Blog - Strona 1133 z 1507 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1133

TUW „TUW” rozszerza sieć warsztatów partnerskich

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” nawiązało współpracę z kolejnym podmiotem zajmującym się organizacją napraw pojazdów – spółką Accenture. Jej efektem jest znaczące poszerzenie sieci warsztatów partnerskich towarzystwa na terenie całej Polski.

Obecnie sieć warsztatów partnerskich TUW „TUW” obejmuje ponad 400 serwisów, zarówno autoryzowanych, jak i niezależnych mulitibrandowych, co umożliwia poszkodowanym wybór warsztatu dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Ubezpieczyciel zapewnia, że dzięki zastosowaniu narzędzi informatycznych łączących wszystkich uczestników procesu naprawy, tj. warsztaty, dystrybutorów części zamiennych oraz TUW „TUW”, kontakt warsztatu z poszkodowanym w celu umówienia oględzin, ustalenia terminu wykonania usługi naprawy czy udostępnienia pojazdu zastępczego na czas naprawy jest możliwy w ciągu 3 godzin od rejestracji zgłoszenia.

(AM, źródło: TUW „TUW”)

InterRisk woli porozumienie od sporu sądowego z Rzecznikiem Finansowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

InterRisk poinformowało, że różnica poglądów, jaka wystąpiła pomiędzy towarzystwem a Rzecznikiem Finansowym w sprawie ubezpieczeń AC, będąca przedmiotem postępowania przed warszawskim Sądem Okręgowym, zostanie rozwiązana polubownie.

Spór dotyczy odmiennego stanowiska jeśli chodzi o politykę informacyjną w zakresie OWU Casco oraz dopuszczalność udostępniania klientom wyboru pomiędzy wariantem partnerskim a wariantem autoryzowanym, a także likwidacji szkód komunikacyjnych z AC w kontekście zasad szacowania kosztów naprawy przy szkodach częściowych oraz kwalifikowania szkód jako całkowitych.

Biuro Zarządu InterRisk przekazało, że otwartość obu stron na dyskusję „zaowocowała obopólną wolą wypracowania niekonfrontacyjnej formuły rozwiązania istniejącej różnicy poglądów. W konsekwencji rozpoczęte zostały prace nad szczegółową treścią porozumienia, które, w zgodnej opinii stron, pozwoli na wypracowanie zgodnych z prawem, praktyką rynkową oraz oczekiwaniami instytucji publicznych rozwiązań, korzystnych dla wszystkich uczestników rynku ubezpieczeniowego” – czytamy w informacji opublikowanej przez ubezpieczyciela.

Spór toczy się przed Sądem Okręgowym w Warszawie, IV Wydział Cywilny (sygn. akt: IV C 1/21).

(AM, źródło: InterRisk)

Marcin Wójcik wiceprezesem zarządu Pocztowego TUnŻ

0
Marcin Wójcik

Z dniem 1 maja Marcin Wójcik został powołany na stanowisku wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za sprzedaż, wsparcie sprzedaży, produkt, marketing i PR.

Marcin Wójcik ukończył studia magisterskie na Wydziale Nauk Historycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w zakresie politologii i nauk społecznych, a ponadto podyplomowe studium Akademia Menedżerska – Nowoczesna Praktyka Zarządzania Firmą oraz podyplomowe studium Europejska Akademia Umiejętności Menedżerskich – Master of Business Administration w Szkole Głównej Handlowej.

W latach 2000–2002 pracował w zarządzie krajowym Państwowej Agencji Radiokomunikacyjnej w Urzędzie Regulacji Telekomunikacyjnej i Poczty (obecnie Urząd Komunikacji Elektronicznej), gdzie odpowiadał m.in. za zarządzanie pracami Wydziału Radiodyfuzji, przebieg procesów koncesyjnych oraz współpracę z KRRiT, operatorami telekomunikacyjnymi i operatorami telewizji kablowych. Od 2002 do 2005 r. był kierownikiem oddziału Radia Plus w Gorzowie Wielkopolskim, a następnie kierownikiem Działu Technicznego i ds. Rozwoju Sieci Radia w Radiu Plus. Następnie do 2009 roku był pracownikiem Telewizji Polsat.

Od 2009 roku związany z branżą ubezpieczeniową. W latach 2009–2016 był prezesem zarządu multiagencji AMA Consulting. Następnie od 2016 do 2020 r. zasiadał w zarządzie Pocztowej Agencji Usług Finansowych Grupy Poczty Polskiej, kolejno jako członek zarządu, wiceprezes zarządu oraz prezes zarządu. W tym samym okresie pełnił funkcję prezesa zarządu Centrum Rozliczania Ubezpieczeń. Od czerwca 2016 roku do września 2016 roku Członek Rady Nadzorczej Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych.

(AM, źródło: Ubezpieczenia Pocztowe)

Krystyna Czerwińska-Raczyńska i Aleksander Chmiel w szeregach Smartt Re

0
Aleksander Chmiel

Broker reasekuracyjny Smartt Re wzmocnił swoją kadrę menadżerską o dwóch nowych ekspertów. Aleksander Chmiel stanął na czele reasekuracji ubezpieczeń finansowych, natomiast Krystyna Czerwińska-Raczyńska pokieruje obsługą szkód.

Aleksander Chmiel jest specjalistą cenionym za innowacyjność i niestandardowe podejście, mającym doświadczenie brokera ubezpieczeniowego, reasekuracyjnego, underwritera, a także menedżera produktu. Przed przejściem do Smartt Re przez kilkanaście lat pracował w takich firmach, jak STBU, ReSolutions, Allianz oraz EIB. Jego zadaniem na stanowisku dyrektora będzie zwiększenie kompetencji firmy w zakresie reasekuracji ubezpieczeń finansowych, takich jak D&O, cyber, BBB, odpowiedzialności zawodowej czy transakcyjnych

Z kolei Krystyna Czerwińska-Raczyńska została dyrektorem ds. likwidacji szkód. Wcześniej odpowiadała za ten obszar w Chubb, a przedtem w Polish Re. Jest uważana za jednego z czołowych praktyków w zakresie obsługi szkód z umów ubezpieczeń majątkowych i reasekuracji.

Krystyna Czerwińska-Raczyńska

– W naszej branży nazwiska są gwarancją reputacji i możliwości, które mamy do zaoferowania. To dobra wiadomość dla naszych klientów i, nie ukrywam, duża satysfakcja, że Krystyna i Aleksander dołączyli do naszego zespołu. Poszerzamy nasze kompetencje i pogłębiamy specjalizacje, co daje nam jeszcze większą swobodę poszukiwania nowych rozwiązań dla pokrycia dużych i trudnych do ubezpieczenia rodzajów ryzyka. Zapraszamy więc klientów do korzystania z tego kapitału – mówi Tomasz Libront, prezes Smartt Re.

(AM, źródło: Smartt Re)

Kto kupi Open Finance?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pieniądze ze sprzedaży Open Life oraz Open Brokers mają umożliwić Open Finance m.in. spłatę zobowiązań finansowych oraz bieżące funkcjonowanie. Jednak znalezienie chętnego na zakup tych aktywów wcale nie musi być łatwym zadaniem – zauważa „Puls Biznesu”.

W przypadku Open Life problemem jest to, że motorem napędowym jego sprzedaży są polisy inwestycyjne, które nie mają dobrej prasy na rynku, a co więcej – są przedmiotem spraw sądowych przeciwko towarzystwu oraz kar nakładanych przez instytucje takie jak UOKiK. Problemy pogłębiła pandemia, w efekcie której klienci masowo wycofywali pieniądze z produktów oferowanych przez zakład. Efekt? Jego ubiegłoroczny przypis składki spadł o 59% r/r. Open Life zanotowało też stratę netto na poziomie 24,5 mln zł.

Michał Orzechowski, ekspert Willis Towers Watson Polska, uważa jednak, że stratę netto, spory sądowe czy karę nadzorczą można postrzegać w kontekście szansy dla potencjalnego inwestora, szacującego potencjał zakupu w perspektywie kilkuletniej, choć wszystko oczywiście zależy od ceny. Inni eksperci są mniej optymistyczni, wskazując, że potencjalny inwestor musi liczyć się z dużym ryzykiem prawnym dotyczącym polis z UFK. A nie sposób przewidzieć, w jaki sposób zostanie ono rozwiązane w zakresie regulacyjnym.

Wśród zalet Open Life, które mogłyby skusić potencjalnego inwestora, Joanna Tomicka-Zawora, prezes Open Finance, wymienia portfel rentownych produktów z potencjałem rozwoju, gotowość do wdrażania nowych rozwiązań produktowych, posiadanie rozwiniętych, skalowalnych i nowoczesnych systemów IT do sprzedaży i obsługi zarówno produktów inwestycyjnych, jak i ochronnych, oraz kompetentnych pracowników, zdolnych do rozwijania produktów życiowych na potrzeby każdej sieci sprzedaży.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 5 maja, Karolina Wysota „Open Finance zrzuca ubezpieczeniowy balast”:
https://www.pb.pl/open-finance-zrzuca-ubezpieczen…

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

Insurtech: Ubezpieczyciele majątkowi inwestują najwięcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalne inwestycje w sektor insurtech osiągnęły w I kw. 2021 r. nowe kwartalne maksimum 2,55 mld dol. Liczba mega rund finansowania wyniosła 8, więcej niż w jakimkolwiek innym trzymiesięcznym okresie. Całkowita kwartalna suma finansowania wzrosła o 180% względem I kw. 2020 r.

Inwestycje napędzały przede wszystkim firmy ubezpieczeniowe z sektora majątkowego i wypadkowego, reprezentujące 69% udziału w ogóle transakcji. 8 firm odpowiada za ponad 1,13 mld dol. zainwestowanych w I kw., a więc 44% całej sumy. Wyznacza to nowe kwartalne maksimum dla liczby mega rund finansowania w wysokości 100 mln dol. lub więcej.

Next Insurance, Coalition, Zego, Siedecar Health, Pie Insurance, Clarify Health, Corvus Insurance Agency i TypTap pozyskały sumy równe lub przewyższające próg. Coalition i Zego uzyskały status „jednorożców”. Obok rund kreujących jednorożce, nastąpił wzrost o 13 pp. w transakcjach wczesnego etapu, w porównaniu z IV kw. 2020 r. 60% inwestycji w I kw. 2021 r. dotyczyło pozyskiwania funduszy w serii A lub B.

(AC, źródło: Willis Towers Watson)

Wydarzenia Miesiąca – Kwiecień 2021

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Nowe regulacje prawne dotyczące ubezpieczeń oraz kolejne akcenty potwierdzające głęboką zmianę cyfrową w branży asekuracyjnej – wydarzenia z tych obszarów zdominowały ubiegły miesiąc na polskim rynku ubezpieczeń. Fakt ten znalazł swoje odzwierciedlenie w najnowszej odsłonie cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Prezydencki projekt nowelizacji kodeksu cywilnego, przewidujący przyznanie prawa do zadośćuczynienia najbliższym osoby poszkodowanej w wypadku, w wyniku którego doznała ona ciężkiego i trwałego uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia – za opracowanie przepisów, które rozwiążą problemy interpretacyjne sądów dotyczące zadośćuczynień dla bliskich żyjących ofiar wypadków.

TEMAT MIESIĄCA

Prace nad projektem nowych przepisów wiążących stawki w komunikacyjnych polisach OC z punktami karnymi za niektóre wykroczenia – za pozytywną reakcję na postulaty podnoszone od lat przez branżę ubezpieczeniową, ułatwienie taryfikacji w ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

Warta – za rozpoczęcie wdrożenia pełnej automatyzacji procesów obsługi klienta oraz integrację systemu sprzedażowego z bazą CEPiK.

ROZWIĄZANIE MIESIĄCA

Aplikacja mobilna dla agentów Domu Ubezpieczeniowego Spectrum pod nazwą SADUS mobile – dla narzędzia, w ramach którego za pomocą jednego kliknięcia agent zyskuje dostęp do panelu umożliwiającego kompleksową obsługę klienta i optymalną organizację własnych działań.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Rafał Mosionek, prezes Beesafe – za sukces odniesiony przez pierwszego w pełni cyfrowego ubezpieczyciela na polskim rynku, potwierdzony przekroczeniem przez niego planów sprzedażowych w pierwszym kwartale tego roku.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Grzegorz Krawiec w zarządzie TUW PZUW

0
Grzegorz Krawiec

Renata Neidrowska i Paweł Stopczyński złożyli rezygnacje z pracy w zarządzie TUW Polskiego Zakładu Ubezpieczeń Wzajemnych. Zostały one przyjęte 28 kwietnia przez radę nadzorczą towarzystwa. Do zarządu został powołany Grzegorz Krawiec.

– Bardzo dziękuję obojgu za wkład w rozwój towarzystwa. Wspólnie z nimi osiągaliśmy spektakularne sukcesy, stając się po zaledwie czterech pełnych latach działalności liderem rynku ubezpieczeń wzajemnych w Polsce i osiągając najwyższy w historii przypis składki. Życzę Renacie i Pawłowi kolejnych ambitnych wyzwań i sukcesów zawodowych – powiedział prezes TUW PZUW Rafał Kiliński.

Rada nadzorcza podjęła jednocześnie uchwałę o powołaniu w skład zarządu Grzegorza Krawca.

– Życzę powodzenia w nowej roli. Jestem przekonany, że współpracując w zarządzie, będziemy dalej dynamicznie rozwijać towarzystwo, realizując ambitne cele naszej strategii – podkreślił Rafał Kiliński.

Grzegorz Krawiec jest doświadczonym menedżerem, pracującym wcześniej w międzynarodowych korporacjach. Ostatnie dziewięć lat spędził w grupie Allianz, gdzie dotąd sprawował funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za pion finansów. Taką rolę będzie pełnił też w zarządzie TUW PZUW.

(AM, źródło: TUW PZUW)

KUKE: Prawie 2 mld zł należności ubezpieczonych w ramach GAP EX

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W I kwartale 2021 roku 150 eksporterów skorzystało z udostępnionych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych ubezpieczeń GAP EX i GAP EX+. Wysłali oni swoje produkty do około 700 kontrahentów z 33 krajów. Największa sprzedaż przypadła na odbiorców z Wielkiej Brytanii (16%), Włoch i Francji (14%) oraz Niemiec (13%). W pierwszej dziesiątce znalazły się też cztery kraje naszego regionu: Rumunia, Czechy, Słowacja i Węgry.

– Szacujemy, że rozwiązania GAP EX pozwoliły ubezpieczyć dotąd eksport wartości prawie dwóch miliardów złotych. Głównie dotyczy to krajów UE, choć statystyki z ostatnich tygodni pokazują, że pomimo problemów wynikających z brexitu, który znacząco osłabił na początku roku wymianę handlową z Wielką Brytanią, polscy przedsiębiorcy, np. z branży meblowej, nadal walczą o tamtejszy rynek. Jest więc szansa, że w ciągu kilku miesięcy eksport na Wyspy wróci do wcześniejszego poziomu – mówi Elżbieta Kacprzykowska, dyrektor Departamentu Sprzedaży KUKE.

Prawie 1/5 ochrony ubezpieczeniowej w ramach umów GAP EX i GAP EX+ w I kwartale przypadła wartościowo na branżę tworzyw sztucznych, co oznacza wzrost o niemal połowę w porównaniu z 2020 r. Hutnictwo odpowiadało za 12% wartości polis, a przemysł spożywczy i automotive za ponad 8% każdy. Branże drzewna i meblarska miały w sumie 10% udział. Z ubezpieczeń chętnie korzystały też firmy transportowe, budowlane i działające w branży elektrotechnicznej.

– Akceptacja wniosków klientów jest w tym roku wyższa niż w ubiegłym, mimo że nasze podejście do ryzyka jest niezmienne. Widzimy jednak, że portfel GAP EX jest bezpieczny, z minimalną liczbą zgłoszonych szkód. Dla krajów rozwiniętych ogłaszane są coraz lepsze prognozy ekonomiczne. Natomiast istnieje ryzyko, że wraz z nadchodzącym wycofywaniem programów pomocowych dla biznesu będzie przybywało upadłości i restrukturyzacji, również wśród kontrahentów naszych eksporterów – podkreśla Elżbieta Kacprzykowska.

Rozwiązania GAP EX mają gwarancje Skarbu Państwa i są przeznaczone dla eksporterów, którzy nie mogą znaleźć ubezpieczeń na zasadach komercyjnych dla dotychczasowych kontraktów albo chcą zwiększyć sprzedaż zagranicą. Ubezpieczenie obejmuje kraje Unii Europejskiej oraz wybranych dziewięć rynków OECD, w tym: Stany Zjednoczone, Norwegię czy Australię. Możliwość udzielania państwowych gwarancji ubezpieczeniom krótkoterminowych kredytów eksportowych dotyczących rynków UE i wybranych krajów OECD w ramach takich instrumentów jak GAP EX i GAP EX+ została przedłużona przez Komisję Europejską do końca grudnia 2021 r.

(AM, źródło: KUKE)

Wśród tych, którym się chce

0
Przemysław Ciołak

Rozmowa z Przemysławem Ciołakiem, doradcą ubezpieczeniowym Avivy z Poznania, który po raz pierwszy zakwalifikował się do MDRT

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Jak rozpoczęła się Twoja historia z Avivą?

Przemysław Ciołak: – Jako świeżo upieczony inżynier geodeta miałem problem ze znalezieniem pracy w zawodzie, więc postanowiłem otworzyć się na inne możliwości. Trafiłem na rozmowę rekrutacyjną do Izabeli Bartnickiej, jednej z najlepszych menedżerek w branży. Zainteresowała mnie dużymi możliwościami rozwoju w Avivie, brakiem ograniczeń w wysokości zarobków i swobodą działania.

Przez tę swobodę początki nie były łatwe. Jako osoba, która dotąd nie pracowała na etacie, nie miałem wyrobionych dobrych nawyków. Po 1,5 roku mizernych wyników zacząłem zastanawiać się, czy ta praca w ogóle ma sens. Zbiegło się to w czasie z wypłatą dużego świadczenia dla znajomej za diagnozę choroby. Wtedy uwierzyłem w sens ubezpieczeń i poczułem, jak ważne jest rzetelne doradztwo.

Co w Twojej pracy jest dla Ciebie najistotniejsze?

– Najważniejsza jest uczciwość względem siebie oraz klienta. Praca doradcy polega na budowaniu długotrwałej relacji z klientem i trzeba opierać ją na prawdzie. Na agencie spoczywa wielka odpowiedzialność. Powinien on wytłumaczyć klientowi istotę polisy i zaproponować rozwiązania zabezpieczające go adekwatnie do sytuacji, a nie byle jak. Odpowiednie podstawy etyczne są najważniejszym fundamentem tej pracy.

Jak pandemia wpłynęła na Twoje relacje z klientami?

– Pandemia wiele zmieniła w relacjach z klientami, a także globalnie w postrzeganiu ubezpieczeń. Duża część społeczeństwa zdała sobie wreszcie sprawę, że nie jesteśmy nieśmiertelni. Sytuacja ta obnażyła fakt, że statystyczny przedsiębiorca czy przeciętny Kowalski nie może sobie pozwolić na to, aby przez trzy miesiące nie osiągać dochodu. A co będzie, gdy przyjdzie tragedia? Ciężka choroba, poważny wypadek?

Wiele osób zrozumiało, że porządne ubezpieczenie swojego zdrowia i życia to dzisiaj konieczność. Paradoksalnie pandemia ułatwiła też pracę. Więcej spraw można załatwić zdalnie, co oszczędza czas i pieniądze. Nie muszę się także ograniczać do poszukiwania klientów tylko w mojej okolicy.

Rok temu głównie odbierałem telefony od klientów zastanawiających się, czy ich polisy będą działać. Dziś te same osoby kupują dodatkowe polisy dla siebie i bliskich.

W tym roku po raz pierwszy uzyskałeś tytuł członka MDRT – co zadecydowało o osiągnięciu tak wysokiego wyniku?

– Przede wszystkim bardzo pragnąłem zostać członkiem MDRT. Wyznaczyłem sobie cel, podzieliłem go na mniejsze wyzwania miesięczne i tygodniowe, co ułatwiło pracę. Bardzo pomogło mi także uczestnictwo w mentoringu MDRT. Obcowanie na co dzień z innymi agentami, którym „się chce”, wyzwala dodatkowe pokłady ambicji i motywacji, zwłaszcza w gorszych chwilach.

Zaliczyłeś również swój debiut w roli mentora, jak odnalazłeś się w tym nowym wyzwaniu?

– Bycie mentorem to kolejne zrealizowane marzenie. Możliwość dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z doradcami chcącymi się rozwijać to wspaniała sprawa.

Aktualnie razem z Alicją Orzechowską wspieramy grupę 18 agentów z całej Polski, która osiąga dwukrotnie wyższe wyniki sprzedażowe, niż realizowała rok temu. To dla mnie ogromna satysfakcja oraz dowód, że to, co robię, ma olbrzymi sens.

Co doradziłbyś agentowi, który chciałby zapracować na członkostwo w MDRT?

– Uważam, że nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Jeśli chcesz gdzieś dojść, znajdź kogoś, kto już tam jest. Przez pięć lat korzystałem z mentoringu u najlepszych agentów, wielokrotnych członków MDRT.

Zdecydowanie polecam każdemu znalezienie mentora, który krytycznym okiem wskaże niedoskonałości, podpowie, co można poprawić w codziennej pracy i rozmowach z klientami. Sami często nie jesteśmy w stanie zauważyć niektórych drobnych elementów, które przeszkadzają nam w wejściu na jeszcze wyższy poziom.

Członkostwo w MDRT to bardzo ambitne wyzwanie, ale każdy uczciwie pracujący agent jest w stanie osiągnąć ten wynik.

18,389FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie