Blog - Strona 364 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 364

PZU pozwany za odmowę wypłaty po śmierci w nowotarskim szpitalu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jak dowiedziało się Radio ZET, pełnomocniczka rodziny kobiety zmarłej wskutek poważnego zakażenia organizmu po obumarciu płodu zapowiada wystąpienie na drogę sądową przeciwko ubezpieczającemu placówkę medyczną PZU. Powód? Odmowa wypłaty zadośćuczynienia.

Do tragicznego zdarzenia doszło w maju 2023 r. w Podhalańskim Szpitalu Specjalistycznym im. Jana Pawła II w Nowym Targu. Wskutek szeregu nieprawidłowości i błędów po stronie personelu medycznego doszło do obumarcia płodu, ciężkiego zakażenia organizmu i śmierci pacjentki. Rodzina zmarłej wystąpiła do PZU, który ubezpiecza szpital na wypadek wystąpienia błędów medycznych, o zadośćuczynienie. Zakład odmówił wypłaty. W odmowie powołał się na opinię uzupełniającą lekarza orzecznika, który na podstawie dokumentacji medycznej nie pozwala stwierdzić, że wcześniejsze wdrożenie dodatkowej antybiotykoterapii i zakończenie ciąży zwiększyłoby szanse przeżycia pacjentki i jej dziecka. PZU przyznał też, że w trakcie pobytu zmarłej w szpitalu doszło do szeregu nieprawidłowości.

Reprezentująca rodzinę mec. Jolanta Budzowska, określiła stanowisko mianem „kuriozalnego” oraz uznała za niespełniające wymogów sprecyzowanych w stanowisku ministra zdrowia z 7 listopada 2021 roku, dotyczącym postępowania w przypadku przedwczesnego odpływania płynu owodniowego.

Pełnomocniczka rodziny zmarłej pacjentki zapowiada skierowanie sprawy do sądu. Z kolei PZU przekazał, że nie może odnieść się do sprawy bez zgody klienta (szpitala).

Więcej:

Radio Zet z 15 marca, Przemysław Taranek „Śmierć ciężarnej Doroty w nowotarskim szpitalu. PZU odmawia wypłaty zadośćuczynienia”

(AM, źródło: Radio Zet)

TUW PZUW na międzynarodowej konferencji o atomie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Transformacja energetyczna w Polsce, w tym rozwój energetyki jądrowej, wymaga wspólnych wysiłków. Jako ubezpieczyciel chcemy razem działać na rzecz sukcesu – mówił dyrektor ds. Klientów Korporacyjnych TUW PZUW Daniel Krajewski podczas międzynarodowej konferencji Industria Nuclear Days. Jak podkreślał, jednym z warunków jest zapewnienie z wyprzedzeniem ochrony ubezpieczeniowej projektom jądrowym.

– Organizacja inwestycji atomowych jest jak chór. Każdy głos ma swoją partię, ma zaśpiewać swoje i po swojemu, ale ostateczny efekt jest wspólnym dziełem. Ubezpieczenia są jednym z elementów finansowych, które są bardzo istotne zarówno dla organizacji budowy, jak i eksploatacji każdego przedsięwzięcia atomowego. Według międzynarodowych konwencji jego operator jest zobowiązany do posiadania gwarancji ubezpieczeniowej – opowiadał Daniel Krajewski.

Zwracał uwagę, że o ochronie ubezpieczeniowej należy myśleć już teraz. – Ważne, żeby ubezpieczenia funkcjonowały już na etapie projektowania, poprzez etap budowy, łącznie z wszelkimi dostawami. Chcielibyśmy uczestniczyć także w ubezpieczeniach eksploatacyjnych, a więc typowych ubezpieczeniach majątkowych obejmujących zarówno majątek, jak i ewentualną utratę zysków – mówił.

Jak zaznaczył, inwestycje atomowe są przedsięwzięciem o tak dużej skali, że wymagają współpracy wielu ubezpieczycieli. Dlatego TUW PZUW wystąpił z inicjatywą powołania poolu atomowego, który zintegruje we wspólnym celu towarzystwa ubezpieczeniowe działające na polskim rynku. – Chcemy być agregatorem poolu nuklearnego, który zabezpiecza interesy kraju, inwestorów, podmiotów, które eksploatują dane inwestycje – tłumaczył.

Z taką intencją TUW PZUW nawiązał też współpracę z Nuclear Risk Insurers (NRI) z Wielkiej Brytanii. – To podmiot wiodący nie tylko na rynku brytyjskim, lecz także światowym, który już od lat 50. uczestniczy w inwestycjach związanych z energetyką jądrową. NRI będzie nas wspierał w rozmowach z innymi poolami atomowymi, bo nie wystarczy zaangażowanie krajowych ubezpieczycieli. Potrzeba wielu partnerów, a poole atomowe współpracują ze sobą – opowiadał Daniel Krajewski.

Jak przypomniał, do TUW PZUW przystąpiły już Polskie Elektrownie Jądrowe, inwestor budowy pierwszej elektrowni atomowej w Polsce. – Jest to jeden z kamieni milowych. Chcemy razem działać na rzecz transformacji energetycznej – mówił. Ale, jak podkreślał, ambicją TUW PZUW jest zaangażowanie we wszelkie projekty, które będą służyły rozwojowi energetyki jądrowej i innych alternatywnych źródeł energii.

(AM, źródło: TUW PZUW)

Niesłabnąca popularność ubezpieczeń karnoskarbowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ciągu ostatnich kilkunastu lat system podatkowy zmieniał się wielokrotnie, co znacząco zwiększyło ryzyko wystąpienia błędów w rozliczeniach z Urzędem Skarbowym. EIB przypomina, że skuteczną ochroną przed skutkami finansowymi takich zdarzeń są ubezpieczenia karnoskarbowe.

– Ponad 90 razy w ciągu ostatnich 16 lat nowelizowano ustawę o VAT, a ponad 240 razy zmieniana była ustawa o CIT. O błąd w ich interpretacji i narażenie się na odpowiedzialność karnoskarbową nie jest więc trudno. Co więcej, można zakładać, że jeśli już jest wszczęte postępowanie karnoskarbowe w Polsce, to z dużym prawdopodobieństwem zakończy się ono orzeczeniem o odpowiedzialności oskarżonego. Dlatego nikogo nie dziwi dynamicznie rosnące zainteresowanie ubezpieczeniami ochrony karnoskarbowej. Szczególnie w sytuacji, gdy grzywny wzrastają z roku na rok – mówi Katarzyna Rydlewska, zastępczyni dyrektora Biura Projektów Strategicznych EIB.

Minimalna wysokość takiej sankcji to 1/10 minimalnego wynagrodzenia. Górną granicą za przestępstwa skarbowe, jest równowartość 720 stawek dziennych. To oznacza w praktyce, że:

  • grzywna za wykroczenie skarbowe wymierzona przez urząd skarbowy mandatem wynosi od 424 zł do 21 120 zł,
  • grzywna za wykroczenie skarbowe wymierzona przez sąd wyrokiem to kwota od 424 zł do 84 840 zł,
  • grzywna za wykroczenie skarbowe wymierzona przez sąd nakazem to kwota od 424 zł do 42 420 zł,
  • grzywna za przestępstwo skarbowe wymierzona przez sąd wyrokiem lub nakazem to kwota od 424 zł do 40 723 200 zł.

Od 1 lipca w związku ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia kwoty te będą jeszcze wyższe.

– Błędów w rozliczeniach podatkowych nie da się zupełnie wyeliminować. To obszar bardzo trudny do zarządzania. Zawsze bowiem może się okazać, że mimo naszych najlepszych starań i chęci, popełnimy błąd mogący skutkować odpowiedzialnością karnoskarbową. Co bardzo ważne, odpowiedzialność karnoskarbowa dotyczy osoby fizycznej, a nie danej firmy czy instytucji. Jeśli więc pracownik otrzyma mandat karnoskarbowy, to on musi go zapłacić – mówi Magdalena Kiepurska, prezeska zarządu Cellent, ekspertka ubezpieczeniowa, współautorka pozycji o ubezpieczeniach karnoskarbowych.

Jak działa ubezpieczenie skarbowe

Umowa ubezpieczenia zapewnia wsparcie w dwóch kluczowych obszarach. Pierwszym z nich jest ochrona OC pracownika, w tym osób zarządzających wobec pracodawcy donośnie do pomyłek w kwestiach księgowych. Obejmuje ona również osoby zatrudnione na bazie kontraktów menedżerskich lub umów cywilnoprawnych.

– Drugi obszar wsparcia dotyczy pomocy finansowej związanej z procedurami karnoskarbowymi, w tym pokryciem kosztów obrony, opłat sądowych, kosztów stawiennictwa oraz opłat za opinie prawne, a także refundacji nałożonych kar i grzywien. Po zapłaceniu mandatu ukarana nim osoba przekazuje ubezpieczycielowi niezbędne dokumenty, w tym decyzję o nałożeniu mandatu oraz potwierdzenie dokonania jego zapłaty. Na tej podstawie ubezpieczyciel zwraca ubezpieczonemu pracownikowi poniesiony uszczerbek majątkowy. Jest to unikatowe rozwiązanie na rynku, które uwzględnia finansowe konsekwencje decyzji i wyroków w ramach postępowania karnoskarbowego – wyjaśnia Katarzyna Rydlewska.

Wspomniane polisy nie wykluczają z ochrony czynów dokonanych świadomie przez ubezpieczonego. Jednakże ta zasada ma zastosowanie wyłącznie do części wsparcia oferowanego przez ubezpieczyciela – w przypadku OC wobec pracodawcy wina umyślna jest standardowo wyłączona z zakresu ochrony.

– Doświadczenie dowodzi, że odszkodowania wypłacane w ramach ochrony karnoskarbowej zdecydowanie przeważają w porównaniu z ochroną pracowniczą, mniej więcej w proporcji 9 do 1. Czyli na 9 mandatów skarbowych przypada jedno roszczenie ze strony pracodawcy. Trzeba też pamiętać, że oprócz narażenia na „drobne” mandaty, pracownikom mogą też być postawione – w bardziej złożonych sprawach – zarzuty karnoskarbowe, a także karne. Wówczas będziemy potrzebowali pomocy adwokata, co może wiązać się poważnymi kosztami, w zależności od stawki godzinowej za udzielenie pomocy prawnej. Dlatego ubezpieczenia te cieszą się rosnącą popularnością – dodaje Magdalena Kiepurska.

(AM, źródło: Brandscope)

Compensa: Ubezpieczenie pozwoli poszkodowanemu szybko wrócić do zdrowia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Każdego roku dziesiątki tysięcy osób zostaje rannych w wypadkach na polskich drogach. Powrót do zdrowia na ścieżce NFZ może trwać miesiącami. W takiej sytuacji może pomóc specjalne ubezpieczenie zdrowotne, działające jako rozszerzenie OC ppm. oraz AC.

Według danych publikowanych przez Komendę Główną Policji, w 2023 r. liczba wypadków drogowych w Polsce wyniosła 20,8 tys.. W tych zdarzeniach zginęło 1,8 tys. osób, a 23,9 tys. zostało rannych.

– Łatwo policzyć, że średnio w 57 wypadkach dziennie giną 2 osoby, a 66 doznaje uszczerbku na zdrowiu. Cieszy, że statystyki w każdej z tych kategorii poprawiają się z roku na rok, ale to i tak bardzo wysokie liczby. Dobrze jest mieć tego świadomość m.in. w kontekście niewydolności NFZ: przecież dziesiątki tysięcy rannych w wypadkach – niezależnie od stopnia utraty zdrowia – trafiają do przychodni i szpitali. Tam „wpadają” w długie kolejki, które często uniemożliwiają im sprawny powrót do zdrowia. Jako że z samochodów korzystają w Polsce miliony ludzi, to ryzyko udziału w wypadku jest powszechne. Dlatego warto szukać rozwiązań, które w razie potrzeby usprawnią rekonwalescencję – mówi Marcin Rybarczyk, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych Compensy. – Leczenie poza NFZ kosztuje, ale wiele osób widzi w tym jedyną szansę na dojście do sprawności w krótkim czasie. Nie dziwi więc popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych, z których w Polsce korzysta już prawie 5 milionów ludzi. Co ważne dla osób zmotoryzowanych, na rynku dostępne są pakiety skonstruowane z myślą konkretnie o wsparciu osób, które ucierpiały w wypadkach i kolizjach – dodaje.

Ubezpieczenie zdrowotne dla poszkodowanych w wypadkach

Ranni w wypadkach drogowych mogą otrzymać wsparcie finansowe w procesie dochodzenia do zdrowia – przede wszystkim w ramach OC ppm. sprawcy wypadku. Na rynku dostępne są także dobrowolne polisy, których zakup oznacza pomoc materialną i organizacyjną.

– OC sprawcy, podobnie jak np. polisa NNW, zapewnia pieniężną rekompensatę za utracone zdrowie, ale to poszkodowany na własną rękę organizuje leczenie i rehabilitację, a następnie ubiega się o zwrot kosztów od ubezpieczyciela. To oczywiście potrzebne wsparcie, ale ono nie rozwiązuje największego problemu, przed jakim stoi ranna w wypadku osoba – mam na myśli dostęp do opieki medycznej. Dopiero ubezpieczenie zdrowotne, np. takie jak u nas działające jako rozszerzenie polis komunikacyjnych OC i AC, polega na przejęciu przez ubezpieczyciela organizacji wizyt u lekarzy oraz pokryciu kosztów konsultacji u specjalistów, badań diagnostycznych i zabiegów – mówi Marcin Rybarczyk.

(AM, źródło: Brandscope)

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już 24 marca

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

24 marca odbędzie się 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski, organizowany przez Fundację „Maraton Warszawski”. Przez cały weekend na uczestników i kibiców będą czekały dodatkowe akcje, takie jak bezpłatna analiza składu ciała czy bezpłatne badania USG, przygotowane przez Nationale-Nederlanden, sponsora tytularnego wydarzenia.

–  Biegaczy doceniamy za pokonywanie własnych słabości na trasie i za dotarcie do mety. Kibicom chcemy podziękować za zaangażowanie, wspólną zabawę i dopingowanie – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. Komunikacji Marketingowej i Marki Nationale-Nederlanden.

Na wsparcie mogą liczyć zarówno biegacze, jak i wolontariusze. Zostali oni objęci ubezpieczeniem NNW, dzięki czemu w przypadku wystąpienia kontuzji lub nieszczęśliwego wypadku firma zapewni im wsparcie finansowe.

Nationale-Nederlanden przygotowało również dwa punkty kibicowania na trasie półmaratonu. Strefy kibica funkcjonować będą na Placu Wilsona w godz. 10:45–12:30 oraz przy punkcie odżywiania na skrzyżowaniu ul. Ratuszowej i Wybrzeża Helskiego w godz. 11:00–14:00.

Zdrowie na medal

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski to też okazja, by jeszcze mocniej zadbać o zdrowie. 22 i 23 marca (piątek i sobota) w specjalnej strefie Nationale-Nederlanden podczas  Expo Sport & Fitness w Pałacu Kultury i Nauki będzie można sprawdzić skład i masę ciała. Interpretacja wyników na miejscu umożliwi podjęcie odpowiednich decyzji żywieniowych i treningowych na przyszłość. Badanie jest bezpłatne.

24 marca – również bezpłatnie – będzie można skorzystać z badań USG. W strefie Nationale-Nederlanden, na błoniach stadionu PGE Narodowy, stanie mobilna przychodnia, w której chętni wykonają USG piersi, jąder lub tarczycy. Badanie będzie wykonywane od 8:30 do 16:30 i będzie można się na nie zapisać bezpośrednio na miejscu.

– Sport to jeden z filarów zdrowego i długiego życia. Dlatego po raz kolejny stajemy na linii startu 18. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego i zachęcamy biegaczy oraz kibiców zarówno do ruchu, jak i skorzystania z darmowych badań profilaktycznych. W ubiegłym roku z takich mobilnych badań skorzystało ponad 400 osób – komentuje Marta Maszewska-Danielewicz.

Pomaganie na medal

W ramach akcji #BiegamDobrze uczestnicy, rejestrując się na bieg, mogą wybrać ścieżkę charytatywną i utworzyć własną wirtualną skarbonkę, z której środki przekazane zostaną na wybraną organizację partnerską. Poprzez zachęcanie swoich znajomych do dokonywania wpłat na cel bliski ich sercom mogą razem zasilać swoją skarbonkę, wspólnie dążąc do osiągnięcia wyznaczonego celu. Ubezpieczyciel dofinansuje kwesty osób na dystansie półmaratońskim, które do 23 marca do godz. 12:00 zbiorą największe środki. Nationale-Nederlanden przekaże wsparcie trzem największym zbiórkom odpowiednio kwoty 5, 10 i 15 tysięcy złotych. Podobnie jak w roku ubiegłym, pracownicy zakładu będą także na miejscu wspierać uczestników wydarzenia w ramach wolontariatu pracowniczego.

– Z wielką radością obserwujemy, jak akcja #BiegamDobrze rośnie i ewoluuje, stając się nie tylko wydarzeniem sportowym, ale też prawdziwym ruchem społecznym. W Nationale-Nederlanden jesteśmy przekonani, że każdy krok na trasie półmaratonu ma głębsze znaczenie, przekładając się na konkretną pomoc dla tych, którzy jej najbardziej potrzebują. To niezwykłe, że nasza społeczność biegaczy, wraz z naszymi pracownikami, może łączyć pasję do sportu z realnym wsparciem społecznym, tworząc zmiany, które wykraczają daleko poza metę wyścigu – komentuje Marta Pokutycka-Mądrala, Rzeczniczka Prasowa i Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Triglav: Nad Adriatykiem stabilnie, mimo katastrof

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wielkość sprzedaży słoweńskiej Grupy Triglav działającej przede wszystkim w regionie Adriatyku wzrosła w 2023 r. o 12%, do 1,78 mld euro, natomiast jej zysk przed opodatkowaniem wyniósł 21,1 mln euro. Na zysku zaciążyły regulowane ceny uzupełniających ubezpieczeń zdrowotnych w Słowenii i rekordowo wysokie roszczenia katastroficzne. Wobec tych uwarunkowań oraz presji inflacyjnej oddziałującej na koszta, współczynnik łączony w segmencie ubezpieczeń majątkowych i zdrowotnych wzrósł do 101,6%.

Grupa utrzymała swoją siłę kapitałową i stabilność, co potwierdza ponownie wysoki rating kredytowy A ze stabilną perspektywą średniookresową. W 2024 r. grupa spodziewa się, że warunki prowadzenia działalności wrócą do normalności i planuje osiągnąć całkowitą wielkość sprzedaży ok. 1,6 mld euro, zysk przed opodatkowaniem 100–120 mln euro i współczynnik łączony w ubezpieczeniach majątkowych i zdrowotnych ok. 95%.

W Słowenii, gdzie Grupa Triglav zbiera 63% swojej składki, wzrost składki wyniósł 9%, zgodnie z trendami rynkowymi. Na innych rynkach adriatyckich wzrost wyniósł 7%, podczas gdy na rynku międzynarodowym, gdzie grupa działa na zasadzie swobody przepływu usług i prowadzi działalność reasekuracyjną, wzrost osiągnął 28%. 2023 rok obfitował w katastrofy naturalne, które spowodowały szkody ubezpieczone szacowane na 212 mln euro brutto na poziomie Grupy. Najwięcej strat katastroficznych spowodowały burze z gradem i wichury oraz powodzie w Słowenii. Dotknięte zostały również Chorwacja i Serbia.

(AC, źródło: Xprimm)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 12/2024

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Fotel szczególnego pożądania – str. 2
  • Artur Kijonka, OVB: Akwizycje? Nie mówimy nie – str. 3
  • UNIQA w Polsce po raz pierwszy z miliardem euro przypisu – str. 4
  • Michał Chyczewski, LINK4: Boty hybrydowe pomogą w obsłudze klientów LINK4, ale nie zastąpią ludzi – str. 5
  • Allianz Polska: Doświadczenie i świeża krew w MDRT – str. 7
  • Allianz Trade: Kobiety mają mocniejszą pozycję, ale jest wiele do poprawy – str. 8
  • Swiss Re: Zmiany klimatyczne będą miały większy wpływ na straty gospodarcze w przyszłości – str. 11
  • Warta: Ubezpieczenia korporacyjne rozwijały się na poziomie inflacji – str. 12
  • KNF: Nowa wersja metodyki BION dla ubezpieczycieli i reasekuratorów – str. 13
  • Marta Górecka, Anna Bryła, Enrika Gawłowska-Nabożny, Deloitte: Zielona ścieżka sektora ubezpieczeń. Jak ubezpieczeniowi giganci poradzili sobie z wymogami Taksonomii? – str. 16
  • Lidia Cyranowska-Miszkurka: Narzędzie do wyliczenia zadośćuczynienia z tytułu śmierci osoby najbliższej upraszcza czy komplikuje? – str. 18
  • Łukasz Nienartowicz: A czy ty masz dobrą dokumentację? – str. 19
  • Jan Grzesikiewicz: Agencie, komu służysz? Do wyboru masz wyższe dobro lub własne ego – str. 19
  • Katarzyna Pilczuk: Nowe już tu jest. Co na to nasza branża? – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Kto wypłaci odprawę pośmiertną? – str. 21
  • Wojciech Semmerling: Artykuł 7 wraca na scenę – str. 21
  • Adam Kubicki: Pokonaj ten jeden problem, a twoje wyniki skoczą do góry – str. 22
  • Compensa: Nietypowe szkody w małych firmach – str. 24

Ubezpieczyciele komunikacyjni coraz częściej pytają o uprawnienia i wykroczenia kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Półtora miliarda – tyle zapytań o historię polisowo-szkodową kierowców przesłały w 2023 roku zakłady ubezpieczeń do Ośrodka Informacji Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Do 283 mln wzrosła z kolei liczba wniosków o dane z Centralnej Ewidencji Kierowców dotyczących punktów karnych oraz uprawnień kierowców do kierowania pojazdem.

– W ciągu pierwszych sześciu miesięcy od uruchomienia usługi obsłużyliśmy ponad 49 milionów zapytań ze strony ubezpieczycieli o dane z CEK, w tym ponad 17 mln o uprawnienia i 32 mln zapytań o punkty karne. Natomiast w 2023 roku łączna liczba tych zapytań przekroczyła 283 mln, z czego niemal 139 mln zapytań dotyczyło uprawnień, a ponad 144 mln – punktów karnych. To bardzo dynamiczny wzrost – mówi Małgorzata Ślepowrońska, prezeska UFG.

Prawie dwa lata dostępu do danych

Przepisy, które umożliwiły firmom ubezpieczeniowym dostęp do danych z CEK za pośrednictwem UFG, weszły w życie 17 czerwca 2022 r. Obecnie możliwość odpytywania o informacje na temat punktów karnych i uprawnień kierowców posiada 10 zakładów, zaś ich udział w rynku OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wynosi ponad 85%. Ubezpieczyciele mogą wykorzystywać pozyskane informacje na potrzeby wyliczenia składki za ubezpieczenia komunikacyjne. Pozwala im to na adekwatniejsze szacowanie ryzyka i kalkulowanie składki.

Miliony pytań i odpowiedzi

Standardem rynkowym dla ubezpieczycieli jest korzystanie z bazy Ośrodka Informacji UFG w zakresie historii ubezpieczeniowej kierowców (np. okres posiadania ubezpieczenia OC i/lub AC, liczba ewentualnych zdarzeń z udziałem danej osoby skutkujących wypłatą odszkodowania). W ubiegłym roku Fundusz obsłużył ok. 1,5 mld takich zapytań. Skalę zapytań obrazują również ich dzienne wartości. W tym roku UFG już kilkukrotnie przyjął i obsłużył ponad 11 mln zapytań dziennie.

Dodatkowo, Ośrodek Informacji UFG pośredniczył w przekazaniu danych w odpowiedzi na ponad 570 mln zapytań ubezpieczycieli o informacje z CEK (ponad 283 mln) i Centralnej Ewidencji Pojazdów (ponad 288 mln). Dostęp do danych z pierwszego z wymienionych rejestrów jest najnowszą usługą, a zainteresowanie nią wykazuje największą dynamikę wzrostu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK wprowadza aktualizację kalkulatorów i systemu CRM dla agentów

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

CUK Ubezpieczenia wprowadził szereg innowacji w internetowej sprzedaży polis. W ich efekcie sprzedaż multiagencji w kanale online wzrosła w lutym o 200% r/r. Firma wdrożyła również istotne zmiany w firmowym CRM, dzięki czemu agenci zyskali nowe funkcjonalności, pozwalające na szybszą obsługę klienta.

Wprowadzona niedawno aktualizacja kalkulatora ubezpieczeń komunikacyjnych na stronie cuk.pl znacznie ułatwiła proces zakupu polisy. Multiagencja jako pierwsza w Polsce wprowadziła szybką ścieżkę, w ramach której klient podaje tylko 2 dane (numer rejestracyjny oraz datę urodzenia). Efektem wdrożenia było skrócenie drogi zakupowej o 50%. Dzięki integracji wszystkich kanałów sprzedaży w systemie OmniCUK oraz możliwości prowadzenia sprzedaży bezpośredniej poprzez indywidualne linki w ramach CUK Direct dla Agenta, aktualizacja kalkulatorów przekłada się również na wyższe prowizje dla pośredników.

– Potwierdzają się nasze prognozy wskazujące dynamiczny wzrost zakupu polis przez internet. Ta zmiana jest najbardziej widoczna w obszarze polis komunikacyjnych, dlatego dążymy do skracania procesów. Wcześniej klient musiał sam podawać dane pojazdu, model, markę, wersję wyposażenia itp. Dziś klient może szybko wykonać kalkulację i sprawdzić swoją cenę w CUK, w szczególności w dobie wzrostu stawek ubezpieczeń staje się to niezwykle ważne – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

Istotne zmiany wprowadzono również w najważniejszym narzędziu, z którego korzystają agenci multiagencji, czyli WebCUK. Tutaj także nastąpiła integracja z krajowymi bazami danych i skrócenie procesu obsługi. Teraz do pozyskania danych pojazdu wystarczy agentowi numer rejestracyjny oraz PESEL. System zyskał nowy intuicyjny wygląd oraz generator kodów QR, które wspomagają sprzedaż przez linki indywidualne.

– Dbamy o całościowy rozwój firmy. Każdą innowację postrzegamy przez pryzmat korzyści dla agentów i klientów. To początek istotnych zmian. Realizujemy wiele ciekawych rozwiązań, które mają przełożyć się na wzrost doświadczenia i zadowolenia agenta oraz klienta – dodaje Marcin Dyliński.

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

#ubezpieczeniowyLIVE: Liderzy innowacji

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się w czwartek 21 marca 2024 roku w godzinach 13:00–15:00. Tematem odcinka będą innowacje w ubezpieczeniach.

W programie:

  • Ubezpieczenie podróżne „DEFEND Car Hire XS”: nowoczesne ubezpieczenie samochodu na wynajem – Jacek Świercz, dyrektor ds. rozwoju Defend Insurance 
  • Optymalizacja procesów biznesowych dzięki technologii AI – Bartosz Mróz, Software Developer, Michał Jackowiak, CEO ecom 
  • Automatyzacja telefonicznych procesów obsługi klienta w systemach CRM – Maciej Zasadzki, prezes zarządu Advicos 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,415FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie