Firmy ubezpieczeniowe w awangardzie cyfrowej obsługi klientów

0
507

Rok 2020 upłynął pod znakiem cyfrowego przyspieszenia. Ten trend był widoczny także w branży ubezpieczeniowej. Postępująca transformacja technologiczna przyniosła gruntowne zmiany w sposobie pozyskiwania klientów, obsłudze operacyjnej, płatnościach składek, wypłatach ubezpieczeń czy mechanizmach zdalnej identyfikacji.

Jeszcze przed pandemią, w styczniu 2020 r., Open Life udostępniło swoim klientom możliwość weryfikacji tożsamości całkowicie online, za pomocą mojeID – rozwiązania dostarczanego przez KIR. Prawdziwe przyspieszenie we wprowadzaniu tej usługi nastąpiło jednak kilka miesięcy późnej. W kontekście możliwości mitygowania zagrożeń związanych z Covid-19 wdrożenie procesów cyfrowych stało się kluczowe dla zachowania ciągłości funkcjonowania biznesu, bezpieczeństwa klientów i pracowników. Z tego powodu w ciągu zaledwie kilku miesięcy usługa mojeID została udostępniona klientom m.in. PZU, PKO Ubezpieczenia i Nationale-Nederlanden.

Wyzwaniem dla sektora usług ubezpieczeniowych są i będą w przyszłości szybko zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. Konsumenci, przyzwyczajeni już do usług zdalnych, będą oczekiwać od firm coraz bardziej precyzyjnego dostosowania oferty do ich indywidualnych potrzeb. Te preferencje nie pozostają bez odpowiedzi. Przykładem jest choćby ostatnie wdrożenie nowej usługi w Nationale-Nederlanden – zdalnego zakupu polisy, gdzie warunkiem realizacji procesu jest zweryfikowanie tożsamości klienta z wykorzystaniem usługi mojeID. Kilka miesięcy wcześniej zakład udostępnił usługę swoim klientom weryfikacji tożsamości w zakresie rejestracji i odzyskiwania dostępu do konta. PZU umożliwia klientom zdalną rejestrację do portalu mojePZU oraz usług oferowanych użytkownikom portalu m.in. z wykorzystaniem mechanizmu weryfikacji tożsamości w oparciu o mojeID, a PKO Ubezpieczenia i Open Life usprawniły proces rejestracji szkód w trybie online poprzez zdalne potwierdzenie tożsamości klienta – również w oparciu o mojeID.

(AM, źródło: KIR)