Blog - Strona 495 z 1522 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 495

Sąd Najwyższy: Zadośćuczynienie za naruszenie dóbr osobistych także dla osób prawnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Obecnie obowiązujące przepisy pozwalają osobie prawnej domagać się finansowego zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych – taki wniosek płynie z najnowszego wyroku Sądu Najwyższego.

Sprawa rozstrzygana przez SN dotyczyła zagadnienia prawnego, które skierował Sąd Apelacyjny w Gdańsku. W swoim wniosku zwrócił się on o odpowiedź na następujące pytanie: „Czy osoba prawna może domagać się od osoby, która naruszyła jej dobra osobiste, zapłaty zadośćuczynienia za doznaną krzywdę na podstawie art. 448 k.c. w zw. z art. 43 k.c.?”. Pytanie prawne dotyczyło z kolei negatywnej opinii w internecie na temat firmy i jej produktów. Przedsiębiorstwo zażądało jej uśnięcia, przeprosin od autora i 22 tys. zł zadośćuczynienia za krzywdę. Sąd I instancji uznał rację powoda i przyznał mu 5 tys. zł zadośćuczynienia. Sąd Apelacyjny powziął jednak wątpliwości i o ich rozstrzygnięcie zwrócił się do Sądu Najwyższego.

W zagadnieniu gdański sąd przedstawił dwa rozbieżne kierunki wykładni orzeczniczej. Pierwszy z nich dopuszcza stosowanie art. 448 k.c. w sprawach o zasądzenie zadośćuczynienia na rzecz osób prawnych, których dobra osobiste zostały bezprawnie naruszone. Przykładem orzeczeń wydanych w tym nurcie jest wyrok Sądu Najwyższego z 24 września 2008 r., (sygn. akt II CSK 126/08), w którym uznał on, że art. 448 k.c. może zostać zastosowany także do osób prawnych w razie naruszenia ich dobra osobistego. SN wyjaśnił, że zgodnie z art. 43 k.c. przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się odpowiednio do osób prawnych. Przepis ten odsyła więc, bez czynienia jakichkolwiek ograniczeń w zakresie środków ochrony dóbr osobistych osób prawnych, do art. 23 i 24 k.c.

Drugi nurt, do którego przychylał się Sąd Apelacyjny w Gdańsku, odrzuca możliwość zasądzenia zadośćuczynienia na rzecz osób prawnych. W tym zakresie głównym orzeczeniem jest wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 28 września 1999 r. (sygn. akt I ACa 464/99), który wskazał, „że osobom prawnym nie przysługuje roszczenie o zadośćuczynienie pieniężne, albowiem przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych stosuje się odpowiednio do osób prawnych (art. 43 k.c.); skoro krzywda nie może aktualizować się u osób prawnych i nie da się sensownie wskazać analogicznego do krzywdy stanu osoby prawnej, nakaz tylko odpowiedniego stosowania przepisów k.c. o dobrach osobistych osób fizycznych prowadzi w rozważanym wypadku do oceny, iż osobom prawnym nie przysługuje roszczenie o zadośćuczynienie pieniężne”.

RPO za drugą linią orzeczniczą…

Swój akces do postępowania przed SN zgłosił Rzecznik Praw Obywatelskich, który poparł pogląd SA. W swoim stanowisku RPO stwierdził: „Osoba prawna nie może domagać się od osoby, która naruszyła jej dobra osobiste, zapłaty zadośćuczynienia za doznaną krzywdę na podstawie art. 448 k.c. w zw. z art. 43 k.c.”. Dlatego też Rzecznik wniósł o wydanie uchwały, w której SN jednoznacznie wykluczy możliwość zasądzenia zadośćuczynienia za krzywdę poniesioną przez osoby prawne w związku z bezprawnym naruszeniem jej dóbr osobistych.

…ale SN wybrał pierwszą

Sąd Najwyższy w Izbie Cywilnej przychylił się jednak do pierwszej z wymienionych linii orzeczniczych. W wyroku z 3 października wydanym w trzyosobowym składzie SN podjął uchwałę o następującej treści: „Artykuł 448 k.c. (obecnie art. 448 § 1 k.c.) stosuje się odpowiednio do osób prawnych (art. 43 k.c.)”.

Sygnatura akt III CZP 22/23.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

PZU: Jazda samochodem jesienią i zimą stresuje co drugiego kierowcę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie PZU wynika, że 51% ankietowanych kierowców stresuje się jazdą samochodem w okresie jesienno-zimowym bardziej niż w w innych porach roku. Powodem są panujące w tym czasie warunki atmosferyczne.

Okazują się one szczególnie stresujące dla kierowców w wieku 18–29 lat – jazdy autem w tym czasie obawia się 60% osób z tej grupy. Także dla kobiet (58%) jest to stresogenna sytuacja. W najmniejszym stopniu niepokój związany z prowadzeniem pojazdu jesienią i zimą odczuwają kierowcy w wieku 30–39 lat (44%).

Jazda autem oraz jego posiadanie mogą wiązać się z różnego rodzaju niefortunnymi zdarzeniami. 59% respondentów obawia się utraty zdrowia lub życia w wyniku wypadku. Inne budzące obawy zdarzenia komunikacyjne to awaria samochodu (56%) oraz stłuczka z winy innego kierowcy (53%) lub własnej (46%). Najmniej niepokoją wyczerpanie się paliwa (6%) oraz rozładowanie akumulatora (8%).

– Na drodze mogą wydarzyć się różne trudne sytuacje, a jak pokazują wyniki naszego badania, wiele z nich budzi obawy wśród kierowców, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, podczas którego jazda samochodem jest bardziej stresująca niż w pozostałych miesiącach roku. Kompleksowa oferta PZU, obejmująca m.in. OC, AC czy assistance, zapewnia kierowcom szybką i sprawną pomoc w razie zdarzenia na drodze lub na parkingu. Dzięki możliwości rozszerzenia ubezpieczenia o dodatkowe opcje, kierowcy mogą liczyć na kompleksową pomoc w niemal każdej sytuacji dotyczącej pojazdu, na każdym etapie – od pomocy na miejscu zdarzenia, przez wszystkie formalności, aż po usunięcie uszkodzeń lub szybką wypłatę odszkodowania – mówi Tomasz Piekarski, dyrektor Biura Produktów Komunikacyjnych PZU.

Ubezpieczenie na wszelkie obawy

31% badanych obawia się kradzieży auta a 29% uszkodzenia pojazdu w wyniku np. gradobicia czy upadku drzewa. PZU przypomina, że lekiem na te obawy jest ubezpieczenie autocasco. W przypadku wystąpienia problemów na drodze związanych z awarią samochodu 36% kierowców nie ma poczucia, że w poradzeniu sobie z nimi będą mogli w pełni polegać na sobie lub współpasażerach, z którymi zazwyczaj podróżują. Realne wsparcie w takiej sytuacji zapewnia assistance samochodowy. Z odpowiedzi ankietowanych wynika ponadto, że tylko 37% z nich potrafi samodzielnie sprawdzić stan techniczny auta przed jego zakupem. W tym przypadku rozwiązaniem jest zakupienie takiej usługi. Dla 28% respondentów zdarzeniem, które budzi największe obawy jest przebicie opony. Natomiast uszkodzenia szyby boi się 14% ankietowanych. Rozwiązaniem tych problemów są ubezpieczenia opon oraz szyb.

Kampania z Igą Świątek 

Aby zachęcić kierowców do zakupu  kompleksowej ochrony, zakład rozpoczął 2 października kampanię marketingową ubezpieczenia PZU Auto, podczas której realizowane będą szerokie działania – w telewizji (spoty 15-sekundowe), radiu, internecie, w oddziałach PZU oraz u agentów.

– W nowej kampanii stawiamy na kompleksowość oferty ubezpieczeń PZU Auto. Ubezpieczenia komunikacyjne to bowiem znacznie więcej niż obowiązkowe OC. W kreacjach skupiamy się na komunikowaniu szerokiego zakresu polisy, szybkiej obsługi szkody oraz atrakcyjnej ceny za pakiet ubezpieczeń w miesięcznym abonamencie. Podkreślamy również, że naszą ofertę cechuje szeroka sieć dystrybucji i kontaktu, obejmująca kanały offline i online, która tym samym uwzględnia zróżnicowane preferencje zakupowe klientów. Celem naszej kampanii jest zwiększenie świadomości oferty PZU Auto i zachęcenie jak największej liczby osób do jej sprawdzenia, dlatego postawiliśmy na wielokanałowe, wysokozasięgowe działania. Chcemy pokazać odbiorcom, że dzięki kompleksowości naszej oferty można na nas polegać – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji PZU.

W materiałach marketingowych ponownie pojawia się tenisistka Iga Świątek. Kampania potrwa do 10 grudnia.

O badaniu:

Badanie zrealizowane na zlecenie PZU przez Norstat w dniach 5–10 września 2023 r. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI na grupie 1004 respondentów w wieku 18–65 lat w rozkładzie reprezentatywnym dla próby ogólnopolskiej, złożonej z czynnych kierowców posiadających prawo jazdy na samochód osobowy, prowadzących auto przynajmniej raz w tygodniu i decydujących lub współdecydujących o wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego OC/AC.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: PZU)

Mniej niż połowa zdających zaliczyła egzamin brokerski

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

26 września odbył się egzamin brokerski dla kandydatów na brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. Zdecydowana większość przystępujących do niego uzyskała negatywny wynik.

Z danych udostępnionych przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że ze 103 egzaminowanych osób test zaliczyło 38. Część ubezpieczeniową egzaminu zaliczyło 31 spośród 95 zdających. Do części reasekuracyjnej przystąpiło 8 osób, a pozytywny wynik osiągnęło 7.

Egzamin brokerski to test 100 pytań jednokrotnego wyboru z czterema możliwymi odpowiedziami. Zaliczenie go wymaga poprawnej odpowiedzi na co najmniej 75 pytań. Nie ma ujemnych punktów za brak odpowiedzi ani za błędną odpowiedź.

(AM, źródło: KNF, SPBUiR)

Ubezpieczenie warunkiem prezesury

0
Sławomir Dąblewski

Jako wspólnik będę pełnić funkcję prezesa w jednoosobowym zarządzie, bez ustanawiania prokurenta. Jako zarząd będę podróżował po kraju i odbywał spotkania biznesowe w związku z realizacją zadań spółki.

Swój zamysł zrealizuję, pod warunkiem że za koszty uzyskania przychodu zostaną uznane wydatki związane z zakupieniem rozpatrywanych wariantów ubezpieczenia: ubezpieczenia na życie oraz ubezpieczenia na życie z gwarantowaną emeryturą dla członka zarządu, a dodatkowo pożyczka zaciągnięta na podstawie tych umów (pod warunkiem że zostanie zwrócona w przepisanym terminie) nie będzie przeszkodą dla uznania opłacanych składek za koszt uzyskania przychodu.

Polisa sprzyjać będzie mojej lojalności wobec spółki, staranności w działaniu, wydajności, zabezpieczeniu siebie i rodziny. Przedsięwzięcie jest uzależnione od wydania korzystnej interpretacji podatkowej. Przyznam – nietuzinkowy przypadek. Wydając decyzję, organ podatkowy dał zielone światło podatnikowi do realizacji celu gospodarczego – ku jego, a i ubezpieczyciela zadowoleniu zapewne.

Projektowana spółka zamierza jako ubezpieczająca zawrzeć ubezpieczenie, na mocy którego ubezpieczy życie jedynego członka zarządu. Produkt ubezpieczeniowy będzie połączeniem ubezpieczenia na życie z gwarantowaną emeryturą. Jego zakresem będą objęte następujące zdarzenia: śmierć ubezpieczonego, dożycie, śmiertelna choroba oraz częściowe i całkowite inwalidztwo. Składka będzie składała się z 12 miesięcznych rat.

Osobą uposażoną nie będzie wnioskodawca, lecz wskazany członek rodziny. Wnioskodawca nie będzie miał możliwości swobodnego dysponowania wpłaconymi tytułem składek środkami, z wyjątkiem pożyczki w ramach umowy ubezpieczenia, pod warunkiem że umowa posiadać będzie wartość wykupu (ufk).

Dodatkowo, spółka może uzyskać pożyczkę, jeśli ubezpieczenie będzie posiadać wartość wykupu. Maksymalna kwota pożyczki nie może być wyższa niż 80% wartości wykupu ubezpieczenia na życie oraz umowy ubezpieczenia na życie z gwarantowaną emeryturą z dnia złożenia wniosku o udzielenie pożyczki. Jeżeli ubezpieczający nie spłaci w terminie odsetek i nie wniesie określonych umową opłat lub nie zgodzi się na skapitalizowanie odsetek w ustalonym umową terminie, pożyczkodawca ma prawo zarachować na ich poczet w pierwszej kolejności kwoty wpłacane na poczet składki całkowitej. W przypadku rozwiązania umowy ubezpieczenia lub przekształcenia jej w bezskładkowe, całe zadłużenie z tytułu pożyczek stanie się natychmiast wymagalne. Kwota zadłużenia z tego tytułu pomniejszy wartość wykupu.

I co na to organ podatkowy, do którego wpłynął wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej? Otóż uznał w pełni argumentację wnioskodawcy opartą na obowiązujących przepisach prawa podatkowego, podpartą decyzjami organów podatkowych w podobnych sprawach, ale mając być może także na uwadze fakt, że lepiej mieć, niż nie mieć kolejnego podatnika. Bo jak zaznaczył wnioskodawca, zawarcie umowy ubezpieczenia stanowi warunek piastowania funkcji prezesa zarządu.

Jeśli składki nie będą kosztem, nie będzie ubezpieczenia, nie będzie spółki. Dodatkowo ma ono pełnić funkcję motywującą go do prowadzenia spraw spółki, w której będzie jednocześnie udziałowcem, jak również zwiększyć lojalność ubezpieczonego względem spółki, co może wpłynąć na wysokość jej przychodów. Ot co.

Zatem wydatki poniesione przez spółkę na opłacenie składki ubezpieczeniowej ubezpieczenia na życie oraz składki ubezpieczeniowej ubezpieczenia na życie z gwarantowaną emeryturą dla prezesa mogą stanowić koszt uzyskania przychodu. (0111-KDIB2-1.4010.227.2023.2.AS)

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Zarządzanie czasem to iluzja czy rzeczywistość?

0
Aga i Rafał

Sprzedaż ubezpieczeń jest jednym z najbardziej złożonych zadań w sektorze usługowym. Brzmi jak zdanie wyrwane z analizy danych statystycznych, ale tak właśnie jest! Każdy, kto kiedykolwiek próbował zaoferować klientowi odpowiednie ubezpieczenie majątku czy życia, zdrowotne czy komunikacyjne, wie, że to pole bitwy pełne niespodziewanych wyzwań.

Każdy agent balansuje na granicy między sukcesem a porażką, zarządzanie czasem jest jak poszukiwanie świętego Graala. W tym kontekście pojawia się pytanie: czy efektywne zarządzanie czasem, coś tak nieuchwytnego, w sprzedaży ubezpieczeń jest w ogóle możliwe?

Tak, ale w sumie to nie…

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak! Niektórzy wprost sugerują: „Stworzenie planu, wyznaczenie celów i rygorystyczne ich przestrzeganie da ci kontrolę nad dniem i skuteczność działań – ustal priorytety, zorganizuj swoje miejsce pracy i idź do przodu”.

Większość szkoleń i poradników pełna jest skutecznych technik, gotowych do wdrożenia. Ale spróbuj powiedzieć to agentowi, który musi radzić sobie z kaprysami klienta, zmiennymi przepisami prawnymi i niekończącym się ciągiem niespodziewanych zadań. Jednak to nie takie proste. Sprzedaż ubezpieczeń jest pełna nieprzewidywalności. Znamy to doskonale. Jak więc możliwe jest efektywne zarządzanie czasem w takim środowisku?

Teza głosi, że poprzez ścisłą organizację, sztywne harmonogramy i technologie możemy osiągnąć mistrzostwo w zarządzaniu czasem. Ale czy tak jest naprawdę? Czy jesteśmy w stanie wszystko przewidzieć? Nasza odpowiedź brzmi: nie. I choć to może wydawać się kontrowersyjne, musimy zaakceptować pewne prawdy.

Efektywne zarządzanie czasem w sprzedaży ubezpieczeń nie polega na stworzeniu idealnego harmonogramu, który działa jak dobrze naoliwiona maszyna. Polega raczej na elastyczności, zdolności do adaptacji i przyjęcia postawy uczenia się. Nie chcemy obalać idei planowania, wręcz przeciwnie, jest jedną z najważniejszych. Ale prawda jest taka, że w sprzedaży ubezpieczeń skupienie się wyłącznie na sztywnym planie jest jak próba utrzymania wody w dłoniach. Prędzej czy później coś się wyleje.

Jednak tak!

W praktyce kluczem jest łączenie solidnego planowania z otwartością na zmienność. To podejście pozwala na uniknięcie frustracji, kiedy rzeczy nie idą zgodnie z planem, jednocześnie dając przewagę w dynamicznym środowisku ubezpieczeń. Zamiast sztywnego trzymania się planu, patrz na niego jak na mapę, która prowadzi cię w prawidłowym kierunku, ale pozwala na skręty i omijanie przeszkód w drodze do celu.

Zakończmy krótką refleksją: w sprzedaży ubezpieczeń nie możemy przewidzieć każdej niespodziewanej zmiennej, ale możemy być na nią przygotowani. Efektywne zarządzanie czasem w tym kontekście nie jest kwestią kontrolowania każdej minuty, ale umiejętności korzystania z każdej minuty w sposób, który przynosi nam największe korzyści.

Zamiast więc sztywno trzymać się raz ustalonych ram, dąż do elastyczności i otwartości na naukę. To jest prawdziwa droga do sukcesu w branży ubezpieczeniowej. W końcu w świecie ubezpieczeń to właśnie umiejętność dostosowywania się do zmieniających się okoliczności czyni agenta prawdziwie wyjątkowym.

W związku z ubezpieczeniami
Aga i Rafał
duet doświadczonych menedżerów sprzedaży, którzy z pasją wspierają agentów w codziennych wyzwaniach prowadzenia ich własnych agencji

Seminarium Szans Phinance

0
Źródło zdjęcia: Phinance

W malowniczym Dźwirzynie, w trakcie Seminarium Szans Phinance organizowanego w dniach 24–26 sierpnia, ponad 550 osób, w tym najlepsi doradcy, menedżerowie, przedstawiciele centrali i partnerzy biznesowi, zgromadziło się, by podsumować wyniki sprzedażowe i omówić nowe kierunki rozwoju firmy.

Antykruchość w świecie finansów

Antykruchość to pojęcie opisujące zdolność organizacji do rozwijania się i wzmacniania w obliczu napotykanych przeciwności. Phinance, stawiając czoło globalnym wstrząsom – od kryzysu kredytowego, poprzez gwałtowne zmiany inflacyjne, aż po skutki światowej pandemii – wykazało się zdolnością do adaptacji i wykorzystywania trudności w celu osiągnięcia sukcesu.

Antykruchość jest koncepcją przetrwania w świecie pełnym czarnych łabędzi. W świecie nieprzewidywalnym, trudnym, świecie, którego nie rozumiemy. To umiejętność czerpania siły ze wstrząsów, wzmacniania się poprzez kryzysy. Jest czymś zupełnie innym niż wytrzymałość, która jest jedynie umiejętnością przetrwania.

Antykruchy system aktywnie poszukuje zmienności, zaskakujących i trudnych okazji, które wykorzystuje do zrewidowania swojego sposobu funkcjonowania po to, by dzięki ewolucji wejść na kolejny poziom rozwoju. Według teorii antykruchości bez zmienności, bez kryzysów, bez czarnych łabędzi nie ma postępu, nie ma ewolucji. Stabilność to bomba zegarowa z opóźnionym zapłonem – mówiła Olga Jacek, CEO Phinance.

Gala awansowa i strategia na przyszłość

Podczas gali prowadzonej przez Marcina Kaczmarka, członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż, dokonano serii wyróżnień oraz awansów: 25 pracowników zostało wyróżnionych za najdłuższy staż pracy w Phinance, 11 osób odebrało awanse menedżerskie, 8 zostało nominowanych na stanowisko kierownika oddziału, 9 na kierownika okręgu, 4 awansowały na stanowisko Partner Phinance, a 2 zostały Starszymi Partnerami Phinance. W świetle bardzo dobrych wyników w kluczowych segmentach biznesu oraz znów rosnącej dynamiki kredytów Phinance przedstawiło także swoją strategię na nadchodzące miesiące, podkreślając adaptację i przygotowanie na zmieniające się warunki gospodarcze.

Warto bliżej się przyjrzeć konkretnym liczbom. Z jednej strony uwagę przykuwa wzrost w linii majątkowej (+30% R/R), produktach oszczędnościowych (+21%), ubezpieczeniach na życie (+18%) czy w mocno kojarzonych z Phinance produktach inwestycyjnych (+13%).

Z drugiej strony wciąż odczuwalne są spadki w obszarze kredytów hipotecznych (-22%). Trend spadkowy wydaje się jednak odwracać, czego wskaźnikiem jest bardzo obiecujący III kw. 2023 r. Wartość sprzedaży hipotek udzielonych z pomocą ekspertów finansowych Phinance w lipcu i sierpniu 2023 r. wzrosła o 68% w porównaniu z dwoma pierwszymi miesiącami III kw. 2022 r. Przyczyną tej poprawy była zgoda KNF na obniżenie przez banki tzw. bufora bezpieczeństwa, co przełożyło się na wzrost dostępności kredytów hipotecznych. Kolejne kwartały zapewne przyniosą jeszcze lepsze wyniki dzięki programowi „Bezpieczny kredyt 2%”.

Podsumowując, eksperci Phinance we wszystkich liniach biznesowych wypracowali 13% wzrostu rok do roku.

Kierunek na wzrost efektywności

Minione miesiące były aktywne nie tylko sprzedażowo, ale również zarządczo. Skoncentrowano się na zwiększeniu efektywności firmy poprzez cyfryzację procesów, wykorzystanie pracy zdalnej, szkoleń, udostępniania i alokacji czasowej oraz dzięki narzędziom takim jak PhiDoradca.

Zobowiązania, które wcześniej były komunikowane również poprzez „Gazetę Ubezpieczeniową”, obecnie znajdują odzwierciedlenie w praktycznych rozwiązaniach, wpływając pozytywnie na kluczowe wskaźniki działalności. Oczekuje się, że efekty tych działań będą jeszcze bardziej widoczne w najbliższym czasie.

Ścieżki kariery

Podczas seminarium zaprezentowane zostało nowe podejście do ścieżek awansu w Phinance. Firma podkreśliła, że bardzo zależy jej na rozwoju i profesjonalizacji współpracowników. Dlatego zostały opracowane nowe ścieżki kariery – obok istniejących: kredytowej i majątkowej, powstały ścieżki inwestycyjna i nieruchomościowa.

Zmodyfikowano także ścieżkę specjalistyczną i menedżerską, aby dać energię do rozwoju szczególnie młodym kierownikom.

Źródło zdjęcia: Phinance

Podwójny kamień milowy

Olga Jacek podczas Seminarium Szans obchodziła swoje 40. urodziny. Poinformowała też o swoim planowanym odejściu.

Uważam, że Phinance jest teraz w historycznie najlepszej formie. Nasza pozycja rynkowa jest bardzo silna, wyniki sprzedażowe wybitne, finansowe świetne, zespół menedżerski przez ostatnie lata zrobił ogromne postępy w swoich kompetencjach. To dobry, chyba najlepszy czas na taką zmianę – podkreśliła Olga Jacek. 

Nowy rozdział w historii Phinance

Początek nowego roku przyniesie nowe wyzwania dla Phinance pod kierownictwem Pawła Kasicy. Wypracowując roczne obroty przekraczające 168 mln zł, obsługując pulę ponad 650 tys. klientów i mając w ofercie ponad 900 produktów finansowych oraz zbudowane na idei ciągłego rozwoju w duchu antykruchości, Phinance jest gotowe na kolejne wyzwania w dynamicznym środowisku finansowym.

Aleksandra E. Wysocka

Nowe barwy Grupy Howden

0
Źródło zdjecia: Howden

Z początkiem października zmieniła się identyfikacja wizualna Grupy Howden. Grupa zrezygnowała z dotychczas dominującego granatu, a wprowadzenie jednego logo dla każdej ze spółek na świecie oznacza, że w Polsce z marki spółki brokerskiej znika Donoria.

Zmiana służy ujednoliceniu wizerunku grupy pod jednym brandem. Ułatwi to zarówno klientom, jak i ubezpieczycielom na całym świecie rozpoznanie marki.

Nowa szeroka paleta barw firmowych zapewnia różnorodność lokalnym spółkom, które tworzą globalną grupę oraz oddaje kulturowe zróżnicowanie tworzących ją ludzi. Każda ze spółek ma pełną swobodę w stosowaniu różnych barw w komunikacji, w zależności od potrzeb czy kontekstu. Podobnie jak w podejmowaniu decyzji biznesowych na lokalnym rynku. Polska przyjęła zieloną kolorystykę barw za wiodącą w swojej identyfikacji wizerunkowej.

– Howden to nazwa, ale prawdziwą markę tworzą ludzie, a ludzie są najważniejsi. Nowe logo jest pełne energii, ambicji i radości. Wyraża coś nowego i kompletnie innego dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wspólnie stworzyliśmy firmę, która zdobyła zaufanie klientów na całym świecie i opinię, że niemożliwe nie istnieje. Właśnie to nas wyróżnia. Wierzymy, że ubezpieczenia tworzą dobro, chronią przed katastrofami i pomagają się po nich odbudować, przyspieszają przekaz energii i zapewniają rozwiązania na co dzień, dzięki czemu klienci mają swobodę działania. Tu chodzi o jeszcze lepsze wykorzystanie naszej wspólnej mocy i zwiększenie jej pod zjednoczoną marką – mówi David Howden, założyciel i dyrektor generalny Howden Group Holdings.

– Do tej pory bywało, że wyglądaliśmy inaczej i brzmieliśmy inaczej. Mieliśmy nawet różne marki w różnych regionach. To wprowadzało w błąd. W ostatnich latach w samej Europie do Howden dołączyło trzydzieści firm z własnymi dziedzictwami i markami. Przyciągnęliśmy najlepszych pracowników w branży i szybko stajemy się europejską alternatywą na rynku brokerskim. Jeśli mamy wykorzystać nasze możliwości, musimy pokazać, kim jesteśmy w spójny sposób – dodaje Luigi Sturani, dyrektor generalny Howden Europe.

Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria, podkreśla, że obecnie rozpoczyna się kolejny etap rozwoju polskiej spółki brokerskiej, którą założył w 2002 r.

– W rodzinie Howdena jesteśmy już od 2014 r. Najpierw jako Donoria. Od 2020 roku jako Howden Donoria. Zmiana brandu to dla nas naturalny proces, podobnie jak dla innych i kolejnych członków grupy. Natomiast nasze wartości pozostają bez zmian. To zaufanie, komunikacja, odpowiedzialność, znajomość lokalnych rynków. To także są fundamenty dalszego rozwoju w Polsce – mówi Dariusz Zajączkowski. – Jesteśmy nastawieni na przyciąganie zarówno najlepszych ekspertów z rynku, jak i wspieranie lokalnych spółek brokerskich w ich dalszym rozwoju, czy to w ramach współpracy, czy możliwego połączenia. Naszą siłą jest bezprecedensowa dbałość zarówno o każdego klienta, jak i pracownika, bo tylko na takich pozytywnych emocjach można budować najtrwalsze relacje biznesowe – dodaje.

(AM, źródło: Howden)

II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych: Sięgnij po więcej

0

14 października w Łodzi odbędzie się II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie społeczności agentów, multiagentów i menedżerów jest jedynym takim wydarzeniem w Polsce, podczas którego jego uczestnicy przez cały dzień będą się szkolić i wymieniać doświadczenia, a wieczorem wezmą udział w kameralnym koncercie. Goście kongresowi mogą spodziewać się interesujących prelekcji, porcji wiedzy od najlepszych praktyków oraz wielu inspiracji.

Podczas kongresu na scenie wystąpią: Krzysztof Sarnecki, Mirosław Gajdek, Anna Oszajca, Piotr Czublun, Adam Kubicki, Andrzej Kowerdej, Marta Rychlińska-Tarach oraz Bartosz Maj.

Opowiedzą m.in., jak skutecznie rozwijać jakościowy biznes poprzez rekomendacje w multiagencji ubezpieczeniowej, o odpowiedzą na pytanie, czy skuteczna sprzedaż wyklucza fachowe doradztwo, oraz wyjaśnią, jak budować wiarygodny wizerunek w social mediach, który sprzedaje.

Kongres jest skierowany do agentów i multiagentów ubezpieczeniowych, a także zarządzających zespołami sprzedaży, budujących strategię rozwoju biznesu ubezpieczeniowego w swoich firmach.

Bilety na wydarzenie:

https://www.zyciewmulti.pl/index.php/produkt/bilet-ii-kongres-pakiet-silver/

Agenda spotkania dostępna jest TUTAJ.

Kontakt i pytania:

MARTA@ZYCIEWMULTI.Pl

II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych odbędzie się 14 października w hotelu Borowieckim w Łodzi.

(am)

O perspektywach i wyzwaniach dla startupów i insurtechów na 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

4 grudnia w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress – elitarne forum wymiany myśli oraz zawiązywania strategicznych partnerstw, czerpiących z międzynarodowych doświadczeń. Eksperci branż fintech i insurtech spotkają się, aby przeanalizować kluczowe trendy wpływające na rozwój technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Głównym patronem medialnym ubezpieczeniowej części wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Wyzwania, jakie stawia otoczenie biznesowe

W ramach bloku otwierającego goście kongresowi dokonają przeglądu czynników, które wpływają na środowisko, w jakim funkcjonuje obecnie biznes. Podczas debaty inauguracyjnej prelegenci omówią kwestie związane z dostosowaniem się do zmieniających się warunków rynkowych oraz długoterminowym przetrwaniem fintechów jako celem biznesowym. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak skutecznie działać w warunkach niepewności, zwiększać gotowość do ryzyka w praktyce i skutecznie nim zarządzać. Ponadto przedstawią swoje opinie na temat tego, jakie strategie i narzędzia można wdrożyć, aby lepiej chronić się przed kompleksowym ryzykiem, oraz jak przekuć ryzyka związane ze zmianami technologicznymi i prawnymi w przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Skomentują także sposoby dostosowywania praktyk firm do zmian dotyczących klienta oraz efektywne modele biznesowe.

Nowe możliwości a Customer Experience

W kolejnej części eksperci przyjrzą się kiełkującym trendom rynkowym oraz rozpatrzą nowe horyzonty biznesu dla fintechów i insurtechów. Główny akcent w dyskusji położony zostanie na Customer Experience. W dyskusji pojawią się wątki związane z ewolucją klienta na rynku, potencjałem open data w kontekście customer experience oraz korzyściami uzyskiwanymi dzięki wdrażaniu zasad ESG. Podczas sesji poświęconej transformacji technologicznej prelegenci porozmawiają o tym, czy i jak sztuczna inteligencja ma szansę zrewolucjonizować branżę finansową. Zaprezentowane zostaną też case studies wykorzystania SI w biznesie, m.in. w celu udoskonalenia Customer Experience i walki z cyberzagrożeniami.

Debata Data & RegTech skoncentruje się na praktycznym wykorzystaniu technologii, regulacji danych i przewag konkurencyjnych w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym. Dyskutanci będą mówić m.in. o inteligentnej automatyzacji, transparentności polityki informacyjnej, uwolnieniu potencjału danych dla sektora ubezpieczeniowego, przygotowaniu rynku do zmian nadchodzących wraz z Data Act, rozporządzeniu FIDA, otwartych finansach oraz regulacjach ESG dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych.

Bolączki startupów i recepty na ich rozwiązanie

Podczas kongresu sporo uwagi zostanie poświęcone ekosystemowi startupów. Przeanalizowane zostaną wyzwania dotyczące finansowania, poziom inwestycji venture capital, trudności związane z pozyskiwaniem finansowania dla nowych podmiotów. Prelegenci omówią obecne trendy na rynku finansowania startupów, wyzwania i obawy związane z ryzykiem inwestycyjnym, a także reakcje banków i ubezpieczycieli na rozwój branż fintech i insurtech. Eksperci podejmą także próbę wskazania działań, jakie należy podjąć, aby rynek startupów mógł się rozwijać, zastanowią się, jak budować ekosystem technologiczny, jak wspierać powstające startupy, aby w przyszłości stały się motorem gospodarki, i jak znaleźć równowagę pomiędzy redukcją kosztów a jakością i innowacyjnością w warunkach finansowania.

Bilety można zakupić TUTAJ.

Kontakt z organizatorem

(AM, źródło: MMC Polska)

W Olsztynie powstało pierwsze Biuro Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 października odbyło się otwarcie Biura Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie. Pełnomocnikiem został radca prawny Jakub Borowski, związany od 5 lat z Biurem Rzecznika.

Przed objęciem nowej funkcji pracował na stanowisku kierownika Zespołu Prawnego w Departamencie Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego. Jakub Borowski pochodzi z Lidzbarka Warmińskiego, a od kilku lat mieszka w Olsztynie.

Otwarcie Biura Pełnomocnika Terenowego w Olsztynie jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Warmii i Mazur, którzy coraz częściej zgłaszają skargi na działania instytucji finansowych.

Dzięki zmianom w prawie Rzecznik uzyskał możliwość powoływania pełnomocników terenowych na terenie całego kraju. W najbliższym czasie planowane są otwarcia kolejnych biur.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie