Blog - Strona 1381 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1381

Trzy dni w gronie ekspertów w nowej formule

0

W dniach 23–25 czerwca 2020 r. odbędzie się Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, na które składa się 19. Banking Forum oraz 15. Insurance Forum. Wydarzenie odbędzie się w pełni online. Patronem medialnym Insurance Forum jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń to cykliczne wydarzenie skupiające kluczowe osobistości i spółki z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Stanowi ono platformę debat dotyczących najistotniejszych kwestii, problemów, szans i wyzwań dla wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się i będzie się dziać w branży usług finansowych. W ciągu trzech dni eksperci omówią najistotniejsze tematy dla banków i ubezpieczycieli, będą też debatować nad światem w trakcie i po pandemii.

Kongres rozpocznie się od debaty prezesów o gospodarce w ujęciu strategicznym w minionej dekadzie z punktu widzenia banków i ubezpieczycieli oraz przewidywaniach kluczowych trendów na nadchodzące 10 lat. Kolejnym wątkiem będzie globalna polityka proekologiczna i udział instytucji finansowych w kształtowaniu transformacji ekologicznej. Poruszony zostanie też temat nowoczesnych metod finansowania, nie tylko bankowego. Będzie też dyskusja o różnych wiodących strategiach technologicznych i miejscu technologii w łańcuchu wartości dla klientów. Pierwszy dzień zamyka szeroki wątek wyzwań stojących przed ubezpieczycielami w kontekście cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa.

Początek drugiego dnia poświęcony będzie działaniom prewencyjnym ubezpieczycieli. Omówiona zostanie także klientocentryczność w czasach ekonomii subskrypcji. Eksperci będą również debatować o długofalowym wpływie PSD2 na procesy płatnościowe. „Beyond” oznacza szersze spojrzenie, wykraczanie poza utarte schematy i o dodatkowych wartościach dla klienta mówić będą eksperci w tym bloku tematycznym. Nie zabraknie także omówienia roli ubezpieczeń w systemie długoterminowego oszczędzania. Szczególnie istotna w dobie przyspieszonego rozwoju rozwiązań zdalnych będzie wieńcząca wydarzenie dyskusja o bezpiecznym onboardingu i cyberbezpieczeństwie. 

Podczas trzeciego dnia kongresu – Cloud Day – uczestnicy będą dyskutować na temat rozwiązań opartych na chmurze. Prelegenci i paneliści odpowiedzą na pytania o praktyczne zastosowanie technologii, która pozwoli utrzymać ciągłość biznesową oraz zmierzyć się ze znaczącym wzrostem zapytań od klientów. Debata obejmie trzy platformy tematyczne: Security & compliance, Marketing oraz Customer 360 sales & service. Każda sesja składa się z debaty oraz praktycznego case study. Całość zakończona jest czterema równoległymi prezentacjami o możliwościach płynących z rozwiązań chmurowych.

Bilety: http://bankowosciubezpieczenia.pl/bilety/

Kontakt z organizatorem: http://bankowosciubezpieczenia.pl/kontakt/

Strona wydarzenia: http://bankowosciubezpieczenia.pl/

(am)

Jest miejsce na wzajemność w ubezpieczeniach korporacyjnych

0
Rafał Kiliński

Rozmowa z Rafałem Kilińskim, prezesem TUW PZUW

Aleksandra E. Wysocka: – Rok 2019 zamknęliście rekordowym wynikiem finansowym. Jaka jest tajemnica tego sukcesu?

Rafał Kiliński: – To żadna tajemnica, po prostu ciężka i konsekwentna praca całego zespołu. Przekonujemy do formuły wzajemności kolejnych klientów. Robimy to skutecznie, bo nie tylko wykonujemy plany, ale też je przekraczamy.

Rok 2019 to niemal 690 mln składki, w dodatku połączone z dodatnim wynikiem technicznym, co przecież nie jest oczywiste. Widziałem na rynku wiele spektakularnych wzrostów, po których nastąpiło tsunami szkód. Tymczasem nam udało się wypracować dynamiczny wzrost o charakterze organicznym.

Czy są takie branże, na których szczególnie Wam zależy?

– Od początku stawialiśmy na ubezpieczenia podmiotów medycznych oraz Power & Energy, gdzie cały czas rozwijamy naszą obecność. Mamy też program ubezpieczeniowy dla instytucji kościelnych i dziś chronimy mienie 85 zakonów męskich i żeńskich oraz pięć diecezji – łącznie w ponad 2000 lokalizacji w całym kraju.

To bardzo ciekawe, że z wieloma podmiotami świeckimi bardzo trudno rozmawia się o idei wzajemności, tymczasem duchowni rozumieją tę formułę i są na nią otwarci. Żaden podmiot z tego segmentu nie jest na tak zwanym moratorium, czyli nie zastrzegł sobie zwolnienia z ewentualnych dopłat do ochrony, rezygnując również z udziału w potencjalnych zyskach. Wbrew naszym pierwotnym oczekiwaniom samorządy okazały się znacznie bardziej nieufne względem formuły wzajemności.

Z czego to wynika?

– Być może z przywiązania do formuły przetargowej, co mnie dziwi, ponieważ jest to procedura mało elastyczna. W dużych przetargach potrafi być uruchomiona nawet sześć miesięcy przed rozpoczęciem ochrony, co jest dużym wyzwaniem dla underwriterów. W ubezpieczeniach wzajemnych możemy dyskutować o kształcie oferty właściwie do ostatniej chwili, wyceniając po kolei każdy kawałek. Im później zaczynamy kwotowanie, tym cena bardziej odpowiada aktualnemu ryzyku.

Jakie macie plany na nadchodzące miesiące?

– Mamy atrakcyjną, autorską ofertę dla firm zajmujących się gospodarowaniem odpadami. To jest ciekawa nisza. Oferta jest wariantowa, w zależności od spełnienia konkretnych kryteriów bezpieczeństwa.

Szykujemy również ofertę dla przemysłu drzewnego – wymagającej branży, która do tej pory miała ograniczony dostęp do ochrony ubezpieczeniowej. Stawiamy na połączenie dopasowanej do branży ochrony z programami prewencyjnymi promującym minimalizację szkodowości.

W jaki sposób dbacie o szkodowość?

– Mitygacja ryzyka i prewencja to nieodłączny element naszej kultury korporacyjnej. Oczywiście mamy ograniczone środki, ale staramy się je wykorzystać jak najefektywniej. Nasi inżynierowie ryzyka oraz inżynierowie z PZU LAB dokonują audytów, które pozwalają dostrzec zagrożenia oraz punkty krytyczne prowadzonej działalności. Następnie przygotowują rekomendacje techniczne i organizacyjne, które pozwalają optymalizować wystąpienie zdarzeń niepożądanych w przyszłości.

W szpitalach przeprowadzamy wizytacje medyczne, czyli dedykowane audyty, realizowane przez lekarzy z dużym doświadczeniem medycznym i ubezpieczeniowym, mające na celu poprawę bezpieczeństwa pacjenta i personelu, a co za tym idzie wpływające na zmniejszenie liczby roszczeń.

Korzystając z funduszu prewencyjnego, przeprowadzamy również szkolenia ograniczające występowania szkód medycznych i poprawiające bezpieczeństwo świadczenia opieki medycznej. Mam na myśli:

  • szkolenia dla zespołów położniczych i neonatologicznych pt. „Bezpieczny poród”, prowadzone we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym oraz Polskim Towarzystwem Ginekologów i Położników,
  • szkolenia dla personelu placówek leczniczych z zakresu poprawy bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego – szkolenia objęte są patronatem Ministerstwa Zdrowia,
  • szkolenia pt. „Dobre relacje z pacjentem” dla personelu placówek leczniczych z zakresu komunikacji interpersonalnej, objęte patronatem naukowym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Te sprawdzone, przynoszące efekty działania chcemy i będziemy realizować także w najbliższej przyszłości. 

Jak pandemia wpłynęła na Waszą działalność?

– Musieliśmy odrobić w trybie przyśpieszonym zadanie domowe i przemodelować procesy na formułę zdalną. Udało się! Teraz pracujemy zdalnie, co więcej bez strat na efektywności. Przypuszczam, że część nowych rozwiązań zostanie z nami na dłużej. Największym wyzwaniem jest nowa sprzedaż, która w ubezpieczeniach korporacyjnych wciąż wymaga osobistych spotkań, inspekcji i negocjacji. Z odnowieniami problemu nie ma, ale pozyskiwanie nowego biznesu w obecnych warunkach było i jest znacznie trudniejsze. Zwłaszcza biorąc pod uwagę odwołanie wszystkich konferencji i kongresów w branży medycznej i samorządowej, które w naszym modelu biznesowym zajmują ważne miejsce. Na 2,5 miesiąca musieliśmy zupełnie wstrzymać inspekcje inżynieryjne, kierując się względami bezpieczeństwa.

Pandemia to w naszym przypadku także działania na rzecz klientów. Włączyliśmy się we wsparcie klientów z branży medycznej w walce z Covid-19. Ubezpieczane przez nas szpitale otrzymały pomoc, na którą przeznaczyliśmy 40% całego tegorocznego funduszu prewencyjnego. Z dofinansowania skorzystało 12 podmiotów leczniczych i jedno miasto wojewódzkie. Ponadto 4 marca, czyli w dniu wykrycia pierwszego chorego w Polsce, Rada Naukowa TUW PZUW wydała rekomendacje postępowania z pacjentami, u których podejrzewano zakażenie koronawirusem. Wytyczne, zredagowane przez dr. n. med. Pawła Grzesiowskiego, wysłano  do wszystkich placówek leczniczych będących członkami TUW PZUW, które udzielają stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych, oraz do instytucji kościelnych.

Pniecie się konsekwentnie w górę w Liście 500 tygodnika „Rzeczpospolita”, znajdując się w ścisłej czołówce podmiotów najszybciej awansujących w tym rankingu. Gratulacje!

– Dziękuję. Lokaty w rankingach „Rzeczpospolitej” potwierdzają naszą obecną kondycję, a awans o 53 pozycje w zestawieniu „Największe skoki na liście 500” odzwierciedla dynamikę rozwoju. Dodatkowo w zestawieniu firm o największym wzroście dochodów według „Rzeczpospolitej” zajmujemy 30. lokatę. Awans o 23 pozycje umożliwiło nam zwiększenie przychodów r/r o 25,2%. Ma to tym większe znaczenie, że oceniane wyniki to efekt czterech lat działalności operacyjnej Towarzystwa.

Utrzymaliśmy rating S&P na poziomie A- i, co najważniejsze, zajęliśmy miejsce lidera wśród polskich towarzystw ubezpieczeń wzajemnych. Według opublikowanego w 2019 r. raportu Global 500 jesteśmy drugim pod względem dynamiki rozwoju towarzystwem ubezpieczeń wzajemnych na świecie. Raport, przygotowany przez Międzynarodową Federację Ubezpieczeń Spółdzielczych i Wzajemnych Towarzystw Ubezpieczeniowych, objął 500 największych towarzystw z 77 krajów, reprezentujących ok. 99% światowego rynku.

Czy w związku z obecną sytuacją będziecie dokonywać modyfikacji strategii i planów sprzedażowych?

– Konsekwentnie realizujemy nasze plany. Jeśli chodzi o strategię, mamy cele, których się trzymamy, zmieniamy jedynie sposoby ich osiągania. Przed nami wiele pracy edukacyjnej, bo w Polsce funkcjonuje wiele mitów na temat wzajemności. Firmy i organizacje bardziej boją się ewentualnych dopłat do polisy, niż liczą na zwrot składki. Tymczasem pierwsze zwroty już wypłaciliśmy. Może nie są to kolosalne kwoty, ale jednak całkiem istotne w budżetach naszych klientów.

Edukacja ubezpieczeniowa w Polsce wciąż wymaga nieustającej pracy, a o ubezpieczeniach wzajemnych Polacy wiedzą jeszcze mniej niż o komercyjnych. Wierzę, że krok po kroku uda się to zmienić.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Opieka medyczna PZU dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny

0
Źródło zdjęcia: PZUW

PGNiG Obrót Detaliczny wprowadziło do oferty ubezpieczenie „Pakiet Na Zdrowie”. Produkt przygotowany we współpracy z Grupą PZU obejmuje m.in. wizyty domowe pielęgniarki czy konsultacje u lekarzy specjalistów.

– Wspólne działania PGNiG Obrót Detaliczny, PZU SA i TUW PZUW doprowadziły do wprowadzenia na rynek oferty „Pakiet Na Zdrowie” dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Dodatkowo, aby symbolicznie uhonorować bohaterów walki o wolną Polskę, spółki podjęły decyzję o przekazaniu blisko 500 pakietów powstańcom warszawskim, bohaterom, którym zawdzięczamy wolność – powiedział Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.

– Szczycimy się tym, że już od ponad 200 lat ubezpieczamy Polki i Polaków, pomagając im w najtrudniejszych chwilach życia. Nieustannie szukamy nowych sposobów, by docierać do większej liczby klientów, zapewnić im bezpieczeństwo i – zgodnie z naszym mottem „Możesz na nas polegać” – nieść pomoc, kiedy zajdzie taka potrzeba – powiedziała Beata Kozłowska- Chyła, p.o. prezesa PZU SA.

– Od kilku miesięcy na każdym kroku udowadniamy, jak ważna jest dla nas bliska relacja z klientem. Pandemia koronawirusa pokazuje, że zagrożenie może się pojawić zupełnie nieoczekiwanie, dlatego gwarancja szybkiej i elastycznej pomocy medycznej jest nie do przecenienia – powiedział Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG.

– Rok temu połączyliśmy siły z PGNiG. Dzisiaj niemal dwieście tysięcy gospodarstw domowych może liczyć na naszych specjalistów, którzy przyjadą i naprawią usterkę, nie nadwyrężając przy tym domowego budżetu. Przy okazji poszerzenia oferty o opiekę medyczną chcemy otoczyć bohaterów powstania warszawskiego opieką i przekazać im „Pakiety Na Zdrowie” – powiedziała Małgorzata Sadurska, przewodnicząca Rady Nadzorczej TUW PZUW.

Usługi medyczne w ramach „Pakietu Na Zdrowie” będą świadczone w jednym z czterech wariantów ochrony. Produkt zapewnia jego posiadaczom możliwość skorzystania m.in. z transportu medycznego w nagłej sytuacji czy z domowej wizyty pielęgniarki. W niemal każdym wariancie klient będzie mógł skorzystać zarówno z usług telemedycznych, jak i osobistych konsultacji u specjalistów, np. okulisty czy kardiologa. Usługa obejmuje również przeprowadzenie badań profilaktycznych, takich jak EKG, USG czy badania krwi. Na dodatkową pomoc będą mogli liczyć także hospitalizowani klienci, których psy lub koty otrzymają w tym czasie dodatkową opiekę.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny jest już od 10 czerwca w Biurach Obsługi Klienta PGNIG w całej Polsce oraz w elektronicznym biurze obsługi klienta eBOK.

– To już nasza kolejna oferta, po pakiecie usług Pomocna Ekipa, wypracowana wspólnie z Grupą PZU. Jestem przekonany, że „Pakiet Na Zdrowie” cieszyć się będzie nie mniejszą popularnością. Zależy nam, by szczególną opieką otoczyć również osoby starsze i zasłużone, dlatego wyszliśmy z inicjatywą przekazania blisko 500 „Pakietów Na Zdrowie” powstańcom warszawskim. To bohaterowie, których do tej pory wspieraliśmy w ramach programu Rachunek Wdzięczności – zadeklarował Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

„Pakiet Na Zdrowie” dostępny będzie w trzech wariantach dla osób dorosłych oraz w wersji dla osób poniżej 18. roku życia. Wykupienie i korzystanie z pakietów dla dorosłych nie jest ograniczone górnym limitem wiekowym.

(AM, źródło: PGNiG)

Nowa odsłona „Bezpiecznych pakietów” dla klientów Media Expert

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

AXA Partners odświeżyła ofertę „Bezpiecznych pakietów”, dostępnych dla klientów sieci sklepów Media Expert. W ich ramach można nabyć ubezpieczenie majątkowe i zdrowotne, a także ochronę przed cyberprzestępczością.

„Bezpieczne pakiety” zostały przygotowane we współpracy z Media Expert w 2017 r. i dostępne były jako samodzielne produkty do zakupu w wybranych sklepach sieci. Dzięki ich rosnącej popularności AXA Partners i Media Expert zdecydowały się je odświeżyć i jednocześnie rozszerzyć zakres udzielanej pomocy.

Obecnie oferowane są 3 pakiety. Pierwszym z nich jest „Bezpieczny dom”, zapewniający organizację wizyty specjalisty, pokrycie kosztu dojazdu oraz robocizny w razie awarii w domu. Jego zakres ochrony został obecnie rozszerzony o pomoc specjalisty RTV/AGD/PC. Drugi pakiet to „Bezpieczne zdrowie”. Produkt zapewnia organizację pomocy medycznej i wizyt lekarskich dla całej rodziny. W nowej odsłonie dodano do niego ochronę na wypadek zachorowań spowodowanych ukąszeniem kleszcza. Natomiast „Bezpieczny Internet” gwarantuje pomoc wykwalifikowanych specjalistów IT, wypłatę odszkodowania i profesjonalną pomoc prawną w przypadku kradzieży tożsamości internetowej lub naruszenia reputacji, transakcji z nieuczciwymi sklepami online oraz kradzieży środka płatniczego w Internecie. Pakiet został poszerzony o ochronę zakupów dokonywanych w serwisie Allegro.

Klienci mają też do dyspozycji specjalną całodobową infolinię, gotową do zorganizowania niezbędnej pomocy.

– Niezmiernie cieszy nas fakt rosnącej świadomości klientów i popularności produktów oferujących pomoc w przypadku zagrożeń internetowych, ponieważ jeszcze do niedawna nie było to takie oczywiste. W dzisiejszych czasach, gdy stał się on dla nas codziennością, bez której nie możemy się obyć, nasza czujność powinna być wzmożona. Coraz częściej potrzebujemy też pomocy w walce z cyberatakami, ochronie naszych danych osobowych, środków finansowych, reputacji czy zakupów dokonywanych online. O ile w przypadku awarii w mieszkaniu lub problemów zdrowotnych wiemy, do jakiego typu specjalisty mamy zwrócić się z pomocą, o tyle w przypadku problemów związanych z naszą aktywnością w Internecie nie jest to już tak oczywiste – mówi Łukasz Hajkowski, członek zarządu AXA Partners, dyrektor sprzedaży w Polsce.

(AM, źródło: AXA Partners)

Adam Kałdus nowym członkiem zarządu TUW Medicum

0
Adam Kałdus

Z dniem 9 czerwca rada nadzorcza TUW Medicum powołała nowego członka zarządu. Został nim Adam Kałdus, dotychczasowy dyrektor Biura Aktuarialno-Finansowego.

Adam Kałdus ukończył Wydział Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, gdzie zdobył tytuł mgr inż. informatyki. Posiada licencje maklera papierów wartościowych, doradcy inwestycyjnego oraz aktuariusza. Od wielu lat kariera zawodowa Adama Kałdusa jest związana z rynkiem kapitałowym. W latach 2003–2006 był członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, natomiast w latach 2004–2006 członkiem Komisji Egzaminacyjnej dla Aktuariuszy.

(AM, źródło: TUW Medicum)

Aegon bez bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska poinformował, że przedłuża okres wstrzymania bezpośredniej obsługi klientów do 30 czerwca.

Wstrzymanie bezpośredniej obsługi klientów zostało wprowadzone przez ubezpieczyciela pod koniec marca w związku z zaleceniami dotyczącymi zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19. Objęło ono Biura Obsługi i oddziały regionalne na terenie całej Polski. Od tego czasu jest regularnie przedłużane.

Obecnie możliwe jest składanie dyspozycji poprzez aplikacje internetowe lub drogą pocztową. Kontakt z firmą jest możliwy także za pośrednictwem infolinii.

(AM, źródło: Aegon, gu.com.pl)

Srebrny Listek CSR

0

W praktycznie wszystkich krajach europejskich branża assistance samochodowego stopniowo wraca do normalności. Dotyczy to także usług dodatkowych, takich jak wynajem samochodów zastępczych, transport, hotele, serwisy – wynika z cotygodniowego raportu o stanie usług assistance samochodowego i zapewnienia mobilności w całej Europie, przygotowanego przez Starter24 na podstawie danych pochodzących z sieci ARC Europe Group.

Raport pokazuje, że w Europie nadal jest odczuwalny spadek wolumenu spraw/zdarzeń assistance, choć ze względu na większy ruch na drogach nie jest on tak głęboki jak np. jeszcze miesiąc temu. W krajach takich jak Austria, Włochy czy Chorwacja odnotowywany jest nawet wzrost liczby spraw w stosunku do pierwotnych założeń, co jest odzwierciedleniem procesu odmrażania gospodarek w tych państwach.

Autorzy raportu wskazują, że obecnie nie ma żadnych problemów z usługami podstawowymi (kontakt z call center, naprawa na drodze i holowanie). W wybranych krajach występują częściowe ograniczenia w zakresie usług dodatkowych. Dotyczy to jednak w większości usług hotelowych. Wynajem samochodów zastępczych czy usług taxi są dostępne. Stopniowo wznawiane są też holowania międzygraniczne (tzw. cross-border).

– W Polsce stopniowo wyhamowuje spadek liczby zdarzeń assistance (średnio w maju około -35%). Liczymy, że spadki te będą się stopniowo ograniczane – komentuje Mateusz Bogucewicz, dyrektor techniczny Starter24. – Branża działa normalnie, nie ma żadnych problemów z dostępnością usług car assistance – dodaje.

(AM, źródło: Starter24)

Ergo Hestia ze Srebrnym Listkiem CSR

0

Ergo Hestia otrzymała Srebrny Listek CSR – nagrodę przyznawaną przez tygodnik „Polityka” we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firmą Deloitte.  

– Srebrny Listek CSR dla Ergo Hestii to dla nas potwierdzenie, że nasze praktyki, systemy zarządzania oraz działania w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju są prawidłowo realizowane, zgodnie z normami i standardami, np. ISO 26000. Ponadto jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza inicjatywa IoT (Internet Rzeczy) została wyróżniona i wskazana jako inspiracja dla innych firm w zakresie ochrony środowiska. To motywuje nas, by jeszcze bardziej rozwijać i wspierać inicjatywy proklimatyczne – mówi dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ergo Hestii Mario Zamarripa.

Ergo Hestia została odznaczona Srebrnym Listkiem po raz pierwszy, choć już wcześniej była wyróżniana w tym konkursie. Przyznanie nagród jest poprzedzone analizami ekspertów. Pod ich lupę trafia kilka obszarów: ład korporacyjny, prawa człowieka, postawy wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. Listkom CSR towarzyszy przegląd inicjatyw wspierających realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). W tej edycji poproszono firmy o podzielenie się dobrymi praktykami, które odnoszą się konkretnie do Celu 13, czyli działania w dziedzinie klimatu i ochrony środowiska naturalnego.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

Compensa i Seesam łączą się w krajach bałtyckich

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1 lipca zostanie sfinalizowana fuzja Compensa Vienna Insurance Group i Seesam Insurance w krajach bałtyckich, w wyniku czego oba podmioty zostaną jedną firmą.

Na Litwie i Łotwie firma będzie działać pod marką Compensa, a w Estonii pod marką Seesam Insurance. Do czasu zakończenia procesu łączenia Seesam Insurance będzie nadal działać niezależnie i obsługiwać klientów zgodnie z obowiązującymi umowami.

Połączenie dwóch towarzystw ubezpieczeniowych jest strategiczną decyzją VIG i następuje po kilku podobnych operacjach w krajach Europy Środkowo-Wschodniej,.

Seesam, jeden z najstarszych ubezpieczycieli w krajach bałtyckich, został członkiem VIG w 2008 r., po przejęciu przez grupę jego biznesu życiowego. Dziesięć lat później w skład koncernu weszła spółka majątkowa ubezpieczyciela. Firma została założona w 1991 r., a jej główna siedziba znajduje się w Tallinie. Posiada również 23 oddziały na Łotwie i Litwie. Firma ma ponad 180 tys. klientów i sprzedaje swoje produkty we wszystkich kanałach sprzedaży.

(AM, źródło: xprimm.com)

Generali nie przewiduje fuzji z rywalami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Leonardo Del Vecchio planuje wzmocnić europejską obecność największego włoskiego ubezpieczyciela Generali, ale nie przewiduje żadnej międzynarodowej fuzji z którymś z rywali – AXA lub Zurich.

85-letni miliarder, założyciel firmy optycznej Luxottica, do której należy marka Ray-Ban, wystąpił do Europejskiego Banku Centralnego o zwiększenie swojego udziału w Mediobanca, który jest największym udziałowcem Generali – do 20% z dotychczasowych 10%. Inwestor posiada już 4,8% Generali. Jego posunięcie wzbudziło w Rzymie obawy, że może się starać o połączenie Generali z jakimś partnerem, dystansując ubezpieczyciela od macierzystego gruntu i osłabiając wsparcie, które może on dać krajowi jako największy nabywca obligacji skarbowych, w czasie gdy wydatki z powodu pandemii zwiększają i tak wysokie potrzeby budżetowe Włoch. Jednak źródło z otoczenia Del Vecchio wyklucza fuzję z AXA albo Zurich, rywalami powszechnie postrzeganymi jako najbardziej prawdopodobni partnerzy Generali. Według tego samego źródła Del Vecchio, który swoje imperium optyczne zbudował od zera, chce przywrócić Generali wiodącą pozycję, jaką ubezpieczyciel miał w Europie w latach 90. XX w., za wcześnie jest jednak na podanie szczegółów strategii. Na razie kapitalizacja rynkowa ubezpieczyciela z siedzibą w Trieście zmalała do ok. 20 mld euro, czyli do mniej więcej połowy kapitalizacji AXA.

Del Vecchio, wieloletni inwestor Generali, pod koniec ub.r. zbudował swój stan posiadania w Mediobanca. Został największym udziałowcem banku Milanese po tym, jak jego partner od dziesięcioleci, UniCredit sprzedał w listopadzie swoje udziały. Od założeniu Mediobanca w 1946 r. nie zdarzyło się jeszcze, aby udziałowiec spoza branży bankowej posiadał ponad 10% udziałów. W dodatku Del Vecchio nie domaga się przedstawicieli w zarządzie Mediobanca, „na znak szacunku dla procesu akceptacji prowadzonego przez EBC”. Na giełdzie w Zurychu akcje AXA poszły w górę o 9%, a Generali o ok. 4%.

(AC, źródło: Reuters)

18,422FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie