozwijanie dziecięcych pasji, przypominając tym samym, jak ważne jest zagwarantowanie bezpieczeństwa podczas każdej podejmowanej aktywności.

– Niezależnie od tego, czy mówimy o drodze powrotnej ze szkoły do domu, czy o kryzysowych sytuacjach międzyludzkich, w których najmłodsi się znajdują – zależy nam na ich dobru w szczególny sposób. Takie aktywności są źródłem wiedzy i przykładów, jak poradzić sobie w problematycznych momentach. Dlatego też wszelkie wydarzenia, które wspierają młodych ludzi, jak TEDxKids, są warte zaangażowania – dodaje Marta Pokutycka-Mądrala.

Wydarzenie objęli patronatem honorowym Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy, Międzynarodowa Kapituła Orderu Uśmiechu i Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

OFE: Zyskowny wrzesień

0

Wrzesień przyniósł poprawę na rynkach kapitałowych. Wszystkie fundusze emerytalne wypracowały zysk – podano we wspólnym raporcie Analiz Online (AO) oraz Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE).

Otwarte fundusze emerytalne, których portfele od reformy w 2014 roku wypełnione są akcjami (na koniec sierpnia ich udział w zagregowanym portfelu wynosił 81%), zyskały we wrześniu średnio 1,2%. Wszystkie fundusze wypracowały zyski. Najlepszy pod tym względem był OFE PZU „Złota Jesień” (1,6%). W dłuższym terminie średni wynik OFE wynosi 7,4% (dla okresu 5-letniego) oraz 52,5% (dla 10-letniego).

Odbicie na warszawskiej giełdzie, a co za tym idzie dodatnie wyniki funduszy emerytalnych, przyczyniły się do wzrostu wartości aktywów zgromadzonych w OFE. Na koniec września wyniosła ona 154,3 mld zł, czyli o 1,1% więcej niż miesiąc wcześniej. Ujemny wpływ na dynamikę aktywów miał tzw. suwak. W sierpniu OFE przelały z tego tytułu na konta ZUS 548,7 mln zł, jednocześnie otrzymując 255 mln zł ze składek.

– Po słabszych wakacyjnych miesiącach na warszawskim parkiecie poprawiła się koniunktura i OFE, których aktywa składają się głównie z akcji, uzyskały wynik korespondujący z tą tendencją. W okresie 36 miesięcy OFE pozwoliły na zwrot z inwestycji na poziomie 15%, co jest bardzo dobrym wynikiem i pokazuje wartość rynku kapitałowego w porównaniu chociażby z ofertami lokat bankowych. Na naszą giełdę zaczęły spływać składki z PPK. Z każdym miesiącem podaż kapitału z tego źródła będzie rosła, co w konsekwencji będzie miało wpływ na poprawę wyników osiąganych w dłuższym okresie z inwestycji w akcje notowane na GPW – komentuje Małgorzata Rusewicz, prezes IGTE.

(AM, źródło: IGTE)

Rzecznik Finansowy: Skutki wyroku TSUE w sprawie kredytu „frankowego”

0

Zdaniem Rzecznika Finansowego (RzF) wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) poprawia pozycję „frankowiczów” w sporach z bankami i może doprowadzić do ukształtowania się korzystnej dla nich linii orzeczniczej w polskich sądach. Zdaniem Rzecznika powinien on zmobilizować osoby, które do tej pory nie podejmowały żadnych działań związanych ze swoją umową. Im większa skala nowych pozwów i reklamacji, tym większa szansa na to, że banki wypracują racjonalne propozycje ugodowe.

3 października TSUE uznał, że sąd zobligowany jest do usunięcia nieuczciwych warunków z umowy zawartej z konsumentem. O ile umowa nadal może być wykonywana po usunięciu niedozwolonych postanowień umownych, to powinna być kontynuowana. Sądy nie mogą samodzielnie uzupełnić luki w umowie po wyeliminowaniu niedozwolonego postanowienia. Nie muszą też za wszelką cenę dążyć do utrzymania umowy, tylko mogą uznać ją za nieważną, jeśli wykreślają z niej kluczowe postanowienia. Ale równocześnie mogą zdecydować, że umowa ma dalej obowiązywać, jeśli będzie to korzystniejsze dla kredytobiorcy. Co ważne, zdanie konsumenta musi być wzięte pod uwagę przez sędziego.

Orzeczenie Trybunału jest zbieżne z naszym stanowiskiem konsekwentnie prezentowanym w istotnych poglądach, które przedstawiamy na etapie postępowań sądowych – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

Zwraca uwagę, że część sądów zawieszała postępowania w oczekiwaniu na ten wyrok. To oznacza, że w najbliższych miesiącach można spodziewać się kolejnych wyroków, które ukształtują linię orzeczniczą polskich sądów.

– Spodziewam się też zwiększonego napływu wniosków o istotny pogląd. Na dziś to najbardziej skuteczny sposób wspierania posiadaczy kredytów walutowych, wobec braku racjonalnych ofert polubownego rozwiązania sporu ze strony banków. Od początku działalności Rzecznika Finansowego, czyli października 2015 r., otrzymaliśmy już 1467 takich wniosków. Niestety większość postępowań, w których przedstawiliśmy istotny pogląd, wciąż trwa, stąd trudno o statystyki pokazujące, w ilu przypadkach sąd podzielił nasze zapatrywanie na sprawę. Mam jednak nadzieję, że kolejne miesiące przyniosą ukształtowanie się linii orzeczniczej korzystnej dla klientów – mówi Aleksandra Wiktorow.

Jej zdaniem wyrok TSUE powinien zmobilizować osoby, które do tej pory nie podejmowały żadnych działań związanych ze swoją umową.

– Im więcej osób zacznie teraz składać reklamacje do banków, sygnalizować w ten sposób swoją gotowość do podjęcia zdecydowanych działań, tym większe prawdopodobieństwo, że banki zmienią swoje podejście do tego typu sporów. Do tej pory stosunkowo niewielki odsetek najbardziej zdeterminowanych klientów podejmował ryzyko wejścia w spór z bankiem. Ale to właśnie dzięki takim osobom, jak np. państwo Dziubakowie, których wystąpienie jest podstawą do orzeczenia TSUE, pozostali otrzymali kolejny mocny argument – mówi Aleksandra Wiktorow.

Jej zdaniem to dobry moment na przedstawienie klientom przez banki propozycji ugód. Alternatywą jest lawina pozwów ze strony „frankowiczów” i sporów, które będą trwały wiele lat.

– Muszą to być ugody racjonalne, czyli takie, w których banki ze swoich zysków zaspakajają roszczenia klientów wynikające ze stosowania nieuczciwych postanowień umownych. Apeluję do bankowców, żeby podeszli do sprawy poważnie, wypracowali i przedstawili odpowiednie propozycje – mówi Aleksandra Wiktorow.

Zarówno wnioski o interwencję Rzecznika Finansowego, jak i istotne poglądy Rzecznika dotyczące umów indeksowanych czy denominowanych do waluty obcej w większości odnoszą się do czterech głównych problemów.

– Mamy wnioski dotyczące żądania zwrotu składek za ubezpieczenie niskiego wkładu, zwrotu rat nadpłaconych w wyniku dowolnego ustalania oprocentowania kredytu, stosowania tzw. spreadów oraz te dotyczące postanowień wprowadzających do umowy mechanizm indeksacji czy waloryzacji – mówi Izabela Dąbrowska-Antoniak, dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w biurze Rzecznika. – Dlatego przede wszystkim warto zastanowić się, jakie są nasze oczekiwania. Na przykład czy chcemy dążyć do unieważnienia umowy, uwzględniając fakt konieczności rozliczenia z bankiem. Czy może chcemy umowę kontynuować, a po wykreśleniu postanowień niedozwolonych uzyskać zwrot nadpłaconych do tej pory kwot – dodaje.

Być może za kilka miesięcy będzie już widoczny pozytywny trend w orzecznictwie sądowym lub pojawią się propozycje ugód ze strony banków.

– Mając taką wiedzę, będziemy mogli zdecydować, czy podejmować spór sądowy, żądając pełnego zaspokojenia naszych roszczeń, czy też jesteśmy w stanie ustąpić z części swoich roszczeń i zawrzeć ugodę – mówi Paweł Zagaj, zastępca Rzecznika nadzorujący wydział Pozasądowego Rozwiązywania Sporów. – Unikamy bezpowrotnego zakończenia postępowania polubownego, bo zamkniemy wtedy drogę do tego sposobu rozwiązania sporu nie tylko przy naszej pomocy, ale też w innych powołanych do tego instytucjach. Kończymy postępowanie tylko na wyraźny wniosek zainteresowanego, który wobec braku ugodowej propozycji ze strony banku zdecydował się na rozpoczęcie sporu w sądzie. Widzimy jednak, że większość wnioskodawców oczekuje na racjonalne propozycje ugodowe. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie takie się pojawią – dodaje.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

Zurich: Powrót dyrektora ze szwajcarskiego nadzoru

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zurich Insurance Group ogłosił, że z dniem 1 października 2019 r. Peter Giger obejmuje stanowisko dyrektora ds. ryzyka i członka komitetu wykonawczego Zurich. Zastąpi Alison Martin, która została dyrektorem generalnym na Europę, Bliski Wschód i Afrykę oraz ds. dystrybucji bankowej.

Giger przechodzi do Zurich po czterech latach kierowania działem ubezpieczeń i sprawowania funkcji zastępcy dyrektora generalnego szwajcarskiego organu nadzoru nad rynkiem finansowym (FINMA). Giger wraca do Zurich, gdzie zajmował rozmaite stanowiska kierownicze w latach 2002–2014, ostatnim z nich była funkcja dyrektora finansowego działu ubezpieczeń ogólnych pełniona od 2010 r. W latach 1999–2002 kierował działem finansów ustrukturyzowanych w Swiss Re. Karierę rozpoczynał w Zurich, gdzie na stanowiskach menedżerskich pracował od 1992 r. Ma doktorat z zarządzania na uniwersytecie w Zurychu, studia MBA ukończył na uniwersytecie w St. Gallen.

(AC, źródło: Zurich Insurance)

Afryka: Mniejszy zysk reasekuratorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Niższe stawki i wyższe roszczenia umniejszają zyski afrykańskich reasekuratorów, którzy obawiają się również politycznej niepewności – napisano w raporcie „Africa Reinsurance Pulse” opracowanym przez szwajcarską firmę badawczą Dr. Schanz, Alms & Company, opartym na wywiadach z największymi graczami w branży.

Nastroje w kierownictwie afrykańskich reasekuratorów są coraz gorsze, w miarę jak spadające stawki i rosnące roszczenia obciążają rentowność na rynkach reasekuracyjnych Afryki, gdzie aktualny wolumen składek wynosi ok. 7,5 mld dol. Raport stwierdza, że afrykańskie gospodarki wciąż nie wróciły do normy po kryzysie surowcowym 2016 r., który uwydatnił wrażliwość kontynentu na wstrząsy zewnętrzne. Jednocześnie czołowi brokerzy i reasekuratorzy Afryki spodziewają się, że napływ nadmiaru pojemności z rynków rozwiniętych ostatecznie ulegnie zatrzymaniu. W rezultacie reasekuracja skorzysta wraz ze wzrostem rynku ubezpieczeniowego, przekraczającym po raz pierwszy 7,5 mld dol.

(AC, źródło: Intelligent Insurer)

Insurance Europe: Prawie 3 mld euro odszkodowań dziennie

0

W ubiegłym roku europejscy ubezpieczyciele wypłacili odszkodowania o łącznej wartości 1069 mld euro. Oznacza to, że w 2018 r. zakłady wypłacały 2,9 mld euro dziennie, o 3,1% więcej niż w roku poprzednim – wynika z najnowszej publikacji Insurance Europe zatytułowanej „Key Facts” (kluczowe liczby).

Według opracowania zawierającego wstępne dane dotyczące europejskiego rynku ubezpieczeń w 2018 r., ubezpieczyciele na życie wypłacili ubezpieczonym 705 mld euro, o 2,6% więcej niż w 2017 r. Odszkodowania z tytułu szkód majątkowych i osobowych (P&C) wzrosły o 5,6%, do 253 mld euro, a odszkodowania z ubezpieczeń zdrowotnych wzrosły o 4%, do 111 mld euro.

Najwyższą łączną kwotę odszkodowań wypłacono w Wielkiej Brytanii – 315,9 mld euro. Polska zajęła 15. miejsce z wynikiem na poziomie 9,9 mld euro. Średnie odszkodowanie wypłacane w Europie per capita wynosiło 193 euro z ubezpieczenia zdrowotnego, 114 euro z majątkowego niekomunikacyjnego, 170 euro z komunikacyjnego i 1186 z życiowego.

Przypis składki z działalności bezpośredniej osiągnął poziom 1311 mld euro. Z tej kwoty 764 mld euro stanowiły składki z polis na życie, 407 mld euro z majątkowych, a 140 mld euro – ze zdrowotnych. Składki ogółem wzrosły o 6,2% w stosunku do poprzedniego roku. W sektorze życiowym zanotowano wzrost o 6,7% r/r, w majątkowym i osobowym – o 5,7% r/r, natomiast wartość przypisu w sektorze zdrowotnym wzrosła o 4,8% r/r.

Inwestycje europejskich ubezpieczycieli pozostały na stabilnym poziomie 10,3 bln euro.

Średnia roczna kwota wydatków na ubezpieczenie w Europie per capita to 1264 euro na polisę na życie, 232 euro na zdrowotną, 238 euro na komunikacyjną i 174 euro na majątkową niekomunikacyjną. Średnio na ubezpieczenie majątkowe i osobowe wydano 673 euro. Rok wcześniej było to 639 euro.

W 2018 r. penetracja ubezpieczeń na życie w Europie wzrosła z 4,21% do poziomu 4,35%. Wskaźniki penetracji wahały się od 0,2% na Łotwie do 9,6% w Wielkiej Brytanii. Z kolei średnia składka wahała się od 22 euro na mieszkańca Rumunii do ponad 3 tys. euro w Finlandii, Wielkiej Brytanii i Danii. Ta ostatnia została liderem zestawienia z wynikiem na poziomie 4 tys. euro.

Z kolei w sektorze majątkowym i osobowym największą linią biznesową były ubezpieczenia komunikacyjne, generujące w ubiegłym roku 35% składek. Przypis z komunikacji wzrósł o 3,8% do poziomu 144 mld euro, a kwota wypłaconych odszkodowań – o 3,3%, do 100 mld euro. W 2018 r. penetracja ubezpieczeń majątkowych i osobowych wzrosła z 2,26% do poziomu 2,32%. W poszczególnych krajach wahała się ona od 0,6% na Łotwie do 4,4% w Wielkiej Brytanii.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Insurance  Europe)

FinTech & InsurTech Digital Congress: Transformacja w erze cyfrowej

0

W dniach 19-20 listopada w Warsaw Sheraton Hotel odbędzie się siódma edycja FinTech&InsurTech Digital Congress. Kluczowi przedstawiciele sektora finansowego, tradycyjnej bankowości i ubezpieczeń oraz branży nowoczesnych technologii spotkają się, aby przedyskutować najważniejsze zagadnienia dotyczące kierunków rozwoju. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Technologia finansowa jest obecnie jednym z najbardziej ekscytujących i najszybciej rozwijających się obszarów globalnego biznesu. W stosunkowo krótkim czasie pojawienie się młodych branż, takich jak FinTech oraz InsurTech miało ogromny wpływ na sposób prowadzonej działalności, dokonywanie transakcji przez klientów i myślenie o przyszłości finansów i ubezpieczeń.

Cześć wspólna FinTech & InsurTech Digital Congress skupiona będzie na takich tematach, jak: przyszłość rynku finansowego, innowacyjne przywództwo i transformacja. W ramach bloku „Reality check in banking and insurance” uczestnicy spotkania sprawdzą, które technologie i wdrożenia się sprawdzają, a które to „buzzword”. Pojawi się także temat, jak zdobyć finansowanie i gdzie szukać kapitału na rozwój swojego start-upu.

Ścieżka InsurTech Digital Congress skupi się na analizie cyfrowej stymulacji rynku ubezpieczeń zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią. Poruszone zostaną również zagadnienia dotyczące pracy agentów oraz tego, jak tę pracę usprawnić dzięki nowym technologiom. Nie zabraknie analizy przestrzeni współpracy ubezpieczycieli z insurtechami oraz kwestii dotyczących systemów telemedycznych i nowych modeli biznesowych.

Podczas wydarzenia stawiany będzie nacisk na konkretne przykłady oraz konstruktywne wymiany opinii. Nie zabraknie praktycznych use-case’ów, success stories oraz prezentacji, z których będzie można wyciągnąć lekcję na przyszłość i potraktować jako drogowskaz do osiągnięcia sukcesu.

Wydarzenie co roku skupia ekspertów branży finansowej i ubezpieczeniowej, przedstawicieli nauki obserwujących zmiany na globalnym rynku oraz reprezentantów nowoczesnych technologii i inwestorów. Kongres jest więc szansą na efektywne dyskusje dotyczące przyszłości branży finansowej w Polsce, także w kontekście relacji na arenie międzynarodowej.

Więcej informacji na temat FinTech & InsurTech Digital Congress: http://fintechdigitalcongress.pl/

Program FinTech & InsurTech Digital Congress

(am)

17,895FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie