Blog - Strona 795 z 1485 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 795

Generali: Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga będzie odpowiadać za sprzedaż multiagencyjną

0
Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga

Od lipca Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga przejęła odpowiedzialność za życiową i majątkową sprzedaż multiagencyjną we wszystkich spółkach i markach ubezpieczeniowych Generali Polska. Dotychczas odpowiadała za sprzedaż multiagencyjną i brokerską w Generali Agro.

– To jeden z kluczowych obszarów w naszej firmie i największy kanał sprzedaży, dlatego bardzo się cieszę, że Ela przyjęła naszą propozycję i zgodziła się pokierować połączonymi sieciami sprzedaży multiagencyjnej. Jestem przekonany, że jej wieloletnie doświadczenie, poparte świetnymi wynikami, a  w Generali Agro nawet rekordowymi, duża otwartość na ludzi i na nowe pomysły, pozwolą nam osiągnąć nasze ambitne cele. Gratuluję Eli i życzę jej powodzenia – powiedział Michał Świderski, członek zarządu Generali Polska, odpowiedzialny za sprzedaż.

– Bardzo dziękuję za zaufanie, jakim obdarzył mnie prezes Roger Hodgkiss i mój szef Michał Świderski. To dla mnie ogromny zaszczyt, ale także wielka odpowiedzialność. Podziękowania należą się również wszystkim, z którymi pracuję każdego dnia, którzy wspierają mnie w naszej wspólnej drodze do celu. Jestem pewna, że dzięki wspólnej pracy także z zespołami, z którymi będę teraz współpracować, staniemy się silniejsi, jeszcze bardziej skuteczni, co pozwoli nam efektywniej wspierać naszych agentów i brokerów w ich codziennej pracy. Chcemy być partnerem na całe życie dla naszych pośredników, ale także dla naszych wspólnych klientów – stwierdziła Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga.

Elżbieta Frydrychowicz-Sztanga posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu. Z ubezpieczeniami związana jest od 1999 roku. W tym czasie odpowiadała za liczne projekty związane z optymalizacją sieci sprzedaży, zwiększeniem jej efektywności, tworzeniem systemów motywacyjnych czy zarządzaniem zmianą. Kilkukrotnie również odpowiadała za stworzenie i wdrożenie programów rozwojowych dla menedżerów na różnym szczeblu zarządzania. Ma doświadczenie w projektach związanych z fuzją firm, optymalizacją sieci sprzedaży, jak również w pracy z ofertą multibrandową. Od wielu lat zarówno tworzy, jak i wdraża wiele rozwiązań w ramach organizacji, w których pracuje, usprawniających procesy sprzedaży, jak również te, które pozwalają firmom osiągać ponadprzeciętne wyniki sprzedaży. Pracowała m.in. dla takich firm, jak Warta i Ergo Hestia. Jest także członkiem Rady Centrum Edukacji Menedżerskiej  Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Posiada wszechstronne wykształcenie m.in. w zakresie prawa, administracji, audytu i kontroli wewnętrznej, a także rolnictwa. Jest również absolwentką studiów Executive MBA. W 2020 rok otrzymała odznakę od Polskiej Izby Ubezpieczeń za pracę na rzecz samorządu branżowego oraz wkład w rozwój polskiego rynku ubezpieczeniowego.

(AM, źródło: Generali)

Nowa marka Poczty Polskiej zajmie się ubezpieczeniami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Poczta Polska jest w trakcie budowania nowej marki – Provana Finanse. Jeśli wejdzie ona na rynek, to zajmie się m.in. usługami ubezpieczeniowymi – podał cashless.pl.

Serwis podaje, że zgodnie z danymi z Biuletynu Urzędu Patentowego działalność nowej marki będzie obejmować m.in. usługi ubezpieczeniowe, wycenę i obsługę roszczeń ubezpieczeniowych, pośrednictwo i doradztwo ubezpieczeniowe. Poczta Polska przekazała cashless.pl, że nowa marka ma posłużyć Poczcie Polskiej Dystrybucji do sprzedaży usług finansowych, jednak obecnie nie jest wprowadzana na rynek. Na podstawie tej informacji serwis wnioskuje, że to właśnie PPD ma w przyszłości wykorzystywać brand Provana Finanse.

Więcej:

cashless.pl z 13 lipca, Ida Krzemińska-Albrycht „Poczta Polska pracuje nad nową marką finansową. Zobaczcie logo Provana Finanse”

(AM, źródło: cashless.pl)

Globalna inflacja a rentowność ubezpieczeń podróżnych

0
Rafał Buczak

Mówiąc o inflacji, najczęściej mamy na myśli rosnące ceny w sklepach, na stacjach benzynowych lub coraz wyższe rachunki za energię dla naszych domów i mieszkań. Rzadziej myślimy o wzroście cen usług, szczególnie tych, z których nie korzystamy na co dzień.

Tendencja wzrostu cen usług medycznych na świecie zauważalna była już od dłuższego czasu, okres pandemii znacząco ją jednak zdynamizował. Zauważalne są różnice tych wzrostów pomiędzy poszczególnymi regionami, rodzajem usług i zabiegów oraz pomiędzy poszczególnymi usługodawcami. Niezaprzeczalny jednak jest fakt, że jest to trend globalny, a z racji jego skali nie da się przejść obok niego obojętnie, nie podejmując przy tym próby zminimalizowania jego skutków.

Problem ten jest jednak dobrze udokumentowany, a na rynku są dostępni specjaliści, mierzący się z nim w codziennej pracy oraz oferujący wiele mechanizmów i rozwiązań mogących przeciwdziałać najpoważniejszym skutkom inflacji.

Turystyka odradza się po okresie pandemii. Kolejne kierunki turystyczne i kraje otwierają się ponownie dla podróżnych. Choć wciąż mierzymy się z pewnymi ograniczeniami, dodatkowymi procedurami, to planowanie podróży jest już niemal tak łatwe, jak było przed rokiem 2020.

Od strony podażowej branża turystyczna jest przygotowana na back to normal i zjawisko revenge travel. Choć wybuch wojny w Ukrainie przyhamował chwilowo popyt, to ten robi się z dnia na dzień coraz większy. O dostępność miejsc do wypoczynku raczej nie musimy się martwić. Tym, co może nieco ostudzić zapały turystów, są ceny. Niestety wciąż rosną.

Aktualnych danych z polskiego rynku dostarcza instytut Travel Data, który od wielu już lat sprawdza i porównuje różne czynniki mające wpływ na kondycję rodzimej turystyki zorganizowanej. Ostatnie dane z tego źródła wskazują na spore podwyżki cen na wielu popularnych kierunkach turystycznych.

W kontekście sprzedaży polis podróżnych jest to z jednej strony pozytywne – rosną składki pobierane z tytułu ubezpieczeń od kosztów rezygnacji, z drugiej strony wzrastają koszty z tytułu likwidacji szkód tego rodzaju. Pozytywne jest na pewno to, że nie maleje na razie gotowość do zakupu takich polis, choć jest ryzyko, że przy rosnących kosztach wyjazdów podróżni zaczną szukać gdzieś oszczędności. Oby nie robili tego, rezygnując z ochrony ubezpieczeniowej swojego zdrowia czy pieniędzy.

Wracając do zjawiska inflacji kosztów medycznych, możemy zobrazować je, korzystając z kilku różnych źródeł informacji. Patrząc na raport Global Medical Trends Survey 2022, widzimy wyraźny wzrost kosztów usług medycznych na świecie. Najwięcej statystycznie koszty wzrosły (2022 vs 2019) w Meksyku (+44,6%), Afryce i krajach Bliskiego Wschodu (+21,5%) oraz w Ameryce Łacińskiej i Południowej (+19,1%). Kraje tych regionów znajdują się bardzo wysoko na liście ulubionych kierunków turystycznych Polaków, tzn. oprócz wymienionego Meksyku, np. Dominikana, Egipt, ZEA.

Patrząc na dane własne ISON Care (porównanie spraw związanych z hospitalizacją, z okresu od stycznia 2019 do stycznia 2022), zauważamy te same trendy, tzn. Egipt +35%, Turcja +31%, Dominikana +27%, USA +125% (sic!). W skali globalnej wzrost ten kształtuje się na poziomie ok. +50%.

Kluczem do sukcesu w zarządzaniu ryzykiem związanym z rosnącymi kosztami obsługi polis turystycznych i medycznych jest informacja, prewencja i sieć sprawdzonych partnerów. To rola dla asystora, którego lista zadań i obowiązków już dawno wykroczyła poza udostępnienie usługi call center 24/7. Dobry asystor nie tylko jest dostępny na wypadek zgłoszenia szkody, ale również posiada przygotowane i sprawdzone wcześniej zasoby i mechanizmy, by skutki szkody, dla ubezpieczonego i dla ubezpieczyciela, były jak najmniej dotkliwe.

My w ISON Care, w dużej mierze, stawiamy właśnie na prewencję. Będąc specjalistami m.in. w obszarze travel, posiadamy stałe struktury, przygotowane na wszelkie zdarzenia, a przed każdym sezonem turystycznym lub oczekiwanym wzrostem liczby wyjazdów i podróży wdrażamy dodatkowe procedury. Dzięki temu zawsze jesteśmy gotowi i nawet największy „boom” w turystyce nie jest w stanie nas zaskoczyć.

Nieodłącznym elementem tych przygotowań są wizyty prewencyjne w najważniejszych kierunkach, spotkania z naszymi usługodawcami, renegocjacje umów, szkolenia zespołu czy spotkania koordynujące z klientami. Chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem z tymi ostatnimi, gdyż zarządzanie ryzykiem to kompleksowy proces, który zaczyna się na etapie tworzenia koncepcji produktu ubezpieczeniowego, kończy zaś na finalnym rozliczeniu szkody.

Rafał Buczak
dyrektor sprzedaży i marketingu ISON Care

Czerwcowy barometr cen OC Ubea mocno w górę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z obliczeń wykonanych przez ekspertów Ubea wynika, że w skali roku przeciętna polisa OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oferowana w czerwcu 2022 r. przez internetową porównywarkę podrożała o 7,6%. Jednocześnie poziom stawek OC ppm. w szóstym miesiącu roku wzrósł o 4,5% względem maja 2022 r.

Po podsumowaniu wyników kalkulacji składek OC ppm. okazało się, że majowy spadek średniego kosztu obowiązkowej polisy był jednorazowym odchyleniem, a nie zapowiedzią spadkowego trendu. W czerwcu odnotowano bowiem średnią na poziomie 1289 zł, wobec 1234 zł w maju oraz 1270 zł w kwietniu. Był to drugi najwyższy wynik z ostatnich 12 miesięcy.

Eksperci Ubea zauważają, że w czerwcu wzrosły składki wszystkich badanych polis OC ppm. – nie tylko tych najtańszych. W ujęciu rocznym (czerwiec 2021 – czerwiec 2022 r.) obowiązkowe ubezpieczenia podrożały o 7,6%. Oznacza to możliwość częściowego zrekompensowania wpływu inflacji.

– Dane KNF z I kw. 2022 r. sugerują jednak, że w celu zachowania dotychczasowej zyskowności polis OC ubezpieczyciele muszą szybciej podnosić składki – podsumowuje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.

(AM, źródło: Ubea)

Nationale-Nederlanden: Turyści 50+ najbardziej zainteresowani nabyciem polisy podróżnej

0

Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden wynika, że blisko 50% ankietowanych całkowicie zrezygnuje w tym roku z wyjazdu. Z pozostałej części respondentów prawie 40% bez względu na znaczną podwyżkę cen zdecyduje się na wczasy. Ponad dwie trzecie badanych planujących urlop w Polsce spędziło lub planuje spędzić w lipcu bądź sierpniu – miesiącach, w których koszty podróży są najwyższe.

– Pomimo zniesienia większości restrykcji i dodatkowych obostrzeń obowiązujących jeszcze w zeszłym roku, zaledwie jeden na dziesięciu uczestników przeprowadzonego przez nas badania, spędził lub planuje spędzić urlop poza krajem, a podobny odsetek jeszcze nie zdecydował  o miejscu odpoczynku. Przyczyna takiej decyzji może leżeć w przekonaniu Polaków, że wakacje w kraju będą dla nich korzystniejsze finansowo. Jednak po wielomiesięcznej obserwacji sytuacji na rynku można założyć, że tegoroczny urlop w Polsce niekoniecznie okaże się tańszy – mówi Mateusz Rostek, menedżer ds. produktów Nationale-Nederlanden.

Z badania wynika, że w czasie podróży respondenci najczęściej doświadczają przykrych sytuacji związanych z odwołanym lotem, zgubionym bagażem oraz niespodziewaną chorobą. Aby uchronić się przed tego typu zdarzeniami, jedna trzecia badanych wykupiła lub planuje wykupić ubezpieczenie turystyczne. Wśród badanych, którzy są zainteresowani posiadaniem dodatkowej ochrony, połowę stanowią osoby w wieku 50–59 lat.

– Na świecie system opieki zdrowotnej funkcjonuje w różny sposób, a nieplanowana wizyta u lekarza zarówno w Polsce, jak i za granicą może nawet kilkukrotnie zwiększyć koszt całego wyjazdu. Dodatkowo, warto pamiętać, że karta EKUZ nie obowiązuje poza Unią Europejską, a także w przypadku leczenia w prywatnych placówkach medycznych – podkreśla Mateusz Rostek. – Dane z naszego  badania pokazują, że dla 56% Polaków kluczową korzyścią płynącą z posiadanego ubezpieczenia turystycznego jest możliwość pokrycia kosztów leczenia, a dla blisko 30% – kosztów szkody wyrządzonej innej osobie, w ramach polisy OC. Ponadto jedna czwarta respondentów docenia poczucie bezpieczeństwa, jakie daje całodobowa ochrona w ramach produktu turystycznego – dodaje.

O badaniu:

Badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 1–2 lipca 2022 r. na zlecenie Nationale-Nederlanden. W ramach badania ilościowego zrealizowano wywiady przy użyciu techniki CATI na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1100).

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Analizy Online: 8,97 mld zł aktywów w PPK

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W czerwcu poziom aktywów funduszy Pracowniczych Planów Kapitałowych obniżył się po raz drugi w ich krótkiej historii, choć jedynie o 3 mln zł. Łącznie aktywa PPK wynoszą niemal 9 miliardów złotych, a tylko w pierwszej połowie obecnego roku wzrosły o 1,3 mld zł – wynika z danych zgromadzonych przez Analizy Online

Największym spośród 19 podmiotów, które prowadzą PPK, pozostaje PKO TFI. Na dzień 30 czerwca towarzystwo zarządzało 2,85 mld zł aktywów, stanowiących 31,8% rynku. Na drugim miejscu znalazło się TFI PZU z 1,77 mld zł, odpowiadające udziałowi rynkowemu na poziomie 19,7%. Natomiast trzecia lokata przypadła Nationale-Nederlanden PTE, zarządzającemu aktywami rzędu 1,02 mld zł (11,4%). Te trzy towarzystwa zarządzają niemal dwiema trzecimi łącznej wartości aktywów PPK (62,9%).

Połączenie towarzystw Avivy i Allianz wyniosło drugie z TFI na czwarte miejsce pod względem aktywów PPK (812 mln zł, 9,1%). Miesiąc wcześniej Aviva była na piątym miejscu, a Allianz na ósmym.

(AM, źródło: Analizy Online)

Gallagher Re: Wzrost składek w reasekuracji na Florydzie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przy odnowieniach 1 lipca stawki za reasekurację majątkową na Florydzie wzrosły aż o 50%, a w całych Stanach Zjednoczonych do 40% – zauważa Gallagher Re. 

Reasekuratorzy zmagają się z wyższą inflacją i ryzykiem katastrof naturalnych. Niektóre ceny na Florydzie były bliskie poziomów zaporowych dla nabywców reasekuracji.

Zmieniające się otoczenie gospodarcze zaczyna mieć wpływ na bilanse reasekuratorów – stwierdził James Kent, dyrektor generalny Gallagher Re. – Reasekuratorzy obecnie wydają się bardziej wrażliwi na szkody i zdarzenia zewnętrzne niż kiedykolwiek od 2008 r.

(AC, źródło: Reuters)

Sophos: Polskie firmy wśród najchętniej ubezpieczających się od ryzyk cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania zleconego przez firmę informatyczną Sophos wynika, że absolutna większość dużych polskich przedsiębiorstw posiada ubezpieczenie cyber. Nasz kraj plasuje się pod tym względem w czołówce nie tylko w europejskiej, ale i światowej.

Odpowiedzi uczestników badania „Cyber Insurance 2022: Reality from the InfoSec Frontline” dotyczącego ubezpieczeń cyber wskazują, że w ubiegłym roku 92% badanych firm posiadało polisę cyber. W Polsce odsetek ten wynosił 97%. Pośród państw europejskich lepszym wynikiem legitymowały się jedynie Czechy – 99%, oraz Szwecja i Belgia – po 98%. Najniżej uplasowały się Węgry z rezultatem na poziomie 82% – podał stooq.pl za PAP.

Z deklaracji ogółu ankietowanych wynika ponadto, że w minionym roku 83% z nich posiadało ubezpieczenie chroniące na wypadek szkód z tytułu ataków typu ransomware, tj. instalacji oprogramowania blokującego dostęp do systemu komputerowego lub danych do czasu otrzymania okupu. Polska z wynikiem na poziomie 91% uplasowała się ex aequo z Australią i Szwecją na pierwszym miejscu w Europie i na świecie.

Najczęściej ubezpieczają się poszkodowani

Z badania wynika, że ubezpieczenie od ransomware wybiera 89% zaatakowanych w przeszłości firm. Po tego typu ochronę sięgają także przedsiębiorstwa, które jak do tej pory nie doświadczyły próby wyłudzenia okupu za zaszyfrowane dane. Taką deklarację złożyło 70% respondentów z tej grupy.

Sophos zwrócił uwagę, że sytuacja przedsiębiorców jest coraz trudniejsza. W 2021 roku liczba cyberataków na firmy wzrosła o 57% w porównaniu z 2020 r. Ponad połowa ankietowanych przedsiębiorstw jest zdania, że działania przestępców są bardziej złożone i dotkliwe niż w poprzednich latach. Największym problemem jest ransomware, z którym styczność miało 66% badanych. W poprzednim roku odsetek ten wyniósł 37%.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 5,6 tys. przedstawicieli firm z 31 krajów na całym świecie, które zatrudniały od 100 do 5 tys. pracowników. Zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Vansom Bourne na zlecenie Sophos. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu i lutym 2022 roku.

Więcej:

Bankier.pl z 8 lipca, Ewa Nehring „Badanie: 97 proc. dużych polskich firm ma polisę cybernetyczną”

AM, news@gu.com.pl

(źródło: stooq.pl, PAP)

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE poświęcony ubezpieczeniom nieruchomości

0

„Ubezpieczenia domów i mieszkań LATO 2022” to tytuł odcinka programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany we wtorek 19 lipca w godzinach 13.00–14:30. Partnerem strategicznym odcinka jest Mondial Assistance.

Podczas programu zaproszeni eksperci omówią szereg tematów związanych z ubezpieczeniami nieruchomości. Piotr Ruszowski, CEO Mondial Assistance, przedstawi najnowsze trendy w ubezpieczeniach mieszkaniowych. Z kolei Mateusz Idziński, założyciel usterka.pl, odpowie na pytanie o to, czy w home assistance jest miejsce na innowacje. Marek Wojciechowski, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Majątkowych i Komunikacyjnych Generali Polska, przedstawi natomiast trendy i „błędy” w ubezpieczeniach mieszkaniowych, a Joanna Szwiec, ekspertka ds. ubezpieczeń nieruchomości Europy Ubezpieczenia, zaprezentuje trendy w ochronie mieszkań i domów na przykładzie ubezpieczenia „Własny Kąt”. 

Wydarzenie Facebook:

https://fb.me/e/2OBKvDZWi

Wydarzenie LinkedIn:

https://www.linkedin.com/events/6952601347959468032

(am)

Unilink: „Nowa Klasa” już w ofercie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ofercie Unilink pojawiła się nowa propozycja ubezpieczenia NNW szkolnego dla dzieci, młodzieży i studentów: „Nowa Klasa”. Charakterystycznymi elementami polisy są m.in. wyższe świadczenia za uszczerbek w placówce oświatowej oraz jeździectwo z uczestnictwem w klubie.

– „Nowa Klasa” to nasza wizja ubezpieczeń szkolnych, którą wspólnie z Signal Iduna kontynuujemy już kolejny rok – opowiada Karolina Drzewiecka, dyrektor Departamentu Współpracy z Partnerami Strategicznymi Unilink. – Pracując nad „Nową klasą”, bardzo uważnie wsłuchaliśmy się w głosy naszych agentów, którzy nie tylko posiadają ogromne doświadczenie, ale przede wszystkim wiedzę o oczekiwaniach klientów w tym zakresie. W naszych rozmowach mocno wybrzmiały potrzeby rodziców, m.in. do odnośnie ryzyk takich jak pobyt w szpitalu czy poważna choroba, ale także sposobu wypłaty świadczeń w przypadku uszczerbku na zdrowiu. Dlatego właśnie w „Nowej Klasie” pobyt w szpitalu liczony jest już od pierwszego dnia, zakres chorób wchodzących w poważne zachorowanie został rozszerzony o cukrzycę typu I, a sami ubezpieczeni w przypadku uszczerbku w placówce oświatowej mogą liczyć na wyższe świadczenie – wylicza.

Ekspertka dodaje, że podczas spotkań z agentami pojawiały się również rozważania odnośnie do sytuacji rodzin wielodzietnych, w których koszty związane z utrzymaniem nie tylko są duże wyższe, ale również odczuwalnie wzrosły rok do roku.

– Dlatego właśnie składka bazowa ubezpieczenia zaczyna się już od 33 zł rocznie – czyli mniej niż za godzinne korepetycje z matematyki, a klienci kupując „Nową klasę” dla drugiego i kolejnego dziecka, otrzymają 15% zniżkę na polisę, a także 25% zniżki na ubezpieczenie turystyczne dla całej rodziny – podkreśla Karolina Drzewiecka.

Ubezpieczenie „Nowa klasa” chroni dziecko przez 24 godziny przez 12 miesięcy, niezależnie od miejsca pobytu – w Polsce i za granicą, w szkole i poza nią. Ubezpieczenie gwarantuje świadczenia m.in. w przypadku zachorowania na cukrzycę typu I, epilepsji, boreliozy, koronawirusa. Polisa w razie konieczności zapewni także opiekę psychologiczną i psychiatryczną. Dostępne są również specjalne warianty ubezpieczenia dla szkół sportowych, a wariant standardowy został wzbogacony o jeździectwo.

Polisę można nabyć za pomocą strony nowaklasa.pl. Złotówka z każdej aktywowanej polisy wesprze działanie Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

(AM, źródło: Unilink)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie