Generali i Unum wyróżnione w konkursach

0
614

Miniony tydzień był okresem dużej aktywności ubezpieczycieli w obszarach niezwiązanych z ich podstawową działalnością, takich jak inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu czy patronaty sponsorskie. Kilka firm zostało też docenionych za jakość prowadzenia swojego biznesu oraz praktyki wewnątrz organizacji.

Laury dla Generali

Wśród najnowszych ubezpieczeniowych nagród wyróżniał się tytuł Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2021, jaki redakcja „Gazety Bankowej” przyznała Rogerowi Hodgkissowi, prezesowi Generali Polska. Sam zakład został też nagrodzony w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa.

„W tegorocznej edycji zwycięzcą w konkursie Ubezpieczeniowy Menedżer Roku został Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska, którego zasługi dla rozwoju sektora ubezpieczeń są olbrzymie. Kapituła i przedstawiciele rynku wysoko ocenili jego działania na rzecz Generali oraz wprowadzenie przez ubezpieczyciela wielu kluczowych rozwiązań, istotnych z perspektywy nie tylko samej firmy, lecz również całego rynku” – czytamy w uzasadnieniu.

– Jestem niezmiernie dumny, że redakcja „Gazety Bankowej” doceniła nasze wysiłki i pracę, by być partnerem dla naszych klientów i agentów. Traktuję ten tytuł jako nagrodę  dla całego zespołu Generali Polska. Tylko dzięki pracy zespołowej i ogromnemu zaangażowaniu wszystkich było możliwe wprowadzenie niestandardowych rozwiązań i sprostanie wyzwaniom. Fakt, że obraliśmy właściwy kierunek potwierdza również to, że redakcja przyznała Generali Polska tytuł Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej – powiedział Roger Hodgkiss.

Generali Polska zajęło w tym konkursie pierwsze miejsce w dwóch z trzech kategorii: ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia komunikacyjne oraz drugie miejsce w ubezpieczeniach majątkowych.

Laureaci konkursu zostali wyłonieni na podstawie analizy ankiet, przeprowadzonych przez renomowaną firmę doradztwa strategicznego Kearney, oraz głosów jury.

Nagrody w konkursie ubezpieczeniowym wręczyli podczas uroczystej kolacji Maciej Wośko, redaktor naczelny „Gazety Bankowej”, i Jarosław Kroc, prezes firmy Accenture, partnera konkursu.

Unum docenione za praktyki HR

Z kolei Unum Życie otrzymało nagrodę jako jeden z Najlepszych Pracodawców 2021 w Polsce (Kincentric Best Employer, wcześniej Aon Best Employers). Program wyłania firmy, które tworzą najbardziej angażujące miejsca pracy, a tytuł Najlepszego Pracodawcy jest przyznawany wyłącznie w oparciu o wyniki badań opinii pracowników.

– Badanie zaangażowania naszych pracowników i współpracowników to dla nas niezwykle cenny wgląd w to, jak nasi ludzie się z nami czują. Wnioski z ankiety stanowią również ważne źródło wiedzy o tym, jak możemy ich wspierać i co jest dla nich ważne w tych wymagających czasach. Szczególnie teraz, w hybrydowej formie pracy, kiedy mamy ograniczony dostęp do siebie nawzajem i doświadczania energii oraz atmosfery, jaka nas łączy. Tytuł Najlepszego Pracodawcy napawa nas ogromną dumą, tym bardziej że 99% naszych ludzi zechciało wziąć udział w ankiecie. Już sama frekwencja jest niesamowicie budująca! Wyróżnienie to jest dla nas również zobowiązaniem do tego, by nieprzerwanie otaczać pracowników i współpracowników życzliwą troską, stwarzać im możliwości rozwoju i kształtować takie miejsce pracy, w którym czują się szanowani, bezpieczni i z odwagą sięgają ambitnych celów – skomentowała Aneta Podyma-Milczarek, prezes zarządu Unum Życie.

– Unum tworzy ponad 500 specjalistów w największych miastach w Polsce, wobec których jesteśmy wdzięczni za otwartość na badanie i wysokie noty, jakie otrzymaliśmy. Szczególnie wysoko pracownicy i współpracownicy oceniali poziom kadry menadżerskiej, jakość współpracy oraz inkluzywną i otwartą na różnorodność kulturę organizacyjną. Pozwala nam to z dumą wierzyć, że tworzymy miejsce pracy, w którym ludzie czują się szanowani i wspierani w rozwoju – dodał Michał Płaczkiewicz, dyrektor Działu HR i Komunikacji Korporacyjnej Unum Życie.

Toruń podziękował CUK

Natomiast CUK Ubezpieczenia otrzymało tytuł Mecenasa Toruńskiego Sportu – wyróżnienie przyznawane z inicjatywy Prezydenta Miasta Torunia firmom, które w szczególny sposób angażują swoje środki finansowe oraz udzielają bezinteresownej pomocy zawodnikom toruńskich klubów sportowych, stwarzając doskonałe warunki do uprawiania sportu i osiągania wysokich wyników sportowych.

Podczas uroczystej gali wyróżnienie z rąk Prezydenta Miasta Michała Zaleskiego w imieniu zarządu odebrał Marcin Dyliński, dyrektor departamentu marketingu i e-Commerce multiagencji.

Jesteśmy firmą, która powstała w Toruniu. W naturalny sposób czujemy związek z miastem i cieszymy się, że nasza działalność przyczynia się do rozwoju toruńskiego sportu. Trzymamy gorąco kciuki za toruńskich sportowców również w 2022 r. – powiedział Marcin Dyliński.

Dla dzieci i dla zdrowia

W minionym tygodniu nie zabrakło także podsuwań aktywności ubezpieczycieli w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. I tak Signal Iduna podsumowała pierwszą odsłonę projektu ubezpieczenia NNW dla dzieci i młodzieży szkolnej o nazwie Kocham To Dbam oraz wsparcia na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. W premierowej edycji przedsięwzięcia ubezpieczyciel współpracował z Unilink oraz Szkolną Agencją Ubezpieczeniową (SAU). Signal Iduna z każdej polisy w pakiecie Kocham To Dbam sprzedanej w okresie od 26 czerwca do 30 listopada 2021 r. zobowiązała się przekazać 1 zł wsparcia podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

– Cały zarząd Signal Iduna cieszy się z powodzenia projektu, a także, że biznes ubezpieczeniowy możemy łączyć z dobroczynnością. To pokazuje, że pomaganie mamy w genach! – powiedział Jacek Smolarek, prezes zarządu Signal Iduna.

Przekazane wsparcie pozwoliło ubezpieczycielowi znaleźć się w grupie 10 największych firm partnerskich Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Z kolei TU Zdrowie podsumowało dotychczasową współpracę z Fundacją Neuca dla Zdrowia. W sierpniu ubiegłego roku zakład wspierał promocję programu mającego na celu budowanie świadomości na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP). We wrześniu partnerował Fundacji w akcji „Rusz się po zdrowie” połączoną z jubileuszową, X edycją Walkathonu, co zarysowało jedynie początek daleko idącej współpracy.

– Rok 2022 zapowiada się na tym polu niezwykle interesująco. TU Zdrowie będzie aktywnie wspierać promocję realizowanych przez Fundację wydarzeń, stając się ich czynnym partnerem. Skorzystają na tym ubezpieczeni w TU Zdrowie, gdyż będą na bieżąco informowani o podejmowanych akcjach zdrowotnych i zapraszani do wzięcia w nich udziału – powiedział Aleksander Roda, prezes TU Zdrowie.

Towarzystwo weźmie udział w kilku przedsięwzięciach realizowanych przez Neuca dla Zdrowia w 2022 roku. Będą to działania wspierające promocję wydarzeń organizowanych przez Fundację oraz akcje skierowane do klientów zakładu.

– Chcemy zaprosić TU Zdrowie do udziału m.in. w akcjach badań mobilnych, które organizujemy w ramach szeroko rozumianej promocji zdrowia. Ich celem jest podkreślenie istoty profilaktyki medycznej i monitorowania swojego stanu zdrowia wśród osób, które nie mają łatwego dostępu do badań, lub po prostu nie zdają sobie sprawy z ich wagi. Profilaktyka i edukacja zdrowotna rozumiana jako proces, w którym ludzie uczą się dbać o własne zdrowie, jest jednym z najważniejszych działań Fundacji Neuca dla Zdrowia –– zadeklarowała Bogusława Gołus-Jankowska, prezes zarządu Fundacji Neuca dla Zdrowia.

Mobilne badania profilaktyczne będą prowadzone bezpłatnie w różnych regionach kraju. Z roku na rok poszerzana jest także ich lista. Do tej pory uczestnicy akcji mogli skorzystać z badań spirometrycznych, kardiologicznych, diabetologicznych, densytometrycznych, dermatologicznych czy badań oczu. W tym roku uzupełni je jeszcze badanie poziomu kwasu moczowego. Akcje profilaktyki mobilnej zostaną także zaproponowane ubezpieczonym w TU Zdrowie w ramach wyjazdów realizowanych na zamówienie klienta..

Podobnie jak w ubiegłym roku, TU Zdrowie włączy się jako partner w promocję Walkathonu.

– Diagnostyka i edukacja w temacie cukrzycy wpisują się w nasze działania prozdrowotne, dlatego bez wahania przyjęliśmy zaproszenie Fundacji Neuca dla Zdrowia do udziału w wydarzeniu – powiedziała Teresa Domańska, dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych TU Zdrowie.

Dalsza współpraca będzie dotyczyła projektów nakierowanych na profilaktykę zdrowotną, takich jak program dotyczący budowania świadomości na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) realizowany przez Fundację Neuca dla Zdrowia w 2021 roku.

2022 rok poświęcony zostanie walce z próchnicą, która jest w Polsce dużym problemem zarówno wśród dzieci czy młodzieży, jak i dorosłych. Aby zachęcić do profilaktyki w tym zakresie, realizowanych jest wiele programów polityki zdrowotnej, kierowanych szczególnie do dzieci, głównie w wieku przedszkolnym lub pierwszych latach edukacji szkolnej.

– Konieczne jest wypełnienie luki i skierowanie działań również do osób w wieku 15–19 lat, tj. w okresie edukacji ponadpodstawowej. Niezbędna jest odpowiednia edukacja i profilaktyka, która może w przyszłości uchronić osoby młode od problemu próchnicy. Nieleczona próchnica niszczy nie tylko zęby, ale może być przyczyną wielu chorób ogólnoustrojowych. Zwiększając świadomość młodzieży w tym zakresie, mamy szansę wpłynąć na ich stan zdrowia oraz funkcjonowanie w pierwszych latach wejścia na rynek pracy – dodała Justyna Kołtońska z Fundacji Neuca dla Zdrowia.

– W ramach współpracy z Fundacją chcemy popularyzować wiedzę wśród naszych klientów. Będziemy zapraszać ich na spotkania i konsultacje medyczne organizowane w regionach, czy to w formie badań mobilnych czy innych celowych akcji – powiedział Aleksander Roda. – Działanie w regionach, w których występuje dany problem, jest niczym aplikowanie leku, który trafia bezpośrednio w przyczynę schorzenia. Dlatego nasze zaangażowanie w szerzenie wiedzy o profilaktyce będzie rosło, a w wybranych sytuacjach może także skutkować specjalnie opracowanymi pakietami medycznymi dla naszych ubezpieczonych, podobnie jak miało to miejsce w przeszłości – dodał.

Bieg Piastów z PZU

Warto też wspomnieć, że w ubiegłym tygodniu PZU poinformował, iż został sponsorem 46. Biegu Piastów oraz sponsorem tytularnym „Biegu Dobrej Drużyny PZU – Wyprawy Zuchów”. Słynny Bieg Piastów to największa w Polsce impreza narciarstwa biegowego, która odbywa się nieprzerwanie od 1976 roku. Znane na całym świecie wydarzenie w Szklarskiej Porębie–Jakuszycach rozpocznie się 26 lutego i potrwa do 6 marca.

– Cieszymy się, że poprzez wspieranie tej rangi imprezy możemy promować narciarstwo oraz Polskę, a w szczególności zjawiskowe Góry Izerskie i Dolny Śląsk, również za granicą. Bieg Piastów promuje zdrowy tryb życia i zachęca do uprawiania sportu w duchu rywalizacji fair play. Takie same idee przyświecają Grupie PZU. Poprzez wspieranie tego typu inicjatyw pragniemy kształtować odpowiednie nawyki i postawy społeczne wśród sportowców, również tych najmłodszych. Mamy nadzieję, że tej zimy dużo dzieci i dorosłych rozpocznie swoją przygodę z biegówkami – powiedział dyrektor ds. sponsoringu PZU Marcin Przyłębski.

zdjęcia do Generali – źródło: Gazeta Bankowa

(AM, źródło: PZU, Generali, TU Zdrowie, CUK, Signal Iduna, Unum)