Blog - Strona 323 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 323

Mentor odrzuca zarzuty w sprawie ubezpieczenia dla PGZ

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Mentor odniósł się do stwierdzeń zawartych w artykule „PGZ ubezpieczyła trzy okręty, choć dwóch nie zaczęła nawet jeszcze budować. Składka: 150 milionów złotych”, opublikowanym na stronie tvn24.pl.

Firma podkreśliła, że jej uczestnictwo w procesie budowy fregat Miecznik jest konsekwencją wygranej w transparentnym konkursie na brokera ubezpieczeniowego dla całej Polskiej Grupy Zbrojeniowej, ogłoszonym w maju 2022 roku. „Fakt, że konkurs został przeprowadzony w związku z poszukiwaniem brokera ubezpieczeniowego dla całej Grupy PGZ nie oznacza, że istniał obowiązek przeprowadzenia konkursu na pozyskanie brokera ubezpieczeniowego dla poszczególnych spółek z Grupy PGZ. Twierdzenie, że PGZ powinna była przeprowadzić konkurs na wybór brokera ubezpieczeniowego, kiedy pojawiła się potrzeba zapewnienia ochrony ubezpieczeniowej dla inwestycji związanej z realizacją programu Miecznik, jest zupełnie bezpodstawne” – czytamy w sprostowaniu.

Mentor zwrócił też uwagę, że nieuprawnionym jest przypisywanie mu powiązania z określonymi siłami politycznymi jako przyczyny zwiększenia przychodów. Broker wskazał, że uzyskiwana przez niego dynamika wzrostu jest konsekwencją rozwoju całego sektora. Firma podkreśliła, że według danych Komisji Nadzoru Finansowego dochody rynku brokerskiego w latach 2018–2022 wzrosły o 66,67%, natomiast jej dochody zwiększyły się od 2015 r. o 63,22%.

Odnosząc się do zarzutu jednorazowej płatności składki Mentor przypomniał, że taka forma jest korzystniejsza dla ubezpieczonego – płatność w ratach wiąże się z koniecznością uiszczenia wyższej kwoty. Broker zwrócił też uwagę, że umowa nie dotyczy ubezpieczenia fregat, tylko procesu ich budowy. Firma odniosła się także do zarzutu, że osoba odpowiedzialna w PGZ za umowę znalazła pracę w jej szeregach. Mentor przypomniał, że Sylwester Rakowski rozstał się z grupą 12 stycznia 2021 r. – pół roku przed podpisaniem umowy na budowę Mieczników. Pracę jako prezes Mentor Re rozpoczął natomiast we wrześniu 2022 r., cztery miesiące po wyborze Mentora na brokera ubezpieczeniowego dla PGZ.

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w sprawie ubezpieczenia 3 fregat Miecznik trafiło do Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Sprawę bada także Służba Kontrwywiadu Wojskowego.

Całe sprostowanie

Więcej na temat sprawy w artykule na portalu GU

(AM, źródło: Mentor, gu.com.pl)

Łukasz Babik i Aleksander Wasilewski w zarządzie MAK International

0

W maju do zarządu MAK International dołączyli Łukasz Babik jako wiceprezes zarządu oraz Aleksander Wasilewski jako członek zarządu. Dotychczas obaj menedżerowie pełnili również funkcje w zarządach spółek na Litwie oraz w Czechach.

Nominacje Łukasza Babika oraz Aleksandra Wasilewskiego mają związek z rozwojem zagranicznej działalności Grupy MAK.

– Bardzo cieszę się, że nasza dotychczasowa praca i osiągnięcia pozwoliły na to, aby móc dalej budować naszą obecność na innych europejskich rynkach z poziomu zarządu MAK International. Daje nam to większe możliwości i na pewno przełoży się na dynamiczne i widoczne działania – podkreśla Łukasz Babik.

Łukasz Babik jest związany z MAK Ubezpieczenia od ponad dwóch lat. Wcześniej przez ponad 5 lat (2017–2022) pracował w Warcie. Z kolei Aleksander Wasilewski związał się z MAK Ubezpieczenia cztery i pół roku temu. W swojej karierze ma też ponad roczny epizod jako licencjonowany agent Superpolisy Ubezpieczenia.

(AM, źródło: LinkedIn)

Jak reklamować ubezpieczenia?

0
Grzegorz Piotrowski

Oferowanie ubezpieczeń nie jest proste. Jak bowiem przekonać klienta do zakupu czegoś niematerialnego? Na dodatek produktu, którego nie można dotknąć i nacieszyć się jego widokiem i zaletami widocznymi już na pierwszy rzut oka? Do tego potrzebny jest skuteczny kanał sprzedaży, który można „wesprzeć” reklamą w różnych mediach.

W sprzedaży polis, zarówno w ubezpieczeniach majątkowych, jak i na życie, bardzo ważne jest dotarcie z właściwym przekazem do odbiorcy poszukującego oferty dopasowanej do swoich celów i możliwości finansowych. Nie obejdzie się tutaj bez dobrze sporządzonej analizy potrzeb, którą przeprowadzi doświadczony agent lub sam klient korzystający np. z wyszukiwarki internetowej.

Jak jednak przekonać klienta nie tylko do konkretnego ubezpieczenia, ale i towarzystwa? Nie jest to wcale takie proste, tym bardziej że konkurencja na rynku jest już dość duża i każdy ubezpieczyciel, wykorzystując wiele mediów i środków przekazu, stara się pokazać z jak najlepszej strony przed potencjalnym klientem. Przygotowanie takiego komunikatu marketingowego i docelowo sprzedażowego staje się więc obecnie coraz ważniejsze, aby liczyć się w świecie mediów, które zdominowały nasze czasy.

Dla firm ubezpieczeniowych komunikacja reklamowa może stanowić wyzwanie. A to dlatego, że zasady komunikacji w tej branży regulują przepisy, a konkretnie ustawa o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Precyzuje ona, że wszystkie informacje publikowane przez firmy ubezpieczeniowe, mające charakter reklamowy oraz marketingowy, powinny być jasne, rzetelne oraz nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd. Tymczasem język reklamy to często język symbolu, skojarzeń, skrótu. Nie ma w nim miejsca na długie wywody doprecyzowujące warunki konkretnych ofert ubezpieczeniowych.

Umowy ubezpieczeniowe są też produktem silnie spersonalizowanym. Stawki zależą od wielu czynników i trudno o nich wszystkich wspomnieć w 30-sekundowym spocie reklamowym. To dlatego reklamy firm ubezpieczeniowych skupiają się raczej na budowaniu świadomości marki i zakresu oferowanych produktów ubezpieczeniowych niż na konkretnych przewagach konkurencyjnych. To pozwala w zgodzie z prawem sięgać po media i środki wyrazu, które przynoszą najlepsze efekty, i tworzyć reklamy, które wpisują się w oczekiwania Polaków – uważa Joanna Niemiec, wiceprezeska agencji Love Brands Group.

Czy zatem ubezpieczycielom udaje się dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów w telewizji, radio, internecie czy pokazując się w formule OOH (out of home), a więc w przestrzeni miejskiej poza domem? Z pewnością są oni zauważeni przez odbiorców, ale można zastanowić się, jak przez pryzmat takich komunikatów konsumenci postrzegają reklamodawców.

Z badania Instytutu Inbound Marketingu zrealizowanego przez LoveBrands Group i SW Research w lutym 2024 wynika, że Polacy nie do końca są zachwyceni tym, co oferują im reklamodawcy, nie tylko ci z branży ubezpieczeniowej. 73% ankietowanych uważa, że reklam ogólnie jest za dużo, a 59% twierdzi, że są one za długie. 74% Polaków uważa też, że świat i życie ukazywane w reklamach są wyidealizowane, a 58% twierdzi wręcz, że reklamy oszukują i manipulują odbiorcami – mówi Joanna Niemiec.

Warto przyjrzeć się także strukturze wydatków ponoszonych przez branżę ubezpieczeniową. Potwierdza ona tendencję, która od pewnego czasu jest już widoczna w dialogu z klientami, a mianowicie rosnącą rolę internetu – najpopularniejszego chyba sposobu komunikacji społecznej XXI w.

Według naszych szacunków na podstawie danych Kantar branża ubezpieczeniowa najwięcej wydaje na reklamę w internecie – ok. 65% w 2023 liczone na estymowanych cenach netto. Zmiana nastąpiła po roku 2021, kiedy wydatki na TV stanowiły jeszcze większość.

Od tego czasu inwestycje w reklamę TV spadają – w 2023 stanowiły tylko ok. 29% estymowanych wydatków netto na media i jest to trend zgodny z całym rynkiem reklamowym w Polsce (44% w 2023). Pozostałe media wykorzystywane są w niewielkim stopniu – radio 3%, OOH – ok. 1%, prasa i magazyny – ok. 2%. Nowym medium w 2023 był DOOH, digital out of home – mówi Tomasz Bytner, Senior Account Manager w Media People.

Cdn.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Taki nieklimatyczny biznes

0
Sławomir Dąblewski

16 kwietnia nad Dubajem przeszła potężna burza. W kilka godzin spadło więcej deszczu niż zwykle przez pół roku. Ulice zamieniły się w rzeki, którymi płynęli ludzie, zwierzęta, auta. Nawet samoloty uziemione na lotnisku zamieniły się w obiekty typu skrzydlate amfibie.

Takich opadów w miejscu trudno kojarzonym z deszczem nie widziano od 75 lat. Zaskoczony cały świat. No tak, ale 75 lat temu taka historia jednak się przydarzyła. Może to zatem anomalia? A może winien jest autorski, emiracki program zasiewania chmur, powodujący wymuszone przez człowieka opady deszczu? Może.

A może to jednak efekt globalnych zmian klimatycznych… Już rok 2023 był najgorętszym rokiem na Ziemi od 1850 r. Marzec w tym roku był dziesiątym kolejnym najgorętszym miesiącem w historii pomiarów. Tak w każdym razie poinformowała unijna służba ds. zmian klimatu Copernicus. Średnia temperatura globalna była wyższa o 1,58 st. C niż w okresie przedindustrialnym. To też anomalia? U mnie, nad morzem, kasztany zakwitały zwykle w okolicach połowy maja, po maturach. Już kwitną, a jest 20 kwietnia. Lipa? Jeszcze nie – kasztany.

Organizacja charytatywna Share Action opublikowała 11 kwietnia raport „Insuring Disaster 2024”, w którym ocenia politykę i praktyki 65 największych światowych firm ubezpieczeniowych w zakresie ochrony środowiska i kwestii społecznych. Autorzy raportu analizują rolę, jaką odgrywają firmy ubezpieczeniowe we wspieraniu przedsiębiorstw o negatywnym wpływie społecznym i środowiskowym, oraz pokazują, w jaki sposób brak kompleksowej polityki w tym sektorze prowadzi do wsparcia zwiększonej produkcji paliw kopalnych i niszczenia kluczowych ekosystemów. Podkreślają, że mimo iż sektor ubezpieczeniowy wypłacał ponad 100 mld dol. rocznie przez ostatnie cztery lata z tytułu roszczeń związanych ze skutkami globalnego ocieplenia, w tym zwiększonymi powodziami, burzami i pożarami, ubezpieczyciele nadal inwestują i ubezpieczają źródła katastrof.

W raporcie oceniono trzy grupy ubezpieczycieli: na życie i zdrowie, majątkowych i wypadkowych oraz agentów zarządzających Lloyd’s of London. Na podstawie 74 wskaźników ich podejścia do zmian klimatu, różnorodności biologicznej i kwestii społecznych połowa z 65 firm ubezpieczeniowych uzyskała ocenę E lub F, w skali od A do F. Najwyższą uzyskaną oceną była ocena B, którą otrzymało tylko siedmiu ubezpieczycieli.

Jak zauważa Klaudia Szara, kierowniczka Działu Badań Sektora Finansowego w ShareAction: – Ten raport ujawnia skrajną porażkę sektora ubezpieczeniowego, który nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w zakresie ochrony zarówno ludzi, jak i planety. Sektor ma zarówno moralny obowiązek, jak i możliwości biznesowe, aby podejmować odpowiedzialne inwestycje i działania ubezpieczeniowe.

Analiza danych zawartych w raporcie wykazała wiele uchybień firm ubezpieczeniowych w zakresie ochrony klimatu. Znaczna część działalności gwarantowanej (ubezpieczanej) przez firmy ubezpieczeniowe ma dziś niezwykle szkodliwe skutki. W obliczu katastrofy klimatycznej firmy ubezpieczeniowe nadal chronią nowe wydobycie paliw kopalnych. Nie zważając na utratę gatunków, ubezpieczyciele ubezpieczają działalność rolniczą i wydobywczą, która powoduje wylesianie i niszczenie naturalnych siedlisk.

Dwie trzecie ubezpieczycieli nie wyklucza ubezpieczania firm produkujących kontrowersyjne uzbrojenie, takie jak broń chemiczna i bomby kasetowe. 30% badanych ubezpieczycieli uzyskało ocenę 0 za produkty, które chronią środowisko naturalne i bioróżnorodność. A przecież – wiele szkodliwych projektów nie mogłoby się odbyć bez ubezpieczenia, również ze względu na wysokie ryzyko, wymogi regulacyjne lub jedno i drugie.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

14. InsurTech Digital Congress: O perspektywach sektora insurtech w jego nowej erze

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

14 czerwca w hotelu The Westin Warsaw odbędzie się 15. FinTech & 14. InsurTech Digital Congress. Eksperci branż fintech i insurtech spotkają się, aby przeanalizować kluczowe trendy wpływające na rozwój technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Patronem medialnym ubezpieczeniowej części spotkania jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Podczas InsurTech Digital Congress jego uczestnicy będą rozmawiać o najważniejszych zmianach oraz aktualnych trendach w rozwoju technologii sektora ubezpieczeniowego. Goście kongresowi spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak zachęcić dużych graczy ubezpieczeniowych do inwestowania w insurtechy. Wezmą też pod lupę tworzące się zmiany w embedded insurance oraz przeanalizują, dlaczego klienci bronią się przed ubezpieczeniami wbudowanymi. Podczas spotkania wskazane zostaną czynniki wpływające na rozwój sektora insurtech, wyzwania związane z ochroną danych w kontekście przenoszenia ich między różnymi platformami chmurowymi, zmiany w układance regulacyjnej oraz nowe perspektywy inwestycyjne związane z ewolucją branży insurtech.

Zakup biletów

Kontakt z organizatorem

(AM, źródło: MMC Polska)

Sollers Consulting: Automatyzacja obsługi roszczeń odpowiedzią na oczekiwania klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z badania przeprowadzonego w czterech krajach przez Sollers Consulting we współpracy z Ipsos wynika, że klienci firm ubezpieczeniowych oczekują szybkiego rozpatrywania swoich roszczeń, a firmy starają się sprostać temu wyzwaniu. W najbliższych latach branża jeszcze bardziej zintensyfikuje działania w zakresie automatyzacji obsługi roszczeń – uważa Sollers Consulting.

Jednym z trzech najważniejszych oczekiwań ponad połowy ankietowanych jest niezwłoczna reakcja ubezpieczyciela na zgłoszone roszczenie. Największy popyt na sprawną obsługę roszczeń notuje się w Wielkiej Brytanii (63%), a następnie w Niemczech (60%), Polsce (57%) i we Francji (52%). W pierwszych trzech krajach krótki czas likwidacji szkody jest czynnikiem najsilniej budującym satysfakcję klientów, ważniejszym nawet niż faktyczna kwota wypłaconego odszkodowania. Nieco inna sytuacja ma miejsce w Polsce: tutaj kwota odszkodowania jest mniej więcej tak samo ważna (54%) jak szybkość rozpatrywania roszczeń (57%).

Doświadczenia branży ubezpieczeniowej w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w kilku innych krajach pokazują, że w obszarze likwidacji szkód wciąż istnieje potencjał do usprawnień procesowych. Zwłaszcza po katastrofach naturalnych. W przypadku zaistnienia takich zdarzeń ubezpieczyciele otrzymywali negatywne opinie na temat płynności obsługi roszczeń pochodzące nie tylko od klientów, ale również od organizacji konsumenckich i organów nadzorujących rynki.

W przypadku likwidacji szkody możliwość nawiązania interakcji z człowiekiem jest dla klientów istotniejsza niż podczas zakupu ubezpieczenia czy innej usługi. Z badania Sollers wynika, że w Wielkiej Brytanii połowa klientów zgłosi roszczenie przez call center. We Francji 36% skorzysta ze wsparcia agenta, a 37% wybierze rozmowę z doradcą call center.

– Inwestowanie w technologie przyspieszające rozpatrywanie roszczeń jest dla firm ubezpieczeniowych bardzo korzystne – komentuje Lennart Imorde, szef działu automatyzacji procesów Sollers.

– Nasze badania pokazują, że szybka obsługa roszczeń bywa dla klientów nawet ważniejsza niż wysokość odszkodowania – mówi Andrzej Łach, partner w Sollers Consulting. – Firmy ubezpieczeniowe aktywnie testują i wdrażają rozwiązania wspierające pracowników likwidacji szkód, zwiększając efektywność i skuteczność procesów biznesowych oraz jakość obsługi klientów.

W Wielkiej Brytanii i Polsce sztuczna inteligencja staje się powszechnym wsparciem w procesach obsługowych. W Niemczech coraz bardziej widoczna jest tendencja do cyfrowego zarządzania roszczeniami. Z kolei francuscy ubezpieczyciele integrują swoje systemy, aby usprawnić i przyspieszyć obsługę szkód za pośrednictwem brokerów, agentów i centrów obsługi telefonicznej.

– Branża ubezpieczeniowa nieustannie i szybko ewoluuje. Ubezpieczyciele nadal muszą wdrażać automatyzacje, obniżać koszty operacyjne i podnosić jakość obsługi klienta, aby utrzymać przewagę konkurencyjną i rentowność – mówi Gijsbert Cox, lider Branży Ubezpieczeniowej Appian. – Rozwiązania do automatyzacji procesów ubezpieczeniowych ze sztuczną inteligencją i połączonymi danymi okazały się przełomowe dla najlepszych w branży, przyspieszając obsługę roszczeń, underwritting i czas procesowania. Spodziewamy się powszechnych wdrożeń u ubezpieczycieli, których ambicją są optymalizacja operacji i przekroczenie oczekiwań klientów w tym szybko zmieniającym się środowisku  – dodaje.

AM, news@gu.com.pl

 (źródło: Sollers Consulting)

ARC Europe Polska: Digital Intake pozwala zdalnie zgłosić awarię na drodze

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dzięki Digital Intake, nowej funkcjonalności ARC Europe Polska opartej na autorskim systemie Atlas, kierowcy samochodów marek Renault i Dacia mogą w prosty sposób zdalnie wezwać pomoc drogową, bez konieczności kontaktu z infolinią. Rozwiązanie jest dostępne w ramach aplikacji My Renault i My Dacia, pozwalających kierowcy przechowywać informacje o pojeździe i zarządzać nim w szerokim zakresie.

Do tej pory kierowcy zgłaszali problem na drodze poprzez telefoniczny kontakt z infolinią assistance i rozmowę z konsultantem. Po dodaniu do aplikacji mobilnej Digital Intake mogą  samodzielnie zgłosić zdarzenia poprzez prosty formularz webowy. Po uruchomieniu Digital Intake kierowca zostaje zapoznany z instrukcją bezpieczeństwa i wybiera rodzaj zgłaszanego zdarzenia – awarię, wypadek czy też potrzebę porady. Następnie podaje swoje dane osobowe oraz dane pojazdu, kluczowe dla automatycznego zweryfikowania ochrony assistance. Po potwierdzeniu uprawnień należy wskazać lokalizację pojazdu, korzystając z ręcznego wprowadzenia adresu lub automatycznego udostępnienia lokalizacji z Google Maps. W ostatnim kroku kierowca wybiera miejsce docelowe ewentualnego holowania samochodu, tj. jeden z pobliskich autoryzowanych serwisów Renault.

Na podstawie wprowadzonej informacji Digital Intake decyduje, czy wysłać na miejsce zdarzenia Mobilnego Mechanika czy też holownik. Przed wysłaniem zgłoszenia można także określić preferowany termin otrzymania pomocy.

– Integracja obu aplikacji to działania na dużą skalę, wymagając profesjonalizmu oraz partnerstwa. W naszej firmie lubimy rozwijać cyfrowe rozwiązania, przydatne w codziennym użytkowaniu pojazdów. Zrobiliśmy zatem kolejny krok. Wykorzystując dwa gotowe produkty, czyli aplikację My Renault i My Dacia, a także Digital Intake, chcieliśmy zaproponować kierowcom prosty, intuicyjny, wygodny i przede wszystkim zdalny sposób zgłaszania problemów na drodze. Udało się, a Centrala Renault we Francji pogratulowała nam wspaniałej współpracy z Renault Polska – mówi Krzysztof Rzepecki, System Support and Development Manager ARC Europe.

ARC Europe Polska współpracuje z Grupą Renault Polska od 2019 roku.

(AM, źródło: ARC Europe Polska)

Warta: Zawał grozi w każdym wieku, ale nie musi być śmiertelny

0
Źródło zdjęcia: Warta

W najnowszym spocie Warty ratownik medyczny Marcin „Borkoś” Borkowski podkreśla, że wyjazdy karetki do Polaków w wieku około 30 lat ze schorzeniami kardiologicznymi to już norma. Dlatego ubezpieczyciel chce, aby wszyscy – zwłaszcza młode osoby – uświadomili sobie, z jakim zagrożeniem mają do czynienia.

Roczna śmiertelność w naszym kraju przekracza w przypadku zawału serca poziom 20%. Wskaźnik ten można jednak znacząco zmniejszyć. Kluczowy jest czas reakcji: to w ciągu pierwszej godziny istnieje bowiem największa szansa na ograniczenie skutków zawału. Tymczasem według odpowiedzi uczestników badania „Ubezpieczenia indywidualne”, przeprowadzonego w grudniu 2023 r. we współpracy z agencją badawczą PBS na zlecenie TUnŻ Warta na ogólnopolskiej próbie 1000 osób, niemal 60% z nich nie wie lub nie jest pewne, jak udzielić pierwszej pomocy w takiej sytuacji.

– Obecnie karetki regularnie wyjeżdżają do młodych z zawałem. Zdarza się to zdecydowanie częściej niż jeszcze kilka lat temu. Prawdopodobieństwo, że ktoś z nas będzie świadkiem takiego zdarzenia rośnie z roku na rok. Tu nie ma reguły. Nieraz przyjeżdżałem na zdarzenie, gdy poszkodowanym był wysportowany, młody mężczyzna, typowy „młody bóg”, którego nawet nie podejrzewalibyśmy o możliwość zawału – mówi Marcin „Borkoś” Borkowski, ratownik medyczny.

– Pozory mylą – nie zawsze higieniczny tryb życia oznacza ochronę przed zawałem. Zgłoszenia schorzeń kardiologicznych w ramach naszych polis dotyczą ludzi w każdym wieku. Jednak tylko w ubiegłym roku otrzymaliśmy niemal pół tysiąca zgłoszeń od osób poniżej 45. roku życia dotyczących takich zachorowań. Zależy nam na tym, by młodzi Polacy byli świadomi zagrożenia, bowiem według naszych badań wciąż jedynie co 3. osoba w wieku 30–45 lat posiada indywidualne ubezpieczenie na życie – podkreśla Karolina Kołaszewska, kierująca Biurem Zarządzania Produktami Warty.

Marcin „Borkoś” Borkowski w najnowszym spocie Warty przekonuje, że każdy może paść ofiarą chorób kardiologicznych. I każdy może być też świadkiem takiego zdarzenia, a dzięki odpowiedniej wiedzy ma moc ratowania życia. Wystarczy kilka kroków, by zwiększyć szansę na przeżycie i szybszy powrót do zdrowia poszkodowanego.

(AM, źródło: Warta)

VIG zaostrza zasady zrównoważonego rozwoju

0
Hartwig Löger

Vienna Insurance Group rozszerzyła deklaracje zrównoważonego rozwoju w obszarach inwestycji i underwritingu, wiążące dla wszystkich spółek wchodzących w jej skład. VIG organizuje także własne Grupowe Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju w ramach obecnego programu VIG 25.

W 2019 r. VIG przyjęła deklarację określającą kryteria zrównoważonego rozwoju procesu inwestycyjnego i gwarantowania emisji. Teraz grupa rozszerzyła przepisy o kolejne dwie deklaracje. Pierwsza z nich to „Odpowiedzialne inwestowanie”, która wymienia kryteria dotyczące węgla energetycznego oraz niekonwencjonalnej ropy i gazu, zmienione i rozszerzone w 2023 r., a także szczegółowo opisuje wyłączenia dotyczące zakazanej broni. Ponadto VIG nie inwestuje w spółki, które naruszyły postanowienia UN Global Compact lub prawa człowieka, a także stosuje angażujące podejście do inwestycji obejmujące aktywną dyskusję i dialog ze spółkami w celu zachęcenia ich do poprawy wyników ESG w obszarach istotnych dla grupy. VIG współpracuje w ten sposób od jesieni 2023 roku ze swoim zewnętrznym partnerem – ISS ESG. 

Z kolei w związku z przyjętą w marcu 2024 r. deklaracją „Odpowiedzialne ubezpieczenia w biznesie korporacyjnym” VIG nie oferuje już ochrony przed ryzykiem związanym z poszukiwaniem niekonwencjonalnych złóż ropy i gazu oraz wszelkiego rodzaju nowych projektów w zakresie wydobycia głębinowego.

– Zaostrzając wytyczne inwestycyjne i ubezpieczeniowe, uzupełniamy nasze ambicje w dążeniu do celu emisji zero netto, który wyznaczamy za pośrednictwem naszego programu zrównoważonego rozwoju i zawartego w nim zarządzania portfelem. Ponadto tworzymy również Biuro ds. Zrównoważonego Rozwoju VIG, aby kompleksowo uwzględnić zrównoważony rozwój w naszym modelu biznesowym – powiedział Hartwig Löger, CEO Vienna Insurance Group.

Biuro pełni funkcję proaktywnego koordynatora wszystkich kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem VIG. Jest odpowiedzialne za program zrównoważonego rozwoju grupy. Obejmuje on sześć obszarów działalności: zarządzanie aktywami, underwriting, operacje, pracownicy, klienci i społeczeństwo, w których VIG wdraża określone działania.

(AM, źródło: VIG)

Aon rozliczył I kwartał

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny broker ubezpieczeniowy i reasekuracyjny Aon uzyskał za I kw. 2024 r. przychód o 5% wyższy r/r, wynoszący 4,07 mld dol., natomiast całkowite koszta operacyjne za I kw. wzrosły o 9% r/r, do 2,6 mld dol.

Dział rozwiązań dla firm wygenerował przychód 1,81 mld dol., +2% r/r; dział reasekuracji 1,17 mld, +8% r/r; dział zdrowotny 733 mln dol., +9% r/r; dział zarządzania majątkiem 370 mln dol., +6% r/r. Pod względem kosztów ponad 1,88 mld dol. przypadało na odszkodowania i świadczenia, 348 mln dol. na inne koszta ogólne i 124 mln dol. na IT.

(AC, źródło: Xprimm)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie