Menedżer niczym trener piłki nożnej
W poprzednim artykule („GU” nr 49) pisałem o tym, że zespół sprzedażowy jest jak drużyna piłkarska. Dziś wykorzystam tę samą analogię, porównując menedżera sprzedaży...
Jak wykorzystać mentoring do rozwoju współpracowników
Mentoring jest jedną z najskuteczniejszych metod rozwoju, jakie mają do dyspozycji pojedynczy ludzie i organizacje. Programy mentoringu bardzo szybko się rozprzestrzeniły najpierw w USA,...
Permanentna inwigilacja!
Shoshana Zuboff, profesorka Harvardu, psycholożka społeczna, napisała książkę o świetnym tytule, niedawno wydaną w Polsce, światowy bestseller. I tytuł to prawie tak dobry jak...
Co oznacza sukces lub porażka w sprzedaży
Z ciekawością obejrzałem ostatnio kilka filmików dotyczących sprzedaży, które wyprodukował jeden z trenerów zajmujący się szkoleniami z prowadzenia rozmów handlowych z klientami. Zaprezentował wiele...
Jakie są najpoważniejsze błędy w rozmowach telefonicznych z potencjalnym klientem
Gdybyśmy spytali, co jest największym wyzwaniem w działalności pośrednika czy brokera, odpowiedź powinna brzmieć: największym wyzwaniem jest pozyskanie nowego klienta.
Niestety w wielu firmach sprzedażowych...
Jak przekształcić swoją multiagencję w poważny biznes
Temat prowadzenia multiagencji jest szeroki jak rzeka. Tak samo jak wyniki sprzedażowe poszczególnych multiagentów. Jedni dziergają niewielkie prowizje na portfelu drobnych klientów, sprzedając głównie...
Ubezpieczenia grupowe? Właśnie teraz!
To, co się dzieje w ostatnim czasie w życiu nas wszystkich, można by określić na wiele różnych sposobów, natomiast bezsprzecznie „przyszło nam żyć w...
Mój facebookowy pandemiczny sukces ubezpieczeniowy
Od dziesięciu lat prowadzę centrum ubezpieczeń. Do jego promocji użyłam już chyba wszystkiego – ulotek, banerów rozwieszonych w całym mieście, audycji w radiu i...
Na co postawić w zarządzaniu sprzedażą
Czy komuś się to podoba czy nie, każda firma zależy od poziomu sprzedaży swoich usług czy produktów. Na ten poziom ma wpływ jakość własnej...
Dwie najważniejsze zasady zarządzania zespołem sprzedaży
„Panie Janie, mamy dla pana pewną propozycję. Ponieważ od wielu lat sprzedaje pan świetnie ubezpieczenia i zna się pan na tym jak mało kto,...