Blog - Strona 207 z 1490 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 207

Ile zapłacą ubezpieczyciele zatopionego superjachtu?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczyciele superjachtu Bayesian, który zatonął 19 sierpnia, muszą się liczyć z wydatkiem co najmniej 150 mln dolarów – szacują eksperci.

Kadłub był ubezpieczony od uszkodzeń i zniszczeń przez specjalistyczną firmę pośrednictwa ubezpieczeniowego OMAC z Monako i konsorcjum ubezpieczycieli Travelers, Navium Marine i Convex. Ubezpieczenie P&I (głównie OC armatora) dostarczyła firma British Marine. Kadłub był ubezpieczony prawdopodobnie na 40–50 mln dol., odpowiadające wartości jachtu. Polisa P&I opiewa prawdopodobnie na kilkukrotność sumy ubezpieczenia kadłuba.

(AC, źródło: Reuters)

Ukraińskie drony wstrząsnęły rosyjskimi ubezpieczeniami

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po fali ataków dronów na obiekty w Rosji tamtejsi ubezpieczyciele kilkudziesięciokrotnie podnieśli ceny polis i obniżyli wysokość wypłacanych odszkodowań – poinformował dziennik „Kommiersant”.

Współwłaściciel brokera ubezpieczeniowego Mainsgroup oszacował, że ceny polis chroniących od aktów terrorystycznych i sabotażu wzrosły 120-krotnie dla przedsiębiorstw produkcyjnych i 70-krotnie dla rafinerii. W przypadku obiektów magazynowych przedsiębiorcy płacą za ubezpieczenia siedem razy więcej niż wcześniej – podał Bankier.pl za PAP.

– Przed wojną firma decydująca się na maksymalną ochronę ubezpieczeniową mogła liczyć na odszkodowanie w wysokości 80% poniesionych szkód, jednak obecnie najwyższa wypłata sięgałaby 50–70. – ocenił cytowany przez portal Moscow Times niezależny ekspert Andriej Barchota. Mimo to popyt na ubezpieczenia od ataków dronów wzrósł i obecnie jest nimi zainteresowany co drugi biznesowy klient.

Więcej

(AM, źródło: Bankier.pl, PAP)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 37/2024

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Co dalej z LINK4 i bankowym biznesem PZU? – str. 2
  • Anna Patalon-Jurczyk, ERGO Hestia: Podręcznikowa analiza potrzeb z ERGO Hestią – str. 3
  • Liberty Brokers chce być jedną z najszybciej rosnących kancelarii – str. 4
  • Sprzedaż PZU zwiększyła się o jedną dziesiątą – str. 5
  • Antal: Ile zarabia główny aktuariusz? – str. 6
  • UFG: Rynek komunikacyjnych polis OC wzrósł o 10% – str. 9
  • SAS: Pięć technologicznych wyzwań branży ubezpieczeniowej – str. 11
  • Ponad 2 mld dolarów dochodu netto Swiss Re – str. 12
  • Unilink: Jak wybrać optymalne NNW szkolne dla dziecka – str. 13
  • SALTUS Ubezpieczenia: Podwójne uwierzytelnianie w Portalu Pacjenta – str. 15
  • Skarga kasacyjna RPO. NSA uchylił decyzję o opodatkowaniu odsetek od odszkodowania – str. 16
  • dr Michał P. Ziemiak: Na ubezpieczonym ciąży obowiązek wykazania zaistnienia wypadku ubezpieczeniowego – str. 17
  • Natalia Cieślak: Mamy regulacje! Akt o sztucznej inteligencji – str. 18
  • Jadwiga Reszelewska: Trwałość biznesu w karierze agenta – str. 19
  • Agata Kolorz: ABC e-Doręczeń dla branży ubezpieczeniowej – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Spokojnie, to tylko pożary – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Finanse dla dojrzałych (2) – str. 21
  • Adam Kubicki: Poznaj kolejne proste techniki zamknięcia sprzedaży – str. 22

Radosław Suprun nowym członkiem zarządu MJM Brokers

0
Radosław Suprun

Od 3 września zarząd MJM Brokers pracuje w poszerzonym składzie. Do władz spółki powołany został bowiem Radosław Suprun, dotychczas pełniący funkcję dyrektora Działu Ubezpieczeń i Analiz.

MJM Brokers tłumaczy, że powołanie Radosława Supruna jest związane z realizowaną przez spółkę strategią wzrostu. Doświadczenie zawodowe nowego członka zarządu, jego znajomość rynku ubezpieczeń oraz cechy osobiste mają pomóc w osiągnięciu założonego celu. W ramach swoich kompetencji Radosław Suprun będzie odpowiedzialny za współpracę z ubezpieczycielami, ofertę produktową oraz współpracę ze spółkami MJM Holdings.

Radosław Suprun rozpoczął pracę w branży w 2012 roku. Pierwsze szlify zdobywał w Gras Savoye (obecnie Willis Towers Watson), a następnie w Marsh. Bezpośrednio przed przejściem do MJM Brokers odpowiadał za zespół ubezpieczeń komunikacyjnych w Polish Brokers Group. Karierę w ubezpieczeniach zaczynał od stanowiska asystenta brokera, przechodząc przez wszystkie etapy aż do stanowiska menedżerskiego.

W zarządzie MJM Brokers zasiadają obecnie: Wojciech Rzepka – prezes, Błażej Szczerba – wiceprezes oraz Radosław Suprun – członek.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

CUK Ubezpieczenia współpracuje z Empik Go przy sprzedaży NNW szkolnego

0
Marcin Dyliński

Z obserwacji CUK Ubezpieczenia wynika, że w tym roku sezon sprzedaży NNW szkolnych rozpoczął się znacznie wcześniej niż w 2023 r. Dowodem na to ma być m.in. liczba kalkulacji, których w lipcu było o 30% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rośnie też popularność zakupu NNW szkolnego przez internet. Aby jeszcze bardziej zdynamizować sprzedaż, multiagencja nawiązała współpracę z Grupą Empik.

– Jesteśmy przed szczytem sprzedaży, a porównując okres od czerwca do sierpnia rok do roku, liczba sprzedanych polis online wzrosła już o 54%. Zachęcamy agentów, by wykorzystali ten czas do budowania relacji z klientami. Sprzedając relatywnie tani, ale ważny produkt, otwierają sobie drogę do wznowień i dosprzedaży kolejnych ubezpieczeń. Wykorzystujemy w tym celu wszystkie kanały sprzedaży offline oraz rozwijamy narzędzia online – mówi Marcin Dyliński, członek zarządu CUK Ubezpieczenia ds. marketingu i e-commerce.

W tym roku innowacje, takie jak nowy interfejs kalkulatora, funkcje ułatwiające wybór i porównanie ofert oraz integracja z kanałem agencyjnym i kanałem direct, wdrożone wspólnie z firmą ecom.software, pozwalają agentom rozwijać rynki i budować przewagę sprzedażową w internecie.

– Na NNW szkolnym zyskuje każdy. Dzięki tej polisie rodzice mogą być spokojni o bezpieczeństwo swoich dzieci zarówno w szkole, jak i poza nią, a agenci mają szansę zwiększyć sprzedaż oraz rozbudować portfel klientów, m.in. dzięki aktywizacji sprzedaży w sieci – dodaje Marcin Dyliński.

Dzięki nawiązaniu współpracy z Grupą Empik każdy, kto zdecyduje się na zakup NNW szkolnego, otrzyma dostęp do aplikacji Empik Go, umożliwiającej korzystanie z szerokiej oferty audiobooków, e-booków i podcastów, która ma w swojej ofercie m.in. słuchowiska dla dzieci czy lektury szkolne.

– Dzięki nawiązaniu współpracy z marką CUK Ubezpieczenia mamy szansę na dotarcie do grupy rodziców, którzy dbają o bezpieczeństwo swoich dzieci. Chcielibyśmy dołożyć do tego wartość kulturalną, dlatego zdecydowaliśmy się na przekazanie dostępu do naszej aplikacji. W niemal dwustutysięcznej bibliotece rodzice oraz ich pociechy mogą znaleźć audiobooki, ebooki czy słuchowiska z każdego gatunku literackiego i dla każdej grupy wiekowej – mówi Beata Nowalska, Digital Content Marketing Director Grupy Empik.

(AM, źródło: CUK)

ARC Europe Polska angażuje się w przepisy dotyczące ochrony sygnalistów

0
Źródło zdjęcia: Canva

25 września wchodzą w życie przepisy dotyczące ochrony sygnalistów. Ich celem jest zapewnienie poufności i wsparcia osobom, które zgłaszają nieprawidłowości w ramach funkcjonowania jednostki publicznej lub przedsiębiorstwa.  Zespół ARC Europe Polska zaangażował się w wyjaśnianie i wdrażanie tych regulacji.

Eksperci asystora, dr Mirosław Gumularz i inż. Tomasz Izydorczyk, biorą czynny udział w pracach zespołów eksperckich, które zajmują się wyjaśnianiem wątpliwych kwestii. Obaj specjaliści wzięli udział w konferencji organizowanej przez prezesa UODO, z której powstał materiał wyjaśniający, jak w praktyce uniknąć błędów wdrożenia procesu obsługi zgłoszeń sygnalistów. 

„W grupie kapitałowej ARC Europe compliance i ochrona sygnalistów są bardzo ważne, dlatego pragniemy zwrócić uwagę, że zgłaszanie naruszeń prawa dotyczy także branży assistance. Sygnalistą może być również osoba spoza organizacji, która wykonuje na jej rzecz określone czynności. Przede wszystkim mamy tu na myśli podwykonawców. Z pewnością będziemy mierzyć się z przypadkami zgłoszenia naruszeń prawa dokonywanymi przez beneficjentów. Wymagać to będzie wnikliwej analizy, czy takie osoby podlegają regulacji ustawy o ochronie sygnalistów, gdyż nie jest to aktualnie dostatecznie jasne” – podkreśliła ARC Europe w komunikacie.

(AM, źródło: ARC Europe)

Finanse dla dojrzałych

0
Grzegorz Piotrowski

Specjaliści zajmujący się marketingiem zrozumieli już, że grupy docelowe, czyli odbiorcy różnorodnych produktów i usług, to nie tylko młodzi ludzie, ale i osoby w wieku średnim. Nadszedł jednak czas, aby poważniej zająć się klientami w bardziej zaawansowanym wieku, czyli mówiąc wprost – seniorami.

Seniorzy nie są już traktowani jako grupa o minimalnych potrzebach konsumpcyjnych. Dynamika globalnych zmian w zakresie technologii i rosnącego poziomu zasobów finansowych każe poważniej potraktować osoby starsze, które w niczym już nie przypominają seniorów sprzed kilkudziesięciu jeszcze lat. Najważniejsze jednak jest to, że grupa ta staje się coraz liczniejsza i nie może już być ignorowana przez producentów i dostawców usług.

Według Raportu GUS „Polska w Liczbach 2023” grupa osób 60+ to już blisko 23% polskiego społeczeństwa. To skok w stosunku do 2010 r. aż o 6% – wówczas było to niecałe 17%. Pokolenie to zyskało zresztą własną nazwę „silver generation”, a wzrost jego udziałów w społeczeństwie określono terminem „silver tsunami”. Osoby z tej grupy, choć często nadal traktowane jako będące w wieku postprodukcyjnym, wciąż mają potrzeby finansowe i ubezpieczeniowe. Dziś osoby 50+ i 60+ wcale nie czują się staro. Chcą podróżować, uprawiać sporty, prowadzić auto. Po prostu żyć w pełni samodzielnie. A to oznacza, że nadal mogą i chcą korzystać z usług banków i ubezpieczycieli – mówi Joanna Niemiec, wiceprezeska i strateżka Love Brands Group.

Przedstawiciele „silver generation” coraz częściej dysponują dochodami, które mogą zostać „zagospodarowane” przez instytucje finansowe. Jeżeli tylko otrzymają oni odpowiednią do swoich potrzeb ofertę i właściwą jakość obsługi, mogą stać się jedną z najlepszych grup klientów. Oferty już się pojawiają, a firmy zaczynają rywalizować o takich klientów, chociaż o przełomie, przynajmniej na rodzimym rynku, trudno jeszcze mówić.

Część firm finansowych i ubezpieczeniowych uwzględnia tę demograficzno-kulturową zmianę, tworząc produkty dedykowane osobom starszym. Osoby te pojawiają się choćby na grafikach reklamowych, co już jest świadectwem tego, że „silver generation” w briefach dla agencji reklamowych i marketingowych wskazywana jest jako ważna. Zmiany jednak, które należałoby uwzględnić, dotyczą nie tylko wzrostu na znaczeniu pokolenia 50+ i 60+, ale także nowych ryzyk, jakie pojawiają wraz z rozwojem technologii – dodaje Joanna Niemiec.

Firmy, które nie dopasują strategii produktowej do potrzeb nowych, starszych odbiorców, mają wiele do stracenia. Zarówno wizerunkowo, jako instytucje nienadążające za potrzebami rynku i niepotrafiące w porę dostosować się do nowych czasów i oczekiwań klientów, ale i w bardziej wymiernym sensie. Po prostu nie pozyskają nowych klientów, którzy poszukają rozwiązań finansowych u tych instytucji, które będą w stanie dostarczyć produkt skierowany właśnie do nich.

Cdn.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Jak darowizna wpływa na rozmowy o sukcesji w rodzinie

0
Adam Kubicki

Podczas rozmów z klientem o sukcesji i uporządkowaniu jego spraw po śmierci pojawia się słowo „darowizna”. Okazuje się, że znaczna część rozmówców mylnie rozumie sposób funkcjonowania tego pojęcia.

Przede wszystkim ludzie sądzą, że darowana część ich majątku jest już wolna od ewentualnych roszczeń po ich śmierci. Na początku rozmowy na ten temat trudno im uwierzyć, że jest inaczej, ponieważ zasady ustalone w naszym prawie wydają im się nielogiczne. W kontekście śmierci darczyńcy, w przypadku darowizn na rzecz spadkobierców, bez znaczenia jest czas dokonania tej darowizny. W razie darowizn dla osób, które nie są spadkobiercami albo osobami uprawnionymi do zachowku, czas ma już znaczenie.

Nie doliczamy do wartości spadku darowizn uczynionych przez spadkodawcę więcej niż dziesięć lat temu – licząc od dnia jego śmierci. Przykład: Pan Józef 20 lat przed śmiercią obdarował swoją ówczesną partnerkę działką gruntu. Drugą działkę gruntu w tym samym czasie otrzymał jego syn. Kilka lat później pan Józef rozstał się z konkubiną i się ożenił. Z małżeństwa tego ma dzieci. Ustalając wartości ewentualnego zachowku, do wartości spadku należy doliczyć wartość działki gruntu, którą podarował synowi, ale nie należy doliczać wartości działki podarowanej konkubinie. Przy obliczaniu zachowku należnego zstępnemu nie dolicza się do spadku darowizn uczynionych przez spadkodawcę w czasie, kiedy nie miał zstępnych. Przy obliczaniu zachowku należnego małżonkowi nie dolicza się do spadku darowizn, które spadkodawca uczynił przed zawarciem z nim małżeństwa.

Ważne! Wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z chwili jej dokonania, ale według cen z chwili ustalania zachowku. Przykład: Zmarły kilkanaście lat wcześniej podarował jednemu z synów działkę gruntu. Była to działka rolna. Po upływie kilku lat nastąpiła zmiana planu miejscowego i zmieniło się przeznaczenie działki. Ze względu na korzystne położenie jej wartość gwałtownie wzrosła. W omawianym przypadku, gdyby wartość spadku ustalano według aktualnych cen, ale bez uwzględnienia stanu poprzedniego, obdarowany mógłby znaleźć się w dużym kłopocie, stając przed koniecznością wypłaty zachowku. Tymczasem należy po prostu uwzględnić ceny obecne, ale dla poprzedniego stanu, czyli aktualne ceny gruntu rolnego.

Co się dzieje w sytuacji, kiedy obdarowany jest również spadkobiercą? Zaliczenie darowizn na schedę spadkową przeprowadza się w ten sposób, że wartość darowizn podlegających zaliczeniu dolicza się do spadku lub do części spadku, która ulega podziałowi między spadkobierców obowiązanych wzajemnie do zaliczenia, po czym oblicza się schedę spadkową każdego z tych spadkobierców, a następnie każdemu z nich zalicza się na poczet jego schedy wartość darowizny podlegającej zaliczeniu. Jak pisałem wcześniej, wartość przedmiotu darowizny oblicza się według stanu z chwili jej dokonania, a według cen z chwili działu spadku.

Zaliczenie na schedę polega na doliczeniu do spadku wartości darowizn podlegających zaliczeniu i jest to pierwsza czynność arytmetyczna po ustaleniu wartości spadku podlegającego podziałowi.

Drugą czynność stanowi podział uzyskanej sumy między spadkobierców, stosownie do udziału w spadku wyrażonego ułamkowo (obliczanie schedy spadkowej każdego spadkobiercy).

Trzecią czynnością jest zaliczanie darowizn, czyli odjęcie od schedy wartości darowizny podlegającej zaliczeniu. Wynik dodatni oznacza konieczność spłaty przez spadkobiercę otrzymującego spadek w naturze. Ujemny wynik odejmowania oznacza, że spadkobierca uzyskał więcej, niż by mu przypadało, gdyby spadkodawca nie dokonał darowizny i tę część majątku zachował w postaci niezmienionej aż do otwarcia spadku.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Co warto wiedzieć o swojej pensji

0
Anna Morawiec-Bartosik, Wynagrodzenie odczarowane. Skąd się bierze płaca i ile mogę zarabiać?, Wydawnictwo Onepress, cena 35,51 zł

Rozmowa o pensji należy do tych, do których nikt nas nie przygotowuje. Ani w domu, ani w szkole, ani na studiach – nawet ekonomicznych. Nie skupiamy się na tym, co naprawdę potrafimy i jak wyceniamy swoje umiejętności.

Często nie wiemy nawet, jaka miesięczna kwota wynagrodzenia byłaby dla nas satysfakcjonująca.

Zwykle nie mamy też pojęcia, skąd się bierze określona kwota na naszej umowie z pracodawcą, skąd się biorą pieniądze na tę wypłatę ani ile jest warta nasza praca. Tymczasem odpowiedzi na te pytania uświadamiają nam, ile powinniśmy rzeczywiście zarabiać albo czy nadszedł czas na podwyżkę czy poszukiwanie innej pracy.

Wynagrodzenie odczarowane to książka, która pomoże uzupełnić lukę w wiedzy dotyczącej wynagrodzenia. Dowiesz się z niej wszystkiego, co warto wiedzieć o własnej pensji. Poznasz różnicę między kwotą brutto i netto, nauczysz się szacować, ile pieniędzy wnosisz do firmy, a także czy wypłacana kwota faktycznie odpowiada twoim umiejętnościom.

Zrozumiesz wszystkie tajemnice paska płacowego, premii, prowizji i nagród finansowych. Przyjrzysz się różnym źródłom informacji o wysokości płac i przeanalizujesz ich rzetelność.

Bogatszy o wiedzę z zakresu statystyki i ekonomii wreszcie odczarujesz dla siebie własne zarobki. Dzięki temu przygotujesz się dobrze do rozmowy o ewentualnej podwyżce lub stawce wynagrodzenia, o jakie możesz realnie powalczyć w procesie rekrutacji. A może stwierdzisz, że zasługujesz na więcej, i zdecydujesz się na zmianę pracy lub założenie własnej firmy?

Daj się zaprosić w podróż, która urealni twoje postrzeganie zarobków i… nie wiadomo, jak się zakończy.

Nowy mural od UNIQA na artystycznej mapie Łodzi

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

Na jednej ze ścian przylegających do łódzkiej siedziby UNIQA przechodnie mogą podziwiać nowy architektoniczny mural. To kolejny etap rewitalizacji przestrzeni miejskiej, którą ubezpieczyciel przeprowadza przy ul. Gdańskiej w Łodzi.

W swojej treści mural nawiązuje do pofabrycznego ducha Łodzi, a także do podniebnej karty historii miasta. Spomiędzy fabrycznych zabudowań wyłania się kontrastujący z czerwoną cegłą żółty samolot. Łódź odegrała bowiem istotną rolę w rozwoju polskiej myśli lotniczej.

– Naszym założeniem, zgodnie z zaleceniem architekta miasta, było wykonanie muralu wpisującego się w otoczenie, a także podkreślenie pofabrycznego ducha i estetyki naszego obiektu biurowego. Chcieliśmy też zainteresować mieszkańców i turystów odwiedzających Łódź częścią historii miasta, która odnosi się do rozwoju przedwojennego lotnictwa w Polsce. Mamy nadzieję, że nowy mural na stałe wpisze się w artystyczną panoramę Łodzi – mówi Justyna Małek, dyrektorka Departamentu Zakupów i Wsparcia Biznesu UNIQA.

Prace zostały zrealizowane w sierpniu tego roku.

Wyjątkowa przestrzeń w miejscu z historią

Mural widoczny od strony Al. Mickiewicza jest kolejnym efektem trwającej rewitalizacji przestrzeni wokół łódzkiej siedziby UNIQA. Ubezpieczyciel prowadzi prace, w wyniku których powstanie nowa strefa wypoczynkowa z terenem zielonym i małą architekturą ogrodową.

– Chcemy tę przestrzeń oddać naszym pracownikom, ale też okolicznym mieszkańcom. Nasze łódzkie biuro mieści się w miejscu wyjątkowym, bo w dawnym budynku farbiarni wełny Oskara Stadtlandera, do którego po rozbudowie przeniesiono fabrykę wyrobów wełnianych Maksymiliana Schiffera, wpisaną do gminnej ewidencji zabytków. Obiekt w latach 2013–2014 został zmodernizowany w taki sposób, by przypominać o historii miejsca. Odnowę przeszła wówczas nie tylko elewacja budynku, ale także wnętrza, w których wyeksponowaliśmy starą cegłę, oddającą ducha przemysłowego budynku – przypomina Justyna Małek.

Aktualnie trwające prace związane z rewitalizacją przestrzeni wokół budynku firmy mają zakończyć się jesienią 2024 roku.

(AM, źródło: UNIQA)

18,350FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie