Blog - Strona 827 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 827

USA: Brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa, na ratunek mogą przyjść praktykanci

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stany Zjednoczone borykają się nie tylko z coraz większą liczbą ataków cybernetycznych. Istotnym problemem staje się także brak specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Przedstawiciele amerykańskiego rządu uzgodnili z sektorem prywatnym, że wspólnie zorganizują programy nakłaniające praktykantów do szkolenia w tym sektorze. Rząd da środki, a biznes prywatny wyszkoli tysiące ekspertów.

Według badań Microsoftu w 2021 roku dziennie dochodziło do ponad 1300 cyberataków, co oznacza niemal 25% wzrost względem poprzedniego roku. To 58 ataków co godzinę, niemal jeden na minutę. Zagrożeń jest coraz więcej, a broniących coraz mniej.

Biały Dom przyznał oficjalnie, że na terenie Stanów Zjednoczonych jest obecnie 70 tys. wakatów w branży cyberbezpieczeństwa. Częstą barierą są wymagania potencjalnych pracodawców, którzy szukają odpowiednio wyszkolonych specjalistów z długim stażem pracy. Z kolei badania do raportu Deep Instinct „Voice of SecOps” pokazują, że 45% specjalistów rozważało odejście z pracy, a 46% twierdzi, iż zna przynajmniej jedną osobę, która w zeszłym roku całkowicie opuściła branżę. Najczęstszymi powodami rezygnacji są wymagania ciągłej dostępności, brak pracowników i niemożność powstrzymania każdego zagrożenia.
W obliczu tych problemów 19 lipca 2022 r. przedstawiciele rządu spotkali się z reprezentantami prywatnego sektora podczas National Cyber Workforce and Education Summit (NCWES), żeby porozmawiać o tym problemie. W efekcie ogłoszono program „120-day Cybersecurity Apprenticeship Sprint” (120-dniowy sprint praktykantów w obszarze cyberbezpieczeństwa), który ma zaspokoić rosnące zapotrzebowania na specjalistów od cyberbezpieczeństwa.

W Stanach Zjednoczonych działa 714 zarejestrowanych programów zawodowych, a liczba praktykantów w obszarze cyberbezpieczeństwa bądź dziedzinach pokrewnych sięga ponad 42 tys. Program 120DCAS ma za zadanie promować praktyki, ale także zachęcać różne firmy do założenia własnego programu we współpracy z amerykańskim Departamentem Pracy.

(KS, źródło: pulshr.pl)

CUK Ubezpieczenia został sponsorem tytularnym Aniołów Toruń

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Siatkarska drużyna Anioły Toruń w dwóch kolejnych sezonach może liczyć na mocne wsparcie i kolejny krok w rozwoju organizacji. Sponsorem tytularnym drużyny została firma CUK Ubezpieczenia. Władze klubu kompletują ponadto silny skład, którego celem będzie walka o awans do TAURON 1. Ligi.

– Cieszę się, że ja i moja firma będziemy wspierać ten projekt. Widzimy w nim ogromny potencjał. Jestem kibicem siatkówki od zawsze. Nasze rozmowy przebiegały w sposób łatwy i szybko poczuliśmy tak zwaną chemię. Jest wiele elementów, które łączą CUK i Anioły. To oczywiście Toruń. CUK ma tu swoje korzenie i centralę. Łączą nas wspólne wartości. Budowa klubu to zadanie na lata. Naszą współpracę traktuję długoterminowo, nie tylko na dwa lata. Postaramy się, aby CUK był siódmym zawodnikiem. Liczę na współpracę z pozostałymi partnerami. Wierzę, że razem stworzymy silny ośrodek siatkarki na mapie Polski – podsumowuje Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Wiemy, że w zeszłym sezonie mało brakowało do wywalczenia awansu do 1 ligi. Widziałem drużynę, która walczyła o więcej, ale jestem zadowolony, ponieważ należy pamiętać, że to pierwszy rok dla nas. Wierzę, że kolejny sezon będzie świetny, niesamowity. Dzięki CUK Ubezpieczenia mamy możliwość zbudować silny skład – mówi właściciel klubu Toruńskie Anioły, Wilfredo Leon.

Drugoligowy zespół prowadzony przez trenera Sebastiana Tylickiego będzie w tym sezonie występował pod nazwą CUK Anioły Toruń. Pozyskanie sponsora tytularnego pozwala władzom klubu z optymizmem planować działania i kompletować silną drużynę przed startem rozgrywek. Kontrakty przedłużyli liderzy drużyny: rozgrywający Rafał Maluchnik, przyjmujący Michał Nowakowski i Krzysztof Gulak, atakujący Jakub Skadorwa i środkowy Igor Oziabło. Aniołami w sezonie 2022/2023 będą również przyjmujący Łukasz Kalinowski i rozgrywający Łukasz Sternik, którzy przybyli do Torunia z klubów TAURON 1. Ligi.

Przed sezonem toruńscy siatkarze rozegrają serię sparingów. Do grodu Kopernika przyjedzie między innymi PGE Skra Bełchatów.

Nowy start, nowe plany. Presja będzie troszeczkę większa. Przed nami batalia, bo chcemy awansować do 1. ligi. Wierzę, że dzięki grupie sponsorów, która się stale tworzy, będziemy w stanie cieszyć się z osiągnięcia naszego wyznaczonego celu. Siatkarskie emocje będą rosły w Toruniu z miesiąca na miesiąc – podsumowuje Karol Lejman, Prezes Klubu Toruńskie Anioły.

Foto: Agnieszka Bielecka

(KS, źródło: CUK Ubezpieczenia)

„Rzeczpospolita”: Mimo inflacji PPK to najbardziej zyskowny produkt oszczędnościowy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Inflacja i gwałtowne zawirowania na rynkach obligacji i akcji uderzają w wyniki PPK – wynika z raportu Instytutu Emerytalnego podsumowującego wyniki Pracowniczych Planów Kapitałowych na koniec II kwartału 2022 r., do którego dotarła „Rzeczpospolita”. Mimo to pozostają one najzyskowniejszym produktem oszczędzania w Polsce.

 Inflacja, która w Polsce urosła w ciągu drugiego kwartału o kolejne 5,3% i na koniec czerwca sięgnęła 15,5%, nadal mocno wpływa na rynki finansowe. Obligacje skarbowe spadły o 4,6%, zagraniczne akcje o 10%, a akcje notowane na warszawskim parkiecie aż o 17,5%. Tak gwałtowne zawirowania miały bardzo duży wpływ na stan kont uczestników PPK – żaden z analizowanych funduszy zdefiniowanej daty nie utrzymał realnej wartości wpłat – czytamy w raporcie IE.

Jednak system PPK jest tak skonstruowany, że spadki musiałyby być naprawdę potężne, by oszczędzający ponieśli straty. Taką poduszkę bezpieczeństwa tworzą bowiem dopłaty od pracodawcy oraz z Funduszu Pracy.

Pracownik najwięcej zyskuje dzięki obowiązkowym wpłatom pracodawcy (minimum 1,5% wynagrodzenia brutto). Na koniec II kwartału 2022 r. pracodawca odpowiada za 85% zysku uczestnika PPK. Dodatkowo na jego konto wpłynęły wpłaty powitalne oraz dwie wpłaty roczne w równej i łącznej wysokości 730 zł dla każdego uczestnika, które są finansowane przez Fundusz Pracy. Te dopłaty stanowią 28% całego zysku uczestnika PPK. Instytucje finansowe przeciętnie miały 328 zł straty z inwestowania wszystkich wpłat, a więc dla osoby z przeciętnym miesięcznym wynagrodzeniem w sektorze przedsiębiorstw straty te wyniosły średnio 12% łącznych korzyści uczestników PPK – wylicza autor raportu.

Raport pokazuje, że na skutek spadków cen obligacji i akcji wartości kont uczestników w aż 140 na 152 analizowanych funduszach zdefiniowanej daty są niższe od wartości wszystkich wpłat, a żaden FZD nie pokonał inflacji. Pracownik nadal jednak ma zysk.

Antoni Kolek, prezes Instytutu Emerytalnego, zwraca uwagę, że PPK jest formą oszczędzania długookresowego. – Przejściowo gorsze wyniki oznaczają więc możliwość nabycia większej liczby jednostek uczestnictwa. Dla oszczędzających najważniejsza będzie wycena na koniec kariery zawodowej – mówi. – Najważniejszym wyzwaniem jest natomiast wzrost partycypacji, szczególnie wśród osób mniej zarabiających – dodaje.

Więcej:

„Rzeczpospolita z 26 lipca, Piotr Skwirowski, „Inflacja mocno bije w nasze przyszłe emerytury”

(KS, źródło: rp.pl)

Lloyd’s: Coraz więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rynek ubezpieczeń Lloyd’s poinformował, że co czwartej firmie działającej w jego strukturach udało się osiągnąć lub przewyższyć cel 35% kobiet na stanowiskach liderek – informuje „Puls Biznesu” za agencją Reuters.

Lloyd’s stara się poprawić różnorodność na rynku, który zatrudnia około 45 tys. osób w firmach ubezpieczeniowych i brokerskich z siedzibą w finansowej dzielnicy City of London. Po problemach związanych z molestowaniem seksualnym i piciem alkoholu w czasie pracy w 2020 roku opublikował tzw. raport kulturowy, wyznaczając w nim nowe cele.

Osiemnaście firm, czyli 26% ankietowanych, osiągnęło lub przekroczyło cel, w którym 35% zarządów, komitetów wykonawczych i bezpośrednich podwładnych tych komitetów to kobiety.

Kobiety zajmują też obecnie 30% stanowisk kierowniczych. Jak informuje Lloyd’s, cel wynoszący 35% zostanie osiągnięty do końca przyszłego roku.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 25 lipca, Jakub Sławiński, Jedna czwarta firm Lloyd’s of London osiągnęła cel kobiet-liderek

(KS, źródło: pb.pl)

EIOPA: Jak zarządzać cichym ryzykiem cyber

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europejscy ubezpieczyciele i organizacje ubezpieczeniowe coraz częściej podejmują działania zmierzające do zmniejszenia zagrożenia branży przez ciche ryzyka cyber, zwane też niepotwierdzonymi – cyberryzyka, które nie są ani wyraźnie wyszczególnione w polisach ubezpieczeń majątkowych i odpowiedzialności cywilnej, ani wyraźnie objęte wyłączeniem.

W związku z prowadzonymi przez EIOPA konsultacjami co do stanowiska nadzoru w sprawie zarządzania cichymi ryzykami cyber Insurance Europe podkreśla, że zmniejszenie ekspozycji na ciche ryzyka cyber poprzez ich lepsze zrozumienie może uwolnić pojemność ubezpieczeniową dla ryzyk potwierdzonych. Niemniej jednak problemy z ubezpieczalnością cyberryzyk prawdopodobnie będą się utrzymywać wskutek potencjału akumulacji tego typu ryzyk oraz szybkości, z jaką zagrożenia ewoluują. Insurance Europe deklaruje wsparcie dla propozycji EIOPA dotyczącej opracowania zasad zarządzania ekspozycją na ciche cyberzagrożenia. Insurance Europe jest federacją ubezpieczycieli i reasekuratorów zrzeszającą 36 krajowych organizacji ubezpieczeniowych. Poprzez swoich członków reprezentuje firmy ubezpieczeniowe i reasekuracyjne odpowiedzialne za ok. 95% przychodów ze składek w Europie.

(AC, źródło: Insurance Europe)

Odc. 194 – Docenisz, gdy wycenisz

0

Czy Polacy dobrze ubezpieczają swoje domy i mieszkania? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Agnieszka Włodarska-Poloczek, ekspertka Wiener. Rozmawia Aleksandra Wysocka.


Dowiecie się:

  • Czy zbyt niska suma ubezpieczenia to poważne zagrożenie?
  • Co warto wiedzieć o kampanii „Docenisz, gdy wycenisz?”
  • Jakie pytania agent powinien zadać klientowi w temacie ubezpieczenia mieszkania?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Anita Bogusz zatwierdzona przez KNF w roli członka zarządu MetLife

0
Anita Bogusz

Komisja Nadzoru Finansowego podczas posiedzenia 22 lipca jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Anity Bogusz na stanowisko członka zarządu MetLife TUnŻiR odpowiedzialnego za zarządzanie ryzykiem. Zgoda KNF ma związek z szykowanym połączeniem MetLife z Nationale-Nederlanden.

Anita Bogusz jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego z tytułem magistra ekonomii. Ukończyła również studia podyplomowe MBA organizowane przez SGH we współpracy z University of Quebec. Od 1993 r. była związana z Aviva/Commercial Union, gdzie zajmowała stanowiska począwszy od aktuariusza przez wicedyrektora ds. aktuarialnych, dyrektora Działu Klienta Strategicznego, dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych po członka zarządu, a także szefa Produktów Ochronnych w Europie Środkowej. Z początkiem października 2021 r. została członkiem zarządu ING Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie (obecnie Nationale-Nederlanden) odpowiedzialnym za zarządzanie ryzykiem.

Zgodnie z uzgodnionym, przyjętym i podpisanym 31 maja planem połączenia MetLife i Nationale-Nederlanden na czele zarządu podmiotu powstałego w wyniku fuzji obu towarzystw stanie dotychczasowy szef drugiej z firm, Paweł Kacprzyk. Wraz z nim w organie zarządczym zasiądą: Anita Bogusz , a także Edyta FundowiczJacek KoronkiewiczAndrzej MironLiwia Kwiecień oraz Magdalena Macko-Gizińska – jako członkowie zarządu. 

(AM, źródło: KNF)

SPBUiR zaprasza na szkolenie o ubezpieczaniu ryzyk środowiskowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych organizuje szkolenie „Ubezpieczeniowe ryzyka środowiskowe i sposoby ochrony – czyli co i jak ubezpieczać, myśląc ekologicznie”, które odbędzie się 27 lipca w godzinach 11.00-15.00.

Podczas szkolenia poruszane zostaną następujące tematy:

1. Gospodarowanie odpadami, ich przetwarzanie i składowanie jako ryzyko ubezpieczeniowe.

2. Hałas jako ubezpieczeniowe ryzyko środowiskowe.

3. Umowa ubezpieczenia czy gwarancja ubezpieczeniowa jako wymagane zabezpieczenie finansowe.

4. Przedsiębiorca jako zanieczyszczający – czyli co grozi producentowi nawozów, kamieniarzowi, oczyszczalni ścieków, elektrowni wodnej lub przedsiębiorcy budowlanemu.

5. Czy ubezpieczenie środowiskowe to ubezpieczenie OC?

Szkolenie poprowadzi dr hab. Dorota Maśniak, prof. UG, radca prawny, która specjalizuje się w prawie ubezpieczeniowym (prywatnym i publicznym). Jest ona autorką ponad stu publikacji, doświadczonym szkoleniowcem oraz wiceprezesem Consortium – CEE Company Law Network.

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia.

Test będzie dostępny w czasie 1 godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu – do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl (w dziale z aktualnościami).

Na szkolenie można zarejestrować się na stronie internetowej.

(ks)

Wiener: Suma ubezpieczenia powinna uwzględniać rosnące ceny remontów

0

Eksperci Wiener wyliczyli, że produkty potrzebne przy generalnym remoncie łazienki podrożały w ciągu 3,5 roku o prawie 10 tys. zł. To oznacza, że w razie ewentualnych szkód w mieszkaniu ubezpieczenie wykupione kilka lat temu nie pokryje w pełni kosztów remontu.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Wiener wynika, że 57% respondentów sprawdziło wartość swojej nieruchomości, zanim wykupiło polisę, natomiast co czwarty tego nie zrobił. 40% badanych uważa, że wartość ich mieszkania czy domu jest od kilku lat na podobnym poziomie. Jednak najnowsze dane rynkowe pokazują inny stan rzeczy.

– W danych widzimy wzrosty rzędu rekordowych 63% w skali roku, natomiast z naszych analiz wynika, że ceny podstawowych elementów potrzebnych do wykonania remontu łazienki w ciągu 3,5 roku wzrosły nawet o 120%. Oprócz realnie wyższych cen w sklepach budowlanych, wzrosły również koszty, takie jak wynajęcie ekipy remontowej. Dlatego tak ważne jest, by właściciele mieszkań przyjrzeli się swoim ubezpieczeniom – może się okazać, że suma odszkodowania, jaką ustalili kilka lat temu, zupełnie nie odpowiada dzisiejszym kosztom ewentualnych napraw czy zakupu sprzętów – tłumaczy Anna Materny, ekspertka Wiener.

Nie wszyscy świadomi drożejących mieszkań

Na przestrzeni ostatnich lat można zaobserwować znaczący wzrost wartości nieruchomości. Ceny lokali na rynku wtórnym wzrosły w ciągu ostatnich trzech lat o kilkadziesiąt procent. Tymczasem z badania Wiener wynika, że 4 na 10 badanych uważa, że wartość ich mieszkania czy domu jest od kilku lat na podobnym poziomie.

– Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z rosnącej wartości naszego mieszkania, dopóki nie pojawi się konieczność doprowadzenia go do stanu używalności po nieszczęśliwym zdarzeniu. Wówczas ewentualna polisa, zawarta choćby przed rokiem, może nie pokryć w pełni wszystkich wydatków koniecznych do remontu. Przykładowo, widząc 54% wzrost ceny mieszkań w Gdańsku w ciągu trzech lat, suma ubezpieczenia odpowiadająca wartości mieszkania w 2018 roku teraz realnie zabezpiecza zaledwie część mieszkania. Warto być tego świadomym, gdyż wielu Polaków od lat nie zmienia wartości ubezpieczenia, co potwierdza nasze badanie – 18% respondentów ubezpieczyło swoje mieszkanie lub dom na mniej niż 200 tysięcy złotych, a 22% wybrało sumę z zakresu między 200 a 300 tysięcy złotych – alarmuje Anna Materny.

Przy takich zadeklarowanych sumach ubezpieczenia, połączonych z dynamicznym wzrostem cen na rynku mieszkań, istnieje duże ryzyko, że wypłacona po dużym zdarzeniu kwota nie pokryje wszystkich remontowych potrzeb. Ponowna kalkulacja sumy ubezpieczenia na polisie może uchronić przed finansowymi problemami, związanymi z przekroczeniem remontowego budżetu.

(AM, źródło: Wiener)

Chcemy być w ścisłej czołówce ubezpieczycieli, z którymi pośrednicy współpracują najchętniej

0
Adam Moczydłowski

Rozmowa z Adamem Moczydłowskim, dyrektorem zarządzającym Pionu Sprzedaży – Sieć Franczyzowa i Sieci Partnerskie w UNIQA

Aleksandra E. Wysocka: – Znamy się biznesowo od wielu lat i mocno kojarzy mi się Pan z kanałem multiagencyjnym. Jak to wygląda w UNIQA? Jaki jest dokładnie Pana obszar odpowiedzialności w firmie?

Adam Moczydłowski: – Multiagenci byli, są i zawsze będą dla mnie niezwykle istotni. W UNIQA zajmuję się też innymi zewnętrznymi kanałami dystrybucji. Odpowiadam za sieć franczyzową i sieci partnerskie, a doprecyzowując, jestem odpowiedzialny za współpracę z multiagentami, przedstawicielstwami oraz agencjami generalnymi. Ponadto w zakres moich obowiązków wchodzi rozwój współpracy z firmami leasingowymi i dealerami.

Wspólnie z zespołem odpowiadamy za dystrybucję produktów ubezpieczeń majątkowych i życiowych oraz za dostarczanie jak najlepszych doświadczeń w obszarze wsparcia sprzedaży; przede wszystkim za bieżące wsparcie merytoryczne i procesowe naszych partnerów, za formalności związane z umowami, za rozliczenia, raportowanie, a także za szkolenia. Jest tego niemało!

UNIQA ma mocno rozbudowaną strukturę sprzedaży zewnętrznej, która zapewne generuje dużo biznesu. Jak to konkretnie wygląda? Jaka część sprzedaży przypada na pośredników?

– UNIQA obsługuje klientów kompleksowo w praktycznie wszystkich kanałach dystrybucji. Mamy ofertę dla klienta detalicznego, korporacyjnego, dla spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, działamy w kanale bancassurance i w bezpośrednich kanałach sprzedaży. Jesteśmy organizacją kompleksową z szeroką ofertą produktową, która odpowiada na wszystkie potrzeby naszych klientów, a w każdym razie na zdecydowaną ich większość. Oprócz produktów majątkowych mamy oczywiście ubezpieczenia na życie. Jednocześnie w ofercie mamy całą grupę produktów emerytalnych i inwestycyjnych. To wszystko sprawia, że jeśli chodzi o kompleksowość oferty i zróżnicowanie kanałów dystrybucji, na pewno znajdujemy się w czołówce firm ubezpieczeniowych w Polsce.

Jaką część tego biznesu generujemy na podstawie struktur zewnętrznych, czyli naszych pośredników: multiagentów i brokerów? Mogę powiedzieć, że jest to więcej niż 60% biznesu. Nasza struktura dystrybucji w kanale agencyjnym jest podzielona na trzy zrównoważone części. Pierwsza to jest biznes, który generujemy, bazując na przedstawicielstwach i agencjach generalnych, druga część tej struktury to sieci ogólnopolskie, czyli nasi najwięksi multiagenci na rynku polskim, a trzecia to nasza bezpośrednia współpraca z multiagentami o zasięgu regionalnym. Wszystkie one są dla nas równie ważne.

Jak postrzega Pan obecną sytuację na rynku przez pryzmat działalności UNIQA, ale też ogólnie? Jakie można obecnie wyróżnić mocne strony sektora ubezpieczeń, obszary, w których nadal można rosnąć, a nad jakimi rzeczami trzeba jeszcze popracować?

– Przez ostatni rok w UNIQA skupialiśmy się na uporządkowaniu procesów, uproszczeniu oferty produktowej. Obecnie coraz mocniej wychodzimy na zewnątrz i zajmujemy się działaniami, które są bardziej widoczne z perspektywy rynku. Naszym celem jest oczywiście wysoka pozycja rynkowa i dostarczanie naszym partnerom i klientom jak najlepszych rozwiązań i doświadczeń zarówno w postaci produktów, jak i procesów.

Patrząc na sytuację na rynku, widzimy, że otoczenie ekonomiczne związane z pandemią i innymi wydarzeniami ostatnich miesięcy wymusza zwrócenie dużo większej uwagi na koszty. Wszyscy znajdujemy się pod ogromną presją kosztową i to na pewno nie jest zjawisko pozytywne. Oferowane obecnie stawki w ubezpieczeniach komunikacyjnych odbiegają od oczekiwań pośredników, a często też zaskakują samych klientów – bo w końcu wszystko dookoła dynamicznie drożeje, a ceny ubezpieczeń wręcz przeciwnie. Sytuacja wzrostu kosztów przy jednoczesnym spadku przychodów nie sprzyja nikomu w prowadzeniu i stabilnym rozwoju biznesu. Stanowi to też ogromne wyzwanie dla naszych partnerów.

Z drugiej strony myślę jednak, że taka sytuacja ekonomiczna jak dziś jest zawsze ogromnym impulsem pobudzającym do poszukiwania nowych rozwiązań. W tym przypadku pojawia się konieczność upraszczania procesów i poprawy efektywności, co sprawi, że wszyscy będziemy lepiej przygotowani do wyzwań, które dopiero nadchodzą. Spójrzmy chociażby na obszar likwidacji szkód. Inflacja połączona z potencjalnymi zmianami w regulacjach dotyczących obsługi szkód zdecydowanie wpłynie, zresztą już wpływa, na koszt średniej szkody, co może spowodować konieczność nagłego podnoszenia cen ubezpieczeń komunikacyjnych. Osobiście obawiam się, że powtórzy się scenariusz sprzed kilku lat, kiedy doszło do skokowych podwyżek cen w sektorze ubezpieczeń, co było dla klientów terapią szokową, ale też mocno rozchwiało rynek.

Podsumowując, obecna presja kosztowa zmusi wszystkich, w tym naszych partnerów, do dalszego ograniczania kosztów. Wywoływać będzie również dalszą presję na wzrost składek. Oczywiście dzięki temu z jednej strony staniemy się bardziej efektywni, ale z drugiej nie możemy liczyć na stabilność w biznesach naszych partnerów, tak samo zresztą jak i w biznesie firm ubezpieczeniowych.

Za UNIQA okres integracji i organizowania firmy na nowych zasadach. Co było w tym procesie największym wyzwaniem?

– Zarówno ja, jak i mój zespół jesteśmy menedżerami doświadczonymi w integracjach. Wiemy, ile wysiłku i czasu kosztuje, aby po fuzji takich dwóch dużych organizacji doprowadzić wszelkie procesy i współpracę z naszymi pośrednikami do zadowalającego poziomu. Myślę, że dużo zrobiliśmy, żeby tę fuzję przygotować i uniknąć wielu ryzyk. Ale oczywiście w tak zmieniającym się otoczeniu nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego. Dlatego zdarzyło nam się w ostatnim roku kilka sytuacji, które utrudniały rozwój biznesu z naszymi partnerami. Jednym z nich był obszar likwidacji szkód, drugim bezpośrednie wsparcie agentów, czyli nasza infolinia. Na szczęście wiedzieliśmy, co należy zrobić, by jak najszybciej te elementy poprawić.

Po ostatnim roku jako zespół wychodzimy z nowymi doświadczeniami, z nowymi umiejętnościami oraz wiedzą. Jesteśmy po prostu lepszymi menedżerami. Prywatnie jestem zapalonym żeglarzem i chętnie przywołuję myśl, że spokojne morze nikogo nie uczyni dobrym żeglarzem. W biznesie jest bardzo podobnie. To te trudne warunki i najtrudniejsze wyzwania budują nasze kompetencje.

Jakie cele stawia sobie UNIQA na najbliższy czas, jeśli chodzi o obszar współpracy z pośrednikami?

– Dokładnie wiemy, co chcemy robić w najbliższej przyszłości, jaką firmą chcemy być. Jeśli chodzi o współpracę z naszymi partnerami zewnętrznymi, to mamy ambicję, żeby coraz więcej multiagentów uznawało UNIQA za jednego z topowych ubezpieczycieli na rynku. Chcemy być w Top3 i wiemy, że jest to duże wyzwanie. Przeprowadziliśmy wśród naszych partnerów badanie satysfakcji ze współpracy z nami i mamy jeszcze dużo do zrobienia, ale nieustannie nad tym pracujemy.

W tym celu przygotowaliśmy strategię, w której sercu znajduje się dostarczanie naszym partnerom wysokiej jakości doświadczeń ze współpracy. Opiera się ona na czterech filarach. Pierwszy to znajomość klienta i partnera. Drugi polega na tym, że nie sprzedajemy ubezpieczeń, tylko dostarczamy doświadczeń. Z kolei trzeci filar to upraszczanie procesów – jesteśmy firmą prostą, nie komplikujemy. Wreszcie filar czwarty: skuteczne działanie.

Myślę, że dostarczanie doświadczeń jest z perspektywy agentów kluczowe. Żeby postrzegali nas jako jednego z czołowych ubezpieczycieli na rynku, musimy być doskonali procesowo, oferować im jak najlepsze wsparcie i narzędzia do współpracy. W tej chwili pracujemy nad kilkoma elementami, które w oczach agentów mają nas wyróżnić spośród innych zakładów ubezpieczeń.

Myślę, że też bardzo mocno będziemy stawiali na komunikację, bo pracujemy z ponad 30 tys. OFWCA i mamy grono solidnych ambasadorów wśród naszych partnerów. Będziemy poszerzać to grono o tych multiagentów, którzy w tej chwili pracują z nami sporadycznie. Chcemy ich przekonać do naszej oferty i do ściślejszej współpracy z nami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie