Blog - Strona 365 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 365

Boimy się, ale czy zapobiegamy?

0
Sławomir Dąblewski

Różne badania pokazują nasze lęki. Jedne wskazują, że obawiamy się skutków szybko postępujących zmian klimatycznych oraz imigrantów. Nasilenie lęków zwyczajowo łączy się z sympatiami politycznymi.

W czołówce lęków i niepokojów jest, co oczywiste, wojna w Ukrainie, choć jak wskazują inne badania, przyzwyczailiśmy się do niej, zżyliśmy się i dopóty, dopóki nie przekroczyła naszych granic, jesteśmy z nią oswojeni. Dalej – kwestie związane z demokracją i przyszłością Polski, a wśród kobiet w szczególności wciąż nierozstrzygnięte sprawy dotyczące przerywania ciąży. Lękamy się inflacji i związanej z nią drożyzny, braku dostępu do służby zdrowia i choroby, utraty zdrowia. Jesteśmy bodajże najbardziej przestraszonym, zestresowanym narodem Europy.

Jakby tych lęków było mało, nękają nas kwestie stanu zdrowia, związane z nim zachorowanie na poważną chorobę, niepełnosprawność, utrata dochodów oraz uzależnienie od innych. W związku z chorobą boimy się także śmierci oraz samotności. W połowie lutego br. został opublikowany raport „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”, który powstał we współpracy z Ośrodkiem Badań Socjomedycznych prof. Tomasza Sobierajskiego. Z raportu wynika, że największym źródłem obaw Polek i Polaków jest choroba nowotworowa, udary mózgu oraz choroba Alzheimera. W dalszej kolejności boimy się zachorowania na depresję oraz otyłości, a zdecydowanie najmniej chorób zakaźnych, tj. HIV, grypy oraz Covid-19. W badaniu zauważono, że pozostajemy w strachu, niewiele czyniąc, aby realnie zapobiegać zagrożeniom. Polki i Polacy mają trudności w przekładaniu strachu na konkretne, prozdrowotne decyzje i zachowania.

Badanie wykazało, że najbardziej niepokojących TOP7 chorób, których się najbardziej boimy, to: 1. nowotwór – 62%, 2. udar – 51%, 3. choroba Alzheimera – 47%, 4. rzadka, przewlekła choroba genetyczna znacząco ograniczająca sprawność – 45%, 5. choroba wieńcowa – 37%, 6. depresja – 36%, 7. cukrzyca – 35%.  

Gdy chodzi o najważniejsze lęki społeczeństwa związane z chorobą, są nimi niepełnosprawność spowodowana chorobą, której obawia się blisko trzy czwarte badanych (72%) oraz brak pieniędzy na leczenie. Choroba w percepcji ankietowanych nie ogranicza się tylko do kwestii leczenia, ale również obejmuje proces rehabilitacji, samodzielności i psychospołecznego wsparcia.

Obawy mają różne, czasem bardzo zaskakujące nacechowanie w poszczególnych kategoriach demograficznych osób. Troska o finanse związane z leczeniem została wskazana przez 71% badanych, co prowadzi do wniosku, że aspekty ekonomiczne dotyczące opieki zdrowotnej stanowią istotny element obaw społeczeństwa.

Trzecią pozycją na liście obaw zdrowotnych jest uzależnienie od innych (67%), strach przed utratą niezależności i koniecznością polegania na pomocy innych osób.

Badani wyrażali obawy o bezpieczeństwo finansowe w przypadku wystąpienia poważnej choroby. Aż 61% wskazuje na możliwość utraty dochodu i w związku z tym zdolności do utrzymania normalnego trybu życia, stając się często poważnym obciążeniem dla rodzin osób dotkniętych chorobą.

Pomimo tych obaw wielu respondentów przyznało, że nie podejmuje działań prewencyjnych mających na celu zapobieżenie im. Zaledwie co druga osoba poddała się badaniom profilaktycznym. Palimy, pijemy ponad miarę, nie szczepimy się, prowadzimy niehigieniczny tryb życia.

Do naszych obaw dodajemy zapewne spotkanie z agentem ubezpieczeniowym, który przytoczy powyższe lęki, statystyki zachorowań, przyczyny zgonów w obawie, że zaproponuje rozwiązanie…

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Którędy do sukcesu w sprzedaży?

0
Adam Kubicki

Kiedy zaczynasz karierę w sprzedaży ubezpieczeń, co jest twoim najcenniejszym zasobem? Zdecydowanie twój czas! Na początku swojej drogi większość osób ma niewiele pieniędzy – lub nie ma ich wcale – ale dysponują dużą ilością czasu.

Dobry agent sprawi, że jego zarobki będą rosły z czasem. Pod koniec kariery sytuacja się odwraca – mamy mniej czasu, ale udało nam się zakumulować spore zasoby finansowe.

Najgorsze, co może się przydarzyć, to pracować ciężko przez całe życie, trzydzieści lub czterdzieści lat, i skończyć z zasobami finansowymi, które nie pozwalają na godną emeryturę. A niestety taki los spotyka obecnie bardzo wielu ludzi.

Dlatego rozwój zawodowy powinno się zacząć od ustalenia długofalowych planów i oczekiwanych wyników. Można wziąć pod uwagę kilka parametrów: liczba zdobytych klientów, dochód z obsługi, dochód ze sprzedaży itp.

Wyznaczanie celów zaczyna się od podjęcia decyzji na temat tego, ile chcesz zarabiać w nadchodzącym roku. Możesz na początek wziąć swoje najwyższe dotychczasowe zarobki i dołożyć do tego od 25 do 50%. Gdy już określisz swoje roczne cele dochodowe i sprzedażowe, kolejnym krokiem jest rozbicie ich na poszczególne miesiące.

Po określeniu celu tworzymy plan działania. Będzie on składał się z kilku czynników. Pierwszym z nich są zadania. Zadaniami (celami podrzędnymi) są rzeczy, które musisz zrealizować, aby osiągnąć cele długofalowe. Na przykład, musisz zadzwonić do określonej liczby potencjalnych klientów, aby umówić określoną liczbę spotkań, które przełożą się na określoną liczbę prezentacji, które z kolei przełożą się na określoną liczbę transakcji. A określona liczba transakcji przełoży się na określone przychody.

Dodatkowo na twojej liście zadań musi znaleźć się uzyskanie gruntownej wiedzy na temat oferowanych przez ciebie produktów oraz ciągła poprawa umiejętności sprzedaży i zarządzania czasem. To bardzo ważne zadania, które musisz zrealizować, aby osiągnąć długofalowy cel zarobkowy.

Drugi element to strategie działania. Są to różne sposoby realizacji poszczególnych zadań. Na przykład wyróżniamy tylko trzy sposoby zwiększenia sprzedaży:

1. Zwiększenie liczby transakcji (większa liczba pojedynczych transakcji).

2. Zwiększenie wartości każdej transakcji (sprzedaż dodatkowych produktów, up-selling – sprzedaż droższych produktów, cross-selling i maksymalizacja zysku z każdej transakcji).

3. Zwiększenie częstotliwości transakcji (zachęcenie klientów do tego, aby kupowali od ciebie częściej, polecali cię innym i sami przekazywali ci kontakty do innych potencjalnych klientów).

Jednym z najlepszych sposobów określenia strategii realizacji zadań wiodących do osiągnięcia celu jest przygotowanie listy wszystkich rzeczy, które możesz zrobić, aby zrealizować ten cel podrzędny.

Uporządkuj listę pod kątem wartości i priorytetów. Precyzyjnie opisz, co możesz zrobić, aby zwiększyć swoją sprzedaż w jednym lub kilku obszarach.

Trzecim elementem są plany działania, czyli uporządkowana lista czynności, które są elementami składowymi strategii. Wszyscy najlepsi pracują według listy. Nieustannie tworzą listy i je krok po kroku realizują.

Prawdopodobnie najlepszym narzędziem zarządzania czasem jest lista kontrolna, którą przygotujesz, rozpisując poszczególne kroki w takiej kolejności, w jakiej trzeba je wykonać, aby zrealizować dane zadanie przybliżające cię do osiągnięcia celu. Zadbanie o wszystkie wymienione elementy zagwarantuje każdej osobie osiągnięcie sukcesu zawodowego w sprzedaży ubezpieczeń.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Fatalities, czyli ofiary śmiertelne

0
Źródło zdjęcia: Premium English

Fatality to słówko, które słusznie kojarzy się z czymś fatalnym, a konkretnie oznacza śmiertelną ofiarę wypadku lub działań wojennych.

Podobne do polskiego przymiotnika bywa z nim niestety często mylone.

Fortunately, there were no fatalities (Na szczęście nie było ofiar śmiertelnych).

The toll of fatalities following the pile-up is rising (Liczba ofiar śmiertelnych w wyniku karambolu wzrasta).

Warto zwrócić uwagę na prawidłowe użycie przymiotnika fatal, gdyż często jest on błędnie używany ze względu na swoje podobieństwo do polskiego przymiotnika fatalny. Tymczasem słowo fatal po angielsku znaczy śmiertelny, nie fatalny. 

Jeśli chcemy powiedzieć na przykład: Miałam fatalny dzień, to błędem byłoby powiedzenie:

I had a fatal day (w zasadzie oznaczałoby to, że dzień zakończył się śmiercią). Zamiast tego można powiedzieć:I had a horrible / disastrous / dreadful day.

W ubezpieczeniach zdrowotnych funkcjonuje angielskie wyrażenie ‘fatal illness’, które oznacza chorobę śmiertelną lub zwykle kończącą się śmiercią:

This illness can prove fatal if not treated early (Ta choroba może okazać się śmiertelna, jeśli nie będzie wcześnie leczona).

W kontekście pozabiznesowym ciekawe jest użycie wyrażenia Fatal attraction, czyli Fatalne zauroczenie (tytuł znanego filmu). Ci, którzy go pamiętają, wiedzą, że zauroczenie przedstawione w tym filmie miało nie tyle fatalne, co wręcz śmiercionośnie skutki. 

Małgorzata Kulik
trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji

office@premium-english.pl

www.premium-english.pl

LINK4 reklamuje Smart Casco z wykorzystaniem AI

0
Źródło zdjęcia: LINK4

W połowie marca LINK4 rozpoczął kampanię reklamową promującą polisy Smart Casco. Akcja jest wyjątkowa, gdyż spot kampanijny został w całości wygenerowany przez sztuczną inteligencję.

– W LINK4 stawiamy na innowacje i lubimy testować nowe rozwiązania, także w marketingu. Jesteśmy pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym w Polsce, które zdecydowało się swój spot reklamowy wyprodukować przy pomocy AI. Wykorzystaliśmy ją do stworzenia ujęć, które wymagałyby zaangażowania nie tylko dużego zespołu ludzi, ale także czasu i środków finansowych. Obecna technologia AI pozwala już dość wiernie przedstawić w filmie uszkodzony przez powódź, burzę czy pożar samochód. Efekty są na tyle obiecujące, że planujemy niedługo produkcję kolejnego spotu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji – przyznaje Mirosław Gilarski, członek zarządu LINK4.

Chociaż wszystkie ujęcia w reklamie zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję, to istotną rolę w produkcji odegrali także ludzie. Proces tworzenia kolejnych ujęć bazuje bowiem na stworzonym przez człowieka opisie, który stanowi instrukcję dla aplikacji wizualizującej tekst. Aby uzyskać finalnie zaplanowaną scenę, trzeba wygenerować kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt wstępnych obrazów, korygując w tym czasie odpowiednio opis. Uzyskane obrazy zamienia się później w sekwencję wideo.

Spot jest wspólnym dziełem agencji Brasil i Departamentu Komunikacji Marketingowej LINK4.

Produkcje z wykorzystaniem AI będą niedługo standardem w marketingu online. Dzięki sztucznej inteligencji można zautomatyzować lub skrócić do minimum kilka etapów postprodukcji, takich jak montaż, dodawanie efektów specjalnych czy generowanie napisów. 

W kampanii ubezpieczyciel promuje Smart Casco. W ramach ubezpieczenia klienci mogą wybrać z kilku wariantów ochrony samochodu, m.in. zniszczenie i uszkodzenie auta przez żywioły. Między innymi takie szkody LINK4 pokazuje w spocie.

Spot stworzony przez sztuczną inteligencję będzie emitowany na platformie YouTube i na profilach marki w mediach społecznościowych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Allianz szykuje platformę medyczną

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W trzecim kwartale tego roku Allianz zaprezentuje pierwszą odsłonę platformy do obsługi ubezpieczeń zdrowotnych. Serwis pozwoli klientom zakładu na samodzielne umawianie wizyt czy badań – podał cashless.pl.

Andrzej Wasilewski, członek zarządu Allianz odpowiedzialny za IT i operacje, wskazuje, że za pośrednictwem platformy klienci będą mogli umawiać się na wizyty i komunikować się z placówkami bez udziału jego firmy. Ponieważ zakład musi „podpiąć się” do systemów wszystkich współpracujących z nim podmiotów, udostępnienie pełnej funkcjonalności systemu jest zaplanowane na przyszły rok. Andrzej Wasilewski zaznacza, że docelowo Allianz chce udostępnić portal podobny do serwisów oferowanych przez firmy abonamentowe, na którym klient zobaczy historię wizyt swoich i bliskich czy informacje o wykonywanych badaniach.

Więcej:

cashless.pl z 14 marca, Ida Krzemińska-Albrycht „Allianz ułatwi umawianie wizyt z ubezpieczenia zdrowotnego. Platforma do rezerwacji konsultacji ma być dostępna w III kw.”

(AM, źródło: cashless.pl)

Oszuści ubezpieczeniowi wykorzystują kody QR

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Włoska policja wydała ostrzeżenie dotyczące oszustw ubezpieczeniowych związanych z kodami QR, których celem są obywatele. Zgodnie z komunikatem oszuści aktywnie kontaktują się z konsumentami za pośrednictwem rozmów telefonicznych, wiadomości i sponsorowanych reklam w mediach społecznościowych, aby promować atrakcyjne oferty ubezpieczenia samochodu.

Jak działa oszustwo ubezpieczeniowe z kodem QR?

Kontaktując się z potencjalnymi ofiarami, fałszywy ubezpieczyciel wysyła wiadomość zawierającą kod QR rzekomo powiązany z tablicą rejestracyjną samochodu klienta. Oszust twierdzi, że można go pokazać w każdej autoryzowanej kasie biletowej, w której użytkownik może dokonać płatności. Zgodnie z oczekiwaniami fałszywy kod nie zawiera żadnych szczegółów jego ubezpieczenia, ale jest powiązany z nazwiskiem oszusta. Wszelkie płatności są dokonywane na konto przestępcy, a ofiara pozostaje bez ubezpieczenia.

Oznaki możliwego oszustwa związanego z ubezpieczeniem za pomocą kodu QR:

  • Niespodziewane powiadomienie o kuszącej ofercie ubezpieczenia, która brzmi zbyt dobrze, aby mogła być prawdziwa. Oferta ma ograniczoną dostępność i jej odbiorca jest zachęcany do szybkiego działania, aby nie przegapić okazji.
  • Ubezpieczyciel twierdzi, że za transakcję można opłacić wyłącznie za pomocą otrzymanego kodu QR.
  • Operator ubezpieczeniowy zachęca do komunikacji za pośrednictwem WhatsAppa lub Telegramu.

Arkadiusz Kraszewski z Marken Systemy Antywirusowe, polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender, podkreśla, że chcąc chronić swoje informacje i pieniądze, należy zachować czujność w przypadku niechcianej korespondencji, a także sprawdzić ubezpieczyciela przed dokonaniem płatności. Ponadto warto sprawdzić wszystkie oferty zawierające kody QR jako jedyną metodę płatności i natychmiast zgłosić potencjalne próby oszustwa swojemu bankowi, operatorowi karty kredytowej i policji.

– Pamiętaj także o tym, aby zawsze korzystać ze skutecznego systemu antywirusowego na swoim smartfonie. Wówczas, gdy będziesz chciał zeskanować niebezpieczny kod QR, otrzymasz ostrzeżenie, dzięki któremu dowiesz się, że masz do czynienia z potencjalnym oszustwem – dodaje Arkadiusz Kraszewski.

(AM, źródło: Marken Systemy Antywirusowe)

4 miliony aktywnych rachunków PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W Pracowniczych Planach Kapitałowych uczestniczy obecnie 3,44 mln osób z 322 tys. podmiotów, co oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim miesiącem o 20 tys. osób. Liczba aktywnych rachunków PPK uplasowała się na poziomie 4,03 mln szt. – wynika z „Biuletynu miesięcznego Pracowniczych Planów Kapitałowych”, uaktualniającego dane o programie na 29 lutego 2024 r.

Aktualna partycypacja w programie wynosi 46,43%, przy czym najbardziej dynamicznie rośnie w firmach zatrudniających ponad 250 osób.

Wartość aktywów netto (WAN) funduszy zdefiniowanej daty wzrosła o 1,43 mld zł i wynosi aktualnie 23,48 mld złotych. Funduszami zarządza 17 instytucji finansowych, a średni koszt prowadzenia PPK spadł do poziomu 0,331%. Zysk statystycznego uczestnika PPK (zarabiającego do końca 2023 r. 5300 zł i od 2024 r. 7000 zł), oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD wyniósł od 125% do 161%.

(AM, źródło: PFR Portal PPK)

Lloyd’s: Są wyniki, bo jest dyscyplina

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mocne wyniki Lloyd’s za 2023 r. potwierdzają prymat underwritingu, „ale to jest tylko jeden rok, więc nie ma powodu do samozadowolenia”, jak powiedział Patrick Tiernan, dyrektor ds. rynku w komunikacie na temat wstępnych wyników.

Z kolei Burkhard Keese, dyrektor finansowy Lloyd’s, stwierdził, że rynek jest obecnie szczególnie silny w wyniku zdyscyplinowanego underwritingu – cytuje portal Insurance Journal. W rezultacie wspierana będzie ekspansja rynkowa underwriterów osiągających wysokie wyniki.

Rynek Lloyd’s osiągnął współczynnik łączony na poziomie 84%, w porównaniu do 91,9% za cały 2022 r. Jest to wynik zaliczany do światowego górnego kwartylu, jak podkreślił Tiernan. Zysk z działalności ubezpieczeniowej za 2023 r. wzrósł o niemal 127%, do 5,9 mld funtów, w porównaniu z 2,6 mld funtów za 2022 r.

– W 2023 r. kształt i geograficzna kompozycja portfela Lloyd’s oznaczały, że byliśmy w znacznej mierze chronieni przed ekstremalną aktywnością katastroficzną w niektórych regionach – powiedział Patrick Tiernan, zaznaczając, że taki wynik został osiągnięty pomimo, że jak należy się spodziewać, globalne straty ubezpieczone spowodowane przez katastrofy naturalne przekroczą 100 mld dol. czwarty rok z rzędu.

– Realizowaliśmy naszą rozsądną strategię ramową, skupiając się na wydajności i kapitale. Wasza dyscyplina underwritingowa wyniosła wyniki rynku na nieznane terytorium. Być może stworzyliśmy sobie własny wiatr w plecy, ale bądźcie ostrożni, ponieważ stworzenie wiatru w oczy jest dużo łatwiejsze – powiedział Burkhard Keese na zebraniu Lloyd’s, prosząc jednocześnie praktyków rynku, aby pozostali zdyscyplinowani, podczas gdy obecne warunki dla underwritingu nie mają sobie równych.

Składka przypisana brutto w 2023 r. wzrosła o 11,6%, do 52,1 mld funtów, w porównaniu z 46,7 mld funtów za 2022 r., co odzwierciedla wzrost organiczny o 4% i wzrost stawek o nieco ponad 7%.

Pełne wyniki za 2023 r. zostaną podane 28 marca.

AC

Auta nietrzeźwych kierowców nie będą obligatoryjnie konfiskowane?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 marca wchodzą w życie regulacje wprowadzające konfiskatę aut nietrzeźwym kierowcom. Zgodnie z nią nietrzeźwy kierowca, który będzie miał nie mniej niż 1,5 promila alkoholu we krwi, powinien stracić samochód, niezależnie od tego, czy spowodował wypadek drogowy, czy też nie. Dzień wcześniej Ministerstwo Sprawiedliwości poinformowało jednak, że w opracowywanej przez nie nowelizacji chce zrezygnować z obligatoryjności orzekania przepadku pojazdu, z umożliwieniem jego orzeczenia przez sąd.

W myśl nowych przepisów policja tymczasowo zajmuje auto zatrzymanego nietrzeźwego kierowcy na okres do siedmiu dni, następnie prokurator orzeka zabezpieczenie mienia, a sąd obligatoryjnie orzeka przepadek pojazdu.

Konfiskata dotyczyć będzie również recydywistów, czyli osób, które prowadziły pojazd w stanie nietrzeźwości po raz kolejny w ciągu ostatnich dwóch lat. Odstąpienie od orzeczenia przepadku samochodu będzie możliwe tylko w sytuacjach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami.

Jeżeli nie będzie wypadku, lecz tylko prowadzenie w stanie nietrzeźwości – sąd będzie mógł odstąpić od orzeczenia przepadku w szczególnych okolicznościach. Auta będą konfiskowane również sprawcom wypadków, którzy mieli powyżej 0,5 promila alkoholu we krwi, popełniającym takie przestępstwo po raz kolejny lub powodujących wypadek.

Jeśli pojazd nie stanowił wyłącznej własności sprawcy, orzekany byłby przepadek równowartości pojazdu sprzed wypadku. Taką możliwość  sąd będzie miał np. w przypadkach korzystania z pojazdu na podstawie umowy leasingu, użyczenia lub w ramach współwłasności.

Fakultatywność w miejsce obligatoryjności

Wiceminister sprawiedliwości Arkadiusz Myrcha poinformował 13 marca w Radiu Zet, że nowe prawo będzie jednak w praktyce martwe, bo nie ma gotowych aktów wykonawczych – podał stooq.pl za PAP. Obecne kierownictwo resortu proponuje rezygnację z przepisu o obligatoryjnym przepadku pojazdu na rzecz jego fakultatywności. Resort przekazał PAP, że prace mają na celu konieczność wyeliminowania przepisów budzących zastrzeżenia konstytucyjnie. Mają też na celu wprowadzenie możliwości orzeczenia nawiązki na rzecz Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej w przypadku niemożności lub niecelowości orzeczenia przepadku pojazdu.

Jak dodano, przepisy wprowadzone nowelizacją Kodeksu karnego z 7 lipca 2022 roku budzą zastrzeżenia z uwagi na konieczność orzekania przepadku pojazdów, zgodność z konstytucyjną zasadą proporcjonalności reakcji prawnokarnej oraz konstytucyjnym standardem równości wobec prawa.

Kara zasadna, ale dotyka zbyt wąskie grupy

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Rankomat wynika, że wchodzące w życie regulacje, mimo różnych kontrowersji, mają wielu zwolenników. 67% ankietowanych popiera nowe prawo, a 77% chciałoby wprowadzenia podobnej kary także dla piratów drogowych. 14% badanych negatywnie ocenia nowe przepisy. Według nich narusza ona prawo własności. Zdaniem 12% badanych nowe przepisy nie zniechęcą kierowców do wsiadania za kierownicę pod wpływem alkoholu.

Zdaniem respondentów, kara konfiskaty samochodu powinna zostać rozszerzona na inne niebezpieczne rodzaje przestępstw drogowych. Trzech na czterech ankietowanych chciałoby wprowadzenia takiej sankcji dla piratów drogowych. W ocenie 44% badanych do konfiskaty samochodu miałoby wystarczyć uporczywe łamanie przepisów drogowych, jak na przykład jazda z ekstremalnie wysoką prędkością i spowodowanie tym samym zagrożenia życia innych uczestników ruchu. Natomiast 33% wskazuje, że taka kara jest odpowiednia dla kierowców, którzy poprzez naruszenie przepisów spowodowali wypadek.

Przeciwnego zdania jest 12% badanych. Podobnie jak w przypadku jazdy po alkoholu, dla nich ważniejsze jest prawo własności. Co dziesiąty ankietowany nie miał natomiast zdania na temat wprowadzenia kary konfiskaty pojazdów dla piratów drogowych.

Tragiczne statystyki

W 2023 roku ponad 95,6 tys. nietrzeźwych kierowców zostało zatrzymanych przez policję – średnio to 262 przypadki jazdy na „podwójnym gazie” dziennie. Kierowcy pod wpływem alkoholu spowodowali w 2023 roku ponad 1,3 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 212 osób, a 1,5 tys. zostało rannych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Wiosenne ubezpieczenie upraw bez tajemnic 

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 19 marca 2024 roku w godzinach 13:00–14:00. Gościem programu będzie Krzysztof Mrówka, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Rolnych Generali Agro. Tematem odcinka będą wiosenne ubezpieczenia upraw rolnych.

W programie:

  • Pogoda, trendy zmian w ryzyku gradobicia. 
  • Czy szkody jakościowe w uprawach specjalnych mają duże znaczenie? 
  • Jak dobrze ubezpieczyć uprawy klienta? 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie