Blog - Strona 495 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 495

UFG szykuje System Obsługi Szkód i Regresów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ogłosił rozpoczęcie procedury rozeznania rynku (ang. Request for Information, RFI) dotyczącego zaprojektowania, budowy i utrzymania Systemu Obsługi Szkód i Regresów. SOSiR ma zapewnić kompleksową realizację zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu świadczeń wypłaconych przez Fundusz.

System ma umożliwić kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń w zakresie realizowanym przez UFG, m.in. z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli jego posiadacz był nieubezpieczony lub nie ustalono jego tożsamości.

Automatyzacja wszystkich dochodzeń należności

SOSiR pozwoli też na kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z dochodzeniem należności od sprawców szkód i nieubezpieczonych posiadaczy pojazdów i gospodarstw rolnych z tytułu zwrotu wypłaconych w procesie likwidacji odszkodowań i świadczeń oraz poniesionych kosztów, od zakładu ubezpieczeń w przypadku identyfikacji OC już po wypłacie przez UFG należnych odszkodowań i świadczeń, czy też od poszkodowanych – w przypadku nienależnie pobranych świadczeń (np. w wyniku wyłudzenia) – oraz od syndyków w przypadku upadłości zakładu ubezpieczeń.

UFG przypomniał, że koszty likwidacji szkód ponoszone przez niego w ostatnich latach to ok. 500 mln zł rocznie – bezpośrednio wypłacane poszkodowanym lub zabezpieczone w formie rezerw ubezpieczeniowych na pokrycie ich przyszłych roszczeń. Wartość dochodzonych przez Fundusz roszczeń wynosi obecnie ok. 350 mln zł.

System pozwoli zaoszczędzić

Fundusz zapewnia, że skuteczniejsze dochodzenie roszczeń w sposób pośredni przełoży się na mniejsze konsekwencje finansowe wobec ubezpieczonych. Zastrzegł jednocześnie, że procesy biznesowe związane z tymi obszarami są bardzo złożone i w celu ich usprawnienia system zostanie zaprojektowany w oparciu o nowoczesny silnik workflow, wykorzystując zaawansowane algorytmy decyzyjne w celu automatyzacji obsługi procesu. Pozwoli to na przyspieszenie ich realizacji i skrócenie czasu oczekiwania przez obywateli na załatwienie ich spraw. Udostępnione e-usługi dla obywateli zapewnią obsługę procesu likwidacji szkody lub zaspokojenia roszczeń regresowych na wszystkich jego etapach i kompleksowe załatwienie sprawy. SOSiR będzie również udostępniał usługi dla zakładów ubezpieczeń, umożliwiające im pełną obsługę likwidowanych szkód.

Projekt będzie wykorzystywał dostępne funkcjonalności systemów publicznych, m.in. rejestru PESEL, Rejestru Danych Kontaktowych, SI CEPiK, węzła krajowego login.gov.pl, systemu e-Sąd.

eUFG w pierwszym rzędzie?

Niedawno zakończyła się też ogłoszona przed miesiącem RFI dotycząca zaprojektowania, budowy i utrzymania platformy eUFG. Ma ona zastąpić aktualny portal ufg.pl oraz portal dla zakładów ubezpieczeń. Funkcjonalności eUFG mają na celu usprawnienie realizacji praw i obowiązków zakładów ubezpieczeń oraz związanej z tym komunikacji z Funduszem. Istotnym celem projektu jest także zapewnienie skuteczności i ergonomii w zakresie realizacji przez UFG funkcji informacyjnej wobec osób ubezpieczonych, tak aby miały zapewnioną równowagę informacyjną w stosunku do zakładów ubezpieczeń. To zaś otwiera możliwości oferowania tym osobom nowoczesnych rozwiązań niosących walor informacyjny, jak również poprawiający komunikację. Dotyczy to zarówno istniejących funkcjonalności (udostępnianie informacji o przebiegu ubezpieczenia, obsługa spraw dotyczących opłat, szkód i regresów), jak i funkcjonalności przewidzianych do uruchomienia (np. ułatwiających obsługę formalności związanych ze sprzedażą lub nabyciem pojazdu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Nowe ubezpieczenia eksportowe czekają tylko na podpis prezydenta

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Sejm przyjął projekt nowelizacji ustawy o gwarantowanych przez Skarb Państwa ubezpieczeniach eksportowych i tym samym zakończył parlamentarny etap procedowania regulacji. Dzięki nowym przepisom więcej firm będzie mogło skorzystać z ubezpieczeń gwarantowanych. Nowela wprowadza też możliwość reasekuracji przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych części ryzyk polskich przedsiębiorców, które będą w okresie reasekuracji objęte ochroną ubezpieczeniową. Ustawa czeka już tylko na podpis prezydenta.

– Dzięki tej ustawie dostępny będzie większy wybór ubezpieczeń, a tym samym więcej instytucji będzie mogło skorzystać z ubezpieczeń gwarantowanych. Nowelizacja wprowadza możliwość reasekuracji przez KUKE ubezpieczeń casco i OC w transporcie. To ważny krok, ponieważ ułatwiamy dzięki temu firmom ekspansję za granicą – powiedział minister rozwoju i technologii Waldemar Buda, którego resort jest inicjatorem i autorem nowej regulacji.

– Nowe przepisy zapewnią ochronę ubezpieczeniową polskim eksporterom również w zakresie zakupu towarów. Będzie to możliwe poprzez wdrożenie do oferty KUKE ubezpieczenia zwrotu zaliczki zapłaconej przez ubezpieczającego na potrzeby dostawy importowej z krajów rozwijających się – dodał wiceminister rozwoju i technologii Grzegorz Piechowiak.

Nowy impuls do rozwoju polskich firm za granicą

Rozwiązania zawarte w ustawie umożliwią szybką reakcję na ewentualne globalne wydarzenia. Doprecyzowane i uzupełnione przepisy pozwolą KUKE na m.in. tworzenie elastycznych instrumentów finansowych dla polskich firm w zakresie ubezpieczeń eksportowych. Ustawa wprowadza również możliwość reasekuracji przez Korporację ryzyk nadzwyczajnych ponoszonych przez polskich przedsiębiorców.

Ustawa pozwoli również KUKE na zaoferowanie ochrony ubezpieczeniowej w zakresie projektów pozaeksportowych – odnawialnych źródeł energii.

Więcej na temat postanowień ustawy w artykule na portalu GU.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Letnia szkoła życia i zdrowia

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 22 sierpnia 2023 roku w godzinach 13:00–14:30. Tematem tego odcinka będzie szeroko rozumiana opieka zdrowotna.

W programie wystąpią: Joanna Łąka-Wałach, dyrektorka sprzedaży LUX MED Ubezpieczenia, i Dariusz Rutkowski, Sales & Account Management Director Further (d. Best Doctors).

Podczas programu mowa będzie o:

  • szansach i ograniczeniach leczenia szpitalnego po pandemii,
  • świecie, w którym geografia i zamożność nie definiuje opieki zdrowotnej.

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(am)

Akcjonariusze PZU SA dokonają zmian w radzie nadzorczej spółki

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU SA poinformował w komunikacie o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Odbędzie się ono 13 września 2023 roku.

W trakcie obrad NWZ podejmie decyzję o odwołaniu jednego z członków rady nadzorczej i powołania jego następcy. Ponadto akcjonariusze podejmą uchwały w sprawie oceny odpowiedniości zbiorowej RN oraz poniesienia kosztów zwołania i odbycia NWZ.

(AM, źródło: PZU)

Spokojna podróż tylko z dobrą polisą

0
Paweł Moczydłowski

Rozmowa z Pawłem Moczydłowskim, dyrektorem Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich, oraz Anną Witkowską, zastępczynią dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich w Dziale Zarządzania Produktami ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Polacy chętnie podróżują, i w kraju, i za granicą. Ale czy pamiętają o tym, żeby kupić polisę turystyczną? Na co powinni zwrócić uwagę przy jej zakupie?

Anna Witkowska: – Klienci są coraz bardziej świadomi, że powinni wykupić ubezpieczenie przed wyjazdem, ale z reguły robią to na ostatnią chwilę. Wprawdzie mamy obecnie szczyt sezonu turystycznego, ale sam sezon nam się zdecydowanie wydłużył: okres urlopowy trwa obecnie od kwietnia do końca października.

Najważniejszym punktem, na który warto zwrócić uwagę przy wyborze polisy turystycznej, jest wysokość sumy ubezpieczenia. Innej sumy będziemy potrzebowali, gdy wybieramy się do naszych sąsiadów, np. do Czech, a innej do Maroka. Po prostu w poszczególnych krajach usługi medyczne różnią się ceną.

W naszym flagowym pakiecie ERGO Podróż dajemy klientom możliwość wyboru sumy ubezpieczenia od 200 tys. zł do 3 mln zł – agent z pewnością podpowie, jaka kwota będzie najbardziej odpowiednia dla naszej podróży.

Drugi ważny aspekt, który należy wziąć pod uwagę, to kompleksowość ochrony. Najpopularniejszym elementem polisy turystycznej jest pokrycie kosztów leczenia, ale klient powinien również wiedzieć, że warto posiadać ochronę od następstw nieszczęśliwych wypadków, a także assistance podróżne, OC w życiu prywatnym czy ochronę bagażu.

Jak wygląda pakiet ERGO Podróż w szczegółach?

Paweł Moczydłowski: – W naszym pakiecie dajemy klientom trzy warianty ochrony, a w każdym z nich można pokryć pięć ryzyk. Różnica między pakietami polega na różnych sumach ubezpieczenia i zakresach. Oferta jest skalkulowana dla przeciętnego, bardzo standardowego wyjazdu. Ale jeżeli klient ma wyjątkowe potrzeby związane na przykład z uprawianiem sportów bądź też jego stan zdrowia nie jest typowy, może dokupić odpowiednie rozszerzenia.

Chcemy, żeby nasza oferta była prosta, ale i odpowiednio szeroka. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dużo dodatkowych rozwiązań ochronnych. Wprawdzie wszystko wskazuje na to, że pandemia należy do przeszłości, ale zachowaliśmy chociażby świadczenia covidowe w podstawowej wersji oferty.

Zamiar uprawiania sportów należy oczywiście zgłosić agentowi przy zakupie polisy, ale co z ochroną w przypadku chorób przewlekłych?

P.M.: – Choroby określane jako cywilizacyjne są elementem standardowego zakresu ochrony i nie wymagają rozszerzenia. Jeżeli natomiast choroba klienta jest bardziej specjalistyczna, to również należy powiedzieć o tym agentowi.

Jak ERGO Hestia podchodzi do sytuacji, w której do uszczerbku dojdzie po wypiciu alkoholu?

A.W.: – Już od kilku lat uwzględniamy w ochronie szkody powstałe, gdy klient jest pod wpływem alkoholu. Ważne jest jednak to, żeby zachować rozsądek i nie pić alkoholu przed uprawianiem sportów ekstremalnych.

Jakie szkody najczęściej pojawiają się w portfelu ERGO Hestii?

A.W.: – Najwięcej mamy przypadków nagłego zachorowania, różnych lekkich dolegliwości, przeziębień, problemów żołądkowych. Ale również zdarzają się sytuacje związane z nieszczęśliwym wypadkiem. Nietrudno jest też o zwykłe skręcenie kostki na nierównym podłożu. Rzadziej zdarzają się za to akcje ratownicze czy repatriacje, ale niestety to też ma miejsce.

Wśród urlopowiczów pokutuje przekonanie, że karta EKUZ zapewni im opiekę na wyjeździe zagranicznym…

A.W.: – Z kartą EKUZ możemy skorzystać z opieki zdrowotnej w Unii Europejskiej na takich samych warunkach jak obywatele kraju, w którym przebywamy. I nie zawsze jest to bezpłatny dostęp do lekarza pierwszego kontaktu, darmowy przewóz karetką czy nieodpłatny pobyt w szpitalu. Często w krajach europejskich za te usługi trzeba zapłacić. Wezwanie karetki to jest koszt ok. 1000 euro. Jeden dzień pobytu w szpitalu potrafi kosztować do 1500 euro. Co więcej, karta EKUZ nie zadziała w prywatnych placówkach służby zdrowia.

Z polisą podróżną możemy być spokojni nie tylko o koszty leczenia, lecz również o organizację pomocy medycznej. Ubezpieczyciel wyśle do nas lekarza lub skieruje nas do odpowiedniej placówki. Przypominam również, że karta EKUZ nie zapewnia świadczeń związanych z nieszczęśliwym wypadkiem czy ochroną w ramach OC w życiu prywatnym.

Jakiego typu zdarzenia pojawiają się w ramach ubezpieczenia OC w życiu prywatnym?

P.M.: – Polisa OC w życiu prywatnym może pozwolić na rozwiązanie naprawdę trudnych sytuacji, zwłaszcza jeśli odwiedzamy na przykład Stany Zjednoczone bądź kraje, gdzie stosunek do ubezpieczenia jest zupełnie inny niż u nas. Tam pozwy sądowe są codziennością. Dlatego nasi agenci zachęcają do wykupienia ochrony na wypadek roszczeń osób trzecich. I mają rację.

A.W.: – Mamy różne zgłoszenia. Od wypalonej żelazkiem dziury w hotelowym dywanie po straty związane z niemożliwością wykonywania pracy zarobkowej przez osobę poszkodowaną, którą przypadkowo potrąciliśmy na stoku. Roszczenia ze szkód osobowych mogą być bardzo wysokie, więc warto zwrócić uwagę, żeby suma gwarancyjna również była odpowiednio wysoka.

Assistance w podróży również się sprawdza, zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy do czynienia z barierą językową…

A.W.: – Możemy liczyć między innymi na pomoc tłumacza w ramach assistance. To jest szczególnie przydatne w sytuacjach medycznych, kiedy mamy do czynienia ze specjalistycznym językiem, którego możemy dobrze nie zrozumieć.

Rolą ubezpieczenia jest zapewnienie nam opieki podczas nieprzewidzianych zdarzeń, dlatego warto zwrócić uwagę na to, co obejmuje nasza polisa i jakie zawiera sumy ubezpieczenia. Dzięki temu będziemy mogli spokojnie udać się w podróż.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Jakie ryzyka niesie ze sobą korzystanie z AI w ubezpieczeniach?

0
Agnieszka Uba

Do tej pory w naszym cyklu artykułów na temat AI w branży ubezpieczeń podejmowaliśmy tematy związane z zaletami, możliwościami i praktycznymi zastosowaniami. Tym razem przyjrzymy się drugiej stronie medalu – potencjalnym ryzykom i temu, jak można je zminimalizować.

Ryzyka te dzielą się na dwie kategorie: ryzyka technologiczne i użytkowe.

Ryzyka technologiczne

Poufność danych

To główne ryzyko technologiczne. Rozwój AI znacząco ułatwia gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie informacji, a tym samym danych osobowych, na niespotykaną dotąd skalę. Ryzyko ich wycieku jest głównym źródłem niepokoju i nieufności konsumentów. By zagwarantować bezpieczeństwo przetwarzanych danych, firmy zbierające je zazwyczaj decydują się na wdrażanie systemów AI na własnych serwerach.

Charakterystyka czarnej skrzynki systemów AI, zwłaszcza generatywnej, sprawia, że proces decyzyjny algorytmów AI jest trudny do zrozumienia. Jednocześnie sektor ubezpieczeń jest branżą ściśle regulowaną, w której przejrzystość, wytłumaczalność i możliwość przeprowadzenia audytu algorytmów ma kluczowe znaczenie.

Ryzyka użytkowe

Niedokładność działania modeli AI

Działanie systemu AI w dużej mierze zależy od danych, na których się uczy. Jeśli jest szkolony na niedokładnych, stronniczych lub splagiatowanych danych, przyniesie niepożądane rezultaty, nawet jeśli jest dobrze zaprojektowany pod względem technicznym.

Dlatego skuteczne voiceboty i chatboty dla branży ubezpieczeń powinny być trenowane na danych dziedzinowych, zapisach rozmów z klientami itd. Użytkownicy ubezpieczeniowej AI muszą mieć świadomość, że ograniczenia jakości danych wejściowych potencjalnie zmniejszają dokładność ich modelu analitycznego.

Użytkownicy AI mogą mieć trudności z określeniem odpowiedniego poziomu zaufania wobec niej, ponieważ nie wiedzą, co ona potrafi i jak dobrze może działać. W wyniku tego zaczynają nadmiernie na niej polegać i akceptować jej nieprawidłowe zalecenia. 

Jak ograniczyć ryzyka?

Dotychczasowe systemy i programy dla branży ubezpieczeń były oparte na regułach, gdzie ubezpieczyciele mogą wyjaśnić logikę decyzji. Wdrożenia programów opartych na AI wymagają jeszcze ściślejszej współpracy człowieka z technologią.

Aby ograniczyć ryzyka, proponuje się podejście oparte na zarządzaniu poprzez decyzje człowieka (ang. Human-led governance) – człowiek projektuje drzewko decyzyjne, definiuje zachowanie chatbotów oraz sprawdza zachowanie technologii.

  • Zacznij od programu szkoleniowego, aby zwiększyć świadomość pracowników zaangażowanych w opracowywanie, wybieranie lub używanie narzędzi AI w celu zapewnienia zgodności z oczekiwaniami.
  • Przeprowadź program oceny dostawców, tak by wybrać technologię AI najlepiej dobraną do potrzeb i procesów biznesowych.
  • Ustal środki egzekwowania zasad, aby określić normy, role i zakresy odpowiedzialności, procesy zatwierdzania i wytyczne dotyczące korzystania i wdrażania technologii AI.

Technologia sztucznej inteligencji nieustannie dojrzewa, a liczba przypadków jej używania się zwiększa. Ubezpieczyciele nie powinni się jej obawiać, lecz wnieść do jej rozwoju swoją wiedzę. Ich umiejętność zapewniania jakościowych danych ze sprawdzonych źródeł zwiększy możliwość bezpiecznego i kontrolowanego stosowania AI w tej branży.

Agnieszka Uba
SentiOne

Epoka wrzenia

0
Sławomir Dąblewski

Era globalnego ocieplenia się skończyła i „nastała era globalnego wrzenia”, powiedział sekretarz generalny ONZ António Guterres, po tym jak naukowcy potwierdzili, że wszystko wskazuje na to, że lipiec będzie najgorętszym miesiącem w historii.

Naukowcy zapewne po raz kolejny potwierdzą systematyczny wzrost temperatury na Ziemi, informując przy tym, że ostatni lipiec był najchłodniejszym miesiącem w dziejach ludzkości względem tych, które przed nami. Płonie południe Europy, temperatury przekraczają granice wytrzymałości ludzkiego organizmu.

Nie przeszkadza to jednak kolejnym rzeszom turystów decydować się na wypoczynek w krajach Europy Południowej. Bo wypoczynek jest już opłacony i być może natura odpuści. Takie stanowisko potwierdza również moja znajoma, wylatująca właśnie do jednego z najcieplejszych i płonących krajów, bo dzieci muszą mieć wakacje. Jakby co, wykupiła ubezpieczenie turystyczne. Udanego wypoczynku. Trzymam kciuki za ubezpieczyciela.

To, co pokazuje natura zniszczona przez działalność człowieka, przeraża, ale nie wszystkich, bo przyzwyczailiśmy się przez kolejne lata, że wiosny są coraz wcześniejsze i ciepłe, lata gorące i bezdeszczowe. Niewinną mżawkę ludzie mylą z opadem deszczu, zaś na widok deszczu okazują niezadowolenie. Tymczasem płoniemy i nawet komunikaty o tragicznej suszy w Polsce nie robią na nas wrażenia.

Nie protestujemy, nie podejmujemy żadnych działań w naszym interesie. Jakby naszymi mózgami kierowały jakieś obce istoty zmierzające do zagłady ludzkości. Rajcują nas przekazy dotyczące „ryżego”, „wrogich Niemiec i Unii Europejskiej”, nieśmiesznego „Janusza”, niekoniecznie zmian klimatycznych, braku działań ze strony właściwych instytucji państwa zobowiązanych do niezwłocznego podejmowania tychże w trybie natychmiastowym.

Dla ubezpieczycieli zmiany klimatyczne oznaczają wzrost wartości wypłacanych świadczeń i odszkodowań, za które w ostatecznym rachunku zapłacą ubezpieczeni. Według niedawno opublikowanego, wspólnego raportu klimatycznego PIU oraz EY, relatywny spadek PKB w Polsce wyniesie 3% w scenariuszu pozytywnym, w którym zrealizowane byłyby cele określone w Porozumieniu Paryskim. Jeśli wskutek wzrostu temperatur zrealizuje się scenariusz negatywny, PKB spadnie o ponad 10%.

W latach 2016–2021 zakłady ubezpieczeń zaraportowały do Komisji Nadzoru Finansowego 273 zdarzenia, które oceniły jako katastroficzne, o wartości 3,622 mld zł. Ekspozycja znacznego terytorium Polski na choćby tylko ekstremalną suszę jest tak duża, że ubezpieczenie skutków występowania suszy jest niemożliwe. Zarówno rynek ubezpieczeniowy, jak i reasekuracyjny nie dysponują takim kapitałem. Brak wody spowoduje szkody w rolnictwie, wskutek jej braku może zostać przerwana ciągłość działania wielu przedsiębiorstw i instytucji.

Zagrożeniem są również gwałtowne opady deszczu i burze, powodujące powstawanie szkód. Ubezpieczyciele raportują, że w tygodniach z silnym wiatrem przyjmują od trzech do ośmiu razy więcej zgłoszeń i szkód pogodowych niż w dni bezwietrzne. To akurat wydaje się oczywiste, choć przecież związane ze zmianami klimatycznymi. Więcej interesujących danych w raporcie.

Ubezpieczyciele mają do odegrania szczególną rolę w kryzysie klimatycznym, co jest wszem i wobec nieustająco komunikowane. Nie wystarczą jednak deklaracje o wspieraniu czystej energii poprzez ekoprodukty ubezpieczeniowe.

Potrzebne jest czyszczenie portfela z brudnych firm i maksymalne ograniczenie w dostępie do ochrony ubezpieczeniowej dla wydobywców surowców kopalnych i producentów energii z tychże surowców. Teraz, nie w przyszłości. Przyszłości może nie być. Jesteśmy w epoce wrzenia.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Próbował wyłudzić 110 tys. zł z tytułu AC, teraz może posiedzieć nawet 8 lat

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Funkcjonariusze Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą brzeskiej komendy zatrzymali mieszkańca tamtejszego powiatu. Mężczyzna wyłudzał na podstawie podrobionych dokumentów nienależne odszkodowania z tytułu autocasco.

Zatrzymany był właścicielem luksusowego pojazdu, który został przez niego zakupiony i sprowadzony do Polski w stanie uszkodzonym w 2017 r. Mężczyzna we własnym zakresie dokonał naprawy pojazdu, po czym ubezpieczył go w kilku towarzystwach, wykupując m.in. polisę AC. Posiadając dokumentację fotograficzną potwierdzającą uszkodzenia pojazdu sprzed naprawy, pod koniec 2019 r. mężczyzna próbował wyłudzić od kilku zakładów przeszło 100 tys. zł, zawiadamiając o zaistniałych poza granicami kraju fikcyjnych zdarzeniach drogowych. Celu nie osiągnął z uwagi na negatywne decyzje ubezpieczycieli. Mężczyzna zmienił swój sposób działania: dokonywał przerobień  dokumentów w postaci potwierdzeń zakupów części samochodowych oraz dokumentu w postaci faktury VAT wystawionej przez serwis samochodowy za wykonaną usługę naprawczą. Przerabianymi przez siebie dokumentami posługiwał się podczas kolejnych zgłaszanych ubezpieczycielom fikcyjnych zdarzeń komunikacyjnych, wyłudzając w ten sposób nienależne mu odszkodowanie z tytułu posiadanego ubezpieczenia AC.

Podejrzany próbował wyłudzić od ubezpieczycieli blisko 110 tys. zł. Ostatecznie wyłudził 24 tys. zł. Zgromadzony przez śledczych materiał dowodowy pozwolił na przedstawienie łącznie 14 zarzutów, za które grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.

(AM, źródło: Policja Małopolska)

Generali promuje wsparcie w dążeniu do zdrowego i aktywnego życia

0
Źródło zdjęcia: Generali

W  kampanii reklamowej ubezpieczenia NNW Generali, z myślą o Tobie z Programem Generali Vitality w promocji ubezpieczyciel pokazuje, jak wspiera klientów w dążeniu do zdrowego i aktywnego życia. Akcja odbywa się pod hasłem „Twoja droga do zdrowia jest tak wyjątkowa jak Ty”.

Pierwszy etap kampanii obejmuje kanały online oraz social media. W kolejnym kroku, po wakacjach, zostanie ona rozszerzona na inne kanały.

– Chcemy pokazać naszym klientom, że każdy sposób dbania o zdrowie i kondycję fizyczną jest dobry. Każda droga jest inna – bo każdy z nas jest wyjątkowy. Chcemy być dla naszych klientów partnerem na całe życie. Wspieramy ich na wybranej drodze do aktywniejszego i zdrowszego trybu życia, dlatego w ramach promocji udostępniamy bezpłatnie Program Generali Vitality – podkreśla Bartosz Kwieciński, dyrektor zarządzający ds. Marketingu i Sprzedaży Bezpośredniej. Generali

Program Generali Vitality zachęca i motywuje do zdrowego życia oraz nagradza za postępy. Natomiast ubezpieczenie zapewnia klientowi wsparcie, gdyby podczas drogi do zdrowszego życia przydarzył mu się wypadek, np. w czasie jazdy rowerem. Sercem programu jest intuicyjna aplikacja składająca się z trzech części: „Poznaj swoje zdrowie” – znajdują się tu ankiety pozwalające na analizę zdrowia i stylu życia, „Popraw swoje zdrowie” – tu można przystąpić do wyzwań związanych z aktywnością fizyczną oraz „Zdobądź nagrodę” – gdzie znajdują się informacje o partnerach i nagrodach.

Dzięki systematycznemu realizowaniu „wyzwań” program nagradza użytkownika bonami do zrealizowania u jego partnerów. W puli dostępnych nagród znalazły się m.in. bony do Zalando, Allegro, Żabki czy Adidasa. Użytkownik ma również możliwość zakupu urządzeń do monitorowania aktywności, jak Apple Watch czy wybrane urządzenia marki Garmin, w specjalnej ofercie.

Program Generali Vitality w Polsce dostępny jest bezpłatnie w ramach promocji przy zakupie ubezpieczenia NNW Generali, z myślą o Tobie.

(AM, źródło: Generali)

Unilink: W Warszawie i okolicach coraz łatwiej można stracić dobytek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach raportu „Nawigator Ubezpieczeniowy – Mapa przestępczości w Polsce” eksperci Unilink przeanalizowali różnice lokalnego poziomu przestępczości. Z ich ustaleń wynika, że np. Warszawa jest miastem, gdzie w latach 2021–2022 szybko wzrosła liczba przestępstw przeciwko mieniu.

Powołując się na dane Komendy Stołecznej Policji, eksperci multiagencji wskazują, że w 2022 r. miała miejsce następująca liczba przestępstw na terenie aglomeracji warszawskiej:

  • kradzież cudzej rzeczy – 20 707 (o 4622 więcej niż w 2020 r.),
  • kradzież z włamaniem – 6633 (+124),
  • kradzież samochodu – 2630 (-227 ).

– Warto posiadać ubezpieczenie autocasco, które ochroni portfel właściciela pojazdu zarówno w przypadku kradzieży całego auta, jak i jego części, ale także pokryje koszty zniszczeń i naprawy auta na skutek nieudanej próby kradzieży samochodu. Złodziej, próbując włamać się do auta, może na przykład wybić szyby. Polisa pokryje w takim wypadku również koszt wymiany szyby – komentuje Magdalena Gbiorczyk, doradczyni ubezpieczeniowa Unilink w Raszynie.

Przestępstwa przeciwko mieniu – najgorzej od 2013 roku

Z kolei z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że miniony rok okazał się pod względem liczby przestępstw przeciwko mieniu w Warszawie najgorszy od 2013 r. To sytuacja, której na pewno nie można lekceważyć.

Co więcej, od początku 2023 r. do połowy czerwca, według danych Policji doszło już do 506 kradzieży z włamaniem w stolicy. W tym okresie najwięcej takich zdarzeń miało miejsce na terenie Ursynowa (72), Woli (59) i Mokotowa (57). Najmniej takich kradzieży było na terenie Wesołej (5), Rembertowa (4) i Ursusa (9).

Z kolei pod względem liczby przestępstw przeciwko mieniu na 10 tys. osób Warszawa w 2022 r. wypadała dużo lepiej chociażby od Katowic. W przypadku stolicy były to 192 zdarzenia. Gorsze wyniki odnotowano we wspomnianych już Katowicach (331) oraz we Wrocławiu (245), Gdańsku (212) i Poznaniu (196).

W grupie 380 analizowanych powiatów i miast na prawach powiatu Warszawa odnotowała dziewiętnasty najgorszy wynik. Z kolei kojarzona często z wysoką przestępczością Łódź zajęła 41. miejsce w skali kraju. Jej wynik (159) był lepszy również od np. krakowskiego (173).

W stolicy rośnie zainteresowanie ubezpieczeniami

Magdalena Gbiorczyk przyznaje, że mieszkańcy Warszawy prawidłowo oceniają realia życia w stolicy. – Od pewnego czasu widoczne jest większe zainteresowanie zakupem ubezpieczeń chroniących między innymi samochody, domy oraz mieszkania przed kradzieżą – zauważa doradczyni ubezpieczeniowa Unilink. – Zwiększoną przestępczość dostrzegają także właściciele domów oraz mieszkań z Warszawy i okolic. Jeżeli chodzi o domy, to ich właściciele coraz częściej pytają, czy polisa będzie obejmować kradzież zewnętrznego modułu pompy ciepła – dodaje.

(AM, źródło: Unilink)

18,341FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie