Blog - Strona 365 z 1534 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 365

AGCS sprzeda część aktywów w USA

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Allianz Global Corporate & Specialty SE sprzeda spółce North America jednostkę ubezpieczeniową Fireman’s Fund przeznaczoną dla średnich korporacji i klientów z branży rozrywkowej. Łączna wartość transakcji wyniesie 1,4 miliarda dolarów. AGCS będzie nadal obecny na rynku ubezpieczeń w USA poprzez swoją działalność korporacyjną i specjalistyczną w ramach strategii Allianz Commercial.

AGCS sprzeda swoje amerykańskie udziały za 450 mln dol. w gotówce, co odzwierciedla wartość franczyzową przedsiębiorstwa. Transakcja obejmuje przeniesienie ryzyka na Allianz, ponieważ Arch zakłada rezerwy na straty związane z tą działalnością w wysokości około 2 mld dol. Oczekuje się, że płatność gotówkowa od Arch, wraz z kapitałem Allianz wspierającym działalność szacowaną na 1 mld dol., przyniesie Grupie Allianz łącznie 1,4 mld dol. Oczekuje się również, że w ramach umowy do Arch przeniesie się około 500 pracowników Allianz.

Po uzyskaniu zgód organów regulacyjnych transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2024 roku.

(AM, źródło: Allianz)

Cyberprzestępczość drożeje o bilion dolarów rocznie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Globalny koszt cyberprzestępczości od lat narasta jak kula śniegowa, a firmy i organizacje na całym świecie tracą wskutek cyberataków kwoty przyprawiające o zawrót głowy.

Według danych zaprezentowanych przez stocklytics.com roczny koszt cyberprzestępstw w 2024 r. sięgnie 9,2 bln dol., o 1 bln dol. więcej niż rok wcześniej. Do 2028 r. ta suma wzrośnie o kolejne 70%, do 13,8 bln dol.

Mimo wysiłków, aby zapobiegać szkodom spowodowanym przez cyberprzestępców i je minimalizować, cyberataki o charakterze ransomware, kradzieży danych, cyberszpiegostwa czy phishingu nadal są największym zagrożeniem dla biznesu. 40% respondentów ankiety Allianz Barometr Ryzyka uznała cyberprzestępczość za największe zagrożenie – przed inflacją, kryzysem energetycznym i przerwami łańcucha dostaw.

Analiza Statista Market Insights wskazuje, że w latach 2018–2020 globalny koszt cyberprzestępczości wzrósł gwałtownie o 245%, z 860 mld dol. do 2,95 bln dol. Koszt ten obejmuje kradzież pieniędzy, uszkodzenie i zniszczenie danych, utratę produktywności, kradzież własności intelektualnej, kradzież osobistych albo finansowych danych, przerwy w działalności, odzyskiwanie i usuwanie zhakowanych danych i systemów, szkody reputacyjne.

Podczas gdy firmy i organizacje przyspieszyły proces cyfryzacji w czasie pandemii, koszt cyberprzestępczości uległ niemal podwojeniu – do 5,49 bln dol. w 2021 r. Odtąd roczny koszt rósł o ponad 1 bln dol. Po przekroczeniu 7 bln dol. w 2022 r. osiągnął 8,15 bln dol. w 2023 r. Statista spodziewa się dalszego wzrostu w tempie 1 bln dol. rocznie.

Statystyki wskazują, że cyberprzestępczość spowoduje w 2024 r. szkody w wysokości 9,22 bln dol., ponad dwukrotnie więcej, niż wynosi PKB niektórych największych gospodarek świata, jak Japonia, Niemcy, Indie i Wielka Brytania.

Rosnący koszt cyberataków zmusza firmy do coraz większych wydatków na środki bezpieczeństwa. W 2023 r. firmy na świecie wydały 166,2 mld dol. na rozwiązania cyber i usługi cyberochrony. Przewiduje się, że w 2024 r. suma ta wzrośnie o 10%, do 183,1 mld dol.

Statista spodziewa się, że wydatki na cyberbezpieczeństwo będą rosnąć średnio o 20 mld dol. rocznie i w 2028 r. osiągną 273,5 mld dol.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 15/2024

0

Dodatek specjalny TRENDY W LIKWIDACJI SZKÓD:

  • Łukasz Wawrzeńczyk, Profika: Czy warto zmienić strategię likwidacji szkód majątkowych i transportowych – str. 5
  • Bartosz Pudełko: Na co ta widoczność w sieci? – str. 6
  • Grzegorz Waszkiewicz: Likwidacja szkód okiem brokera – str. 7
  • dr Michał P. Ziemiak: Postępowanie likwidacyjne w świetle orzecznictwa Sądu Najwyższego – str. 8
  • Anna Piorun-Wilczek: W likwidacji mają zastosowanie silniki workflow oraz sztuczna inteligencja – str. 9
  • Zbigniew Prokopczyk: Szybkie i nieuciążliwe osuszenie – str. 10

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Niespodzianka personalna, która cieszy – str. 2
  • Bartłomiej Biały, Anna Szewczyk, UNIQA: Program UNIQA Bliżej Agentów obejmie 2000 agentów – str. 3
  • GUS: Wzrosty sprzedaży pozwoliły solidnie zarobić ubezpieczycielom – str. 11
  • UFG: Kto na szczycie rynkowej hierarchii OC? – str. 12
  • UKNF: Jak ubezpieczyciele mają stosować outsourcing ważnych funkcji lub czynności – str. 14
  • Piotr Dudek, WTW: Kto zapłaci za szkody w Baltimore? – str. 17
  • Marcin Leśniewski: Czy leci z nami pilot? – str. 18
  • Aleksandra Hajduk-Krzemińska: Broker vs ubezpieczenia grupowe – str. 19
  • Agnieszka Jakuczek: Egzaminy licencyjne online po nowemu – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: To nie choroba, lecz nieszczęśliwy wypadek – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Przedmiot (nie)obowiązkowy – str. 21
  • Adam Kubicki: Na czym polega kompleksowy model sprzedaży – str. 22
  • Małgorzata Kulik: Potworek językowy. Wykolejenie pociągu i ryzyka kolejowe – str. 22

Trasti, Warta i UNIQA nagrodzone podczas Gali Liderów Świata Bakowości i Ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W czwartek, 4 kwietnia 2024 r., w warszawskim hotelu Westin odbyła się doroczna Gala Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń. Wydarzenie jest zwieńczeniem wiosennej edycji Banking & Insurance Forum, konferencji organizowanej przez MMC Polska. Patronem medialnym części ubezpieczeniowej jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W tym roku Kapituła wyróżniła tytułem najlepszego cyfrowego ubezpieczyciela firmę Trasti, doceniając intuicyjną ścieżkę sprzedaży ubezpieczeń, obsługi klientów i realizacji świadczeń. W ciągu minionych trzech lat firma przekonała do siebie ponad 300 tys. klientów. W najbliższych trzech latach Trasti zamierza uzyskać licencję na polski rynek oraz rozpocząć ekspansję zagraniczną. Firma działa w Polsce na zasadach swobody świadczenia usług finansowych (FoS) w UE jako agent generalny Zavarovalnica Triglav, czyli największego w Europie Południowej ubezpieczyciela z siedzibą w Słowenii, we współpracy z globalnym reasekuratorem Swiss Re. Przypomnijmy, że Artur Olech, dotychczasowy CEO Trasti, od 12 kwietnia zostanie prezesem PZU SA.

Nagroda najlepszej firmy ubezpieczeniowej została przyznana Warcie w uznaniu za konsekwentne dążenie do doskonałości oraz skuteczne zarządzanie. W 2023 r. zakład wypracował łącznie ponad 10,7 mld zł składki przypisanej brutto w spółce majątkowej i życiowej, uzyskując 906 mln zł łącznego zysku netto oraz 756 mln zł wyniku technicznego.

Kapituła w kategorii najbardziej przyjazny ubezpieczyciel przyznała nagrodę dla UNIQA za osiągnięcia w poprawie satysfakcji klientów oraz wzrostu rozpoznawalności marki, którym towarzyszą bardzo dobre wyniki finansowe.

Spośród dostawców rozwiązań dla ubezpieczeń wyróżniona została firma Insly za platformę technologiczną, która umożliwia digitalizację i automatyzację procesów ubezpieczeniowych dla różnych podmiotów.

Secfense został uhonorowany nagrodą za najciekawszą innowację dla sektora finansowego za rozwiązanie chroniące przed phishingiem i kradzieżą uwierzytelnień. Najlepszym dostawcą rozwiązań dla banku została firma e-point. Liderem ESG został BNP Paribas Bank Polska, natomiast najbardziej przyjazny bankiem – mBank. Statuetka dla najbardziej innowacyjnego banku trafiła do PKO BP. Najlepszym bankiem uznano ING Bank Śląski.

Innowatorem roku 2023 został Adam Marciniak, prezes VeloBanku, w uznaniu za brawurowo przeprowadzoną restrukturyzację. Wizjonerem finansów został Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

AW

fot. mmc polska

Komitet do Spraw Europejskich przyjął implementację noweli dyrektywy komunikacyjnej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

4 kwietnia Komitet do Spraw Europejskich przyjął projekt nowelizacji ustaw: o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w trybie obiegowym, w kształcie przekazanym przez Ministerstwo Finansów. Jednocześnie KdSE rekomendował rozpatrzenie projektu ustawy Stałemu Komitetowi Rady Ministrów.

Projekt implementuje do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/2118 z 24 listopada 2021 r. zmieniającej dyrektywę 2009/103/WE w sprawie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdów mechanicznych i egzekwowania obowiązku ubezpieczania od takiej odpowiedzialności (tzw. dyrektywa komunikacyjna). Ponadto dostosowuje krajowe przepisy do wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 21 grudnia 2021 r. w sprawie C-428/20.

Do konsultacji został skierowany projekt opracowany w poprzedniej kadencji parlamentu, który stanowił już przedmiot uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania.

Więcej na temat projektowanych przepisów w artykule na portalu GU.

AM

KUKE wsparła ekspansję Exact Systems Group

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Exact Systems Group, polska spółka kontrolująca części samochodowe dla największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, przejęła spółki grupy QSR24 dostarczającej usługi kontroli jakości dla producentów samochodów w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech. Finansowanie transakcji zapewnił Santander Bank Polska, a Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych zabezpieczyła spłatę kredytu przeznaczonego na bezpośrednią inwestycję zagraniczną.

Exact Systems Group specjalizuje się w selekcji, naprawie oraz sortowaniu części dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Zakup spółek z Grupy QSR24 był największą akwizycją w jej historii. Przejęta firma oferuje usługi kontroli jakości w Czechach, Polsce, na Słowacji i Węgrzech, specjalizując się w usługach realizowanych dla największych na świecie producentów samochodów (OEM).

– Dołączenie QSR24 do grupy Exact Systems oznacza istotne wzmocnienie naszej pozycji w dwóch wymiarach. Po pierwsze, akwizycja pozwala na komplementarne podejście do rynków Czech, Słowacji, Węgier i Polski. Zyskujemy dostęp do panelu autoryzowanych dostawców usług jakościowych największych zakładów produkujących samochody z Grupy Volkswagen. Nabycie kompetencji pracy z producentami samochodów w zakresie kontroli części dostarczanych przez dostawców wraz z wyspecjalizowanymi w tych kontrolach pracownikami zdecydowanie poprawia naszą pozycję eksperta w automotive w regionie CEE. Po drugie, umacniamy naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Stajemy się największym graczem na rynku słowackim, umacniamy naszą czołową pozycję w Polsce i Czechach i stajemy się numerem trzy na Węgrzech. Geograficznie pozycje Exact Systems i QSR24 się uzupełniają. Liczymy zatem na szybki efekt synergii w jak największym zakresie – powiedział Paweł Wieczorek, członek zarządu Exact Systems, odpowiedzialny za rozwój rynków zagranicznych.

– Polski biznes coraz aktywniej wykorzystuje nadarzające się okazje do akwizycji swoich konkurentów, by skokowo zwiększać skalę działalności. Ubezpieczenie finansowania dla Exact Systems Group jest już naszą szóstą transakcją tego typu w ostatnim czasie. Rozmawiamy z bankami i ich klientami o kolejnych projektach, głównie na rynku europejskim, chociaż nie tylko – wskazał Adam Grzybowski, kierownik Działu Ubezpieczeń Ryzyka Politycznego i Inwestycji w KUKE.

– Ubezpieczenie KUKE pokrywa ryzyko braku spłaty udzielonego kredytu na finansowanie nawet do 100% wartości inwestycji. Korzystanie przez bank z naszej polisy umożliwia mu zwiększenie zaangażowania w finansowanie klienta. Ubezpieczenie spłaty kredytu można połączyć z ubezpieczeniem nakładów poniesionych na inwestycję od strat spowodowanych ryzykiem politycznym i siłą wyższą – dodała Paulina Więckowska, specjalistka ds. kredytów strukturyzowanych·KUKE.

(AM, źródło: LinkedIn, Exact Systems)

Zdrowo i bezpiecznie

0
Grzegorz Piotrowski

Jedną z najczęstszych przyczyn problemów zdrowotnych i niestety również zgonów wśród Polaków są choroby układu krążenia. Nie ma możliwości uniknięcia wszystkich dolegliwości, ale zawsze odpowiednia profilaktyka i właściwy styl życia mogą pomóc w łagodzeniu ich skutków.

Polisy na życie i zdrowie nie chronią od ryzyka zachorowań, mają jedynie pomóc w łagodzeniu ich skutków – jak często podkreślają w rozmowach z klientami agenci. A te mogą być niekiedy dość poważne i rodzić konsekwencje również finansowe, kiedy np. konieczne będzie prywatne leczenie wymagące pieniędzy, których akurat może nie być w domowym budżecie.

Nikt, kto kupuje polisę, nie zakłada oczywiście najgorszego, ale właśnie sam fakt dobrze dobranych tzw. umów dodatkowych i posiadania odpowiedniej ochrony finansowej, czyli sumy ubezpieczenia, ma chociaż w pewnym stopniu sprawić, że człowiek poczuje się bezpieczniej. Czy może jeszcze zrobić coś więcej, aby nie martwić się zbyt o przyszłość i własne zdrowie?

Problemów ze zdrowiem nigdy nie uda się całkowicie uniknąć. Można jednak spróbować czegoś, co przyjęło się określać mianem profilaktyki, czyli zespołem działań i praktyk polegających na zapobieganiu chorobom i wczesnym ich wykrywaniu oraz diagnozowaniu. W tym może pomóc właściwy styl życia, dzięki któremu jest szansa, że ryzyko poważnych schorzeń uda się ograniczyć do minimum. A lista chorób i ich skutków dotykających Polaków jest dość długa: choroby układu krążenia, cukrzyca, nowotwory czy dolegliwości układu ruchu.

Co można więc zrobić, aby uniknąć ryzyka? Odpowiedź na to pytanie wydaje się niezmiernie prosta, a jednocześnie samo „wdrożenie” pewnych zasad związanych z nawykami dotyczącymi codziennego życia nie jest wcale takie łatwe. Dotyczą one przede wszystkim zdrowia, a więc właściwej diety, unikania wszelkiego rodzaju używek i aktywności fizycznej oczywiście dopasowanej do wieku i możliwości. Nie należy zapominać także o systematycznych badaniach okresowych pozwalających na szybkie wykrycie chorób i podjęcie skutecznego leczenia.
I właśnie to jest najlepszą „polisą” chroniącą zdrowie. Samo ubezpieczenie powinno być jedynie dodatkiem zapewniającym konieczne wsparcie finansowe. Prawda jest taka, że każdy najlepiej sam zadba o siebie, a polisę powinien potraktować jako finansowe zaplecze w sytuacji, kiedy jednak konieczne będzie leczenie.

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Jak rozpoznać nieperspektywicznego klienta

0
Adam Kubicki

W sprzedaży dbanie o swoją mentalność jest najważniejsze. Pamiętaj, że twoje odczucia dotyczące ciebie samego i twojej pracy mają ogromny wpływ na twój poziom optymizmu, entuzjazmu i zadowolenia.

Gdy jesteś pozytywnie nastawiony do swojego produktu lub usługi i swojej pracy, będziesz bardziej przekonujący we wszystkich swoich interakcjach z potencjalnym klientem. Ciągły kontakt z negatywnie nastawionymi ludźmi jest przygnębiający i może niekorzystnie odbić się na naszym zdrowiu emocjonalnym. Rozmowa z krytycznie nastawionym potencjalnym klientem może położyć się cieniem na cały dzień, a być może nawet tydzień, wysysając z ciebie energię potrzebną do kontaktów z innymi.

Jednym z celów skutecznego sprzedawcy jest utrzymanie wysokiego poziomu pozytywnej energii. W tym celu trzeba ograniczyć ilość czasu spędzanego w towarzystwie osób o negatywnym nastawieniu. Dla sprzedawcy jest to każdy, kto nie jest obiecującym klientem.

Gdy tylko zrozumiesz, że masz do czynienia z osobą o negatywnym nastawieniu, powinieneś dążyć do jak najszybszego zakończenia spotkania – życz rozmówcy wszystkiego najlepszego i uciekaj. Skontaktuj się z innym potencjalnym klientem, który być może będzie o wiele lepiej nastawiony do ciebie i twojej oferty.

Twoim zadaniem jest szybkie odsianie nieobiecujących klientów, tak aby móc zająć się tymi najlepszymi. Pamiętaj, aby jak najmniej czasu poświęcać osobom, które ciągną cię w dół. Rozpoznasz ich łatwo. Nieperspektywiczny potencjalny klient ma trudną osobowość. Narzeka i krytykuje zarówno ciebie, jak i twoje produkty i usługi, twoją firmę, a często także swoje własne przedsiębiorstwo i swoich współpracowników.

Za każdym razem, gdy spotkasz kogoś takiego, pamiętaj, że tak naprawdę to nie ty jesteś celem. Twój rozmówca był już nieszczęśliwie i negatywnie nastawiony, zanim się z nim spotkałeś, i pozostanie taki po waszym rozstaniu. Negatywne podejście i krytycyzm nie mają nic wspólnego z twoim produktem lub usługą. To po prostu część jego osobowości.

Jeśli trafisz na nieszczęśliwą lub zgryźliwą osobę – kogoś, kto tylko narzeka i wszystko krytykuje – ty musisz zachować się dokładnie odwrotnie. Postaraj się być wyjątkowo uprzejmy i grzeczny. Mów „proszę” i „dziękuję”. Twoim celem jest jak najkrótsze przebywanie w towarzystwie trudnej osoby. Przerwanie rozmowy i opuszczenie spotkania pozwoli ci zachować optymizm i pogodę ducha. Osobiście nie wracam już do takich osób.

Nieperspektywiczny potencjalny klient nie widzi zbyt wiele korzyści w tym, co mu oferujesz. Podczas gdy obiecujący potencjalny klient jest zainteresowany tym, co masz mu do powiedzenia, zadaje pytania i angażuje się w rozmowę, osoba, która nie rokuje zbyt dobrze, prawie nie okazuje emocji i często traktuje cię podejrzliwie. Może nie interesuje się bezpieczeństwem swojej rodziny, może patrzy na życie krótkowzrocznie, może wierzy, że jemu się nic nie przydarzy.

Jeśli widzisz takie podejście klienta, to daj sobie spokój. Im więcej czasu zmarnujesz teraz, tym dłużej każesz czekać swoim obiecującym klientom.

Na koniec warto wspomnieć, że czasami nieperspektywiczny potencjalny klient jest zadowolony ze swojego dotychczasowego doradcy. Jeżeli klient jest w pełni zadowolony z usług swojego aktualnego dostawcy, który oferuje mu dokładnie taki sam produkt lub taką samą usługę, jaką ty chciałbyś mu zaoferować, powinieneś przyjąć to spokojnie do wiadomości i szukać dalej.

To jest dokładnie ten rodzaj relacji, jaki ty chcesz nawiązać i utrzymać ze swoimi klientami. Skorzystaj więc z okazji i spróbuj dowiedzieć się czegoś, co może pomóc ci w przyszłości, i czekaj na swoją okazję.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Prace tynkarskie i… alkohol

0
Źródło zdjęcia: Premium English

Dzisiaj potworek dla osób zajmujących się branżą construction i nie tylko. Ale pozostajemy w tematach remontowo-budowlanych.

Prace tynkarskie, czyli plastering works można użyć w zdaniu w następujący sposób:

The insurer paid for essential repairs, including plastering works.

(Ubezpieczyciel zapłacił za najważniejsze naprawy, w tym również prace tynkarskie).

Słówko plaster zasługuje na miano potworka, bo jest przewrotne, mylące i ma wiele znaczeń w zależności od kontekstu. Przede wszystkim kojarzy się z polskim słowem plaster, które nijak się ma do tynku. Jeśli chcemy powiedzieć: Muszę nakleić plaster na tę ranę, to można to zrobić w następujący sposób: I need to put a band-aid on this wound.

Słowo plaster oznacza też gips, możemy więc powiedzieć:

He needs to have his arm put in a plaster.

(On musi mieć założony gips na rękę).

Kolejną, zaskakującą odsłoną słówka plaster jest możliwość jego użycia dla określenia stanu poważnego upojenia alkoholowego:

I tried talking some sense into him, but he was completely plastered!

(Starałem się przemówić mu do rozumu, ale był kompletnie pijany!)

W ramach ćwiczenia i dla zabawy można spróbować przetłumaczyć na angielski następujące zdanie, wykorzystujące wszystkie odcienie i znaczenia słowa plaster:

Pijany tynkarz złamał rękę przy tynkowaniu ściany i musiał ją mieć włożoną w gips. Najpierw spróbujcie sami, a potem zerknijcie na tłumaczenie na dole strony.

Małgorzata Kulik
trenerka umiejętności językowych dla branży ubezpieczeń i reasekuracji

office@premium-english.pl

www.premium-english.pl


A plastered plasterer broke his arm while plastering the wall and had to have it put in a plast

OFE zarobiły w marcu nieco ponad 2%

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po znakomitym lutym Otwarte Fundusze Emerytalne w marcu zarobiły średnio 2,1%. Ich rezultat był dużo niższy niż przed miesiącem, kiedy to ich zysk uplasował się na poziomie 6,1%. Z drugiej jednak strony 12-miesięczny wynik OFE jest imponujący i wynosi 42%. – wynika z raportu Analizy.pl.

Najwyższą miesięczną stopę zwrotu wypracował PKO BP Bankowy OFE – 2,7%. Także w horyzoncie 12-miesięcznym fundusz może pochwalić się najwyższym wynikiem, wynoszącym 45%. Najsłabiej w tym okresie, jak i w samym marcu, wypadła UNIQA OFE, notując odpowiednio: 1,5% oraz 38%.

W marcu wartość aktywów zgromadzonych w OFE wzrosła o 2%, czyli o 4,5 mld zł do 221,8 mld zł – najwyższego poziomu od zmian w systemie funduszy w lutym 2014 r. Największy w tym udział miał dodatni wynik z zarządzania szacowany na 4,6 mld zł. Na minus zadziałały ujemne przepływy między OFE a ZUS, które sięgnęły niemal 370 mln zł.

– OFE kontynuują dobrą passę, a ich wyniki w pewnym sensie komentują się same. Stopa zwrotu za ostatnie 12 miesięcy wynosi 42%. Warto wziąć to pod uwagę szczególnie w kontekście trwającego okna transferowego, w ramach którego możemy zadecydować o przekazywaniu części składki emerytalnej do funduszy emerytalnych, a przez to zdywersyfikować swoje zasoby emerytalne i korzystać ze stóp zwrotu, jakie oferuje rynek kapitałowy. Na przemyślenia i decyzję mamy czas do 31 lipca br. – komentuje Małgorzata Rusewicz, prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych.

(AM, źródło: Analizy.pl)

18,475FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie