9 września odbędzie się specjalny webinar, podczas którego zaprezentowana zostanie aplikacja VSoft Insurance Broker (VIB).
Wydarzenie skierowane do brokerów i kancelarii brokerskich będzie poświęcone prezentacji możliwości rozwiązywania codziennych problemów w pracy brokera przy użyciu aplikacji VIB. Organizatorzy webinaru zwracają uwagę, że dynamicznie zmieniająca się sytuacja ostatnich miesięcy pokazała, jak ważną rolę odgrywają narzędzia i aplikacje w organizacji pracy.
Spotkanie poprowadzi Konrad Jakubowski, Product Owner aplikacji.
Webinar odbędzie się 9 września. Rozpoczęcie jest planowane na godz. 11:00.
Esaliens TFI zawarł już ponad 500 umów na zarządzanie PPK, zarówno z krajowymi, jak i międzynarodowymi podmiotami. Współpraca z Esaliens jest doceniana głównie dzięki znakomitemu serwisowi, który TFI oferuje firmom i pośrednikom.
Eksperci Esaliens TFI proponują gotowy harmonogram skutecznego wdrożenia PPK krok po kroku w firmie, dostarczają komplet potrzebnych dokumentów, pomagają oszacować koszty wdrożenia PPK, służą pomocą w interpretacji ustawowych zapisów.
Dla pracodawców ważne są takie usługi jak rozszerzona ochrona prawna firmy czy wygodny system e-ppk do prostej, automatycznej obsługi programu po stronie firmy.
Również osoby obsługujące PPK z zespołów płacowych czy kadrowych otrzymują stałe wsparcie eksperckie poprzez możliwość uczestniczenia w cyklicznych webcastach i webinariach na temat praktycznej obsługi PPK.
– Kładziemy nacisk na zbadanie i precyzyjną identyfikację potrzeb pracodawców i pracowników oraz umiejętne zarządzenie procesem dostarczenia adekwatnych rozwiązań. Kluczową rolę w projekcie odgrywa współpraca i nieoceniona pomoc ze strony brokerów i multiagentów, którzy konstruują z nimi rozwiązania wdrożeniowe.
Bardzo ważna kwestia to jakość „client service” i doświadczenie zespołu, które są istotną przewagą firmy zarządzającej PPK. Warto przypomnieć, że Esaliens przez ponad 20 lat wdrażał w licznych przedsiębiorstwach pracownicze programy emerytalne – uważane przez wielu ekspertów za protoplastę PPK. To praktyczne doświadczenie dało nam potężne know-how we wdrożeniach i obsłudze posprzedażowej. Pokazało także, jakie narzędzia są konieczne do sprawnego przeprowadzenia złożonego procesu wdrażania planu emerytalnego w firmach – mówi Przemysław Gawlak, dyrektor Biura Sprzedaży i Rozwoju Planów Emerytalnych Esaliens TFI.
Pomoc prawna dla pracodawcy, porady prawne dla pracownika
Bezpłatne wsparcie prawne oferowane przez Esaliens TFI w ramach PPK dotyczy zarówno pracodawcy, jak i pracownika.
Pracodawca może liczyć na rozszerzoną ochronę prawną oraz dostarczenie pełnej dokumentacji związanej z procesem wprowadzenia i funkcjonowania PPK. Prawnicy współpracujący z Esaliens dokonają również oceny treści i formy komunikacji wdrożeniowej dla pracowników pod kątem ryzyka związanego z obszarem rezygnacji z PPK oraz przygotują pracodawcę na ewentualność kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, a także doradzą w zakresie komunikacji na linii pracodawca – pracownik.
Pomoc prawna obejmie również pracowników – uczestników PPK, którzy uzyskają bezpłatny dostęp do prawnika i bieżącą możliwość korzystania z telefonicznych lub e-mailowych konsultacji prawnych. Zakres porad przeznaczonych dla pracowników to obszary prawa, których w danej chwili mogą potrzebować uczestnicy. Usługa pokrywa pytania dotyczące PPK, PPE, OFE, IKE i IKZE, dochodzenie roszczeń, kwestie nieruchomości, prawo wykroczeń i karne, ubezpieczenia społeczne (ZUS), umowy konsumenckie czy prawo administracyjne.
Stały dostęp do informacji o oszczędnościach
Na potrzeby uczestników PPK powstała dedykowana strona w ramach serwisu www.esaliens.pl z kompletem informacji o PPK w formie elektronicznej, włącznie z licznymi animacjami i e-learningiem.
Każdy pracownik może samodzielnie zdobyć wiedzę o szczegółach programu i podjąć decyzję o uczestnictwie w PPK. Na stronie są też udostępnione formularze obsługowe, a także informacje w językach angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Uczestnik PPK może na bieżąco sprawdzać informacje o swoim PPK, a także monitorować wpłaty i otrzymywane dopłaty za pośrednictwem dedykowanej infolinii, w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej Esaliens24 na tablecie i telefonie.
Kończący się sezon ubezpieczania upraw należał do najbardziej niespokojnych w ponad 20-letniej historii Concordia Polska Grupa Generali. Rolnicy zgłosili ponad 30 tysięcy szkód spowodowanych głównie przez przymrozki, grad, deszcze nawalne, huragany i suszę.
Niespokojny sezon
Pierwszym ryzykiem, które dość mocno dotknęło uprawy rzepaku i niektóre odmiany zbóż ozimych, były bardzo wczesne przymrozki. Właściwie to zjawisko można nawet nazwać mrozem, który nadszedł dopiero w marcu, czyli pod koniec zimy.
Na te uprawy, już uszkodzone przez wcześniejsze mrozy, ponownie oddziaływały w kwietniu i maju koleje spadki temperatur poniżej zera. Przymrozki były tak silne i częste, że w niektórych miejscach lub na niektórych odmianach straty sięgały nawet ponad 20% utraty plonu.
Od czerwca przez lipiec obserwowaliśmy codzienne zawirowania pogody, od ulewnych deszczy na południowym wschodzie kraju do częstych gradobić właściwie w całej Polsce.
W tym sezonie gradobicia szczególnie dotknęły sadowników i plantatorów borówek, czyli branże, w których liczy się nie ilość, ale przede wszystkim jakość owoców. Od wielu lat Concordia działa w tym sektorze upraw, szczególną uwagę poświęcając likwidacji szkód.
Rekordowe szkody
Sezon 2020 w ubezpieczeniu upraw zapisał się w historii Concordii kolejnym rekordem w liczbie zgłoszonych szkód w uprawach. Rolnicy zgłosili ponad 30 tys. szkód, ponad 11 tys. wniosków dotyczyło szkód wywołanych przez przymrozki, a 10 tys. zgłoszeń to zniszczenia spowodowane przez grad. W wielu regionach Polski rolnikom dały się we znaki również deszcze nawalne, huragany i susza.
Skala zgłoszonych szkód daje ubezpieczycielom i właścicielom gospodarstw obraz, jak niespokojny staje się nasz klimat. Już teraz, bez odpowiedniego ubezpieczenia, trudno zaplanować produkcję w polu, które stanowi przecież dla rolnika, sadownika czy ogrodnika główne źródło dochodu.
Fachowa likwidacja
Coraz częstsze szkody, związane z gwałtownymi zjawiskami pogodowymi, mobilizują ubezpieczycieli do usprawniania procesów. Nowoczesne metody likwidacji i znakomicie przygotowani fachowcy Concordii zapewniają najwyższą jakość w ocenie i likwidacji szkód.
Rzeczoznawcy i likwidatorzy pracują od rana do wieczora przez siedem dni w tygodniu, by obsłużyć jak najwięcej szkód i pomóc klientom w otrzymaniu odszkodowań.
Eksperci Concordii na bieżąco monitorują liczbę zgłaszanych szkód w całej Polsce i jeśli w jednym regionie dojdzie do większej liczby zniszczeń, na miejsce wysyłane są dodatkowe ekipy rzeczoznawców z innych części kraju, aby przyspieszyć proces oględzin.
Concordia wykorzystuje również drony, aby zweryfikować powierzchnię uszkodzonych plantacji, np. przy uprawach wielkoobszarowych, przy zastoiskach wodnych w uprawach lub powalonej uprawy wskutek huraganu. Agroeksperci mają wszelkie wymagane uprawnienia, by obsługiwać drony: zostali przeszkoleni i zdali egzaminy na pilotów.
Bernard Mycielski
Gotowi na kolejny sezon
Sezon 2020 właściciele gospodarstw i ubezpieczyciele rolni mają już prawie za sobą. Żniwa rzepaków i zbóż już dobiegły końca. Na polach pozostały jeszcze uprawy kukurydzy, buraków, ziemniaków i oczywiście jabłka.
Końcowy bilans szkód pokazuje, że pogoda nie jest naszym sprzymierzeńcem i musimy być gotowi, że następne sezony również będą obfitować w groźne, gwałtowne zjawiska.
Agroeksperci Concordii Polska Grupa Generali intensywnie przygotowują się do kolejnego sezonu. Zespół produktowy już teraz pracuje nad rozszerzeniem oferty o nowe, nagłe zdarzenia, które mogą stanowić zagrożenie dla upraw.
Bernard Mycielski zastępca dyrektora Biura Likwidacji Szkód Concordia Polska Grupa Generali
Od 1 września klienci Concordii otrzymują informację, że ubezpieczenia rolne będą oferowane pod nazwą Generali Agro. W ten sposób firma przygotowuje klientów do zmian, które nastąpią w przyszłym roku i promuje wśród nich markę Generali.
Generali nabyło spółki Concordii w 2018 roku. Spółki życiowe zostały połączone pod koniec 2019 roku. Proces fuzji majątkowej spółki Concordii Polska wymagał w pierwszej kolejności demutualizacji, a samo połączenie z Generali TU zostało zaplanowane na przyszły rok. Zgodnie z umową zawartą z poprzednim właścicielem w tym momencie nazwa Concordia przestanie być wykorzystywana w Polsce. Rolnicy będą otrzymywali ochronę ubezpieczeniową pod nazwą Generali Agro.
– Ubezpieczenia rolne to bardzo specjalistyczna oferta, wymagająca odpowiednich kompetencji, wiedzy i doświadczonego zespołu. Dlatego zdecydowaliśmy się, że będziemy je oferować również pod specjalną nazwą – Generali Agro. Już teraz informujemy o tym naszych klientów na polisach i dokumentach ubezpieczeniowych. Co warte podkreślenia, wraz z nowym logo wprowadzamy nowe technologie i innowacyjne rozwiązania, ale to co szczególnie istotne – ludzie, kadra doradców, rzeczoznawców i ekspertów agro – pozostaje bez zmian. Najlepszy w kraju zespół ekspertów rolnych, zlokalizowanych w Poznaniu i pracujących w całej Polsce, nadal będzie wspierał naszych klientów w zarządzaniu ryzykiem w ich gospodarstwach rolnych. Połączenie tej eksperckości z nowoczesnymi technologiami, których wdrożenie umożliwia silna kapitałowo Grupa Generali, pozwala nam być dla rolników partnerem na całe życie – mówi Maciej Fedyna, prezes zarządu Concordia Polska TU.
AXA Partners we współpracy z Multimedia Polska rusza z kolejnym projektem w segmencie affinity i branży telekomunikacyjnej. Efektem współpracy obu podmiotów są specjalne pakiety zapewniające pomoc medyczną abonentom operatora.
Usługa Szybka Pomoc Zdrowie zapewnia kompleksową pomoc lekarską. Oferta jest dostępna w czterech pakietach – indywidualnym i rodzinnym w opcji podstawowej lub rozszerzonej. Szybka Pomoc Zdrowie zapewnia m.in. wizytę lekarza pierwszego kontaktu, konsultacje z lekarzem specjalistą, specjalistyczne badania, np. laboratoryjne lub ultrasonograficzne, zabiegi ambulatoryjne, opiekę pielęgniarską po hospitalizacji, sprzęt rehabilitacyjny, badania takie jak tomografia komputerowa, rezonans magnetyczny, drugą opinię medyczną i opiekę nad dziećmi (trzy ostatnie opcje w wariancie rozszerzonym).
– Nazwa „Szybka Pomoc” odzwierciedla tempo naszego działania. Usługa jest aktywna już następnego dnia od momentu jej włączenia u operatora Multimedia. Natomiast w przypadku chęci skorzystania z pomocy klient musi wykonać tylko jeden telefon do Centrum Alarmowego, resztą zajmiemy się my. Zorganizujemy wizytę u lekarza specjalisty lub badanie specjalistyczne oraz pokryjemy jego koszty. Jesteśmy do dyspozycji naszych klientów w niespodziewanych sytuacjach, które mogą mieć miejsce każdego dnia. Cieszymy się, że możemy rozwijać współpracę z takim partnerem, jakim jest Multimedia i zapewnić pomoc i ochronę jego klientom – podkreśla Łukasz Hajkowski, członek zarządu AXA Partners, dyrektor sprzedaży w Polsce.
Po serii roboczych konsultacji z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzecznik Finansowy przygotował szereg propozycji zmian w zasadach ubezpieczeń rolniczych. 2 września minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski spotkał się z Mariuszem Jerzym Goleckim, by porozmawiać o szczegółach współpracy mającej na celu uregulowanie kwestii ubezpieczeń rolniczych.
– Problem ubezpieczeń rolniczych ciągnie się od lat. Wciąż poszukujemy lepszych rozwiązań i cieszę się, że aktywnie włączył się w to Rzecznik Finansowy – powiedział Jan Krzysztof Ardanowski
Celem zaproponowanych przez Rzecznika zmian jest urealnienie ochrony ubezpieczeniowej, tak aby wypłacone odszkodowania były realnym i faktycznym wsparciem dla rolników. RzF postuluje również uszczelnienie przepisów w celu wykluczenia rażących zaniżeń odszkodowań lub nieuzasadnionych odmów ich wypłaty.
– Analiza Biura Rzecznika Finansowego wykazała szereg nieprawidłowości związanych z ubezpieczeniami skierowanymi do rolników. Chodzi głównie o zawieranie i wykonywanie umów ubezpieczeń upraw i zwierząt gospodarskich oraz obowiązkowych ubezpieczeń budynków w gospodarstwach rolnych. Dlatego po roboczych konsultacjach z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi moi eksperci przygotowali propozycje zmian w prawie – powiedział po spotkaniu prof. dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy.
Podczas spotkania Rzecznik Finansowy zwrócił również uwagę na nierówności stron w umowach ubezpieczeniowych, w których korzystniejszą pozycję mają ubezpieczyciele. Takie są wyniki analizy wniosków o interwencję kierowanych do Biura Rzecznika Finansowego w ostatnich latach.
Dlatego proponowane zmiany legislacyjne pójdą w kierunku urealnienia wypłacanych odszkodowań, a także uchylenia przepisu dotyczącego stosowania tzw. franszyz, który daje możliwość obniżenia odszkodowania w zamian za niższą składkę.
– Konieczne jest ucywilizowanie kwestii ubezpieczeń rolnych. Kolejne dwa lata suszy w roku 2018 i 2019 pokazały, że dotychczasowy system nie funkcjonuje należycie. Równość stron w umowach ubezpieczeniowych musi być zapewniona – podkreślił Jan Krzysztof Ardanowski.
Rozmówcy zgodzili się, że wspólnie wypracowane propozycje zmian w systemie ubezpieczeń rolnych zostaną omówione również z przedstawicielami środowiska rolniczego.
W dniach 24–25 września odbędzie się XXVI Forum Teleinformatyki. Tegoroczna edycja, która przebiegać będzie pod hasłem „System informacyjny państwa wobec globalnej transformacji cyfrowej”, zostanie zrealizowana w formule online. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.
Dwudniowy program Forum obejmuje osiem sesji tematycznych, panel dyskusyjny poświęcony sztucznej inteligencji i zamykający Forum kocioł dyskusyjny o wpływie pandemii na wizje i pragmatykę cyfrowej transformacji państwa. Jednym z elementów wydarzenia będzie odbywająca się 24 września sesja ubezpieczeniowa, której patronuje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, zatytułowana „Zaawansowane narzędzia stymulujące i chroniące procesy biznesowe w ubezpieczeniach”. W programie tej sesji zaplanowano trzy prezentacje. Podczas pierwszej z nich wystąpi Andrzej Parafian z UFG, który będzie mówił o ID UFG i Token UFG – nowych usługach wspierających potwierdzenie tożsamości w sektorze ubezpieczeniowym. W trakcie drugiej Mateusz Sobeczek z firmy DahliaMatic przedstawi system oceny ryzyka ubezpieczeniowego eSCOR. Sesję zakończy prezentacja Zbigniewa Świerczyńskiego z Milstar o cyberincydentach i minimalizacji ryzyka ich wystąpienia oraz doskonaleniu metodyki ich obsługi.
Forum gromadzi najlepszych specjalistów i praktyków zaangażowanych w modernizację funkcjonowania państwa oraz umożliwia publiczną wymianę doświadczeń i poglądów poprzez czynny udział w dyskusjach panelowych. O niesłabnącym znaczeniu Forum, nie tylko w branży IT, najlepiej świadczy rekordowa liczba 510 uczestników ubiegłorocznej edycji. Zdecydowaną większość z nich stanowili przedstawiciele kadry zarządzającej i informatycznej administracji rządowej oraz samorządowej, biznesu, środowisk naukowych, stowarzyszeń społecznych i izb gospodarczych.
Aktualne informacje o tegorocznym Forum oraz materiały z poprzednich edycji dostępne są na stronie: www.forumti.pl
Ze względu na pandemię tegoroczne edycje Digital Insurance Agenda i Insurtech Connect odbędą się online, przyjmując kształt „World Tour” docierającego do 35 krajów na świecie. Na trasie znajduje się również Polska.
Polski przystanek odbędzie się w czwartek 10 września w godz. 15.00–16:30. W jego trakcie topowi polscy innowatorzy ubezpieczeniowi i pracownicy start-upów opowiedzą światu o rodzimych innowacjach podczas panelu ekspertów, konkursu pitchów start-upowych i sesji networkingowej.
Ubezpieczenia turystyczne, majątkowe, cybernetyczne, OC zawodowe – coraz więcej ofert ubezpieczycieli uwzględnia ryzyka związane z Covid-19. Szczególnie jest to widoczne w pakietach skierowanych do firm – zauważa „Puls Biznesu”.
Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych zauważa, że o ile jeszcze niedawno pandemia stanowiła jedno z wyłączeń w polisach turystycznych, to obecnie coraz więcej zakładów uwzględnia to ryzyko w swoich ofertach podróżnych, aczkolwiek w różnym zakresie. Michał Grabowski, dyrektor generalny Operon Ubezpieczenia, wskazuje, że Allianz w swoich pakietach podróżnych chroni na wypadek rezygnacji z wyjazdu z powodu kwarantanny, której ubezpieczony musi poddać się w Polsce, zaś Generali pokrywa koszty przedłużonego pobytu za granicą z powodu kwarantanny po pozytywnym wyniku testu na Covid-19.
„PB” wskazuje, że na rynku pojawił się też szereg nietypowych ubezpieczeń, takich jak np. wprowadzone przez AXA rozszerzenie OC zawodowej księgowych i osób wykonujących obsługę płac o odpowiedzialność z tytułu błędów zawodowych popełnionych przy wnioskowaniu o pomoc publiczną w związku z pandemią, a także przy jej monitorowaniu, wykorzystaniu i rozliczaniu. Na zmiany w ofercie firmowej zdecydowała się też Warta, modyfikując ofertę dla MŚP o m.in. upowszechnienie formuły all risk w ubezpieczeniu mienia oraz objęciu ochroną majątku „misiów” w związku ze zwiększoną mobilnością prowadzonych działalności. Z kolei Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali wyjaśnia, że w jego firmie zdecydowano, iż podmioty z sektora MŚP, które ubezpieczyły stacjonarny sprzęt elektroniczny i przekazały go pracownikom do pracy zdalnej, cały czas zachowują jego ochronę. Inną nowością było wprowadzenie w ramach klauzuli OC „Ubezpieczenie szkód spowodowanych przeniesieniem chorób zakaźnych i zakażeń” opcji rozszerzenia o ryzyko Covid-19. Natomiast PZU rozszerzył pakiet dla MŚP o polisy cyber .
Fundacja MetLife przekazała 25 milionów USD na pomoc w walce koronawirusem i wsparcie dla społeczności dotkniętych pandemią. Środki wyasygnowane przez fundację zostały rozdzielone między wszystkie regiony, w których MetLife jest obecny, i są przeznaczone zarówno na krótkoterminowe, jak i długoterminowe działania zwalczające pandemię i jej skutki.
Pierwsze świadczenia trafiły do osób pilnie potrzebujących pomocy w zakresie opieki zdrowotnej, opieki nad dziećmi oraz bezpośredniego wsparcia finansowego. W Polsce Fundacja MetLife przekazała środki na Fundusz Interwencyjny Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który powstał, aby pomagać szpitalom i placówkom medycznym ratować życie i zdrowie osób zakażonych koronawirusem. Od wybuchu pandemii w Polsce WOŚP kupuje i dostarcza do nich sprzęt medyczny oraz urządzenia i środki ochronne.
– W ramach walki z koronawirusem kupiliśmy między innymi 200 łóżek przeznaczonych na stanowiska intensywnej opieki medycznej, 34 respiratory (w tym 10 transportowych), 2,6 miliona trójwarstwowych maseczek chirurgicznych. Nie udałoby się to, gdyby nie zaangażowanie firm takich jak MetLife i prywatnych osób, które w czasie pandemii postanowiły wesprzeć nasze działania. Dla szpitali i domów pomocy społecznej, które wsparliśmy, ważne były nie tylko wymierne zakupy, ale też poczucie, że w tym trudnym czasie nie zostały same, ale mogły liczyć na całe społeczeństwo – podkreśla Anna Jadwiga Orzech, rzeczniczka prasowa Fundacji WOŚP.
– Naszym głównym zadaniem jest zapewnianie ludziom wsparcia i ochrony. To podstawa działalności każdej firmy ubezpieczeniowej. Cieszymy się, że dzięki zaangażowaniu Fundacji MetLife mogliśmy poszerzyć zakres naszej pomocy i przyłączyć się do tak wspaniałej inicjatywy jak Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP – powiedziała Aneta Świercz-Grądkowska, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji MetLife.
MetLife wsparł również Powiślańską Fundację Społeczną, przekazując środki na pomoc rodzinom, które z powodu pandemii znalazły się w bardzo trudnej sytuacji finansowej.
Informujemy, że w celu zapewnienia jak najlepszej obsługi nasza strona korzysta z ciasteczek (plików cookies). Korzystając z naszej strony, bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Jednocześnie przypominamy, że w każdej chwili masz możliwość zmiany ustawień plików cookies. OK
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.