Blog - Strona 331 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 331

Fitch Ratings: Zysk cyber jest, wzrost cyberskładki hamuje

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Cyberubezpieczenia w USA w 2023 r. generowały znaczne zyski drugi rok z rzędu, ale wielkość składki przypisanej nie wzrosła przy wznowionej presji cenowej – wskazuje analiza Fitch Ratings.

Dla samodzielnej ochrony cyber współczynnik bezpośrednio poniesionych strat i zaliczonych kosztów likwidacji szkód był stosunkowo stały i wyniósł 44% w 2023 r., wobec 43% w 2022 r. – jak wynika z danych zawartych w sprawozdaniach finansowych. Mimo dwóch słabszych lat (2020 i 2021), średnia tego współczynnika z 9 lat, za które dane o ubezpieczeniach cyber są dostępne, wynosi 48%, co wskazuje na wysoką rentowność.

Korzystne rezultaty underwritingu cyber wynikają po części z wcześniejszych dużych wzrostów stawek. Poza tym ubezpieczyciele zachowują większą ostrożność w doborze ryzyk i procesie przyjmowania do ubezpieczenia – stwierdza Fitch w raporcie.

Agencja ratingowa zauważa również, że ubezpieczyciele wymagają od klientów zachowywania odpowiedniej cyberhigieny i praktyk zarządzania ryzykiem, zanim zgodzą się ich ubezpieczyć.

Dodatkowo ubezpieczyciele doprecyzowują język polis, aby ściśle definiował terminy, częściej obejmując sublimaty i wyłączenia.

Bezpośrednia składka przypisana amerykańskich ubezpieczeń cyber z polis samodzielnych i pakietowych po raz pierwszy w 2023 r. zaliczyła skromny spadek o 2%. Według Fitch wskazuje to na ostry spadek z poziomu wzrostu o ok. 200% w latach 2020–2022. 

Fitch zauważa, że to odwrócenie trendu nastąpiło mimo dalszego wzrostu popytu na ochronę i chęci ubezpieczycieli do poszerzania swoich portfeli cyber nawet przy słabszych trendach cenowych.

Prognoza Fitch Ratings z kwietnia 2023 r. wskazywała, że nadal utrzyma się wzrost wolumenu składki cyber i korzystne wyniki underwritingu, aczkolwiek wyceny będą prawdopodobnie coraz bardziej umiarkowane w reakcji na czynniki zysku i konkurencji.

AC

Global Data: W Belgii komunikacja zbiera najwięcej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Branża ubezpieczeń ogólnych w Belgii osiągnie skumulowaną roczną stopę wzrostu bezpośredniej składki przypisanej za lata 2024–2028 w wysokości 4,1%. Składka wzrośnie z 14,3 mld euro do 16,8 mld euro.

Wzrost spodziewany w 2024 roku to 3,6%. Przyczynią się do niego ubezpieczenia komunikacyjne, majątkowe oraz indywidualne wypadkowe i zdrowotne (PA&H), które łącznie miały 76,9% udziału w składce z ubezpieczeń ogólnych za 2023 r.

– Belgia doświadczyła spowolnienia wzrostu gospodarczego w 2023 r. Realny PKB wzrósł o zaledwie 1%, w porównaniu z 3,2% w 2022 i 6,3% w 2021 r. Skutkiem tego wzrost w belgijskiej branży ubezpieczeń ogólnych zwolnił w 2023 r. do 4,1%, z 4,7% w 2022 r. Oczekuje się kontynuacji tego trendu w 2024 r. – komentuje Prasanth Katam, analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Ubezpieczenia komunikacyjne są wiodącą linią ubezpieczeń ogólnych w Belgii, przynosząc 31,3% bezpośredniej składki przypisanej z ubezpieczeń ogólnych. Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych wzrosła o 1,8% w 2023 r. dzięki wzrostowi sprzedaży samochodów. Według Statbel, belgijskiego urzędu statystycznego, sprzedaż samochodów wzrosła w stosunku do roku poprzedniego o 28%, do 481 079 pojazdów zarejestrowanych w 2023 r.

Sprzedaż samochodów hybrydowych i elektrycznych w Belgii również wzrosła znacznie w ciągu ostatnich pięciu lat. Samochody te łącznie mają udział w rynku na poziomie 59% całkowitej sprzedaży samochodów w 2023 r., w porównaniu z 8% w 2019 r.

– Wysokie ceny pojazdów elektrycznych i wyższe w porównaniu ze spalinowymi koszta napraw, w połączeniu ze wzrostem inflacji, skłonią ubezpieczycieli do podwyżki cen ubezpieczeń komunikacyjnych w 2024 r., więc nastąpi wzrost w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Spodziewany CAGR dla ubezpieczeń komunikacyjnych na lata 2024–2028 to 2,8% – dodaje Prasanth Katam.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 19/2024

0
  • Artur Makowiecki: Stawki rosną nie tylko wskutek inflacji – str. 2
  • Gala Mistrzów PPD Finanse 2024 – str. 3
  • Europ Assistance: Europejczycy coraz chętniej wybierają elektromobilność – str. 4
  • Jerzy Lenard: TUW „TUW” zaufało 2 miliony członków – str. 5
  • PKO Ubezpieczenia: PKO Życie trzecim samodzielnym produktem w ofercie – str. 7
  • Grzegorz Waszkiewicz: Mikrofirma może być narażona na makroryzyka – str. 8
  • EIB: Ubezpieczenie flotowe to nie taka prosta sprawa – str. 9
  • Aon: Najnowsze modele katastroficzne dla Polski posłużą ubezpieczycielom i reasekuratorom – str. 10
  • PE: „Tak” dla przeglądu Solvency II oraz przyjęcia IRRD – str. 12
  • Agnieszka Włodarska-Poloczek, Wiener: Pogoda dla dronów, zatem warto pomyśleć o OC – str. 13
  • Rajmund Rusiecki, Leadenhall: Księgowi potrzebują OC o wyższej sumie niż wynosi ustawowy limit – str. 13
  • Generali zmienia strukturę – str. 16
  • EIB: Jak ustalić rzeczywisty rozmiar utraconego po szkodzie zysku? – str. 19
  • dr Michał P. Ziemiak: Koszt rozbiórki uszkodzonego budynku jako element odszkodowania – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Taki nieklimatyczny biznes – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Jak reklamować ubezpieczenia? – str. 21
  • Adam Kubicki: Dlaczego warto zostać lekarzem od ubezpieczeń – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Potworki językowe. Zmiany bez zakłóceń – str. 22
  • WTW: Firmy wzmacniają strategie retencji pracowników po fuzji lub przejęciu – str. 24

Ubezpieczenie Allianz dla motocyklistów w nowej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wraz z nowym sezonem Allianz Polska wprowadził zmiany w ofercie ubezpieczenia dla motocyklistów. Odświeżona wersja produktu jest dostępna u dealerów motocykli najbardziej znanych marek.

Ubezpieczenie „Allianz Dealer Motocykle” obejmuje ochroną pojazd, sprzęt motocyklistów i ich zdrowie. Zapewnia też wsparcie assistance. W ostatnim czasie ubezpieczyciel wprowadził pewne modyfikacje do produktu. Najważniejsze z nich to:

  • szerszy zakres holowania – zakres holowania (1500 km za granicą i bez limitu w Polsce) został rozszerzony w opcji zagranicznej (na terytorium objętym zakresem ubezpieczenia) poprzez likwidację limitu kilometrów w każdym wariancie assistance;
  • dodatkowe NNW – Allianz wprowadził trzy warianty sumy ubezpieczenia: 10 tys. zł, 50 tys. zł lub 100 tys. zł; dodatkowo, niezależnie od wariantu NNW, wypłata 10 tys. zł przez 12 miesięcy w razie śmierci motocyklisty lub pasażera;
  • dodatkowe klauzule i wyższe sumy wypłat w ramach motocyklowego autocasco – można ubezpieczyć ważny dla motocyklistów sprzęt, taki jak kask, kurtka, spodnie, buty, rękawice, kombinezon i inne akcesoria do wartości 10 tys. zł za 200 zł;
  • ubezpieczenie bagażu z sumą ubezpieczenia 4 tys. zł, obejmujące przedmioty przewożone w ubezpieczonym pojeździe, takie jak telefon, kamerki itd.

– Sam jestem motocyklistą od wielu lat i wiem, jak ważne jest bezpieczeństwo jazdy oraz pewność, że w razie kłopotów w trasie nie zostaniemy sami. Rozszerzony zakres naszego ubezpieczenia lepiej zabezpiecza nasz jednoślad, zapewniając szeroki zakres holowania w razie problemów. Pozwala też ubezpieczyć sprzęt, który ma dużą wartość użytkową, oraz daje szersze wsparcie w razie nieszczęśliwego wypadku. Rozpoczynając nowy sezon, zadbajmy o bezpieczeństwo – mówi Krzysztof Michałek, menedżer ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Allianz Polska.

(AM, źródło: Allianz)

#ubezpieczeniowyLIVE: Spaść na 4 łapy z ubezpieczeniem Pethelp+

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 7 maja 2024 roku w godzinach 13:00–14:00. Gośćmi programu będą Piotr Kunce, menedżer ds. relacji z partnerami Europa Ubezpieczenia, oraz Sebastian Kozak, dyrektor sieci sprzedaży agencyjnej Unilink. Tematem odcinka będą ubezpieczenia zwierząt domowych.

Podczas programu Piotr Kunce i Sebastian Kozak rozprawią się z trzema największymi mitami dotyczącymi sprzedaży ubezpieczenia psa i kota marki Pethelp: 

  1. Cena ubezpieczenia jest za wysoka 
  2. To ubezpieczenie tylko dla psów i kotów rasowych 
  3. Mała liczba placówek weterynaryjnych, w których mogę korzystać z ubezpieczenia 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

Zaledwie 6% uczestników zdało egzamin na brokera ubezpieczeniowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 kwietnia odbył się egzamin dla kandydatów na brokerów ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych. Pomyślny wynik uzyskała niewielka część egzaminowanych.

Z danych udostępnionych przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że spośród 138 egzaminowanych osób test zaliczyło 15 z nich, czyli jedynie 10,87%. Część ubezpieczeniową egzaminu zaliczyło 8 spośród 131 zdających (6,11%). Do części reasekuracyjnej przystąpiły 7 osób. Zdały wszystkie.

Egzamin brokerski ma formę testu 100 pytań jednokrotnego wyboru z czterema możliwymi odpowiedziami. Zaliczenie go wymaga poprawnej odpowiedzi na co najmniej 75 pytań. Błędna odpowiedź lub jej brak nie skutkuje ujemnymi punktami.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Nowe i używane auta można wygodnie kupić i sfinansować online

0
Łukasz Domański

Rozmowa z Łukaszem Domańskim, prezesem Carsmile

Aleksandra E. Wysocka: – Czym dokładnie zajmuje się Carsmile?

Łukasz Domański: – W Carsmile obsługujemy dwie platformy. Pierwszą jest carsmile.pl, na której oferujemy nowe samochody w leasingu, wynajmie długoterminowym lub na kredyt. Użytkownik platformy może z jednej strony znaleźć tam interesujące go samochody, a z drugiej w łatwy i przejrzysty sposób porównać różnego rodzaju opcje finansowania.

Z kolei druga obsługiwana przez nas platforma, Otomoto Pay, oferuje klientom możliwość zdobycia kredytu lub pożyczki na samochody używane. W praktyce oznacza to, że jesteśmy w stanie dopasować rozwiązania finansowe do potrzeb klienta, a przy okazji zweryfikować jego zdolność kredytową. Nie tylko dajemy bowiem bardzo szerokie spektrum różnych opcji finansowania, ale działamy w sposób podobny do banku, tzn. mamy własne narzędzia oceny ryzyka, dzięki czemu klient nie traci czasu, tylko od razu dostaje od nas informację zwrotną, czy stać go na wybrane auto.

Po okresie kryzysu na rynku ponownie widać wzrost zainteresowania zakupem nowych aut. Jak to się przekłada na korzystanie z platform? Czy widzicie większą liczbę kalkulacji albo transakcji, czy też ich poziom jest raczej zrównoważony?

– Widzimy, że klienci coraz odważniej podchodzą do zakupu auta, czy to używanego, czy nowego. Rynek wygląda zdecydowanie lepiej niż rok czy dwa lata temu, kiedy wzrost inflacji i stóp procentowych przekładał się z jednej strony na ogólną niepewność co do warunków ekonomicznych, a z drugiej – na wysokie raty za samochód. Dzisiaj natomiast sytuacja wygląda znacznie lepiej: raty za auto wyraźnie spadły dzięki rabatom dilerskim oraz obniżce stóp procentowych czy też korzystnemu wpływowi tzw. wartości rezydualnej na ratę wynajmu.

Zmienia się też struktura finansowania – leasing, który dominował w czasie kryzysu, został w ostatnich 12 miesiącach zdeklasowany przez wynajem długoterminowy. Pozytywne tendencje widać też w badaniach GUS pokazujących wzrost liczby konsumentów zainteresowanych zakupem auta nowego lub używanego. To przekłada się na wzmożony ruch na naszych platformach czy też w liczbie ogłoszeń o sprzedaży pojazdu.

A jakie obserwujecie zmiany, jeżeli chodzi o sprzedaż online Waszych produktów finansowych? Na ile te nowoczesne kanały są miejscem dla bardziej odważnych, a na ile przyciągają średniego konsumenta?

– Do większych, bardziej kosztownych zakupów, a takim jest zawsze kupno auta, klienci podchodzą ostrożnie. Dotyczy to także kanałów online. Jeśli chodzi natomiast o powszechność korzystania z platform służących do zakupu samochodu lub wyboru formy finansowania, to widzimy pozytywne efekty pandemii, która spopularyzowała narzędzia cyfrowe. Ale też trzeba podkreślić, że my od początku postawiliśmy wyłącznie na takie produkty i usługi, których świadczenie będzie możliwe online. Nigdy nie mieliśmy „fizycznych” placówek.

Inne ciekawe zjawisko, jakie nastąpiło na początku pandemii, polegało na tym, że właściciele sklepów czy restauracji zaczęli nagle potrzebować małych aut dostawczych, aby rozwozić towar do swoich klientów uziemionych w domach. Nie mieli przy tym możliwości, aby jeździć po salonach i szukać tego typu pojazdów. To był dla nas bardzo korzystny bodziec, na który odpowiedzieliśmy, rozwijając ofertę aut użytkowych obok samochodów typowo osobowych.

Wiele tradycyjnych biznesów z obszaru automotiv, czyli grup dilerskich, również zaczęło zastanawiać się, w jaki sposób pokazać swoje samochody online, aby dotrzeć do szerszego grona klientów. Dziś jest to już swego rodzaju norma na rynku, ale gdy my budowaliśmy Carsmile w 2018 r., rynek przyjmował nasze plany przeniesienia sprzedaży aut do internetu – delikatnie mówiąc – sceptyczne. Tymczasem dziś każdy, kto szuka nowego samochodu, chętniej przejrzy dostępną ofertę, korzystając z platform internetowych, niż uda się do salonu.

Ten proces zakupowy stał się omnichannelowy, ponieważ nawet jeśli klient ostatecznie uda się do salonu, żeby zobaczyć pojazd na własne oczy, pierwsze rozpoznanie zrobi wcześniej w internecie i często również tam sfinalizuje transakcję.

Wśród usług oferowanych na Waszych platformach są również polisy ubezpieczeniowe. W jaki sposób jest to zorganizowane?

– Staramy się zaoferować naszym klientom kompleksowe usługi, to znaczy ułatwić podjęcie decyzji i dokonanie wyboru. W tym celu na naszych platformach prezentujemy różne rodzaje finansowania zakupu, a później odpowiednie ubezpieczenia, a na koniec również akcesoria, takie jak opony czy usługi serwisowe. Staramy się je pokazywać w sposób prosty, a więc przy każdym samochodzie są do wyboru opcje finansowania i dodania pakietu w postaci czy to ubezpieczenia i assistance, czy to usług serwisowych, czy to opon.

Za tą ofertą kryje się duża liczba różnego rodzaju partnerów, także z obszaru ubezpieczeń. I jesteśmy jak najbardziej otwarci na współpracę z kolejnymi! Warto wspomnieć też, że w części związanej z finansowaniem samochodów używanych oferujemy swoisty kredyt samochodowy o bardzo atrakcyjnej cenie i łatwej dostępności, do którego nie jest wymagany wcześniejszy wybór konkretnego auta. Dzięki temu udostępniamy klientowi gotówkę jeszcze przed wybraniem samochodu, co sprawia, że może on podjąć decyzję o zakupie dość szybko, gdy tylko znajdzie odpowiadający mu pojazd, a to na rynku samochodów jest ważne. Wszelkiego rodzaju formalności można dokonać już po zakupie.

Ostatnio zaoferowaliśmy też rozwiązanie, w ramach którego dajemy finansowanie zakupu wraz z ubezpieczeniem i później w ramach jednej raty pokrywamy zarówno koszt finansowania, jak i koszt ubezpieczenia, co zdejmuje z głowy użytkownika konieczność weryfikacji ofert ubezpieczeniowych i pilnowania wpłat.

Naszym celem jest jak największe uproszczenie wszystkich formalności i sprawne sfinalizowanie transakcji, łącznie z dopełnieniem wszystkich obowiązków, w tym związanych z ubezpieczeniem nowo nabytego samochodu.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Kiedy wystąpiło poważne zachorowanie?

0
Sławomir Dąblewski

Według danych GUS za rok 2023 w Polsce było 409 tys. zgonów. Starzejemy się nieubłaganie jako społeczeństwo, prześladują nas poważne choroby. Na koniec 2023 r. populacja Polski liczyła 37,6 mln osób. O liczbie 38 można już zapomnieć.

Jesteśmy państwem bijącym niechlubne rekordy zachorowalności związane ze zdarzeniami kardiologicznymi. Choroby serca stanowią 1/3 wszystkich zgonów. Za nimi plasują się choroby nowotworowe, a ogólna umieralność z powodu chorób nowotworowych w Polsce jest o 15% wyższa od średniej UE i zmniejsza się wolniej niż średnia UE.

O zachorowalności na inne poważne choroby można poczytać w dostępnych opracowaniach statystycznych. O tym, które z nich są skatalogowane w OWU poszczególnych ubezpieczycieli – na ich stronach internetowych lub u agenta ubezpieczeniowego. Te, które objęte są ochroną ubezpieczeniową, podlegają szczególnej uwadze ubezpieczyciela w chwili przystępowania do ubezpieczenia i znajdują swój wyraz w oświadczeniach medycznych. Stąd przed udzieleniem odpowiedzi należy dokładnie przeanalizować pytanie, ponieważ odpowiedź będzie skutkować w przyszłości odpowiedzialnością ubezpieczyciela lub jej brakiem. Jeśli nie pytał, zapewne zastrzegł swoją odpowiedzialność w OWU na okoliczność wystąpienia choroby.

Umowa ubezpieczenia przewidywała wyłączenie odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku, jeżeli poważne zachorowanie lub jednostka chorobowa wystąpiła u ubezpieczonego przed objęciem go ubezpieczeniem. Zdarzeniem objętym ochroną ubezpieczeniową było wystąpienie poważnego zachorowania w postaci schyłkowej niewydolności nerek.

Ubezpieczony w dobrej wierze przystąpił do ubezpieczenia grupowego, nie mając świadomości o toczącym się procesie chorobowym. Był przekonany, że choroba nerek z dzieciństwa została wyleczona. Jednakże choroba przebiegała nadal skrycie, niszcząc nerki, nie dając objawów klinicznych.

Jak później stwierdził biegły sądowy, ubezpieczony (powód) nie chorował w dacie objęcia go ochroną ubezpieczeniową, zaś zdarzenie ubezpieczeniowe, tj. poważne zachorowanie w postaci schyłkowej niewydolności nerek, wystąpiło po 30 latach od objęcia go ochroną ubezpieczeniową.

Sąd rozpatrujący powództwo w związku z odmową wypłaty roszczenia dodał, że zdarzenie wystąpiło po upływie trzech lat od daty zawarcia umowy ubezpieczenia. Niezrozumiałe było zatem powoływanie się ubezpieczyciela na wyłączenie swojej odpowiedzialności z powodu wystąpienia poważnego zachorowania przed przystąpieniem do ubezpieczenia. Mając powyższe na uwadze, sąd uznał racje powoda.

Odpowiedzialność z tytułu wystąpienia u ubezpieczonego poważnego zachorowania nie dotyczy tych rodzajów poważnych zachorowań, które były zdiagnozowane lub leczone przed objęciem ochroną ubezpieczeniową tego zdarzenia ubezpieczeniowego – argumentował w II instancji pozwany ubezpieczyciel. Jego zdaniem ubezpieczony zataił istotną okoliczność, że choruje na schyłkową niewydolność nerek, a był o to zapytywany we wniosku ubezpieczeniowym. Brak zatem podstaw do odpowiedzialności.

Odmiennego zdania był sąd II instancji. Opierając się na realiach sprawy i ustaleniach sądu I instancji, uznał, że co do zasady doszło do wyleczenia powoda, a choroba odnowiła się już po zawarciu umowy ubezpieczenia. Pomiędzy podjętym w dzieciństwie leczeniem a objęciem ubezpieczeniem nie doszło do odnowienia się tej jednostki chorobowej, na co wskazuje opinia biegłego.

Od 28 lat przed zawarciem ubezpieczenia powód się nie leczył (i nie było podstaw do jego leczenia), a co za tym idzie, nie chorował, czyli nie był objęty jednostką chorobową, która doprowadziła do niewydolności nerek. Choroba mogła być w stadium uśpienia, a to oznacza, że prawnie musi być kwalifikowany jako osoba zdrowa, czyli nieobjęta jednostką chorobową ujętą w OWU.

(Sygn. akt III Ca 399/21, wyrok z 22.04.22., SO w Gliwicach).

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Podstawą sukcesu w sprzedaży jest przyciągnięcie i utrzymanie odpowiedniej liczby klientów. Słowo „odpowiednia” jest subiektywne i jego precyzyjny odpowiednik zależy od twoich oczekiwań i możliwości.

Dla jednych osób odpowiednia będzie liczba minimum 500, dla innych 1000 lub więcej. Jedno jest pewne, żeby zdobyć tak dużą liczbę osób, trzeba się wyróżniać i spełniać oczekiwania klientów w większym stopniu niż pozostali konkurenci. No właśnie, a czego tak naprawdę oczekują klienci? Co ich przyciąga i utrwala więź z agentem ubezpieczeniowym? Przy każdej sposobności powinieneś starać się wzmocnić percepcję twojej osoby w następujących kategoriach.

  • Ekspert. Klienci  wolą  mieć  do  czynienia  z ludźmi,  którzy  są  ekspertami  w interesującej  ich  dziedzinie  – mają  wiedzę  na  temat  ich  problemów,  potrzeb  lub  okoliczności.  Im  więcej  czasu  włożysz  w analizę  i zrozumienie  ich  sytuacji  i im  więcej  cennych  uwag  im  przekażesz,  tym  łatwiej  będzie  utrwalić  w nich  przekonanie,  że  jesteś  ekspertem.

Rozwijaj swoją wiedzę szeroko. Oprócz doskonałej wiedzy produktowej i znajomości tajników działania ubezpieczeń warto znać się na zagadnieniach prawnych, przepisach, zasadach funkcjonowania branż, do których należą twoi klienci.

W ubezpieczeniach na życie twoją przewagą może być znajomość zasad dziedziczenia. W ubezpieczeniach majątkowych za to wiedza o potencjalnych zagrożeniach wynikających ze specyfiki danej branży lub organizacji.

Bądź ciekaw ludzi i ich doświadczeń. Pytaj i słuchaj uważnie. Pozyskuj doświadczenie i praktyczną wiedzę wszędzie, gdzie możesz. Dzięki temu będziesz pomagał swoim klientom nie tylko w ramach branży ubezpieczeniowej, a to z pewnością wyróżni cię na tle konkurencji.

  • Doradca. Zamiast  próbować  coś  sprzedać  i przekonywać  klienta  do  wyboru  twojego  rozwiązania,  doradzasz  mu  poprzez  przekazywanie  swoich  sugestii  i rekomendacji  („Zalecałbym,  abyśmy  teraz  zrobili  to  i to”). Nie myśl tylko o swoim biznesie. Odpuść sprzedaż, jeśli nie ma to sensu z punktu widzenia potrzeb klienta.

Doradzaj mądrze, nawet jeśli byłoby to sprzeczne z twoim interesem. Jeśli klient zobaczy, że jego potrzeby stawiasz na pierwszym miejscu, zawsze to doceni, ponieważ żyjemy w świecie, gdzie takie zachowanie jest rzadkością.

  • Przyjaciel. Aby  twój  klient  mógł  traktować  cię  jak  przyjaciela,  musisz  naprawdę  go  lubić  i przejmować  się  jego  sprawami.  Musisz  być  przyjazny  i wesoły,  ale  także  zadawać  dobre  pytania  i uważnie  słuchać  jego  odpowiedzi.

Wspieraj klienta w trudnym dla niego momentach. Nie przeliczaj na złotówki każdej minuty kontaktu z nim. Czasami dawaj za darmo swój czas i wsparcie. Takie działanie jest przeciwne do tego, czego klient doświadcza każdego dnia od innych ludzi.

  • Pytający. Najlepsi  agenci  zadają  przynajmniej  dwa  razy  więcej  pytań,  niż  czynią  komentarzy.  Czasem  jedyne,  co  robią,  to  zadawanie  pytań.  Peter  Drucker  powiedział  kiedyś:  „Ja  nie  jestem  konsultantem,  tylko  pytaniem.  Nie  udzielam  rad,  ale  zadaję  tak  trudne  pytania,  że  zmuszam  tym  samym  moich  klientów  do  sprawniejszego  myślenia”.
  • Słuchający. To  jedna  z najlepszych  dróg  – powinieneś  się  postarać,  aby  właśnie  tak  postrzegali  cię  twoi  potencjalni  i dotychczasowi  klienci.  Kolejne  badania  jednoznacznie  pokazują,  że  sprzedawcy  odnoszący  największe  sukcesy  oceniani  są  jako  „świetni  słuchacze”.  Nigdy  o żadnym  dobrym  handlowcu  nie  powiedziano,  że  jest  „świetnym  mówcą”.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

MŚP na celowniku PKO Ubezpieczenia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia, w wywiadzie dla cashless.pl ujawnił, że kolejnym samodzielnym produktem w ofercie jego firmy będą ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw. Zostaną one udostępnione w 2025 roku.

Tomasz Mańko zdradził również, że w ofercie dla MŚP znajdą następujące ubezpieczenia: działalności, OC, mienia, zabezpieczenia ciągłości działania. Rozważane są także inne opcje. PKO Ubezpieczenia chce tak przygotować swoją ofertę, aby doradcy bankowi i leasingowi z Grupy PKO BP mogli z nią skutecznie dotrzeć do adresatów i dobrze przedstawić jej wartość. Wiceprezes zakładu dodał, że jego firma myśli bardzo poważnie o polisach cyber. Ujawnił także, że od momentu włączenia do oferty sprzedano blisko 1 mln polis PKO Dom, obecnie zaś objętych ochroną w ramach tego produktu jest 430 tys. klientów. Z kolei PKO Moto skusiło 180 tys. klientów.

Więcej:

cashless.pl z 29 kwietnia, Ida Krzemińska-Albrycht „PKO Ubezpieczenia: zaczynamy sprzedaż polis na życie. W przygotowaniu oferta dla MŚP”

(AM, źródło: cashless.pl)

18,422FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie