Blog - Strona 1065 z 1556 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1065

PZU zaprasza nowych agentów do współpracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU rozpoczął kampanię promującą zawód agenta ubezpieczeniowego, skierowaną zarówno do osób poszukujących aktualnie pracy, jak i przedsiębiorców, którzy chcą otworzyć nowy biznes lub rozwinąć obecny. Ubezpieczyciel podkreśla, że oferuje kandydatom atrakcyjny system wynagrodzeń, cykliczny udział w szkoleniach, jasną ścieżkę kariery, program wsparcia motywacyjnego z dodatkowymi premiami, oferty rabatowe u partnerów PZU oraz wiele innych benefitów.

– W pracy agenta ubezpieczeniowego ważna jest wytrwałość, systematyczność oraz otwartość na ludzi i zmiany na rynku ubezpieczeniowym. Myślę, że trzeba też ciągle się rozwijać, szukać dobrych rozwiązań, wyznaczać sobie cele i mieć pozytywne nastawienie – mówi współpracująca z PZU od 10 lat agentka Karolina Kielch-Kłoczko. Agenci cenią sobie również elastyczny czas pracy. To również oni podejmują decyzję, w jakich godzinach pracują, co pozwala bez problemu łączyć obowiązki zawodowe z życiem prywatnym. Właśnie o tym opowiada w wywiadzie dla mamopracuj.pl Monika Nozderka, agentka PZU i jedna z bohaterek kampanii promocyjnej.

– Będąc na urlopie macierzyńskim, trafiłam na ogłoszenie, że jest organizowane szkolenie dla agentów. Przy dwójce małych dzieci, gdy perspektywa powrotu do pracy na etacie była bardzo odległa, nie miałam nic do stracenia. Wiedziałam, że własna działalność i praca w roli agenta pozwoli mi na takie dopasowanie czasu pracy, by moje dzieci, dom i rodzina na tym nie ucierpiały – mówi Monika Nozderka.

– Rynek pracy nieustannie się zmienia, coraz częściej akcentowane są potrzeby takie jak elastyczny czas pracy, work-life balance czy niezależność, a jednocześnie poczucie stabilności i możliwości rozwoju. To wszystko zapewnia zawód agenta ubezpieczeniowego. Współpracują z nami agenci, którzy prowadzą biznes pod marką PZU, mają po kilka własnych biur, zatrudniają pracowników. Dla innych to praca dodatkowa czy połączenie już istniejących biznesów, jak biura nieruchomości, księgowe czy warsztaty samochodowe. To bardzo elastyczny zawód, który daje wiele możliwości, dlatego właśnie w jednym z haseł kampanii mówimy: „pracuj jak Ci wygodnie” – mówi Jakub Gorayski, kierownik Zespołu Rozwoju Sieci Wyłącznej PZU. 

Kampania promująca zawód agenta w PZU potrwa do końca października. Prowadzona będzie online, w social mediach oraz na portalach branżowych i platformach z ofertami pracy (m.in. OLX, pracuj.pl, praca.pl). Powstała specjalna strona poświęcona kampanii, na której można obejrzeć krótkie filmy i spoty reklamowe, opowiadające o pracy agenta. Kontynuacją głównego spotu będą filmy z czterema agentami: Moniką Nozderką, Agatą Smolarek, Piotrem Kłyszem i Sławomirem Szczepaniakiem, którzy opowiedzą o tym, co liczy się dla nich w pracy agenta i przy współpracy z PZU. 

PZU ma największą w Polsce sieć agentów wyłącznych. Jest ich blisko 7 tysięcy.

Spot reklamowy:

(AM, źródło: PZU)

Ubezpieczyciele pomagają, ubezpieczycieli nagradzają

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Choć opinie na temat obsługi klientów przez ubezpieczycieli czy ich ofert produktowych nie są często zbyt pochlebne, to przeczą im nagrody przyznawane zakładom za ich starania w tych obszarach. Towarzystwom nie można też odmówić ofiarności i chęci pomocy innym, czego dowodzą ich ostatnie działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Unum przyjazne klientom

W gronie uhonorowanych niedawno ubezpieczycieli znalazło się Unum Życie, które po raz trzeci otrzymało certyfikat Firma Przyjazna Klientowi. Wyróżnienie nadawane jest przez agencją badawczą Experience Institute, na podstawie zrealizowanego na reprezentatywnej próbie klientów badania satysfakcji.

W trakcie badania klienci proszeni byli o udzielenie odpowiedzi na temat ich doświadczeń we współpracy z Unum. W ankiecie poruszane są obszary dotyczące gotowości do rekomendacji produktów firmy (NPS), wskaźnik ogólnego zadowolenia ze współpracy (Customer Satisfaction Score), wskaźnik Customer Effort Score (wysiłek wkładany przez klientów w załatwienie ostatniej sprawy), podejście spółki do klientów, jakość ich obsługi oraz sam proces zakupowy.

– Jesteśmy niezwykle dumni i wdzięczni klientom za to wyróżnienie. Cieszy również fakt, że certyfikat jest przyznawany firmom, u których średni wynik dla wszystkich badanych obszarów wyniesie min. 75%, a Unum Życie osiągnęło indeks na poziomie 92%. To ogromne uznanie ze strony naszych klientów i jednocześnie zobowiązanie, by nieustannie oferować naszym klientom jak najlepsze doświadczenia z naszą firmą – komentuje Robert Watkowski, dyrektor Działu Obsługi Klienta Unum Życie.

Certyfikat Firma Przyjazna Klientowi jest jedynym w Polsce wyróżnieniem w zakresie satysfakcji ze współpracy z firmą, które jest przyznawane od 18 lat. O przyznaniu certyfikatu w 100% decyduje opinia klientów.

Saltus Ubezpieczenia doceniony za jakość polis zdrowotnych

Nagrodę otrzymał również Saltus Ubezpieczenia. Zakład już po raz drugi uzyskał od Polskiego Instytutu Rozwoju Marki tytuł Zdrowej Marki w kategorii ubezpieczeń zdrowotnych. W ten sposób honorowane i promowane są najlepsze na rynku marki, oferujące najwyższej jakości produkty, usługi i rozwiązania służące zdrowiu oraz wspierające zdrowy styl życia.

Saltus Ubezpieczenia został poprzednio wyróżniony tytułem Zdrowej Marki w 2019 roku.

Warta z Bursztynową Kaczką

W ubiegłym tygodniu nagrodzono również Wartę. Kapituła Nagrody Honorowej Krajowej Izby Gospodarki Morskiej przyznała firmie nagrodę specjalną – „Jubileuszową Bursztynową Kaczkę”. Wyróżnienie zostało nadane w uznaniu wieloletniej działalności firmy jako zdecydowanego lidera na krajowym rynku ubezpieczeń morskich.

Bursztynowa Kaczka to nagroda dla najlepszych firm z branży morskiej. Kapituła KIGM co roku docenia najbardziej spektakularne osiągnięcia przedsiębiorstw, miedzy innymi w obszarach innowacji, wszechstronności i ogólnych działań oraz współpracy na rynku morskim.

Ta nagroda jest z pewnością dużym wyróżnieniem dla Warty, a w szczególności dla zespołu odpowiedzialnego za ubezpieczenia skierowane do szeroko rozumianej branży morskiej. Chcemy nadal być jej ważnym elementem, niosąc wsparcie dla całego rynku i oferując impuls do dalszego rozwoju. Szczególnie myślimy o zielonej transformacji, która już wpływa na cały sektor. Będziemy go intensywnie wspierać w tych działaniach, zapewniając odpowiednie produkty i usługi ubezpieczeniowe podnoszące bezpieczeństwo prowadzonych inwestycji – powiedział Grzegorz Bielec, członek zarządu Warty.

Compensa oddaje krew…

W minionym tygodniu nie zabrakło także ubezpieczeniowych inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. I tak pracownicy centrali i dwóch warszawskich oddziałów Compensy już po raz dziesiąty zaangażowali się w akcję krwiodawstwa pod hasłem „Oddaj krew kto może”. Październikowa edycja przedsięwzięcia zgromadziła ponad 20 chętnych dawców, który oddali łącznie ok. 10 litrów krwi. Od początku trwania inicjatywy pracownicy Compensy oddali już ponad 100 litrów krwi.

– Działalność w branży ubezpieczeniowej sprawia, że w sposób szczególny podchodzimy do różnych aspektów bezpieczeństwa. Wspieramy zbiórki krwi, ponieważ mamy świadomość, do jak wielu wypadków dochodzi w Polsce, a nawet niewielka ilość krwi może stanowić realną pomoc – jej jedna jednostka może uratować życie aż 3 osobom. Cieszymy się także, że udało nam się przeprowadzić zbiórkę mimo pandemii i związanej z nią częściowo zdalnej pracy – pilna potrzeba skorzystania z banku krwi może zaistnieć w każdych okolicznościach  – powiedziała Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji Compensy.

Kolejna edycja „Oddaj krew kto może” w Compensie odbędzie się na wiosnę 2022 roku.

…a InterRisk sprząta brzegi wód

Natomiast 300 pracowników InterRisk zgromadziło się w 17 miastach, aby wspólnymi siłami wesprzeć naturę. W organizacji akcji wspierała ubezpieczyciela Fundacja Rok Rzeki Wisły, a także lokalne społeczności i samorządy.

Wolontariusze zbierali odpady pozostawione nieopodal zbiorników wodnych – rzek, jezior czy zalewów. W każdym z miast zgromadzonych zostało setki kilogramów zalegających przedmiotów, które zanieczyszczały lokalną przestrzeń.

– Akcja sprzątania brzegów akwenów to kolejny przykład działania InterRisk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Obszar ten stanowi ważną i integralną część strategii spółki. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim pracownikom, którzy zaangażowali się w to przedsięwzięcie. O jego sukcesie świadczą uśmiechy na ich twarzach, a także czyste środowisko, w którym wszyscy żyjemy. – powiedział Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk

(AM, źródło: Compensa, InterRisk, Saltus Ubezpieczenia, Unum, Warta)

Uważaj na swoją siłę

0
Artur Sójka

Gdy twoim jedynym narzędziem jest młotek, wszystko zaczyna ci przypominać gwoździe – napisał amerykański psycholog Abraham Maslow. Myśl ta skojarzyła mi się z branżą ubezpieczeniową z powodu jednego z moich kolegów.

Jan (choć oczywiście imię zmieniłem) jest agentem odnoszącym wielkie sukcesy. Dzięki temu często bywa na firmowych wyjazdach rekreacyjno-szkoleniowych czy konferencjach MDRT. Po jednym z takich wyjazdów wrócił jednak bardzo odmieniony.

Choć już wcześniej należał do czołówki, często wyjeżdżał i szkolił się, teraz coś się zmieniło. Podczas konferencji jeden z trenerów wywarł na niego tak wielki wpływ, że Jan zaczął „wszędzie widzieć gwoździe”. Trener nauczył go doskonałego narzędzia sprzedaży. Jan postanowił więc z niego korzystać „zawsze i wszędzie”.

Stał się nachalny. Sprzedawał (a w zasadzie próbował sprzedawać) wszędzie i wszystkim. Również swoim wieloletnim przyjaciołom, którzy albo już jakieś polisy u niego mieli (chciał im dosprzedać kompletnie niepotrzebne rzeczy), albo wcześniej sam im doradził, że nie potrzebują. Teraz zmienił zdanie. Okazało się, że każdy musi kupić!

Młotek i interwencja

Doszło do tego, że nawet najbliżsi biznesowi i prywatni przyjaciele zaczęli zastanawiać się i rozmawiać między sobą, czy zapraszać Jana na spotkania. W obawie o nieznających jeszcze Jana uczestników, a także swój komfort psychiczny (ciągłe odpieranie ataków „rekina” nie jest niczym przyjemnym) poważnie rozważano wykluczenie go z towarzystwa. Postanowiono jednak, niczym w amerykańskim filmie, zorganizować tzw. interwencję. Polega to na tym, że grupa znajomych rozmawia bardzo szczerze o tym, co czuje wobec kolegi, dlaczego się od niego oddalają i co powinien zmienić, żeby wszystko wróciło do normy.

To wywarło w końcu wrażenie. Jan tłumaczył się, że chciał dobrze. Że trenerzy zmotywowali go, pokazali, że może być najlepszy, kupić sobie superauto, mieszkać w wielkim domu. Że w osiągnięciu tego wszystkiego może pomóc mu branża ubezpieczeniowa.

Wszystko to prawda. Ale… Jan przestał widzieć w swoich klientach ludzi. Zaczął widzieć „gwoździe do wbicia”. A że trener nauczył go, jak doskonale operować „młotkiem”…

W książce pt. Uważaj na swoją siłę Robert B. Kaiser i Robert E. Kaplan wskazują, że często możemy sobie zaszkodzić, jeśli jesteśmy zbyt zapatrzeni w to, co potrafimy robić najlepiej. Możemy przedobrzyć. Ważna jest równowaga. I do zachowania jej całą branżę ubezpieczeniową zachęcam.

Pamiętaj o swojej misji

Jeśli jesteś etycznym agentem, twoją misją jest raczej pomaganie ludziom, dbanie o ich poczucie bezpieczeństwa i komfort życia. Nie liczba sprzedanych polis czy uzyskana z nich prowizja. Rozumiem, że wszystkie firmy motywują, często wartościowymi bonusami, wysokimi prowizjami. To są dobre zachowania, pod warunkiem że dążąc do uzyskania laurów, nie krzywdzisz swoich klientów.

Jeśli nie zachowasz równowagi, stracisz. Kiedy twoi klienci, widząc na ekranie smartfona, że dzwonisz, będą odrzucali połączenia, bojąc się odebrać („pewnie znów chce mi coś wcisnąć!”), wiedz, że poszedłeś w złym kierunku.

Sprzedawca/agent/konsultant

Idąc kiedyś na spotkanie z działem HR jednej z firm ubezpieczeniowych, usłyszałem od kolegi, że nie wolno mi KONSULTANTÓW firmy nazywać AGENTAMI czy SPRZEDAWCAMI. Bo – jak powiedział kolega – „my nic nie sprzedajemy, my pomagamy klientom zadbać o swoją przyszłość”.

I to jest dobra postawa. Warto o tym pamiętać, również słuchając trenera podczas kolejnego szkolenia o tym, jak skutecznie sprzedawać polisy.

Artur Sójka
trener i konsultant
prezes organizacji rekomendacji biznesowych Biznes Klub Polska

Leady. Kochasz albo nienawidzisz

0
Krzysztof Margowski

Rynek ubezpieczeń zawsze opierał się na bezpośrednim kontakcie z klientem, jednak ostatnie dwa lata to zmiana, której nikt nie przewidział. Do ubezpieczeń wkroczył proces zdalny, widoczny na etapie pozyskiwania klienta, zawierania ubezpieczenia i obsługi zarówno klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Procesy zdalne w dużej mierze wpłynęły też na rynek tzw. leadów sprzedażowych.

Wielu klientów, którzy do tej pory korzystali z leadów na rynku lokalnym, dostrzegło szansę na poszerzenie obszaru działania i pozyskiwanie ubezpieczeń grupowych na drugim końcu Polski. Sprzedaż zdalna ubezpieczeń grupowych nie wyznacza dziś granic, tym samym ekspansja coraz odleglejszych terenów stała się możliwa również dzięki leadom, z których korzystanie stało się swoistym „must have” branży ubezpieczeniowej.

Leady wkalkulowane są w biznes ubezpieczeniowy zarówno agentów stawiających pierwsze kroki w tej branży, jak i tych z dłuższym stażem, którzy widząc „korozję” portfeli, posiłkują się leadami, by zbilansować swoją firmę. Dla młodszych agentów to oczywisty kierunek poszukiwania klienta.

Dynamiczne zmiany, jakie zaszły na rynku ubezpieczeń, wpłynęły również na sam produkt, jakim jest lead.

Jaki jest twój sposób na leady?

Dziś już nie wystarczy zakupienie kontaktu do potencjalnego klienta X, bo taki lead kupuje najczęściej kilku agentów. Twój potencjalny klient czuje się wówczas atakowany i osaczony, a agent często pozostaje z poczuciem przegranej walki po targowaniu się z klientem na sumy ubezpieczeń kosztem własnego wynagrodzenia.

Skuteczny lead jest spersonalizowany, umówiony dla konkretnego agenta, który wie, że ten kontakt jest jego wyłączną własnością, nie dzieli się nim z agentami innych towarzystw ubezpieczeniowych.

Doświadczenie zespołu Solution KM pozwoliło mi dostrzec jeszcze jeden aspekt, który wydaje się nieodłącznym elementem w procesie budowania biznesu przy pomocy leadów – skuteczność ich wykorzystania.

Solution KMswoim klientom oprócz spersonalizowanych leadów na ubezpieczenie grupowe oferuje możliwość szkolenia w zakresie skutecznego wykorzystania leadów ubezpieczeniowych oraz obsługi posprzedażowej.

Leada możesz kupić, ale czy wiesz, jak go obsłużyć? Kontakt z klientem, spotkanie sprzedażowe oraz obsługa „po” stanowią całość procesu pozyskania i utrzymania klienta grupowego.

Zmiany, zmiany, zmiany

Realia, w jakich przyszło funkcjonować firmom, naszym partnerom, agentom ubezpieczeniowym, utrudniły i ograniczyły bezpośredni kontakt z klientem. Lead to nie tylko spotkanie osobiste, bo czy kogoś dziwi spotkanie przez Teams czy Skype? Lead stał się bezgraniczny, sięga tam, gdzie kończy się łącze internetowe twojego klienta. Lead jest higieniczny, szybki i jest tylko twój.

Lead, który pozyskuje dla ciebie zespół Solution KM, dostarczy informację o potencjalnym kliencie – otrzymasz strukturę zatrudnienia, kontakt do osoby, z którą podejmiesz rozmowę, oraz sugestie o bolączkach lub oczekiwaniach klienta co do kształtu ubezpieczenia grupowego.

Teraz już nie musisz samodzielnie ustalać podstawowych informacji. Zrobimy to za ciebie.

W tak trudnym czasie utarte rozwiązania dochodzenia do klienta z ubezpieczeniem grupowym muszą ewoluować i muszą dostosować się do realiów rynku, dlatego korzystanie z leadów spersonalizowanych, skrojonych na miarę twoich potrzeb jest nowym otwarciem się na klienta biznesowego. Dzisiaj klient wymaga ostrożności, higieny i ogranicza kontakt osobisty, ponieważ dba o ciągłość funkcjonowania swojego środowiska pracy. 

Wszyscy chcemy, aby trudne czasy minęły, ale te obecne nauczyły nas nowych rozwiązań, nowych możliwości i one z nami pozostaną. Koniec z ograniczeniem terytorialnym – dzisiaj ostatni klient nie pozostaje w zasięgu zbiornika paliwa twojego samochodu, tylko na końcu światłowodu.

Krzysztof Margowski
właściciel Solution KM
www.bestshotlead.pl

Rankomat: Ceny napraw rosną, a stawki w OC maleją

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z analizy ekspertów rankomat.pl oraz dobrymechanik.pl wynika, że w ciągu dwóch lat średni koszt naprawy samochodu wzrósł o 22%, a w przypadku wybranych marek podwyżki sięgnęły ponad 40%.

Według ekspertów dobrymechanik.pl w 2019 r. za naprawę samochodu polscy kierowcy płacili średnio 505 zł. Z kolei w pierwszej połowie tego roku średni koszt jednej wizyty w warsztacie wynosił już 614 zł.

Od ubiegłego roku największe podwyżki dotyczyły prostych usług sezonowych (9,9%), np. serwisu klimatyzacji czy wymiany opon. Typowe naprawy wynikające z eksploatacji samochodu drożały znacznie wolniej (1,3%), a na niestandardowe koszty napraw właściciele pojazdów wydawali o 4% więcej niż pod koniec 2020 r.

Najwięcej za Audi, najmniej za Toyotę

Od stycznia do września 2021 r. statystyczny kierowca wydawał najwięcej na naprawę samochodu marki Audi – średnio 741 zł. Najmniej kosztowała go natomiast usterka Toyoty – 543 zł. Różnica między najdroższą a najtańszą w naprawie marką wyniosła zatem 36%.

W porównaniu do 2020 r, największe wzrosty średniej wartości naprawy samochodu w ramach jednej wizyty umówionej przez dobrymechanik.pl dotyczyły Opli – 23,9%. Dla pozostałych badanych marek podwyżki osiągnęły poziom od 1,1% (Skoda) do 12,9% (Toyota). Tylko jedna uwzględniona w rankingu marka – Volkswagen – odnotowała w tym czasie spadek ceny o 11,7%.

Średni koszt naprawy samochodu w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco wzrósł. W przypadku Fiata, Opla i Toyoty podwyżki wyniosły od 38,2% do 41,6%.

Koszty likwidacji w górę, średnie ceny OC w dół

Autorzy raportu zauważają, że mimo wzrostu średnich cen szkód, stawki w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wciąż spadają. Od 2019 r. do 2021 r. średnia składka OC ppm. obniżyła się o 6,7%.  Tymczasem wartość średniej szkody wzrosła o 6,4%.

Z danych rankomat.pl wyliczonych na podstawie kalkulacji użytkowników wynika, że w III kwartale 2021 r. średnia stawka OC ppm. spadła o 10,9% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Największe zniżki odnotowano w przypadku aut marki BMW (14,4%), a najmniejsze – Renault (9,4%).

– Od kilku lat obserwujemy systematyczne obniżki cen polis komunikacyjnych. Od III kwartału 2017 r. do III kwartału 2021 r. średnia składka obowiązkowego ubezpieczenia pojazdu spadła już o ok. 26%. Choć na chwilę obecną ubezpieczyciele mogą pochwalić się dobrą kondycją finansową, to przy spadku, a nawet zatrzymaniu wartości średniej składki OC i równoczesnym wzroście wartości średniej szkody likwidowanej z polisy OC może się to zmienić. Wówczas konieczne może okazać się podwyższenie stawki OC – komentuje Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.

(AM, źródło: Rankomat)

Sześć OFE zarobiło więcej niż wyniosła średnia trzyletnia dla rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Średnia ważona stopy zwrotu wszystkich otwartych funduszy emerytalnych (OFE) za okres od dnia 28 września 2018 r. do dnia 30 września  2021 r. uplasowała się na poziomie 21,724% – podała Komisja Nadzoru Finansowego. Sześć spośród dziesięciu OFE legitymowało się wynikiem powyżej tego progu.

Najlepszy rezultat uzyskał OFE Pocztylion – jego trzyletnia stopa zwrotu wyniosła 23,970%. Drugie miejsce zajął Aviva OFE Aviva Santander z wynikiem na poziomie 23,355%, natomiast trzeci OFE PZU „Złota Jesień” osiągnął rezultat wielkości 22,961%. Powyżej progu wyznaczonego przez średnią znalazły się również PKO BP Bankowy OFE (22,772%), Aegon OFE (22,696%) oraz Nationale-Nederlanden OFE (21,802%).

Pozostała czwórka zanotowała rezultaty poniżej średniej ważonej stopy zwrotu dla wszystkich OFE. Najbliżej osiągnięcia progu był MetLife OFE z wynikiem na poziomie 20,152%. Kolejne miejsca zajęły Allianz Polska OFE (19,957%), UNIQA OFE (19,859%) oraz Generali OFE (18,506%).

(AM, źródło: KNF)

WTW: Firmy wolą zachęcać do szczepień, by móc realizować hybrydowy model pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ośmiu na dziesięciu polskich pracodawców uczestniczących w badaniu przeprowadzonym przez Willis Towers Watson nie planuje wprowadzić obowiązku szczepienia jako warunku pozwalającego na powrót do pracy biurowej. Taki wymóg wprowadziło lub planuje wprowadzić jedynie 8% respondentów. 

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że polskie firmy są znacznie bardziej skłonne zachęcać do szczepień, niż je wymuszać. 41% przeprowadziło kampanie komunikacyjne promujące szczepienia, a 12% takie kampanie planuje lub rozważa. Co piąty pracodawca (19%) zachęca do szczepień, oferując gratyfikacje finansowe lub dodatkowe urlopy, a kolejnych 8% rozważa takie rozwiązania. Jednakże większość firm – 59% wskazań – nie bierze pod uwagę żadnych zachęt.

– Hybrydowy model pracy, łączący pracę z domu i w biurze, jest modelem przyszłości. Za dwa lata hybrydowo pracować może nawet co trzeci pracownik. Pandemia Covid wywołała daleko idące zmiany, jednak ludzie będą potrzebowali wsparcia w tej transformacji. Model hybrydowy ma wiele zalet, ponieważ pozwala połączyć największe zalety obu środowisk pracy, jednak pracodawcy muszą zadbać o dopracowanie szczegółów i widać, że cały czas jeszcze się z tym zmagają, czekając zapewne również na ruch ze strony ustawodawcy – mówi Cezary Jaźnicki, dyrektor pionu ubezpieczeń osobowych i benefitów WTW.

Zgodnie z wynikami badania pracodawcy przewidują, że za dwa lata 45% pracowników będzie spędzać w biurach przynajmniej 80% swojego czasu pracy – dziś odsetek ten wynosi 35%, natomiast przed pandemią aż 88%. Za dwa lata 35% pracowników objętych będzie modelem hybrydowym, łączącym pracę zdalną i stacjonarną, natomiast 20% będzie pracować z domu przynajmniej w wymiarze 80% czasu pracy. Przed dwoma laty model hybrydowy dotyczył 8%, a praca zdalna 4% zatrudnionych.

Około 80% polskich pracodawców planuje umożliwić pełny powrót do biur dla chętnych pracowników do końca 2021 r. Jeśli chodzi o obowiązywanie reżimu sanitarnego w miejscach pracy, 18% ankietowanych nie ma sprecyzowanego zdania na ten temat, a zdaniem 79% przestanie on obowiązywać jeszcze w tym roku.

Cezary Jaźnicki uważa, że praca zdalna jest obok konkurencji i rynku pracownika jednym z dwóch najważniejszych czynników zewnętrznych wpływających na decyzje pracodawców dotyczące benefitów pracowniczych. Główne obawy pracodawców odnoszące się do pracowników obejmują brak interakcji społecznych, stres, wypalenie zawodowe i problemy ze zdrowiem psychicznym.

– Bazując na wynikach badania widzimy, że celem pracodawców realizowanym poprzez program benefitów będzie poprawa wellbeing pracowników oraz wizerunku organizacji. W najbliższych dwóch latach cele te będą realizowane dzięki zwiększeniu elastyczności programów, włączeniu wellbeing do pakietu świadczeń oraz poprawie narzędzi i technologii wspierających pracowników w wyborze i korzystaniu z benefitów – mówi Cezary Jaźnicki.

Dodaje też, że pracownicy mający dostęp do elastycznych programów znacznie częściej deklarują, że benefity spełniają ich potrzeby. Z innych badań prowadzonych przez WTW wynika, że 92% firm uznaje elastyczne podejście do benefitów jako warunek zachowania konkurencyjności na rynku pracy.

O badaniu

W ramach ogólnoświatowego badania Willis Towers Watson pod koniec czerwca 2021 r. przeprowadzono ankiety wśród wyższego szczebla przedstawicieli działów kadr w 68 polskich firmach zatrudniających łącznie około 158 tys. pracowników.

(AM, źródło: WTW)

Howden przejmuje Aston Lark w rekordowej transakcji na rynku brytyjskim

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Grupa Howden osiągnęła porozumienie w sprawie przejęcia od Goldman Sachs Asset Management i Bowmark Capital brytyjskiego brokera Aston Lark. Spółka wejdzie w skład Howden UK, podobnie jak wcześniej inny brytyjski broker, A-Plan Group. To największa do tej pory transakcja Howden na rynku brytyjskim, która wymaga zatwierdzenia przez regulatora.

Aston Lark jest jednym z największych niezależnych brokerów w Wielkiej Brytanii. Obsługuje składkę o wartości 1 mld GBP i ma ok. 200 tys. klientów. Specjalizuje się w kompleksowych ubezpieczeniach klientów komercyjnych i prywatnych oraz doradztwie w zakresie świadczeń pracowniczych. Po przejęciu brokera Grupa Howden będzie obsługiwała składkę o wartości 6 mld GBP.

Menedżerowie Aston Lark pozostaną w Grupie Howden. Peter Blanc, dyrektor generalny Aston Lark, zostanie dyrektorem wykonawczym operacji brokerskich Howden w Wielkiej Brytanii. Obecny dyrektor generalny A-Plan, Carl Shuker, zostanie dyrektorem generalnym nowej struktury. Andy Bragoli, obecny dyrektor generalny Howden UK, będzie kierował działalnością Howden International Specialty. Cały zespół zarządzający Howden UK będzie podlegał Jose Manuelowi Gonzalezowi, dyrektorowi generalnemu Howden Broking Group.

David Howden, dyrektor generalny Howden Group Holdings, podkreśla, że przejęcie Aston Lark jest kolejnym kamieniem milowym w budowie największej niezależnej grupy brokerskiej w Wielkiej Brytanii. – Jestem szczęśliwy, że szanowany na rynku i bardzo doświadczony zespół zarządzający Aston Lark wybrał Grupę Howden jako najlepsze miejsce do dalszego rozwoju. Aston Lark to nie tylko brakujący element naszej brytyjskiej strategii brokerskiej. To nowy początek dla Grupy. Znacznie przyspieszyliśmy nasz rozwój. Zwiększamy zasięg i wprowadzamy nową jakość dla naszych klientów – dodaje.

– Zawsze byłem zdeterminowany, aby firma, którą budowaliśmy w Aston Lark, znalazła swoje docelowe miejsce na rynku brokerskim. Dziękuję Goldman Sachs Asset Management i Bowmark Capital za umożliwienie mi i mojemu zespołowi zarządzającemu znalezienie właściwego domu. Razem z Howden i A-Plan Razem będziemy główną siłą na brytyjskim rynku brokerskim i jestem niezwykle podekscytowany myśląc o tym, co możemy osiągnąć w nadchodzących latach. Nasze połączone produkty, usługi i zasięg pozwolą nam zdobyć każdego klienta na rynku – mówi Peter Blanc.

Michele Titi-Cappelli, dyrektor zarządzający Private Equity Goldman Sachs Asset Management, podkreśla, że to była szczególna transakcja. – Zawsze wspieraliśmy Aston Lark i zespół zarządzający w rozwoju i w znalezieniu docelowego miejsca na rynku. To dobry wybór. Partnerstwo z Grupą Howden umożliwia Aston Lark kontynuację strategii rozwoju i realizację celu, by stać się największym brytyjskim brokerem ubezpieczeniowym zorientowanym na klienta – dodaje.

(AM, źródło: Howden Donoria)

Marsh: Zmiany klimatu i zrównoważony rozwój wyzwaniami dla sektora budowlanego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W obliczu boomu infrastrukturalnego, który według przewidywań ma napędzać globalny wzrost gospodarczy przez najbliższą dekadę, branża budowlana będzie zmagać się z rosnącą presją związaną ze zmianami klimatu oraz dążeniem do osiągnięcia zerowej emisji netto gazów cieplarnianych – wynika z raportu „Future of Construction: A Global Forecast for Construction to 2030” autorstwa Marsh i Guy Carpenter, przygotowanego we współpracy z Oxford Economics.

Raport nakreśla przyszłość budownictwa w miarę odbudowy branży się po skutkach Covid-19, a także ujawnia kluczowe czynniki kształtujące jej przyszłość w kolejnych latach.

Autorzy opracowania przewidują, że globalna produkcja budowlana wzrośnie o 6,6% do końca 2021 r. i o 42% do 2030 r. Motorem napędowym wzrostu mają być rządowe programy stymulacyjne i wysoki popyt na budownictwo mieszkaniowe. Eksperci ostrzegają jednak, że wraz z rozwojem sektora rośnie ryzyko zanieczyszczenia środowiska i generowania dużej ilości odpadów. Branża budowlana i środowisko zbudowane odpowiadają obecnie za blisko 40% światowej emisji gazów cieplarnianych.

Zmiany klimatu oraz dążenie do zerowej emisji netto to prawdopodobnie największe wyzwania, przed jakimi stoi obecnie sektor budowlany. Potrzeba radykalnego obniżenia śladu węglowego w nowym budownictwie będzie powodować rozwój przemysłu przyjaznego środowisku, który będzie opierał się na ponownym wykorzystaniu zapasów materiałów budowlanych pozyskanych z innych projektów. 

W 2020 roku kapitał związany z kwestiami ochrony środowiska, społeczeństwa oraz ładem korporacyjnym (ESG) wzrósł o 28% na rynku infrastruktury, co było w dużej mierze spowodowane zwiększeniem środków finansowych na rzecz zrównoważonego rozwoju. Mimo że większość przedsiębiorstw budowlanych i deweloperów przeznacza znaczny kapitał na rozwój infrastruktury, powstają nowe możliwości dla firm zajmujących się opracowywaniem nowoczesnych technologii, projektów i procesów optymalizujących.

– Zmiany klimatu i kwestie ESG oraz związane z nimi szanse i ryzyka należą do największych wyzwań, z jakimi borykać się będzie branża budowlana przez następną dekadę. Czynniki te odpowiadają ponadto za zmianę profilu ryzyka dla tego sektora. Organizacje mają zatem za zadanie dostosować się do tych zmian, aby móc w pełni wykorzystać potencjał wzrostu przemysłu budowlanego, jednocześnie odgrywając kluczową rolę w rozwoju gospodarek i społeczeństw na świecie – komentuje Richard Gurney, Global Head of Construction Marsh Specialty.

– Branża budowlana i inżynieryjna wkracza w okres zupełnie nowych możliwości, który będzie dodatkowo wymagał od firm ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych zmiany podejścia do oceny ryzyka. Dynamiczne przemiany powinny zostać oparte na wymianie wiedzy między innowatorami z branży i reasekuratorami. Zrozumienie zmieniającego się profilu ekspozycji, rozwoju technologii i źródeł kapitału jest kluczowe dla tworzenia platform underwritingowych oraz ofert produktów dopasowanych do ewoluujących potrzeb branży budowlanej – dodaje Simon Liley, Co-Head, Global Engineering Guy Carpenter.

Pozostałe prognozy dla branży budowlanej do 2030 roku obejmują:

  • Przewidywany średni wzrost na poziomie 3,6% rocznie – wyższy niż w sektorze usługowym i produkcyjnym.
  • W ciągu następnej dekady branża budowlana osiągnie 35% wzrost, który będzie napędzany głównie wysokim poziomem rządowych wydatków na infrastrukturę oraz uwolnieniem nadwyżek finansowych gospodarstw domowych; w Ameryce Północnej budownictwo będzie stanowić ponad 10% PKB.
  • Według przewidywań globalny rynek budownictwa infrastrukturalnego będzie rósł średnio o 5,1% rocznie.
  • Oczekuje się, że roczny wzrost infrastruktury w Wielkiej Brytanii wyniesie średnio 3,7%, rywalizując tym samym z Chinami, gdyż brytyjskie duże projekty budowlane zapewnią zwiększony wzrost.

– To niezwykłe, że odnotowywany od dłuższego czasu wzrost w budownictwie przewyższa wyniki osiągane przez branżę usługową i produkcyjną. W normalnych warunkach spodziewalibyśmy się, że budownictwo będzie rosło szybciej niż inne sektory gospodarki przez krótszy okres czasu w sytuacji poprawy koniunktury. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że według oczekiwań, budownictwo będzie napędzać globalną gospodarkę w kolejnych latach, co będzie spowodowane bezprecedensową stymulacją wydatków na infrastrukturę przez rządy oraz uwolnieniem nadwyżek środków finansowych gospodarstw domowych w następstwie Covid-19 – podsumowuje Graham Robinson, Global Infrastructure and Construction Lead Oxford Economics, współtwórca raportu.

Michał Talarski. dyrektor Pionu Klientów Strategicznych Marsh Polska dodaje: – W porównaniu z innymi gospodarkami, w Polsce dużo większy nacisk kładziemy na projekty infrastrukturalne, jak kolej i drogi, z uwagi na zaległości z poprzednich dekad. Szczególnie inwestycje w tym pierwszym segmencie mają duży wpływ na środowisko, gdyż z dzisiejszego punktu widzenia wprowadzają najmniej zanieczyszczeń w fazie eksploatacyjnej. Warto również zauważyć ekologiczne trendy w budownictwie biurowym. Na fali ESG firmy chętniej myślą o przeprowadzce do takich właśnie obiektów. Docelowo w perspektywie obecnej dekady będzie to również znacznie bardziej widoczne w budownictwie mieszkaniowym. Wszystkie te czynniki będą miały wpływ na wzrostowy trend produkcji budowlanej.

(AM, źródło: Marsh)

Aon zadba o cyberubezpieczalność firm

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aon wprowadza nową ofertę mającą na celu zwiększenie odporności firm w Wielkiej Brytanii oraz w regionie EMEA, dzięki zajęciu się problemami ubezpieczalności cyber.

Ransomware Defence – obrona przed ransomware – łączy doświadczenie i możliwości Aon w zakresie cyberbezpieczeństwa w jednym rozwiązaniu pomagającym średnim firmom poprawić i zademonstrować swoją gotowość cybernetyczną. Ta oferta może pomóc klientom złagodzić grożące im ryzyko ataku oprogramowaniem wymuszającym oraz ułatwić im zawarcie cyberubezpieczenia.

Oferta obejmuje ocenę płaszczyzny ataku, skanowanie zewnętrznych zagrożeń, symulacje cyberataku i ocenę gotowości do odpowiedzi na incydent.

– Incydenty ransomware są coraz częstsze, bardziej wyrafinowane i ukierunkowane, podczas gdy same żądania okupu rosną. Przy takiej dynamice wiele firm jest bardziej narażonych na cyberzagrożenia i niezdolnych do zapewnienia sobie podstawowej ochrony ubezpieczeniowej, jakiej potrzebują, gdy dojdzie do zdarzenia – komentuje Richard Hanlon, dyrektor handlowy działu Cyber Solutions Aon na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).

– Dzięki Ransomware Defence Aon może pomóc firmom podwyższyć poziom bezpieczeństwa i zapewnić bardziej precyzyjną ocenę ich mechanizmów obronnych, obniżając prawdopodobieństwo skutecznych ataków i dając im silną pozycję dla uzyskania dostępu do ubezpieczenia, jakiego potrzebują – mówi Tracie Thompson kierująca działam Commercial Risk Aon na region EMEA.

Aon wyjaśnia, że ubezpieczyciele ponoszą coraz większe straty, głównie za sprawą mnożenia się ataków ransomware, których częstotliwość wzrosła o niemal 500% od 2018 r.

Wzrost częstotliwości i dotkliwości szkód skutkuje znaczną podwyżką stawek, co doprowadziło do utrudnienia zawierania umów i odnowień na rynku cyberubezpieczeń.

Ubezpieczyciele zaczęli oceniać, czy ich ubezpieczeni wdrożyli odpowiednie środki bezpieczeństwa – Aon zauważa, że niekorzystna ocena może mieć niekorzystny wpływ na stawkę, składki, sumę ubezpieczenia i warunki dla danego klienta.

Podczas gdy duże firmy mają wdrożone bardziej wyrafinowane środki bezpieczeństwa, wiele firm średnich nie może wykazać się odpowiednim przygotowaniem. To sprawia, że są bezbronne wobec cyberzagrożeń i w efekcie może im być trudno zawrzeć ubezpieczenie cyber, jeśli w ogóle nie będzie to niemożliwe.

Wytyczne co do zwiększenia bezpieczeństwa i poprawy cyberubezpieczalności Aon zawarł w przewodniku Ransomware Defence Recommended Practices. Jest tu m.in. lista, za pomocą której firma może określić poziom dojrzałości swojej ochrony przed ransomware i przygotowania na długoterminowe ryzyko.

AC

18,537FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie