W związku ze stanem epidemii PZU rozszerza możliwość zdalnego korzystania ze swoich usług, oferuje klientom bezpłatną pomoc prawną oraz wprowadza kolejne udogodnienia przy zawieraniu i kontynuowaniu umów.
– W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy z powodu
epidemii, pomoc i solidarność są szczególnie ważne. Dlatego przygotowaliśmy i
wdrażamy szereg rozwiązań, które mają efektywnie służyć klientom. Chcemy
wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa mające problemy finansowe, ułatwiając
im zakup i kontynuowanie ubezpieczenia na korzystnych warunkach. Dotyczy to
między innymi szczególnie dotkniętych kryzysem firm z branży transportowej, z
których wiele musiało zawiesić działalność. Chcemy zaoferować przedsiębiorcom z
tej branży, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, przesunięcie
okresu ochrony ubezpieczeniowej floty nawet o trzy miesiące, do czasu, gdy
wznowią funkcjonowanie i będą tej ochrony ponownie potrzebować – mówi
prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.
Jednym z
ułatwień dla indywidualnych klientów jest możliwość przedłużenia terminu opłaty
składki indywidualnego ubezpieczenia na życie w przypadku osób, które nie mogły
jej dokonać w terminie i poinformują o tym PZU.
– Klienci mogą liczyć na przesunięcie terminu nawet o
trzy miesiące. Nie stracą przy tym ochrony ubezpieczeniowej. Rozumiemy ich
sytuację. Nie chcemy narażać bezpieczeństwa klientów, często osób starszych,
które nie korzystają z bankowości internetowej i mają problem z opłaceniem
składki bez wychodzenia z domu – wyjaśnia
prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.
PZU uruchomił
też bezpłatną pomoc prawną w związku z pandemią koronawirusa. Dzięki niej osoby
prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą się dowiedzieć, jak
wystąpić o zwolnienie ze składek ZUS i uzyskać tzw. świadczenie postojowe, a
pracownicy otrzymają wsparcie w zakresie prawa pracy. Z kolei PZU Zdrowie
wprowadza na szerszą skalę zdalne usługi medyczne – świadczone telefonicznie
albo przez połączenie wideo. Firma uruchamia też bezpłatną infolinię
psychologiczną dla wszystkich pracowników służby zdrowia. Lekarze, pielęgniarki
czy ratownicy medyczni, którzy walczą z koronawirusem, otrzymają fachową pomoc
psychologa.
– Obecnie wszyscy jesteśmy narażeni na stres, ale jest
grupa, która w sposób szczególny doświadcza skutków epidemii – to pracownicy
służby zdrowia. Wiemy, że wielu z nich nie wraca do swoich domów, nie
chcąc narażać swoich bliskich, pracują w ciągłym stresie, pod presją czasu i
obostrzeń epidemiologicznych. Nie ma chyba osoby, która nie byłaby im dzisiaj
wdzięczna za to, co dla nas robią. Dlatego chcemy dać im specjalne wsparcie –
uruchomiliśmy bezpłatną pomoc psychologiczną dla tych, którzy pracują na
pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Mogą dzwonić codziennie, także w
weekendy, porozmawiać, uzyskać poradę. W chwilach napięcia często ważne jest,
że ktoś nas po prostu wysłucha – mówi Aleksandra
Agatowska.
– O naszej akcji mówimy „PZU Zdrowie dla
zdrowia”. Pomoc dla personelu medycznego jest dla nas naturalna, ponieważ
jesteśmy częścią polskiego systemu ochrony zdrowia. Zdajemy sobie sprawę z
wysiłku i poświęcenia lekarzy, pielęgniarek czy pracowników laboratoriów.
Wielogodzinne dyżury w trudnych warunkach, rozłąka z rodziną i bezpośredni
kontakt z ludzkimi tragediami mogą negatywnie wpływać na zdrowie psychiczne
medyków. Dlatego chcemy temu przeciwdziałać – wyjaśnia
pełniąca obowiązki prezes PZU Zdrowie Anna
Janiczek.
Psychologowie
PZU Zdrowie mają doświadczenie w zdalnej pomocy psychologicznej. To eksperci
pracujący m.in. w Ogólnopolskim Telefonie Zaufania, Ogólnopolskim Telefonie
„Niebieska Linia”, Centrum Wsparcia dla Osób w Stanie Kryzysu Psychicznego,
Fundacji Nagle Sami oraz Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży.
Natomiast TFI
PZU wprowadziło możliwość telefonicznego zawierania umów o zarządzanie
Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.
PZU SA
zrezygnował zaś z wykonywania oględzin przy zawieraniu umów ubezpieczenia.
Dokumenty i zdjęcia można przekazać pocztą elektroniczną. Zaproponuje też
klientom odbiór sprzed domu i dostarczenie tam z powrotem aut, które wymagają
naprawy w ramach ubezpieczenia.
– Zdalnie, bez wychodzenia z domu, można załatwić
większość spraw, także zawierać z nami umowy indywidualne i grupowe. Do tego
zachęcamy naszych klientów. Mogą korzystać z naszych usług za pośrednictwem
serwisu internetowego i aplikacji mobilnej mojePZU, formularza na stronie
pzu.pl i infolinii – przypomina Aleksandra
Agatowska. Pomocą zdalną służy również 5600 agentów PZU w całej Polsce.
(AM, źródło:
PZU)