Blog - Strona 1425 z 1486 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1425

PZU GO Innowacją Roku 2019 w konkursie Mobility Trends

0

Usługa PZU GO otrzymała statuetkę Złoty Bell w 10. edycji konkursu Mobility Trends. Rozwiązanie zwyciężyło w kategorii „Innowacja Roku 2019”.

W konkursie Mobility Trends produkty i usługi są oceniane przez internautów-konsumentów. W przypadku PZU GO docenili oni nowatorskie podejście do kwestii bezpieczeństwa i monitorowania niebezpiecznych sytuacji na drodze oraz wykorzystania najnowszych technologii w sytuacji realnego zagrożenia.

PZU GO to kolejny krok w rozwoju usług cyfrowych dla naszych klientów. Wyróżnienie jest tym cenniejsze, że o nagrodzie decydują konsumenci. To oni są najsurowszym sędzią, bo oceniają przede wszystkim praktyczność proponowanych rozwiązań. Nagroda w plebiscycie Mobility Trends 2019 potwierdza, że PZU umacnia swoją pozycję lidera innowacji w sektorze ubezpieczeń i finansów, a poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Wszystko, co tworzymy w PZU, powstaje z myślą o naszych klientach, ponieważ dla nas najważniejszy jest człowiek – mówi Elżbieta Häuser-Schöneich, członek zarządu PZU.

Odpowiadając na rosnące potrzeby naszych klientów, PZU wdrożyło PZU GO. Projekt, którego nadrzędnym celem jest ratowanie życia poprzez automatyczne wykrywanie sytuacji niebezpiecznych oraz alarmowanie służb ratunkowych w celu niesienia pomocy. Statystyki są przerażające. W Polsce na drogach nadal ginie zbyt wiele osób. Chcemy doprowadzić do zmniejszenia liczby wypadków oraz ograniczanie ich skutków. Dzięki takim rozwiązaniom jak PZU GO możemy jeszcze lepiej chronić naszych klientów – mówi Paweł Lewandowski, dyrektor ds. Analiz i Wsparcia Narzędziowego PZU.

Gala wręczenia nagród Mobility Trends 2019 odbyła się 4 marca w Teatrze Capitol w Warszawie.

(AM, źródło: PZU)

Zniżki na stacjach Circle K dla klientów Generali

0

Kierowcy posiadający w Generali ubezpieczenie AC lub OC mogą ponownie korzystać ze zniżek na paliwo, myjnię oraz ofertę gastronomiczną na stacjach Circle K.

Posiadacze polis komunikacyjnych Generali mogą liczyć na zniżki w wysokości 10 lub 15 groszy na litrze benzyny, oleju napędowego oraz gazu. Dodatkowo klienci będą mogli skorzystać z 50% rabatu na dowolne programy myjni samochodowych na stacjach Circle K. Zniżki w wysokości 50 i 25% obejmują również ofertę gastronomiczną.

Aby aktywować rabaty w Circle K, należy zarejestrować się na stronie rabaty.generali.pl, wybrać ofertę Circle K, a po zapoznaniu się z regulaminem aktywować ofertę. Kolejnym krokiem jest rejestracja lub logowanie w programie EXTRA Club oraz wybranie karty, do której zostaną dodane rabaty. Podczas wizyty na stacji, przed dokonaniem płatności, należy przekazać pracownikowi kartę do zeskanowania. Do każdego ubezpieczenia komunikacyjnego można dodać jedną kartę. Rabaty nie łączą się z innymi promocjami.

Program Rabatowy jest skierowany do wszystkich klientów Generali z aktywną polisą. W jego ramach mogą oni otrzymać zniżki na produkty lub usługi partnerów, którzy są dopasowani do rodzaju posiadanego przez nich ubezpieczenia.

(AM, źródło: Generali)

PZU został mecenasem Polskiej Opery Królewskiej

0

Polska Opera Królewska jest kolejną instytucją kultury, którą PZU objął swoim mecenatem. – Wspieramy instytucje, które wnoszą wkład w pielęgnowanie i promowanie narodowego dziedzictwa kulturalnego i historycznego, a do takich z pewnością należy Polska Opera Królewska – powiedział prezes PZU SA Paweł Surówka.

Podkreślił, że PZU otacza opieką największe dobra polskiej kultury. – Miarą sukcesu jest osiąganie nie tylko biznesowych, ale i społecznych celów. Dlatego ciesząc się rynkowymi sukcesami, chcemy również odgrywać szeroką rolę w życiu społecznym, wspierając rozwój kultury i pamięć historyczną. Temu służy wspieranie przez nas muzeów i instytucji kultury. Chcemy przyczyniać się do powstania artystycznych projektów i spektakli, a Polska Opera Królewska słynie z oferty kulturalnej na najwyższym poziomie – zaznaczył Paweł Surówka.

– Wierzę, że przy wsparciu tak szacownego mecenasa kultury Polska Opera Królewska będzie mogła zrealizować jeszcze więcej znakomitych projektów artystycznych na scenach w stolicy, jak i poza nią, umożliwiając obcowanie z kulturą wysoką i kształtując rozwój życia kulturalnego polskiego społeczeństwa. Jestem dumny i jednocześnie wdzięczny PZU za objęcie mecenatem naszej instytucji – dodaje dyrektor Polskiej Opery Królewskiej Andrzej Klimczak.

Pierwszym wydarzeniem, na które zaprosi widzów Polska Opera Królewska już pod patronatem PZU, będzie premiera opery „Rodelinda” Georga Friedricha Haendla. Odbędzie się ona 6 marca w Starej Oranżerii Teatru Królewskiego w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

PZU sprawuje mecenat nad Łazienkami Królewskimi w Warszawie, Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Muzeami Narodowymi w Warszawie i Krakowie oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki pomocy finansowej Fundacji PZU udało się odzyskać „Pomarańczarkę” Aleksandra Gierymskiego, zrabowaną z Polski w 1944 roku po upadku powstania warszawskiego. Jedno z największych dzieł malarstwa polskiego wróciło do kraju w 2011 roku, a PZU sfinansował także jego renowację.

(AM, źródło: PZU)

Klientki Compensy najczęściej jeżdżą Volkswagenami lub Oplami

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu Compensy wynika, że klientki ubezpieczeń komunikacyjnych oferowanych przez towarzystwo najczęściej wybierają samochody marki Volkswagen, Opel i Toyota. Jeżdżą młodszymi autami o mniejszej pojemności i mocy silnika niż mężczyźni, a także częściej niż oni decydują się na rozszerzenie OC o polisę AC.

Raport powstał na bazie danych dotyczących aktywnych w lutym 2020 r. ubezpieczeń OC i AC w Compensie. – Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Na początku 2020 roku numerem jeden wśród klientek zakładu są auta marki Volkswagen, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy. Na drugim miejscu znajdują się Ople (9,5%) a na trzecim Toyoty (8,5%). Pierwszą piątkę zamykają Fordy (7,7%) oraz Renaulty (6,2%).

Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce?
Lp. Marka samochodu Najpopularniejszy model
1. Volkswagen Golf
2. Opel Astra
3. Toyota Yaris
4. Ford Focus
5. Renault Clio
6. Skoda Fabia
7. Audi A4
8. Fiat Punto
9. Peugeot 206
10. Citroen C4
dane: Compensa TU

Jeśli zaś chodzi o konkretne modele aut, top 3 „kobiecych” samochodów to: Toyota Yaris, Volkswagen Golf i Opel Astra.

Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na wzbogacenie obowiązkowego OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. Dodatkami, na jakie najczęściej decydują się klientki, są: assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon.

(AM, źródło: Brandscope)

Saltus Ubezpieczenia: Kobiety częściej korzystają ze świadczeń medycznych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że 64% wszystkich wizyt lekarskich, badań i usług medycznych zamawianych jest przez kobiety. Najczęściej wykonywanymi badaniami są testy tarczycy, a najczęściej odwiedzanymi specjalistami są ginekolog, ortopeda i endokrynolog.

– Biorąc pod uwagę ogół usług medycznych, panie najczęściej korzystają z porad internisty i ginekologa oraz sprawdzają poziom hormonu TSH, wykonują morfologię oraz analizę hormonu fT4. Są to jedne z podstawowych działań profilaktycznych, które każda kobieta powinna wykonywać regularnie niezależnie od wieku. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo wczesnego wykrycia ewentualnych problemów ze zdrowiem, a szybkie podjęcie leczenia zwiększa szansę na powrót do pełni zdrowia – zaznacza Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Wśród najczęściej wykonywanych przez kobiety badań laboratoryjnych dominują analizy hormonów tarczycy oraz testy ogólne. Z kolei najczęściej wykonywane przez kobiety badania obrazowe to: USG transwaginalne miednicy mniejszej, USG piersi, USG jamy brzusznej, USG tarczycy, EKG spoczynkowe.

– Fakt, że badania tarczycy stanowią 30% najczęściej wykonywanych przez kobiety badań diagnostycznych, pokazuje, jak ważne jest dbanie o prawidłowe funkcjonowanie tego gruczołu i jednocześnie, jak dużym problemem zdrowotnym są jego choroby. Ma ona wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Niedoczynność tarczycy może powodować ogólne poczucie zmęczenia, duszności, wzrost masy ciała, a w trakcie ciąży może skutkować problemami z jej utrzymaniem. Jest też objawem choroby Hashimoto. Z kolei jej nadczynność wpływa między innymi na przyśpieszenie czynności serca, osłabienie mięśni czy problemy z oczami – dodaje Xenia Kruszewska.

Biorąc pod uwagę specyfikę problemów zdrowotnych kobiet, w tym większe ryzyko problemów z tarczycą, na liście regularnie odwiedzanych przez kobiety specjalistów znajdują się m.in. ginekolog i endokrynolog. Ponadto kobiety najczęściej korzystają też z konsultacji ortopedycznych, dermatologicznych i okulistycznych.

(AM, źródło: Brandscope)

Atradius: Spowolnienie gospodarcze wyzwaniem dla branży budowlanej

0

Branża budowlana w Polsce w ciągu najbliższych miesięcy będzie musiała się zmierzyć ze spowolnieniem gospodarczym, rosnącymi kosztami pracy oraz brakiem wykwalifikowanej siły roboczej. Problemem sektora pozostają zatory płatnicze: średni czas oczekiwania na płatności wynosi bowiem 75 dni – wynika z najnowszego raportu Atradius.

Problemem dla branży budowlanej od lat pozostaje niedobór siły roboczej, co może jeszcze spotęgować otwarcie rynku niemieckiego na pracowników z Ukrainy. Dodatkowo sektor musi mierzyć się z rosnącymi kosztami pracy, materiałów, a także energii. Na kondycję branży w Polsce wpływa także sposób waloryzowania cen przy publicznych kontraktach oraz wprowadzenie obowiązkowego split payment VAT. Na horyzoncie widać również kolejne wyzwanie, związane z kończącym się za kilka lat Programem Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014–2023 – podkreśla Aleksandra Chamier-Gliszczyńska, dyrektor departamentu oceny ryzyka Atradius.

Wysokie zaległości w płatnościach pozostają problemem branży budowlanej w Polsce. Średni czas oczekiwania na zapłatę wynosi 75 dni. W 2020 r. prognozowany jest wzrost liczby upadłości, co będzie spowodowane trwającym spowolnieniem gospodarczym. Ze względu na stosunkowo nowe ryzyko w postaci rozprzestrzeniania się epidemii COVID-19 i jej wpływu na globalne łańcuchy dostaw, dokładne estymacje poziomu upadłości w 2020 roku nie są jednak możliwe.

Zapotrzebowanie na lokale mieszkalne w Polsce nadal jest wyższe niż średnia w Unii Europejskiej, więc w najbliższych latach jest jeszcze przestrzeń do wzrostów w mieszkaniówce. Jednak również ten sektor będzie musiał zmierzyć się z wyzwaniami, związanymi m.in. ze zmianami demograficznymi, na które ma wpływ malejący przyrost naturalny – zaznacza Aleksandra Chamier-Gliszczyńska.

(AM, źródło: Havas)

Korea Płd.: Biznes życiowy bliski nasycenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Kombinacja czynników takich jak kryzys demograficzny, reżim niskich stop procentowych i spowolnienie wzrostu gospodarczego wstrzymuje rozwój branży ubezpieczeń na życie w Korei Płd.

Skumulowana roczna stopa wzrostu koreańskiej życiówki za lata 2014–2019 wyniosła zaledwie 0,5%. W 2019 r. wartość branży ubezpieczeń na życie w Korei Płd. wyrażona sumą bezpośredniej składki przypisanej wyniosła 100,5 mld dol. Penetracja ubezpieczeń na życie w Korei Płd. – bezpośrednia składka przypisana jako procent PKB – spadła zdecydowanie z 7,4% w 2014 r. do 6% w 2019 r.

Korea Płd. boryka się z długotrwałym spadkiem wskaźnika dzietności. W 2019 r. spadł on do rekordowo niskiego poziomu 0,8, stanowiącego mniej niż połowę wskaźnika zastąpienia wymaganego dla stabilności populacji. Niska dzietność pociąga za sobą stały spadek liczebności pracujących i negatywnie oddziałuje na wzrost nowych składek.

Spowolnienie sprzedaży ubezpieczeń na życie jest również skutkiem niskich stóp procentowych. W odpowiedzi na warunki ekonomiczne Bank Korei redukuje stopy referencyjne. Przy spadającym oprocentowaniu ubezpieczyciele na życie mają problemy ze sprzedażą produktów z gwarantowanym zwrotem, które są bardzo popularne w kraju. W 2019 r. po raz pierwszy roczne przychody z inwestycji ubezpieczycieli na życie były niższe od wypłat dla ubezpieczonych. W rezultacie ubezpieczyciele odchodzą od sprzedaży produktów z gwarantowanym zwrotem na rzecz produktów ochronnych.

(AC, źródło: Global Data)

Sprzedam Multiagencję Ubezpieczeniową Asekuracja

0

działającą w formie spółki cywilnej

Siedziba agencji: Opoczno woj. łódzkie

Data rozpoczęcia działalności: 1 lipca 2009 r.

Czynne polisy ubezpieczeniowe na 31 grudnia 2019 r.: ponad 3200

Wypracowany przypis na 31 grudnia 2019 r.: ponad 1 200 000 zł

Struktura ubezpieczeń: majątkowe około 50%, komunikacja około 50%

Cena do negocjacji

Bogusław Czyżowicz

Kontakt: 502 146 725

PZU uruchamia pomoc w związku z zagrożeniem koronawirusem

0

W związku ze stwierdzeniem w Polsce pierwszego przypadku zarażenia koronawirusem PZU zaoferował swoją pomoc. Każda osoba (nie tylko klienci ubezpieczyciela) może bezpłatnie skonsultować się z lekarzem PZU Zdrowie, a także uzyskać fachowe informacje medyczne.

– Miarą naszej odpowiedzialności jako największego ubezpieczyciela w Polsce jest troska o zdrowie wszystkich Polaków i szybka reakcja w sytuacjach zagrożenia. Dlatego w odpowiedzi na apel prezydenta Andrzeja Dudy lekarze PZU Zdrowie, jednego z największych prywatnych operatorów medycznych, będą bezpłatnie świadczyć pomoc wszystkim, którzy niepokoją się o swoje zdrowie w związku z zagrożeniem koronawirusem. Wspólnie zaopiekujemy się zdrowiem Polaków – powiedział prezes PZU SA Paweł Surówka.

Jak podała Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda zwrócił się do prezesa PZU z prośbą o udostępnienie specjalnej infolinii dla wszystkich potrzebujących. – Jestem za to ogromnie wdzięczny Grupie PZU, bo to jest duży ukłon i to jest bardzo potrzebne działanie, żeby była pewność tego, że ta konsultacja jest możliwa w każdej chwili, bez wychodzenia na ulicę, czyli bez kontaktowania się z innymi ludźmi, w razie, gdyby ktoś tym koronawirusem był w danym momencie zainfekowany – powiedział prezydent.

Pod numerem telefonu 22 505 11 88 każdy będzie mógł uzyskać poradę lekarską. Lekarz skonsultuje się z pacjentem telefonicznie lub przeprowadzi wideokonsultację.  

– Stawiamy na zdalne porady medyczne, ponieważ ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Nie wymagają od osób, które niepokoją się swoim stanem zdrowia, wizyty w przychodni, gdzie mogłyby zarażać innych. Dopiero po przeprowadzeniu konsultacji telemedycznej lekarz rozstrzygnie, czy konieczny jest kontakt ze stacją sanitarno-epidemiologiczną i udanie się do szpitala chorób zakaźnych – wyjaśnia prezes PZU Zdrowie Julita Czyżewska.

Pod tym samym numerem telefonu każdy będzie też mógł uzyskać wiedzę na temat zagrożenia koronawirusem. – Zdajemy sobie sprawę, jak w sytuacji, która budzi niepokój, ważna jest rzetelna i fachowa informacja. Chcemy ją dostarczać – podkreśla Julita Czyżewska.

Prezes Paweł Surówka dodaje, że inicjatywa PZU ma być również wsparciem dla publicznej służby zdrowia. – Zdrowie Polaków jest dla nas najważniejsze. Podobnie jak ich spokój i poczucie bezpieczeństwa. Stąd nasza inicjatywa – dodaje.

O zidentyfikowaniu pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem w Polsce poinformował 4 marca minister zdrowia Łukasz Szumowski. Szef resortu zapewnił, że wszystkie procedury zadziałały prawidłowo. Zarażony pacjent przebywa w Zielonej Górze. Wszystkie osoby, które miały z nim kontakt, zostały objęte kwarantanną.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: PZU, Kancelaria Prezydenta)

Automatyzacja procesów audytowych

0

Wyzwaniem dla każdej firmy jest dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe. Z przeprowadzonej przez Deloitte Audit Value Survey wynika, że aż 91% osób odpowiedzialnych za audyt przyznaje, że odpowiednia analiza sprawozdania finansowego spółki pokazuje, co konkretnie firmy mogłyby robić lepiej.

Zdaniem 46% kadry zarządzającej, gdyby nie audyt, ominęłyby ich istotne informacje o rynku czy ryzyku biznesowym.

Wdrożenie narzędzi informatycznych wspierających wszystkie zadania dotychczas wykonywane „ręcznie” to pierwszy krok, by skutecznie odpowiadać na wymagania rynkowe – usprawnienie przepływu informacji, zarządzanie zaleceniami audytowymi i egzekwowanie ich wykonywania to czynniki bezpośrednio wpływające na optymalizację procesów, a tym samym zwiększenie konkurencyjności spółki.

Instytucje finansowe to podmioty szczególne ze względu na swoją wielopoziomową organizację, a także stale zmieniające się regulacje rynkowe, którym podlegają. Wiele źródeł informacji, docierających do różnych osób, a także rozległa struktura osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy stanowią wyzwanie dla zarządów i rad nadzorczych. Aż 79% przedstawicieli kadry zarządzającej oraz 94% osób odpowiedzialnych za audyt stwierdziło, że zwiększenie przejrzystości i dostępności wniosków z badania sprawozdań finansowych mogłoby wpłynąć na lepsze wyniki finansowe firmy.

Koniec ery Excela

Dotychczasowe metody zbierania informacji, papierowe raporty czy wymienianie korespondencji e-mailowej w celu skontrolowania postępu prac związanych z wdrażaniem zaleceń audytowych nie spełniają już swojej roli. Choć są bogatym zbiorem informacji – na przeszkodzie stoi ich opracowywanie i wyciąganie wniosków, ograniczenia technologiczne oraz nieefektywność takiej formy współpracy grupowej. Mając to na uwadze, należy zauważyć, że przed audytem wewnętrznym stoi wiele zadań.

Sprawowanie funkcji doradczej czy monitorowanie i okresowe raportowanie o ryzykach i efektach podjętych działań to tylko niektóre z procesów, które poddaje się analizie pod kątem efektywności i ograniczeń, jakie napotykają pracownicy w codziennych czynnościach. Dotychczasowa praca oparta jest na standardowych narzędziach, wymagających tworzenia i utrzymywania wielu różnych dokumentów roboczych, do których dane zbiera się telefonicznie, e-mailowo, w czasie bezpośredniej kontroli czy też na podstawie analizy dokumentów źródłowych.

Wprowadzanie zaleceń do pliku Excel po każdym zakończonym audycie i rozsyłanie do poszczególnych jednostek w organizacji odpowiedzialnych za ich realizację stanowi bardzo czasochłonny proces. Dodatkowo komunikacja e-mailowa i opisywanie wniosków i statusu wykonanych prac w oddzielnych dokumentach, ręczne tworzenie raportów dla kadry zarządzającej sprawiają, iż całość procesu staje się nieefektywna, komunikatami może budzić pewną irytację czy frustrację zarówno wśród pracowników, jak i osób zarządzających.

Polski sektor bankowy w przededniu nowych trendów

Z przeprowadzonego przez McKinsey Global Banking Annual Review 2019 wynika, że choć polski sektor bankowy potrzebuje przygotowania, by podołać nadchodzącym trendom, związanym z transformacją cyfrową, a przede wszystkim doborem narzędzi pomagających optymalizować koszty. Podstawową kwestią, z którą będą musiały zmierzyć się instytucje finansowe, to odpowiedź na pytanie, na jakim etapie rozwoju jesteśmy i jakie jest nasze miejsce i rola w otoczeniu. Konkurencja jest niemała – w porównaniu ze zwinnymi fintechami sektor bankowy ma jednak trochę do nadrobienia.

Globalnie – dla jednej trzeciej banków to ostatnia prosta, by wprowadzić nowe modele biznesowe, poprawić wzrost nieorganiczny lub przeprowadzić gruntowną restrukturyzację. Krzywe rentowności przestają rosnąć, słabnie zaufanie klientów względem tradycyjnych instytucji finansowych, a także zwalnia wzrost wolumenów sprzedaży – to wszystko wskazuje na to, że sektor finansowy staje w obliczu kończącej się koniunktury.

Co to oznacza dla rodzimego rynku? Potencjalne osłabienie koniunktury oraz rosnące koszty zmian regulacyjnych sprawiają, że szanse na utrzymanie mają instytucje silne kapitałowo, efektywne kosztowo i innowacyjne w dostosowywaniu się do oczekiwań klientów.

Wzrost rynku narzędzi GRC

Z odpowiedzią na potrzeby zarządów spieszą nowoczesne technologie. Opublikowany przez Markets and Markets raport dotyczący rozwoju narzędzi mających na celu automatyzację obszarów GRC (Governance, Risk, Compliance) pokazuje, że w ciągu najbliższych lat ten segment rynku niemal podwoi swoją wartość. W 2019 r. wynosiła ona 31,5 mld dol., a prognozy wskazują, że w 2024 r. możemy się spodziewać wzrostu do 51,5 mld dol.

Zaawansowana analityka poprawiająca efektywność operacyjną i kosztową

Automatyzacja monitoringu zaleceń poaudytowych, posiadanie jednego miejsca ze wszystkimi danymi czy bezpośredni dostęp do gotowych raportów w ujęciu bieżącym i sprawozdawczym to tylko niektóre przesłanki do wdrożenia specjalistycznych aplikacji, pomagających zarządzać zaleceniami. Dzięki pełnej wiedzy na temat aktualnego statusu realizacji zaleceń z audytu oraz możliwości monitorowania i analizowania poszczególnych zmian na przestrzeni zamykanych okresów sprawozdawczych organizacja może efektywnie zarządzać ryzykiem w poszczególnych obszarach działalności firmy.

Systemy wspierające procesy audytowe znacząco wpływają na usprawnienie dotychczasowego procesu monitorowania zaleceń, a tym samym ogólną kondycję spółki. Zbędne jest zatem utrzymywanie plików z danymi, na podstawie których tworzone były do tej pory. Automatycznie wysyłane przez system powiadomienia w określonych terminach zdecydowanie usprawniają proces zarówno dla audytora, jak i jednostek realizujących zalecenia.

Wdrażanie narzędzi pozwalających na odpowiednią konfigurację procesów i zarządzanie nimi pozwoli efektywnie wesprzeć czy zastąpić dotychczasowe manualne działania, a tym samym zapewni pakiet informacji, które pozwolą podejmować trafne decyzje w stosunkowo krótszym czasie.

Jan Anisimowicz

Autor jest ekspertem GRC w C&F sp. z o.o., prelegentem na polskich i zagranicznych konferencjach z obszaru GRC, BI, big data, AI. Propagatorem podejścia RegTech i FinTech.

Adaptive GRC to przykład kompleksowego narzędzia, umożliwiającego pełną koordynację działań i przepływ informacji, związanych z GRC na wszystkich poziomach, przeznaczone dla każdej organizacji. Więcej informacji na: adaptivegrc.com

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie