46 tysięcy uczestników, ponad 108 milionów przejechanych kilometrów, więcej niż 2 mln zł premii za bezpieczną i przepisową jazdę – tak prezentował się bilans programu Link4 Kasa Wraca na koniec ubiegłego roku. Rekordzista otrzymał premię finansową w wysokości 1,2 tys. zł.
– Te wyniki w pełni nas zadowalają z dwóch powodów. Po
pierwsze, dzięki programowi możemy nawiązać długotrwałe relacje z naszymi
klientami i towarzyszyć im w codziennych podróżach, a po drugie, promujemy
bezpieczny i przepisowy styl jazdy. Tak rozumiemy prewencyjną działalność w
ubezpieczeniach, bo w interesie nas wszystkich jest, by na polskich drogach
było bezpieczniej – tłumaczy Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.
Program Kasa Wraca
wystartował w kwietniu 2017 roku (wcześniej, od 2015 r. Link4 prowadził pilotaż
programu pod nazwą „Bezpieczna Jazda z Link4”). Rozwiązanie umożliwia analizę
stylu jazdy kierowcy, uwzględniając m.in. przejechany dystans, płynność jazdy i
teren, po którym się porusza. Sumaryczna ocena pozwala zaklasyfikować kierowcę
do odpowiedniego profilu, co decyduje o wysokości przyznanej premii finansowej.
Ich sumę po roku ubezpieczeni mogą zamienić na zwrot części składki
ubezpieczeniowej (nawet do 30%).
– Co ważne, kierowcy, którzy preferują bardziej
dynamiczny styl jazdy, nie są w żaden sposób karani wyższą składką. Stosujemy
zasadę marchewki, bo program ma na celu promowanie dobrych nawyków na drodze.
Po przejechanym dystansie nasz klient otrzymuje informację zwrotną, czy jechał
przepisowo i co ewentualnie może w swojej jeździe poprawić – wyjaśnia
Krzysztof Kosiński, kierownik
zespołu CRM Pionu Marketingu Link4.
Osoby, które
decydują się na udział w programie, otrzymują roczny bezpłatny dostęp do
nawigacji NaviExpert, która zawiera wbudowany moduł Kasa Wraca, służący do
naliczania punktów za styl jazdy. Warunkiem uzyskania premii jest przejechanie
z włączoną aplikacją minimum 200 km w miesiącu (w tym czasie uruchamiając
aplikację w trakcie co najmniej 5 różnych dni i pokonując danego dnia minimum
10 kilometrów).
– Rozwiązanie Link4 Kasa Wraca jest doskonałym
przykładem tego, jak nowe technologie mogą wpływać na poprawę naszego
bezpieczeństwa w codziennym życiu. Kluczem do sukcesu tego projektu jest
postawienie klienta w centrum. To on otrzymuje użyteczną aplikację, z której
chce korzystać na co dzień, bo ułatwia mu ona życie. Pracując nad swoimi
nawykami za kierownicą, klient ma ponadto bezpośredni wpływ nie tylko na swoje
bezpieczeństwo, ale i na nagrodę finansową, którą odbierze. Ma powód do tego,
by zmieniać swoje nawyki, bo wie, że pracuje wyłącznie na siebie. Zanim na
rynku pojawiła się ta oferta, kierowcy wiedzieli, że opłacając swoje polisy,
wrzucają pieniądze do wspólnej puli. Dzięki temu programowi to się zmienia –
mówi Adam Bąkowski, prezes zarządu Telematics
Technologies, właściciela nawigacji.
Artur
Makowiecki
news@gu.home.pl