Blog - Strona 1246 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1246

Aktualny harmonogram listopadowych i grudniowych szkoleń SPBUiR

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych (SPBUiR) opublikowało uzupełniony i zaktualizowany harmonogram szkoleń do końca roku. Realizowane w trybie online szkolenia w cyklu 2020/2021 są skierowane zarówno do brokerów, jak i do innych pośredników działających w różnych kanałach dystrybucji.

Najbliższe szkolenie odbędzie się 12 listopada. Poprowadzi je prof. dr hab. Marcin Orlicki, zaś jego wystąpienie będzie nosić tytuł „Zakres ochrony ubezpieczeniowej w ubezpieczeniach BI zgodnie z OWU wiodących ubezpieczycieli i w oparciu o doświadczenia szkodowe z ostatnich miesięcy”. Link do rejestracji na szkolenie znajduje się pod adresem:

Ten sam ekspert poprowadzi też szkolenie 26 listopada. Będzie ono nosić tytuł: „Zakres działań brokera ubezpieczeniowego w ubezpieczeniach grupowych (działania na rzecz ubezpieczającego, wspomaganie ubezpieczającego w relacjach z ubezpieczonym, działania na rzecz ubezpieczonych)”.

Kolejne szkolenie zatytułowane „Znowelizowane prawo medyczne, odpowiedzialność podmiotów leczniczych, POZ, personelu medycznego oraz samych zakażonych w dobie Covid-19 – tendencje i kierunki zmian”, które poprowadzi z udziałem prof. dr hab. Małgorzaty Serwach  odbędzie się 18 listopada.

W ostatnim miesiącu 2020 roku odbędą się dwa szkolenia. Pierwsze, prowadzone przez dr. hab. Mariusz Frasa nosi tytuł „Odpowiedzialność ubezpieczyciela za szkody pośrednie”. Natomiast 16 grudnia prof. dr hab. Bartosz Kucharski poprowadzi szkolenie zatytułowane „Prawo brokera do kurtażu. Odpowiedzialność dystrybutora za niedostosowanie produktu ubezpieczeniowego do potrzeb klienta”.

(AM, źródło: SPBUiR)

Euler Hermes z nową ofertą ubezpieczenia transakcji handlowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

All Cover i Business Cover – takie nazwy noszą  nowe ubezpieczenia transakcji, jakie Euler Hermes wprowadził na polski rynek. Ich cechą charakterystyczną jest uproszczenie mechanizmu ubezpieczenia transakcji, co ułatwia obsługę polisy, a przede wszystkim poprawia płynność finansową jej użytkowników dzięki odformalizowaniu i przyspieszeniu procesów odszkodowawczych.

– Przedsiębiorcy na całym świecie prowadzą obecnie działalność w nietypowych realiach, będących konsekwencją zmian społeczno-ekonomicznych spowodowanych pandemią Covid-19. Zakłócenia w łańcuchach dostaw, ograniczenia w dostępie do rynku, niepewny popyt – i w efekcie największe od dekad ryzyko niewypłacalności kontrahentów przekładają się na wzrost znaczenia zabezpieczenia należności, czyli własnego kapitału każdej firmy. Kluczowa jest jego ochrona przed nieoczekiwanymi stratami, jakie mogą pojawić się w związku z brakiem płatności ze strony kontrahenta nawet za jedną transakcję. Koniunktura na rynku nie sprzyja naprawie błędów, odrabianiu strat, dlatego tak ważne jest, aby mieć pewność, że każdy dług zostanie spłacony. Ubezpieczenie należności ją daje, pozwalając skutecznie zarządzać ryzykiem handlowym i politycznym – mówi Maciej Harczuk, członek zarządu Euler Hermes.

– Przeanalizowaliśmy potrzeby firm w Polsce: charakter obecnej sytuacji wymusza na przedsiębiorcach zarówno ochronę, jak i optymalizację wykorzystania najbardziej dostępnego kapitału, czyli własnych środków obrotowych. W oparciu o nasze globalne doświadczenia opracowaliśmy dwa unikatowe rozwiązania ubezpieczeniowe wspomagające ich w jak najefektywniejszym dysponowaniu środkami własnymi poprzez przyspieszenie całego procesu rozliczeniowo-odszkodowawczego, zarówno zgłaszania przez klienta szkody, jak i po stronie ubezpieczyciela – jej weryfikacji. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują możliwość zwiększenia sprzedaży nie tylko dzięki pewności, ale i szybkości dysponowania swoimi należnościami – mówi Robert Dunaj, dyrektor marketingu w Euler Hermes.

Kluczową cechą nowych ubezpieczeń Euler Hermes jest model „Claim First” co można tłumaczyć jako „przede wszystkim odszkodowanie”. Zakłada on jak najszybsze uregulowanie roszczeń przedsiębiorcy. Ubezpieczony poprzez platformę serwisową składa jeden wniosek windykacyjno-szkodowy z tytułu nieuregulowanej należności rozpoczynający windykację i odzyskanie należności lub w przypadku już stwierdzonej niewypłacalności kontrahenta – wypłatę odszkodowania. Dzięki jednemu wnioskowi dla zgłoszenia windykacyjnego i szkody, wstępne rozliczanie następuje 5 dni po zgłoszeniu.

Ubezpieczyciel wskazuje, że wdrożony przez niego mechanizm uprościł i skrócił czas odzyskiwania należności. Przypomina, że stosowane dotychczas na rynku rozwiązania w pierwszej kolejności zakładały windykację, a zgłoszenie szkody było możliwe dopiero po stwierdzeniu wypadku ubezpieczeniowego. W przypadku Claim First oba procesy są realizowane jednocześnie, dzięki czemu także zaangażowanie posiadacza polisy zostało zmniejszone do minimum, gdyż czynności operacyjne są po stronie ubezpieczyciela.

– Model Claim First to pierwszy krok w procesie synchronizacji produktów i automatyzacji procesów, tak aby w przyszłości rozwiązania Euler Hermes stały się bezobsługowe i autonomiczne dla klientów korzystających z różnych usług. Upraszczanie i digitalizacja procesów to kierunek rozwoju, w którym podąża Euler Hermes – potwierdza Maciej Harczuk. – Proszę sobie wyobrazić, że przedsiębiorca korzystający w przyszłości z dedykowanych systemów rachunkowo-księgowych, monitoringowych i ubezpieczeniowych może pozostawić obsługę tego wszystkiego właśnie ubezpieczycielowi i skupić się na optymalizacji dostaw i sprzedaży – dodaje.

All Cover jest skierowana do drobnych przedsiębiorców. Z kolei Business Cover jest ofertą dla większych firm. W obu produktach przedsiębiorcy otrzymują ubezpieczenie należności z tytułu sprzedaży towarów i usług w kraju i za granicą z odroczonym terminem płatności nawet do 180 dni. Ochroną są objęte należności powstałe do 90 dni przed zawarciem umowy ubezpieczenia. All Cover można samodzielnie dostosować do potrzeb każdej małej i średniej firmy. Polisa zapewnia też szereg rozwiązań dostępnych dotychczas głównie dla dużych przedsiębiorstw i międzynarodowych korporacji.

Business Cover to ubezpieczenie należności handlowych „skrojone na miarę” dla dużych przedsiębiorstw. Warunki i treść polisy są indywidualnie negocjowane, co pozwala na dopasowanie ubezpieczenia do specyfiki działalności firmy i transakcji z kontrahentami na całym świecie.

Przedsiębiorca ma dostęp online do najważniejszych funkcji ubezpieczania, co pozwala zarządzać bezpieczeństwem należności o każdej porze dnia i nocy. Serwis klienta Euler Hermes poza funkcjami czysto związanymi z ubezpieczaniem odbiorców pozwala również analizować należności z perspektyw całej branży.

– Szeroka funkcjonalność, automatyzacja przydatnych schematów i szablonów opracowywania danych o odbiorcach pozwala szybko i w czytelny sposób znaleźć najsłabsze ogniwa w sprzedaży każdego przedsiębiorstwa – najdłużej zalegających odbiorców, koszty, jakie oni generują, a także oszacować plan naprawy rozliczeń z nimi w porównaniu do średnich wskaźników branży. Ograniczanie ryzyka to mały wycinek funkcjonalności Programu Analiz – to narzędzie optymalizujące efektywność wykorzystania kapitału obrotowego w sprzedaży, pomagające dla przykładu znaleźć odbiorców najefektywniej rozliczających się, dzięki czemu zwiększające rentowność sprzedaży – potwierdza Maciej Harczuk.

(AM, źródło: MultiAN)

Polisa bez Granic zabezpieczy eksporterów na 165 rynkach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) poszerzyła ofertę o Polisę bez Granic – nowe ubezpieczenie z gwarancją Skarbu Państwa, obejmujące eksport do 165 krajów i pokrywające nie tylko ryzyko handlowe, ale też polityczne i związane z działaniem siły wyższej.

Polisa bez Granic pozwoli skutecznie zabezpieczyć sprzedaż do 165 państw, włączając w to liczne rynki nieubezpieczane przez inne towarzystwa. Lista obejmuje takie kraje, jak: Rosja, Białoruś, Chiny, Arabia Saudyjska, Meksyk, Algieria, Nigeria, Wietnam oraz wiele innych państw Azji, Afryki oraz Ameryki Środkowej i Południowej.

Charakterystycznymi cechami nowego instrumentu są jego zakres geograficzny, szerokie spektrum ubezpieczenia pokrywającego również ryzyko polityczne i siły wyższej, w tym pandemii, oraz bezpłatna ocena i monitoring ryzyka, jak też windykacja należności.

– To idealne rozwiązanie na wyjątkowo niepewne czasy, z wieloma nieosiągalnymi dotąd funkcjonalnościami. Zakres geograficzny oraz opcja ubezpieczenia sprzedaży prowadzonej przez spółki zależne polskich podmiotów zarejestrowane w innych państwach nie mają sobie równych na rynku. Od dzisiaj możliwe jest wsparcie nie tylko tych, którzy w ostatnich latach podbijali zagraniczne rynki, sprzedając swoje produkty, ale też przejmowali tam konkurentów bądź budowali działalność od podstaw. Naturalnie, jak to w przypadku ubezpieczeń gwarantowanych przez Skarb Państwa, ten instrument ma najszerszy na rynku zakres ochrony: dotyczący ryzyka handlowego, politycznego, siły wyższej i braku płatności przez podmiot publiczny. Pozbawiony jest też stosowanego dotychczas wymogu krajowego pochodzenia sprzedawanego towaru – mówi Janusz Władyczak, prezes KUKE.

W ramach oferty KUKE zapewnia najpierw bezpłatną ocenę ryzyka, potem jego monitoring, a następnie darmową i skuteczną windykację należności. Dodatkowo eksporter płaci za faktycznie zrealizowaną sprzedaż, a nie od wielkości przyznanego limitu. Składka naliczana jest miesięcznie od wartości zgłoszonych obrotów, a w przypadku braku sprzedaży pobierana jest składka minimalna w wysokości 30 zł (do 500 tys. zł przyznanego limitu) lub 120 zł (powyżej 500 tys. zł). Wkład własny eksportera w szkodzie został ustalony na poziomie 5%.

– Wiedząc, jak wymagające warunki panują na rynkach, staraliśmy się, by ten instrument był jak najbardziej elastyczny, by każda firma, niezależnie od branży, wielkości czy kraju importera, mogła dobrać optymalne parametry ubezpieczenia. Tak więc dajemy do wyboru dodatkowe rozwiązania, w tym możliwość ubezpieczenia ryzyka produkcji, czyli zwrot kosztów realizacji zamówienia, jeżeli kontrakt został zerwany przez zamawiającego, lub opcję wykupienia dodatkowego limitu kredytowego. Co więcej, istnieje możliwość ubezpieczenia pojedynczego kontrahenta, na co nieczęsto zgadzają się firmy ubezpieczające należności. Warto też pamiętać, że uzyskanie ubezpieczenia oznacza większą wiarygodność np. przed bankami, co przekłada się na lepsze warunki finansowania własnej działalności eksportowej oraz możliwość uzyskania finansowania faktur w formie faktoringu pełnego. Polisa bez Granic to odpowiedź KUKE nie tylko na obecne zawirowania rynkowe związane z pandemią, ale też na podwyższoną w ostatnich latach niepewność w międzynarodowym handlu. Eksporterzy sprzedający na bardziej ryzykowne rynki, którzy od lat korzystali w KUKE z Polisy na Wschód, teraz otrzymują nowe ubezpieczenie wzbogacone o atrakcyjne rozwiązania – podkreśla Janusz Władyczak.

Cały proces zawarcia o obsługi polisy odbywa się online – umowę można podpisać elektronicznie – zarządzać nią można zaś za pomocą portalu klienta i tą drogą otrzymywać dokumentację oraz faktury elektronicznie.

Więcej o Polisie bez Granic:

(AM, źródło: KUKE)

Nowa odsłona aplikacji Saltus Zdrowie

0

Saltus Ubezpieczenia ulepszył aplikację mobilną Saltus Zdrowie, m.in. zwiększając bezpieczeństwo danych w aplikacji poprzez wprowadzenie logowania za pomocą PIN-u lub danych biometrycznych. Wyeksponowana została funkcjonalność umożliwiająca ocenę zrealizowanej wizyty.

– Cały czas obserwujemy, w jaki sposób zmieniają się oczekiwania ubezpieczonych dotyczące obsługi polis, także w sferze aplikacji mobilnych. Dlatego zdecydowaliśmy się odświeżyć Saltus Zdrowie. Tworząc nową wersję aplikacji, skupiliśmy się zarówno na ułatwieniach w korzystaniu z dotychczasowych funkcjonalności, jak i postanowiliśmy dołożyć kilka nowych rozwiązań, zwiększających komfort i bezpieczeństwo korzystania z niej – mówi Joanna Karawacka, Manager ds. Marketingu i PR Saltus Ubezpieczenia.

Aplikacja umożliwia zamówienie wizyty lekarskiej, badań laboratoryjnych lub innych usług dostępnych w ramach polisy. Wśród cenionych przez użytkowników udogodnień znajduje się geolokalizacja upraszczająca wybór najbliższej placówki medycznej. Aplikacja udostępnia informacje o szczegółach posiadanej polisy wraz z listą i stopniem wykorzystania limitów. Dodatkowo ubezpieczony ma wgląd do historii zamówionych i zrealizowanych dotychczas wizyt, a także widok statusu bieżącej obsługi. W jednym miejscu zgromadzono wszystkie kanały kontaktu, w tym czat, telefon oraz możliwość szybkiego wysłania wiadomości do Centrum Umawiania Wizyt.

Nową funkcjonalnością Saltus Zdrowie jest możliwość przechowywania dokumentacji medycznej (widocznej tylko dla ubezpieczonego) oraz przesyłanie za jej pośrednictwem skierowań na badania. Za pomocą aplikacji użytkownik może również anulować, edytować i ocenić wizytę.

– Najważniejsze jest jednak to, że zwiększyliśmy bezpieczeństwo, modyfikując sposób logowania. Teraz użytkownicy po uruchomieniu aplikacji proszeni są o wpisanie kodu PIN lub sprawdzane są dane biometryczne – rozpoznanie odcisku palca czy twarzy. Dzięki temu informacje klienta są jeszcze lepiej zabezpieczone – dodaje Aleksandra Lewandowska, Manager ds. Systemów Biznesowych Saltus Ubezpieczenia.

Oprócz tego uproszczono interfejs aplikacji i ułatwiono wybór poszczególnych świadczeń, m.in. poprzez przeniesienie funkcji „Umów ponownie” do panelu głównego widocznego od razu po zalogowaniu.

Aplikacja jest dostępna zarówno na urządzenia z systemem Android, jak i iOS, w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.

(AM, źródło: Brandscope)

Dni Ubezpieczeń w Santander Bank Polska

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W wybranych oddziałach Santander Bank Polska do końca października trwają Dni Ubezpieczeń. Celem akcji jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki chorób nowotworowych i ubezpieczeń na wypadek zachorowania.

– Poważne choroby, w tym nowotworowe, mogą dotykać ludzi w każdym wieku. Ich skutki odczuwalne są zarówno dla samych chorych, jak i ich rodzin. Wykrycie choroby we wczesnym stadium w wielu przypadkach pozwala na wyleczenie pacjenta. Dlatego poprzez Dni Ubezpieczeń chcemy zwrócić uwagę naszych klientów na profilaktykę oraz zachęcić ich do korzystania z produktów, które w przypadku zdiagnozowania choroby pomogą w sfinansowaniu kosztów leczenia – mówi Joanna Borysiewicz, Tribe Leader Santander Bank Polska.

Przez cały październik Santander Bank Polska oferuje specjalną zniżkę na ubezpieczenia dla nowych i stałych klientów. Przy zakupie Ubezpieczenia Życie i Zdrowie klient może wybrać pakiet zdrowotny. Zawiera on między innymi ochronę ubezpieczeniową na wypadek zachorowania na nowotwór złośliwy i 21 innych poważnych chorób wskazanych w OWU oraz bezpłatne badania profilaktyczne raz w roku i ich konsultację z lekarzem.

– Informacje o Pakiecie Zdrowotnym, który jest elementem Ubezpieczenia Życie i Zdrowie od Santander Aviva klienci mogą otrzymać w każdym oddziale banku, na infolinii i na stronie internetowej. Dodatkowo 112 naszych placówek organizuje w październiku specjalne akcje informacyjne, które mają pomóc w zwiększeniu świadomości na temat profilaktyki poważnych chorób – dodaje Andrzej Łabędzki, menedżer Zespołu Wsparcia i Dystrybucji Santander Bank Polska.

(AM, źródło: Santander Bank Polska)

Eksperci Concordii o ubezpieczeniach w kontekście wyzwań w rolnictwie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 28 do 30 października eksperci Concordii Polska są gośćmi konferencji Narodowe Wyzwania w Rolnictwie. To największe w Polsce tego typu wydarzenie dla rolników. W tym roku podczas wydarzenia w całości zorganizowanego online, poruszane są takie aspekty działalności rolniczej, jak finanse i prawo, agrotechnika, technika rolnicza, produkcja zwierzęca, instalacje OZE, e-commerce i rolnictwo 4.0. Eksperci Concordii Polska biorą udział w trzech panelach tematycznych.

Pierwszego dnia konferencji, podczas panelu zatytułowanego „Jak unikać błędów w agrotechnice? Ochrona roślin”, Krzysztof Mrówka, dyrektor Biura Ubezpieczeń Rolnych, i Bernard Mycielski, zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód, opowiedzieli o ubezpieczeniu upraw rolnych i likwidacji szkód.

– Każdego roku uprawom zagrażają inne zjawiska atmosferyczne. Trzy lata temu były to przymrozki, dwa lata temu susza, a  w tym roku ulewne deszcze. Wspieramy rolników, rozszerzając zakres ochrony ubezpieczeniowej tak, aby był on dostosowany do zmieniających się warunków i pojawiających nowych zagrożeń dla upraw i hodowli – powiedział Krzysztof Mrówka.

29 października odbędą się dwa panele z udziałem ekspertów Concordii Polska. W debacie „Skąd wziąć pieniądze na maszyny?” wystąpi Mariusz Gilicki, dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Natomiast w spotkaniu „Odnawialne źródła energii – inwestycja w przyszłość” głos zabierze Sergiusz Lenhardt, który w Concordii odpowiada m.in. za ubezpieczenia OZE.

– Wśród rolników rośnie zainteresowanie panelami fotowoltaicznymi. Są one jednak drogie i warto je ubezpieczyć od zniszczenia i kradzieży. Ochrona ubezpieczeniowa zwiększa szansę na wieloletnie użytkowanie takiego przydomowego źródła prądu. Concordia Polska zapewnia polisy chroniące Odnawialne Źródła Energii, bo chce wspierać ten model pozyskiwania „zielonej energii” – mówi Sergiusz Lenhardt.

(AM, źródło: Concordia)

Sześć osób w zarządzie nowej UNIQA

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Rozpoczął się proces prawnego połączenia spółek ubezpieczeniowych UNIQA z podmiotami przejętymi od AXA w Polsce. Jego pierwszym etapem było wybranie składu zarządu ubezpieczyciela, który powstanie w wyniku fuzji.

W zarządzie połączonych firm znajdzie się sześć osób. Szefem Grupy UNIQA w Polsce zostanie  Marcin Nedwidek. Do zarządu wejdą także Adam Łoziak, Jarosław Matusiewicz, Mariusz WójcikDaniela Sotirovic oraz Jakub Machnik.

Powołanie Marcina Nedwidka na stanowisko prezesa oraz Jakuba Machnika na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za ryzyko wymaga wcześniejszej zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

Marcin Nedwidek

Marcin Nedwidek będzie równocześnie odpowiadał za detaliczny biznes ubezpieczeń majątkowych i na życie. Obecnie jest członkiem zarządu AXA i dyrektorem obszaru klienta indywidualnego w części majątkowej.

Adam Łoziak

– Wchodzimy do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń – z 5 milionami klientów oraz przypisem składki wartym niemal 4 mld zł stajemy się piątą co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce. Teraz koncentrujemy się na tym, aby zbudować nową firmę, łącząc to, co w AXA i UNIQA jest najlepsze i doceniane przez klientów, pośredników i pracowników. Naszym priorytetem pozostaje rentowny wzrost na bazie szerokiej i konkurencyjnej oferty produktowej, profesjonalnej obsługi oraz efektywnych procesów – mówi Marcin Nedwidek.

Adam Łoziak będzie odpowiadał, jako członek zarządu, za obszar klienta korporacyjnego i segment mieszkalnictwa. W tej chwili w UNIQA jest wiceprezesem ds. klienta.

– Moim kluczowym zadaniem na najbliższe tygodnie jest połączenie zespołów obu firm oraz zapewnienie naszym partnerom i klientom sprawnej obsługi, tak by nie odczuli niedogodności związanych z wdrażaniem zmian. Zależy mi na współpracy ze wszystkimi dotychczasowymi pośrednikami obecnymi w obu organizacjach. W docelowej ofercie będziemy odpowiadać na potrzeby wszystkich segmentów klientów – od małych i średnich firm, po duże korporacje. Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje związane z oceną ryzyka oraz rozwiązania systemowe obu spółek. Mamy świetnych ekspertów na pokładzie – mówi Adam Łoziak.

Jakub Machnik zostanie członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse i ryzyko. Obecnie taką samą funkcję pełni w spółkach działających pod marką UNIQA.

– Dziś ważne dla mnie jest ujednolicenie świata rachunkowości i sprawozdawczości w połączonej organizacji, a także upraszczanie go, by szybko dostarczać biznesowi wartościową informację zarządczą ułatwiającą nawigowanie na konkurencyjnym rynku. Największym wyzwaniem jest zaś zachowanie energii i ducha połączonych zespołów – mówi Jakub Machnik.

Jarosław Matusiewicz zostanie wiceprezesem zarządu, odpowiedzialnym za transformację kultury, HR, markę i komunikację. Obecnie jest prezesem spółek UNIQA w Polsce.

– Budujemy najlepszy zespół ekspertów na rynku i topową markę. Przez ostatnie lata wiele zmieniliśmy w UNIQA w Polsce. Pod koniec 2018 roku wprowadziliśmy nową strategię, opartą na 3 filarach: klient w centrum, dobry pracodawca oraz innowacyjna firma. Te filary będą aktualne w nowej, znacznie większej UNIQA. Będziemy również wzmacniać naszą kulturę organizacyjną, nastawioną na pracę zespołową, wzajemne wsparcie, konstruktywne relacje interpersonalne oraz przyjazną ludziom. Cieszę się, że dużo nas pod tym względem łączy z koleżankami i kolegami z AXA – mówi Jarosław Matusiewicz.

Daniela Sotirovic będzie odpowiadała, jako członek zarządu, za IT oraz posprzedażowy proces obsługi klientów. Aktualnie pełni funkcję członka zarządu UNIQA Polska ds. wsparcia klienta. Kieruje pionem kompleksowo zajmującym się obsługą posprzedażową klienta.

Daniela Sotirovic

– Czuję dużą odpowiedzialność za 5 milionów naszych klientów i ludzi, którzy pracują w zarządzanym przeze mnie obszarze – stanowią oni największą część organizacji. Naszą ambicją jest być 5-gwiazdkowym ubezpieczycielem pod względem obsługi klienta. Chcemy towarzyszyć klientowi w jego podróży z nami. Tworzyć rozwiązania, których potrzebuje. Z empatią. Jako IT chcemy być partnerem. Przed zespołem stoi duże wyzwanie – wspierać ambicję budowania jednej z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie firm na rynku. Chciałabym stworzyć im taką atmosferę, żeby pracowali z błyskiem w oku i pasją – mówi Daniela Sotirovic.

Mariusz Wójcik zostanie członkiem zarządu odpowiedzialnym za bancassurance i programy partnerskie. Od prawie dekady rozwija ten obszar w AXA.

Mariusz Wójcik

– Nie zmieniamy kursu, bo nasza strategia jest skuteczna – na spadającym rynku utrzymujemy dodatnią dynamikę. Będziemy bazować na dotychczasowym fundamencie długofalowych partnerstw z bankami, przede wszystkim na strategicznej współpracy z mBankiem, z którym zbudowaliśmy unikalny na rynku model biznesowy z pełną ofertą ubezpieczeń i wiodącą rolą cyfrowych kanałów sprzedaży. Z firmami pożyczkowymi i liderem rynku, Providentem, oraz w branżach pozafinansowych, gdzie przewagę zdobywamy dzięki procesom dopasowanym do modeli biznesowych partnerów – mówi Mariusz Wójcik.

UNIQA wchodzi w emerytury i inwestycje

W Polsce Grupa UNIQA stała się nowym właścicielem pięciu spółek. Są to AXA Ubezpieczenia TUiR, AXA Życie, AXA Polska, AXA TFI i AXA PTE. Tym samym firma weszła w nowy dla siebie obszar inwestycyjno-emerytalny. AXA oferuje fundusze inwestycyjne i paletę produktów emerytalnych, w tym IKZE i IKE, oraz zarządza 6. na rynku pod względem wartości aktywów PPK, jak również 6. pod względem wartości aktywów OFE. Spółkami niezmiennie zarządzają: Robert Garnczarek, prezes, i Paweł Mizerski, wiceprezes AXA TFI, Paweł Michalik, prezes, oraz Adam Kurowski i Konrad Maniak, członkowie zarządu AXA PTE.

Co z pozostałymi menadżerami?

Nadal nie wiadomo, jak potoczą się losy pozostałych członków władz przejętych spółek ubezpieczeniowych AXA: Artura Maliszewskiego, prezesa obu towarzystw, Janusza Arczewskiego, Beaty Siwczyńskiej-Antosiewicz oraz Grzegorza Anczewskiego (członkowie zarządów AXA Życie i AXA Ubezpieczenia), a także Agnieszki Żołędziowskiej-Kulig (członek zarządu AXA Ubezpieczenia) – czy pozostaną w strukturach podmiotu powstałego w wyniku fuzji, czy też będą kontynuować karierę poza jego strukturami. W odpowiedzi na pytania „Gazety Ubezpieczeniowej” Katarzyna Ostrowska, rzecznika prasowa UNIQA Polska, przekazała, że ubezpieczyciel nie komentuje tej sprawy.

Artur Makowiecki
news@gu.home.pl

Jak pomóc agentowi w uruchomieniu dodatkowej sprzedaży

0
Adam Kubicki

W jednym z ostatnich artykułów obiecałem, że wrócę do tematu x-sellingu, czyli do idei wykorzystania kontaktu z klientem w ramach rozszerzenia działań sprzedażowych. Mając klienta przed sobą, doradca może oprócz obsługi jego potrzeby aktywnie zarządzać relacją i szukać kolejnych potrzeb do zaspokojenia. Tyle teorii.

W praktyce aktywne zarządzanie relacją i szukanie potrzeb do zaspokojenia dzieje się sporadycznie. Chyba że mamy do czynienia z liderem. Osoba tego typu zazwyczaj wykorzystuje każdą sensowną szansę do zwiększenia sprzedaży.

Żeby poradzić sobie z ograniczonym działaniem doradcy, trzeba zadać pytanie, dlaczego tak się dzieje. Czasami analiza powodów zaistniałej sytuacji może pomóc w zmianie działania.

Według mnie są trzy powody hamujące działania doradcy.

  1. Strach przed NIE. Jeśli wyobrazimy sobie doradcę, który działając na rynku od wielu lat, ma już swoją bazę klientów i głównie obsługuje zgłaszane przez nich potrzeby lub po prostu odtwarza co roku ubezpieczenie, to widzimy osobę, która przyzwyczaiła się do komfortu pracy.

Bezpieczne relacje i działania bardziej obsługowe niż sprzedażowe nie narażają doradcy na negatywne emocje i obniżenie poczucia wartości. Każde wyjście z dodatkową propozycją to ryzyko odmowy i strach przed pogorszeniem relacji z klientem.

  • Brak pewności siebie w ramach nowej oferty. Doradca każdej nowej propozycji musi się nauczyć. Poznać jej szczegóły i opracować ścieżkę rozmowy z klientem. A to już oznacza dodatkowy wysiłek. Oprócz tego ma świadomość, że nie wie wszystkiego, ponieważ wiele aspektów nowej propozycji wyjdzie dopiero w praniu, czyli w rozmowie z klientem.

Kiedy klient zada pytanie, a doradca nie zna odpowiedzi, to czuje się z tym źle. Do tej pory w oczach klienta był ekspertem. Dlatego wielu doradców woli nie zaczynać rozmowy o tym, na czym się dobrze nie znają, marnując w ten sposób swoją szansę sprzedażową.

  • Lenistwo mentalne. Mózg ma tendencję do minimalizacji wysiłku. Nie lubi się męczyć. Oprócz kilku osób dla większości doradców czytanie warunków ogólnych nowego ubezpieczenia lub zagłębianie się w niuanse procedur jego wystawiania nie kojarzy się z przyjemnością. Jeśli więc nie muszą, to będą odkładali te czynności na później, które zazwyczaj nigdy nie nastąpi.

Wiedząc już, z jakimi problemami się zderzamy w ramach rozszerzenia sprzedaży, możemy zastanowić się teraz, jak sobie z nimi poradzić. Zacznijmy od najważniejszej rzeczy.

Ludzie robią coś nowego z dwóch powodów: albo czegoś pragną i w ten sposób to osiągną, albo się czegoś boją i w ten sposób tego unikną. Trzeciej drogi raczej nie ma. Jeśli więc doradca ma zaangażować się w działania sprzedażowe polegające na aktywnym oferowaniu kolejnych ubezpieczeń, to musi być pobudzony do tego przez pragnienie, obawę lub jedno i drugie. Osoby, które są w roli menedżera lub właściciela firmy, powinny zadać sobie pytanie: jak możemy te emocje pobudzić w doradcy?

W przypadku słowa „pragnienie” mamy do czynienia z następującymi przykładami:

  • Potrzeba bycia docenionym. Wychodząc ze strefy komfortu i wykonując działania dodatkowe w pracy z klientem, doradca jest doceniany i chwalony, jego wzmożony wysiłek zostaje zauważony nawet wtedy, jeśli nie przyniósł jeszcze konkretnych wyników sprzedażowych.

To bardzo ważne, aby zarządzający docenił aktywność, a nie tylko czekał na wynik i dopiero wtedy reagował. Moja praktyka wskazuje, że dla wielu ludzi docenienie ich pracy jest prawie tak samo ważne jak nagroda finansowa.

  • Potrzeba wygrywania. Część doradców ma w sobie pierwiastek ambicji. Jeśli dodatkowa sprzedaż będzie łączyła się z wygrywaniem i rywalizacją, to pobudzi ich do działania. Potrzebują konkursów, rankingów czy informacji zwrotnej o tym, jak im idzie na tle innych.
  • Potrzeba rozwoju i awansu. Nie dla wszystkich rywalizacja w konkursach ma takie znaczenie. Jednak dla wielu osób liczy się potrzeba rozwoju i wspinania się po drabinie kariery. Jest to wprost połączone z ich poczuciem własnej wartości, które przecież każdy z nas chce nakarmić.

Jeśli dodatkowa sprzedaż połączy się z możliwością wejścia na kolejny szczebel, zmieni nazwę ich stanowiska, na przykład ze specjalisty na eksperta, to takie osoby mogą zmotywować się do działania.

  • Potrzeba zwiększenia dochodu. Wszyscy doradcy deklarują, że chcą zarabiać więcej. Dlatego wydaje się, że ta potrzeba powinna być zaspokojona przede wszystkim. W praktyce okazuje się, że bez uruchomienia powyższych motywatorów sama możliwość zwiększenia dochodu poprzez dodatkową sprzedaż oddziałuje bardzo słabo.

Jeśli więc firma zadba tylko o ten element, a nie pobudzi pozostałych, to zwykle większość doradców, w ramach dodatkowej sprzedaży, rusza się jak mucha w smole.

Jeśli chodzi o pobudzanie motywacji doradcy poprzez słowo „obawa”, to nie będę się rozpisywał. W tym większość firm jest już od dawna dobrze osadzona i każdy, kto tylko w ten sposób próbował „motywować” współpracowników, wie doskonale, jak to działa i do czego prowadzi w dłuższym okresie.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

Bajki robotów i inne opowiadania

0
Izabela Król

Mam na imię Optimus. Urodziłem się 7 lipca 2020 roku i jestem robotem! Moim głównym zadaniem jest wystawianie polis flotowych. Zostałem stworzony z potrzeby automatyzacji masowych procesów i polepszenia efektywności oraz jakości obsługi naszych klientów i partnerów biznesowych, w tym brokerów.

Od samego początku zabrałem się ostro do pracy. To dzięki mnie obecnie wystawienie polisy możliwe jest zaledwie w dwóch krokach! (patrz schemat)

  • Krok 1 – uzupełnienie danymi wykazu Excel
  • Krok 2 – przesłanie pliku na określony adres e-mail

A ja potem zajmuję się całą resztą! Sam odszukuję ofertę i pojazd, a następnie wystawiam polisę i przesyłam jej wydruk w formacie PDF na wskazany zwrotny adres e-mail, bez względu na porę dnia i bez konieczności kontaktu z członkiem mojej rodziny UNIQA! 

Produkty korporacyjne na platformie online

Moja rodzina UNIQA jest nowoczesna pod każdym względem i jestem z tego bardzo dumny! Wierzymy, że inwestycje w automatyzację produktów i procesów to właściwy kierunek, aby móc efektywnie i sprawnie prowadzić i rozwijać biznes ubezpieczeniowy.

Od wielu lat podążamy tym trendem i systematycznie oddajemy w ręce swoim klientom i partnerom biznesowym nowoczesne produkty, które są obsługiwane poprzez platformę online – Portal Obsługi Sprzedaży (POS).

Między innymi ja, Robot Optimus, jestem efektem tej pracy. Ale nie tylko.

  • Nowoczesna obsługa ubezpieczeń flotowych

Zacznę od obsługi ubezpieczenia, które jest mi najbliższe – ubezpieczenia flot.

System, który obsługuje te ubezpieczenia, nazywa się AOF i jest na platformie POS. Tworząc AOF, skupiliśmy się na kompleksowości obsługi. W AOF zarejestrujemy zapytanie ofertowe, skalkulujemy składkę, wydrukujemy ofertę i umowę generalną, a także wystawimy polisę.

Wiele procesów zostało zautomatyzowanych, m.in. wystarczy sam numer REGON klienta, aby zaczytać jego dane, w tym rodzaj prowadzonej działalności, oraz zweryfikować historię szkodowości w bazie UFG.

Od 2017 r. zarejestrowaliśmy w tym systemie ponad 63 tys. zapytań ofertowych, z czego 13,5 tys. ofert zakończyło się zawarciem umowy generalnej. Rocznie w UNIQA wystawiamy w AOF prawie 120 tys. polis flotowych!

  • Intuicyjny przewoźnik – OC przewoźnika

W portalu POS mamy również intuicyjne narzędzie do obsługi ubezpieczeń OC przewoźnika, gdzie kalkulowana jest składka, generowana oferta, polisa i pozostałe dokumenty ubezpieczeniowe. To nowoczesne narzędzie umożliwia dynamiczne przeliczanie i odświeżanie strony, szybką komunikację z zewnętrznymi bazami danych oraz system walidacji, który wspiera użytkownika w całym procesie sprzedaży.

Po zawarciu umowy ubezpieczenia można wydrukować polisowniosek oraz dwujęzyczne certyfikaty dopasowane do wybranego zakresu ubezpieczenia. Wszystkie dokumenty są w nowej szacie graficznej, a ich treść została napisana prostym i zrozumiałym językiem.

  • Gwarancja zapłaty wadium – frontem do klienta!

Gwarancje ubezpieczeniowe są doskonałym narzędziem dla firm umożliwiającym sprawną realizację kontraktów. Poprawiają tym samym ich płynność finansową oraz podnoszą wiarygodność wobec kontrahentów.

Wdrożone w POS narzędzie umożliwia naszym partnerom biznesowym szybką (w kilka minut), sprawną i kompleksową obsługę gwarancji zapłaty wadium. W kilku prostych krokach mogą oni przygotować i wygenerować nową umowę generalną, załączyć i zarchiwizować wszystkie wymagane dokumenty, a następnie wystawić gwarancje zapłaty wadium.

Wszystkie dokumenty ubezpieczeniowe generują się bezpośrednio z systemu w ustandaryzowanym formacie. Jest też możliwość modyfikacji treści dokumentu i dostosowania go do potrzeb konkretnego klienta.

Proces wystawiania gwarancji został od początku zaprojektowany zgodnie z zasadami UX, interfejs jest intuicyjny i ergonomiczny, co daje dużą łatwość jego użytkowania.

  • Rozwiązania korporacyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Nasze oprogramowane produkty w POS są w stanie obsłużyć klienta z segmentu małych i średnich firm w standardzie dużej korporacji od momentu otrzymania zapytania do wystawienia i rejestracji polisy ubezpieczeniowej w systemie. Na dziś mamy 4 podstawowe produkty:

  • ubezpieczenie mienia klienta korporacyjnego,
  • ubezpieczenie sprzętu elektronicznego,
  • ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej deliktowej,
  • ubezpieczenie CPM, czyli ubezpieczenie maszyn budowlanych.

Moje rodzeństwo nie ma chwili wytchnienia. Są tak popularni, że obecnie ok. 60% polis ubezpieczeń korporacyjnych w UNIQA obsługiwanych jest przy ich użyciu! Mam nadzieję, że kiedyś im dorównam. Są dla mnie wzorem!

Aplikacje, jakich świat nie widział!

Chcemy być nowocześni i pomocni nie tylko dla naszych klientów, ale również dla społeczeństwa!

  • UNIQA GO – UNIQAlna Aplikacja do bezpiecznej jazdy

UNIQA GO to mój młodszy brat – aplikacja, która ocenia styl jazdy kierowców i dba o ich bezpieczeństwo. Lubię mojego brata, bo skupia się na pozytywnych aspektach jazdy samochodem, chwali i docenia kierowców jeżdżących bezpiecznie, a dodatkowo przyznaje punkty, które potem można wykorzystać na nagrodę. Najwięcej punktów można otrzymać za niekorzystanie z telefonu w czasie jazdy.

W dalszej kolejności oceniane jest przyspieszanie, hamowanie, pokonywanie zakrętów, przestrzeganie ograniczeń prędkości i styl jazdy, np. w okolicach szkół.

Aplikacja uruchamia się automatycznie, kiedy wyczuje jazdę samochodem. UNIQA Go działa na telefonach z systemem iOS i Android.

  • iUNIQA – bezpłatna platforma prewencyjna dla mieszkalnictwa

Słyszeliście o iUNIQA? Jest to aplikacja stworzona w celu wsparcia obsługi likwidacji szkód oraz wzmocnienia działań prewencyjnych dla klientów z sektora mieszkalnictwa. Nie ma takiej drugiej na rynku polskim!

Najważniejszą funkcją aplikacji jest zgłaszanie szkód. Ty i twoi klienci możecie zgłaszać szkody i sprawdzać na bieżąco etap ich realizacji. Wystarczy jedna minuta na zgłoszenie szkody! W przypadku szkód zalaniowych wysyłamy decyzję nawet w ciągu trzech dni!

W iUNIQA można sprawdzić statystyki szkodowe klientów z ostatnich 36 miesięcy, z uwzględnieniem miejsca zdarzenia i przyczyny szkód. Niepotrzebne są inne metody archiwizacji.

iUNIQA to olbrzymia baza wiedzy dla sektora mieszkalnictwa, m.in. ciekawostki z rynku, orzecznictwa sądowe i opinie prawne.

Dzięki współpracy iUNIQA z IMGW ty i twoi klienci dostają informacje o gwałtownie zmieniającej się pogodzie w czasie rzeczywistym. To niezwykle istotne, aby odpowiednio wcześniej zareagować i zapobiec ewentualnym szkodom.

Aplikacja iUNIQA jest bezpłatna i dostępna także w wersji na telefon.

Akcelerator Wiedzy Brokera

  • certyfikowane szkolenia IDD bez wychodzenia z domu

W UNIQA wierzymy w edukację. Dlatego przygotowaliśmy nowoczesne i dostosowane do otaczającej nas rzeczywistości rozwiązanie szkoleniowe. W maju 2020 r. zainaugurowaliśmy program szkoleniowy pod nazwą Akcelerator Wiedzy Brokera UNIQA – certyfikowany, e-learningowy program szkoleń dla brokerów. Program składa się z trzech bloków tematycznych:

  • Akcelerator Wiedzy IDD: gotowe szkolenia online, które pozwalają na realizację wymogu uczestnictwa w 15 godzinach szkoleń rocznie wymaganym przez ustawę o dystrybucji ubezpieczenia z 1 października 2018 r. Takie szkolenie możesz zrealizować w dogodnym dla siebie czasie. Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest stosownym certyfikatem wystawionym elektronicznie, który się generuje automatycznie na koniec szkolenia.
  • Akcelerator Wiedzy Mój Rozwój: szkolenia miękkie związane z rozwojem osobistym, aktywnościami fizycznymi oraz wsparciem w codziennej działalności, jak szkolenia zwiększające samoświadomość czy joga online.
  • Akcelerator Wiedzy UNIQA Ekspert: webinaria eksperckie związane z ubezpieczeniami korporacyjnymi. Przybliżają naszą ofertę produktową i strategię rozwoju. Szkolenia te prowadzone są m.in. przez naszych ekspertów produktów, ekspertów ds. oceny ryzyka i likwidacji szkód czy prawników.

Obecnie na naszej platformie UNIQAlne Centrum Rozwoju mamy zarejestrowanych ponad 1000 brokerów! I zaledwie w ciągu niecałych pięciu miesięcy! Dostęp do szkoleń jest bezpłatny.

To nie koniec bajek o robotach. Takich historii mam do opowiedzenia więcej. Niedługo spodziewam się siostrzyczki – Bumblebee! To nowy robot do generowania automatycznych zaświadczeń szkodowych w ubezpieczeniach flotowych. Ale to historia na inną opowieść.

Izabela Król
dyrektor ds. Rynku
UNIQA dla Biznesu

Tomasz Rowicki odchodzi z zarządu VIG Re

0
Tomasz Rowicki

1 stycznia 2021 r. Tomasz Rowicki ma objąć nowe stanowisko kierownicze w Vienna Insurance Group w Polsce. W związku z tym złoży rezygnację z funkcji członka rady dyrektorów (zarządu) VIG Re. W komunikacie reasekuratora nie ujawniono, jaką funkcję będzie pełnił w strukturach grupy w naszym kraju.

– Odkąd Tomasz dołączył do zarządu VIG Re w 2017 roku, wniósł znaczący wkład w rozwój naszej działalności, szczególnie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Znam Tomasza od ponad 15 lat i zawsze doceniam jego entuzjazm do podejmowania nowych wyzwań. Cieszę się, że mieliśmy okazję współpracować przez ostatnie cztery lata. W imieniu zarządu chciałbym podziękować mu za znaczący wkład w VIG Re i życzyć mu sukcesu w jego przyszłej karierze zawodowej – skomentował Johannes Martin Hartmann, CEO i prezes zarządu VIG Re, który do czasu powołania następcy Tomasza Rowickiego będzie pełnił jego obowiązki w zarządzie.

– Po dziewięciu latach pracy za granicą zdecydowałem się przyjąć ofertę VIG na nowe stanowisko kierownicze w Polsce. Dzięki temu będę znowu bliżej mojej rodziny w Warszawie. Bardzo cenię sobie współpracę z kolegami z zarządu, Martinem i Ivaną (Ivana Jurčíková, członek zarządu VIG Re – AM) oraz zespołem całej firmy. Podobał mi się międzynarodowy zakres działalności reasekuracyjnej i wspaniała kultura korporacyjna VIG Re. Jestem pewien, że firma będzie się dalej rozwijać i prosperować w nadchodzących latach – powiedział Tomasz Rowicki. Dodał, że jest dumny, iż miał okazję pełnić swoją funkcję w ostatnich latach.

Tomasz Rowicki dołączył do zarządu VIG Re 1 marca 2017 r. po tym, jak zwyciężył w postępowaniu rekrutacyjnym. Karierę w Vienna Insurance Group rozpoczął w 2003 r. jako specjalista w dziedzinie reasekuracji w Compensa Polska. Od 2006 r. jako dyrektor zarządzał departamentami reasekuracji Compensy i PZM. W 2012 r. przeniósł się na Litwę, gdzie był członkiem zarządu Compensa Non-Life Lithuania, odpowiedzialnym za underwriting, reasekurację, roszczenia i IT, aż do momentu przejścia do VIG Re.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie