Blog - Strona 348 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 348

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 16/2024

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ GRUPOWYCH:

  • Artur Skiba, UNIQA: Dziesięć lat Ochrony z plusem – str. 9
  • Aneta Kłębokowska, SIGNAL IDUNA: Odpowiedź na wyzwania w erze ochrony zdrowia i nowych technologii – str. 10
  • Marek Piętka, Nationale-Nederlanden: Ubezpieczenia grupowe mają swoje miejsce w strategii HR – str. 11

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Igrali, igrali, no i się doigrali – str. 2
  • ERGO Hestia: Zmiany klimatu potęgują zagrożenia dla rolnictwa. Odpowiedzią ubezpieczenia? – str. 5
  • KNF: OC jest już na minusie – str. 6
  • CUK Ubezpieczenia: Gala Złotych Rombów. Kubańska noc biznesowych osiągnięć – str. 7
  • PIU: Prawie bilion złotych ubezpieczonych obrotów handlowych w 2023 r. – str. 8
  • PFR Portal PPK: Kto jest Odpowiedzialnym i Przyjaznym Pracodawcą? – str. 13
  • Kearney: 2024 rokiem bezprecedensowych wyzwań i możliwości dla ubezpieczeń – str. 14
  • Rzecznik Finansowy: Opłaty są zmorą działu I – str. 17
  • Katarzyna Pilczuk: Marka osobista – wyzwania nie kończą się nigdy – str. 18
  • Grzegorz Leśniewski: Retencja danych na przykładzie firmy brokerskiej – str. 19
  • Wojciech Semmerling: Zostańmy biznesowymi przyjaciółmi – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: O jedno ubezpieczenie za dużo? – str. 21
  • Adam Kubicki: Jak zadbać o jakość komunikacji z klientem – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Neil Rackham, SPIN® SELLING. Sprzedawaj skuteczniej dzięki stawianiu właściwych pytań we właściwym czasie – str. 22
  • W Warcie przy śniadaniu o ubezpieczeniach leasingu – str. 24

Janusz Wojtas nowym CEO Trasti

0
Janusz Wojtas

W związku z powołaniem Artura Olecha na stanowisko prezesa zarządu PZU SA, Trasti wybrało jego następcę. Od 12 kwietnia CEO spółki jest Janusz Wojtas – związany z Trasti od początku istnienia marki, współzałożyciel firmy i dotychczasowy przewodniczący rady nadzorczej.

Artur Olech kierował Trasti od maja 2020 roku. – Moim marzeniem jest, aby Trasti kontynuowało wyznaczanie trendów w cyfryzacji ubezpieczeń i stało się wzorem nowoczesnej organizacji ubezpieczeniowej – komentuje Artur Olech.

Trasti w ciągu trzech lat działalności operacyjnej wprowadziło szereg innowacyjnych produktów i procesów, m.in. autocasco all risk ze zniesionym progiem opłacalności naprawy, wspierane sztuczną inteligencją procesy obsługi czy superszybką ścieżkę sprzedaży.

– Artur, prowadząc spółkę w pierwszym etapie wejścia na rynek, zebrał silny zespół ekspercki, który poprowadzi firmę do dalszego rozwoju – komentuje Anna Wójtowicz-Kotlewska, wiceprezeska Trasti.

Zarząd spółki podkreśla, że zmiana nie wpłynie na jej bieżącą działalność czy realizację dotychczasowych planów. Insurtech rozwija się stabilnie i dynamicznie, a prognozy na 2024 rok są bardzo optymistyczne, co pokazują wyniki pierwszego kwartału 2024, które Trasti opublikuje w najbliższym czasie.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Nowy zarząd PZU SA rozpoczął pracę

0
Artur Olech

12 kwietnia pełnienie swoich funkcji rozpoczynają członkowie zarządu PZU SA z Arturem Olechem na czele, powołani na stanowiska 27 marca przez radę nadzorczą spółki.

RN powołała w skład zarządu PZU SA Artura Olecha, powierzając mu funkcję prezesa, oraz Bartosza Grześkowiaka, Elżbietę Häuser-Schöneich i Jana Zimowicza na stanowiska członków zarządu. Wszystkie powołania następują od 12 kwietnia na okres wspólnej kadencji, obejmującej trzy pełne lata obrotowe 2023–2025 i wymagają uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

Z poprzedniego składu we władzach spółki pozostali Tomasz Kulik oraz Maciej Rapkiewicz.

Więcej na temat nowych członków zarządu PZU SA w artykule na portalu GU.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Magdalena Kurpiewska w zarządzie spółek ubezpieczeniowych Generali Polska

0
Magdalena Kurpiewska i Krystyna Matysiak

10 kwietnia rady nadzorcze spółek ubezpieczeniowych Generali Polska potwierdziły powołanie Magdaleny Kurpiewskiej do zarządu. Przejmie ona odpowiedzialność za HR, zastępując Krystynę Matysiak, która pozostanie w zarządzie, odpowiadając za zrównoważony rozwój i strategię.

– Cieszę się, że Magdalena Kurpiewska wzmocni nasz zarząd, wspierając uwolnienie potencjału ludzi w naszej organizacji. Jestem też bardzo zadowolony, że tak doświadczona menedżerka jak Krystyna Matysiak będzie teraz koncentrować się na włączaniu zrównoważonego rozwoju do naszych działań biznesowych, odgrywając jednocześnie kluczową rolę w rozwoju strategii Generali Polska. Gratuluję Magdalenie oraz Krystynie i życzę im powodzenia w nowych rolach  – powiedział Roger Hodgkiss, prezes Generali Polska.

Magdalena Kurpiewska dołączyła do Generali w 2017 roku. Od sierpnia 2021 r. pełniła funkcję członka zarządu Generali Investments TFI, odpowiadając za obszar HR, Administracji i IT. Jest menedżerką z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w spółkach rynku finansowego. Pełniła m.in. funkcje dyrektora HR w Polskiej Agencji Prasowej, Pekao S.A. oraz dyrektora Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi PZU.

Krystyna Matysiak jest członkinią zarządu spółek Generali Polska od 2017 r. W tym czasie odpowiadała przede wszystkim za HR i Organizację. Od kwietnia 2023 r. w Biurze Regionalnym Generali w Azji nadzorowała obszar HR i Organizacji w Hongkongu, Indiach, Indonezji, Filipinach, Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Chinach.

Magdalena Kurpiewska, po objęciu nowych obowiązków w spółkach ubezpieczeniowych, zrezygnowała z pełnienia funkcji w zarządzie Generali Investments TFI.

(AM, źródło: Generali)

Anna Hyska zasili szeregi UNIQA

0
Anna Hyska

Jak dowiedziała się „Gazeta Ubezpieczeniowa”, Anna Hyska, dyrektorka Sprzedaży Multiagencyjnej Obszar Centralny, opuszcza PZU. Ekspertka przechodzi do UNIQA, gdzie będzie dyrektorką Działu Kluczowych Klientów. W obszarze jej zainteresowań będą agencje sieciowe. 

Anna Hyska ma 20 lat doświadczenia w branży ubezpieczeniowej. Karierę rozpoczynała w ERGO Hestii, gdzie m.in. jako menedżerka sprzedaży sprawowała bezpośredni nadzór i zarządzała grupą 30 agentów na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego. Pracowała także dla Allianz, HDI Asekuracja oraz Gothaer (obecnie Wiener) i InterRisk. Zasiadała też w zarządzie multiagencji ASF Premium. Anna Hyska jest specjalistką w zakresie sprzedaży.

(inf. własna)

Maciej Woliński opuścił Allianz Polska

0
Maciej Woliński

Maciej Woliński nie jest już dyrektorem Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej TUiR Allianz Polska. Stanowisko to objął zaledwie w październiku ubiegłego roku.

Według informacji przekazanych „Gazecie Ubezpieczeniowej” przez Allianz, odejście Macieja Wolińskiego to efekt decyzji zakładu o nowym podejściu do zarządzania siecią wyłączną majątkowego Allianz oraz do zarządzania współpracą z multiagencjami. Ze względu na różnice pomiędzy nimi, wymagające innego podejścia, różnych kompetencji i zakresu działań, zdecydowano się na wprowadzenie modelu z zadaniami rozdzielonymi pomiędzy dyrektora zarządzającego siecią agencyjną wyłączną oraz dyrektora odpowiedzialnego za współpracę z multiagencjami. Allianz prowadzi już rekrutację na te dwa stanowiska. Do czasu powołania nowych dyrektorów za zarządzanie siecią wyłączną i współpracą z multiagencjami osobiście odpowiada Adam Moczydłowski, członek zarządu TUiR Allianz Polska odpowiedzialny za sprzedaż.

Maciej Woliński jako dyrektor Departamentu Sprzedaży Sieci Agencyjnej odpowiadał za zarządzanie siecią wyłączną majątkową i za multiagencje. Menedżer zaczynał pracę w branży jako agent ubezpieczeniowy. Ma ponad 20 lat doświadczenia w kierowaniu strukturami sprzedaży. Przed Allianz był związany z PZU, gdzie aktywnie zarządzał sieciami agentów oraz współpracą z brokerami.

(inf. własna)

Filozofia trzech ról w sprzedaży

0
Adam Kubicki

Jedną z podstaw sukcesu w sprzedaży jest pozytywne odróżnienie się od swojej konkurencji. Miałem ostatnio rozmowę z klientem, w której klient wskazywał na zagmatwany sposób opisu działania ubezpieczenia. Wiązało się to również z odmiennymi niż w reszcie firm ubezpieczeniowych definicjami w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Klient był wnikliwy i nie mógł zrozumieć, dlaczego zapisy w OWU mają inny charakter niż u konkurencji. Wręcz wprost powiedział, że jego zdaniem firma próbuje ukryć niższy poziom odpowiedzialności. Mimo tak trudnego startu w końcu klient ubezpieczył się u mnie.

Stało się tak dzięki temu, że w pracy z klientem skupiam się na trzech rolach: przyjaciela, doradcy i nauczyciela.

Pierwsza z tych trzech ról powoduje sprzedaż relacyjną. Jest to strategia sprzedaży, w której wykorzystujesz fakt, że klient uważa cię za swojego przyjaciela.

Gdzie tylko możesz, poświęcasz czas na budowę relacji. Zadajesz wiele pytań i uważnie słuchasz odpowiedzi. Interesujesz się całym życiem klienta, nie tylko tymi fragmentami pracy czy życia, które mają bezpośredni wpływ na jego decyzje zakupowe, ale także tym, co lubi, a czego nie lubi, jego bieżącą sytuacją oraz historią, a także wszystkim tym, co jest dla niego istotne.

W sprzedaży relacyjnej kryje się jedno niebezpieczeństwo, którego musisz uniknąć. Troszcząc się o jakość waszej relacji, możesz stać się przewrażliwiony. W pewnym momencie możesz tak bardzo zagalopować się w dążeniu do zyskania serca klienta, że przestaniesz prosić go o zakup twojego ubezpieczenia i będziesz robił wszystko, aby spełnić każde jego pragnienie, nawet jeśli jest to nierozsądne lub całkowicie dla ciebie nieopłacalne. Prawdą jest, że w każdej transakcji najważniejsza jest dbałość o relację, gdyż tylko przy dobrych stosunkach będziesz mógł przeprowadzić sprzedaż. Relacja jest ważna, ale nie może być dla ciebie wszystkim i przesłaniać innych spraw.

Będąc w roli doradcy i koncentrując się na pomocy klientom w rozwiązywaniu ich problemów lub osiąganiu ich celów, stajesz się dla nich konsultantem, ekspertem i zaufanym doradcą. Klienci zawsze są zajęci. Najlepsi to tacy, którzy mają zbyt wiele na głowie i mają za mało czasu. Jeżeli mają znaleźć w swoim rozkładzie dnia chwilę na spotkanie z tobą, to muszą mieć pewność, że będzie to dobra inwestycja.

Stawiając się w roli doradcy, musisz zadawać przemyślane i penetrujące pytania, które pomogą klientom lepiej zrozumieć ich własną sytuację, przyszłość oraz rzeczywiste potrzeby i wymagania. Dzięki inteligentnie dobranym pytaniom stajesz się dla nich wartościowy, aż w końcu klienci staną się otwarci i sami będą poszukiwali kontaktu z tobą.

Relacyjny – emocjonalny – komponent transakcji jest istotny. Ale jeszcze ważniejsze jest to, aby klienci rozumieli, że to ty odgrywasz zasadniczą rolę w poprawie jakości ich życia lub pracy. Im więcej zadasz im właściwych pytań, pozwalających odkryć ich prawdziwe problemy i potrzeby, im więcej udzielisz im rad, pozwalających rozwiązać problemy i osiągnąć cele, tym cenniejszym będziesz dla nich partnerem.

Trzecia rola uruchamia sprzedaż edukacyjną. Występujesz jako nauczyciel pokazujący potencjalnym klientom, w jaki sposób mogą skorzystać na zakupie twojego produktu lub usługi. Interesujące w tym wszystkim jest to, zwłaszcza podczas prezentacji, że każda „lekcja”, jakiej udzielasz, zwiększa chęć zakupu i poczucie lojalności w stosunku do ciebie i twojego produktu.

Ponadto, co równie istotne, im więcej nauczysz swoich klientów, tym częściej będą mówili innym o tobie i korzyściach płynących z kontaktów z tobą. Poświęcając czas na przekazywanie wiedzy, zmieniasz klientów w swoich adwokatów, aż w końcu to oni będą „sprzedawać” twoje produkty innym, opowiadając o ich zaletach.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Wyłącz autopilota, odinstaluj złe nawyki i osiągaj własne cele

0
Marshall Goldsmith, Sally Helgesen, Nie podcinaj sobie skrzydeł. 12 nawyków, które stoją kobietom na drodze do awansu, podwyżki lub nowej pracy, tłum. Grzegorz Komerski, Wydawnictwo MT Biznes, cena 44,93 zł

Obawiasz się przedstawiać publicznie swoje pomysły? Niechętnie mówisz o własnych osiągnięciach? Masz kłopot z uzyskaniem wsparcia od przełożonych i zdobyciem uznania współpracowników?

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałaś twierdząco, ta książka pomoże ci wrócić na właściwy tor.

Jest motywująca i pełna praktycznych rad. Przedstawia 12 powszechnych nawyków, które utrudniają kobietom osiągnięcie sukcesu, i prezentuje skuteczne sposoby ich zwalczenia. A przy okazji wskaże drogę, która pozwoli ci zyskać większy wpływ na rzeczywistość i rozwinąć własną karierę. To poradnik dla nowego pokolenia liderek i wszystkich ludzi, którzy życzą im sukcesów.

Zachowania, które w życiu społecznym uznaje się za kobiece zalety, są zarazem największymi przeszkodami w ich rozwoju zawodowym. Paradoks stanowi źródło wielu konfliktów, a także doświadczanego w pracy gniewu, niezadowolenia i frustracji. Na szczęście z pomocą przychodzą Sally i Marshall. Autorzy pokazują, kiedy i w jaki sposób kobiety mogą godzić sprzeczne oczekiwania i motywacje, nie tracąc przy tym swej tożsamości, profesjonalizmu i siły – podkreśla Margaret Heffernan, CEO i autorka książki Niezmierzalne.

Sally Helgesen jest powszechnie uznaną i cenioną specjalistką pracującą z menedżerkami i liderkami. Od momentu publikacji w 1990 r. (wciąż wznawianej) książki The Female Advantage odwiedziła niemal cały świat z dotyczącymi kobiecej problematyki prelekcjami.

Jako coach pracowała dla takich firm, jak Microsoft, IBM, Johnson & Johnson, Prudential Financial, Pfizer, Textron, Hewlett Packard czy The World Bank. Jako autorka lub współautorka wydała łącznie osiem książek.

Marshall Goldsmith jest najbardziej znanym coachem w Stanach Zjednoczonych. Należy do nielicznego grona konsultantów, którzy zostali zaproszeni do pracy z ponad 60 dyrektorami generalnymi najważniejszych światowych korporacji. Pomógł we wdrożeniu programów rozwoju zarządzania, które wpłynęły na ponad milion osób na całym świecie.

Zdobył doktorat na University of Califormia i pracuje na wydziałach zarządzania w Dartmouth College i University of Michigan.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

VIG Polska deklaruje, że konsolidacja przebiega zgodnie z planem

0
Anna Włodarczyk-Moczkowska

Zapoczątkowany pod koniec 2023 r. proces konsolidacji VIG na polskim rynku z sześciu do trzech towarzystw ubezpieczeniowych idzie zgodnie z założeniami. Zarówno proces integracji majątkowych spółek Compensa i Wiener, jak i spółek życiowych Aegon, Compensa i Vienna Life przebiega płynnie – czytamy w informacji prasowej.

Wedle planu w połowie roku powinno zakończyć się połączenie Compensy i Wienera, na które zielone światło dała 22 marca Komisja Nadzoru Finansowego.

– Łączymy dwie dynamicznie działające spółki – Compensę i Wienera, aby konkretnie rozwinąć biznes majątkowy Grupy VIG w Polsce oraz wypracować dodatkowe korzyści  dla klientów detalicznych, korporacyjnych oraz wszystkich pośredników. Dzięki uzupełniającym się ofertom nowa firma umocni swoją pozycję jako kluczowy gracz na rynku ubezpieczeń majątkowych, oferując jeszcze szerszą gamę produktów i usług – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezeska Compensy.

Jak już pisała „Gazeta Ubezpieczeniowa”, w procesie łączenia obu spółek pożegnano się z szeregiem doświadczonych menedżerów Compensy, a kolejni mają opuścić jej szeregi do końca czerwca.

Z kolei formalna fuzja spółek życiowych spodziewana jest w IV kwartale pod warunkiem zgody KNF. Jej efektem ma być wzmocnienie pozycji konkurencyjnej biznesu życiowego VIG na polskim rynku. Komentowanym na rynku posunięciem była rezygnacja z marki Compensa Życie na rzecz młodszej i mniej znanej Vienny Life.

– Połączenie otworzy nowy rozdział dla Aegon, Compensy Życie oraz Vienna Life. Przyszła spółka wykorzysta silne strony dotychczasowych marek, by stać się wiodącym ubezpieczycielem na życie. Jako oddzielne podmioty mamy dobre produkty, dystrybucję, obsługę klientów i  rozwiązania cyfrowe, które niebawem zostaną połączone jedną marką. Będziemy się nadal rozwijać, by dostarczać naszym klientom jeszcze lepsze usługi i serwis, a także wspomagać wzrost naszych partnerów i dystrybutorów grupy – zaznacza Tomasz Borowski, prezes Vienna Life.

Najmniej zmian i wstrząsów notuje jedyne niekonsolidowane towarzystwo grupy – InterRisk.

– Rok 2023 był szczególnie dobry dla ubezpieczeń korporacyjnych i detalicznych pozakomunikacyjnych – rozbudowujemy wciąż nasz potencjał, odnotowując historycznie najwyższy poziom składki przypisanej brutto i zgodny z założeniami wynik finansowy. Dziękujemy naszym klientom i partnerom za takie potwierdzenie wiarygodności firmy. Bardzo dobrze przebiega również współpraca z naszym strategicznym partnerem – TUW „TUW”. InterRisk to stabilna marka ze znakomitym zespołem – przed nami otwierają się nowe szanse i zrobimy wszystko, aby je dobrze wykorzystać – stwierdza Piotr Narloch, prezes InterRisk.

Wyniki finansowe jak dotąd pod kontrolą

W ubiegłym roku VIG w Polsce zebrała 7,29 mld zł składek brutto. Jej wynik sprzedażowy był o 9,6% wyższy od odnotowanego rok wcześniej. Spółki majątkowe grupy wypracowały niemal 5,5 mld złotych przypisu, co było rezultatem o ponad 10% lepszym od uzyskanego w 2022 r. Natomiast towarzystwa życiowe zebrały ponad 1,8 mld zł (+7,5%  r/r). Należy przewidywać, że w 2024 roku nie zabraknie spółkom VIG wyzwań biznesowych, będących skutkiem przyśpieszonych zmian kadrowych, koncentracji na procesach wewnętrznych oraz konieczności ujednolicenia oferty produktowej.

(AM, AW, źródło: VIG)

Colonnade i Trybeco ubezpieczą rowery oraz hulajnogi elektryczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Colonnade wraz z brokerem ubezpieczeniowym Mentor wprowadza ubezpieczenie sprzętu miejskiego dostępnego w ofercie Trybeco. To dopełnienie ochrony dla klientów korzystających z rowerów i hulajnóg elektrycznych w sytuacjach, które nie są objęte gwarancją producenta.

Ubezpieczenie obejmuje ochronę urządzenia, co oznacza, że klient nie musi się martwić o koszty naprawy w przypadku szkód, które nie są objęte gwarancją producenta.

– Jesteśmy przekonani, że integralne ubezpieczenie dla e-rowerów oraz e-hulajnóg wkrótce stanie się standardem równie oczekiwanym przez klientów co oferta zakupu na raty 0%. Brak takiej opcji może skutkować niezadowoleniem konsumentów i zwiększyć ryzyko, że zdecydują się oni na propozycje konkurencji. Naszym celem jest bycie liderem w tej innowacji i oferowanie produktów, które odpowiadają na współczesne potrzeby rynku. Dzięki współpracy z Mentor oraz Colonnade udało nam się jako jednym z pierwszych wprowadzić to rozwiązanie na rynek. Takie inicjatywy podkreślają naszą pionierską rolę i zaangażowanie w dostarczanie wartości dodanej naszym klientom – mówi Tomasz Przygucki, założyciel i prezes Trybeco.

– Od momentu wprowadzenia tego rozwiązania otrzymujemy wyłącznie pozytywne opinie od naszych partnerów handlowych i franczyzobiorców. Dostrzegają oni w ubezpieczeniach nie tylko narzędzie do wyróżnienia się na rynku, ale także mocną motywację dla klientów do wyboru naszych produktów. Te opinie potwierdzają, że jest to kierunek, który nie tylko odpowiada na oczekiwania rynku, ale również stymuluje jego dalszy rozwój – dodaje Łukasz Karbowy z Trybeco, odpowiedzialny za współpracę z partnerami.

Nowy produkt zapewnia ochronę przez 12 miesięcy od daty zakupu sprzętu miejskiego w sklepie Trybeco oraz we współpracujących z nim punktach sprzedaży.

W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem Colonnade organizuje i pokrywa koszty naprawy urządzenia w autoryzowanym serwisie, a jeśli nie ma możliwości naprawy ubezpieczyciel wyda ubezpieczonemu nowe urządzenie, zgodnie z warunkami określonymi w umowie. Ubezpieczenie zapewnia ochronę na wypadek uszkodzenia, zniszczenia lub utraty roweru bądź hulajnogi elektrycznej w wyniku:

  • zdarzenia losowego, akcji ratowniczej w związku ze zdarzeniami losowymi,
  • aktu wandalizmu,
  • kradzieży z włamaniem,
  • rabunku,
  • kradzieży z pokonaniem zabezpieczeń,
  • casco – zderzenia z innymi pojazdami, osobami lub przedmiotami.

Wcześniej Colonnade i Mentor zaoferowały podobne rozwiązanie dystrybutorowi rowerów marki Gazelle w Polsce. Firma dodaje do każdego roweru ubezpieczenie chroniące jednoślad oraz jego właściciela.

(AM, źródło: Core PR)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie