Czy nadajesz się do prowadzenia własnej firmy?

0
1015

Duża część sprzedaży ubezpieczeń opiera się na agentach lub OFWCA, którzy mają własną działalność gospodarczą. Można powiedzieć, że są przedsiębiorcami, którzy korzystają z zasobów produktowych i technologicznych firm ubezpieczeniowych i większych pośredników, którzy podpisali z nimi umowę.

Ciekaw jestem, ilu z tych przedsiębiorców jest zadowolonych z tego, jakie efekty biznesowe osiąga w ramach swojej działalności. Kiedy prowadzę rozmowy z nimi i czytam ich komentarze w internecie, mam wrażenie, że spora część sprzedawców bardziej narzeka, niż cieszy się ze swojego biznesu. Może dzieje się tak dlatego, że nie nadają się do tego, aby być niezależnymi przedsiębiorcami?

Instytut Gallupa uważa, że sukcesy przedsiębiorców wynikają z ich wrodzonych talentów. Podkreśla, że największa szansa na odniesienie sukcesu jest wtedy, gdy przedsiębiorca pracuje nad rozwojem naturalnych wrodzonych talentów oraz umiejętnie identyfikuje swoje słabe strony w wiedzy i kompetencjach, które są potrzebne do prowadzenia biznesu.

Wyodrębniono siedem cech skutecznego i odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy. Warto przyjrzeć się im bliżej i zastanowić się, ile z nich dotyczy osoby, która chce prowadzić niezależną działalność biznesową w obszarze sprzedaży ubezpieczeń.

Pewność siebie – doskonała znajomość swoich umiejętności oraz wykorzystywanie tej świadomości do podejmowania szybkich i zdecydowanych działań. Osoba posiadająca tę cechę silną wykorzystuje możliwości, wiedząc, że odniesie sukces, i korzysta ze swoich umiejętności również po to, aby utrzymać się w obliczu niepewności i porażki. Dzięki niej wprowadza innowacje i wyprzedza konkurencję na rynku.

Skoncentrowanie na biznesie – silny instynkt biznesowy i fascynacja zarabianiem pieniędzy. Osoba posiadająca tę cechę ma unikalne zdolności analizowania danych, z których tworzy niepowtarzalne wnioski. Każdą decyzję ocenia poprzez pryzmat rentowności. Potrafi formułować niebanalne wnioski z danych, które inni mogą przegapić. Wynikiem tej cechy jest efektywna działalność gospodarcza.

Kreatywne myślenie – talent pomagający wymyślać nowe sposoby funkcjonowania i szybko wdrażać rozwiązania problemów. Osoba posiadająca silną tę cechę szybko się uczy, bada różne opcje i rozważa nowe rozwiązania, które przewidują przyszłe potrzeby klientów. Wynikiem tej cechy jest rozwój biznesu w nowych kierunkach, rewolucja na rynku biznesowym oraz wyprzedzenie konkurencji.

Determinacja do realizacji swoich celów – osoba posiadająca tę cechę jest zdecydowanie zaangażowana w sukces i chętnie podejmuje szybkie działania. Opiera się na silnej motywacji do przekształcania przeciwności w okazję. Dobrze widzi przyszłość, pomimo przeszkód, jakie mogą stać na drodze. Jest wytrwała i uparta.

Budowanie relacji – silne umiejętności interpersonalne, które pozwalają budować solidną i zróżnicowaną sieć osobistą. Osoba posiadająca silną tę cechę opiera się na relacjach, aby uzyskać dostęp do zasobów i informacji istotnych dla powodzenia działalności. Taka osoba wyróżnia się wysoką świadomością społeczną, pozytywnym nastawieniem, dzięki czemu tworzy świadome zespoły. Za sprawą tej cechy zdobywa dostęp do zasobów finansowych, buduje zaufanie do marki oraz powoduje duże zaangażowanie emocjonalne w relacje z pracownikami i klientami.

Adam Kubicki

Poszukiwanie wiedzy – osoby z tą cechą mają nieustanny głód wiedzy. Mają głębokie pragnienie zdobywania wiedzy na temat wszystkich aspektów ich działalności. Poszukują nowych informacji w celu rozwiązania problemów i osiągnięcia złożonych celów biznesowych. Korzystają z rozległej wiedzy do planowania przyszłych produktów i usług. Dzięki obecności tej cechy w biznesie uzyskują przewagę nad konkurencją na rynku, są w stanie sprostać stale zmieniającym się oczekiwaniom klientów.

Podejmowanie ryzyka – osoby cechujące się podejmowaniem ryzyka podejmują wyzwania z entuzjazmem. Mają silną, charyzmatyczną i pewną siebie osobowość. Naturalnie skupiają się na sukcesach zamiast na potencjalnej porażce. Emocjonalnie angażują się w relacje z klientami i spełniają ich oczekiwania. Z optymizmem postrzegają ryzyko. W obliczu trudnej decyzji wybierają podejście analityczne. Przed podjęciem działań starannie zbierają informacje i obliczają szanse na powodzenie. Wynikiem w biznesie jest rozpoznawanie możliwości, wykorzystywanie luk rynkowych oraz wprowadzanie nowych inicjatyw.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl