Blog - Strona 1479 z 1565 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1479

Webinar na temat Compliance w zakładach ubezpieczeń, u agentów oraz brokerów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

14 maja odbędzie się V ubezpieczeniowe śniadanie biznesowe. Spotkanie, które tym razem odbędzie się w formie webinaru, jest skierowane zarówno do zakładów ubezpieczeń, jak i agentów i brokerów ubezpieczeniowych. Będzie ono poświęcone systemom Compliance w podmiotach rynku ubezpieczeniowego – takich jak właśnie towarzystwa, agenci i brokerzy. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie będzie kolejnym z cyklu śniadań biznesowych organizowanych wspólnie z ekspertami branży ubezpieczeniowej. Obejmują one szerokie spektrum tematów dotyczących najważniejszych zmian odnoszących się do zakładów ubezpieczeń. Celem spotkań jest m.in. omówienie najważniejszych zmian w prawie, usystematyzowanie dotychczasowej wiedzy oraz wymiana doświadczeń praktycznych.

Program spotkania powstanie w oparciu o nadesłane zagadnienia/propozycje uczestników. Śniadanie poprowadzi radca prawny Paweł Stykowski, local partner, kierujący departamentem prawa ubezpieczeń kancelarii DWF Poland Jamka.

Szczegółowe broszury i formularze zgłoszeniowe są dostępne pod adresem:

(am)

MAK Ubezpieczenia wspiera jednostki służby zdrowia MSWiA w walce z SARS-CoV-2

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma brokerska MAK Ubezpieczenia podjęła decyzję o przekazaniu puli środków finansowych na potrzeby służby zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA).

MAK Ubezpieczenia od lat obsługuje pracowników jednostek służby zdrowia MSWiA w ramach ubezpieczeń grupowych. W związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i trudnościami, z którymi boryka się cała służba zdrowia, broker postanowił przeznaczyć pulę środków finansowych na zakup potrzebnego sprzętu ochronnego dla poszczególnych jednostek służby zdrowia ministerstwa.

– Walka z epidemią potrwa jeszcze długo, a ciągłość profesjonalnej opieki medycznej jest teraz bardzo ważna. Dlatego dbając o zwiększenie bezpieczeństwa pracy personelu medycznego, chcemy wesprzeć go poprzez zapewnienie odpowiednich środków ochrony osobistej. Jest dla nas oczywiste, że w sytuacji pandemii musimy działać razem – powiedział Andrzej Wasilewski, prezes zarządu MAK Ubezpieczenia.

Zgodnie z uzgodnieniami z Zarządem Krajowym Związku Zawodowego Pracowników MSWiA i Administracji Publicznej środki zostaną rozdysponowane po sporządzeniu listy najpilniejszych potrzeb w zakresie środków ochrony osobistej. 

(AM, źródło: Brandscope)

Zawody medyczne apelują do premiera o objęcie ich członków ubezpieczeniem NNW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie Naczelnej Izby Lekarskiej opublikowany został apel samorządów zawodów medycznych, w którym zwracają się one do premiera o objęcie personelu medycznego udzielającego świadczeń zdrowotnych w okresie epidemii zapewnieniem na koszt państwa ochrony ubezpieczeniowej od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) w przypadku zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2, doznania uszczerbku na zdrowiu lub poniesienia śmierci w następstwie zakażenia.

Autorzy apelu zwracają uwagę, że ryzyko uszczerbku na zdrowiu czy utraty życia, jakie przyjmują na siebie w pierwszej kolejności lekarze, lekarze dentyści, pielęgniarki i położne, diagności laboratoryjni, fizjoterapeuci, farmaceuci, ratownicy medyczni, a także inny personel medyczny zaangażowany w niesienie pomocy pacjentom w okresie epidemii SARS-CoV-2, wymaga natychmiastowych działań osłonowych. Te zaś powinny zapewnić niezbędne wsparcie finansowe na wypadek zachorowania lub śmierci.

„Podpisane w ostatnich dniach porozumienie Ministra Zdrowia z Prezesem PZU S.A. niestety obejmuje tylko osoby z wytypowanych szpitali jednoimiennych – dedykowanych do opieki nad zakażonymi koronawirusem SARS-CoV-2, podczas gdy ryzykiem objęte są wszystkie osoby z personelu medycznego udzielające świadczeń zdrowotnych w innych podmiotach wykonujących działalność leczniczą” – napisano w apelu.

Twórcy apelu są zdania, że ze względu na rozszerzający się zasięg epidemii, bezobjawowy przebieg zakażania u zdecydowanej większości osób oraz konieczność zapewnienia ciągłej opieki medycznej, zabezpieczenie finansowe personelu medycznego i ich rodzin jest konieczne dla bezpieczeństwa zdrowotnego całego społeczeństwa.

Pod apelem podpisali się prezesi Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych, Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej i Krajowej Izby Fizjoterapeutów.

(AM, źródło: NIL)

PZU: Sześć nagród w rankingu „Instytucja Roku”

0

PZU został triumfatorem rankingu „Instytucja Roku” w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Zakład zdobył sześć statuetek. Objął prowadzenie w kategoriach: najlepszy ubezpieczyciel, najlepsza jakość obsługi w placówkach i w kanałach zdalnych, najlepszy projekt CSR oraz najlepsze biuro prasowe. Natomiast Osobowością Roku została dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek (obecnie p.o. prezesa PZU Zdrowie).

– PZU to nie tylko ubezpieczenia. To przede wszystkim ludzie, nasi klienci i pracownicy. Cieszy nas, że wysiłek i zaangażowanie całego zespołu PZU doceniają ci, którym służymy, a więc właśnie klienci. Największym wyróżnieniem są ich dobre opinie. Zostały potwierdzone przez ekspertów badaniami metodą „tajemniczego klienta”, które przyczyniły się do sukcesu PZU w rankingu – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.

Prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska przypomina, że po tym, jak jesienią ub.r. liczba biur agentów wyłącznych PZU przekroczyła 1500 punktów zakład ma już – razem z oddziałami – prawie dwa tysiące placówek. Rozwojowi sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój w obszarze cyfrowym. Dzięki serwisowi mojePZU.pl klienci mogą zgłosić szkodę, umówić się z lekarzem, kupić polisę czy inwestować swoje oszczędności.

Za wkład w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta nagrodą „Osobowość Roku” została doceniona dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek. – Warunkiem budowania długotrwałych relacji z klientami jest łatwość i dostępność naszych usług. Na to stawiamy i to podejście się sprawdza, co widać w kryzysowych sytuacjach, jak obecny stan epidemii. Jesteśmy w stanie zapewnić klientom skuteczną pomoc i wysoką jakość usług mimo ograniczeń, które zmuszają ich do pozostawania w domu – mówi Anna Janiczek.

Z kolei nagrodę dla Najlepszego Projektu CSR otrzymała akcja „Pomoc To Moc”. Służy ona wspieraniu lokalnych inicjatyw, publicznemu zdrowiu i bezpieczeństwu. Jedną z bardziej spektakularnych zeszłorocznych akcji było sfinansowanie sprzętu ratowniczego dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.

– Strażacy ochotnicy są często pierwsi na miejscu tragedii: pożarów, wypadków na drodze, klęsk żywiołowych. Dlatego ofiarowaliśmy im sprzęt, dzięki któremu mogą jeszcze sprawniej ratować ludzi dotkniętych nieszczęściem. Zorganizowaliśmy też społeczną kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach „Prowadzisz? Odłóż telefon”, a żeby chronić pieszych, rozdaliśmy im kilkaset tysięcy światełek odblaskowych – przypomina członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Jak podkreśla, wyrazem społecznego zaangażowania PZU jest też ostatnia pomoc dla szpitali, służb medycznych, policji i Straży Granicznej, które walczą z epidemią koronawirusa. Sięgnęła już prawie 10 mln zł.

W kryzysowych sytuacjach ważną rolę odgrywa też szybka informacja. – PZU nie tylko spieszy z pomocą, ale i z przekazywaną za pośrednictwem mediów informacją dla klientów, jak i gdzie uzyskać wsparcie – mówi dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Piotr Bugajski. Biuro zostało uhonorowane tytułem Najlepszego Biura Prasowego za szybkie przekazywanie rzetelnych informacji, ich wysoki merytoryczny poziom i kompetentny zespół.

(AM, źródło: PZU)

Europa z najlepszą obsługą klientów w kanałach zdalnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Europa Ubezpieczenia otrzymała nagrodę w rankingu „Instytucja Roku 2020” w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Firma została doceniona za najwyższą jakość obsługi klientów w kanałach zdalnych. Wyróżnienie przyznano na podstawie niezależnego badania obsługi klientów przez towarzystwa ubezpieczeniowe.

„Instytucja Roku” to niezależny ranking, który od 2015 roku przygotowuje portal mojebankowanie.pl. Eksperci portalu wcielają się w rolę „tajemniczych klientów”, którzy odwiedzają placówki instytucji finansowych oraz testują jakość obsługi w kanałach zdalnych. W drugim przypadku sprawdzają, jak wygląda dostępność informacji na stronach internetowych, ile czasu czeka się na połączenie z konsultantem czy na odpowiedź na pytanie wysłane e-mailem lub przez formularz kontaktowy. Pod uwagę jest także brana dostępność i jakość kontaktu za pośrednictwem czata oraz na urządzeniach mobilnych. Ważny dla oceny jest również używany język – ranking premiuje instytucje finansowe, które odpowiadają na pytania klientów w sposób prosty, zrozumiały oraz wyczerpujący.

– Europa Ubezpieczenia nie ma fizycznej sieci placówek. Dlatego dbałość o najwyższą jakość obsługi klientów w kanałach zdalnych zawsze miała dla nas kluczowe znacznie. Nagroda „Instytucja Roku 2020” to kolejne wyróżnienie, które pokazuje, że w tej kategorii jesteśmy rynkowym liderem. Doświadczenie w tym zakresie i wypracowane standardy przydają się szczególnie teraz, kiedy pracujemy z naszych domów. Działamy normalnie, wykorzystując możliwości, jakie daje technologia i cały czas jesteśmy do dyspozycji klientów – mówi Marat Nevretdinov, prezes Europa Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Europa Ubezpieczenia)

Nationale-Nederlanden partnerem projektu „Technologie kontra COVID-19”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W obliczu rozprzestrzeniającego się koronawirusa organizatorzy programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum CEE powołali specjalny projekt: „Technologie kontra COVID-19”, którego celem jest wypracowanie rozwiązań dla sektora medycznego. Jego partnerem jest Nationale-Nederlanden.

Inicjatywa skupia się na start-upach uczestniczących w MIT Enterprise Forum CEE. Celem jest wyłonienie tych, które opracowały narzędzia odpowiadające na bieżące potrzeby sektora medycznego w walce z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Kluczowym elementem wyboru są rozwiązania w pełni gotowe do wdrożenia oraz umożliwiające cyfryzację systemu opieki zdrowotnej.

– Sytuacja w Polsce rozwija się dynamicznie. Dlatego potrzebujemy produktów, które można od zaraz wprowadzić na rynek. Wśród wybranych firm znalazły się Telemedi.co oraz StethoMe, z którymi realizowaliśmy projekty pilotażowe, oraz Neuroforma będąca obecnie pod opieką naszych ekspertów. Wierzymy, że technologie każdej z nich są w stanie realnie wspomóc zarówno pacjentów, jak i lekarzy – mówi Urszula Gołaszewska-Kroenke z Nationale-Nederlanden.

Polskie start-upy zaproponowały szereg cyfrowych rozwiązań, które mają za zadanie odciążyć tradycyjną medycynę. Wsparcie pacjentów przez konsultacje lekarskie online, zdalne przeprowadzenie badania osłuchowego stetoskopem, rehabilitacja przez internet czy wirtualna rozmowa z chatbotem, który posiada aktualne informacje z Ministerstwa Zdrowia, to tylko niektóre z przedstawionych usprawnień. W praktyce oznacza to, że część usług zostanie zrobotyzowana i przeniesiona do domów pacjentów.

– Chcemy aktywnie wspierać nasze otoczenie w tej trudnej sytuacji. Nowe technologie mogą okazać się dużym wsparciem w obecnej rzeczywistości. Nasi klienci w ramach usługi assistance mogą skorzystać z już uproszczonej prediagnostyki w kierunku wystąpienia ryzyka zakażenia wirusem oraz z telekonsultacji lekarskiej. Liczymy, że nowe systemy opracowane w ramach MIT Enterprise Forum CEE ułatwią Polakom dostęp do opieki zdrowotnej i będą pomocnym narzędziem dla lekarzy w ich codziennej pracy – dodaje ekspertka.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Ekspert krytycznie o ubezpieczeniowych postulatach Rzecznika Finansowego

0

Zdaniem prof. Marcina Orlickiego z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ubezpieczeniowe postulaty zgłoszone przez Rzecznika Finansowego w związku z epidemią koronawirusa nie zasługują na poparcie.

W opinii zamieszczonej na łamach „Rzeczpospolitej” ekspert uznał za najgorszy pomysł zgłoszoną przez Rzecznika propozycję wprowadzenia możliwości zawieszenia poboru przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opłaty karnej za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. Zdaniem prof. Orlickiego wprowadzenie takiego rozwiązania mogłoby doprowadzić do utraty budowanej przez lata etyki ubezpieczeniowej, która zakłada, że niedopełnienie obowiązku ubezpieczeniowego jest przejawem nieodpowiedzialności, braku troski o los poszkodowanych i żerowaniem na uczciwych posiadaczach pojazdów. Ponadto brak sankcji mógłby doprowadzić do finansowej ruiny posiadacza pojazdu w razie wypadku z poważnymi skutkami. Ekspert krytycznie odniósł się też do pomysłu rozszerzenia możliwości czasowego wycofania pojazdu z ruchu, uznając, że cześć pojazdów i tak byłaby użytkowana oraz powodowałaby wypadki. A te nie miałyby pokrycia w zapłaconej składce. Prof. Orlickiemu nie podoba się też postulat dotyczący prolongaty składek. Wskazał, że skoro od zakładów wymaga się rzetelnych i terminowych wypłat świadczeń oraz uczciwego rozliczania się z agentami i brokerami, to należy zadbać o terminowy dopływ środków tworzących fundusz ubezpieczeniowy.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 2 kwietnia, „Koronawirus. Marcin Orlicki – niech polskie ubezpieczenia pozostaną zdrowe”:

https://www.rp.pl/…

 (AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Japonia: Epidemia szkodzi sprzedaży samochodów

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Ubezpieczenia komunikacyjne, dominujące na japońskim rynku ubezpieczeń ogólnych, w ciągu najbliższych czterech lat czeka stagnacja spowodowana przez epidemię koronawirusa.

Składka przypisana brutto z ubezpieczeń komunikacyjnych z lat 2014–2019 wykazała średnią roczną stopę wzrostu 0,7% – ujawnia raport na temat głównych trendów i możliwości na japońskim rynku ubezpieczeń ogólnych do 2023 r. sporządzony przez analityków Global Data. Prognozują oni, że jej udział obniży się z 53,3% w 2019 r. do 52,4% w 2023 r.

Jednym z podstawowych powodów jest obecny spadek stawek. W 2017 r. GIROJ (General Insurance Rating Organization of Japan) zasugerowała cięcia stawek za obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC. GIROJ zwróciła się o 8% redukcję składek w obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych, odzwierciedlającą spadek roszczeń w miarę jak wdrażanie automatyzacji i telematyki zmniejszało szkodowość.

Japoński urząd nadzoru nad usługami finansowymi zaplanował dalsze cięcie stawek średnio o 16,4% od kwietnia 2020 r. 

Poza tym ubezpieczyciele odczuwają presję spowolnienia. W ub.r. sprzedaż nowych samochodów w Japonii zmniejszyła się o 11%, z 387 525 w 2018 r. do 344 875 w 2019 r.

Należy się spodziewać, że obecna epidemia koronawirusa odbije się niekorzystnie na sprzedaży nowych samochodów. Będzie to miało wpływ na ubezpieczenia komunikacyjne, skutkując spadkiem składek.

Aby złagodzić skutki spowolnienia, ubezpieczyciele oferują świadczenia dodatkowe i wzmacniają platformy cross-sellingowe. Dla zapewnienia wzrostu muszą również wykorzystywać nowe możliwości poszerzania bazy klientów, takie jak współdzielenie samochodów czy wypożyczalnie. Mimo presji na składki, ubezpieczenia komunikacyjne nadal pozostaną wiodąca linią na rynku ubezpieczeń ogólnych w Japonii.

AC

Inga Beale prezesem Mediclinic

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Południowoafrykańska firma usług opieki zdrowotnej Mediclinic International Plc powołała byłą dyrektor generalną Lloyd’s, Ingę Beale, na stanowisko niezależnego dyrektora bez funkcji wykonawczej i prezesa.

Beale będzie następczynią prezesa Edwina Hertzoga po jego odejściu na emeryturę z dniem 22 lipca br. Beale była pierwszą kobietą na najwyższym stanowisku kierowniczym liczącego 330 lat rynku ubezpieczeniowego i stała za sterem Lloyd’s of London przez ponad cztery lata, od 2014 r. 26 marca 2020 r. Beale weszła w skład komitetu Mediclinic.

(AC, źródło: Reuters)

Aviva Życie udostępni klientom indywidualnym trzymiesięczną prolongatę w opłacaniu składek

0

Na wniosek klienta przeżywającego problemy finansowe wskutek epidemii koronawirusa zawiesimy na okres do 3 miesięcy obowiązek opłacania składki w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Przez ten czas utrzymujemy ochronę ubezpieczeniową, co jest szczególnie ważne w trudnych czasach. Proponuję, aby klienci, których obecna sytuacja zmusza do skorzystania z tej możliwości, skontaktowali się ze swoimi agentami i ustalili najkorzystniejsze rozwiązanie informuje prezes firmyAdam Uszpolewicz.

Sytuacja, z jaką przyszło nam się mierzyć, uświadamia, jak ważne jest posiadanie ubezpieczenia. Aviva nie pierwszy raz pomaga klientom w zachowaniu adekwatnej ochrony ubezpieczeniowej mimo przejściowych problemów finansowych.

Wieloletnie ubezpieczenia na życie i zdrowie, które są specjalnością naszej firmy, od dawna zawierają mechanizmy umożliwiające utrzymanie ochrony w trudnych finansowo okresach.

Elastyczna konstrukcja naszych ubezpieczeń sprawdziła się podczas poprzednich kryzysów i również teraz daje takie możliwości klientom. Dostępne rozwiązania to m. in. weryfikacja zakresu umowy i składki lub prolongata w jej opłacaniu – w ubezpieczeniach indywidualnych nawet przez 3 miesiące. W razie problemów finansowych klienci powinni porozmawiać ze swoimi agentami, aby uzyskać pełną informację o możliwych zmianach w polisie i ich konsekwencjach. Ważne, aby pochopną decyzją nie stracić korzyści z posiadanej ochrony. Gdy problemy finansowe ustaną, warto ponownie porozmawiać z agentem o swoim ubezpieczeniu. Nasi agenci są przygotowani do prowadzenia takich rozmów, otrzymują dodatkowe wsparcie z centrali.

Chcemy też pomóc klientom indywidualnym, którzy z powodu trudności finansowych będą korzystać z czasowego zawieszenia spłaty kredytów w bankach.

Mimo ograniczeń wynikających z epidemii zapewniamy niezakłóconą obsługę klientów, w tym wypłatę świadczeń. Dobrze zdajemy ten egzamin, dostosowując się do sytuacji dzięki technologiom wspierającym naszych pracowników i agentów ubezpieczeniowych.

Wychodząc naprzeciw klientom doświadczającym kłopotów finansowych, zachowujemy się w sposób społecznie odpowiedzialny. Przyczynimy się w ten sposób do złagodzenia ekonomicznych skutków epidemii, co jest również w interesie naszej firmy i całej branży ubezpieczeniowej.

Adam Uszpolewicz, prezes Aviva w Polsce

(am)

18,556FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie