Blog - Strona 569 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 569

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 17/2023

0

Dodatek specjalny LUKA UBEZPIECZENIOWA:

  • Zbigniew Jęksa, InterRisk: Luka ubezpieczeniowa to nie tylko problem klienta – str. 15
  • Tomasz Szejnoch, Wiener: Skąd się wzięła luka? – str. 16

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Presja ma sens – str. 2
  • Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Jakie jest twoje ROTI? – str. 2
  • Ryszard Grzelak, Europ Assistance Polska: Assistance musi odpowiadać na wyzwania współczesności – str. 3
  • PZU LAB i Centrum Badawcze KEZO razem dla optymalizacji energetycznej – str. 5
  • Andrzej Paduszyński, Compensa: Suma robi różnicę! – str. 7
  • Marta Piasecka, Waldemar Poberejko, Życie w Multi: Jak to jest z tym życiem w multi? – str. 8
  • Alwis & Secura: Praktyczne aspekty przeprowadzania APK. Jak dopełnić formalności i jednocześnie zwiększyć zyski? – str. 9
  • Damian Dytkowski, Profi Finance: Agencie, zaproponuj klientom samochody z finansowaniem i ubezpieczeniem – str. 11
  • PIU: Bancassurance ponownie w mocnej depresji – str. 12
  • Magdalena Łopatko, Woźnicki Węgliński Łopatko Restrukturyzacje: Bieg terminu przedawnienia roszczenia przeciwko ubezpieczycielowi o zwrot wydatku na zaspokojenie poszkodowanego – str. 18
  • Michał Ryszka, IBiMS: McLaren i dziura w jezdni – str. 19
  • Marta Świderska, Inter-Broker: Diabeł tkwi w szczegółach – str. 20
  • Marcin Szmidtke: Czasy się zmieniają, a my nie – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski, iExpert: Profesjonaliści pod ochroną – str. 21
  • Adam Kubicki: Bez tego nigdy nie uda się wyjść z problemu – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Barry J. Nalebuff, Jak podzielić tort. Nowa metoda negocjacji dla tych, którzy nie lubią negocjować, wyd. MT Biznes – str. 22

Gardia Broker ogłasza postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska Prezesa Zarządu oraz Wiceprezesa Zarządu

0

Rada Nadzorcza spółki Gardia Broker sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Jasnej 31B ogłasza postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska Prezesa Zarządu oraz Wiceprezesa Zarządu spółki Gardia Broker sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach przy ul. Jasnej 31B.

I. Nazwa i adres spółki:

GARDIA BROKER sp. z o.o.

Ul. Jasna 31 B

44-122 Gliwice

II. Określenie stanowiska: 

Prezes Zarządu oraz Wiceprezes Zarządu

III. Podstawowe wymagania:

  • wykształcenie wyższe
  • co najmniej 5-letni staż pracy oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych albo wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek
  • posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
  • niekaralność
  • posiadanie zezwolenia na wykonywanie działalności brokerskiej w zakresie ubezpieczeń lub reasekuracji oraz co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe odpowiednio w zakresie ubezpieczeń lub reasekuracji albo
  • posiadanie dokumentów potwierdzających wykonywanie co najmniej przez 5 lat u jednego lub większej liczby brokerów – odpowiednio – ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych czynności bezpośrednio związanych z czynnościami brokerskimi w zakresie ubezpieczeń lub reasekuracji w okresie 10 lat bezpośrednio poprzedzających złożenie przez kandydata zgłoszenia do udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym oraz pozytywnych opinii brokerów – odpowiednio – ubezpieczeniowych lub reasekuracyjnych, pod kierunkiem których wykonywane były ww. czynności

IV. Obowiązki:

  • Bezpośredni nadzór i koordynacja funkcjonowania spółki w zakresie:
  • zarządzania działalnością spółki
  • kompleksowej obsługi prawnej i stosowania prawa powszechnego
  • realizacji ustalonej strategii i kierunków rozwoju spółki
  • nawiązywania i utrzymywania stałych kontaktów z klientami
  • polityki zatrudnienia i płac
  • polityki informacyjnej spółki i kształtowania wizerunku
  • zapewnienia bezpieczeństwa informacji, w tym ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych
  • wydawania zarządzeń, poleceń i innych wewnętrznych decyzji oraz instrukcji i regulaminów wewnętrznych dotyczących spółki

V. Oferujemy:

  • zatrudnienie w oparciu o kontrakt menedżerski w spółce o ugruntowanej pozycji na rynku
  • niezbędne narzędzia pracy (samochód, laptop, telefon)

VI. Wymagane dokumenty:

  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunków dotyczących wykształcenia, stażu pracy, doświadczenia zawodowego, uprawnień do wykonywania działalności odpowiednio brokerskiej lub reasekuracyjnej, niekaralności
  • życiorys zawodowy (CV) oraz list motywacyjny własnoręcznie podpisane
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów postępowania kwalifikacyjnego wraz ze wskazaniem numeru telefonu oraz adresu e-mail niezbędnych do kontaktu w celach postępowania kwalifikacyjnego

VII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:

  • wszelkie dokumenty potwierdzające wykształcenie oraz doświadczenie kandydata winny zostać dołączone w oryginałach lub odpisach, poświadczonych przez kandydata
  • informacje dotyczące spółki kandydaci mogą uzyskać w siedzibie spółki w Biurze Zarządu, w dniach roboczych w godz. od 7.30 do 13.30 do dnia 12 maja 2023 roku, w którym upływa termin przyjmowania zgłoszeń
  • kandydat winien złożyć pisemne zgłoszenie osobiście w siedzibie spółki w terminie do dnia 12 maja 2023 roku do godziny 14:00 lub przesłać pocztą w tym samym terminie na wskazany powyżej adres spółki
  • dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do siedziby spółki po upływie wyżej określonego terminu, nie będą rozpatrywane
  • z wybranymi osobami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o czym kandydaci będą indywidualnie powiadomieni w formie cyfrowej, pisemnej lub telefonicznej
  • spółka zastrzega sobie prawo do:
  • unieważnienia konkursu w każdym czasie bez podania przyczyn,
  • wyboru jednej lub kilku osób, z którymi przeprowadzone zostaną rozmowy kwalifikacyjne.

Szczegółowe informacje dotyczące warunków oraz przebiegu postępowania kwalifikacyjnego dostępne są na stronie internetowej www.gardiabroker.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra Aktywów Państwowych.

TUW PZUW zrealizował cel strategiczny z dwuletnim wyprzedzeniem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubiegły rok był bardzo udany dla TUW Polskiego Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych. Towarzystwo osiągnęło najlepsze wyniki w swojej historii, notując w 2022 r. przypis składki o prawie jedną trzecią wyższy od tego w roku poprzednim. Rezultat uzyskany przez TUW PZUW pozwolił zrealizować z dwuletnim wyprzedzeniem strategiczny cel w zakresie sprzedaży.

Przypis składki zakładu za miniony rok uplasował się na poziomie 1044 mln zł. Był to wynik o 31% (247,5 mln zł) lepszy od uzyskanego w 2021 r. Dzięki wskaźnikowi wzrostu niemal czterokrotnie wyższemu od osiągnięcia całego sektora majątkowego (niespełna 8%) TUW PZUW zwiększył swój udział w rynku ubezpieczeń wzajemnych w Polsce do rekordowego poziomu 34%.

– W ciągu zaledwie siedmiu lat działalności staliśmy się nie tylko liderem ubezpieczeń wzajemnych w Polsce, lecz także ich motorem. Trafiamy ze swoją ofertą w oczekiwania i potrzeby ubezpieczonych, zwiększamy rentowność i jesteśmy odporni na zawirowania rynkowe. Swój rozwój opieramy na solidnych podstawach, czego dowodem jest utrzymanie wysokiego ratingu towarzystwa przez prestiżową międzynarodową agencję S&P – powiedział Rafał Kiliński, prezes TUW PZUW.

Wysoka wiarygodność i rosnąca rentowość

Przyznany towarzystwu rating na poziomie A- oznacza niski poziom ryzyka kredytowego, wysoką wiarygodność finansową i zdolność do obsługi zobowiązań. Wskaźnik mieszany COR (Combined Ratio) TUW PZUW wyniósł 75,2% i był o 14 pp. lepszy od uzyskanego w 2021 r. Rentowność kapitałów własnych (ROE) wzrosła z 1,3 do 6,5%.

Rafał Kiliński podkreślił, że TUW PZUW osiągnął rekordowe wyniki w trudnym roku osłabienia gospodarczego, pomimo zawirowań na rynku będących następstwem pandemii Covid-19 i rosyjskiej agresji na Ukrainę. 

– To dowód na to, że ubezpieczenia wzajemne sprawdzają się i w dobrych, i w złych czasach. Są atrakcyjne dla podmiotów poszukujących oszczędności, bezpieczeństwa i elastycznych rozwiązań. Sprawdzają się w branżach o trudnych ryzykach, które wymagają niestandardowego podejścia – zaznaczył.

Liczba członków rośnie. Ofert również

Podmioty ubezpieczone w TUW PZUW na zasadzie wzajemności są jednocześnie członkami towarzystwa. W ostatnim roku zwiększyła się ich liczba – z 518 w 2021 r. do 575 na koniec ub.r. Zakład poszerzył działalność o branżę wodociągowo-kanalizacyjną, a ofertę o nowe produkty, takie jak ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych dla indywidualnych użytkowników. Są one realizowane w formule affinity.

– Partnerstwa strategiczne to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów naszych działań. To oferta dla „klientów naszych klientów”. Oprócz fotowoltaiki obejmuje m.in. ubezpieczenia ruchomości domowych i OC dla osób, które są klientami ubezpieczanych przez nas podmiotów korporacyjnych – wyjaśnił Rafał Kiliński.

Istotna rola minimalizacji ryzyka

TUW PZUW zaznaczył, że charakterystyczną cechą jego działalności jest szerokie wsparcie dla ubezpieczonych w zakresie minimalizacji ryzyka – w formie bezpłatnych audytów bezpieczeństwa, wizytacji medycznych, szkoleń i projektów prewencyjnych. Rok 2022 był okresem zintensyfikowanych działań w tej dziedzinie.

– Zapobieganie niepożądanym zdarzeniom leży we wspólnym interesie. Pozwala na obniżenie składki. Jest ważne w przypadku strategicznych dla gospodarki przedsiębiorstw, podmiotów leczniczych czy samorządów, gdzie niepożądane zdarzenia mogą mieć nie tylko finansowe, lecz także nieodwracalne społecznie skutki. Działalność prewencyjną łączymy ze społecznym zaangażowaniem na rzecz bezpieczeństwa i zdrowia. Sfinansowaliśmy m.in. zakup sprzętu dla Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego, a także urządzeń do leczenia chorych na nowotwory dzieci w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku – wyliczył Rafał Kiliński.

Bezpieczeństwu pacjentów i podnoszeniu jakości opieki zdrowotnej był poświęcony zorganizowany przez TUW PZUW Kongres Rozwiązań Ubezpieczeniowych dla Podmiotów Leczniczych, nad którym patronat objął Rzecznik Praw Pacjenta. 

– Zaprezentowany na kongresie raport o zdrowiu Polaków po pandemii Covid-19 jest jedynym tak kompleksowym opracowaniem w tej dziedzinie. Został przygotowany pod kierunkiem rady naukowej TUW PZUW. Wyznacza kierunki działań w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Zaowocuje kolejnymi inicjatywami z naszej strony – zadeklarował prezes.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

„Postaw na CUK” już za kilka dni w Częstochowie

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

26 kwietnia w Częstochowie odbędzie się spotkanie CUK Ubezpieczenia z agentami ubezpieczeniowymi i właścicielami placówek agencyjnych w ramach cyklu „Postaw na CUK”. Podczas wydarzenia eksperci multiagencji przedstawią korzyści płynące ze współpracy oraz dostępne modele sprzedaży. Podzielą się też wiedzą o nadchodzących trendach  oraz perspektywach rynku ubezpieczeniowego w najbliższej przyszłości. Patronem medialnym spotkania jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

„Postaw na CUK” to cykl otwartych spotkań dla agentów oraz właścicieli placówek niewspółpracujących jeszcze z CUK, podczas których przedstawiciele multiagencji dzielą się informacjami na temat korzyści płynących ze współpracy. Uczestnicy pozyskują również rynkową wiedzę w obszarze najnowszych technologii, trendów oraz kierunków rozwoju w obszarze sprzedaży ubezpieczeń.

W trakcie częstochowskiej odsłony „Postaw na CUK” Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sieci Sprzedaży, oraz Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce multiagencji opowiedzą o zmianach rynkowych, oczekiwaniach klientów i nowoczesnych narzędziach, wskazując przy tym, dlaczego partnerstwo z silną marką to dobry kierunek rozwoju. Omówią też kwestię marketingu lokalnego wspieranego centralnie, czyli tego, jak pozyskiwać nowych klientów i rozwijać swój biznes.

– Najbliższe spotkanie, które odbędzie się w Częstochowie, będzie doskonałą okazją, aby poznać najlepszy na rynku program współpracy dla agentów ubezpieczeniowych i zyskać nowych klientów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom marketingowym, sprzedażowym i technologicznym – mówi Piotr Wompel, dyrektor Działu Rozwoju i Wsparcia Sieci Sprzedaży CUK Ubezpieczenia.

Uczestnicy zostaną również zapoznani z funkcjonowaniem systemów sprzedażowych CUK Ubezpieczenia. Dowiedzą się również więcej o dostępnych modelach współpracy. Będzie także przestrzeń do wymiany wiedzy na temat nadchodzących trendów oraz perspektyw rynku ubezpieczeniowego w najbliższej przyszłości.

– Widzimy ogromną potrzebę zdobywania nowej wiedzy, rozwoju oraz wskazówek, jak radzić sobie na konkurencyjnych rynkach, dlatego w programie spotkania przygotowaliśmy m.in. prezentacje na temat zmian rynkowych, oczekiwań klientów oraz nowoczesnych narzędzi, które wpływają na rozwój rynku ubezpieczeniowego. Podpowiemy, co sprzyja w sprzedaży ubezpieczeń i w jaki sposób przyciągnąć oraz utrzymać klientów – dodaje Tomasz Poradzewski.

„Postaw na CUK” jest skierowane do wszystkich agentów ubezpieczeniowych oraz właścicieli placówek.

Spotkanie odbędzie się w środę 26 kwietnia o godz. 17.30 w Arche Hotel Częstochowa (sala Jurajska) przy ul. Oleńki 20 w Częstochowie.

Formularz uczestnictwa jest dostępny TUTAJ.

(AM, źródło: CUK)

KUKE, Wiener i PZU wśród liderów świata ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: KUKE

20 kwietnia, podczas uroczystej gali odbywającej się w ramach 25. Banking Forum & 21. Insurance Forum zostały ogłoszone wyniki konkursu „Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń”. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części konferencji jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Głównym założeniem konkursu jest nagradzanie ludzi, którzy w znaczący sposób przyczynili się do rozwoju sektora bankowego i ubezpieczeniowego w Polsce, jak również najefektywniejszych banków i ubezpieczycieli oraz najciekawszych rozwiązań.

KUKE numerem jeden

Za najlepszą firmą ubezpieczeniową w Polsce została uznana Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych  Kapituła konkursu doceniła stworzenie przez KUKE jednego z najbardziej kompleksowych w Unii Europejskiej systemów wsparcia ekspansji zagranicznej. System ten zapewnia eksporterom nie tylko ubezpieczenie transakcji handlowych oraz ich inwestycji realizowanych na innych rynkach, ale również instrumenty umożliwiające pozyskanie długoterminowego finansowania na rozbudowę potencjału eksportowego w kraju. Nagrodę odebrali podczas gali Janusz Władyczak, prezes, oraz Katarzyna Kowalska, wiceprezes Korporacji. Warto dodać, że Warta, ERGO Hestia, Colonnade i Nationale-Nederlanden również otrzymały nominacje w tej kategorii.

PZU najbardziej cyfrowy, Wiener – najprzyjaźniejszy

Laur dla najlepszego cyfrowego ubezpieczyciela przypadł PZU. W tej kategorii nominacje otrzymały również: UNIQA, Europa Ubezpieczenia oraz wefox. Z kolei spółka Comadso okazała się lepsza od Insly i Unext jako dostawca rozwiązań dla ubezpieczeń. Natomiast Wiener został wyróżniony jako najbardziej przyjazny ubezpieczyciel. Towarzystwo należące do Vienna Insurance Group w Polsce wygrało rywalizację z LINK4 oraz Unum Życie.

Prezes Unilink to wizjoner finansów

Przedstawiciele środowiska ubezpieczeniowego zwyciężyli także w trzech innych kategoriach. I tak ERGO Hestia została uznana za „Lidera ESG”. Z kolei Igor Rusinowski, prezes Grupy Unilink, otrzymał tytuł „Wizjoner Finansów”. W konkursie „Solidarni z Ukrainą” trofeum przypadło natomiast KUKE. Przyznając je, kapituła konkursu podkreśliła, że Korporacja jako jedyna na świecie agencja wsparcia eksportu ubezpiecza – pomimo trwającej wojny – handel z Ukrainą, udostępniając tym samym ukraińskim odbiorcom dodatkowe finansowanie i umożliwiając lepsze zaopatrzenie lokalnego rynku. Dodatkowo pracownicy ubezpieczyciela, jak i on sam, cały czas angażują się w akcje na rzecz Ukrainy i ukraińskich uchodźców w Polsce.

(AM, źródło: Banking & Insurance Forum, KUKE, LinkedIn, Twitter)

List do największych ubezpieczycieli w sprawie klimatu

0
Sławomir Dąblewski

Insure Our Future, globalna sieć organizacji pozarządowych i ruchów społecznych, które rozliczają branżę ubezpieczeniową z jej roli w kryzysie klimatycznym, opublikowała list otwarty do największych międzynarodowych ubezpieczycieli.

List otrzymały te firmy, których ubezpieczenia paliw kopalnych są oceniane przez sieć IOF. W liście przedstawia się kluczową rolę ubezpieczycieli w kryzysie klimatycznym i konkretne działania, jakie winni podjąć, jeśli poważnie myślą o wspieraniu globalnego celu, jakim jest ograniczenie zmian klimatu do 1,5 st. C. Wśród nich wymienia się:

1. natychmiastowe zaprzestanie oferowania jakichkolwiek usług ubezpieczeniowych, które wspierają rozwój produkcji węgla, ropy i gazu, a w ciągu dwóch lat wycofanie wszystkich usług ubezpieczeniowych dla firm paliw kopalnych, które nie są dostosowane do wiarygodnej ścieżki 1,5 st. C, 

2. natychmiastowe zbycie wszystkich aktywów, w tym aktywów zarządzanych na rzecz osób trzecich, pochodzące od firm węglowych, naftowych i gazowych, które nie są dostosowane do wiarygodnej ścieżki 1,5 st. C,

3. natychmiastowego zaprzestania ubezpieczania nowych i rozbudowywanych projektów węglowych, naftowych i gazowych,

4. wycofanie w ciągu dwóch lat wszystkich usług ubezpieczeniowych dla obecnych klientów – spółek paliwowych, którzy nie są dostosowani do takiej ścieżki,

5. zdefiniowanie do lipca 2023 r., a następnie przyjęcie wiążących celów w zakresie redukcji ubezpieczonych emisji, które są przejrzyste, kompleksowe i zgodne z wiarygodną ścieżką 1,5 st. C.

Międzynarodowi ubezpieczyciele odchodzą od ochrony węgla i przyjmują polityki wykluczające ochronę nowych projektów naftowych i gazowych. Proces postępuje wolno, ale postępuje. Nie dotyczy wszystkich ubezpieczycieli, ponieważ wielu z nich wciąż umizguje się do firm z branż paliw kopalnych, realizując swoje biznesy. Pożądany trend będzie jednak przybierał na sile, mimo iż brudny przemysł nie dostosował swojej działalności do konsensusu naukowego związanego z tym, co jest wymagane, aby ograniczyć globalne ocieplenie do 1,5 st. C.

Jak podaje Insure Our Future, niektórzy ubezpieczyciele twierdzą, że angażują swoich klientów z sektora energetycznego w dialog na temat przejścia na zerową emisję netto i że może to bardziej ich zachęcić do szybszego przejścia na emisję zerową niż wykluczenie z portfeli ubezpieczeniowych i inwestycyjnych.

Jednak główni producenci ropy i gazu nie wykazują oznak przyjęcia wiarygodnych ścieżek zerowych netto, a niektórzy ostatnio nawet wycofali się ze swoich zobowiązań, które podjęli w przeszłości, pomimo niedawnych, nieprzyzwoitych i rekordowych zysków. I za nic mają słowa wypowiedziane przez sekretarza generalnego ONZ: – Rok 2023 jest rokiem rozliczenia i musi być rokiem przełomowych działań na rzecz klimatu. Nigdy więcej małych kroków. Koniec z wymówkami. Koniec z greenwashingiem.

Ubezpieczyciele, jako zarządzający ryzykiem, ponoszą szczególną odpowiedzialność za działania i zmiany na rzecz ochrony klimatu: bez ubezpieczenia większość nowych projektów związanych z paliwami kopalnymi nie może zostać zrealizowana, a istniejące nie mogą dalej funkcjonować.

Co prawda, w ostatnich latach branża ubezpieczeniowa podjęła wiele działań w celu przyspieszenia przejścia od paliw kopalnych do odnawialnych źródeł energii, ale z licznymi wyjątkami. Od 2017 r. co najmniej 41 ubezpieczycieli przyjęło ograniczenia dotyczące ubezpieczenia emisji węgla, 22 dotyczące piasków roponośnych i 13 dotyczące konwencjonalnej ropy i gazu, ale liczne luki w zasadach i standardach wciąż pozwalają ubezpieczycielom na dalsze udzielanie ochrony dla produkcji paliw kopalnych.

Kilka kontraktów ubezpieczeniowych naftowych i gazowych ogranicza ochronę eksploracyjną, ale już nie rozwój rozszerzonej produkcji.

W swoim liście do międzynarodowych ubezpieczycieli IOF podkreśla, że ostatnie osiem lat było najgorętszymi w historii, a ekstremalnych zjawisk pogodowych przybywa i są coraz poważniejsze w skutkach. Najgorsze jest jednak dopiero przed nami. Naukowcy zajmujący się klimatem ostrzegają, że kiedy rozpocznie się kolejna faza El Niño, ekstremalne zjawiska z lat 2021/2022 okażą się mało znaczące wobec tego, co nas czeka.

Inni naukowcy doszli do wniosku, że być może już zostały przekroczone dwa globalne punkty krytyczne dla klimatu – topnienie pokryw lodowych Zachodniej Antarktydy i Grenlandii. Mogą one krzyżować się z innymi, jeśli nawet przeciętna temperatura wzrośnie nawet o 1,5 st. C. Takie zmiany mogą prowadzić do nagłych, nieodwracalnych i niebezpiecznych skutków o poważnych dla ludzkości implikacjach.

Na podstawie wysłanego do ubezpieczycieli kwestionariusza i uzyskanych informacji IOF stworzy raport roczny. Raport wskaże firmy, które powinny być nagradzane za wykazanie się przywództwem klimatycznym, i te, które opóźniają działania na rzecz klimatu.

Na podstawie: Coroczny list do prezesów 30 największych ubezpieczycieli paliw kopalnych, IOF, 28.03.23.

Sławomir Dąblewski
dablewski@gmail.com

Polisa na dokładkę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Czasy, kiedy ubezpieczenie można było kupić u agenta konkretnego towarzystwa, dawno już minęły. Co więcej, kończy się na dodatek era, gdy oferowały je tylko multiagencje, banki, niezależni pośrednicy finansowi czy od kilku lat wyspecjalizowane porównywarki internetowe.

Coraz częściej firmy zajmujące się biznesem w zupełnie innych branżach rozważają zaproponowanie swoim klientom polisy zabezpieczającej kupowany u nich produkt. Taka współpraca może opłacić się wszystkim stronom.

Oferta towarzystw ubezpieczeniowych z roku na rok staje się coraz ciekawsza. Wynika to z potrzeb rynku i chęci jak najlepszego dopasowania się do oczekiwań konsumentów. A utrzymanie dotychczasowych klientów, ze względu na rosnącą konkurencję na rynku, staje się obecnie dla ubezpieczycieli coraz ważniejsze. Nie oznacza to, że zapominają oni o ekspansji i poszukiwaniu nowych możliwości w zakresie dystrybucji oraz pozyskiwania klientów. Wciąż „w grze” pozostaje bowiem kanał bancassurance, który co prawda nie zapewnia już tak dużego przypisu składki w segmencie ubezpieczeń na życie, ale wciąż liczy się, jeżeli chodzi o polisy majątkowe. Szczególnie w przypadku towarzystw będących w grupach kapitałowych razem z bankami.

Od pewnego czasu coraz ciekawszym sposobem na nowy biznes i nowe grupy klientów stają się partnerzy nie mający nic wspólnego z rynkiem ubezpieczeń. Na pierwszy rzut oka biuro podróży, sklep internetowy bądź stacjonarny, warsztat samochodowy czy pośrednik nieruchomości mogą zupełnie nie pasować do strategii sprzedażowej ubezpieczycieli, ale praktyka mówi zgoła co innego. To potencjalne źródła nowych klientów, którzy być może nigdy nie trafiliby do ubezpieczyciela i nie kupiliby polisy.
Na takim partnerstwie skorzystać mogą wszyscy. Przede wszystkim klienci, którzy kupując produkt lub otrzymując konkretną usługę, otrzymają coś, co pozwoli im zabezpieczyć się przed niespodziewanym zdarzeniem – np. kradzieżą lub uszkodzeniem nowo zakupionego sprzętu.

Przykładów może być wiele. Nabywając rower w sklepie stacjonarnym lub za pomocą platformy e-commerce i kupując jednocześnie polisę, otrzymują ochronę mogącą się przydać w codziennym jego użytkowaniu. Z kolei klienci np. warsztatów samochodowych to naturalni „odbiorcy” ubezpieczeń komunikacyjnych i to nie tylko w zakresie obowiązkowego OC, ale także autocasco czy dodatkowych wariantów assistance potrzebnych w razie niespodziewanych zdarzeń drogowych.

Przykładów może być jeszcze więcej, bo na rynku działa ogromna liczba firm proponujących swoim klientom produkty, przy których polisa może stać się doskonałym ich uzupełnieniem. Przy rezerwacji np. wycieczki lub wczasów zagranicznych w cenie zawarte jest podstawowe ubezpieczenie leczenia poza granicami Polski, następstw nieszczęśliwych wypadków czy kosztów rezygnacji. W tym przypadku jednak często sumy gwarancyjne nie są zbyt wysokie i wiele osób mimo wszystko decyduje się na samodzielne kupno ubezpieczenia. A klienci odwiedzający biuro nieruchomości w celu kupna bądź sprzedaży mieszkania czy chęci jego wynajęcia też mogliby zapoznać się przy okazji z propozycją ubezpieczenia nieruchomości.

W grę wchodzą jeszcze zakupy całej, ogromnej gamy innych dóbr konsumpcyjnych, czyli rzeczy, które jak wszystko, co na co dzień jest użytkowane, może ulec zniszczeniu lub kradzieży. A są to nie tylko drobiazgi, takie jak np. okulary, sprzęt fotograficzny, ale rzeczy zdecydowanie większe. Jeżeli jeszcze dodać do tego ubezpieczenie, którego mogą potrzebować klienci innych instytucji finansowych, pośredników kredytowych, to okaże się, że potencjał sprzedaży jest duży, a w zasadzie tylko w niewielkim stopniu ograniczony możliwościami ochrony.

O korzyściach dla towarzystw czy multiagencji, które wejdą w kooperację z takimi partnerami, nie trzeba chyba wspominać. Nowi klienci i składka, jaka od nich wpłynie, to na coraz bardziej konkurencyjnym rynku rzecz nie do pogardzenia. A dodatkowo również możliwość skorzystania z okazji i zaproponowania im także innych produktów, jeżeli tylko wyrazili zgodę na otrzymywanie ofert marketingowych. Takie bazy danych to ogromny potencjał sprzedażowy mogący generować dodatkowy przypis dla pośredników ubezpieczeniowych.

A co zyskują partnerzy, którzy nie mieli do tej pory z ubezpieczeniami nic wspólnego? Przede wszystkim okazję na rozwój własnego biznesu, uzupełnionego całkiem nowym produktem chroniącym kupowane dobra lub usługi, a który może generować dodatkowy przychód dla firmy. Oferując nabycie polisy w momencie, kiedy jest duża szansa na to, że nabywca z niego skorzysta, np. wykupując wczasy czy dokonując zakupu na platformie e-commerce, daje się klientowi coś więcej niż tylko konkretne dobro lub usługę. Ochrona ubezpieczeniowa staje się wtedy ważnym dodatkiem, z którego w razie potrzeby można skorzystać, zabezpieczając się w razie szkody.

Grzegorz Piotrowski
dyrektor ds. rozwoju biznesu w iExpert.pl
grzegorz.piotrowski@iexpert.pl

Jak skutecznie przejąć słaby zespół

0
Adam Kubicki

Jednym z najtrudniejszych wyzwań dla menedżera jest przejęcie zespołu po osobie, która doprowadziła go do stanu apatii i małej efektywności. Co jakiś czas otrzymuję telefon z prośbą o pomoc w tego typu sprawie.

Najczęściej taki zespół wygląda następująco: członkowie pracują w minimalnym zakresie i realizują przede wszystkim podstawowe obowiązki, traktując wszystkie dodatkowe zadania z wrogością. Panuje wysoki poziom nieufności w stosunku do przełożonych oraz firmy i nierzadko do siebie nawzajem.

Spora część zespołu charakteryzuje się dużym stażem pracy i popadła w rutynę, zamknięta w kręgu powtarzających się zadań, jest niechętnie nastawiona do zmian i nowych pomysłów. Panuje także przekonanie o braku mocy sprawczej i możliwości osiągania lepszych wyników.

Członkowie zespołu obwiniają za zaistniałą sytuację przede wszystkim czynniki zewnętrzne, takie jak firma, przełożeni, klienci, inne działy itp. 

Wyobraź sobie sytuację, w której dostajesz zadanie poprawy funkcjonowania zespołu opisanego powyżej. W poniedziałek masz z nim pierwsze spotkanie i przez weekend głowisz się nad tym, jak powinno wyglądać twoje wystąpienie oraz strategia działania na najbliższe miesiące.

Na szczęście taka sytuacja jest odwracalna. Nie oznacza to oczywiście, że uda ci się zmienić nastawienie każdego członka zespołu. Być może część będzie musiała odejść. Pamiętaj jednak, że wokół ciebie istnieją zasoby wewnętrzne i zewnętrzne.

Przede wszystkim podstawowym źródłem zmiany jesteś ty sam i twój wpływ na członków zespołu. Oprócz tego zawsze istnieją narzędzia i zasoby firmy, które można wykorzystać.

Uważaj na pomysł, który najczęściej nie kończy się dobrze, a jest realizowany przez wielu menedżerów postawionych w takiej sytuacji. Jest nim próba nawiązania pozytywnej relacji poprzez zbytnią uprzejmość, zgodność i empatię.

Ktoś mógłby pomyśleć, że nic w tym złego, iż chcesz polubić się z ludźmi, którymi będziesz zarządzać. Pamiętaj jednak, że z sytuacji, w której dotychczas byli, płynęła prosta nauka: manipuluj, bo inaczej sam będziesz wykorzystany.

Dlatego proponuję, żeby szacunek zdobyć w zupełnie inny sposób. Jest nim przede wszystkim zarządzanie zespołem poprzez przykład. Pisząc przykład, mam na myśli twoje zachowanie i styl pracy.

Zacznijmy od pozytywnego nastawienia. Ludzie w zepsutych zespołach od dłuższego czasu funkcjonują w negatywnym środowisku. Jeśli każdego dnia ich szef będzie tryskał dużą dozą entuzjazmu i wiary w sukces, powolutku będzie przebijać się przez dotychczasowe nawyki myślowe. Nie jest to proces szybki. Przygotujmy się na zmiany liczone w miesiącach, a nie w tygodniach czy dniach.

Nie próbuj kumplować się z nowymi współpracownikami poprzez wspólne narzekanie na rzeczywistość. To najgorsze, co mógłbyś zrobić. Postaw na pozytywne komunikaty, które tak jak w drużynie sportowej dają wiarę zawodnikom w zwycięstwo, nawet jeżeli wszystko dookoła wskazuje, że jest to mało prawdopodobne. Oczywiście sama pozytywna postawa nie wystarczy.

Kolejnym elementem zarządzania poprzez przykład jest twoje działanie. Bądź pierwszy w pracy, wychodź ostatni. Angażuj się w swoje zadania na 110%. Pomagaj ludziom w trudnych sytuacjach. Współuczestnicz z nimi w tym, co dziś wykonują bez wiary w sukces.

Mój znajomy został dyrektorem zespołu zajmującego się rozwijaniem sprzedaży ubezpieczeń wśród partnerów biznesowych, takich jak agenci czy brokerzy. Jednym z zadań tego zespołu było również pomaganie w sprzedaży dużych umów ubezpieczenia i pokazywanie partnerom szans na dosprzedaż nowych elementów. Ten zakres pracy członków zespołu był realizowany na słabym poziomie i nie dawał oczekiwanych efektów.

Mój znajomy, zamiast bawić się w urzędnika rozkazującego zza biurka, poszedł w teren ze swoimi ludźmi i pokazał im, że sprzedaż ich oferty jest możliwa. Za każdym razem część współpracowników przeżywała doświadczenie odmienne od tego, w co wierzyli do tej pory. Efektem była zmiana ich postawy i powolne, lecz postępujące usamodzielnianie się w swoich zadaniach oraz wykonywanie ich na dużo wyższym poziomie. I tu dochodzimy do ważnego punktu zwrotnego.

W sytuacji, kiedy pojawią się wyniki pracy lepsze od dotychczasowych, następuje zmiana nastawienia. Można wtedy wejść na kolejny poziom poprawy funkcjonowania zespołu. Jest nim koncentracja na wspólnym w celu, w który zaczynają wierzyć ludzie, oraz integracja członków zespołu. Służą do tego takie narzędzia, jak: działanie projektowe, wdrażanie nowych pomysłów, mentoring pomagający wdrożyć nowych współpracowników.

Na koniec podam ważną myśl. Jeśli okaże się, że część osób jest odporna na twoje działanie i dalej z uporem maniaka sieje negatywnym nastawieniem oraz minimalizuje swój wkład pracy, to nie czekaj i po prostu znajdź nowych ludzi do zespołu. Inaczej cała twoja praca może pójść na marne.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

PZU wspiera zrównoważony rozwój miast oraz polskiego tenisa ziemnego

0
Źródło zdjęcia: PZU

Grupa PZU przygotowała i udostępniła kompendium wiedzy na temat najlepszych trendów i praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju miast zatytułowane „Moc naszych miast”. Zakład rozpoczął też współpracę z SuperLIGA, w ramach której wesprze rozwój tenisa ziemnego w Polsce.

Kompendium „Moc naszych miast” przedstawia współczesne wyzwania w obszarze zrównoważonego rozwoju dotyczące miast, jak również ciekawe przykłady najlepszych praktyk w tym zakresie – zarówno z dużych metropolii, jak i mniejszych ośrodków, z Polski i ze świata.

– W Grupie PZU zdajemy sobie sprawę, że liderzy polskiej gospodarki, w tym sektora finansowego, mają ogromny wpływ na otoczenie. Chcemy rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony, testować różne rozwiązania, dzielić się doświadczeniem i inspirować do działania tych, którym zależy na budowaniu lepszej przyszłości. Szczególny nacisk kładziemy na wspieranie lokalnych społeczności. Dlatego obszarem, któremu w ostatnim czasie postanowiliśmy się przyjrzeć, jest funkcjonowanie miast i ich zrównoważony rozwój – mówi Joanna Gorczyca, dyrektorka Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU.

Wiedza ekspercka i praktyczna pomogą lokalnym społecznościom

Coraz częściej lokalne społeczności interesują się i angażują we wdrażanie proekologicznych i prospołecznych rozwiązań. Mnogość nowych pomysłów technologicznych, architektonicznych, funkcjonalnych i innych, jakie wdrażane są w różnych aglomeracjach, stawia jednak nie lada wyzwanie przed wszystkimi, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego otoczenia i współmieszkańców. Kompendium PZU „Moc naszych miast” ma pomóc miejskim społecznościom i wskazać, jakie rozwiązania już sprawdziły się w praktyce, podpowiedzieć, jak i we współpracy z kim je wdrażać. Ułatwiają to konkretne przykłady miast w Polsce i za granicą oraz komentarze dzielących się swoją wiedzą menedżerów PZU czy znanych ekspertów w zakresie zrównoważonego rozwoju, m.in. architektki Aleksandry Gordowej, redaktora naczelnego serwisu Energetyka24 Jakuba Wiecha, dr. Sebastiana Szklarka z Europejskiego Regionalnego Centrum Ekohydrologii PAN czy Wioletty Fabryckiej, członkini Polish Green Building Council i ekspertki programu Climate Leadership.

Jak zapewnić samowystarczalność cieplną budynku?

Kompendium jest podzielone na pięć obszarów tematycznych. Wzięto pod uwagę kwestie organizowania włączającej przestrzeni miejskiej, zarządzania energią, zasobami wodnymi, transportu oraz gospodarki odpadami i wtórnego obiegu. Co ważne, analizę wyzwań i trendów w każdym z tych obszarów uzupełniają konkretne przykłady dobrych praktyk z różnych polskich i europejskich miast. Jak urządzić ogrody warzywno-owocowe na dachu fabryki, wykorzystać wodę z miejskich basenów do mycia ulic lub zbierany zimą śnieg do chłodzenia dużego szpitala, jak zapewnić samowystarczalność cieplną budynku dzięki hodowli alg na jego fasadzie albo oddolnie zorganizować dużą kooperatywę instalującą panele fotowoltaiczne na osiedlach, jak zachęcić mieszkańców i turystów do rezygnacji z kupna wody w butelkach na rzecz kranówki lub dać drugie życie starszym modelom smartfonów, jak zredukować do zera liczbę śmiertelnych wypadków drogowych w mieście.

– Przygotowując publikację „Moc naszych miast”, chcieliśmy przede wszystkim zainspirować władze samorządowe i mieszkańców miast do podjęcia wyzwania zmiany ich najbliższego otoczenia na lepsze i pomóc im zrobić pierwszy krok. Nie brak przykładów, kiedy początkowo małe oddolne inicjatywy przeradzały się w duże projekty i wywarły istotny pozytywny wpływ. Chcemy, żeby nasze kompendium było przewodnikiem dla każdego, kto zechce działać na rzecz swojej społeczności i środowiska naturalnego – podkreśla Joanna Gorczyca.

Kompendium „Moc naszych miast” można pobrać ze strony PZU.

PZU rozpoczął współpracę z SuperLIGA. W jej ramach ubezpieczyciel wesprze rozwój tenisa ziemnego w Polsce. Umowa obowiązywać będzie w sezonie 2023.

PZU dołącza do LOTTO SuperLIGI

LOTTO SuperLIGA to projekt zawodowej ligi tenisa ziemnego, która wyłoni Drużynowego Mistrza Polski. Do grona partnerów rozgrywek w sezonie 2023 dołączył PZU, który będzie sponsorem głównym sezonu zasadniczego, trwającego od 7 maja do 13 sierpnia. Firma wesprze również odbywający się w grudniu turniej Final Four, który wyłoni medalistów tegorocznej edycji, a także wieńczącą cały sezon uroczystą galę.

– Cieszymy się z pozyskania zaufanego i sprawdzonego partnera, którego prestiż i marka na polskim rynku z pewnością podniosą rangę oraz uwiarygodnią prowadzone przez nas rozgrywki tenisowe.  Liczymy na to, że współpraca przyniesie wymierne korzyści wizerunkowe obu stronom, z pożytkiem zarówno dla całego środowiska zawodniczego, jak i samych kibiców – przekonuje Danuta Dmowska-Andrzejuk, prezeska zarządu SuperLIGA.

W ramach współpracy sponsoringowej logo PZU pojawi się we wszystkich kanałach komunikacji LOTTO SuperLIGA. Widoczne będzie również na kortach podczas wszystkich rozgrywek tenisowych oraz na uroczystej gali kończącej sezon 2023.

PZU jako sponsor główny rozgrywek LOTTO SuperLIGA oczekuje, że projekt przełoży się na rozwój kolejnych tenisowych talentów, które pójdą śladami Igi Świątek czy Huberta Hurkacza.

– Obecnie trwa renesans polskiego tenisa. LOTTO SuperLIGA to innowacyjny projekt, który daje szansę rozwoju młodym zawodnikom oraz możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciach z bardziej doświadczonymi na krajowej i międzynarodowej arenie tenisistami. To niepowtarzalna okazja do wychowania przyszłych mistrzów, a także zachęcenia dzieci do uprawiania tej dyscypliny sportu. Od dłuższego czasu wspieramy rozwój polskiego tenisa i dlatego z emocjami oczekujemy na rozpoczęcie ligi – mówi Łukasz Turkowski, dyrektor zarządzający ds. marketingu, sponsoringu i prewencji Grupy PZU.

Od ponad dwóch lat PZU jest oficjalnym partnerem Igi Świątek, najlepszej obecnie tenisistki na świecie, zwyciężczyni trzech odsłon Wielkiego Szlema.

(AM, źródło: PZU, SuperLIGA)

Rankomat: Polisa zdrowotna na alergię

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Problemy z alergią są coraz bardziej powszechne. Na świecie z uczuleniem zmaga się do 40% ludzkości. W Polsce, jak podaje Polskie Towarzystwo Alergologiczne, alergię ma nawet co drugi mieszkaniec. Eksperci Rankomat zwracają uwagę, że w jej leczeniu pomocne może być odpowiednie ubezpieczenie.

W leczeniu alergii ważna jest poprawnie postawiona diagnoza oraz szybka możliwość kontaktu ze specjalistą. Nie zawsze jest to możliwe w ramach świadczeń z Narodowego Funduszu Zdrowia. Część osób, którym zależy na szybkim rozpoznaniu choroby, będzie korzystało z prywatnej praktyki lekarskiej. Takie rozwiązanie może jednak sporo kosztować – płatne będą nie tylko leki, ale i każda wizyta w prywatnym gabinecie. 

– Aby zadbać o koszty leczenia oraz własny komfort, warto zastanowić się nad zakupem prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego. Takie rozwiązanie umożliwia dostęp do wielu lekarzy i badań medycznych. Prywatny pakiet medyczny pozwoli też uniknąć długich kolejek – podkreśla Ewelina Ratajczak, ekspertka Rankomat ds. ubezpieczeń zdrowotnych. 

Z prywatną polisą zdrowotną łatwiej wykonać niezbędne badania, omówić wyniki z odpowiednim specjalistą i zadbać o komfort leczenia. Koszt takiej polisy zaczyna się od 55 zł miesięcznie, a każdy oferowany pakiet w swojej ofercie posiada w zakresie wizytę u lekarza specjalisty, w tym alergologa czy pulmonologa. 

Alergia w pigułce 

Alergia to reakcja układu odpornościowego na oddziaływanie różnych czynników zwanych alergenami. Uczulenie może być pokarmowe, kontaktowe, wziewne i iniekcyjne. Oznacza to nietolerancję i reakcję alergiczną na określone produkty spożywcze, sierść zwierząt, pyłki roślin i lekarstwa, np. środki znieczulające. 

Alergie dzielą się na sezonowe i całoroczne. Do sezonowych należą wszystkie te, które stanowią problem w okresie pylenia roślin. Całoroczne alergie to te, które atakują bez względu na porę roku (np. roztocza). 

Uczulenie może być pojedyncze, ale może dotyczyć również kilku różnych alergenów. Źle przeprowadzona diagnostyka skutkuje dalszymi problemami. Pacjenci z alergią wymagają stosowania odpowiednich leków oraz korzystania z regularnych wizyt u specjalisty. Część osób wymaga regularnych odwiedzin u różnych specjalistów, m.in. laryngologa, pulmonologa czy dermatologa.

(AM, źródło: Rankomat)

18,303FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie