Blog - Strona 1397 z 1483 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1397

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 14/2020

0

Dodatek specjalny LIDERZY INNOWACJI:

Aleksandra Wołowska, Comarch: Droga bez powrotu – str. 11

Piotr Szczepanik, Microsoft: Czy ubezpieczyciele umieją działać zdalnie? – str. 12

Michał Jaworski, Microsoft: Ubezpieczenia dwóch prędkości – str. 13

Jacek Dymczak i Agnieszka Kruszyna, VSoft: Przełom w problemach z integracją? – str. 14

Robert Ćwiertnia, Crowe: Robotyzacja Procesów Biznesowych – moda czy konieczność? – str. 15

Signal Iduna: Pośrednicy zdalnie poznają SIGnet – str. 16

Cezary Świerszcz, Bacca: Jak płatności zmieniają branżę – str. 17

Mateusz Gregorkiewicz, Xilium: Teraz to się nie da? – str. 18

Maciej Zasadzki, Advicos: Inteligentne systemy tną koszty i zwiększają skuteczność agentów – str. 18

Maciej Dylewski, CCN Polska: Koronawirus mówi „sprawdzam” branży ubezpieczeniowej – str. 19

Cees Werff, Grupa CCN: Nasz świat stanął na rozdrożu – str. 19

Risto Rossar, Insly: Ubezpieczyciele muszą szybciej i bardziej elastycznie wprowadzać nowe produkty – str. 20

Poza tym w numerze:

InterRisk: Odpowiedzialni w każdym czasie! – str. 2

Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Coraz bliżej pożegnania z Gefionem – str. 3

Aleksandra E. Wysocka: Inspiracje. Nie jesteś sam – str. 3

EIOPA: Ograniczmy wpływ pandemii na ubezpieczenia – str. 4

Arleta Napierała, Multilider: Wartość zdrowia i życia wzrosła – str. 6

Rzecznik Finansowy: O sytuacji klientów Gefiona – str. 8

Sławomir Dąblewski: Pracuję zdalnie… – str. 21

dr Jerzy Podlewski: Ryzykonomia. Trudny artykuł o pandemii – str. 21

Adam Kubicki: Najważniejsze zasady wdrażania nowego agenta – str. 22

Grzegorz Piotrowski: Fundusze w sidłach wirusa – str. 22

Zakłady wprowadzają kolejne ułatwienia dla klientów na czas epidemii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19) w Polsce działające na naszym rynku zakłady ubezpieczeń wprowadzają kolejne udogodnienia w swoich ofertach dla poszczególnych grup klientów. Posiadacze polis „Generali z myślą o podróży”, którzy zachorują na koronawirusa, mogą liczyć na pokrycie kosztów leczenia i usług assistance w ramach zawartej umowy. Z kolei Aviva zapewnia pracownikom służby zdrowia zaangażowanym w walkę z epidemią specjalne warunki assistance oraz likwidacji szkód w razie awarii auta lub kolizji.

– Pandemia to nie jest dobry czas na podróżowanie, więc zachęcamy naszych klientów do pozostania w domu. Wiemy jednak, że są okoliczności, które nie pozwalają na takie zachowanie, np. wyjazd w celu wykonywania obowiązków służbowych, dlatego chcemy wesprzeć naszych klientów w tym trudnym czasie i rozszerzamy zakres naszej ochrony ubezpieczenia turystycznego o pokrycie kosztów leczenia w przypadku zachorowania na koronawirusa – wyjaśnia Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali TU.

– Jednocześnie należy pamiętać, że w wielu miejscach świata obowiązują liczne ograniczenia w przemieszczaniu się, zamknięte są granice, a służba zdrowia jest przeciążona. Musimy również działać zgodnie z regulacjami w danym kraju. Może to powodować niezależne od nas opóźnienia w realizacji np. pomocy medycznej – dodaje.

Poszczególne państwa wprowadziły ograniczenia w celu powstrzymania rozpowszechniania się koronawirusa, co może powodować opóźnienia lub nawet brak możliwości realizacji świadczeń assistance. W takiej sytuacji Generali dokona refundacji uzasadnionych i udokumentowanych kosztów poniesionych przez Ubezpieczonego – zgodnie z sumą ubezpieczenia i zakresem zawartej umowy – również w przypadku zachorowania na koronawirusa.

Wcześniejsze ułatwienia

Modyfikacja w ramach „Generali z myślą o podróży” jest kolejnym udogodnieniem, jakie wprowadziły w swoich ofertach podmioty Grupy Generali w związku z epidemią  COVID-19. Wcześniej Generali zdecydowało, że przyjmie odpowiedzialność w ubezpieczeniu mieszkań za zdarzenia powstałe wskutek braku przeglądów budowlanych. Taki sam mechanizm wdrożyła Concordia Polska-Grupa Generali. Z kolei w ubezpieczeniach komunikacyjnych Generali odstąpiło od wymogu robienia zdjęć przy zawarciu umowy AC zdalnie za pośrednictwem agenta. Natomiast firmy, które w ramach „Generali, z myślą o firmie” ubezpieczyły stacjonarny sprzęt elektroniczny, a teraz przekazały go pracownikom do pracy zdalnej, zachowują jego ochronę (rozszerzenie to dotyczy również ubezpieczeń Proama).

Aviva specjalnie dla służby zdrowia

Także Aviva zdecydowała się na wprowadzenie modyfikacji w swojej ofercie. Specjalne warunki są skierowane do pracowników służby zdrowia zaangażowanych w walkę z epidemią w sytuacji, gdy doszło do awarii auta lub kolizji, tak aby mogli zachować mobilność. Każda z tych osób, która ma pojazd ubezpieczony w Avivie, będzie mogła skorzystać ze świadczeń, jakie gwarantuje najszerszy dostępny zakres assistance – bez względu na wariant wybrany przy zakupie polisy. Będą więc mogły skorzystać z samochodu zastępczego na 14 dni czy holowania do warsztatu bez limitu kilometrów w całej Polsce.

Natomiast pracownicy służby zdrowia poszkodowani przez osoby ubezpieczone w Avivie mogą liczyć na priorytetową likwidację szkody, a także wszelką pomoc przy organizacji auta zastępczego czy holowania pojazdu po zdarzeniu.

– Pracownicy służby zdrowia potrzebują wszechstronnego wsparcia – my pomagamy im sprawnie dojechać do pracy i wrócić do domu w razie kłopotów na drodze – wyjaśnia Katarzyna Pietrzak, dyrektor w Aviva TUO.

Wcześniej specjalne rozwiązanie dla walczących z koronawirusem wprowadził Link4. 1 kwietnia zakład uruchomił specjalną infolinię szkodową dla klientów, którzy pracują w służbach medycznych i publicznych oraz pomagają w czasie pandemii COVID-19 w ramach wolontariatu.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Bądź blisko. Blisko siebie

0
Paweł Walczak

Koronawirus zabił we Włoszech tylko jednego dnia 300 osób. Kiedy w jakimś kraju na grypę choruje 10 000 ludzi, nic się tak naprawdę wielkiego nie dzieje. Kiedy jednak 10 000 osób jest zarażonych koronawirusem, lekarze muszą zdecydować, kto z nich umrze, a komu uratują życie. To bardzo zatrzymuje w miejscu.

Za chwilę pójdziemy dalej przez życie. Zanim to jednak nastąpi, nie odchodź teraz od siebie. Zatrzymaj się w miejscu nie tylko po to, żeby się nie zarazić. Wykorzystaj ten czas, żeby być ze swoimi bliskimi. Przede wszystkim bądź jednak przy sobie.

Pamiętam filmik w mediach społecznościowych, w którym mężczyzna desperacko próbuje przekonać innych, żeby się opamiętali i przestali panikować. Koronawirus według niego miał być mniej więcej jak grypa. Sądząc po tysiącach polubień i udostępnień, ludzie już wtedy tak jak ten człowiek żyli w lęku. I podobnie jak on absolutnie tego lęku nie dopuszczali do siebie. To było jakieś dwa, może trzy tygodnie temu.

Osobowość jest jak firma

Dlaczego uważam, że tamten mężczyzna się bał? Mógłbym po prostu napisać, że przecież widzimy dzisiaj jasno, że próbował zaklinać rzeczywistość albo że stosował mechanizm zaprzeczenia czy wyparcia. Trochę się jednak rozwinę i powymądrzam.

Mówiąc językiem organizacji, nasza osobowość składa się z grubsza z trzech części: działu doznań i kreacji, działu badań i rozwoju oraz z działu granic i wartości. I jak to w firmie, czasem jeden dział staje się tak silny, że zaczyna zbytnio kontrolować inne. To zawsze prowadzi do dezorganizacji, a nierzadko po prostu do upadku. Firma może sprawnie działać tylko wtedy, kiedy każdy z tych działów jest doceniony i może się swobodnie wypowiedzieć.

Kiedy zatem nie chcemy się z czymś kontaktować, czegoś doznawać, bo to np. najzwyczajniej na świecie jest nieprzyjemne lub nawet, tak jak teraz – straszne, możemy użyć naszej energii do tego, żeby się od tego odwrócić. Zbagatelizować, rzucić się w wir pracy albo bez końca rolować stronę Facebooka. Na krótką metę przynosi to naszemu działowi doznań sporą ulgę. Wkłada on sporo energii w to, żeby czegoś nie poczuć i nie przeżyć. Kłopot polega jednak na tym, że wtedy tej energii nie dostaje dział badawczo-rozwojowy. Nie zadajemy wtedy pytań, które trzeba zadać, nie zatrzymujemy się przy sobie tyle, ile trzeba.

Rozmijamy się w ten sposób z dostępem do właściwej perspektywy, jaką dział badawczy jest w stanie wypracować. Efekt jest taki, że nasz dział granic i wartości nie otrzymuje aktualizacji i wciąż działa według starego modelu. To, co wczoraj było wartością, np. praca i spotkanie z ważnym klientem w dobrej restauracji, dzisiaj jest zagrożeniem i dla niego, i dla mnie. Nieskalibrowane granice mogą spowodować, że w efekcie będziemy funkcjonować w epoce, której już nie ma. Pewnie za chwilę wróci coś na jej kształt, może nazwiemy to nawet społeczeństwem albo biznesem postkoronawirusowym, ale tej epoki już nie ma.

Spójność w czasach izolacji

Obudziliśmy się w świecie, który uświadamia nam, jak złudne jest poczucie kontroli. Który stara się nam przypomnieć, że oprócz kompetencji związanych z kontrolowaniem świata równie ważne są te związane z akceptacją braku wpływu na to, co mnie spotyka. Wierzcie mi, w swoim gabinecie mam do czynienia z ludźmi, którzy naprawdę dobrze sobie w życiu radzą, ale na różne sposoby nie akceptują tego, że nie byli w stanie zapanować nad czymś wiele lat temu. Ten brak akceptacji niestety nie pozwala im cieszyć się tu i teraz tym, co mają.

Nie zamierzam tutaj dewaluować tych wszystkich wartości, jakie niesie ze sobą świat organizacji; umiejętności zmiany, radzenia sobie z wyzwaniami, dopinania celów. To ważne umiejętności. Jednak zanim znów ich użyjemy i powiemy sobie, że damy radę, zanim koronawirus stanie się odległym wspomnieniem, ważne jest, żeby pozwolić sobie właśnie teraz na kontakt z tą swoją częścią, która po prostu się boi i nie wie, jak będzie. Która boi się o swój byt, zastanawia się, czy to, co masz, wystarczy, żeby przeżyć.

Tak, ta część istnieje i prosi o uwagę. Możesz próbować ją skontrolować, czyli np. zalać swój dział doznań serialami z Netflixa lub Johnnie Walkerem z półki. Możesz też rzucić się w wir zadań bez zastanowienia się nad tym, co ten strach dla ciebie oznacza. Na szczęście jednak możesz też się z nim skontaktować. Zauważyć go i zacząć z nim rozmawiać.W świecie buddyzmu nazywa się to medytacją nietrwałości. Olga Tokarczuk mówi z kolei o czułej narracji. Żeby być w stanie cieszyć się tym, co kiedyś osiągniemy, potrzebujemy teraz właśnie czułej narracji z tą częścią nas, która widzi, że są takie sytuacje, w których najzwyczajniej w świecie nie jesteśmy w stanie kontrolować. Potrzebujemy powiedzieć sobie, że to też jest w porządku. Bo to jest w porządku, że nie jesteś Bogiem i w związku z tym nie masz obowiązku kontrolować wszystkiego.

Im bliżej siebie teraz będziesz, im bardziej uważny i czuły dla różnych części swojej osobowości, zwłaszcza tych wystraszonych, tym spójniejszy z tego wyjdziesz. Tym łatwiej będzie ci stawić czoła wyzwaniom, których, jak już wiemy, na pewno nie zabraknie.W czasach przymusowej izolacji jeszcze większą wartością staje się spójna osobowość. Drogą do niej jest zgoda również na strach, na brak możliwości kontrolowania otoczenia i emocje z tym związane.

Paweł Walczak
trener, psychoterapeuta, inspiruje do podnoszenia jakości relacji sprzedażowych, zawodowych i osobistych. Jako sprzedawca zrealizował kryteria organizacji MDRT.
www.jakbudowacrelacje.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Aktualna sytuacja w branży oraz kluczowe wyzwania dla multiagencji

0

Gościem Aleksandry E. Wysockiej będzie Jacek Byliński, prezes CUK Ubezpieczenia. #ubezpieczeniowyLIVE odbędzie się w piątek 3 kwietnia o godz. 13.00 na profilu facebookowym „Gazety Ubezpieczeniowej” . Tematem programu będzie aktualna sytuacja w branży ubezpieczeniowej oraz kluczowe wyzwania dla multiagencji z perspektywy CUK.

(am)

Webinar na temat Compliance w zakładach ubezpieczeń, u agentów oraz brokerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 maja odbędzie się V ubezpieczeniowe śniadanie biznesowe. Spotkanie, które tym razem odbędzie się w formie webinaru, jest skierowane zarówno do zakładów ubezpieczeń, jak i agentów i brokerów ubezpieczeniowych. Będzie ono poświęcone systemom Compliance w podmiotach rynku ubezpieczeniowego – takich jak właśnie towarzystwa, agenci i brokerzy. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie będzie kolejnym z cyklu śniadań biznesowych organizowanych wspólnie z ekspertami branży ubezpieczeniowej. Obejmują one szerokie spektrum tematów dotyczących najważniejszych zmian odnoszących się do zakładów ubezpieczeń. Celem spotkań jest m.in. omówienie najważniejszych zmian w prawie, usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy oraz wymiana doświadczeń praktycznych.

Program spotkania powstanie w oparciu o nadesłane zagadnienia/propozycje uczestników. Śniadanie poprowadzi radca prawny Paweł Stykowski, local partner, kierujący departamentem prawa ubezpieczeń kancelarii DWF Poland Jamka.

Szczegółowe broszury i formularze zgłoszeniowe są dostępne pod adresem:

(am)

MAK Ubezpieczenia wspiera jednostki służby zdrowia MSWiA w walce z SARS-CoV-2

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma brokerska MAK Ubezpieczenia podjęła decyzję o przekazaniu puli środków finansowych na potrzeby służby zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA).

MAK Ubezpieczenia od lat obsługuje pracowników jednostek służby zdrowia MSWiA w ramach ubezpieczeń grupowych. W związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i trudnościami, z którymi boryka się cała służba zdrowia, broker postanowił przeznaczyć pulę środków finansowych na zakup potrzebnego sprzętu ochronnego dla poszczególnych jednostek służby zdrowia ministerstwa.

– Walka z epidemią potrwa jeszcze długo, a ciągłość profesjonalnej opieki medycznej jest teraz bardzo ważna. Dlatego dbając o zwiększenie bezpieczeństwa pracy personelu medycznego, chcemy wesprzeć go poprzez zapewnienie odpowiednich środków ochrony osobistej. Jest dla nas oczywiste, że w sytuacji pandemii musimy działać razem – powiedział Andrzej Wasilewski, prezes zarządu MAK Ubezpieczenia.

Zgodnie z uzgodnieniami z Zarządem Krajowym Związku Zawodowego Pracowników MSWiA i Administracji Publicznej środki zostaną rozdysponowane po sporządzeniu listy najpilniejszych potrzeb w zakresie środków ochrony osobistej. 

(AM, źródło: Brandscope)

Zawody medyczne apelują do premiera o objęcie ich członków ubezpieczeniem NNW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie Naczelnej Izby Lekarskiej opublikowany został apel samorządów zawodów medycznych, w którym zwracają się one do premiera o objęcie personelu medycznego udzielającego świadczeń zdrowotnych w okresie epidemii zapewnieniem na koszt państwa ochrony ubezpieczeniowej od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w przypadku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, doznania uszczerbku na zdrowiu lub poniesienia śmierci w następstwie zakażenia.

Autorzy apelu zwracają uwagę, że ryzyko uszczerbku na zdrowiu czy utraty życia, jakie przyjmują na siebie w pierwszej kolejności lekarze, lekarze dentyści, pielęgniarki i położne, diagności laboratoryjni, fizjoterapeuci, farmaceuci, ratownicy medyczni, a także inny personel medyczny zaangażowany w niesienie pomocy pacjentom w okresie epidemii SARS-CoV-2, wymaga natychmiastowych działań osłonowych. Te zaś powinny zapewnić niezbędne wsparcie finansowe na wypadek zachorowania lub śmierci.

„Podpisane w ostatnich dniach porozumienie Ministra Zdrowia z Prezesem PZU S.A. niestety obejmuje tylko osoby z wytypowanych szpitali jednoimiennych – dedykowanych do opieki nad zakażonymi koronawirusem SARS-CoV-2, podczas gdy ryzykiem objęte są wszystkie osoby z personelu medycznego udzielające świadczeń zdrowotnych w innych podmiotach wykonujących działalność leczniczą” – napisano w apelu.

Twórcy apelu są zdania, że ze względu na rozszerzający się zasięg epidemii, bezobjawowy przebieg zakażania u zdecydowanej większości osób oraz konieczność zapewnienia ciągłej opieki medycznej, zabezpieczenie finansowe personelu medycznego i ich rodzin jest konieczne dla bezpieczeństwa zdrowotnego całego społeczeństwa.

Pod apelem podpisali się prezesi Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej i Krajowej Izby Fizjoterapeutów.

(AM, źródło: NIL)

PZU: Sześć nagród w rankingu „Instytucja Roku”

0

PZU został triumfatorem rankingu „Instytucja Roku” w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Zakład zdobył sześć statuetek. Objął prowadzenie w kategoriach: najlepszy ubezpieczyciel, najlepsza jakość obsługi w placówkach i w kanałach zdalnych, najlepszy projekt CSR oraz najlepsze biuro prasowe. Natomiast Osobowością Roku została dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek (obecnie p.o. prezesa PZU Zdrowie).

– PZU to nie tylko ubezpieczenia. To przede wszystkim ludzie, nasi klienci i pracownicy. Cieszy nas, że wysiłek i zaangażowanie całego zespołu PZU doceniają ci, którym służymy, a więc właśnie klienci. Największym wyróżnieniem są ich dobre opinie. Zostały potwierdzone przez ekspertów badaniami metodą „tajemniczego klienta”, które przyczyniły się do sukcesu PZU w rankingu – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

Prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska przypomina, że po tym, jak jesienią ub.r. liczba biur agentów wyłącznych PZU przekroczyła 1500 punktów zakład ma już – razem z oddziałami – prawie dwa tysiące placówek. Rozwojowi sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój w obszarze cyfrowym. Dzięki serwisowi mojePZU.pl klienci mogą zgłosić szkodę, umówić się z lekarzem, kupić polisę czy inwestować swoje oszczędności.

Za wkład w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta nagrodą „Osobowość Roku” została doceniona dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek. – Warunkiem budowania długotrwałych relacji z klientami jest łatwość i dostępność naszych usług. Na to stawiamy i to podejście się sprawdza, co widać w kryzysowych sytuacjach, jak obecny stan epidemii. Jesteśmy w stanie zapewnić klientom skuteczną pomoc i wysoką jakość usług mimo ograniczeń, które zmuszają ich do pozostawania w domu – mówi Anna Janiczek.

Z kolei nagrodę dla Najlepszego Projektu CSR otrzymała akcja „Pomoc To Moc”. Służy ona wspieraniu lokalnych inicjatyw, publicznemu zdrowiu i bezpieczeństwu. Jedną z bardziej spektakularnych zeszłorocznych akcji było sfinansowanie sprzętu ratowniczego dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.

– Strażacy ochotnicy są często pierwsi na miejscu tragedii: pożarów, wypadków na drodze, klęsk żywiołowych. Dlatego ofiarowaliśmy im sprzęt, dzięki któremu mogą jeszcze sprawniej ratować ludzi dotkniętych nieszczęściem. Zorganizowaliśmy też społeczną kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach „Prowadzisz? Odłóż telefon”, a żeby chronić pieszych, rozdaliśmy im kilkaset tysięcy światełek odblaskowych – przypomina członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Jak podkreśla, wyrazem społecznego zaangażowania PZU jest też ostatnia pomoc dla szpitali, służb medycznych, policji i Straży Granicznej, które walczą z epidemią koronawirusa. Sięgnęła już prawie 10 mln zł.

W kryzysowych sytuacjach ważną rolę odgrywa też szybka informacja. – PZU nie tylko spieszy z pomocą, ale i z przekazywaną za pośrednictwem mediów informacją dla klientów, jak i gdzie uzyskać wsparcie – mówi dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Piotr Bugajski. Biuro zostało uhonorowane tytułem Najlepszego Biura Prasowego za szybkie przekazywanie rzetelnych informacji, ich wysoki merytoryczny poziom i kompetentny zespół.

(AM, źródło: PZU)

Europa z najlepszą obsługą klientów w kanałach zdalnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europa Ubezpieczenia otrzymała nagrodę w rankingu „Instytucja Roku 2020” w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Firma została doceniona za najwyższą jakość obsługi klientów w kanałach zdalnych. Wyróżnienie przyznano na podstawie niezależnego badania obsługi klientów przez towarzystwa ubezpieczeniowe.

„Instytucja Roku” to niezależny ranking, który od 2015 roku przygotowuje portal mojebankowanie.pl. Eksperci portalu wcielają się w rolę „tajemniczych klientów”, którzy odwiedzają placówki instytucji finansowych oraz testują jakość obsługi w kanałach zdalnych. W drugim przypadku sprawdzają, jak wygląda dostępność informacji na stronach internetowych, ile czasu czeka się na połączenie z konsultantem czy na odpowiedź na pytanie wysłane e-mailem lub przez formularz kontaktowy. Pod uwagę jest także brana dostępność i jakość kontaktu za pośrednictwem czata oraz na urządzeniach mobilnych. Ważny dla oceny jest również używany język – ranking premiuje instytucje finansowe, które odpowiadają na pytania klientów w sposób prosty, zrozumiały oraz wyczerpujący.

– Europa Ubezpieczenia nie ma fizycznej sieci placówek. Dlatego dbałość o najwyższą jakość obsługi klientów w kanałach zdalnych zawsze miała dla nas kluczowe znacznie. Nagroda „Instytucja Roku 2020” to kolejne wyróżnienie, które pokazuje, że w tej kategorii jesteśmy rynkowym liderem. Doświadczenie w tym zakresie i wypracowane standardy przydają się szczególnie teraz, kiedy pracujemy z naszych domów. Działamy normalnie, wykorzystując możliwości, jakie daje technologia i cały czas jesteśmy do dyspozycji klientów – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

Nationale-Nederlanden partnerem projektu „Technologie kontra COVID-19”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W obliczu rozprzestrzeniającego się koronawirusa organizatorzy programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum CEE powołali specjalny projekt: „Technologie kontra COVID-19”, którego celem jest wypracowanie rozwiązań dla sektora medycznego. Jego partnerem jest Nationale-Nederlanden.

Inicjatywa skupia się na start-upach uczestniczących w MIT Enterprise Forum CEE. Celem jest wyłonienie tych, które opracowały narzędzia odpowiadające na bieżące potrzeby sektora medycznego w walce z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Kluczowym elementem wyboru są rozwiązania w pełni gotowe do wdrożenia oraz umożliwiające cyfryzację systemu opieki zdrowotnej.

– Sytuacja w Polsce rozwija się dynamicznie. Dlatego potrzebujemy produktów, które można od zaraz wprowadzić na rynek. Wśród wybranych firm znalazły się Telemedi.co oraz StethoMe, z którymi realizowaliśmy projekty pilotażowe, oraz Neuroforma będąca obecnie pod opieką naszych ekspertów. Wierzymy, że technologie każdej z nich są w stanie realnie wspomóc zarówno pacjentów, jak i lekarzy – mówi Urszula Gołaszewska-Kroenke z Nationale-Nederlanden.

Polskie start-upy zaproponowały szereg cyfrowych rozwiązań, które mają za zadanie odciążyć tradycyjną medycynę. Wsparcie pacjentów przez konsultacje lekarskie online, zdalne przeprowadzenie badania osłuchowego stetoskopem, rehabilitacja przez internet czy wirtualna rozmowa z chatbotem, który posiada aktualne informacje z Ministerstwa Zdrowia, to tylko niektóre z przedstawionych usprawnień. W praktyce oznacza to, że część usług zostanie zrobotyzowana i przeniesiona do domów pacjentów.

– Chcemy aktywnie wspierać nasze otoczenie w tej trudnej sytuacji. Nowe technologie mogą okazać się dużym wsparciem w obecnej rzeczywistości. Nasi klienci w ramach usługi assistance mogą skorzystać z już uproszczonej prediagnostyki w kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem oraz z telekonsultacji lekarskiej. Liczymy, że nowe systemy opracowane w ramach MIT Enterprise Forum CEE ułatwią Polakom dostęp do opieki zdrowotnej i będą pomocnym narzędziem dla lekarzy w ich codziennej pracy – dodaje ekspertka.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

18,336FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie