Blog - Strona 447 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 447

Compensa o AC przy zakupie używanego auta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z raportu Volkswagen Financial Services „Portfele Polaków pod lupą” wynika, że w minionym roku 63% badanych rozważało zakup używanego samochodu zamiast nowego. Taka transakcja musi wiąże się z szeregiem obowiązków – samochód trzeba m.in. przerejestrować, zapłacić podatek od transakcji i zadbać o kwestie ubezpieczeniowe.

– Zarówno nowy, jak i używany samochód musi być ubezpieczony w ramach obowiązkowego OC. Zgodnie z polskim prawem polisa zawarta przez poprzedniego właściciela przechodzi na nabywcę wraz z pojazdem. Ten natomiast może korzystać z polisy do końca okresu, na jaki jego poprzednik ubezpieczył auto. Pamiętajmy, że sprzedawca mógł też posiadać dobrowolne ubezpieczenie AC. W tym przypadku ochrona nie przeniesie się na kupującego. Może się tak stać tylko na podstawie cesji polisy. To jednak bardzo rzadko praktykowane rozwiązanie – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensie.

Po zawarciu umowy kupna-sprzedaży auta nowy właściciel może więc na własną rękę wybrać ofertę autocasco. Natomiast sprzedawca powinien zgłosić się do ubezpieczyciela, żeby wypowiedzieć swoją umowę AC. Dzięki temu otrzyma zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony. Zgłoszenie w formie pisemnej lub online musi zawierać numer polisy oraz dane pojazdu i właściciela.

(AM, źródło: Brandscope)

Phinance o możliwym wzroście stawek w OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ocenie ekspertów Phinance mimo że ceny OC posiadaczy pojazdów mechanicznych utrzymują się na stosunkowo niskim poziomie, to wkrótce mogą pójść w górę. Między innymi ze względu na rosnące wskutek inflacji koszty napraw w warsztatach samochodowych oraz rekomendacje nadzoru.

– Rosnące koszty napraw wynikające z wzrostu cen części zamiennych i wyższych kosztów pracy są trudne do ignorowania. Co ciekawe, choć liczba wypadków i kolizji na polskich drogach zmniejsza się – co jest w dużej mierze zasługą nowocześniejszych pojazdów i lepszych dróg – kwoty wypłacanych odszkodowań rosną – zauważa Piotr Kortus, kierownik Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Phinance.

Powołując się dane Polskiej Izby Ubezpieczeń, ekspert wskazuje, że łączny przypis składki z OC ppm. w 2022 roku wyniósł 15 046 mld zł – zaledwie o 0,8% więcej niż roku poprzednim. Tymczasem wartość średniej szkody z tego typu ubezpieczeń wzrosła o 8,4%, do poziomu 9199 zł.

W ocenie Phinance na decyzje cenowe firm ubezpieczeniowych mogą również wpłynąć obowiązujące od ubiegłego roku rekomendacje Komisji Nadzoru Finansowego dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych. Przewidują one m.in. wypłatę odszkodowania gwarantującego przywrócenie pojazdu do stanu sprzed szkody, z wykorzystaniem oryginalnych części, co będzie kolejnym czynnikiem wzrostu kosztów w likwidacji szkód.

Phinance przypomina, że według „Rzeczpospolitej” obecny rok miał być okresem znaczącego wzrostu cen ubezpieczeń komunikacyjnych, zwłaszcza OC ppm.

– Faktycznie jako pośrednik ubezpieczeniowy współpracujący ze wszystkimi znaczącymi towarzystwami ubezpieczeniowymi widzimy delikatny wzrost cen ubezpieczenia OC ppm. Warto jednak podkreślić, że wzrost ten jest tak minimalny, że nie rekompensuje wysokich kosztów odszkodowań. Może to sugerować nachodzącą już po nowym roku zmianę w stawkach za ubezpieczenia – przyznaje Piotr Kortus.

(AM, źródło: Phinance)

ERGO Hestia w kapitale żelaznym Akademii Leona Koźmińskiego 

0
Dagmara Senda, ERGO Hestia Żródło zdjęcia: LinkedIn

W tym roku ERGO Hestia rozszerzyła współpracę z Akademią Leona Koźmińskiego i dołączyła do grona partnerów tworzącego tzw. kapitał żelazny uczelni. To inicjatywa zakładająca gromadzenie środków finansowych, które w przyszłości będą inwestowane w strategiczne przedsięwzięcia wspierające rozwój młodego pokolenia.

– Jako ubezpieczyciel jesteśmy znani z tego, że zawsze najważniejszą inwestycją jest dla nas rozwój i edukacja – zarówno pracowników, jak i doradców ubezpieczeniowych oraz naszych klientów. Współpraca z Akademią Leona Koźmińskiego pozwala nam jeszcze lepiej tę misję realizować – mówi Małgorzata Sztabińska, dyrektorka Departamentu HR Grupy ERGO Hestia.

Na inauguracji roku akademickiego 2023/2024 ubezpieczyciela reprezentowała Dagmara Senda, zastępczyni dyrektora Departamentu HR.

Akademia Leona Koźmińskiego jest pierwszą polską uczelnią z kapitałem żelaznym, dzięki któremu będzie mogła zrealizować swoje strategiczne cele. Wypracowane zyski umożliwią inwestycję w szerokie programy stypendialne, rozwój kadry akademickiej czy realizację unikatowych projektów badawczych.

(AM, źródło: LinkedIn)

Klarna zaoferuje ubezpieczenia wbudowane

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aplikacja Klarny zostanie rozszerzona o szereg nowych funkcjonalności. Jedną z nich będą ubezpieczenia do kupowanych produktów. Polisy będą oferowane we współpracy z Cover Genius – podał cashless.pl.

Cover Genius to insurtech, który specjalizuje się w ubezpieczeniach wbudowanych. Opracowane przez niego produkty będą chronić zakupiony towar od awarii lub przypadkowego zniszczenia. Ewentualne roszczenia będzie można zgłaszać za pośrednictwem aplikacji. Oferta ubezpieczeniowa będzie na razie dostępna wyłącznie w USA.

Więcej:

cashless.pl z 12 października, Ida Krzemińska-Albrycht „Klarna zapowiada sporo nowości w aplikacji. Jedną z nich są ubezpieczenia do kupowanych produktów”

(AM, źródło: cashless.pl)

Insuramore: Ilu jest miliarderów ubezpieczeniowych?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W 2022 r. 638 grup ubezpieczeniowych pozyskało sumę składek bezpośrednich brutto przekraczającą 1 mld dolarów. 32 grupy spośród „miliarderów”, którymi zostały w ciągu roku, ma siedziby na rynkach szybkiego rozwoju. Globalnie 100 największych grup zebrało w 2022 r. 60,6% składki bezpośredniej brutto, a 500 grup – 90%.

W podziale na segmenty wśród ubezpieczycieli na życie znalazło się 304 takich miliarderów, wśród zdrowotnych 220, a wśród majątkowych 275. W tym ostatnim segmencie 158 grup ubezpieczeniowych przekroczyło 1 mld dol. składki z ubezpieczeń majątkowych dla firm, 153 z majątkowych dla osób prywatnych, 119 z ubezpieczeń komunikacyjnych i 48 z ubezpieczeń domów i mieszkań. Należy zauważyć, że niektóre grupy osiągnęły miliard w więcej niż jednej klasie ubezpieczeń – wynika z globalnych rankingów uaktualnionych przez Insuramore.  

32 spośród grup, które przekroczyły 1 mld dol. składki brutto, w 2021 r. uzyskało wynik poniżej progu.  

Specjalizująca się w ubezpieczeniach zdrowotnych UnitedHealth Group, największa na świecie grupa ubezpieczeniowa, w 2022 r. osiągnęła składkę bezpośrednią brutto o ok. 80% większą niż Allianz, grupa zajmująca pod tym względem drugie miejsce. Tymczasem te dwie grupy mają udział w globalnym rynku działalności ubezpieczeniowej powyżej 2%. Na globalnym rynku ubezpieczeniowym wartym 7 bln dol. pod względem składki bezpośredniej brutto, największych 20 grup odpowiadało w 2022 r. za 28,3%.

Większość grup ubezpieczeniowych uruchomionych w ostatnich latach, w tym te na pierwszej linii innowacji insurtechowych, ma jeszcze do przejścia długą drogę, zanim zostaną miliarderami. Wyjątkiem jest amerykańska grupa Oscar Health, która chociaż w połowie 2023 r. wciąż ponosiła straty, to jednak szybki wzrost wywindował ją na 200. pozycję w rankingu ogólnym za 2022 r. i na 54. w ubezpieczeniach na życie.

AC

TSUE: Rower ze wspomaganiem to nie pojazd, więc nie musi mieć OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rower ze wspomaganiem elektrycznym nie jest objęty obowiązkiem ubezpieczenia pojazdów mechanicznych, ponieważ nie jest napędzany wyłącznie siłą mechaniczną. A takie urządzenia nie odznaczają się charakterem, z którym wiązałoby się powodowanie u osób trzecich uszkodzeń ciała lub szkód majątkowych porównywalnych do tych, które mogą powodować pojazdy napędzane wyłącznie siłą mechaniczną – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Czy rower odpowiada definicji pojazdu?

Sprawa dotyczyła rowerzysty z Belgii, który został potrącony przez auto i wkrótce później zmarł. W późniejszym postępowaniu sądowym mającym na celu ustalenie ewentualnego prawa do odszkodowania powstał spór dotyczący kwalifikacji prawnej roweru ze wspomaganiem elektrycznym: czy należy go uznać za „pojazd”?

W tym przypadku silnik roweru zapewniał jedynie wspomaganie pedałowania, w tym poprzez wykorzystanie funkcji „turbo”. Funkcja ta może zostać aktywowana dopiero po użyciu siły mięśni (przez pedałowanie, prowadzenie roweru pieszo lub jego pchanie). Kwalifikacja prawna rozpatrywanego roweru ma zasadnicze znaczenie dla ustalenia, czy ofiara była kierującym „pojazdem mechanicznym”, czy też zgodnie z prawem belgijskim mogła ubiegać się o automatyczne odszkodowanie jako „słabszy użytkownik drogi”.

Pytanie do TSUE

Ponieważ pojęcie „pojazdu” w ustawodawstwie belgijskim odpowiada temu pojęciu zawartemu w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/103/WE z dnia 16 września 2009 r. w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności (Dz.U. 2009, L 263, s. 11), belgijski Cour de cassation postanowił zwrócić się do Trybunału z pytaniem dotyczącym wykładni tego pojęcia.

Ubezpieczenie dotyczy pojazdów mechanicznych

W wydanym 12 października wyroku TSUE stwierdził przede wszystkim, że dyrektywa nie zawiera wskazówek celem ustalenia, czy siła mechaniczna powinna odgrywać wyłączną rolę w napędzaniu „pojazdu” (warto pamiętać, że definicja pojęcia „pojazdu” zostanie zmieniona z dniem 23 grudnia 2023 r., kiedy wejdzie w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2118 z dnia 24 listopada 2021 r. zmieniająca dyrektywę 2009/103 (Dz.U. 2021, L 430, s. 1). Nowa definicja wyraźnie określi w sposób wyraźny, że „pojazd” stanowi „każdy pojazd silnikowy […] napędzany wyłącznie siłą mechaniczną” oraz doprecyzuje wagę i prędkość pojazdu. Wskazał jednak, że dyrektywa odnosi się do „ubezpieczenia komunikacyjnego”, które to wyrażenie oznacza tradycyjnie w języku potocznym ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych, takich jak motocykle, samochody i samochody ciężarowe, które są poruszane wyłącznie za pomocą siły mechanicznej. Trybunał przypomniał również cel dyrektywy, jakim jest ochrona poszkodowanych w wypadkach drogowych spowodowanych przez pojazdy mechaniczne. Cel ten nie wymaga, aby rowery ze wspomaganiem elektrycznym wchodziły w zakres pojęcia „pojazdu” w rozumieniu dyrektywy.

Wyrok TSUE z 12 października 2023 r. w sprawie C-286/22 | KBC Verzekeringen.

(AM, źródło: TSUE)

Oliver Bäte prezesem Allianz na kolejne pięć lat

0
Oliver Bäte Żródło zdjęcia: www.allianz.com

Rada nadzorcza Allianz SE ogłosiła, że decyzją Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy mandat Olivera Bäte jako prezesa zarządu Allianz SE został przedłużony do 2028 r. Podobną decyzję podjęto również odnośnie do Andreasa Wimmera, członka zarządu odpowiedzialnego za biznes życiowy oraz zarządzanie aktywami. Jego mandat został przedłużony do 30 września 2029 r.

Oprócz przedłużenia wspomnianych mandatów Zgromadzenie zdecydowało, że Claire-Marie Coste-Lepoutre, obecnie główna aktuariuszka oraz dyrektorka ds. planowania i kontrolingu Allianz SE a wcześniej dyrektorka finansowa i zastępczyni CEO Allianz Global Corporate & Specialty SE zostanie członkinią zarządu. Jej powołanie ma moc obowiązującą ze skutkiem od 1 stycznia 2024 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych zgód organów regulacyjnych. Claire-Marie Coste-Lepoutre zastąpi Giulio Terzariola, który przeszedł do Generali.

– Rada nadzorcza w pełni popiera decyzję o kontynuacji przywództwa Olivera Bäte, wspieranego przez jego kolegów z zarządu, w celu utrzymania zrównoważonego i rentownego wzrostu Allianz, dalszego rozwoju dobrze prosperującej i produktywnej organizacji oraz wzmocnienia jej konkurencyjnej pozycji w przyszłości – powiedział przewodniczący RN Allianz SE Michael Diekmann.

– Dziękuję radzie nadzorczej za zaufanie i wsparcie i nie mogę się doczekać, aby nadal służyć interesariuszom Allianz w zmieniającym się świecie – dodał Oliver Bäte.

(AM, źródło: Allianz)

Cyfrowa rewolucja LINK4 napędziła wrześniową sprzedaż „komunikacji”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wrześniowy przypis składki brutto LINK4 z ubezpieczeń motoryzacyjnych w kanale online był o 133% wyższy od uzyskanego w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Zakład podkreśla, że tak znaczący wzrost był możliwy dzięki konsekwentnie realizowanej przez niego strategii omnichanel, zakładającej zwiększenie integracji kanałów sprzedażowych oraz automatyzację procesów.

 – Ten imponujący wzrost i utrzymanie dynamiki sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych to zasługa dobrej współpracy naszych zespołów. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia, które przekładają się na widoczne wzrosty dla biznesu. Nowy portal internetowy z innowacyjnym kalkulatorem produktów motoryzacyjnych w połączeniu z automatyzacją i personalizacją procesów sprzedażowych zapewnia jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe naszym klientom. Idziemy dobrą drogą, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów i wprowadzać kolejne innowacyjne rozwiązania – mówi wiceprezes LINK4 Michał Chyczewski.

W ramach realizacji strategii omnichannel zakład udostępnił klientom na początku września nowy portal obsługowo-sprzedażowy. W ramach serwisu dostępny jest m.in. szybki kalkulator ubezpieczeń, który dzięki integracji z bazami CEPiK i CEP pozwala w kilka sekund obliczyć składkę za OC czy AC. Oprócz kalkulatora klienci LINK4 znajdą także w nowym serwisie czytelny i intuicyjny interfejs z łatwą nawigacją, wygodną wyszukiwarkę, uproszczone i przejrzyste formularze oraz opcję wyboru preferowanej formy kontaktu (np. czat lub rozmowa telefoniczna). Jednocześnie ubezpieczyciel zintegrował oferty w kanale online i call center oraz wprowadza na szeroką skalę automatyzację procesów sprzedażowych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Konferencja o praktycznych i prawnych problemach w likwidacji szkód komunikacyjnych

0
Źródło zdjęcia: Uczelnia Łazarskiego

25 października na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbędzie się konferencja naukowa zatytułowana „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym a standardy likwidacji szkód komunikacyjnych w ramach ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i rola biegłego sądowego”. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Konferencja skierowana jest m.in. do sędziów, biegłych sądowych, rzeczoznawców samochodowych, pracowników naukowych z zakresu prawa cywilnego, ubezpieczeniowego i technologii napraw, likwidatorów szkód komunikacyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, prawników.

Program wydarzenia przewiduje krótkie merytoryczne prelekcje w ramach trzech moderowanych paneli tematycznych. Ich uczestnikami będą m.in. sędziowie, pracownicy naukowi, eksperci. W trakcie konferencji omówione zostaną m.in. aktualne trendy linii orzeczniczej oraz ich wpływ na wysokość świadczeń w ramach ubezpieczeń OC ppm., rola instytucji nadzorujących ochronę poszkodowanych oraz rynek finansowy, aspekty prawnej i etycznej odpowiedzialności spoczywającej na biegłych i rzeczoznawcach, procesowe, ustrojowe i etyczne aspekty dotyczące roli biegłego w toku postępowania sądowego oraz zasad sporządzania postanowienia o dopuszczeniu dowodu z opinii biegłego a także problemy w toku postępowania sądowego, z jakimi borykają się sędziowie, biegli, rzeczoznawcy, prawnicy oraz poszkodowani i pracownicy towarzystw ubezpieczeń.

Uczestnicy spotkania sformułują również wnioski de lege ferenda oraz propozycje dla ustawodawcy.

Koszt uczestnictwa w konferencji to 350 zł.

Rejestracja i agenda możliwa jest TUTAJ.

źródło: Uczelnia Łazarskiego

(AM, źródło: gu.com.pl, Uczelnia Łazarskiego)

Jak spełnić obowiązek szkoleniowy wymagany ustawą

0
Joanna Jastrzębska

Przed nami gorący czas – rozpoczął się wzmożony ruch w szkoleniach zawodowych dla branży ubezpieczeniowej (IDD). To dobry moment, aby przypomnieć kilka istotnych kwestii związanych z obowiązkiem szkoleniowym.

Kogo dotyczą szkolenia zawodowe (IDD)?

  • osoby wykonującej czynności agencyjne,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu ubezpieczeń,
  • osoby wykonującej czynności dystrybucyjne zakładu reasekuracji,

Osoby wchodzące do branży ubezpieczeniowej pierwsze szkolenie zawodowe w wymiarze minimum 15 h zobowiązane są zrealizować w terminie 18 miesięcy od dnia:

  • wpisu do rejestru pośredników ubezpieczeniowych osoby wykonującej czynności agencyjne, osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń lub osoby wykonującej czynności brokerskie w zakresie reasekuracji;
  • rozpoczęcia wykonywania czynności dystrybucyjnych zakładu ubezpieczeń lub czynności dystrybucyjnych zakładu reasekuracji przez osoby wykonujące takie czynności.

Osoba doskonaląca swoje umiejętności zawodowe ma obowiązek zrealizowania przynajmniej 15 godzin szkoleń zawodowych zgodnie z Ustawą o dystrybucji ubezpieczeń.

Dla ułatwienia, rynek w większości przyjął zasadę, że obejmuje obowiązkiem osoby zarejestrowane i wpisane do rejestru w poprzednim roku kalendarzowym.

Czy 15 godzin szkoleń w ciągu roku jest wystarczające w stosunku do ryzyka związanego z wykonywaniem zawodu pośrednika ubezpieczeniowego? Jak wygląda to w praktyce.

Stanowisko UKNF dotyczące realizacji obowiązku doskonalenia umiejętności zawodowych z 12 lutego 2020 r. doprecyzowuje i jednoznacznie określa, że w sytuacji, gdy osoba obowiązana proponuje klientom zawarcie umów z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń, wymiar 15 godzin będzie niewystarczający.

Zatem właściwe będzie realizowanie szkoleń w wyższym wymiarze, adekwatnym do zakresu oferowanych umów.

Co rekomendujemy?

Realizując szkolenia w obszarze IDD, wydając oraz konfekcjonując zaświadczenia dla TU wystawiane przez inne organizacje, mamy szeroki pogląd na praktyki rynku. 
Dla dobra wszystkich stron zaangażowanych w proces IDD dzielimy się doświadczeniem i wnioskami sprawdzonych praktyk rynkowych.

O czym należy pamiętać:

  • Dostarczenie zaświadczeń do TU majątkowego – minimum 15 h z grupy II
  • Dostarczenie zaświadczeń do TU Życiowego – minimum 15 h z grupy I
  • Multiagencje mające w ofercie zarówno ubezpieczenia majątkowe, jak i życiowe – należy ustalić proporcjonalnie w zależności od wielkości przypisu z danej grupy. Dla przykładu multiagencja dystrybuująca w 70% majątek, w 30% życie – minimum 15 h z działu II oraz 6 h z działu I.

Jeśli jesteś osobą odpowiedzialną lub wystawiającą zaświadczenie z przebytego szkolenia:

  • Zwróć szczególną uwagę na wpisanie wszystkich danych wymaganych ustawą o IDD.
  • Wpisz grupę ubezpieczeń, której dotyczy szkolenie (nie jest to jednoznaczny wymóg ustawowy, ale w świetle konieczności „wylegitymowania się” z 15 h osobom, które proponują klientom zawarcie umów ubezpieczenia z różnych działów, grup i rodzajów ubezpieczeń – naszym zdaniem staje się konieczne podanie działu, do którego kwalifikuje się szkolenie.
  • Podpisz dokument elektronicznie – naszą rekomendacją jest podpis elektroniczny kwalifikowany (U.d.u. nie zawiera definicji podpisu elektronicznego. Znajduje się ona w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (OJ L 257, 28.8.2014, p. 73–114), zwane dalej: rozporządzeniem. Art. 3 pkt 10 rozporządzenia definiuje podpis elektroniczny, jako „dane w postaci elektronicznej, które są dołączone lub logicznie powiązane z innymi danymi w postaci elektronicznej, i które użyte są przez podpisującego jako podpis”.
  • Stosuj przejrzysty wzorzec zaświadczenia, łatwy do analizy dla osób sprawdzających dokument.

Jeśli jesteś osobą szkoloną (agent, OFWCA, dystrybutor, broker), sprawdź:

  • czy twoje dane na zaświadczeniu są poprawne,
  • czy zaświadczenie dotyczy aktualnego roku kalendarzowego,
  • czy jest podpisane (często się zdarza, że osoby szkolone pobierają dokument elektroniczny przed podpisaniem go przez osobę uprawnioną).

Jeśli twój dokument zawiera błędy, zwróć się do jego wystawcy i poproś o korektę.

To ciebie dotyczy obowiązek realizacji szkoleń, a w razie kontroli okazania prawidłowo wystawionego zaświadczenia.

Pamiętaj, aby przekazując zaświadczenia do osób je sprawdzających:

  • dokumenty były czytelne,
  • niepodzielone na odrębne strony (ciężko przyporządkować drugą stronę do dokumentu źródłowego),
  • dokument elektroniczny pozostał w oryginalnej wersji (jako plik elektroniczny, nigdy skan),
  • nie skanować wielu dokumentów – zaświadczeń z podpisem odręcznym,
  • nie przekazywać tego samego dokumentu kilka razy (dubel).

Warto pamiętać, że na końcu całego procesu związanego z IDD jest ktoś, kto musi przeanalizować wszystkie dokumenty, sprawdzić liczbę godzin w danych grupach ubezpieczeń i je zaraportować.

W eOFWCA.pl podczas sprawdzania zaświadczeń korzystamy z automatycznego narzędzia opartego na robotyce – co znacznie przyspiesza proces sprawdzania i raportowania. Analiza wymaga, aby przekazane dokumenty były jak najbardziej zunifikowane.

Ułatwmy sobie wzajemnie pracę. Będzie to korzyścią dla całej branży.

Joanna Jastrzębska
członkini zarządu, obszar szkoleń
eOFWCA.pl

18,325FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie