Blog - Strona 1503 z 1518 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1503

KNF: PZU SA zapłaci niższą karę

0

9 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wydała ostateczną decyzję w sprawie ubiegłorocznej kilkusettysięcznej kary finansowej nałożonej na PZU SA.

Komisja uchyliła swoją decyzję z dnia 24 września 2019 r.* w części nakładającej na zakład karę pieniężną w wysokości 400 tys. zł w związku z naruszeniem art. 14 ust. 1-2 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK w związku ze stwierdzeniem przypadków opóźnień w przyznaniu i wypłacie odszkodowania i nakładającą na PZU SA karę pieniężną w wysokości 370 tys. zł oraz umarzającą w części postępowanie jako bezprzedmiotowe.

Nadzór przypomniał, że PZU SA dopuścił się nieterminowej likwidacji szkód w odniesieniu do 14 roszczeń zgłoszonych przez 14 osób. W wyniku ponownego rozpoznania sprawy Komisja dokonała zmiany w zakresie ustaleń faktycznych na korzyść towarzystwa w wymiarze ustalonego opóźnienia w wypłacie odszkodowania w sprawie dotyczącej 1 osoby oraz uznała, że w sprawach 3 zgłoszonych roszczeń postępowanie należało umorzyć. W konsekwencji Komisja ustaliła wysokość nałożonej kary pieniężnej na poziomie 370 tys. zł.

***

*https://gu.com.pl/…

(AM, źródło: KNF)

Dwa miliony zł premii w programie Link4 Kasa Wraca

0

46 tysięcy uczestników, ponad 108 milionów przejechanych kilometrów, więcej niż 2 mln zł premii za bezpieczną i przepisową jazdę – tak prezentował się bilans programu Link4 Kasa Wraca na koniec ubiegłego roku. Rekordzista otrzymał premię finansową w wysokości 1,2 tys. zł.

– Te wyniki w pełni nas zadowalają z dwóch powodów. Po pierwsze, dzięki programowi możemy nawiązać długotrwałe relacje z naszymi klientami i towarzyszyć im w codziennych podróżach, a po drugie, promujemy bezpieczny i przepisowy styl jazdy. Tak rozumiemy prewencyjną działalność w ubezpieczeniach, bo w interesie nas wszystkich jest, by na polskich drogach było bezpieczniej – tłumaczy Katarzyna Wojdyła, członek zarządu Link4.

Program Kasa Wraca wystartował w kwietniu 2017 roku (wcześniej, od 2015 r. Link4 prowadził pilotaż programu pod nazwą „Bezpieczna Jazda z Link4”). Rozwiązanie umożliwia analizę stylu jazdy kierowcy, uwzględniając m.in. przejechany dystans, płynność jazdy i teren, po którym się porusza. Sumaryczna ocena pozwala zaklasyfikować kierowcę do odpowiedniego profilu, co decyduje o wysokości przyznanej premii finansowej. Ich sumę po roku ubezpieczeni mogą zamienić na zwrot części składki ubezpieczeniowej (nawet do 30%).

– Co ważne, kierowcy, którzy preferują bardziej dynamiczny styl jazdy, nie są w żaden sposób karani wyższą składką. Stosujemy zasadę marchewki, bo program ma na celu promowanie dobrych nawyków na drodze. Po przejechanym dystansie nasz klient otrzymuje informację zwrotną, czy jechał przepisowo i co ewentualnie może w swojej jeździe poprawić – wyjaśnia Krzysztof Kosiński, kierownik zespołu CRM Pionu Marketingu Link4.

Osoby, które decydują się na udział w programie, otrzymują roczny bezpłatny dostęp do nawigacji NaviExpert, która zawiera wbudowany moduł Kasa Wraca, służący do naliczania punktów za styl jazdy. Warunkiem uzyskania premii jest przejechanie z włączoną aplikacją  minimum 200 km w miesiącu (w tym czasie uruchamiając aplikację w trakcie co najmniej 5 różnych dni i pokonując danego dnia minimum 10 kilometrów).

– Rozwiązanie Link4 Kasa Wraca jest doskonałym przykładem tego, jak nowe technologie mogą wpływać na poprawę naszego bezpieczeństwa w codziennym życiu. Kluczem do sukcesu tego projektu jest postawienie klienta w centrum. To on otrzymuje użyteczną aplikację, z której chce korzystać na co dzień, bo ułatwia mu ona życie. Pracując nad swoimi nawykami za kierownicą, klient ma ponadto bezpośredni wpływ nie tylko na swoje bezpieczeństwo, ale i na nagrodę finansową, którą odbierze. Ma powód do tego, by zmieniać swoje nawyki, bo wie, że pracuje wyłącznie na siebie. Zanim na rynku pojawiła się ta oferta, kierowcy wiedzieli, że opłacając swoje polisy, wrzucają pieniądze do wspólnej puli. Dzięki temu programowi to się zmienia – mówi Adam Bąkowski, prezes zarządu Telematics Technologies, właściciela nawigacji.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

UOKIK wszczął postępowanie w sprawie polis z UFK oferowanych przez Idea Bank

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

9 stycznia Idea Bank poinformował o otrzymaniu zawiadomienia o wszczęciu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) dwóch postępowań w sprawie podejrzenia stosowania przez bank praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Pierwsze z postępowań dotyczy oferowania przez Idea Bank możliwości przystąpienia do ubezpieczeń na życie z UFK, angażujących środki w niestandaryzowane sekurytyzacyjne fundusze inwestycyjne zamknięte. Drugie dotyczy zaś prezentowania przez bank informacji o możliwości nabycia i proponowania konsumentom nabycia określonych certyfikatów inwestycyjnych. Idea Bank podkreśla, że na obecnym etapie postępowania nie podziela argumentacji UOKiK oraz nie zgadza się ze sformułowanymi zarzutami, w związku z czym w dalszym toku postępowań zamierza je kwestionować.

Bank nie wyklucza, iż w przyszłości niekorzystne dla niego rozstrzygnięcia Urzędu kończące postępowania mogą mieć wpływ na jego wyniki finansowe, jednak na obecnym etapie nie jest możliwe prognozowanie w tym zakresie jakichkolwiek kwot.

(AM, źródło: Idea Bank)

PFR Portal PPK: Pierwsza publikacja na pierwsze urodziny moje.ppk.pl

0

Pierwsza publikacja PFR Portal PPK została udostępniona 9 stycznia jako bezpłatny e-book w ogólnoświatowym sklepie Google Play. Książka zatytułowana „Zagadnienia prawne w zakresie Ustawy o PPK” zawiera na 98 stronach kilkaset pytań i odpowiedzi dotyczących wprowadzania i prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Książka jest efektem pracy nad pytaniami zgłaszanymi przez pracowników, pracodawców  i instytucje finansowe, dotyczącymi funkcjonowania PPK.

Materiały przygotowane w e-booku to stanowiska uzgodnione przez PFR Portal PPK we współpracy z Ministerstwem Finansów, Komisją Nadzoru Finansowego w zakresie właściwości tego organu oraz Polskim Funduszem Rozwoju. Książka dostępna jest pod tym linkiem. Można ją ściągnąć na telefon czy komputer jako samodzielną publikację.

W przygotowaniu kolejne publikacje. Książki wydawane przez PFR Portal PPK ukazywać się będą także w Apple Books, Publio i Virtualo.

Wydanie e-booka zbiegło się z pierwszą rocznicą funkcjonowania strony mojeppk.pl – portalu informacyjnego poświęconego PPK. Do dziś miał on blisko 5,5 miliona odsłon. Pierwszego dnia w serwisie znajdowało się 8 stron, które do końca dnia obejrzało niespełna 1800 osób. Obecnie moje.ppk.pl to ponad 560 stron i ponad milion użytkowników.

Portal stanowi oficjalne źródło informacji dotyczących Planów. Stanowi kompendium wiedzy na temat programu. Można na nim znaleźć informacje dotyczące założeń ustawy, terminów wdrożenia PPK, obowiązków, ale również korzyści płynących z uczestnictwa w programie zarówno dla pracodawców, jak i pracowników.

Jedną z najczęściej odwiedzanych podstron jest kalkulator, pozwalający wykonać symulację wpłat pracodawcy lub oszczędności wynikających z udziału w PPK. Na stronie na bieżąco dodawane są odpowiedzi na najczęściej zadawane i zgłaszane pytania oraz opracowania zagadnień prawnych, stanowiące cenne źródło wiedzy na temat procesu wdrożenia programu.

Na mojePPK.pl prezentowane są również oferty wszystkich podmiotów zarządzających instytucjami finansowymi, które są wpisane do ewidencji PPK.

W zakładce plików do pobrania znajdują się liczne materiały informacyjne i promocyjne. Są one dostępne w trzech językach – polskim, angielskim oraz ukraińskim.

(AM, źródło: moje.ppk.pl)

Rankomat: Polscy skoczkowie z ochroną ubezpieczeniową

0

Skakanie na nartach jest ryzykowne. Okazuje się jednak, że częściej niż uczestniczy zawodów w skokach narciarskich urazów doznają zawodowcy uprawiający np. curling. Mimo to w trakcie skoków można odnieść poważną kontuzję. Dlatego polskich skoczków chroni między innymi specjalne ubezpieczenie.

Eksperci Rankomat zwracają uwagę, że ryzyko wystąpienia wypadku na skoczni jest mniejsze niż w wielu innych dyscyplinach zimowych. Skoki narciarskie zajęły dopiero 16. miejsce w zestawieniu brytyjskiego dziennika „The Guardian”. Bardziej niebezpieczne okazują się wszystkie odmiany profesjonalnego narciarstwa, snowboardingu, a nawet łyżwiarstwo figurowe, hokej na lodzie czy curling.

Obraz zawierający zrzut ekranu

Opis wygenerowany automatycznie

Z każdym sezonem skoczkowie są coraz lepiej chronieni, np. przez coraz doskonalszy sprzęt. Posiadają też ochronę ubezpieczeniową. Z informacji przekazanych ekspertom Rankomat przez Polski Związek Narciarstwa wynika, że wszyscy zawodnicy z kadry A, B i C, którzy reprezentują Polskę w zawodach międzynarodowych, posiadają stosowne ubezpieczenie. W jego skład wchodzą przede wszystkim koszty leczenia na sumę 300 tys. zł, NNW na 50 tys. zł, w tym z tytułu śmierci, trwałego inwalidztwa i trwałego uszczerbku na zdrowiu. Dodatkowo ubezpieczenie bagażu oraz OC. Ze względu na charakter dyscypliny ochrona ta rozszerzona jest o uprawianie wyczynowych sportów.

Obraz zawierający tekst, mapa

Opis wygenerowany automatycznie

(AM, źródło: Rankomat)

Wyjazd na narty bez ubezpieczenia może słono kosztować

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przed wyjazdem na narty warto wykupić ubezpieczenie. Odpowiednia polisa pozwoli uniknąć poważnych kosztów finansowych  – przekonuje „Rzeczpospolita”.

Bohdan Białorucki, rzecznik prasowy Avivy, podkreśla, że zakup ubezpieczenia jest szczególnie istotny, jeśli docelowe miejsce wyjazdu znajduje się za granicą. Przypomina, że koszty zagranicznej akcji ratowniczej w górach mogą sięgać nawet kilkuset tysięcy euro. Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty, przytacza przykład klienta jego firmy, którego koszt transportu helikopterem do szpitala w Austrii po kontuzji na stoku wyniósł niemal 20 tys. zł, natomiast dwudniowa hospitalizacja kosztowała ponad 35 tys. zł. Maciej Krzysztoszek, rzecznik Link4, zdradza z kolei, że w jego firmie refundacja kosztów upadku na nartach w Austrii stanowiła równowartość ok. 32,5 tys. zł. Była to najwyższa wypłata z tytułu tego typu zdarzeń.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 10 stycznia, Piotr Skwirowski „Spokojne narty? Tylko z polisą ubezpieczeniową”:

https://www.rp.pl/…

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

AXA Climate: Wsparcie w związku ze zmianami klimatycznymi

0

CYMO to globalna platforma od AXA Climate, zaprojektowana z myślą o zapewnieniu wsparcia w czasie rzeczywistym dla osób zmagających się ze zmianami klimatycznymi. Od 10 grudnia CYMO dostępne jest dla firm w 65 krajach, 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

CYMO została zbudowana w oparciu o połączone kompetencje ponad 50 ekspertów z całego świata oraz sieć satelitów, samolotów i samolotów bezzałogowych, które krążą po całym świecie, precyzyjnie określając zagrożenia i szkody. Umożliwia to analizę i zapobieganie zagrożeniom związanym z powodziami, burzami, trzęsieniami ziemi, tsunami, cyklonami lub innymi ekstremalnymi zjawiskami naturalnymi. Platforma składa się z 3 podstawowych funkcji:

  1. Alert – alarmy wysyłane w wiadomościach tekstowych lub telefonicznych.
  2. Assess – zwizualizowanie zakresu szkód spowodowanych przez zdarzenie.
  3. Act – uruchamianie działania niezbędnego do ochrony osób lub mienia.

Antoine Denoix, CEO AXA Climate, komentuje: – Zmiany klimatyczne to nasza rzeczywistość. Istotne jest, aby proponować naszym klientom rozwiązania chroniące ich przed zagrożeniami i pomagające im je przewidywać.

(AM, źródło: PIU)

Estonia: Najwyższe odszkodowania z AC wypłacił PZU

0

W ubiegłym roku dwa najwyższe odszkodowania z AC w Estonii wypłaciła tamtejsza spółka PZU. W pierwszym przypadku był to zwrot pieniędzy za szkodę całkowitą auta, natomiast w drugim – pokrycie kosztów szkód powstałych w wyniku kolizji auta sportowego ze zwierzęciem – informuje „Rzeczpospolita”.

Powołując się na doniesienia portalu Delfi, gazeta pisze, że wypłata PZU Kindlustus dla kierowcy zniszczonego auta wyniosła 89 tys. euro (cena rynkowa pojazdu) oraz 10% jego wartości z tytułu posiadania przez klienta określonego pakietu ochronnego. Drugą pod względem wielkości wypłatą z AC było 77 tys. euro dla posiadacza auta sportowego uszkodzonego w wyniku zderzenia z dziką zwierzyną. Łączna wartość pięciu najwyższych wypłat zakładu z AC wyniosła blisko ćwierć miliona euro.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 10 stycznia, Iwona Trusewicz „PZU wypłaciło najwyższe AC w Estonii”:

https://www.rp.pl/…

 (AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Nationale-Nederlanden: Michał Hucał nowym CEO na Węgrzech i w Bułgarii

0

Michał Hucał, członek zarządu Nationale-Nederlanden ds. komercyjnych, od 1 stycznia pełni funkcję CEO NN Węgry i NN Bułgaria. Jego stanowisko w Polsce zajęła Edyta Fundowicz, dotychczasowa dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktów.

– Z dumą i uznaniem mogę potwierdzić, że Michał Hucał objął stanowisko CEO Nationale-Nederlanden Węgry i Bułgaria. Nie mam wątpliwości, że jest to zasłużony awans i wyróżnienie. Życzę Michałowi sukcesów i powodzenia w nowej roli. Dla naszej organizacji to wyjątkowe wydarzenie. Po raz kolejny menedżer z Polski będzie rozwijał swoją karierę w międzynarodowych strukturach Grupy NN. Po Annie Grzelońskiej, prezes NN w Rumunii, to grono zasilił Michał, reprezentując nas na Węgrzech i w Bułgarii – mówi Paweł Kacprzyk, prezes Nationale-Nederlanden.

Edyta Fundowicz

– Jednocześnie chciałbym pogratulować nominacji Edycie Fundowicz. Jestem przekonany, że ze swoim szerokim doświadczeniem będzie cennym członkiem naszego zespołu zarządzającego – dodaje.

Michał Hucał objął stanowisko prezesa zarządu węgierskiej i bułgarskiej spółki Nationale-Nederlanden z dniem 1 stycznia 2020 roku. Zastąpił Imre Sztano, który został Chief Digital Officer Nationale-Nederlanden International. Michał Hucał posiada ponad 15-letnie doświadczenie w sektorze usług finansowych. Od 2016 r. pełnił funkcję członka zarządu Nationale-Nederlanden. W tym czasie był odpowiedzialny za obszar marketingu i rozwój oferty produktowej. Przed rozpoczęciem pracy w strukturach Nationale-Nederlanden Michał Hucał pracował m.in. w Alior Banku, Banku ING oraz BPH.

Zwolnione przez niego stanowisko członka zarządu ds. komercyjnych przejęła Edyta Fundowicz, która od maja 2016 roku odpowiadała za rozwój oferty produktowej dla nowych i obecnych klientów Nationale-Nederlanden oraz działania marketingowe spółki. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w różnych instytucjach z branży finansowej. Wcześniej związana była m.in. z Vivus Finance, Alior Bankiem oraz BPH, gdzie zajmowała się m.in. zarządzaniem strategią biznesową w zakresie produktów finansowych dla klienta indywidualnego, a także rozwiązaniami związanymi z finansowaniem przedsiębiorstw.

Nationale-Nederlanden

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Kongres PZU dla multiagentów: Misja Sukces

0

W łódzkim hotelu Andel’s odbył się 4. Kongres PZU dla multiagentów. Uczestniczyło w nim 300 pośredników, zarówno lokalnych, jak i wieloobszarowych. Motto wydarzenia brzmiało „Misja Sukces”, a oprawa nawiązywała do filmów z Jamesem Bondem.

Dla wielu multiagentów Gala była wyjątkową okazją do osobistego poznania Elżbiety Häuser-Schöneich, która niedawno dołączyła do zarządu PZU, przejmując odpowiedzialność za sprzedaż. W swoim wystąpieniu pani prezes podkreślała centralną rolę klienta w strategii firmy. Podziękowała też pośrednikom za współpracę, która w mijającym roku zaowocowała bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi. – Cały czas musimy ponawiać pytanie, czy jesteśmy wystarczająco blisko naszych klientów – podkreślała Elżbieta Häuser-Schöneich. – Powinniśmy wszyscy dążyć do tego, żeby zapewnić klientom maksymalne poczucie bezpieczeństwa oraz zbudować relację najwyższej jakości – dodała. Prezes akcentowała też znaczenie umiejętnego łączenia potencjału ludzi z najnowszymi technologiami oraz rolę partnerstwa w relacji ubezpieczyciel – pośrednik – klient.

Elżbieta Häuser-Schöneich

Zgodnie z tradycją, podczas Gali wręczono nagrody najlepszym pośrednikom oraz dokonano podsumowania osiągnięć mijającego roku. W tym miejscu musiały się pojawić między innymi udogodnienia w elektronicznym Pulpicie Agenta oraz aplikacji mobilnej eAgent, rozwój uproszczonych ścieżek sprzedaży i rozliczeń, wzrosty w segmencie ubezpieczeń majątkowych, zdrowotnych oraz wprowadzenie do oferty ubezpieczeń cyber.

W programie pojawił się zaskakujący element. Rozstanie z PZU zapowiedział Łukasz Heinowski, odpowiedzialny za budowę kanału sprzedaży multiagencyjnej i brokerskiej, który dał się poznać jako niezwykle zaangażowany menedżer. To on krok po kroku budował i wzmacniał zaufanie pośredników do PZU, co zaowocowało coraz większymi wzrostami sprzedaży. Agenci i współpracownicy pożegnali Łukasza Heinowskiego owacją na stojąco, a w niejednym oku zakręciła się tego wieczoru łza. Jego następcą będzie Maciej Woliński, również od wielu lat związany z PZU. Odchodzący Łukasz Heinowski odebrał też specjalne wyróżnienie z rąk Michała Świderskiego, dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za sprzedaż w kanale multiagencyjnym i wyłącznym PZU SA.

Łukasz Heinowski i Maciej Woliński

Tomasz Kammel, występujący w roli prowadzącego Galę, pokazał się tym razem jako bardzo uzdolniony mówca motywacyjny. Radził, co robić, żeby zawsze „się chciało chcieć”, i, za amerykańskim profesorem psychologii Adamem Grantem, zachęcał do tego, żeby niezależnie od zajmowanego szczebla w strukturze organizacji więcej z siebie dawać, niż brać.

Wieczór zakończył się długimi rozmowami przy stolikach i zabawą do białego rana na parkiecie. Na docenienie zasługuje wyjątkowa pod każdym względem bondowska oprawa 4. Kongresu PZU dla multiagentów, z nastrojowymi interpretacjami filmowych szlagierów z filmów z agentem 007 w wykonaniu artystki Aleksandry Pieczary. Wydarzenie z pewnością na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników.

Aleksandra E. Wysocka

18,416FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie