Blog - Strona 795 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 795

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 36/2022

0

Dodatek specjalny MULTIAGENT:

  • Artur Pakuła, Michał Daniluk: Arrant i Punkta to hybrydowa strategia i apetyt na wzrost – str. 3
  • Łukasz Jędrzejczyk, EvoBot2: Jak boty przeanalizują certyfikaty IDD i opracują raport dla KNF? – str. 4
  • Jarosław Krasowski, Vienna Life: Oferta życiowa tak prosta, jak komunikacja – str. 5
  • Jacek Byliński, Przemysław Grabowski, CUK Ubezpieczenia: OmniCUK to całkowita zmiana podejścia do sprzedaży wielokanałowej – str. 6
  • Agnieszka Dudek, Saltus Ubezpieczenia: Algorytm nie zastąpi agenta – str. 7
  • Anna Pająkowska, msm: Klient firmowy dostępny również dla agenta – str. 7
  • Michał Jasiński, Agent21: Rewolucja na rynku programów dla agentów ubezpieczeniowych – str. 8
  • Sylwia Lendzion, OFA: Jesienne wyzwania multiagencyjne – str. 9
  • Artur Zajdel, DU Spectrum: Technologia w relacji między agentem a klientem – str. 9
  • Agnieszka Wesołowska, Piotr Czublun, Kancelaria Czublun Trębicki: Kontrole KNF w praktyce – doświadczenia ostatnich kilkunastu miesięcy – str. 10
  • Sonia Lech, Generali: Z myślą o wynajmie – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Plany nowych regulacji poruszyły branżę – str. 2
  • Grupa PZU poradziła sobie z trudnym otoczeniem – str. 13
  • Anna Grykin, Grykin Law Firm: Broker powinien uszanować decyzję klienta o rezygnacji z jego usług – str. 19
  • Artur Sójka, Biznes Klub Polska: Agent w stylu slow – str. 19
  • Łukasz Nienartowicz, Britenet: Nie taki audyt straszny – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Suma ubezpieczenia powinna być w sam raz – str. 21
  • Marta Sionkowska, Pru: Uważność na kobiety – str. 21
  • Adam Kubicki: Co wpływa na sukces w roli menedżera – str. 22
  • Katarzyna Ciechońska, Nationale-Nederlanden: Profilaktyka tym razem nie zdrowotna – str. 22

Jarosław Matusiewicz CEO ControlExpert w Polsce

0
Jarosław Matusiewicz

Z początkiem września Jarosław Matusiewicz, były prezes m.in. UNIQA Polska, objął stanowisko CEO ControlExpert Poland, niezależnej firmy specjalizującej się w usługach z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych. „Z radością i dumą informuję, że po przerwie wracam do korzeni” – napisał Jarosław Matusiewicz na portalu LinkedIn.

– Serdecznie witamy Jarosława Matusiewicza, który dziś dołącza do rodziny ControlExpert jako nowy CEO ControlExpert Poland. Cieszymy się, że tak doświadczony lider dołączył do naszego polskiego biznesu – skomentował Paul Sykes, CEO ControlExpert Europe.

Jarosław Matusiewicz do końca marca tego roku pełnił funkcję wiceprezesa ds. kultury organizacyjnej, HR, marki i komunikacji Grupy UNIQA w Polsce. Wcześniej od marca 2017 r. do października kierował ubezpieczycielem, z którym związany był od 2006 r. W tym czasie zajmował stanowiska m.in. dyrektora zarządzającego ds. likwidacji szkód i wiceprezesa ds. techniki ubezpieczeniowej. Z kolei w UNIQA International odpowiadał przez kilka lat za program rozwoju procesów likwidacji szkód. Wcześniej, przez pierwsze 13 lat kariery zawodowej, był związany z PZU.

Jarosław Matusiewicz jest absolwentem Wydziału Budownictwa Lądowego w Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. Ukończył studia podyplomowe przeciwdziałanie przestępczości ubezpieczeniowej w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości.

ControlExpert jest niezależnym przedsiębiorstwem usługowym działającym na pograniczu branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej. Firma została założona w 2002 roku przez ekspertów z branży motoryzacyjnej i informatycznej w Niemczech, na polskim rynku działa od września 2010 roku.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi na stronie internetowej ControlExpert, firma jest w stanie wykonać niemal pełną automatyzację ocen ekspertów, szacowania kosztów, fakturowania i dokumentacji likwidacji szkody. Jej klientami są firmy ubezpieczeniowe, firmy leasingowe, salony samochodowe i producenci z branży motoryzacyjnej. Firma jest aktywna w 30 krajach, na 5 kontynentach,

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Piotr Wachowiak w radzie nadzorczej PZU SA

0
Piotr Wachowiak

31 sierpnia Paweł Mucha złożył rezygnację z pełnienia funkcji przewodniczącego rady nadzorczej PZU SA oraz członkostwa w RN. Powodem rezygnacji było powołanie na członka zarządu Narodowego Banku Polskiego z dniem 1 września. Na zwolnione przez niego miejsce w radzie Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie spółki powołało 1 września Piotra Wachowiaka. Uchwała weszła w życie z chwilą powzięcia.

Dr hab. Piotr Wachowiak to rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz dyrektor Instytutu Zarządzania, a także wiceprzewodniczący Komitetu Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, przewodniczący Konferencji Rektorów Uczelni Warszawskich, Wiceprzewodniczący Konferencji Rektorów Uczelni Ekonomicznych. Od 31 lat ma związki z praktyką gospodarczą, pracując na stanowiskach kierowniczych w różnych organizacjach. Między innymi był zastępcą dyrektora Zarządu Domów Komunalnych Warszawa-Śródmieście, dyrektorem Wydziału Budynków Komunalnych Urzędu Gminy Warszawa-Centrum oraz zastępcą dyrektora zarządu dzielnicy Żoliborz – członkiem zarządu dzielnicy, kanclerzem SGH, prodziekanem Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, prorektorem ds. nauki i zarządzania.

Jest autorem lub współautorem wielu publikacji na temat negocjacji, rozwiązywania konfliktów, zarządzania zasobami ludzkimi, przywództwa, pomiaru kapitału intelektualnego i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, społecznej odpowiedzialności biznesu. Był współtwórcą podstawy programowej z przedmiotów podstawy przedsiębiorczości i ekonomia w praktyce do liceum. Przewodniczący Rady ds. Przedsiębiorczości przy Prezydencie RP. wiceprzewodniczący Kapituły Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP, członek kapituły Fundacji „Teraz Polska”, członek zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, przewodniczący Zespołu Roboczego ds. Odpowiedzialności Społecznej Uczelni, członek Rady ds. Planu Pracy i Rozwoju przy Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.

(AM, źródło: PZU)

Stały monitoring procesu likwidacji szkód dzięki nowej aplikacji LINK4

0

LINK4 wprowadził specjalną aplikację pod nazwą Internetowy Status Szkody, dzięki której klienci mogą śledzić proces likwidacji szkód komunikacyjnych w czasie rzeczywistym. Funkcjonalności dostępne w ramach narzędzia umożliwiają również przesłanie dokumentów, zamówienie auta zastępczego oraz wybór serwisu naprawczego.

Z ISS aktywnie korzysta już 84% klientów LINK4.

– Aplikacja ISS doskonale wpisuje się w strategię LINK4. Konsekwentnie udowadniamy, że ubezpieczenia mogą być proste i zrozumiałe dla wszystkich, a w realizacji tego celu  pomagają nam zaawansowane technologie. Wszystko to opiera się na silnych filarach naszych firmowych wartości: Klient, Szacunek i Mistrzostwo. Kupując ubezpieczenie, klienci chcą mieć pewność, że w trudnej sytuacji szybko otrzymają od nas potrzebną pomoc. Doświadczenia z procesu likwidacji szkody przekładają się później na satysfakcję klientów, a ona z kolei na ich zaufanie i lojalność czyli w ubezpieczeniach wartości kluczowe – podkreśla prezes LINK4 Agnieszka Wrońska.

Ubezpieczyciel co miesiąc pyta ponad 10 tysięcy klientów o zadowolenie z procesu likwidacji szkód.

– Komunikat, jaki otrzymujemy od klientów, jest jasny. Chcą, aby proces obsługi szkody był szybki i prosty. Tę wiedzę wykorzystaliśmy przy tworzeniu aplikacji do bieżącego śledzenia całego procesu: od momentu zgłoszenia szkody aż do wydania decyzji – mówi Marek Wasilewski, dyrektor Pionu Szkód LINK4.

Dzięki aplikacji klienci LINK4 mogą na bieżąco śledzić cały proces likwidacji szkody komunikacyjnej. Dostęp do niej właściciele uszkodzonego pojazdu dostają podczas rejestracji szkody. Aplikacja ma także szereg praktycznych funkcjonalności, służących m.in. do przesłania dokumentów czy skontaktowania się z opiekunem szkody.

– Klienci chcą wiedzieć, ale też rozumieć nasze działania, a Internetowy Status Szkody pokazuje, co się wydarzy lub wydarzyło z konkretnym zgłoszeniem. Wszystko zgodnie z życzeniem klienta jest proste, na jeden klik: dołączenie dokumentów, zamówienie pojazdu zastępczego, wybór serwisu naprawczego czy kontakt z opiekunem szkody – objaśnia Marek Wasilewski.

Klienci LINK4 korzystający z ISS chętnie wybierają np. funkcję czatu, żeby łatwo połączyć się z opiekunem szkody. Dzięki temu mają kontakt z jedną osobą, dobrze zorientowaną w konkretnej sprawie.  

– Czat pozwala dodatkowo przełamać barierę, jaka może się pojawiać między klientami a ubezpieczycielem – bez tytułowania każdej wiadomości „Szanowni Państwo, numer szkody…” itd. To zbędne formalności, w końcu ma być prosto. Wszystkie dokumenty znajdują się w jednym miejscu, co jest dużym ułatwieniem, bo ISS jest również bardzo prosty w obsłudze. I to jest doceniane. Przykładem może być nasza 70-letnia klientka, która nie umiała pobrać dokumentów z maila, ale wszystkie informacje odnalazła bez problemu w aplikacji ISS, z czego była bardzo zadowolona – stwierdza Ewelina Kamińska-Lonty, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych LINK4.

(AM, źródło: LINK4)

Prawdziwe doradztwo zaczyna się tam, gdzie kończy się sprzedaż

0

Świat multiagentów ciągle się zmienia. W realiach dynamicznie działającej konkurencji, ogólnodostępnego internetu, ogromnego wyboru produktów, ale i wielu kanałów sprzedaży, musimy skutecznie rozwijać swoje kompetencje.

Zarządzanie firmą, umiejętności komunikacji z klientem, rozwój osobisty czy w końcu jakość w sprzedaży ubezpieczeń na życie to wyzwania, które będą w przyszłości determinować nasze wyniki.

Bardzo cieszy nas aktywność i myślenie proszkoleniowe agentów ubezpieczeniowych w Polsce! Tylko dzięki takiej postawie możemy organizować Pierwszy Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych. Spotkanie świadomych przedsiębiorców i doradców ubezpieczeniowych. Miejsce wymiany doświadczeń i rozmów. Wydarzenie, które będzie nasycone dużą dawką motywacji i inspiracji, i zaprosi doradców do dalszego rozwoju na wszystkich płaszczyznach życia zawodowego.

Aby zrealizować nasze cele, zaprosiliśmy najlepszych prelegentów, specjalistów w swojej branży, którzy potrafią nie tylko podzielić się wiedzą, ale również doświadczeniem i pasją. Na jednej scenie wystąpią:

Fryderyk Karzełek – założyciel i pomysłodawca Heksagon Group, edukator finansowy i twórca koncepcji sprzedaży naturalnej. Człowiek, z którym tysiące Polaków zaczyna dzień o 5:55.

Adam Kubicki – najbardziej znany szkoleniowiec branży ubezpieczeniowej w Polsce, który przeszkolił tysiące agentów. Autor książek Jak ugryźć klienta biznesowego i Bądź liderem albo odejdź, a także wielu publikacji w „Dzienniku Ubezpieczeniowym” i „Gazecie Ubezpieczeniowej”.

Agnieszka Gniotek – właścicielka Xanadu Galeria i Dom Aukcyjny. Kobieta, która dobiera dzieła sztuki pod indywidualne potrzeby klienta. Prowadzi konsultacje i szkolenia z zakresu marketingu i sprzedaży produktów premium. Od września będziemy mogli ją zobaczyć w nowym programie telewizyjnym „Łowcy Skarbów”, w którym jako ekspert będzie omawiać i wyceniać dzieła sztuki i obiekty artystyczne.  

Andrzej Kowerdej – doradca ubezpieczeniowy, specjalista w sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie. Od 2009 r. także koordynator Działu Ubezpieczeń na Życie i Ubezpieczeń Zdrowotnych w Phinance, największej multiagencji życiowej w Polsce. Swoją wiedzą i doświadczeniem bardzo chętnie dzieli się z innymi, autor licznych publikacji na rynku ubezpieczeniowym.

Ewelina Kałużna – multiagentka ubezpieczeniowa, która pokazuje, w jaki sposób wykorzystać social media do sprzedaży ubezpieczeń i pozyskiwania nowych klientów. Na swoich szkoleniach dzieli się doświadczeniem, omawiając m.in. przykłady postów, które przyniosły realne efekty w postaci nowych polis.

Marta Piasecka i Waldemar Poberejko, czyli Życie w Multi – praktycy doradztwa ubezpieczeniowego, którzy dają konkretne rozwiązania pomagające rozwinąć multiagencję w zakresie sprzedaży ubezpieczeń grupowych i indywidualnych ubezpieczeń na życie. Zwolennicy szerokiej perspektywy doradztwa i postawienia klienta w centrum uwagi i zainteresowań.

Oprócz inspirujących prelekcji przygotowana została również dla wszystkich uczestników strefa inspiracji i networkingu, w tworzenie której aktywnie zaangażowali się partnerzy wydarzenia: Generali – główny partner wydarzenia, LUX MED – patron zdrowia, Signal Iduna – patron turystyki i podróży, Insly – patron technologiczny, Phinance – patron życia indywidualnego, Polisa Expert – patron multiagencji, MarcinKowalik.online – patron marketingowy, Obiektywne Forum Agentów – patron świata multiagentów, i oczywiście „Gazeta Ubezpieczeniowa” – patron medialny wydarzenia.

Zapraszamy Was bardzo serdecznie 8 października do Łodzi. Rozwijajmy się razem i twórzmy niesamowicie inspirującą społeczność!

Wejdź na www.zyciewmulti.pl i dowiedz się więcej o wydarzeniu.

Marta Piasecka
Waldemar Poberejko
twórcy programu szkoleniowego Życie w Multi
Fb.com/zyciewmulti

Postępowanie przed komisją do spraw zdarzeń medycznych

0
Waldemar Szubert

Błędy w leczeniu stanowią podstawę licznych roszczeń poszkodowanych pacjentów. Rok do roku prowadzone są tysiące postępowań w przedmiocie błędów lekarskich. Jest to nie bez znaczenia dla ubezpieczyciela, bowiem wszystkie podmioty prowadzące działalność leczniczą podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej.

Ponieważ istnieje obowiązek posiadania ubezpieczenia OC przez podmiot leczniczy, obowiązek wypłaty odszkodowań za szkody powstałe na skutek wadliwego leczenia obciąża ubezpieczyciela.

W uproszczeniu, na gruncie ustawy o ochronie praw pacjentów zdarzenie medyczne to zakażenie pacjenta biologicznym czynnikiem chorobotwórczym, uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia albo śmierć pacjenta będące następstwem niezgodnych z aktualną wiedzą medyczną świadczeń zdrowotnych. Wystąpienie takiego zdarzenia, w przypadku wywołania przez niego krzywdy czy szkody, wiąże się z cywilnoprawną odpowiedzialnością za naprawienie szkody i kompensację krzywdy.

Szczegółowe postępowanie w przedmiocie zdarzenia medycznego

Ustawa o ochronie praw pacjentów przewiduje specjalnie postępowanie w przedmiocie zdarzeń medycznych. Organem prowadzącym to postępowanie nie jest sąd, tylko wojewódzka komisja do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych właściwa ze względu na siedzibę szpitala. W skład komisji nie wchodzą sędziowie, tylko osoby specjalnie powołane do pełnienia funkcji.

W toku postępowania, które jest bardzo sformalizowane, wydawana jest opinia specjalnego konsultanta, względnie lekarza odpowiedniej specjalności, który zasadniczo rozstrzyga, czy doszło do powstania zdarzenia medycznego. Wniosek o wszczęcie takiego postępowania składany jest przez samego pacjenta albo jego spadkobierców.

W dalszej kolejności informacja o wszczęciu postępowania doręczana jest szpitalowi oraz ubezpieczycielowi, którzy mają prawo brać czynny udział w postępowaniu.

Postępowanie kończy się orzeczeniem merytorycznym, które musi zostać uzasadnione. Szczególna atrakcyjność postępowania wiąże się z relatywnie niewielkimi kosztami postępowania.

Wpływ wyniku postępowania na sytuację ubezpieczyciela

Postępowanie przed komisją nie może być bagatelizowane. Ubezpieczyciel jest związany orzeczeniem wojewódzkiej komisji. Co jednak istotne, komisja nie ma prawa do wiążącego przesądzenia o wysokości należnych świadczeń, ale przesądza, czy doszło do powstania zdarzenia medycznego w rozumieniu ustawy, i ubezpieczyciel ma obowiązek takie rozstrzygnięcie honorować.

Ubezpieczyciel ma jedynie obowiązek złożyć w zakreślonym terminie propozycję odszkodowania i zadośćuczynienia – co jednak istotne, brak złożenia takiej propozycji w zakreślonym przez ustawę terminie skutkuje uznaniem, że uzasadnione są roszczenia w wysokości wskazanej we wniosku. Ma wówczas obowiązek wypłaty tej kwoty, jakiej domaga się roszczący.

Zgodnie z przepisami ustawy, komisja może wystawić zaświadczenie co do wysokości roszczeń, które stanowią tytuł wykonawczy – to jest mogą być podstawą egzekucji komorniczej. Z tych względów bardzo istotne jest zapewnienie właściwej reprezentacji także w tym postępowaniu oraz staranne prowadzenie obrony przed roszczeniami.

Waldemar Szubert
radca prawny

Zmiany w sieci sprzedaży agencyjnej Generali

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 września Generali formalnie połączyło sieci sprzedażowe marek Generali, Proama i Generali Agro, wprowadzając w życie zmiany przygotowywane od kilku miesięcy. W nowym modelu trzy marki będą obsługiwane przez jednego menedżera sprzedaży, a agent otrzyma w Generali jeden punkt kontaktu.  

Generali podkreśla, że łącząc siły sprzedaży, daje agentom do dyspozycji prawie 130 doświadczonych menedżerów, którzy w zakresie swojej odpowiedzialności mają znacznie mniejszy geograficznie obszar niż dotychczas, dzięki czemu będą bliżej agenta i będą mieli więcej czasu dla niego.

– Wiemy, że relacje są w ubezpieczeniach najważniejsze, dlatego chcemy, by nasi menedżerowie byli bliżej agentów. Zmiana ta ma na celu lepszą dostępność, efektywniejszą komunikację i możliwość poświęcenia przez menedżerów jak najwięcej czasu na spotkania i kontakty z agentami. Istotnym skutkiem tej zmiany jest fakt, że dla części agentów oznacza ona także zmianę menedżera. Rozumiemy, że wszelkie zmiany wywołują emocje, szczególnie te dotyczące ludzi. Jesteśmy jednak przekonani, że przyczynią się one do tego, że współpraca z nami będzie dla agentów jeszcze łatwiejsza i wygodniejsza. Wierzymy również, że agenci, którzy mają zmienionych menedżerów, szybko się przekonają, że są to osoby kompetentne, doświadczone, dbające o relacje i agentów – mówi Michał Świderski, członek zarządu Generali Polska.

Przypisanie agenta do menedżera odbyło się na podstawie deklarowanego miejsca wykonywania czynności przez agenta.

(AM, źródło: Generali)

Nationale-Nederlanden: Nowa odsłona Ubezpieczenia Dziecka Bez Przerwy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Koszty leczenia i rehabilitacja, ugryzienie przez kleszcza, a także pomoc psychologiczna czy korepetycje – to tylko kilka elementów, które znalazły się w nowej odsłonie Ubezpieczenia Dziecka Bez Przerwy oferowanego przez Nationale-Nederlanden. Zaktualizowany produkt został udostępniony klientom wraz z początkiem roku szkolnego.

Nowa odsłona Ubezpieczenia Dziecka Bez Przerwy uwzględnia w zakresie ochrony 8 dodatkowych ryzyk: m.in. korepetycje, pomoc psychologiczną, ugryzienie przez kleszcza, koszty leczenia i rehabilitację, pogryzienie przez psa, pobyt w szpitalu wskutek choroby czy naprawę, wypożyczenie lub zakup środków pomocniczych. Zostały one dodane ze względu na sytuacje, z jakimi najczęściej mogą się spotkać dzieci. Jednym z takich przypadków jest rosnący problem z kleszczami, które mogą przenosić wiele poważnych schorzeń. Dlatego też Ubezpieczenie Dziecka Bez Przerwy gwarantuje szeroki zakres opieki, m.in. wizytę lekarską, transport i badanie kleszcza w celu stwierdzenia obecności patogenów wywołujących choroby odkleszczowe, testy diagnostyczne czy antybiotykoterapię. Nowości w produkcie dotyczą także pakietów dodatkowych – ubezpieczyciel rozszerzył opiekę po wypadku również o wsparcie po zachorowaniu. Opcja dodatkowa dostępna jest dla klientów już od 35 zł.

– Mimo dostępnych ubezpieczeń w szkole, rodzice coraz częściej decydują się na indywidualną polisę, która będzie chroniła najmłodszych. Ważnym kryterium przy wyborze takiego zabezpieczenia jest jego możliwie najszerszy zakres w razie nieprzewidzianych zdarzeń. Dlatego też w Nationale-Nederlanden postanowiliśmy zaproponować im produkt, który zapewni ochronę uczniów w wielu sytuacjach, niezależnie od tego, czy przebywają w szkole, czy poza nią – mówi Iwona Debis, menedżer ds. produktów Nationale-Nederlanden. – Dodatkowo, umowa jest zapisana w taki sposób, aby zawarte w niej warunki ubezpieczenia były czytelne i zrozumiałe dla ich posiadaczy – dodaje.

Klienci mają do wyboru 4 warianty: Pakiet „S”, Pakiet „M”, Pakiet „L” i Pakiet „XL”. Ubezpieczeni objęci są ochroną na świecie przez cały czas trwania umowy z wyjątkiem kilku zdarzeń, jak np. korepetycje czy pomoc psychologa, które są świadczone w Polsce. Produkt może zawierać do 16 ryzyk i dwie opcje dodatkowe, działające również tylko na terytorium kraju. Taki szeroki zakres gwarantuje rodzicom poczucie bezpieczeństwa oraz pełną ochronę dla ich dzieci. Składki zaczynają się już od 59 zł za rok.

Nationale-Nederlanden, chcąc uprościć formalności i wykazać jak największe wsparcie, wypłaca pieniądze za sam fakt zdarzenia bez konieczności komisyjnego orzeczenia o stopniu uszczerbku. Warto dodać, że w Pakiecie „XL” klienci mogą otrzymać dwie wypłaty z tego samego wypadku – za Groźne Urazy i Oparzenia lub Groźne Urazy i Urazy.

– W nowej odsłonie ubezpieczenia dla dzieci można ubiegać się o zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji w ciągu 2 lat od wypadku! Natomiast w przypadku nieobecności ucznia w szkole zapewniamy mu korepetycje. W ramach rozszerzenia polisy gwarantujemy również opiekę medyczną i powypadkową dla dziecka, m.in. zabiegi ambulatoryjne czy transport. Jestem przekonana, że wprowadzone zmiany pozwolą posiadaczom polisy na spokojne spędzanie czasu bez zbędnego stresu – dodaje Iwona Debis.

Ubezpieczenie Dziecka Bez Przerwy, które zostało zakupione przed 1 września, odnawia się na starych warunkach. 

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Esaliens TFI i Franklin Templeton partnerami strategicznymi

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Esaliens TFI oraz Franklin Templeton podpisały umowę o strategicznej współpracy w obszarze rozwiązań inwestycyjnych i produktów oszczędnościowych dla szerokich grup klientów. Głównym celem porozumienia jest szerokie współdziałanie przy wykorzystaniu doświadczenia i dotychczasowego dorobku obu spółek w zakresie oferowania klientom nowoczesnych, dostosowanych do najbardziej aktualnych potrzeb i zmieniających się warunków rynkowych produktów inwestycyjnych oraz uzyskanie efektu synergii w prowadzonej działalności.

Strategiczne partnerstwo ma wzmocnić obu asset managerów w efektywnych działaniach promujących produkty obu partnerów i ich ekspansję na nowych rynkach, wzajemny udział w realizowanych projektach, a w konsekwencji wesprzeć ich w dążeniu do kreowania długofalowych korzyści na rzecz klientów.

– Z Templeton Asset Management (Poland) TFI S.A. współpracujemy już od kilku lat w obszarze palety produktowej typu master feeder, której część powstała na bazie funduszy Franklin Templeton Investment Funds, a wcześniej Legg Mason. Decyzja o wzmocnieniu tych relacji i nawiązaniu współpracy strategicznej to naturalna konsekwencja prowadzonej przez nas i rozwijanej z sukcesami działalności. Jestem przekonany, że na partnerskiej synergii oraz wspólnym zaangażowaniu skorzystają nasi obecni i przyszli klienci, uzyskując dostęp do ciekawych, często unikatowych rozwiązań i produktów inwestycyjnych – podkreśla Piotr Rzeźniczak, członek zarządu Esaliens TFI.

– W naszej działalności zawsze staramy się na pierwszym miejscu myśleć o potrzebach naszych klientów i zapewniać im dostęp do szerokiej wiedzy na temat różnych klas aktywów, stylów inwestycyjnych i regionów geograficznych. Współpraca z Esaliens to ważny punkt w naszej działalności w Polsce. Bardzo cenimy sobie naszych partnerów, zwłaszcza z tak dużym doświadczeniem w zarządzaniu oszczędnościami i produktami emerytalnymi. Cieszę się, że dzięki globalnemu doświadczeniu Franklin Templeton, międzynarodowej infrastrukturze, zasobom w postaci badań i analiz możemy również wspierać klientów Esaliens w realizacji ich celów finansowych – komentuje Kamil Mikołajczak, dyrektor zarządzający Templeton Asset Management TFI.

(AM, źródło: Esaliens TFI)

Szkolenie poświęcone ustawie sankcyjnej i jej wpływie na umowy ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VF Conferences zaprasza na szkolenie online dotyczące nowych przepisów ustawy sankcyjnej i efektów, jakie będzie miała w sektorze ubezpieczeń. Szkolenie poprowadzi Paweł Stykowski, Local Partner, kierujący Departamentem Prawa Ubezpieczeń DWF Poland. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Szkolenie odbędzie się 9 września 2022 roku o godzinie 10.00. W jego trakcie poruszone zostaną następujące tematy:

  • Sankcje w prawie polskim – źródła prawa, wpływ na umowy i klientów.
  • Sankcje w prawie unijnym – źródła prawa, wpływ na umowy i klientów.
  • Sankcje ONZ.
  • Sankcje OFAC – czy warto się do nich stosować?

Szkolenie skierowane jest do zakładów reasekuracji, zakładów ubezpieczeń oraz brokerów, a w szczególności do specjalistów z departamentów prawnych, compliance, sprzedaży, bancassurance i wszystkich zainteresowanych tematyką.

Zapisy na stronie VF Conferences.

Kontakt z organizatorem:

Ewa Dawid

Tel. 884377776

e-mail: echrzanowska@vfconferences.pl

(ks, am)

18,415FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie