Blog - Strona 1356 z 1468 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1356

Rolnicy nie kupią już dotowanego ubezpieczenia

0

Rolnicy nie mają już możliwości zakupu obowiązkowych ubezpieczeń upraw rolnych z dopłatą z budżetu państwa – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Karol Ciźla z Vector Ubezpieczenia mówi „DGP”, że tegoroczna sprzedaż dotowanych polis została wstrzymana pod koniec kwietnia. Ekspert zwraca uwagę, że w tym okresie zainteresowanie zawarciem umowy jest zazwyczaj największe, zwłaszcza wśród sadowników, którzy dopiero po pierwszych przymrozkach są w stanie oszacować skalę zbiorów. Gazeta wskazuje, że PZU SA sprzedawał ubezpieczenia z dopłatą do 20 kwietnia. 10 dni dłużej dystrybucję prowadziło TUW „TUW”. Katarzyna Niegowska, dyrektor Biura Promocji i Organizacji Sprzedaży TUW „TUW” wyjaśnia, że w 2020 r. pula środków budżetowych przeznaczona na dopłaty do składek za ubezpieczenie upraw rolnych i zwierząt gospodarskich jest znacznie niższa niż w roku ubiegłym. „DGP” pisze, że w tym roku w budżecie państwa zarezerwowano 350 mln zł na dopłaty do składek – o 300 mln zł mniej niż przed rokiem. Tymczasem zainteresowanie rolników ochroną jest dużo większe niż w 2019 r. W TUW „TUW” liczba zawartych umów wzrosła o 70% r/r. Z kolei Katarzyna Dobosz-Rojewska z Ubezpieczeń Pocztowych zdradza, że w jej firmie sprzedaż zwiększyła się o 160%, co było powodem szybkiego wyczerpania limitu. Z informacji gazety wynika, że jak do tej pory ubezpieczyciele nie wystąpili do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z wnioskami o dodatkowe środki. Według ekspertów może to być skutek niechęci do oferowania takich ubezpieczeń ze względu na to, iż są one obarczone dużym ryzykiem. Rolnicy nie chcą zaś kupować polis na warunkach komercyjnych ze względu na ich wysoką, jak twierdzą, cenę. Stąd wystąpienie Stowarzyszenia Sadowników RP do MRiRW z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu. Prezes stowarzyszenia Mirosław Maliszewski twierdzi, że organizacja już dawno przestrzegała przed takim rozwojem wypadków. Według niego towarzystwa nie chciały ubezpieczać sadowników, którym mówiono najpierw, że jest na to za wcześnie, zaś później zakłady twierdziły, iż nie mają pieniędzy. Stowarzyszenie oczekuje na jak najszybsze porozumienie resortu z ubezpieczycielami, gdyż w tym roku grozi kolejna susza.

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 7 maja, Patrycja Otto „Skończyły się dotowane ubezpieczenia”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

 (AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Jak rozpocząć proces zmiany i zadbać o rozwój technologiczny firmy?

0

28 maja odbędzie się bezpłatna konferencja zatytułowana „Cyfrowa Transformacja w Biznesie”. Patronem medialnym wydarzenia w formie webinaru jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas konferencji liderzy technologii będą rozmawiać o najnowszych trendach w zakresie udoskonalania procesu cyfrowej transformacji, a eksperci podzielą się swoimi doświadczeniami. W trakcie wydarzenia poruszone zostaną następujące kwestie: technologie zmieniają firmy, robotyzacja procesów biznesowych, wpływ cyfrowej transformacji na bezpieczeństwo IT, nowe środowisko pracy – współpraca ludzkiej i sztucznej inteligencji w różnych obszarach działania organizacji.

Prelegentami konferencji będą wybitni specjaliści – praktycy z różnych dziedzin. Podczas wydarzenia głos zabiorą: Magdalena Chudzikiewicz, Polska Press, Tomasz Zalewski, partner Bird & Bird, Jacek Tochowicz, ING Polska, Rafał Górski, KPMG, Wojciech Szremski, Schaeffler Polska sp. z.o.o.

Wydarzenie będzie miejscem do wymiany doświadczeń oraz dyskusji z ekspertami branżowymi. Konferencja jest skierowana do dyrektorów, menedżerów i ekspertów działów IT, osób odpowiedzialnych za Customer Experience, specjalistów BI, AI, ERP, BRM innowacji i nowych technologii w firmie, ekspertów od archiwizacji i digitalizacji danych w firmie, liderów oraz managerów Business Intelligence i analiz biznesowych, dyrektorów zarządzania wydajnością, a także dyrektorów ds. strategii i rozwoju.

Rejestracja:  https://kongrestransformacji.pl/#schedule

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Konferencja odbędzie się 28 maja 2020 r. Start o godz. 9:30.

Strona internetowa wydarzenia:  https://kongrestransformacji.pl/

(am)

Link4 będzie współpracować z Sigma Bis

0

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że Link4 prawdopodobnie wkrótce rozpocznie współpracę z agencją marketingową Sigma Bis, utworzoną w drugiej połowie ub.r. przez PKN Orlen i Grupę PZU.

Patrycja Kotecka, dyrektor pionu marketingu i członek zarządu Link4, potwierdziła w rozmowie z serwisem, że trwają negocjacje dotyczące współpracy. Zaznaczyła, że decyzja o rozpoczęciu współpracy z Sigma Bis jest naturalnym krokiem biznesowym, gdyż jest to spółka należąca do PZU, przez co oczywistym jest korzystanie właśnie z jej usług w zakresie planowania i zakupu mediów, zamiast z usług firmy zewnętrznej. Patrycja Kotecka deklaruje, że Link4 chce rozpocząć kooperację z Sigma Bis możliwie jak najszybciej.

Więcej:

https://www.wirtualnemedia.pl/…

(AM, źródło: Wirtualnemedia.pl)

Warta rozszerza zakres ochrony w ubezpieczeniach mieszkaniowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Warta wprowadza dodatkowe klauzule rozszerzające zakres ochrony w ubezpieczeniach mieszkaniowych. Jedną z nowych opcji jest zabezpieczenie ubezpieczonego w przypadku zachorowania na COVID-19, w postaci dziennego świadczenia za pobyt w szpitalu dla osób do 67. roku życia.

– Codziennie obserwujemy zmiany zachodzące na świecie i w Polsce. Słuchamy uważnie naszych klientów i szukamy rozwiązań, które pomogą im żyć spokojnie w „nowej normalności”. W dodatkowych klauzulach ubezpieczeń mieszkaniowych staraliśmy się zawrzeć nie tylko troskę o samo mieszkanie, ale także jego lokatorów. Zawsze staramy się uwzględnić w naszych produktach odpowiedź na obawy klientów oraz ich indywidualne potrzeby – mówi Beata Czajczyk, menadżer produktu Warty.

Ubezpieczenie mieszkaniowe zostało wzbogacone o klauzulę „Spokojna głowa”, czyli odszkodowanie za szkody spowodowane przez pozostawienie włączonych do instalacji elektrycznej urządzeń, m.in. żelazka, prostownicy, telefonu, komputera czy pozostawienia na włączonej kuchni czajnika lub garnka. W ubezpieczeniach mieszkaniowych zwiększona została również dostępność pakietu korzyści, który uwzględnia również pokrycie kosztu leczenia kota lub psa. Natomiast z myślą o wielbicielach sztuki zniesiono wymóg posiadania ich wyceny o jednostkowej wartości nieprzekraczającej 10 tys. zł.

– Podstawa cenionego przez klientów ubezpieczenia pozostaje bez zmian. Nowe klauzule są odpowiedzią na potrzeby Polaków, które zmieniły się w ostatnim czasie. Dzięki temu Warta oferuje jeden z najbardziej kompleksowych produktów majątkowych na rynku, który w czasach epidemii można również kupić zdalnie u naszych agentów – dodaje Beata Czajczyk.

(AM, źródło: Warta)

Starter24: W auto assistance widoczne efekty luzowania obostrzeń epidemicznych

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

W całej Europie widoczne jest zmniejszenie tempa spadku zdarzeń assistance, co wynika ze stopniowego luzowania obostrzeń kwarantanny – wynika z kolejnego raportu o stanie usług assistance samochodowego i zapewnienia mobilności w całej Europie, przygotowanego przez Starter24 na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group.

Na potwierdzenie autorzy raportu przywołują Niemcy, gdzie początkowy 60% spadek wolumenu wyhamował obecnie do ok. 35% (segment B2B). Zwracają też uwagę na fakt, że w większości krajów europejskich przyjęte zostały programy odmrażania gospodarki, co zdaniem Starter24 w najbliższych tygodniach powinno wpłynąć na natężenie ruchu na drogach.

Raport wskazuje, że w Europie nie ma problemów z usługami podstawowymi (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W wybranych krajach występują częściowe ograniczenia, takie jak zamknięte hotele czy skrócone godziny pracy autoryzowanych serwisów i warsztatów. W większości krajów wstrzymane lub bardzo ograniczone są holowania międzygraniczne (tzw. cross-border). Spadek wolumenów oraz wprowadzone zmiany w organizacji pracy nie mają wpływu na poziom świadczonych usług.

– W Polsce średni spadek wolumenu spraw assistance w kwietniu sięgnął 60% i mamy nadzieję, że wraz ze znoszeniem kolejnych ograniczeń, będziemy obserwowali systematyczną poprawę – podkreśla Mateusz Bogucewicz, dyrektor techniczny Starter24.

(AM, źródło: Starter24)

Willis: Na razie wzrost, ale co dalej – trudno przewidzieć

0

W sytuacji niepewności spowodowanej pandemią Willis Towers Watson wycofuje się z wcześniej przyjętego celu na 2020 r. Broker zapowiedział, że podda założenia ponownej ocenie, kiedy już będzie dysponować konkretną wiedzą na temat rozmiaru, czasu trwania i zasięgu geograficznego pandemii.

„Obecnie nie możemy przewidzieć, jak długo potrwa ta sytuacja. Koncentrujemy się na utrzymaniu silnego bilansu, płynności i elastyczności finansowej” – podano w raporcie o wynikach I kw. Przychód netto WTW wyniósł 305 mln dol. i był wyższy o 6% od 287 mln dol. uzyskanych w I kw. ub.r. Obroty w I kw. wzrosły o 7%, do 2,47 mld dol., w stosunku do 2,31 mld dol. w analogicznym okresie 2019 r.

(AC, źródło: Insurance Journal)

KNF przedstawiła osiągnięcia finansowe rynku ubezpieczeń w 2019 roku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Jedna trzecia ubiegłorocznego przypisu składki z ubezpieczeń na życie została zebrana z umów grupowych. Z kolei w dziale II blisko dwie trzecie przychodów ze składek pochodziło z ubezpieczeń dla kierowców. Mimo znaczącego spadku sprzedaży komunikacyjnych polis OC, wynik techniczny w tym segmencie zbliżył się do kwoty miliarda złotych – wynika z „Raportu o stanie sektora ubezpieczeń po IV kwartałach 2019 roku”, opublikowanego przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF).

Według dokumentu zamieszczonego na stronie internetowej nadzoru, ubiegłoroczne przychody zakładów ubezpieczeń (ZU) wyniosły 83,12 mld zł. W ich strukturze dominowały: składka przypisana brutto (76,79% ogólnej wartości) i przychody z lokat (8,69%; wraz z niezrealizowanymi zyskami z lokat wyniosły prawie 13,3%). Ogółem przychody zakładów ubezpieczeń były o 3,55 mld zł (4,46%) wyższe od odnotowanych w poprzednim roku. Składka przypisana brutto krajowych zakładów w 2019 r. wyniosła 63,83 mld zł i była o 2,69% wyższa niż rok wcześniej.

Rośnie składka z umów grupowych

W dziale I nastąpił spadek składki o 2,01%, do 21,27 mld zł. ZU na życie zebrały 8,44 mld zł składek brutto z tytułu ubezpieczeń grupowych oraz 12,82 mld zł z umów indywidualnych.  W stosunku do 2018 r. składka z „grupówek” wzrosła o 0,13 mld zł, a z polis indywidualnych zmniejszyła się o 0,57 mld zł. Wzrost składki grupowej wykazało 12 zakładów i tyle samo odnotowało spadek przypisu z umów indywidualnych. Dziewięć spośród 25 ZU działu I (8 przed rokiem) posiadało ponad 50% udział składki z ubezpieczeń grupowych w całym portfelu.

Z danych zebranych przez KNF wynika również, że przypis z wpłat jednorazowych osiągnął w 2019 r. poziom 4,53 mld zł (-0,72 mld zł r/r). Natomiast składka płacona okresowo zwiększyła się o 0,29 mld zł, do 16,73 mld zł. Spadek składki opłacanej jednorazowo rok do roku wykazało 14 zakładów. Jedynie 6 ZU działu I posiadało przekraczający 50% udział składek jednorazowych w całym portfelu ubezpieczeń (wynik identyczny jak przed rokiem).

Ponad ćwierć miliarda mniej z OC

Z kolei towarzystwa majątkowe zebrały 42,56 mld zł – o 5,21% (2,11 mld zł) więcej niż na koniec 2018 r. Wzrost przypisu z działalności bezpośredniej odnotowano w 15 grupach ubezpieczeń. Największy – o 0,37 mld zł (4,41%), do 8,67 mld zł w ubezpieczeniach grupy 3 (AC). W porównaniu z poprzednim rokiem trzy grupy zanotowały spadek składki. Największy z nich – 0,26 mld zł, czyli 1,69%, do 14,92 mld zł – miał miejsce w gr. 10 (OC komunikacyjne).

W ramach reasekuracji czynnej wysokość składki przypisanej brutto wyniosła 2,89 mld zł i była wyższa o 0,58 mld zł (25,16%) niż rok wcześniej.

W strukturze ubezpieczeń osobowych i majątkowych bezpośrednich na koniec 2019 roku dominowała „komunikacja” (grupa 3 i 10), stanowiąca łącznie 59,47% składki przypisanej brutto działu II z działalności bezpośredniej, przy czym udział gr. 10 wyniósł 37,62%, natomiast gr. 3 – 21,85%. Udział ubezpieczeń komunikacyjnych zmniejszył się o 2,09 pkt proc. w porównaniu do poprzedniego roku.

Trzymiliardowy wzrost kosztów

Łączne koszty ZU wyniosły 75,9 mld zł – o 2,89 mld zł (3,96%) więcej niż w 2018 r. W ich strukturze dominowały odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto (53,84% ogólnej wartości) oraz łączne koszty akwizycji i koszty administracyjne (22,5%). W 2019 r. wypłacono w ujęciu brutto 40,87 mld zł odszkodowań i świadczeń wraz z kosztami likwidacji szkód i windykacji regresów. Wartość ta zmniejszyła się r/r o 0,81 mld zł (1,95%). Autorzy raportu tłumaczą tę obniżkę efektem spadku wypłaconych odszkodowań i świadczeń z ubezpieczeń na życie.

Coraz bliżej 1 mld zł zysku technicznego w OC

Wynik techniczny ZU wyniósł 6,18 mld zł, co oznacza wzrost o 2,71% r/r. Na lepszą rentowność techniczną całego sektora wpłynął wzrost w dziale I (3,25 mld zł,+5,4% r/r), gdyż dział II odnotował spadek o 0,1%, do poziomu 2,93 mld zł.

W sektorze majątkowym największe pogorszenie wyniku technicznego odnotowano w grupie 3 (-42,19% r/r, do 0,46 mld zł) oraz w grupie 8 (-69,38%, do 0,1 mld zł). Autorzy raportu tłumaczą, że główną przyczyną gorszej rentowności w AC było zwiększenie szkodowości spowodowane wzrostem częstości szkód oraz średniej wypłaty w wyniku wzrostu cen części zamiennych i stawek za roboczogodzinę. Z kolei na spadek wyniku technicznego w ubezpieczeniach szkód spowodowanych żywiołami wpływ miał przede wszystkim wzrost szkodowości spowodowany zaistnieniem ponadnormatywnej liczby szkód powstałych w wyniku zjawisk atmosferycznych (m.in. porywisty wiatr, opady deszczu i gradu). Ponadto wystąpiły duże szkody rzeczowe spowodowane przez pożary.

Największy wzrost odnotowano natomiast w grupie 10 – z 0,44 mld zł do 0,9 mld zł (+102,9% r/r). Według KNF był to w głównej mierze efekt obniżenia szkodowości w związku z niższą częstością szkód. Ponadto w ub.r. nie nastąpiło doszacowanie rezerw dotyczących roszczeń o zadośćuczynienie za ból spowodowany stanem wegetatywnym osoby bliskiej poszkodowanej w wypadku, co wpłynęło na pogorszenie wyniku technicznego w roku poprzednim.

Zyski, aktywa, kapitał

Z kolei wynik finansowy netto sektora wyniósł 7,22 mld zł i wzrósł o 8% r/r. W dziale I zysk netto uplasował się na poziomie 2,58 mld zł (+5,72% r/r), natomiast w dziale II osiągnął wartość 4,64 mld zł (+9,31% r/r).

Na koniec 2019 r. wartość aktywów zakładów ubezpieczeń wyniosła 194,01 mld zł, z czego 93,85 mld zł stanowiły aktywa sektora życiowego, natomiast 100,16 mld zł – majątkowego. W minionym roku wzrost aktywów r/r odnotowano jedynie w zakładach non-life (+2,98%). Z kolei wartość rezerw techniczno-ubezpieczeniowych brutto dla celów rachunkowości zakładów ubezpieczeń wyniosła 149,19 mld zł (78,95 mld zł dział I, 70,24 mld zł dział II).

Na koniec 2019 roku zezwolenie na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w Polsce posiadało 59 krajowych zakładów ubezpieczeń/reasekuracji – 26 zakładów ubezpieczeń działu I, 32 działu II oraz 1 zakład reasekuracji. Na krajowym rynku ubezpieczeń przeważa kapitał zagraniczny:  jako dominujący występuje w 17 ZU na życie I oraz w 20 ZU majątkowych.

AMnews@gu.home.pl

(źródło: KNF)

PR ubezpieczeń w czasie zarazy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zawirowania gospodarcze i społeczne wbrew pozorom mogą sprzyjać budowaniu efektywnego wizerunku. Marki ubezpieczeniowe mają szansę podkreślić te spośród swoich cech, które są generyczne dla branży: bezpieczeństwo, partnerstwo i misyjność. Stabilność, elastyczność i wrażliwość to atuty, na których towarzystwa ubezpieczeń powinny oprzeć swój wizerunek w czasie kryzysu.

Czas, w jakim się znajdujemy, należy zatem postrzegać jako wielką szansę dla osób, które tworzą wizerunek towarzystw ubezpieczeń. Szansę, której nie wolno przegapić.

Lepiej niż banki

W sytuacji głębokiego kryzysu, z którym mamy do czynienia, rolę stabilizatora systemu finansowego i szerzej – całej gospodarki, przejął na siebie rząd. Tarcze, ulgi, prolongaty i pożyczki stają się domeną komunikacyjną administracji, co widać także na poziomie samorządowym.

Są to bardzo korzystne, mocne konteksty wizerunkowe. Nic więc dziwnego, że politycy wszystkich szczebli chcą je zawłaszczać. Robią to zresztą skutecznie, zostawiając komercyjnym graczom niewielką przestrzeń, ograniczoną do prostych komunikatów produktowych.

Banki mogą pokazywać zatem głównie swoją zdolność do odraczania zobowiązań, co jest formą biznesowej wyrozumiałości, elastyczności. Niesie ona oczywistą wartość wizerunkową, ale czy w praktyce daje klientowi korzyści, trudno na razie wyrokować.

Jednak, co raz jeszcze podkreślę, banki zostały przez polityków zredukowane do roli zwykłych uczestników rynku usług finansowych. Nie są już pozycjonowane jako krwiobieg gospodarki, stają się po prostu graczem, jednym z wielu.

To szansa dla ubezpieczycieli.

Zazwyczaj schowani w kącie, milcząco przyglądają się działaniom swoich kolegów-bankierów, dysponujących zespołami ekonomistów, analityków i rzeczników prasowych.

Teraz ubezpieczyciele są w nieco odmiennej, zaryzykuję, że lepszej niż banki, sytuacji. Kluczem do jej zrozumienia jest wyświechtane i pozbawione, wydawać by się mogło, jakiejkolwiek wartości wizerunkowej słowo bezpieczeństwo.

Okazuje się, że w dobie zawirowań ta generyczna dla branży definicja nabiera szczególnego znaczenia. Ludzie zagubieni w labiryncie często sprzecznych, ale zawsze złych, wiadomości intuicyjnie poszukują oparcia w kimś, kto wie, co robić, i wiedzę tę opiera na doświadczeniu związanym z zarządzaniem ryzykiem.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Konieczność podkreślania stabilności właścicielskiej, asocjacji z zagranicznym kapitałem.
  • Zdolność do umiejętnego podkreślania historii firmy, która „niejedno już przeżyła”.
  • Umiejętność podkreślenia zasobów intelektualnych, będących fundamentem towarzystwa (wzmocnienie wypowiedzi członków zarządu oraz kluczowych menedżerów).

Zawsze tam, gdzie ty

Obecny kryzys to jednocześnie czas, który daje szansę na ucieczkę od mniej lub bardziej niesprawiedliwego wizerunku naszej branży, jako archaicznej i nieelastycznej. Wymuszona koniecznością pracy zdalnej i ograniczeniami administracyjnymi obecność marek w internecie powoduje, że część z nich będzie mogła zakorzenić w umysłach konsumentów (i agentów) takie wartości, jak dopasowanie, elastyczność czy prostota. Nie używam celowo słowa innowacyjność, wydaje się bowiem, że w obliczu kryzysu, jaki zagwarantowała nam pandemia, konteksty innowacyjności będą przez jakiś czas należały do kategorii wspomnień z dobrych czasów. Takich startupowych fanaberii, nazywanych przez złośliwych „problemami pierwszego świata”.

Nie twierdzę, że innowacyjności na poziomie rozwiązań produktowych czy procesowych nie należy nadal poszukiwać. Wręcz przeciwnie. Nie będzie ona jednak w oczach konsumentów czynnikiem kluczowym wizerunkowo.

Decydujące będą wygoda, prostota i dopasowanie – to, co jest naturalnym środowiskiem e-commerce. Nie martwmy się, niestety dla dużej części rynku to wciąż wyróżniki z kategorii innowacyjności.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Położenie większego nacisku na działania związane z content marketingiem oraz social mediami po to, żeby być tam, gdzie agent i klient, w jego smartfonie czy komputerze.
  • Konieczność budowania efektywnej komunikacji zdalnej, co jest zadaniem niebywale trudnym – spytajcie agentów, jaki procent komunikatów produkowanych dla nich czytają.
  • Umiejętność tworzenia treści w różnych formatach, czasem odstających od tego, co znaliśmy i lubiliśmy.

Więcej niż CSR

Ostatnim elementem, na który warto zwrócić uwagę, są działania, które zazwyczaj stanowią margines komunikacji przedsiębiorstw, czyli tzw. społeczna odpowiedzialność biznesu.

Kryzys może powiedzieć „sprawdzam” działaniom CSR na dwa sposoby: przytnie je do zera, w pogoni za oszczędnościami budżetowymi w działach marketingu, lub wręcz przeciwnie – uwiarygodni te z firm, które swoje deklaracje traktowały serio i teraz zaczną się jeszcze bardziej starać.

Wbrew pozorom, te „miękkie” aktywności mogą mieć kolosalne znaczenie w czasie zamieszania. Dają bowiem wiarę we wspólnotowość – obietnicę wykraczającą daleko poza zwyczajne przewagi marek. Są zaczynem do stworzenia społeczności, opierając się na emocjach. Są zatem podstawą do budowania marki tam, gdzie teraz przenosi się jej istotność – czyli w internecie.

Co to oznacza w praktyce działań komunikacyjnych towarzystw ubezpieczeń?

  • Konieczność podejmowania niełatwych decyzji o utrzymaniu wydatków na obszar CSR.
  • Udowadnianie, że nie są one wyłącznie wspomnieniem czasów prosperity, gdzie każda marka „musiała” angażować się społecznie.
  • Poszukiwanie nowych obszarów CSR, które będą skuteczniej odpowiadały na wyzwania będące efektem kryzysu.

Zachęcam do wykorzystania obecnej sytuacji. Tak jak w każdym kryzysie – wygrają ci, którzy będą mieli zdolność do odczytywania zmieniającej się jak w kalejdoskopie sytuacji. Ale równocześnie odwagę do testowania rozwiązań, które w czasach minionej prosperity wydawały się zupełnie niepotrzebne.

Wojciech Wężyk
partner zarządzający w Brandscope, firmie consultingowej specjalizującej się w komunikacji marek ubezpieczeniowych i finansowych

Microsoft zainwestuje miliard dolarów w transformację cyfrową Polski

0

Microsoft ogłosił kompleksowy plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda dolarów, którego celem jest przyspieszenie innowacji i cyfrowej transformacji na rzecz rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Fundamentem tego wielopoziomowego planu jest otwarcie nowego regionu data center Microsoft w Polsce, w ramach globalnej infrastruktury chmury obliczeniowej, który ma zapewnić krajowemu ekosystemowi start-upów, przedsiębiorców, firm i instytucji publicznych dostęp do bezpiecznych usług chmury obliczeniowej klasy enterprise. Microsoft i Operator Chmury Krajowej podpisali strategiczne porozumienie, którego celem jest zapewnienie eksperckiej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowej i szerokiego dostępu do rozwiązań chmurowych dla wszystkich branż i przedsiębiorstw w Polsce.

Ubezpieczenia mogą bezpiecznie wejść do chmury

Jest to ważna wiadomość również dla sektora polskich ubezpieczeń, który do tej pory ostrożnie podchodził do technologii chmurowej, pomimo oczywistych przewag konkurencyjnych, jakie dawała. Barierą była kwestia przechowywania i przetwarzania kluczowych danych poza terytorium Polski i Unii Europejskiej, co dla branż ściśle regulowanych jest raczej niewskazane. Chociaż Komisja Nadzoru Finansowego od początku roku dawała do zrozumienia, że nie widzi większych przeciwwskazań dla zastosowania chmury w ubezpieczeniach, to wciąż odstraszać mogły wyśrubowane normy bezpieczeństwa. Teraz, gdy chmurowe data center będzie się mieściło w Polsce, wiele problemów ubezpieczycieli będzie znacznie prostszych do rozwiązania.

Współpraca strategiczna pomiędzy Chmurą Krajową a Microsoft to przyspieszenie cyfryzacji polskiej gospodarki. Szczególnie jest to szansa dla małych i średnich firm, które dzisiaj w niewielkim stopniu korzystają z usług chmury obliczeniowej. Jest to dla nich możliwość zwiększenia ich konkurencyjności, szansa na łatwiejsze przyspieszenie wzrostu i rozwoju na nowych rynkach. Inwestycja Microsoft w Polsce to także szansa na duże przyspieszenie, kiedy Polska gospodarka będzie wychodziła z kryzysu związanego z koronawirusem – powiedział podczas zdalnej konferencji prasowej Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.

Rozwój polskich firm i edukacja 150 tys. programistów

Plan jest kontynuacją prawie 30-letniej dobrej współpracy Microsoft z polskimi organizacjami i firmami różnej wielkości oraz siecią ponad 6000 lokalnych partnerów. Inicjatywa łącząca bogate doświadczenia w zakresie transformacji cyfrowej z dużym zaangażowaniem w podnoszenie kwalifikacji z zakresu chmury obliczeniowej będzie realizowana w ciągu najbliższych siedmiu lat. Jej celem jest umożliwienie lokalnym organizacjom przyspieszenia ich transformacji cyfrowej, zwiększania konkurencyjności i możliwości zatrudnienia na rynku.

Jest to bezprecedensowy moment. Co dla nas niezwykle ważne, wpisujący się w misję Microsoftu, czyli zwiększanie możliwości rozwoju każdego człowieka i każdej organizacji. Ze strategicznego partnerstwa z Chmurą Krajową wynikają trzy elementy. Pierwszy – już od dzisiaj rozpoczynamy programy podnoszenia kompetencji chmurowych dla ponad 150 tysięcy polskich programistów, developerów i informatyków. Drugi – już od dzisiaj rozpoczynamy programy transformacji cyfrowej dla polskich firm i przedsiębiorstw. Trzeci – od dzisiaj rozpoczynamy w Polsce budowę potężnych centrów przetwarzania danych – regionu chmury publicznej Microsoftu – podsumował Paweł Jakubik, dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze.

Nagranie konferencji prasowej z 5 maja 2020 r.:

(AW, źródło: Microsoft)

Warta wdrożyła zdalną aplikację w ubezpieczeniach grupowych

0

eDeklaracja – taką nazwę nosi nowa aplikacja wdrożona w grupowych ubezpieczeniach na życie Warty. Rozwiązanie pozwala na przystąpienie pracownika do ubezpieczenia grupowego na życie bez wypełniania i przesyłania deklaracji w klasycznej wersji papierowej.

eDeklaracja umożliwia pracownikom przystąpienie do wybranego przez pracodawcę programu w ciągu kilka minut, np. z domu. Zainteresowany ubezpieczeniem może wypełnić elektroniczną deklarację przystąpienia w dowolnym momencie (aplikacja jest dostępna przez całą dobę). Dodatkowo osoby ubezpieczone lub uprawnione mają możliwość szybkiego zgłoszenia wniosku o wypłatę świadczenia poprzez formularz elektroniczny dostępny na stronie ubezpieczyciela

eDeklarację połączono z Aplikacją dla Zakładów Pracy (AZP), dzięki czemu pracodawca ma stały dostęp do informacji o nowych osobach przystępujących do umowy ubezpieczenia. Nowe rozwiązanie Warty zapewnia pełne bezpieczeństwo przekazywanych danych.

eDeklaracja to odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy oczekują intuicyjnych rozwiązań ułatwiających dokonywanie formalności związanych z procesem zawarcia i obsługi umowy grupowej. Jest to bardzo ważne szczególnie w obecnej sytuacji, w której bezpośredni kontakt z pracownikami może być bardzo utrudniony lub wręcz niemożliwy. Chciałbym równocześnie przypomnieć, jak istotny jest obecnie zakres w ramach ubezpieczeń grupowych na życie oferowanych przez Wartę. Ponosimy m.in. odpowiedzialność za zdarzenia będące następstwem COVID-19, w tym np. pobyt w szpitalu, pobyt na OIOM czy śmierć osoby ubezpieczonej – mówi Sylwester Janiak, dyrektor zarządzający, Departamentem Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Warty.

(AM, źródło: Warta)

18,297FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie