Blog - Strona 366 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 366

AOK wdrożył innowacyjne rozwiązanie Signius

0
Źródło zdjęcia: Signius

Signius nawiązał współpracę w zakresie dostarczania rozwiązań do elektronicznego pieczętowania dokumentów z ITSCare, spółką zależną największego niemieckiego podmiotu oferującego ubezpieczenia zdrowotne – AOK. Rozwiązanie  polskiej firmy zostało wdrożone dla zabezpieczenia poufnych danych ponad 27 milionów klientów niemieckiego ubezpieczyciela.

Dotychczasowe rozwiązania AOK do kwalifikowanego elektronicznego pieczętowania niektórych rodzajów dokumentów były oparte na kartach pieczętujących i czytnikach kart wydawanych przez kwalifikowane centra zaufania. Rozwiązanie dostarczone przez Signius umożliwia ubezpieczycielowi efektywniejsze zarządzanie dokumentami klientów. Szacuje się, że za pośrednictwem technologii polskiej firmy pieczętowanych może być nawet ponad milion dokumentów miesięcznie.

– Jesteśmy przekonani, że kwalifikowana pieczęć elektroniczna zgodna z eIDAS i dostarczana na kwalifikowanym urządzeniu typu QSCD (Qualified Seal Creation Device / HSM) będzie kolejnym krokiem w procesie cyfryzacji dla wielu ubezpieczycieli. Nasze rozwiązanie przynosi wymierne korzyści już od pierwszego dnia. Potwierdził to nieskomplikowany i szybki proces wdrożenia w AOK, który potrwał zaledwie kilka dni. Celem jest dalsze wdrażanie pieczęci osadzonej na QSCD (HSM) jeszcze w tym roku, a tym samym zwiększenie rocznego wolumenu automatycznie pieczętowanych dokumentów – mówi Jack Piekarski, współzałożyciel i VP Sales Signius.

Wdrożone narzędzie zastępuje karty i czytniki kart sprzętowym modułem bezpieczeństwa (HSM), który może być obsługiwany we własnym centrum danych firmy i jest certyfikowany jako kwalifikowane urządzenie do tworzenia pieczęci (QSCD) zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej eIDAS. Technologia Signius umożliwia pieczętowanie takich dokumentów jak: zaświadczenia o niezdolności do pracy, wnioski o dodatkowe zwroty kosztów, faktury za refundowane terapie czy też zabiegi. Dodatkowo są one konwertowane z plików Office, PDF lub obrazów do formatu PDF/A-2b, a następnie opieczętowane obowiązkową pieczęcią kwalifikowaną w celu długoterminowego przechowywania. Rozwiązanie pozwala na wykonywanie do 30 mln operacji pieczętowania na godzinę.

– Przez długi czas byliśmy ograniczeni ograniczoną liczbą czytników kart inteligentnych podłączonych fizycznie do sprzętu, wrażliwą łącznością, wymagającym monitorowaniem urządzeń i długim czasem wdrażania rozwiązania opartego na kartach. Teraz nie tylko eliminujemy regularne wdrożenia na miejscu. Oszczędzamy również czas dzięki możliwości prostego i łatwego, a jednocześnie bezpiecznego pieczętowania dokumentów w systemach, które znamy. Cały proces wdrożenia zajął znacznie mniej czasu, niż planowano i przebiegł sprawnie – mówi Heiko Klenk z ITSCare.

(AM, źródło: InnerValue)

Przemyślany plan na ubezpieczenia upraw

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wyzwania, którym musi sprostać współczesne rolnictwo, sprawiają, że rolnicy poza kwestiami ekonomicznymi czy organizacyjnymi coraz częściej koncentrują się na aspektach środowiskowych – wiążących się z utrzymaniem jakości gleb, bioróżnorodnością, sekwestracją CO2 czy ograniczaniem zużycia przemysłowych środków produkcji.

Zmianom tym towarzyszy nowe podejście do planowania płodozmianów. Na polach zaczynają pojawiać się niespotykane dotąd gatunki roślin uprawnych, ale wracają też do łask te zapomniane już od wielu lat. Zaś wiosenna oferta ubezpieczeń Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” to przemyślana odpowiedź na potrzebę kompleksowej ochrony upraw. 

Wyrazistym przykładem zmian w płodozmianach jest ekspansja uprawy słonecznika. Jeszcze dekadę temu w Polsce była to roślina niszowa, z powierzchnią zasiewów wynoszącą nieco ponad 1 tys. ha. Natomiast w sezonie 2022 areał ten wyniósł już ponad 64 tys. ha. Wzrasta też zainteresowanie uprawą w plonie głównym facelii czy gorczycy białej. Do płodozmianów zaczynają również powoli powracać tradycyjne gatunki włókniste, takie jak len i konopie.

W odpowiedzi na zmiany

Wychodząc naprzeciw potrzebom rolników, które wynikają ze zmian w krajowej strukturze zasiewów roślin uprawnych, towarzystwo przygotowało ofertę ubezpieczenia upraw spoza listy uwzględnionej w Ustawie o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich.

Od marca, wraz z rozpoczęciem wiosennego sezonu ubezpieczenia upraw, w TUW „TUW” będzie można ubezpieczyć także uprawy: słonecznika, facelii, lnu, konopi włóknistych, bobowatych drobnonasiennych, gorczycy i roślin zielarskich.  

Uwzględniamy różne potrzeby

W tegorocznej kampanii ubezpieczeń upraw rolnych w TUW „TUW” nie zabraknie cenionych przez klientów ubezpieczeń od zdarzeń losowych, szczególnie tych z dopłatą do składki z budżetu państwa, która sięga nawet 65% składki ubezpieczeniowej. Oferta TUW „TUW” obejmuje aż 18 wiosennych wariantów ubezpieczenia, w tym 17 gwarantujących spełnienie obowiązku ubezpieczenia co najmniej 50% powierzchni upraw rolnych.

W ostatnich latach zainteresowanie rolników wiosenną ofertą skupiało się nie tylko na obowiązkowych ubezpieczeniach upraw rolnych od ryzyka wystąpienia szkód spowodowanych przez grad czy przymrozki wiosenne, ale także na ubezpieczeniach związanych z ryzykiem wystąpieniem huraganu i deszczu nawalnego, które to zdarzenia oferta TUW „TUW” obejmuje aż w 11 wariantach.

Chronimy więcej

Rolnicy, którzy chcą kompleksowo chronić uprawy, mogą rozszerzyć ochronę ubezpieczeniową o ubezpieczenia dobrowolne z różnym zakresem, m.in. z odpowiedzialnością TUW „TUW” za szkody od 8% (a nawet i od 6%) ubytku plonu, zarówno dla wszystkich upraw rolnych, jak i dla ośmiu ryzyk wiosennych (gradu, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, deszczu nawalnego, obsunięcia się ziemi, pioruna i lawiny).

Uprawy można też dodatkowo ubezpieczyć od ryzyka wystąpienia szkód na skutek zastoisk wodnych, strat jakościowych w burakach cukrowych, a także od ryzyka ognia (zarówno jako rozszerzenie ubezpieczenia od zdarzeń losowych, jak i samodzielne ubezpieczenie).


Materiał promocyjny Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW“ z siedzibą w Warszawie 02-793, ul. Raabego 13.

Przedsiębiorcy zobowiązani są do przerejestrowania pojazdu w terminie 90 dni

0
dr Piotr Okrasa

1 stycznia 2024 r. weszły w życie przepisy znowelizowanej w lipcu 2023 r. ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zmiana dotyczy obowiązku przerejestrowania pojazdów.

Dla przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie obrotu pojazdami termin przerejestrowania został określony na 90 dni od dnia, w którym:

  • dokonano nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • dopuszczono do obrotu przez Krajową Administrację Skarbową pojazd sprowadzony z terytorium państwa niebędącego członkiem UE,
  • sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z państwa członkowskiego UE,
  • nabyto pojazd pojazd w drodze spadku, liczony od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

Przedsiębiorcy będą zwolnieni z tego obowiązku, jeśli dokonają zbycia pojazdu przed upływem tego okresu. Dla osób prywatnych termin złożenia wniosku wynosi 30 dni.

Kary za niedopełnienie obowiązku coraz wyższe

Jeśli obowiązek rejestracji pojazdu i złożenia zawiadomienia o nabyciu nie zostanie spełniony, zastosowanie mają kary administracyjne. Kary są określone również w ramach znowelizowanej Ustawy i wynoszą:

  • 500 zł dla właściciela pojazdu, który w terminie 30 dni nie złożył wniosku o rejestrację pojazdu,
  • 1000 zł, jeśli wniosek o rejestrację pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie został złożony w terminie 180 dni,
  • 1000 zł dla podmiotu zajmującego się obrotem (kupnem – sprzedażą) pojazdami, który w terminie 90 dni nie złożył wniosku o rejestrację pojazdu,
  • 2000 zł dla podmiotu handlującego pojazdami, który w terminie 180 dni nie złożył wniosku o rejestrację pojazdu.

Należy pamiętać, że współwłaściciele pojazdu będą ponosić karę pieniężną solidarnie.

Warto podkreślić, że obowiązek zgłoszenia zbycia pojazdu pozostaje bez zmian. Nadal na złożenie wniosku jest 30 dni. Ulega zmianie wysokość kary, która wynosi obecnie 250 zł bez względu na liczbę przekroczonych dni. Wcześniej wysokość kary była uznaniowa i wynosiła pomiędzy 200 zł a 1000 zł.

mObywatel pomocny przy rejestracji pojazdów

Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Cyfryzacji już w 2025 r. będziemy mieli możliwość zarejestrowania pojazdu z wykorzystaniem aplikacji mObywatel. Dzięki temu rozwiązaniu zarówno przedsiębiorcy, jak również osoby fizyczne będą miały możliwość szybkiej i sprawnej rejestracji auta, a więc spełnienie wymagań nowych przepisów będzie prostsze. Tym samym i uniknięcie kary za brak rejestracji będzie łatwiejsze.

Aplikacja pozwala również na sprawdzenie punktów karnych, mandatów czy historii pojazdu.

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

W tym miejscu warto również podkreślić, że od 31 stycznia 2022 r.na podstawie art. 78a ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym istnieje możliwość czasowego wyrejestrowania z ruchu pojazdu osobowego poważnie uszkodzonego, którego naprawa jest pracochłonna. Okres ten wynosi od 3 do 12 miesięcy. Kolejne tymczasowe wycofanie pojazdu z ruchu jest możliwe dopiero po upływie trzech lat.

Oprócz pojazdów osobowych tymczasowo można również wyłączyć z ruchu:

  • samochody ciężarowe i przyczepy, których waga przekracza 3,5 t,
  • autobusy,
  • ciągniki samochodowe,
  • pojazdy specjalne.

Ważne jest, aby pamiętać, że w okresie czasowego wyrejestrowania pojazd powinien nadal posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Oczywiście koszt ubezpieczenia, zgodnie z Ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, jest niższy.

dr Piotr Okrasa
dyrektor Zespołu Ubezpieczeń Komunikacyjnych
RENOMIA Polska

Zwiększ widoczność w internecie i zaufanie klientów

0
Aldona Wojciechowska

Swoją markę agent ubezpieczeniowy buduje przez lata i głównie w tzw. świecie offline. To setki, a może nawet tysiące zadowolonych klientów, którzy kupili dobre polisy, dla których agent miał czas, wytłumaczył, doradził, wysłuchał, pomógł podjąć decyzję, był dostępny, gdy coś się stało. Takiemu agentowi może zaufać nowy klient.

Jak taki nowy klient ma się dowiedzieć o możliwości współpracy z wyjątkowym agentem? Z poleceń, opinii, już nie tylko przekazywanych między znajomymi, ale także z tych w internecie. Z dwóch agencji ubezpieczeniowych wstępnie poleconych przez znajomych, sprawdzanych następnie w sieci, która ma większą szansę? Biednie wyglądająca czy też ta, która potwierdza swój profesjonalizm równie profesjonalnym wizerunkiem – z bogatym, aktualnym i pełnym informacji profilem, z opiniami klientów?

Profil firmy z TOP3

Z przeprowadzonych badań wynika, że około 60% klientów wybiera do współpracy firmę z tzw. TOP3, czyli pokazującą się najwyżej w wynikach wyszukiwania. Pierwsze trzy firmy są inaczej pokazywane i w pewien sposób promowane przez Google. Według algorytmów stanowią najlepszą odpowiedź na zapytanie klienta.

Jaki profil firmy ma szansę znaleźć się na samej górze wyszukiwań? W skrócie i w uproszczeniu – najlepiej prowadzony, tj. kompletnie i prawidłowo wypełniony, aktualny, podający rzetelne i pełne informacje na temat firmy, usług i produktów, będący w kontakcie ze swoimi potencjalnymi klientami, np. poprzez publikowanie zdjęć i aktualnych informacji (postów).

Pozycja firm w lokalnych wynikach wyszukiwania

O kolejności lokalnych wyników wyszukiwania decydują przede wszystkim trafność, odległość i rozpoznawalność. Dzięki tym czynnikom użytkownicy otrzymują najlepiej dopasowane wyniki. Algorytmy Google pozwalają np. stwierdzić, że firma położona dalej oferuje usługi bardziej zbliżone do oczekiwań danego użytkownika niż firma znajdująca się w pobliżu. W ten sposób lepiej dopasowana firma będzie miała wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Trafność określa, jak dokładnie wizytówka lokalnej firmy pasuje do wyszukiwanego hasła. Podanie kompletnych i szczegółowych informacji o firmie pozwoli Google lepiej określić rodzaj jej działalności i dopasować jej profil do odpowiednich wyszukiwań.

Odległość określa, jak daleko od wybranej lokalizacji znajdują się potencjalnie dopasowane firmy. Jeśli użytkownik nie wybierze lokalizacji podczas wyszukiwania, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o lokalizacji tego użytkownika.

Rozpoznawalność mówi, jak znana jest dana firma. Niektóre miejsca są lepiej znane w świecie rzeczywistym niż wirtualnym, co staramy się odzwierciedlić w rankingu lokalnych wyników wyszukiwania. (za: support.google.com/business/answer)

Podsumowując

  1. Na pozycję wizytówki w wyszukiwaniach ma wpływ kilkadziesiąt czynników – ustawień profilu, przy czym 20 z nich uznaje się za najbardziej znaczące.
  2. Czy można usunąć negatywną opinię, pozostawioną przez klienta? Można zgłosić do usunięcia jedynie takie, które naruszają zasady Google, takie jak treści i zachowania wprowadzające w błąd, nękanie.
  3. Promowane są tylko pierwsze trzy miejsca, które dotyczą każdego słowa kluczowego dla danej branży. Jeśli trudno jest się przebić np. na słowo kluczowe „ubezpieczenia Tarnów”, możemy się znaleźć w TOP3 na hasło: „ubezpieczenie samochodu Tarnów”.

Aldona Wojciechowska
Widoczny Agent Ubezpieczeniowy

UNIQA zamierza rosnąć szybciej niż rynek

0
Marcin Nedwidek

Marcin Nedwidek, prezes spółek UNIQA w Polsce, zadeklarował w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej”, że w nowej strategii jego firma chce skupić się na przedsięwzięciach zapewniających wzrost w tempie przewyższającym wskaźniki rynkowe. Zakład chce to osiągnąć, stawiając m.in. na oferty dla zamożniejszych klientów.

Zapytany o efekty przejęcia spółek AXA w Polsce prezes UNIQA wskazał, że transakcja pozwoliła jego firmie rosnąć szybciej niż rynek, bez negatywnego wpływu na rentowność. Co więcej, w 2022 r. i w 3 kwartałach 2023 r. grupa była najbardziej rentowną firmą w Polsce w segmencie majątkowym, jeśli mierzyć wskaźnikiem combined ratio. Dodatkowo poziom znajomości całkowitej marki UNIQA wzrósł do 67%. Ambicją firmy jest znalezienie się wśród trzech najbardziej rozpoznawalnych i rozważanych marek na polskim rynku.

Marcin Nedwidek zaznaczył, że w przypadku fuzji nie odnotowano dużych niepowodzeń, tylko mniejsze potknięcia, o charakterze operacyjnym, jak np. nieprzygotowanie na wzrost ruchu na infolinii dla agentów. W ramach nowej strategii UNIQA zamierza rosnąć szybciej niż rynek. Chce to osiągnąć m.in. poprzez położenie większego nacisku na pozyskanie bardziej zamożnych klientów. Ruchem w tym kierunku jest powołanie UNIQA Automotive, dzięki której zakład chce mocniej zaistnieć u dealerów nowych aut. Innym przedsięwzięciem będzie rozwój w segmencie indywidualnych polis życiowych. UNIQA ma też chrapkę na zwiększenie udziału w segmencie klientów z sektora MŚP.

Marcin Nedwidek zapowiedział również, że jego firma zamierza zastosować rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji wprowadzone niedawno w procesie obsługi roszczeń w biznesie życiowym także do leczenia szpitalnego, operacji chirurgicznych i poważnych zachorowań. Zakład analizuje również możliwości implementacji Gen AI.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 13 marca, Łukasz Wilkowicz „UNIQA po przejęciu spółek grupy AXA. AI w ubezpieczeniach [WYWIAD]”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Saltus Ubezpieczenia o nietypowych elementach ubezpieczenia nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Podstawowy zakres ochrony ubezpieczenia nieruchomości obejmuje najczęściej konstrukcje budowlane, takie jak mury, ściany i fundamenty, a także wyposażenie wnętrz, w tym sprzęt AGD i meble. To jednak nie koniec możliwości.

– Ubezpieczając mieszkanie lub dom, często zapominamy o sytuacjach, które nie są powiązane z kradzieżą, zalaniem czy pożarem, a również mogą nas narazić na duże straty. Takich przykładów jest mnóstwo, np. uszkodzenie sprzętu służbowego czy popularnych teraz paneli fotowoltaicznych lub zniszczenie roślin ogrodowych wskutek ataku szkodników bądź wichury. Staramy się przypominać naszym klientom o dodatkowych możliwościach, zwłaszcza że są one często nietypowe i mogą wydawać się nieoczywiste – mówi Agnieszka Dudek, Regionalna Kierowniczka Sprzedaży Saltus Ubezpieczenia.

Ekspertka podaje 3 mniej znane przykłady rozszerzeń ubezpieczenia mieszkania, o które można uzupełnić polisę.

  1. Ubezpieczenie wyłudzenia gotówki – obejmuje podstępne i bezprawne przywłaszczenie gotówki przez osobę trzecią (gdy ubezpieczony wypłaci pieniądze z konta i przekaże oszustom). Jest skierowane przede wszystkim do osób powyżej 65. roku życia, ponieważ seniorzy stanowią częsty cel oszustw finansowych. W przypadku wystąpienia takiego zdarzenia posiadacz polisy ma prawo do odszkodowania odpowiadającego wartości utraconych środków
  2. Ubezpieczenie utraty kluczy – jego przedmiotem jest utrata kluczy do ubezpieczonego domu jednorodzinnego lub mieszkania. Ochrona obejmuje zarówno klucze fizyczne, jak i elektroniczne (np. karty magnetyczne, breloki). Ubezpieczyciel może pokryć koszty wymiany zamków i klamek, zarówno zakupu nowych, jak i usługi ślusarskich. – Jeżeli ubezpieczony dodatkowo posiada pakiet home assistance, towarzystwo ubezpieczeniowe może wziąć na siebie także obowiązek zamówienia wizyty ślusarza – dodaje Agnieszka Dudek.
  3. Ubezpieczenie drobnego sprzętu medycznego – przed zakupem polisy warto dowiedzieć się, co dane towarzystwo rozumie przez to pojęcie. Niektóre zakłady pozwalają na objęcie ochroną drobnego sprzętu medycznego, takiego jak pompy insulinowe, aparaty słuchowe, ciśnieniomierze, glukometry, pulsoksymetry czy termometry elektroniczne.

(AM, źródło: Brandscope)

Aviva: Akwizycja dająca wstęp na rynek Lloyd’s

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aviva plc oficjalnie nabyła Probitas za 242 mln funtów. Akwizycja obejmuje w pełni zintegrowaną platformę Lloyd’s, wraz z członkowską pozycją Managing Agent i międzynarodowymi dystrybutorami oraz prawa do Syndykatu 1492.

Transakcja stanowi punkt zwrotny w rozwoju Avivy, wzmacniając jej pozycję na rynku ubezpieczeniowym poprzez ekspansję i dywersyfikację jej działu ubezpieczeń ogólnych. Aviva zyskuje wejście na prestiżowy rynek Lloyd’s, przez co zwiększa zwłaszcza zasięg swojego segmentu Global Corporate & Specialty. Segment ten odgrywa istotną rolę w biznesie majątkowym brytyjskiej Avivy i jest obszarem strategicznego rozwoju dla całej grupy.

Wchodząc na rynek Lloyd’s, Aviva zyskuje niewykorzystane dotąd możliwości rozwoju, w tym dostęp do znacznych składek, międzynarodowych licencji i szerokiej sieci dystrybucji. Skupienie Probitas na liniach specjalistycznych daje Avivie możliwość wejścia na rynek Lloyd’s poprzez działalność korespondującą z jej celami strategicznymi pod względem produktowym, geograficznym i profilu ryzyka.

Za 2023 r. Syndykat 1492 odnotował składkę przypisaną brutto 288 mln funtów, a jego skumulowana roczna stopa wzrostu od 2019 r. wyniosła godne uwagi 21%.

(AC, źródło: Insurtech Insights)

Kolejna oferta Ageas nadal nie usatysfakcjonowała Direct Line

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Direct Line, brytyjski ubezpieczyciel specjalizujący się w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych, poinformował 13 marca o odrzuceniu skorygowanej oferty przejęcia o wartości 3,17 miliarda funtów (4,06 mld dolarów) złożonej przez jednego z konkurentów, firmę Ageas. Oferta została uznana za „znacznie zaniżającą” wartość spółki.

Ubezpieczyciel użył identycznej argumentacji, odrzucając pierwsza propozycję Belgów, opiewającą na 3,1 mld GBP – przypomniał Reuters. Direct Line ujawnił, że o ile pierwsza oferta opiewała na 100 pensów i nową akcję Ageas za każde 25,24047 jego akcji, to w drugiej było to już 120 pensów w gotówce plus akcja za każde 28,41107 akcji. Direct Line podał, że w ofercie wyceniono spółkę na 237 pensów za akcję, czyli około 3% więcej niż w poprzedniej ofercie Ageas, na podstawie ceny zamknięcia z 8 marca.

(AM, źródło: Reuters)

Tomasz Borowski pokieruje połączonymi spółkami życiowymi VIG w Polsce

0
Tomasz Borowski

Aegon, Compensa Życie i Vienna Life ogłosiły kandydatów do zarządu połączonej spółki. Na jej czele stanie Tomasz Borowski. Łącznie we władzach podmiotu powstałego wskutek fuzji 3 zakładów znajdzie się 6 osób. 

Prezesem zostanie Tomasz Borowski, obecnie pełniący analogiczną funkcję w Vienna Life. Będzie odpowiedzialny m.in. za strategię, doświadczenie klienta, komunikację i marketing. Obok niego w skład organu wejdzie Marek Gołębiewski, obecny członek zarządu Vienna Life i Wiener. Jego rolą będzie nadzór nad sprawnym procesem połączenia spółek. Obszarem sprzedaży będzie zarządzał Konrad Kluska, dotychczasowy członek zarządu towarzystw Compensa. Michael Müller, obecny członek zarządu Aegon, będzie odpowiadać za obszar finansów. Z kolei operacje i IT będą zarządzane przez Andrzeja Płachtę, dotychczasowego członka zarządu Aegon. Nadzór nad obszarem produktów oraz zarządzaniem ryzykiem będzie sprawować Piotr Tański, obecnie członek zarządu Compensy Życie i Vienna Life.

– Cieszę się, że mogę współpracować z tak doświadczonymi managerami. Każdy z nich wnosi unikatowe kompetencje oraz doskonałą znajomość swoich spółek, co jest podstawą do efektywnego wzrostu i rozwoju połączonej firmy. Wspólnie budujemy nowe DNA silnej i dynamicznej spółki, która zmieni układ sił na rynku ubezpieczeń na życie. Troszcząc się o bezpieczeństwo blisko miliona klientów, wejdziemy do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń na życie. Jestem przekonany, że wraz z zespołem z sukcesem przeprowadzimy proces integracji oraz długoterminowo umocnimy pozycję przyszłej spółki na rynku – mówi Tomasz Borowski.

Nowy podmiot do końca roku

Fuzja prawna spółek zaplanowana jest na czwarty kwartał tego roku pod warunkiem uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego. Zielonego światła KNF wymaga też powołanie prezesa oraz członka zarządu odpowiedzialnego za ryzyko łączonych spółek.  Wkrótce zapadnie decyzja, pod jaką marką będzie działać połączona firma.

– Obecnie analizujemy najlepsze podejście do budowania marki przyszłej spółki, która będzie odzwierciedlać jej wartości, cele i ofertę produktową – dodaje Tomasz Borowski.

Ambicją kandydatów do zarządu jest stworzenie silnej, nowoczesnej i efektywnej organizacji, która będzie dostarczać produkty oraz usługi zgodne z dzisiejszymi wymaganiami klientów i pośredników. Połączona spółka znajdzie się na czwartej pozycji wśród ubezpieczycieli na życie z pełną ofertą dla klienta indywidualnego i grupowego.

Majątkowe spółki VIG już się łączą

Fuzja jest elementem prowadzonej od połowy ubiegłego roku konsolidacji działalności Vienna Insurance Group na polskim rynku. Zamiast sześciu towarzystw ubezpieczeń, działać będą tylko trzy. W działalności majątkowej trwa proces łączenia Compensy i Wiener. Jego finalizacja ma nastąpić w drugiej połowie 2024 r., pod warunkiem uzyskania zgody KNF. Na stanowisko prezesa nowej spółki, która działać będzie pod marką Compensa, została nominowana jej dotychczasowa prezeska, Anna Włodarczyk-Moczkowska. Celem zmian jest szersze wykorzystanie potencjału polskiego rynku, który jest jednym z kluczowych dla grupy.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Znani menedżerowie walczą o prezesurę PZU SA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

13 marca rozpoczynają się rozmowy z kandydatami do władz PZU SA. Wśród chętnych do objęcia stanowiska prezesa lub członków zarządu jest wielu znanych menedżerów ubezpieczeniowych – także tych, którzy już wcześniej byli związani ze spółką – wynika z ustaleń „Pulsu Biznesu”.

Według gazety, swoje kandydatury zgłosili: byli prezesi PZU SA, Andrzej Klesyk i Zygmunt Kostkiewicz, oraz były wiceprezes zakładu, Witold Jaworski. W gronie kandydatów jest też Rafał Kiliński, obecny szef TUW PZUW. Aplikacje złożyli także: Maciej Szwarc, członek rady należącego do Generali Bezpieczny.pl, związany wcześniej m.in. z AXA i Zurich, Artur Olech, prezes i współzałożyciel Trasti, w przeszłości szef Generali w naszym kraju, oraz Mirosław Kowalski, były prezes PZU International.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 13 marca, Agnieszka Morawiecka „Gwiazdy ubezpieczeń chcą rządzić PZU”

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie