Słowacki fintech Finax jako pierwszy w Europie uzyskał licencję na oferowanie Ogólnoeuropejskiego Indywidualnego Produktu Emerytalnego. Robodoradca już udostępnił OIPE na polskim rynku.
OIPE ma zapewnić obywatelom Unii Europejskiej nowe możliwości oszczędzania na emeryturę. Charakterystyczną cechą nowego produktu będzie możliwość inwestowania transgranicznego, a także przenoszenia go – przy zmianie miejsca zamieszkania – z jednego państwa członkowskiego UE do innego.
Produktem zbliżonym do OIPE jest w Polsce Indywidualne Konto Emerytalne. Dlatego w ustawie wprowadzającej produkt w naszym kraju zastosowane zostały podobne rozwiązania podatkowe jak w IKE. Dochody generowane w czasie oszczędzania na subkoncie OIPE są zwolnione z opodatkowania. Dotyczy to także dochodów powstałych w momencie wypłaty środków z takiego subkonta, po zrealizowaniu celu oszczędzania. Roczny limit wpłat na OIPE stanowi kwotę odpowiadającą 3-krotności przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany rok. W 2023 roku limit wpłat na OIPE wynosi 20 805 zł.
Opłata za zarządzanie portfelem dla OIPE w Finax wynosi 0,72% (0,6% + VAT) w skali roku. I jest to jedyna opłata, jaką pobiera fintech. Na OIPE w Finax można przenieść środki ze swojego IKE.
Koop Technologies pozyskał strategiczne finansowanie od Hyundai Motor Company i Kia Corporation. Insurtech wykorzysta uzyskane środki na rozwinięcie innowacji z zakresu kontroli ryzyka i ubezpieczania pojazdów autonomicznych dla obu koncernów motoryzacyjnych – podał cashless.pl.
Koop Technologies specjalizuje się w tworzeniu ubezpieczeń dla rozwiązań opartych na robotyce. Jego wizytówką jest platforma do oceny ryzyka, umożliwiająca dopasowanie ochrony ubezpieczeniowej do danego przypadku użycia automatyzacji w różnych branżach, np. budowlanej. Ochrona w polisach Koop Technologies obejmuje m.in. również błędy programistyczne czy incydenty w obszarze cyberbezpieczeństwa. Wśród partnerów insurtechów znajdują się m.in. Lloyd’s of London i CJ Coleman.
Dobre wyniki operacyjne, szczególnie w segmentach ubezpieczeń podstawowych sprawiły, że Talanx spodziewa się osiągnąć ponad 1,25 mld euro zysku netto za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku finansowego. Na tej podstawie zarząd spółki podwyższył prognozę zysków na cały rok finansowy 2023.
Zarząd Talanx AG spodziewa się obecnie uzyskania przez grupę sporo ponad 1,5 miliarda euro skonsolidowanego zysku netto za cały rok obrotowy 2023. Talanx spodziewa się też, że przejęcie działalności Liberty Mutual w Brazylii zostanie sfinalizowane w IV kwartale. Związane z tym skutki konsolidacji zostały już uwzględnione w prognozie.
Talanx AG ogłosi ostateczne wyniki za 9 miesięcy w dniu 13 listopada.
Jednemu z najbardziej liczących się brytyjskich brokerów ubezpieczeniowych, firmie Howden udało się uzyskać 500 mln funtów pojemności ubezpieczeniowej od konsorcjum firm z rynku Lloyd’s of London. Finansowanie jest przeznaczone na nowo uruchomiony dział, który ma zrewolucjonizować pośrednictwo, przekształcając technologiczne startupy w miniaturowych underwriterów.
Firma brokerska Howden pod kierownictwem założyciela Davida Howdena, która zatrudnia obecnie 15 tys. osób, w efekcie strategicznych akwizycji i naborów wkracza teraz na niezbadane terytorium. Nowo utworzony podmiot o nazwie Howden Ventures już zatwierdził swoją pierwszą inwestycję w CetoAI, startupa z segmentu technologii morskich. Główni gracze na rynku ubezpieczeniowym Lloyd’s, tacy jak Tokio Marine Kiln, Chaucer i Liberty Specialty Markets, zobowiązali się do udzielenia wsparcia przez przyjęcie do ubezpieczenia ryzyk na sumę ochrony 500 mln funtów za pośrednictwem underwritingowego ramienia Howden, Dual. Ta współpraca wskazuje na jedyne w swoim rodzaju podejście, jako że ochrona obejmuje zróżnicowane obszary ryzyka i świadczy o bezprecedensowym poziomie delegowania.
Głównym celem nowego, przełomowego działu pod kierunkiem Toma Hoada jest pokierowanie startupami, takimi jak CetoAI, w stronę przekształcenia w pośredników typu MGA (managing general agents), dając im prawo przyjmowania do ubezpieczenia w imieniu ubezpieczycieli. CetoAI zamierza integrować swoje dane analityczne z procesem wystawiania polis dla statków. Prowadzi to do innowacyjnych rozwiązań w specjalistycznych liniach ubezpieczeń.
Generali Polska kontynuuje dynamiczny rozwój swojej sieci placówek partnerskich. Obecnie ma ich ponad 360 i duży apetyt na więcej. Oprócz nowego wystroju wnętrza biura dla przyszłych partnerów Generali Polska przygotowało wiele innowacyjnych rozwiązań.
Dzięki nowym rozwiązaniom współpraca z Generali będzie dla partnerów nie tylko opłacalna, ale także wyjątkowo atrakcyjna.
Mateusz Jarkowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Placówek Partnerskich, podkreśla:
– Nie raz zdarzyło mi się usłyszeć od agentów, że nowa oferta Generali jest obecnie najbardziej atrakcyjną ofertą franczyzową na polskim rynku. Naprawdę warto poznać szczegóły, dlatego zapraszamy do kontaktu wszystkich zainteresowanych rozwojem swoich ubezpieczeniowych biznesów ze wsparciem silnego partnera – www.generali.pl/partner
Właściciele placówek partnerskich Generali Polska mają wiele korzyści. Oprócz wyższej prowizji, kontraktów i budżetu marketingowego na promocję agencji otrzymują także widoczność w sieci. Są obecni na oficjalnej stronie Generali Polska oraz posiadają wizytówkę na Google, co znacznie ułatwia zdobywanie klientów.
Roger Hodgkiss, prezes zarządu Generali Polska, stwierdza:
– Jako Generali inwestujemy bardzo dużo w sieć placówek partnerskich, ponieważ jest to optymalny sposób wzmocnienia relacji z naszymi najbardziej zaangażowanymi agentami i zarazem skuteczna promocja naszych marek.
Ważne jest też to, że dzięki placówkom partnerskim klienci mają dostęp do szerokiego wachlarza produktów Generali, Generali Agro i Proamy: ubezpieczeń majątkowych, życiowych, rolnych, a niedługo również do innych produktów oferowanych w ramach spółek Generali Polska. Placówki partnerskie mają dla nas charakter strategiczny.
Oznakowanie biura to kolejna zaleta współpracy z Generali. Możliwości są różne, a zakres oznakowania zależy od wybranego przez agenta i Generali wariantu. Opcja „Ekspert” jest szczególnie rozbudowana, obejmując wyposażenie biura oraz oznakowanie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Warto zaznaczyć, że Generali Polska bierze na siebie montaż, aranżację i oznakowanie, co jest wyjątkowym udogodnieniem dla partnerów.
Michał Świderski, członek zarządu Generali Polska, zaznacza:
– Placówki partnerskie są ważnym elementem w budowaniu długotrwałych relacji z agentami. Stawiamy na dynamiczny rozwój biur franczyzowych Generali, bo wierzymy, że to inwestycja w przyszłość. Nowoczesne rozwiązania i dopasowane do potrzeb wsparcie partnerów biznesowych przekłada się na wyniki całościowe spółki. Dlatego nieprzerwanie będziemy dążyć do rozwoju sieci placówek partnerskich.
Generali Polska nie zapomina również o bonusach na początek współpracy, co jest dodatkowym atutem dla partnerów. Opcja „Partner” natomiast daje możliwość oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego, dzięki ściance z logotypami.
To nie koniec rozwoju w zakresie placówek partnerskich Generali Polska. Firma wprowadziła również wiele usprawnień i innowacyjnych rozwiązań dla swoich partnerów, takie jak programy benefitów dla właścicieli placówek czy szkolenia rozwojowe, specjalistyczne i konkursy, a także kontakty do potencjalnych klientów. To dowód na to, że Generali inwestuje nie tylko w ekspansję, ale także w rozwój i wsparcie swoich partnerów.
Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga, dyrektorka zarządzająca siecią sprzedaży, dodaje:
– Decydując się na otwarcie z nami placówki partnerskiej, agent staje się częścią międzynarodowej organizacji. Otrzymuje kompleksowe wsparcie ze strony menedżera sprzedaży w obszarze wiedzy merytorycznej, procesowej i ciągłego rozwoju kompetencji. Dodatkowo może liczyć na pomoc menedżera placówek partnerskich, który dba o wsparcie w zakresie marketingowym, wizerunkowym i rozwojowym. Dzięki takim rozwiązaniom zyskuje zdecydowaną przewagę na rynku lokalnym i buduje silniejszą pozycję w branży ubezpieczeniowej. Placówki partnerskie to kolejny krok w rozwoju multiagencji.
Generali Polska kontynuuje ekspansję, oferując swoim partnerom atrakcyjne warunki i wsparcie. Dla agentów, którzy chcą zyskać przewagę na rynku lokalnym i zaoferować klientom szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych, placówki partnerskie Generali Polska stają się coraz bardziej atrakcyjną opcją.
Zapraszamy do odwiedzenia strony www.generali.pl/partnerze szczegółami współpracy i kontaktem do menedżerów placówek partnerskich.
Premiera nowej wizualizacji placówek partnerskich
Podążając za trendami, Generali postanowiło zaproponować agentom zupełnie nową odsłonę wizualizacji ich biur.
Projektując nową aranżację, ubezpieczyciel skupił się na rozjaśnieniu wnętrza i sprawieniu, że zarówno agent, jak i klient będą czuli się w biurze bezpiecznie i komfortowo. Postawił na jasne meble i czerwone elementy dekoracyjne.
W zasadzie wszystko. Meble będą białe lub szare – w zależności od preferencji agenta. Elementy tapicerowane – to będą ciepłe beże. Ściany z kolei ozdobi czerwona, karbowana dekoracja. W trosce o ekologię zrezygnowano ze stojaków na ulotki i ramek na plakaty. Wszystkie materiały promocyjno-reklamowe będą wyświetlane na monitorach.
W siedzibie Generali przy ulicy Senatorskiej 18 w Warszawie został zbudowany showroom przykładowej placówki partnerskiej. Po wcześniejszym umówieniu się można nie tylko zobaczyć, ale też przetestować i poczuć się jak w swoim nowym biurze – wystarczy napisać na adres: partner@generali.pl.
Projekt wnętrza placówki partnerskiej zostanie zaprezentowany także podczas Targów Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki, które odbędą się 19–21 października br.
24 października odbyły się wybory uzupełniające do Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń. W ich wyniku w skład organu na kadencję 2023–2026 został powołany Marcin Kulawik, członek zarządu towarzystw ubezpieczeń Allianz Polska wykonujący obowiązki prezesa.
Marcin Kulawik pełni obowiązki prezesa spółek ubezpieczeniowych Allianz w Polsce od 1 września 2023 r., kiedy to zajął miejsce Matthiasa Baltina. Z rynkiem finansowym związany jest od 2005 r. W 2014 r. dołączył do Avivy jako dyrektor transformacji, a w 2020 r. awansował do zarządu. Po fuzji Allianz Polska z Avivą pełnił funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za operacje IT w spółkach ubezpieczeniowych grupy w naszym kraju.
Komisja Rewizyjna PIU to gremium nadzorujące prace zarządu Izby i określające kierunki działania organizacji.
Łukasz Kulisiewicz, dotychczasowy ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń, przeszedł do Carrot. W nowym miejscu pracy objął stanowisko Business Development Managera.
Łukasz Kulisiewicz jest związany z ubezpieczeniami od 20 lat. Staż zawodowy zaczął w PZU SA, gdzie brał udział w tworzeniu nowych narzędzi wspomagających likwidację szkód w ramach jednego z większych Projektów Nowej Organizacji Likwidacji Szkód. Następnie doświadczenie zdobywał w wielu firmach ubezpieczeniowych, w tym pracujących w modelu „direct”, głównie w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Pełnił funkcje menedżerskie i eksperckie w strukturach likwidacji szkód. Od kwietnia 2016 r. do września 2023 r. był związany z PIU.
Carrot oferuje unikatowy model likwidacji szkód całkowitych. Polega on na sprzedaży uszkodzonego auta w imieniu właściciela. Firma zajmuje się wszelkimi niezbędnymi formalnościami, włącznie z odebraniem samochodu od właściciela. W tym momencie wypłacane jest pełne odszkodowanie w wysokości wartości pojazdu przed szkodą lub sumy ubezpieczenia, zaś środki ze sprzedaży auta na aukcji w całości otrzymuje zakład ubezpieczeń. Dzięki temu rozwiązaniu skracany jest czas likwidacji szkody.
Carrot współpracuje z wieloma partnerami z sektora ubezpieczeń w Polsce, takimi jak ERGO Hestia, Warta, InterRisk, UNIQA, TUZ Ubezpieczenia, Compensa, Generali, Wiener, Allianz, Agro TUW, oraz TUW „TUW”. Na platformie aukcyjnej carrot.pl skupionych jest blisko 10 tys. użytkowników, a miesięcznie sprzedawanych jest ponad 1,3 tys. aut powypadkowych.
AI odmieniana przez wiele przypadków stanowi obecnie bardzo nośny temat. Wszędzie wylewają się posty, grafiki, przykłady i wiadomości o AI lub stworzone dzięki AI. Pojawiają się oczywiste pytania: czemu teraz, co możemy dzięki AI zrobić oraz jakie są jej ograniczenia?
Jak w tym wszystkim ma się poruszać menedżer?
Po pierwsze, zadajmy sobie pytanie, czy obecny stan rozwiązań daje nam perspektywy sukcesu wdrożenia w organizacji rozwiązań AI (sztucznej inteligencji) i ML (uczenia maszynowego). Pytanie jest zasadne, skoro rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są z nami już wiele lat. Sam pierwsze projekty AI pisałem ponad 20 lat temu, a koncepcja jest znana od połowy poprzedniego wieku. Wówczas to rozpoczął się stopniowy wzrost rozwoju teorii, złożoności modeli, mocy obliczeniowej komputerów oraz pojawiania się nowych strategii uczenia, które finalnie doprowadził do eksplozji możliwości. Uruchomienie w 2012 r. modeli opartych na Deep Learning uruchomiło cały obecny etap rozwoju i popularności AI.
Obecna szansa na zagoszczenie AI w biznesie i gospodarstwach domowych wynika z połączenia dziesiątek lat rozwoju strategii AI, pojawienia się Deep Learning z możliwościami obliczeniowymi nowych komputerów oraz – co niezwykle ważne – z tym, że przez lata cyfryzacji odkładała się podstawowa pożywka dla AI – dane, Big Data, a dodatkowo IoT (Internet of Things).
Obecnie wszyscy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie, że sztuczna inteligencja działa, i czujemy jej potencjał wpływania na rzeczywistość.
Jakość danych
Pojawia się drugie pytanie: jakie widzę ułomności BI (Business Intelligence) i czy te ryzyka zagrażają również AI?
BI wprowadza możliwość implementowania strategii Data Driven Organization, która opiera się na budowaniu procesów z użyciem gromadzonych świadomie danych. Polega ona technicznie na budowie hurtowni i obszarów analizy danych, raportów i dashboardów.
Nieodłącznym czynnikiem tego modelu jest praca człowieka – analiza danych, gromadzenie ich, szukanie i definiowania wskaźników (KPI), a następnie praca zespołu na danych. Ciągła praca, doskonalenie procesów i rozbudowa hurtowni danych. To wszystko sprawia, że praca z BI nie toleruje kompromisów, półśrodków.
Wiele firm po wdrożeniu BI zatrzymuje się na którymś z etapów, nie propaguje danych wewnątrz organizacji, nie modeluje procesów, a nawet nie odświeża wypracowanych dashboardów BI, co powoduje, że przy zmieniającej się, ewoluującej dziedzinie BI staje się powoli utrwalonym widokiem biznesu sprzed kilku lat i nie wnosi niczego.
Hurtownie danych i projekty BI często borykają się z problemami jakości danych. W AI idziemy wręcz dalej. Tutaj nieprawidłowe dane mogą prowadzić do utrwalania ich w procesie uczenia i finalnie doprowadzać do podejmowania błędnych decyzji, przedstawiania błędnych rekomendacji czy analiz.
Czy AI może uniknąć tego ryzyka? Zdecydowanie może pomóc, a nawet paradoksalnie może być dodatkowym powodem do korzystania z BI. To w BI będziemy widzieć zmieniającą się rzeczywistość dzięki pracy modelu AI w organizacji. AI ożywi ponownie BI i w drugą stronę wpłynie na zrozumienie efektów działania poszczególnych modeli.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji
Czego może menedżer firmy ubezpieczeniowej lub brokerskiej oczekiwać od AI? To pytanie równie dobrze może być postawione dla wszystkich gałęzi gospodarki.
Automatyczna wycena ryzyka: Wykorzystując analizę danych, AI może pomóc w szybkiej i dokładnej ocenie ryzyka dla potencjalnych klientów.
Wykrywanie oszustw: Algorytmy AI mogą analizować wzorce transakcji w celu identyfikacji podejrzanych aktywności, co może wskazywać na próby oszustwa. Mogą analizować zgłoszenia, zdjęcia i weryfikować pod kątem fraudów.
Automatyzacja procesów roszczeniowych: AI może przyspieszyć procesy rozpatrywania roszczeń, analizując dokumenty i porównując je z polisą.
Prognozowanie: Sztuczna inteligencja może pomóc w prognozowaniu trendów rynkowych, zmieniających się potrzeb klientów czy ryzyk związanych z katastrofami naturalnymi. AI może analizować dane historyczne i bieżące trendy, aby prognozować zmiany na rynku ubezpieczeniowym. Może również prognozować odstąpienia i lapsy na kliencie i polisie.
Automatyczne doradztwo: AI może analizować rynek i profil klienta, aby oferować najlepsze dostępne ubezpieczenia.
Optymalizacja portfela: Dla klientów, którzy posiadają wiele polis, AI może pomóc w zoptymalizowaniu ich portfolio, aby zapewnić najlepsze pokrycie w najniższej cenie.
Personalizacja i automatyzacja procesów sprzedaży: AI może automatycznie generować oferty dla klientów na podstawie ich profilu i potrzeb.
Analiza big data: Brokerskie firmy dysponują ogromnymi ilościami danych, które mogą być analizowane w celu identyfikacji trendów, szans rynkowych czy potrzeb klienta.
Cyfrowa obsługa klienta: Podobnie jak w firmach ubezpieczeniowych, chatboty i interfejsy oparte na AI mogą obsługiwać zapytania klientów, pomagając im w rozwiązaniu problemów czy udzielając informacji. AI może tworzyć rekomendacje co do tego, w jakim temacie i z którym klientem należy się skontaktować poprzez CC (Contact Center), CRM.
Prace projektowe: Wsparcie procesów wytwórczych oprogramowania w organizacjach, wsparcie programistów oraz PMów. Gartner przewiduje, że w 2030 AI zrealizuje 80% pracy PMa. Co do wsparcia zespołów developerskich, to obszar dotyczy i kwestii pisania oprogramowania, i testowania czy też dokumentowania.
To tylko niektóre z wielu możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w sektorze ubezpieczeniowym i brokerskim.
Optymizm rynku
Dzięki postępującej technologii i coraz większej dostępności danych AI będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę w tych branżach. Wskaźnik CAGR dla projektów AI/ML w perspektywie pięcioletniej wynosi obecnie ponad 37%. Ten optymizm rynku spowodował również zainteresowanie Omega Code i zbudowanie dedykowanego zespołu do realizacji projektów w tym obszarze.
Podsumowując, wdrażając AI/ML, firmy ubezpieczeniowe i brokerskie mogą znacząco zwiększyć swoją efektywność i konkurencyjność. A samo wykorzystanie AI będzie powodować, że BI otrzyma dodatkowe uzasadnienie do rozwoju.
To wszystko będzie dodatkowo pozwalało zwiększyć skuteczność wdrażania w organizacji strategii Data Driven Organization. Podstawą wszystkiego jest proces cyfryzacji i tworzenie w firmie przestrzeni danych cyfrowych, bez których AI, BI nie funkcjonują. Pamiętając jednak przy tym, że AI nie jest żadnym panaceum, ale tylko elementem, który może zmienić cały biznes.
Debata plenarna „Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń”. Od lewej: Jacek Byliński, CUK Ubezpieczenia, Wiesław Kotecki, Deloitte Digital CE, Grzegorz Jurczyk, Paribas Cardif, Magdalena Macko-Gizińska, Nationale-Nederlanden, Maciej Gołaś, PZU SA, Małgorzata Adamczyk, Punkta.
Niedawna konferencja „Ubezpieczenia Sprzedaż Innowacje Ryzyko”, organizowana w ramach Europejskiego Kongresu Finansowego, zgromadziła ekspertów i przedstawicieli branży ubezpieczeniowej, którzy dyskutowali nad wpływem inwestycji w technologie i procesy cyfrowe na polski rynek ubezpieczeń.
Zdaniem ekspertów panelu „Cyfrowa przyszłość ubezpieczeń” systemowe rozwiązania wiążące procesy sprzedażowe i obsługowe będą kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności na rynku. Zwrócono również uwagę, że postęp technologiczny nie pozostanie bez wpływu na pracę agentów, którzy coraz częściej będą zmuszeni do eksploatacji nowych obszarów rynkowych.
– Znaleźliśmy się w bardzo interesującym punkcie, jeśli chodzi o rynek ubezpieczeń. Z jednej strony postępująca cyfryzacja ułatwiła dostęp do sprzedaży i zautomatyzowała wiele procesów. Są jednak pokolenia klientów, które nie chcą w pełni korzystać z cyfrowych zasobów, a to sprawia, że agenci coraz częściej działają jako przewodnicy w świecie sprzedaży, w którym nowoczesne narzędzia odgrywają kluczową rolę.
W mojej ocenie cyfrowa przyszłości ubezpieczeń będzie należała do profesjonalnych agentów współpracujących z podmiotami, które kreują i udostępniają nowoczesne narzędzia. Tu nie chodzi o dotrzymywanie tempa rynkowi, ale o uprzedzanie faktów. Wdrożenie i pozytywne przyjęcie przez naszych partnerów takich rozwiązań jak OmniCUK czy CUK Direct dla Agenta przekonało nas do pracy na kolejnymi projektami – mówi Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Wprowadzenie multiagencyjnych systemów sprzedażowych, połączonych z efektywnym zarządzaniem relacjami z klientami (CRM), to kluczowe elementy zwiększenia efektywności i przetrwania w konkurencyjnym środowisku rynkowym.
– W zakresie dystrybucji polis przeszliśmy od agenta całkowicie „analogowego” do bardzo dużego wykorzystania w procesie sprzedaży różnych technologii cyfrowych. Cyfryzacja to proces, który nigdy się nie kończy – dodaje Jacek Byliński.
CUK Ubezpieczenia poszerzył ofertę o kolejną polisę z serii Bezpieczni z CUK. Ubezpieczenie opracowane wspólnie z Compensą Życie jest skierowane do kredytobiorców.
W ramach polisy CUK Ubezpieczenia oferuje ochronę przed ryzykiem związanym ze śmiercią, trwałą utratą zdolności do pracy, przewlekłą chorobą czy poważnym zachorowaniem. Ubezpieczenie powstało z myślą o klientach posiadających kredyty gotówkowe, hipoteczne, obrotowe, zadłużenia na kartach kredytowych, limity w rachunkach debetowych czy chwilówki. Nowa polisa zapewnia możliwość spłaty zobowiązania wobec banku w wielu sytuacjach.
– Bezpieczny kredyt 2% spowodował wzrost zainteresowania kredytami hipotecznymi, z kolei skumulowana inflacja przekłada się na wzrost kosztów życia, a w konsekwencji na zwiększenie popytu na kredyty gotówkowe. Zwiększone zainteresowanie kredytami idzie w parze z poszukiwaniami odpowiedniego zabezpieczenia spłaty – mówi Tomasz Kromolicki, dyrektor ds. bancassurance CUK Ubezpieczenia – Przygotowane ubezpieczenie ma niespotykany na rynku ubezpieczeń zakres oraz format dopasowany do danej sytuacji finansowej klienta. W ten sposób dajemy pewność, że rodziny nie zostaną bez wsparcia w trudnych chwilach – dodaje.
Polisa CUK dla kredytobiorców jest dostępna w różnych opcjach związanych z rodzajem kredytu, okresem ubezpieczenia i sumą ubezpieczenia. Czas trwania umowy wynosi od 36 do 360 miesięcy w przypadku zabezpieczenia kredytów hipotecznych, natomiast w przypadku kredytów gotówkowych – od 1 do 120 miesięcy. Sumy ubezpieczenia wynoszą do 500 tys. zł.
Składka ubezpieczeniowa jest ustalana na podstawie takich czynników, jak wybrany zakres, kwota kredytu, okres ubezpieczenia oraz wiek klienta. Klienci mają również możliwość wyboru częstotliwości opłacania składki – jednorazowo czy też regularnie (miesięcznie, kwartalnie, rocznie). Polisy będą dostępne u agentów oraz w bankach współpracujących z CUK Ubezpieczenia, jak również w placówkach. Multiagencja oferuje również dostęp do produktu wszystkim agentom zainteresowanym wzbogaceniem oferty.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.